tämän aloituksen. Olen antanut riittävästi anteeksi toisille aloittajille. Itselle pitää antaa yhtä paljon anteeksi kuin toisillekin, ellei vähän enemmänkin. On loistavaa tehdä aloitus ilman itsesyytöksiä; Aaaahh!
Annan anteeksi itselleni
20
74
Vastaukset
Hm, joskus onkin hyvä kokea tuo ihana vapautumisen tunne, jokaisen!
Ajattelemaan pakoittaa moni asia,
näinkin erilaisista ihmisistä koostuva saitti.
Jos se on rikkaus, on se myös riesa ajoittain. Ajatteleminen on aina hyväksi,- jos ei se muodostu loputtamaksi ulkoapäin tulevista rasitteista:)
Onhan nuo velkakriisit monellekin muodostuneet lähes taakaksi, mutta jos se helpottaa ne purkaa, niin hyvähän se on.
Ihmisen on hyvä antaa tunteillekin vallan, silloin kun ne vaativat purkautumisen. Itselläni on jäännyt tavaksi aina olla reipas, enkä mielelläni halua rasittaa toista ihmistä omilla suruillani.
Se ei ehkä ole oikein omaa itseään kohtaan, nyt olen vanhemmiten ja yksinäisyydessä, antanut luvan joskus olla pieni ja avuton.
Miten hyvää se tekeekään antaa patojen murtua, ja olla vain se, jonka sillä hetkellä on oikeus surra :)
OIkein teki hyvää nähdä tuo ilmaisusi Aaaahh! Sillä lailla Joutavoinen
Kaskustelija!- joutavoinen
Annan itselleni oikeuden erehtyä ja oppia erehdyksistäni. Ainainen kritiikki ja tuomitseminen, senhän voi hyvin kohdistaa toisiin ihmisiin. Lumisella torilla oli saatu kaljapullo rikki, potkittu vaan siihen ja grafiittejakin on taas seinissä. Kohdistan moitteeni heihin jotka pahojaan tekevät.
- henny
Ehkäpä olisi inhimillistä antaa anteeksi heillekin. Jospa heillä on ollut huono lapsuus, heidät on kasvatettu rakkaudettomassa ja huoltapitämättömässä ilmapiirissä.
Jospa heidän ilkeytensä, on kostoa pahasta olosta. Jospa heillä ei ole muuta tapaa ilmaista sisäistä mielenmaailmaansa.
En salli itsekään pahantekoa, mutta silti voin joskus sitä ymmärtää. Heikolla ihmisellä ei ole muuta keinoa, kuin kostaa paha, jonka hän itse on saanut kokea.
Vaikka se kohdistuukin täysin syyttömiin ihmisiin.
Työelämässä aikoinaan kuuli harjoittelijoilta monenlaista nuorten kohtaloa, kovin hurjaakin. Huumorilla ja ymmärryksellä heidän kanssaan tuli hyvin toimeen, ei ylenkatseella tai ylenmääräisellä komentelulla. - Kosto on todellakin
henny kirjoitti:
Ehkäpä olisi inhimillistä antaa anteeksi heillekin. Jospa heillä on ollut huono lapsuus, heidät on kasvatettu rakkaudettomassa ja huoltapitämättömässä ilmapiirissä.
Jospa heidän ilkeytensä, on kostoa pahasta olosta. Jospa heillä ei ole muuta tapaa ilmaista sisäistä mielenmaailmaansa.
En salli itsekään pahantekoa, mutta silti voin joskus sitä ymmärtää. Heikolla ihmisellä ei ole muuta keinoa, kuin kostaa paha, jonka hän itse on saanut kokea.
Vaikka se kohdistuukin täysin syyttömiin ihmisiin.
Työelämässä aikoinaan kuuli harjoittelijoilta monenlaista nuorten kohtaloa, kovin hurjaakin. Huumorilla ja ymmärryksellä heidän kanssaan tuli hyvin toimeen, ei ylenkatseella tai ylenmääräisellä komentelulla.huono motiivi, se viimeinen huonoista.
Sen sijaan ''näyttäminen'' itselleen ja muillekin,
näyttäminen että on hyvä,
ja että pärjää paremmin kuin luulivat tai ennustivat ilkeilijät!
niin siinä ei ole mitään pahaa.
Ei kostoa, siitä seuraa kosto, koston kierre.
- Juslan Harmaa
Ilmankos on vanhaa viisautta: Kosto on minun sanoo Herra.
Olen aina pitänyt sitä hyvänä ja viisaana neuvona meille ihmisille. Nykyisin on kai luotu Jumalan kuvaakin hieman pehmeämmäksi.
Eihän sekään oikein ole mieltä ylentävää, jos vain kosto on yhdellä taholla, eikä sitten muuta.
Minun Herrakuvani on lempeä ja anteeksi antavainen.- Samoin, FiiuliiN,
olen Luojan kokenut minäkin, hän on Hyvyys ja Rakkaus,
Voima ja lempeys. - Ei kosto. - Kostonhimo on kai vihaisen ihmisen tunnetila.
kylliksi miettinyt olen jo eläissäin omaa itteäni, enempään ei olekaan tarvetta. Viime vuosina olen oivaltanut kaikkein tärkeimmäksi olla rehellinen omalle itselleen, siitähän se helpotuksen huokaus lähtee. Hyvin monimuotoinen,-mutkainen on ollutkin elon tieni. Nyt osaan olla siitäkin ihan tyytyväinen, ei minun enää tarvitse olla se maailman napa, joka kaikki ongelmat pystyy ratkomaan.
