Kelpaako työtön mies?

Omantunnon kysymys

Lähes kaikissa naisten ilmoituksissa ihannekumppanin vaatimuksiin kuuluu kokopäivä-tai osapäivätyö.

Mitä jos käy ilmi että mies on työtön?

54

1614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfasdf12
    • työssäkäyvä

      kelpaa, jos sillä työttömällä on sitten rahaa toteuttaa parisuhdetta, jossa käydään ulkona ,leffassa, teatterissa, matkoilla ym. ja kaikki tämä omilla rahoillaan.
      eli ei tarvitse sitten kumppanin rahoituksella mennä...siitä kait siinä lähinnä on kyse,jos naiset vieroksuu työtöntä. pelko joutua elättämään? en tiedä.
      ja onhan se työttömän elämä erilaista kuin työn parissa olevalla

    • nainen4242

      Jos mies saa hyvää ansiosidonnaista päivärahaa, niin sitten ehkä.....
      Vitsi vitsi.... :D

      Oikeesti mulle se on pieni "turn-off", koska itsekin olen työtön. Onneksi löysin miehen, jolle kelpaan :) En kuitenkaan etsi elättäjää ja haluan tulla toimeen itse. En pyydä häneltä rahaa, mutta joskus hän kuitenkin tarjoaa ruuat yms.

      Pakko myöntää, että treffi-kuvioissa pyöriessä hävetti kertoa, ettei ole töitä.

    • .........

      Mielestäni ei kannata (ainakaan pääsääntöisesti) vastata sellaisille, joiden hakukriteereitä ei täytä. Silloin ei tarvitse pohtia, että mitä jos asia "käy ilmi".

      On monia naisia, joille miehen työttömyys ei ole mikään ongelma, joten keskity niihin. :)

    • sanoisin ettei

      haittaa, mikäli mies itse on sinut asian kanssa. (Vaikka olisi pitkäaikaistyötön.) Toisaalta nuorempana ja tyhmempänä seurustelin sellaisen työttömän epelin kanssa, että koitti maksattaa minulla aina omatkin kahvinsa ja ruokansa. Esimerkkinä törkeimmäistä päästä se, että latasi tarjottimen kahvilassa täyteen pullaa jos toistakin itseään varten, sitten kiiruhti edeltä pöytään istumaan ja minä jäin sitten pakosta maksamaan molempien osuuden. Nämä temput olivat erityisen törkeitä siitäkin syystä, että itse olin siihen aikaa vielä kotona asuva koululainen, enkä saanut rahaa käytännössä oikein mistään. Eli tiivistettynä, köyhä saa olla muttei hyväksikäyttäjä.

      • käy kyllä toisinpäin

        Erityisen törkeätä on, mutta hyvin monet naiset pitävät tuollaisen röyhkeyden sallimista itselleen täysin luonnollisena!


      • herrasmies?
        käy kyllä toisinpäin kirjoitti:

        Erityisen törkeätä on, mutta hyvin monet naiset pitävät tuollaisen röyhkeyden sallimista itselleen täysin luonnollisena!

        Anteeksi,
        mutta se on perinteistä kohteliaisuutta. Minkälainen kotikasvatus sinulla on?


      • fhdh
        käy kyllä toisinpäin kirjoitti:

        Erityisen törkeätä on, mutta hyvin monet naiset pitävät tuollaisen röyhkeyden sallimista itselleen täysin luonnollisena!

        Varmaan sitä "tasa-arvoa" ! Naiset tosiaan pitävät ihan luonnollisena, että voisivat olla työttömänä tai ikuisena opiskelijana.
        Miestä tosiaan tällöin katsotaan kieroon. Myöskin huonomman koulutuksen omaava mies joutuu lähes poikeuksetta kiertoon. Toisin päin pitää kuulemma kelvata, mielestäni aika nurinkurista ajattelua.


    • 5 + 17

      Jos etsii tosissaan töitä, niin ei haittaa. Ei varsinkaan, jos on toivoa vielä joskus jotain löytääkin.

