Jumalan pelko hyväksi

joosea

Mielestäni Jumalan pelosta seuraa onnellisempi elämä jo tässä ajassa.Kristillisen Jumalan kieltäminen aiheuttaa ihmisissä ahdistusta, koska he kieltävät itseltään suuren tukihahmon, joka voi lievittää heidän tuskiaan.

Nyt joku näsäviisas sanoo, että en minä mitääm tuskia koe, joten en myöskään menetä mitään. Tämä ei ole totta, koska ihminen ei usein ymmärrä omaa alennustilaansa vaan luulee olevansa jopa onnellinen, vaikka hän syvemmällä tunteissaan on onneton. Syy tähän on ihmisen luontainen kaipuu luojaansa kohti ja Augustinuksen sanoin vasta sinussa minä saan levon.

11

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghhghjghghj

Tässä taas yhden uskovan kynttilän "varmaa tietoa" kaikista niistä, jotka eivät usko tavallaan. Sinänsä tyypillistä, että aloittajan johtopäätös on yksinkertainen ja hyvin pelkistävä, sekä täysin vailla muuta tietoa, kuin aloittajan pään sisällä vellova mutu.
      Eli samaa sterotyyppistävää bullshittiä.

• kuistaamenee?

Mielestäni Allahin pelosta seuraa onnellisempi elämä jo tässä ajassa.Islamin Jumalan kieltäminen aiheuttaa ihmisissä ahdistusta, koska he kieltävät itseltään suuren tukihahmon, joka voi lievittää heidän tuskiaan.

Nyt joku näsäviisas sanoo, että en minä mitääm tuskia koe, joten en myöskään menetä mitään. Tämä ei ole totta, koska ihminen ei usein ymmärrä omaa alennustilaansa vaan luulee olevansa jopa onnellinen, vaikka hän syvemmällä tunteissaan on onneton. Syy tähän on ihmisen luontainen kaipuu luojaansa kohti ja Muhammedin sanoin joka muistaa Jumalan hyvinä aikoina, häntä Jumala muistaa huonoina aikoina.

• th

Pelko tuo ahdistusta. Varsinkin sellainen pelko, jota ei voi itse poistaa. Ahdistus aiheuttaa ikäviä oireita. Se voi saada ihmisen vihaiseksi. Viha voi purkautua syyttömiin sivullisiin. Varsinkin sellaisiin sivullisiin, jotka ovat havaitusti vapaita tästä samasta pelosta.

Tällainen tuntemattoman pelko voi myös alistaa ihmisen. Pelko, jota ei voi voittaa, saa ihmisen alistuneeseen tilaan, jossa henkilö voi tarttua epätoivoisesti mahdollisuuteen vapautua tästä pelosta. Hän voi olla valmis tekemään mitä tahansa pelosta vapautuakseen. Vaikka itsemurhaan saakka.

Tällaisten tarpeettomien pelkojen levittäminen on minun mielestäni rikollista. Varsinkin silloin, kun sitä istutetaan lasten mieliin.

• pelko pahaksi

>>Mielestäni Jumalan pelosta seuraa onnellisempi elämä jo tässä ajassa.

Pelosta onnea? Taidat olla masokisti.

>>Kristillisen Jumalan kieltäminen aiheuttaa ihmisissä ahdistusta, koska he kieltävät itseltään suuren tukihahmon, joka voi lievittää heidän tuskiaan.

Kristityt kieltävät miljoonia jumalia, paitsi omansa. Eipä ihme että heitä ahdistaa.

>>Nyt joku näsäviisas sanoo, että en minä mitääm tuskia koe, joten en myöskään menetä mitään.

Jos koen tuskia menen lääkäriin. Niin tekevät muuten uskovaisetkin. Tämä kertookin paljon heidän uskonsa vahvuudesta.

