Meneekö se niin... siis jos on joskus pettänyt puolisoaan, lapsensa äitiä, niin tulee pettämään uudemmankin kerran elämässään?
Mietin vain kun olen rakastumassa mieheen joka on kyseisen tempun joskus lapsensa äidille tehnyt. Kannattaako rakastua... Ei huvittaisi saada samoja temppuja itsensä kohdalle. Kuulemma vikana oli ettei vaimoke ollut turhan kiinnostunut seksistä, mut mistäs sitä tietää todellista syytä kun ei ole molempia osapuolia jututtanut.
Oisko vinkkiä, kokemusta kellään? Siis et jos tähän rupeen tosissani niin pitääkö olla koko ajan varuillani.
Petturi aina petturiko
5
165
Vastaukset
- woww
Itse olen ollut tilanteessa, jossa mies oli pettänyt entistä kumppaniaan, tiesin tämän jo suhteen alkaessa, koska olin vuosia aiemmin paikalla kun tämä tapahtui. Mutta oletin, että ei enää, on ottanut opikseen ja olemmehan me kaksi eri ihmistä yhdessä, kuin he aikoinaan...vaan kuinkas kävikään..sieltä löysin itseni suhteen alkuaikana itkemässä, että miksi miksi ja miksi...
Ei jokainen pettäjä petä aina ja aina uudelleen, mutta se on todettava, että kerran sen tehtyään, se kynnys lähteä sille tielle uudelleen, on valitettavasti madaltunut hurjasti, niin monia pareja seurannut läheltä jossa pettämistä tapahtuu/tapahtunut.
Mutta aina voi muuttua, jos itse tiedostaa virheensä ja pettäessä tietää, kuinka väärin teki, niin en usko, että tekee uudelleen, mutta jollei niin...
turha sitä elämäänsä on kuitenkaan siihen tuhlata, että olet koko ajan varuillasi, hukkaan menee elämäsi muuten. Katsele, kuuntele ja elä niin kuin sydän sanoo :) - ambulinse
Aivan niin. Kun on joskus pettänyt, on kynnys pettää uudelleenkin matalampi. Onko siinä sitten järkeä ryhtyä suhteeseen ja kun suhde väkisin vuosien saatossa muuttuu vähemmän intohimoiseksi, niin pitää alkaa pelkäämään, että pettääköhän se... miksei se hakisi lohtua elämäänsä toisen naisen sylistä jälleen kerran kun vähän tulee vähän vaikeaa. Pettäminen seksin vuoksi on niin houkkalaista, anteeksiantamatonta ainakin itselleni, enneemin melkeinpä sulatan jos löytää jonkun sielun kumppanin henkisellä tasolla. Vaan en pettämistä hyväisyisi missään muodossa silti. Jos parisuhteessa on ongelmia, pitää ensisijaisesti niihin pyrkiä löytämään yhdessä ratkaisuja, ja jos ongelmat ovat liian suuria niin sitten pitää erota. Vasta sitten on vapaa tekemään mitä huvittaa ja vaikka sitten puputtaa koko kylän jakorasiat läpi jos siltä tuntuu.
Olen kuullut legendaa, että niitäkin löytyisi harvoja semmoisia kunnollisia ihmisiä, jotka kerran petettyään jopa oppisivat jotakin eivätkä enää ikinä olisi toistaneet tekoaan. Pitää hyvin tarkkaan harkita keneen kannattaa luottaa. Jos ei luota 100 % niin ei ole suhteessa mitään järkeä. Sydän siinä särkyy.Näin se vaan näkyy olevan. Toisella kerralla pettämään lähtemisen kynnys madaltuu. Harvassa ovat nuo legendaariset järkiinsä tulijat, jotka jo ensimmäisestä hairahduksesta tajuavat ettei ruoho ole sen kummoisempaa siellä aidan toisellakaan puolella.
Toisaalta uusi suhde on myös uusi alku. Haluan uskoa että pettäjätkin oppisivat virheistään ja eivät toistaisi vanhoja kaavojaan uudessa suhteessa.
Mitään niin suurta kipua ei olekkaan kuin särkynyt sydän, mutta parempi rakastaa ja pettyä kuin pelätä ja olla rakastamatta.
- _Ilotar_
Riippuu myös teidän iästä. Itse ajauduin nuorena muutaman vuoden suhteeseen pojan kanssa, jota en todella rakastanut. Tunteiden puuttumisen takia katselin syrjäsilmällä muita, ja sitten kun tunsin vetoa erääseen toiseen, petin. Kaduin aivan valtavasti, koska se loukkasi silloista poikaystävääni todella paljon. Kaduin pettämisiäni monta vuotta.
Nyt olen tavannut elämäni miehen, joka myös päätyi teinisuhteensa lopussa pettämään. Seitsemisen vuotta seurustelua hyvin nuorena, sitä ei ole helppo lopettaa.
Molemmat olemme siis pettäneet, mutta emme varmasti pettäisi ikinä enää. Meidän toimintaamme vaikutti nuori ikä ja ensimmäinen suhde, koska eka suhde on vaikea lopettaa. Ei oikein tiedä, tekeekö oikean ratkaisun, jospa ne tunteet vaikka joskus vielä tulisivat...mutta eivät tule, ja hups, nuori on päätynyt pettämään. Vanhempana useimmat tajuavat lopettaa suhteen, jos tunteet eivät ole vahvat. Ja tosiaan vanhempana sitä aloittaa suhteen vain siinä tapauksessa, kun todella haluaa sitä ja on valmis omistautumaan sille.
Minkä ikäinen mies siis pettäessään oli ja kuinka vahvat tunteet hänellä oli silloiseen tyttöystävään? Oliko se hänen ensimmäisensä? Jos ei, niin silloin en katsoisi sormien läpi. - EiUskollinen
Joillakin saattaa olla kertaluontoista, mutta useilla pettäjillä se on jatkuvaa, eivät osaa olla uskollisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904302
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382602Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1062448Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082228Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321935
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1961609Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607- 291588
- 791396