      Elämäntapatyöttömän kanssa en jaksaisi, vaikka moni onkin sitä ihan ilman omaa syytään. En vain jaksaisi elää sillä tavalla lopun ikää. Poikkeuksena ehkä se, jos pitkäaikaistyötön tekee esimerkiksi jotain vapaaehtoishommaa niin aktiivisesti, että voi katsoa hänen käyvän siellä töissä, eli elää periaatteessa töissäkäyvän elämää. Vaikka ei saisi palkkaa.

      Pienituloisena en pysty elättämään ketään, joten toisen pitää tulla taloudellisesti toimeen omillaan.

    • Mies jo 54v

      Mulle kelpais ainakin työtön,jos ei ole sitä omastatakaa.Mielellään ois kuitenkin halukas töihin jos sellaiseen mahdollisuus.

    • Eläke48

      Ihan sama mulla ku monella muullakin. Jos hoitaa omat kulunsa eikä tuu mun lompakolle, mikäs siinä.

      Mulle sellainen sopis sikälikin hyvin, kun itse en ole töissä vaan eläkkeellä. Eli oltais jossain määrin samassa asemassa.

      Mutta tommosissa treffikuvioissa asiasta pitää kertoa rehellisesti, niin kuin kaikista muistakin asioista.

    • jo vain

      Miksi ei kelpaisi. Kuten aiemmin joku sanoi, kuinka itse on sinut työttömyytensä kanssa. Ja luonne sekä elämänarvot ja tavat merkitsee paljon, samoin kuin työelämässä olevalla.siinä ei eroa ole.

    • MinäHerkku

      Aloittaja! Ei työttömyys haittaa jos on hyvä sängyssä. Tietenkin pitää olla siisti ja komea ja hyvä ryhti. Pömppömahaa ei sallita.

    • .

      Pidemmälle ehtineessä parisuhteessakin voi jäädä työttömäksi.

    • porvari

      Ehkä se on kriteeri, jonka edellyttää täyttyvän. Tunnen yhden mukavan miehen, mutta hänellä on ollut vaikeuksia työllistyä ja rahatilannekin on huono -tätä on jatkunut pitkään. Voin tarjota tuopin ja joskus jotain safkaakin, mutta meidän välille ei koskaan tule vakavaa parisuhetta, koska mielestäni hän on nahjus-luuseri.

    • ...

      Nainen etsii miehestä taloudellisesta turvaa, nykyäänkin vaistomaisesti, vaikka ei olisi tarvettakaan. Siksi työtön mies ei kelpaa naiselle mutta työtön nainen kyllä kelpaa miehelle.

    • kohta työtön?

      Olen "pätkätyöläinen" . Nyt on taas työsuhde katkolla, tulevaisuudesta ei takeita.

      Samanlaisessa taloudellisessa tilanteessa oleva mies olisi paras: kumpikin tulee toimeen omillaan mutta eletään varojemme mukaan eikä havitella ulkomaanmatkaa ym. kivaa kumppanin laskuun, jos ei sitä itse kyetä maksamaan.

      Millä saisi miehet tajuamaan, että työtön nainen ei etsi elättäjää? Kumppanin haluaisin, mutta en tuppaisi heti saman katon alle. Ja niin kauan kuin asutaan erillään, kumpikin maksaa omat laskunsa, eikö? Vuoden kuluttua tilanne voi olla aivan toinen, minä töissä ja hän kortistossa.

    • ratkaisu

      Lopettakaa jo ihmeessä tollanen!Naiset hakee paksua lompakkoa ja valtaa.
      Ne on ne asiat ,jotka painaa eniten ei ole väliä ulkonäöllä tai luonteella.

      • nainen..

        Kaksi ääripäätä joista en välitä on siivelläeläjät ja liian paksun lompakon omistavat.
        Itse olen tavis duunari ja suunnilleen sellaisen toivon miehenkin olevan.


    • jpklkåpok

      Paljon näkee tapauksia naisissa joilla on koko päivätyö hakuilmoituksessa itsellään. Kuitenkin sitä ei olekaan... Hyvältä pohjalta lähdetään. Tietysti eihän se miehiä houkuta jos hakuilmossa on että työtön.

      • okcwsnlkm

        edellisessä elämässä vaimolta jäi aina lompakko kotio kun lähdettiin ostoksille tai syömään...


