Kosher on aarre!

Tiesitkö?

6

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko höperehtimisesi tahallista? Huumoria kenties?

Unohda leivontaohjeesi ja tottele Jumalan sanaa:

Tiituksen kirje:
      1:15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen."

• chale on pitko

En ole kyllä koskaan nähnyt chaletta sämpylöinä.
      Ihan "juutalaisen keittiön" ohjeita nuo eivät ole.
      Pitääkö pyhällä kosherillakin leikkiä?

• Perustelen jyrkähköä kommenttiani nimim. "Tiesitkö?":lle.

Olen ollut nuoruudestani saakka Israelin ystävä. Se ei minun kohdallani tarkoita minkään järjestön jäsenyyttä. Kaikkein vähiten se tarkoittaa judaismiin kallistuvaa uskonnollis-aatteellista kaihoa.

Olen varma, että Jeesus olisi antanut kosher-aarteillesi piupaut, puhumattakaan Paavalista. Ja huomaa, nyt on kysymys siitä, mikä on todellinen aarteemme. Ns. 'kosher-aarteilla' voidaan hämärtää pelastuksen perusteita. Siitä varoittaa niin Jeesus kuin Paavalikin.

Arvostan juutalaista kansanperinnettä siinä missä suomalaistakin. Perinteiden tasolla voisit kertoa minulle, onko kosher-ruoka sen arvokkaampaa kuin meidän suomalaisten vanha ruokaperinne:

http://www.matkakori.net/outref_fi/images/stories/files/Aktiviteetit/alakaleva/Kalevalainen ruokaperinne, Lasse Laaksonen.pdf

Markuksen evankeliumi:

7:18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
      7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

Shalom Israel!

• Kun kosheria

valmistaa vääräuskoinen kristitty koiira, niin kosherkin saastuu.

• Kun kosheria kirjoitti:

valmistaa vääräuskoinen kristitty koiira, niin kosherkin saastuu.

Ole aivan huoleti, en ole aikeissa koshereihin koskea.

Toisekseen, pilkkaamalla kristittyä vääräuskoiseksi koiraksi, saastutat vain omaa sieluasi. Tutki nämä Jeesuksen sanat ja harkitse omia puheitasi:

Johanneksen evankeliumi:
        8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.
        8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan Hän on minut lähettänyt.
        8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. "

• Hale on pitko

Hale on se ehtoollisleipä, jonka Jeesus siunasi. Hale siunataan sapattiillallisella, eikä sitä muulloin käytetä. Se ei ole "juutalainen pulla". Hale tehdään pitkoksi ja sapattiaterialla vanhin juutalainen mies siunaa sen yhdessä viinin (ei mehun) kanssa, murtaa sen (kuten Jeesuskin) ja jakaa sen kaikille osallistujille. Se on siis ehtoollisleipä, joka jaetaan murtamalla tai veitsellä leikaten. Siksi haletta ei voida tarjota sämpylöinä.

Kristityt, jotka eivät tunne juutalaisuutta ja Jumalan sanaa, leikkivät juutalaisille pyhillä asioilla, loukaten. Juutalaisiin lauluihin myöskään ei kuulu Jeesus, joten myös tällaiset lisäykset loukkaavat juutalaisuutta.

Mutta siitäkö te ylimielisyydessänne välitätte.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe