Onko kellään tietoa, että onko suomeen tuotu
Dacia tai Zastavaa.
Dacia,Zastava
11
1863
Vastaukset
- HDi
Mulla oli Zastava 750 vm. 1974. Se oli lisenssi Fiat 600
Työkaverilla oli 70 luvun lopulla Dacia, se oli joku lisenssi rellu - 128Z
Minulla oli tällainen oranssi vm. -80, Hankkija näitä myi Fiat 128Z mallina. Daciaa ei tietääkseni tuotu Suomeen.
http://www.mirafiori.com/~courtney/128/corral/bogdan/bogdan76.html- Ceausescu
> Daciaa ei tietääkseni tuotu Suomeen.
Minulla oli 1970 ja -80-lukujen vaihteessa "aito ranskalainen" Renault 12 L ja lankomiehelläni liki samoihin aikoihin samannäköinen romanialaisvalmisteinen Dacia.
Pointti on siinä, että nuo lisenssi-Rellut taidettiin myydä Suomessa Renaultin nimellä. Valmistusmaa ja piiloteltu nimi Dacia löytyivät kyllä helposti tarkemmalla silmäyksellä. - Matz
Ceausescu kirjoitti:
> Daciaa ei tietääkseni tuotu Suomeen.
Minulla oli 1970 ja -80-lukujen vaihteessa "aito ranskalainen" Renault 12 L ja lankomiehelläni liki samoihin aikoihin samannäköinen romanialaisvalmisteinen Dacia.
Pointti on siinä, että nuo lisenssi-Rellut taidettiin myydä Suomessa Renaultin nimellä. Valmistusmaa ja piiloteltu nimi Dacia löytyivät kyllä helposti tarkemmalla silmäyksellä.Mitä tuntomerkkejä mitä eroja?
siis Dacia on tuotu relluna - Ceausescu
Matz kirjoitti:
Mitä tuntomerkkejä mitä eroja?
siis Dacia on tuotu rellunaPuhuin yli 20 vuoden takaisista jutuista (ja autot olivat olleet uusia 1970-luvulla). En jaksa muistaa yksityiskohtia enkä kykene sanomaan, missä erot näkyivät. Minulla vain on vankka mielikuva siitä, että Romaniassa lisenssillä valmistetut Renault 12 -autot tuotiin maahan saman maahantuojan (Autorex) toimesta kuin "aidot" ranskalaisetkin ja ne myytiin täällä nimellä Renault, ei Dacia kuten joissakin muissa maissa. Romanialaista alkuperää ei kuitenkaan yritetty varsinaisesti piilotella vaan ostaja sai avoimesti tietää, missä maassa autot oli väsätty.
- ent.ladamies
Ceausescu kirjoitti:
Puhuin yli 20 vuoden takaisista jutuista (ja autot olivat olleet uusia 1970-luvulla). En jaksa muistaa yksityiskohtia enkä kykene sanomaan, missä erot näkyivät. Minulla vain on vankka mielikuva siitä, että Romaniassa lisenssillä valmistetut Renault 12 -autot tuotiin maahan saman maahantuojan (Autorex) toimesta kuin "aidot" ranskalaisetkin ja ne myytiin täällä nimellä Renault, ei Dacia kuten joissakin muissa maissa. Romanialaista alkuperää ei kuitenkaan yritetty varsinaisesti piilotella vaan ostaja sai avoimesti tietää, missä maassa autot oli väsätty.
Olet oikeassa, niin niitä tuotiin. Renaultin nimellä myytiin, ja todettiin vain että tämä tuontierä on nyt sitten koottu Romanian tehtaassa ja tuntee jossain päin maailmaa myös nimen Dacia.
Itse autot oli helppo erottaa toisistaan; ranskalaisissa oli mukavat pehmeät veluurikankaalla verhoillut penkit ja Dacioissa kovemmat paksulla jäykällä vinyylillä verhoillut. Lisäksi Dacian pissapojan säiliö oli pehmeä muovipussukka, kiinnitetty konehuoneeseen rintapellin yläosaan, missä se kieltämättä oli helppo täyttää mutta kasteli lähes joka kerta sulakerasian, joka oli ruuvattu rintapeltiin heti pissapussukan alapuolelle =)
Ei näitä kai tuotu Suomeen kuin vuoden verran, ja lähinnä kai sen vuoksi että Rellu 12:n kysyntä oli niin kova ettei Ranskassa ehditty niitä tänne asti tehdä. - juupa
ent.ladamies kirjoitti:
Olet oikeassa, niin niitä tuotiin. Renaultin nimellä myytiin, ja todettiin vain että tämä tuontierä on nyt sitten koottu Romanian tehtaassa ja tuntee jossain päin maailmaa myös nimen Dacia.
Itse autot oli helppo erottaa toisistaan; ranskalaisissa oli mukavat pehmeät veluurikankaalla verhoillut penkit ja Dacioissa kovemmat paksulla jäykällä vinyylillä verhoillut. Lisäksi Dacian pissapojan säiliö oli pehmeä muovipussukka, kiinnitetty konehuoneeseen rintapellin yläosaan, missä se kieltämättä oli helppo täyttää mutta kasteli lähes joka kerta sulakerasian, joka oli ruuvattu rintapeltiin heti pissapussukan alapuolelle =)
Ei näitä kai tuotu Suomeen kuin vuoden verran, ja lähinnä kai sen vuoksi että Rellu 12:n kysyntä oli niin kova ettei Ranskassa ehditty niitä tänne asti tehdä.lie Dacian tuonnin syynä halvempi hinta alkuperäiseen verrattuna. Mitä tulee tuohon Zastavaan, onneksi jenkit pommittivat maan tasalle tehtaan aikoinaan. Taisivat jenkit tietää minkälaisista autoista oli kyse :)
- ----
ent.ladamies kirjoitti:
Ei näitä kai tuotu Suomeen kuin vuoden verran, ja lähinnä kai sen vuoksi että Rellu 12:n kysyntä oli niin kova ettei Ranskassa ehditty niitä tänne asti tehdä.Daciaa myytiin Daciana Suomessa
- carton
---- kirjoitti:
Daciaa myytiin Daciana Suomessa
Daciaa myydään yhä Suomessa
www.autohimgerg.com
Todella edulliseen hintaan - Dacia on Renault
---- kirjoitti:
Daciaa myytiin Daciana Suomessa
Yhdellä tuntemallani sosialidemokraatilla oli Dacia, joka kyllä oli rekisteröity Renaultina.
- Anonyymi
Tyylikäs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875