    • niin vain käy

      no joo, työttömyyttä on niin monesta eri syystä, varsinkin nykysten saneerausten aikaan. Elämässä tulee eteen asioita, joille ei vain mitään voi. itsellä pitkäaikainen sairaus ja heti sen perään leskeksi jäänti (avoliitosta, ei siis leskeneläkettä). Siinä välissä meni työ.....mutten silti tunne menettäneni ihmisyyttä, vaikka työ, terveys ja mies menikin. Kyllä lopunperin asenne ratkaisee, ei se rahan määrä ketään onnelliseksi tee. Toki mahdollistaa asioita eri tavalla, muttei ole todellakaan ratkaiseva tekijä suhteessa. Mut rehellinen kantsii silti olla....

    • tää on parisuhteessa sallittua maksullista seksiä!!!ei sen kummempaa ko ilotyttöjen toiminta..mutta jostain syystä sallitumpaa!!!siis pesä maksaa aina jollain tapaa,joillekkin,muttei mulle!!

      • +?

        Maksaako munakin parisuhteessa? Maksoin viimeksi ukonkin ruuat.


    • hulivili2389

      Rikkaalle kotirouvaksi :D

    • Olen itse työtön nainen ja seurustellut kahden työttömän miehen kanssa. Koen työtön x työtön suhteen tasavertaisena, kun kumpikin maksaa omat laskunsa. On myös kätevää kun rahatilanne on molemmilla samanlainen. Eipähän ainakaan tarvitse kieltäytyä toisen rahaa vievästä ajanviete-ehdotuksesta rahan puutteen vuoksi, kun ei kummallakaan oikein sitä rahaa ole. ;)

      Arvostan suhteessa muita ominaisuuksia kuin kumppanin töissäoloa. Yhteinen aika on eräs tällainen. Kelläpä paremmin aikaa olisikaan kuin työttömällä? Jonkinlaisella kokemuksella voisin myös sanoa seurustelevani mieluummin työttömän kuin työnarkomaanin kanssa. Mieluummin enemmän aikaa ja vähemmän rahaa kuin toisinpäin. Toisaalta työttömien kumppaneideni kohdalla olen arvostanut sitä, että nämä vähistä rahoistaan ovat kuitenkin säästäneet sen verran, että heillä on ollut omalla vuorollaan varaa maksaa matka minun luokseni. (Kummassakin suhteessa on siis pidetty omat kämpät.)

    • näinkin päin

      Mites kun minä olen ns.sijoittaja en tee töitä mutta rahaa tulee aika
      rajusti liikehuoneistojen vuokrista ym,on 3 kallista mersua ,mpyörä,huvivene ym.
      Mutta..silti minulle huomautellaan et mikset tee töitä ?On treffit jääneet muutaman kerran juuri tuon takia kun koetan sanoa et ei minun tarvitse töissä käydä rahaa kun on riittävästi.

      • 19+6

        No joo, tuosta sun tekstistäs jo selviää että olet öykkäri joka ei miellytä. Minua ainakaan ei sun mersus ja huvivenees kiinnosta, sen verran on noista sunlaisistas kokemusta että tökkää heti......


    • Entäs mies

      joka on älykäs ja mielenkiintoinen ja kaikella tavoin erilainen, hengellinen, mutta ei tuomitse ketään. On hankala työllistyä erilaisuutensa takia ja on tavallaan radikaali, mutta ei kuitenkaan natsi tai kapinallinen. Kuitenkin hyvässä kunnossa, kohtelias ja onnellinen, lämmin.

      • silukisu

        Joo, kitos ei näitä hengellisiä, mielenkiintoisia, herkkiä, omalla tavallaan radikaaleja miehiä mulle. Usein ovat jonkinlaisia hörhöjä, jotka kuvittelee olevansa parempia kuin muut ja jos joku toinen ei innostu siitä heidän mietiskelyideologiastaan, niin kamala narina. Ja jaksavat jauhaa sitä elämänfilosofiaansa joka käänteessä.

