Otavamedia kaataa itsensä

Vesa Toivanen

Otavamedian viimeaikaisia toimia seuranneena näyttää sille, että yritys halua hakeutua konkurssiin lähi vuosina. Lehtien (Seura,VM,Hymy,Anna,Kotiliesi,TM,Vene ym) tilausmyynti on ulkoistettu hyvin kyseenalaiselle yritykselle. Yrityksessä on tavoite myydä pikavauhdilla lehteä tai jos et heti kiinostu myyjälle on opastettu vittuilun ja kunian loukkauksen taktiikka. Itse sain puhelun jossa tarjottiin Otavamedian julkaisemaa VM lehteä. Kerroin puhelin myyjälle etten tarvitse yhtään åpuhelinmyynti puhelua puhelimeeni. Tämä myyjä otti heti herneen nenäänsä ja harjoitti kunnian loukkauklseen viittaavaa kielen käyttöä. Tämä on Otavamedian tapa ja tavoite myydä lehteä. Kyselin sähköpostitse Otavamedian johdolta asiasta. Kuitenkaan kyseinen herjaus ei kiinosta johtoa. Tämä oli siis Otavamedian toiminta mallin mukaista toimintaa. Aika surkea esitys Otavamedian tulevaisuuden suhteen.

2

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on media-alustan vastuu nettikiusaamisessa ja vihapuheessa?
      Osa medioista tukee kiusaamista!
      Netissä kiusataan ihan ketä tahansa oli kyseessä lapsi, aikuinen, julkkis tai ihan mikä vain.
      Kiusaamisen mahdollistavat nämä alustat missä näitä keskusteluja tai haukkumisviestikejuja ylläpidetään.
      Kuka määrittelee kiusaamisen?
      Se kenestä puhutaan. Jos henkilö ei halua omalla nimellä olla osa jotakin keskustelua, ei häntä tulisi tälaiseen pakottaa. Tällaisen pakottamisen mahdollistava media tulisi laittaa edesvastuuseen.
      Otavamedia kannattaa asioista päättävien tahojen osalta heidän nettialustallaan tapahtuvaa nettikiusaamista. Sivuston jäsenenä olevat nettitrollit saavat tuoda ikäviin viestiketjuihin yksityisten henkilöiden nimiä anonyymien nimimerkkien turvin. Anonyymeillä nimimerkeillä on oikeus tulla unohdetuksi palstalla ja nimimerkki voidaan vaihtaa toiseksi. Nettitrollien julki tuomilla yksityishenkilöillä sen sijaan ei ole oikeutta poistattaa omaa nimeään. Mielestäni se on suoraa nettikiusaamista, koska heidän omat sääntönsä jo sanovat ettei anonyymien nimimerkkien takana olevia oikeita henkilöitä ja heidän nimiään saa missään nimessä paljastaa. Miten nettitrolleilla voi olla enemmän oikeuksia kuin yksityisellä henkilöllä, joka ei ole osallistunut keskusteluun, eikä halua olla osa keskustelua, mutta on pakotettu siihen, koska joku on hänen nimensä julkaissut kyseisessä viestiketjussa ja Otavamedian johto eikä vastaava päätoimittaja nimeä suostu lukuisista pyynnöistä huolimatta poistamaan.
      Edellä mainitut ovat kiusaajia. Muusta siinä ei ole kyse.

    • Anonyymi

      Nauhoittakaa ne puhelut. Niin ne tekee maailmalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe