Lämiskät esille :)
Tänään...Matti- kukkarossa nimipäivä.
11
84
Vastaukset
Johan tähän vähitellen tottuu, että Matin nimipäivä ei siirry huomiselle. Kukas muuten muistaa, milloin Julius Caesarin käsky kumottiin?
- ;)
Pitäisihän minun tietää se rooman kävijänä. En muista yksityiskohtia, liittyikö se jotenkin ajanlaskun alkuun tai roomalaiseen kalenteriin ylipäätään.
;) kirjoitti:
Pitäisihän minun tietää se rooman kävijänä. En muista yksityiskohtia, liittyikö se jotenkin ajanlaskun alkuun tai roomalaiseen kalenteriin ylipäätään.
Pakkoha se oli itteki kuuklata, ku ei muisti pelaa. Siellä kertovat, että muualla Euroopassa jo pitkään vietettiin 29. helmikuuta karkauspäivää, vaan Ruotsissa ja Suomessa noudatettiin Julius Caesarin aikanaan määräämää 24. helmikuuta pidettävää karkauspäivää.
- annikoo..
LaardiBee kirjoitti:
Pakkoha se oli itteki kuuklata, ku ei muisti pelaa. Siellä kertovat, että muualla Euroopassa jo pitkään vietettiin 29. helmikuuta karkauspäivää, vaan Ruotsissa ja Suomessa noudatettiin Julius Caesarin aikanaan määräämää 24. helmikuuta pidettävää karkauspäivää.
On se muuten jännää ...että ennen elettiin kuunkierron mukaan......ja sitten alettiin elää auringonkierron mukaan......vai miten se oli
- ;)
annikoo.. kirjoitti:
On se muuten jännää ...että ennen elettiin kuunkierron mukaan......ja sitten alettiin elää auringonkierron mukaan......vai miten se oli
Aivanpa niin ja elivät jopa ilman kelloja saati radioita, kun aurinko nousi, ylös, kun aurinko laski, alas eli nukkumaan. Söivät kun nälkä oli, naivat kun siltä tuntui. Suku lisääntyi ja elämä jatkui. Sivistys toi stressin ja pilasi ihmisen tasapainon. Suisti hänet radaltaan.
Vieläkin saamme muualla maailmassa nähdä kuinka ihmisten verkkaisuus ja mihinkään kiiruhtamattomuus on onnellisuuden tae. Heti tarkoittaa vasta huomenna (jos muistavat enää) tai ensi viikolla.
Olen alkanut verkkaiseksi;) ;) kirjoitti:
Aivanpa niin ja elivät jopa ilman kelloja saati radioita, kun aurinko nousi, ylös, kun aurinko laski, alas eli nukkumaan. Söivät kun nälkä oli, naivat kun siltä tuntui. Suku lisääntyi ja elämä jatkui. Sivistys toi stressin ja pilasi ihmisen tasapainon. Suisti hänet radaltaan.
Vieläkin saamme muualla maailmassa nähdä kuinka ihmisten verkkaisuus ja mihinkään kiiruhtamattomuus on onnellisuuden tae. Heti tarkoittaa vasta huomenna (jos muistavat enää) tai ensi viikolla.
Olen alkanut verkkaiseksi;)me länsimaalaiset haikailemme kehittymättömien maiden asukkaiden elämän yksinkertaisuutta ja kiireettömyyttä, mutta he taas (luullakseni) kaipaavat meidän elintasoamme ,. tämä tarkoittaisi sitä ettei ihminen koskaan ole tyytyväinen riippumatta siitä miten hänen asiat olisivat ,.
- fleischkäse
;) kirjoitti:
Olen alkanut verkkaiseksi;)ja ennen keinovaloa ihmisen nukkumarytmi oli kuulemma hitusen erilainen. pari tuntia auringonlaskun jälkeen mentiin unille.. nelisen tuntia unta jonka jälkeen seurasi parin tunnin valveilla olo jonka jälkeen loppu-unet.
unien välissä ihmiset tekivät erilaisia asioita.. kuka poltti tupakan, kuka kävi kylässä. - ;)
fleischkäse kirjoitti:
ja ennen keinovaloa ihmisen nukkumarytmi oli kuulemma hitusen erilainen. pari tuntia auringonlaskun jälkeen mentiin unille.. nelisen tuntia unta jonka jälkeen seurasi parin tunnin valveilla olo jonka jälkeen loppu-unet.
unien välissä ihmiset tekivät erilaisia asioita.. kuka poltti tupakan, kuka kävi kylässä.Näin on.
- ;)
;) kirjoitti:
Näin on.
Siis ihminen on ollut "kaksiuninen". Veikkasivat, että se on jäänyt geeneihin ja sekoittaa nykyisen länsi-ihmisen unirytmin.
Tiäkkö mitä?,,, puhalsin just kukkarosta pölyt pois ;o))),,, leikkö Matti vai kuka mun kukkarolla käyny,,, mut pahalta näytti :o(((,,,
Joskus sitä ei osaa varautua käteiseen ja välillä näyttää pahalta. Itse suosin käteistä, harvemmin kortilla koukkailen, tulee tietäneeksi minne se raha menee. Tai lähinnä kuinka paljon sitä on mennyt etutaskun kukkarosta, ei pankista;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174