        Mulle kelpaisi työtön, joka kuitenkin hoitaa oman taloutensa. Harmi vaan, että ne työttömät, joiden kanssa olen ollut treffeillä, ovat jo ekoilla (ja siten vikoilla) tapaamisilla maksattaneet mulla kahvinsa (voi, kun jäikin nyt lompakko kotiin ja satuinkin valitsemaan tän kahvipaikan, jossa ei voi maksaa kortilla-soopaa). Parhaat on vielä ensin julistaneet, miten eivät tarvitse autoa - ja sitten alkaneet nurkumaan multa kyytiä kotiin.

        Parhaita on juuri nämä autottomat "pyörällä ja bussilla pääsen joka paikkaan"-miehet. Sitten, kun paljastuu, että naisella on auto, niin ehdottavat kaikki treffit johonkin paikkaan, jonne "olisi niin kätevä mennä sillä sun autolla". Kas, kun ei se polkupyörä olekaan enää se järkevä vaihtoehto?!

        Jos siis mies pystyy maksamaan asuntolainansa ja autonsa ja kahvinsa, niin mulle ihan sama, onko työtön vai mikä. Kunhan ei ole laiska ja työnhaku tai esim. yrityksen perustamisprosessi tai opiskelemaan haku käynnissä.

        Mutta tyypit, jotka iloisena ilmoittaa, että ovat jo vuoden olleet työttömänä eivätkä ole viitsineet edes hakea työtä, kun ai että on niin kiva harrastaa kotona, niin ei kiitos. Samoin tapaukset, jotka toteaa, että yksityisyrittäjänä kyllä tienaisivat, mutta ei taida viitsiä - joo, en minäkään sitten viitsi.

        Ystäväni seurusteli puoli vuotta miehen kanssa, joka koko ajan lupaili hakevansa työtä tai opiskelupaikkaa. No, kaverini laittoi sitten jopa miehelle paperit vetämään yhteen kouluun, jonka alan mies väitti kiinnostavan itseään. Mies sai paikan, mutta ei käynyt koulussa kuin kerran. Kun pleikan peluu ja kaljan kittaaminen kotona oli niin paljon mukavampaa. Ja olipa se mies kova lainailemaan ystävältäni rahaa ja sosialisoimaan ystäväni tavaroita. Onneksi kaverini älysi lähteä, ennen kuin köyhtyi enempää kuin mielipahan ja 600 euroa.

        Joten, jos on työtön mutta draivi silti päällä, kelpaa mulla. Jos on työtön ja luuseri tai joku ideologinen elämäntapaintiaani, ei kiitos.


      • ..........

        Kuulostaa aika hyvältä. Tosin hengellisen voisi korvata henkisellä. :)


      • Toivottavasti
        silukisu kirjoitti:

        Joo, kitos ei näitä hengellisiä, mielenkiintoisia, herkkiä, omalla tavallaan radikaaleja miehiä mulle. Usein ovat jonkinlaisia hörhöjä, jotka kuvittelee olevansa parempia kuin muut ja jos joku toinen ei innostu siitä heidän mietiskelyideologiastaan, niin kamala narina. Ja jaksavat jauhaa sitä elämänfilosofiaansa joka käänteessä.

        Mulle kelpaisi työtön, joka kuitenkin hoitaa oman taloutensa. Harmi vaan, että ne työttömät, joiden kanssa olen ollut treffeillä, ovat jo ekoilla (ja siten vikoilla) tapaamisilla maksattaneet mulla kahvinsa (voi, kun jäikin nyt lompakko kotiin ja satuinkin valitsemaan tän kahvipaikan, jossa ei voi maksaa kortilla-soopaa). Parhaat on vielä ensin julistaneet, miten eivät tarvitse autoa - ja sitten alkaneet nurkumaan multa kyytiä kotiin.

        Parhaita on juuri nämä autottomat "pyörällä ja bussilla pääsen joka paikkaan"-miehet. Sitten, kun paljastuu, että naisella on auto, niin ehdottavat kaikki treffit johonkin paikkaan, jonne "olisi niin kätevä mennä sillä sun autolla". Kas, kun ei se polkupyörä olekaan enää se järkevä vaihtoehto?!

