Mäntsälässähän kunnansisäiset julkisen liikenteen palvelut eivät tunnetusti ole kovin hyvät. Kimpsu otti ja kuoli koska se kiersi jok'ikisen kyläpahasen ja kannattava linja-autoliikenne lopahti junaradan rakentamisen myötä.
Kysymys kuuluu: Onko Mäntsälässä tarvetta julkiselle liikenteelle? Oma päivittäinen matkani rautatieasemalle ja takaisin on lähes 4 kilometriä suuntaansa. Tähän mennessä olen taittanut sen polkupyörällä, läpi talvenkin. Arvostaisin sitä, että edes jonkin sortin (pikku)bussi lähtisi sinne suhteellisen läheltä kotia, ja vieläpä oikeaan aikaan.
Olisiko teillä muilla käyttöä sisäiselle linja-autoliikenteelle?
Julkinen liikenne?
4
211
Vastaukset
- kävelleenjooo
Mikäli julkinen liikenne rahoitettaisiin kunnan rahoista, niin ei kiitos.
Lähes tyhjänä se kuitenkin liikkuisi suurimman osan ajasta. Ei tänne riitä ihmisiä käyttämään julkista. - DeutscheBahn
Raivaajapatsas juna-asemalle. Sen kohdalta sitten oma-auto-talkkari noutaa Mäntsälään saapuvan porukan (esim. max. 5km säde). Kun vielä ennakkoon antaa kuskille e-mailillä tiedot edellisenä päivänä niin sujuvuus paranee. Jatkuvasti rullaavassa systeemissä voisi käyttää jotain kalenteri sovellusta, josta voisi varata vaikka 2 seuraavaa viikkoa. Sitten se toimisi vielä paremmin, jos ihmiset voisi kännykän webillä tehdä saman iltapäivän muutokset varaukseen.
Asemallepäin menossa aamulla olisi helpompi jos olisi vakiokulkijat yhdessä autossa, että ehtisi ajoissa asemalle.
Tai jospa taxit organisoisi sellaisen yhteiskierroksen.
Se, että "bussi lähtisi sinne suhteellisen läheltä kotia, ja vieläpä oikeaan aikaan" lienee vaikeesti järjestettävissä, kun se jokaisen "läheltä kotia" on niin hajallaan. Esim. ei toimi Järvenpäässä vaikka siellä on 40 000 asukasta Mäntsälä kk:n 11 000 hengen sijaan. - julkisen armoilla
Se kestää aikansa ennen kuin sisäisen liikenteen käyttäjät alkaisivat riittävästi käyttää sellaista, jos sellainen tulisi.
Ihmiset ovat hankkiutuneet työpaikkoihin, kouluihin jne. sellaisiin paikkoihin, joihin he pääsevät nykyisin keinoin.
Sisäisen liikenteen pitää olla pysyvä, eikä kokeilu, jotta väki uskaltaa hankkiutua sellaisiinkin paikkoihin mihin sitä ilman ei pääse. - Mäntsälänasukas
DeutscheBahn. Meinaatko, että ihmisillä on varaa ja haluja maksaa noin kalliita kyytejä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 623829
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.473203Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1542969Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,442860SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.752426Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s621931Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a241925Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1281811- 891259
Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai681190