Aika kovia kolauksia on kyllä pitänyt ottaa vastaan, en sanoisi kuitenkaan hyväksyä, mutta huomata vajavaisuutensa, rajansa taistella donqihottena milloin missäkin.
Tyytyväinen siihenkin, että on taistellut.
Nyt voi, osaa antaa enemmän sitä pohjimmaista itseään, hellyyttä ja rakkautta.
Antaa elämän mennä niinkuin se on mennäkseen.
Nyt olen jäljellä, siitähän en pääse mihinkään, henkisenä tukena, jos siihen pystyn, en tyrkytä. Heikko ja pieni olen jo minäkin, ja sen huomaaminen, hyväksyminen, on äärettömän helpottavaa.- joutavoinen
Hetken mietin sitten huomasin että Mielevän hidalgon tavoin taistelusta kerroit. Monta kertaa olen sen kirjan lukenut ja voisin vieläkin lukea kun eihän se kirja ole pois muodista mennyt, hyvä kirja kun on. Sen olen huomannut että kirjoitat toisista riippumattomasti, anteeksi pyytelemättä. Meniköhän nyt oikein.
- outo alotus
Omituista ???
empä ole koskaan kokenu että jokun alotus pitäisi antaa anteeksi, hah, miksi ???
eihän kenenkään alotus voi loukata ketään sehän on vaina ajatus ja asia jostaki ongelmasta, josta aina voi ja pitäki keskustella. - joutavoinen
Akilleen kantapään etsiminen on monella päätarkoitus ja kun toisesta sen löytää iskee siihen. Syy siihen on ikuinen kamppailun halu. Varmasti minullakin on se taipumus, vaikka sitä ei aina tiedosta. Pitääkö toisesta aina löytää se heikko kohta?
Kysymyksillä sitä aletaan heti etsimään ouvosta ihmisestä sitä heikkoa kohtaa, eikä edes ole aikaa kunnolla kuunnella mitä toinen sanoo.
Myötämielisyys tai samaistuminen on parempi kuin mennä hyvänä ihmisenä ojentamaan toisia. Nämäkin jutut voin hyvin antaa itselleni anteeksi.Oisko tuossa jonkinlainen luonnon oma hierarkian luominen olevaisten välillä,..Naurahtaen en usko meidän järin paljon voivan sitä muuttaakaan? ehkä vain sanoa si si ----(anna ny anteeksi:D)
- joutavoinen
texsanell kirjoitti:
Oisko tuossa jonkinlainen luonnon oma hierarkian luominen olevaisten välillä,..Naurahtaen en usko meidän järin paljon voivan sitä muuttaakaan? ehkä vain sanoa si si ----(anna ny anteeksi:D)
Uskotellaan että ollaan jotakin erikoista, pahamaineisuuskin näyttää oleva tavoiteltavaa. Riidellään ja sitten ollaan niin keskipisteenä. Nuorissa on tosi erikoisen näköisiä ja koulut täynnä näitä jotka häiritsee ja ovat näkyviä.
Tyytymättömyyttä itseensä se on.Omana itsenään ei kannata olla, vaan jotakin erikoista pitää näyttää olevansa. Itsessä ei ole moitteen sijaa, ei tietysti. Heikkoa itsetuntoa, sitä se on se joksikin erikoiseksi tälläytyminen.
Olen aika paljon samaa mieltä joutavoisen kanssa monesta asiasta.
Nuorista sanon, että ovat kyllä erilaisia kuin me olimme,siitä olen erimieltä, ei kolut ole täynnä häiriköitä, vain ne jotka ovat, ovat näkyvissä.
No, Late Vaan- *Kukkahame*
Tuskin löytyy niin täydellistä ihmistä ettei koskaan erehdy.
Erehtymisiä ja muistamisia on erilaisia ja ne on osattava antaa anteeksi sekä itselle että toisille.
Parasta kai lienee unohdus, silloin ei haittaa onko joku oikeassa vai väärässä, itselle unohtaminen lienee armahdus monessakin mielessä.
Vanhuus siis armahtaa meitä tavallaan, muistamattomuuden taakse vaan ei ole syytä aina mennä.
Hyvä on myös sivuuttaa pahimmat ilman itsesyytöksiä tai selostuksia, ainakin tapauksissa joissa on ylilyöntejä, ja niitähän on. - 0770
Jokainen aloitus on keskustelun avaus,hänen oma ajatuksensa,
josta toivoisi viriävän keskustelua.
Outoa,että sellaista joku anteeksi pyytää! - Tähkät-vertaus
Tyhjäpäät seisovat pystyssä ja herättävät huomiota nopeilla liikkeillään.
Täysipäiset ovat päät kumarassa eivätkä tee numeroa itsestään.- joutavoinen
Annoin jo itselleni anteeksi tämän aloituksen. Myötämielisyys on yksi tavoiteltava ominaisuus, huomiota sain enkä ollut oikeassa kaikessa. Yleistämisen syntiinkin lankesin kouluhäiriköistä mainitessani, Late sanoi oikein siitä.
- Hyvin sanottu!
"Uskotellaan että ollaan jotakin erikoista, pahamaineisuuskin näyttää oleva tavoiteltavaa. Riidellään ja sitten ollaan niin keskipisteenä."
- joutavoinen
Kyllä tänne voi aloituksia tehdä eikä tarvitse pyydellä anteeksi keneltäkään. Provolta tämä aloitus kyllä näyttää. Kvanttiteoriastakin voisi tehdä aloituksen kun se koskettaa näitäkin aiheita, mekaniikkaahan ihminen on, ajattelin tähän samaan piikkiin vähän tutkistella sitäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6222598Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4162046Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232020JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191586- 671544
Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641488- 1251260
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231070Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.191034Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16988