        Jos siis mies pystyy maksamaan asuntolainansa ja autonsa ja kahvinsa, niin mulle ihan sama, onko työtön vai mikä. Kunhan ei ole laiska ja työnhaku tai esim. yrityksen perustamisprosessi tai opiskelemaan haku käynnissä.

        Mutta tyypit, jotka iloisena ilmoittaa, että ovat jo vuoden olleet työttömänä eivätkä ole viitsineet edes hakea työtä, kun ai että on niin kiva harrastaa kotona, niin ei kiitos. Samoin tapaukset, jotka toteaa, että yksityisyrittäjänä kyllä tienaisivat, mutta ei taida viitsiä - joo, en minäkään sitten viitsi.

        Ystäväni seurusteli puoli vuotta miehen kanssa, joka koko ajan lupaili hakevansa työtä tai opiskelupaikkaa. No, kaverini laittoi sitten jopa miehelle paperit vetämään yhteen kouluun, jonka alan mies väitti kiinnostavan itseään. Mies sai paikan, mutta ei käynyt koulussa kuin kerran. Kun pleikan peluu ja kaljan kittaaminen kotona oli niin paljon mukavampaa. Ja olipa se mies kova lainailemaan ystävältäni rahaa ja sosialisoimaan ystäväni tavaroita. Onneksi kaverini älysi lähteä, ennen kuin köyhtyi enempää kuin mielipahan ja 600 euroa.

        Joten, jos on työtön mutta draivi silti päällä, kelpaa mulla. Jos on työtön ja luuseri tai joku ideologinen elämäntapaintiaani, ei kiitos.

        emme ikinä kohtaa. Ikinä ei tule kaltaisillasi mieleen, miten naurettavalta itse kuulostatte mielipiteinenne. Yleistät muita ja tuomitset, mutta kaivat vaan omaa kuoppaasi, kun oleviaan itselläsi on oikeus arvostella uskovaisia, vaikka itse olet OMASSA erittäin juntissa uskossasi ihan samalla tavoin. Kuka tässä nyt paremmalta ihmiseltä kuulostaa? Sinulla ei ole vielä pienintäkään käsitystä siitä, mitä tämä elämä todellisuudessa on, kun näet vielä olevasi ainut ihminen maailmassa. Mutta älä hätäile syyllistämällä muita, se vielä selkenee sinullekin, kunhan varovasti etenet. Voit aloittaa harjoittelun hyväksymällä, että et ole vielä perillä.


    • naiset ovat

      rahanahneita materialisti-kusipäitä, jotka pinnallisuudellaan ja
      prinsessa-syndroomallaan pilaavat kaiken.

    • ovat naisetkin

      omalla tavalla huoria. Jos mies kustantaa kaikki ruoat ja juomat, niin
      eikös se tee naisista huoria tavallaan?
      Halvemmaksi tulisi mennä oikean prossun luokse ja palvelu
      olisi paljon parempaa kuin mitä kotona saa.

    • Naisille pieni vihje

      menkää kotirouvaksi jollekin rikkaalle miehelle, kuten lestadiolaiset
      naiset tekevät. Saatte vääntää sen 15 penskaa ja maata perse homeessa
      tekemättä yhtään mitään.

    • joo joo

      Miten näin ajattelet? Onhan ne lapset hoidettava.
      Onko sinulla mitään käsitystä suurperheenarjesta?
      Mieti nyt vähän pidempään ennenkun tänne kirjoitat...

    • Pekko ,,, ...

      Työttömyyden lisäksi minä olen psyykkisesti sairas :D Naiset jonoon vaan siitä :D

    • Joopa joo.

      Työtönkin kelpaa muttei jyväjemmari?

    • silukisu

      Kelpaa jyväjemmari. Kunhan ei oleta, että alan sitten niitä maatilan töitä tekemään, kun on omakin työ. Monet maajussit tuntuu etsivän ilmaista työvoimaa tilalleen...

      Ja uskovainenkin kelpaa. Mutta ei mikään levitointijoogahörhö, joka paasaa kaikissa käänteissä ayurveda-ruokavalion maailmaapelastavista ominaisuuksista. Minäkin toivon, etten heitä enää kohtaa. Vaan ennemmin sitten vaikka jalat maassa olevan luterilaisen kirkon papin.