>>Tämä ei ole totta, koska ihminen ei usein ymmärrä omaa alennustilaansa vaan luulee olevansa jopa onnellinen, vaikka hän syvemmällä tunteissaan on onneton. Syy tähän on ihmisen luontainen kaipuu luojaansa kohti ja Augustinuksen sanoin vasta sinussa minä saan levon.

Jos vaivaa "kaipuu luojaansa kohti", lienee parasta tehdä itsemurha. Mutta senhän sinun uskontosi kieltää. Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat...

• "Jumalan pelko hyväksi"

Rohkeus on hyväksi, ei pelko. Rohkeus nähdä asiat sellaisina kuin ne ovat. Tosin kaikilla ei ole rohkeutta kohdata todellisuutta. Tuudittautukoot sellaiset uskonsa haaveisiin.

"Kristillisen Jumalan kieltäminen aiheuttaa ihmisissä ahdistusta, koska he kieltävät itseltään suuren tukihahmon, joka voi lievittää heidän tuskiaan."

Jos ihminen ei usko jumaliin, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi väkisin pinnistää itsensä uskomaan johonkin niistä? Ja mihin niistä? Niitä on tuhansia ja taas tuhansia ja kaikki yhtä "hyvin" dokumentoituja! Eikö olisi parempi uskoa johonkin sellaiseen, josta on luotettavia todisteita?

Tuskansa voi lievittää tekemällä asialle jotain konkreettista ja jos se on mahdotonta, niin kohtaamalla vaikeutensa avoimin silmin. Jos tuskanpoisto nyt on uskomisen päämotiivi.

Asiat kannattaa hoitaa kuntoon, ei peitellä niitä pumpuliin.

• >>>Kristillisen Jumalan kieltäminen aiheuttaa ihmisissä ahdistusta, koska he kieltävät itseltään suuren tukihahmon, joka voi lievittää heidän tuskiaan.

• joosea

Kristillisen Jumalan palvominen ja pelko - aiheuttaa ihmisissä ahdistusta, koska he kieltävät itseltään kaiken, joka voi lievittää heidän tuskiaan.

Elämä pyörii ympyrää ,kuin papin eli kuoripojan peffassa:

"Ahdistaa > Rukoile = näe pahaa tapahtuvan *tv:stä > Ahdistu ja Rukoile"

Sitten sitä seotaan...

* Siksi valtaosa Kristityistä ei katso tv:tä tai lue lehtiä. Ainoa on PUNAISEN Jeesuksen palvontakanava 7 (ei FST)

• Pelkäävä Atte
      • Kalapagos

Totta.

Eivät jumalat minua pelota vaan jumalien palvojat.

• C
        Kalapagos kirjoitti:

Totta.

Eivät jumalat minua pelota vaan jumalien palvojat.

"Pidän Kristuksestanne.
        En pidä teistä kristityistä.
        Te ette ole ollenkaan kuin Kristuksenne."
        - Gandhi -

• "Mielestäni Jumalan pelosta seuraa onnellisempi elämä jo tässä ajassa.Kristillisen Jumalan kieltäminen aiheuttaa ihmisissä ahdistusta, koska he kieltävät itseltään suuren tukihahmon, joka voi lievittää heidän tuskiaan."

Ymmärrät kait kuitenkin lisäksi, että samaa pelkoa voidaan käyttää myös väkivallan, hyväksikäytön ja monen muun epäinhimillisten rikosten tekemisiin. Kuten monet lahkojen johtajat ovat tehneetkin. Aivopesemällä ja kontrolloimalla ihmisiä ympärillään. Ja kun ihmiset ovat kulteista eroneet ovat päätyneet itsemurhiin koska eivät tunne demonisessa ulkomaailmassa mitään hyvää.

Itse opin kristinuskosta erotessani, ettei maailma toivon avulla pyöri. Vaan painovoiman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      50
      3771
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      57
      3542
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      2855
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      101
      2655
    5. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2550
    6. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      43
      2543
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2508
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      40
      2411
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2066
    10. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      2001
    Aihe