      Oikeasti, olen ollut treffeillä miehen kanssa, joka ajatteli, että meidän pitää kieltää maailma. Mietiskellä 6 tuntia päivässä ja jättää sen takia työkin ja irtaantua fyysisestä todellisuudesta. Mihin ihmeeseen sellainen mies tarvitsee naista ja parisuhdetta? Sehän se vasta fyysistä onkin. Toivon, että en tuollaista miestä enää tapaa.

      Kuten sanottu, minulla on koti, auto ja tarvitsemani elintaso. Miehen ei tarvi minulle edes maksaa sitä kahvikuppia, kiitos, pystyn ostamaan sen kupposeni itsekin. Mutta ällöttää nämä siivestäjämiehet, jotka ekoilla treffeillä yrittää jo laittaa naisen maksamaan sen kahvinsakin. Ja sitten sen jälkeen kaikki onkin yhtä hyväksikäyttöä, jos toisille treffeille erehdyt.

      • M_1970

        Miten olisi tällainen työtön mies joka ei omista autoa, eikä ajokorttia, työskentelee rakennuksilla silloin tällöin ja aina on pankkitilillä vähintään 10000 euroa käteistä ja kotona parituhatta euroa sekä lompakossa muutama satanen - ei velkoja.

        Asuu vuokrayksiössä, vapaalla ollessaan harrastaa liikuntaa, liikkuu luonnossa, tekee pieniä matkoja ym. eli ei vain makaa passiivisena.

        Ei juopottele, eikä savuta, terve ja hyväkuntoinen, 185/sporttinen, ei lapsia, vapaa

        Kiinnostaisko?


      • Huhhuh taas

        siinä sen näkee... Suomi maana täysin femiinistä puolta suosivaksi rakennettu ja naiset elättää itse itsensä, joten miehen rooli aika pieni. Jonkun verran säväyttää aina, eikä kovin positiivisesti, kun joku "menestyvä" naikkonen kehtaa vielä alkaa arvostella Suomalaisia miehiä... Täällä on kaikki teitä varten, niin ei teille kyllä riitä mikään.
        Pystyisitkö mitenkään vaikka ulkomaalaisen silmin katsomaan maatamme ja nähdä, mikä täällä oikeasti on vialla?? Sinäkin supernainen näe vaan se oma vastuusi ja lopeta maamme turmeleminen.


      • Joopa joo.

        Onko sinulla sitten omakohtaista kokemusta että työvoimaksi olisit joutunut? En väitä etteikö sellaisiakin tapauksia olisi.

        Itse en ole ikinä ajatellut että hakisin työvoimaa. Enkä ole asettanut mitään vaatimuksia että minkä alan ihminen on. Ainoastaan on ollut toive että jotakin tekee työkseen. On niin sanotusti normaali työnsä tekevä ihminen, mitä se sitten tarkoittaakaan. Parempikin varmaan jos on muualla töissä niin ei tarvitse kokoaikaa olla ihan samojen seinien sisällä.

        Tullut vain tässä vuosien mittaan sellainen fiilis että tieto ammatistani ei todellakaan paranna mahdollisuuksia seuran hakemisessa. Olen sen kyllä aina avoimesti kertonut, koska se tulle kuitenkin ilmi ja enkä minä häpeä ammattiani.


    • silukisu

      Ehkä voisikin, M_1970.

      Mutta onko elämälläsi suuntaa? Liikuskeletko vain ja teet töitä, kun tulee rahan tarve? Kai sinulla on jotain tavoitteita elämässäsi?

      Tavoitteiden ei tietenkään tarvitse olla ammatillisia.

      Entä haluatko perheen? Vuokrayksiö on ok asumismuoto yksinäiselle miehelle. Mutta mites, jos on lapsia ja tarvitaan isompi asunto?

      • M_1970

        Kuten varmaan huomaat käytän nimimerkkiä "M_1970" ja tuo on syntymävuoteni - täytän loppuvuodesta jo 42 ja olen sitä mieltä että näin vanhalla iällä ei lapsia tarvitse kenenkään hankkia.
        Jos kohtaisin kumppanin ja yhteen muutettaisiin, niin tietenkin asunto olisi vähintäänkin kaksio.

        Onko minulla tavoittetteita elämässäni? Olen jo sen ikäinen ettei kovin suuria tavoitteita voi enää asettaa.
        Toiveena oli nuorenpana löytää kumppani ja saada lapsia sekä perhe ja hankkia omistusasunto, mutta kun en kohdannut kumppania niin mikään toiveistani ei toteutunut.


      • ...
        M_1970 kirjoitti:

        Kuten varmaan huomaat käytän nimimerkkiä "M_1970" ja tuo on syntymävuoteni - täytän loppuvuodesta jo 42 ja olen sitä mieltä että näin vanhalla iällä ei lapsia tarvitse kenenkään hankkia.
        Jos kohtaisin kumppanin ja yhteen muutettaisiin, niin tietenkin asunto olisi vähintäänkin kaksio.

        Onko minulla tavoittetteita elämässäni? Olen jo sen ikäinen ettei kovin suuria tavoitteita voi enää asettaa.
        Toiveena oli nuorenpana löytää kumppani ja saada lapsia sekä perhe ja hankkia omistusasunto, mutta kun en kohdannut kumppania niin mikään toiveistani ei toteutunut.

        Miksi ihmeessä kaikilla on aina nuo samat tavoitteet: kumppani, lapset ja omistusasunto. En ymmärrä, itse en ole koskaan halunnut mitään noista.


    • kun tutustuin mieheeni, tiesin hänen olevan työtön... ei mitään ongelmaa sillä hänen alansa hommia on todella vaikeasti saatavilla (automaalari kun on) Mutta.. mies on ollut työttömänä jo vuoden päivät ja alkaa rassaamaan pikkuhiljaa. päivät menevät koneella istuen ja telkkaria katsellen. Itse käyn osapäivätyössä mistä itse TIENAAN rahaa.. mieheni vetoaa siihen että hän ei viitsi mennä töihin jos saa saman summan SOSSUSTA!!!! plus.. hän valittelee selkäänsä aina ruumiillista työtä tehdessään.. en tiedä mikä on totta ja mikä valhetta... Itse etsin joka päivä enemmän ja enemmän töitä, mutta joka kerta kun huomautan miehelleni hän vetoaa selkäänsä, ja kun ei töitä löysy eikä vain kykene... parasta asiassa on tämä.. palkkani tultua yleensä huomioin miestäni josta hän ei tietenkään ole moksiskaan, mutta jos itselleni tahdon ostaa puuterin, kynsilakan tai uuden cosmopolitanin on rahanäyttöni täysin "turhaa" mieheeni saan tuhlata... itseeni en...

      joten... rakastan miestäni ja hetkellisen työttömänä oleilun kestän, mutta pidemmän päälle (kun siihen tuntuu moni jäävän koukkuun) en katselisi enään...

    • silukisu

      M_1970...

      ...tappiomielialaista miestä en valitettavasti rinnalleni haluaisi. Elämässä pitää mennä eteenpäin ja aina on mahdollisuuksia ja suuntavaihtoehtoja. Tuolla sinun asenteellasi varustettu mies lannistaisi minutkin ennen pitkää.

      Minulla on ystävä, joka sai lapsen lähes 50-vuotiaana. On nyt iloinen pienen pojan isä. Oman asunnon hän oli hankkinut jo ennen kuin tapasi vaimonsa.

      Mutta kukin tyylillään. Sinunkin tyylisi on varmasti sopiva jollekin naiselle.

      Ja hei sinä, joka kirjoitit, että tavoitteesi ei ole perhe ja omistusasunto. Ei kaikilla tarvitsekaan olla. Kiinnostaisi vain kuulla, mitkä ovat sinun tavoitteesi elämässä?

      • Naisen näkökulma

        Ei, ei ja vielä kerran ei!

        Siis joku nainen kelpuutti noin vanhan miehen lapsensa isäksi? Ajatteles asiaa lapsen näkövinkkelistä - kun lapsi on noin 15 niin isä on jo eläkepappa!

        Lapsi saattaa joutua kärsimään noin iäkkäästä isästä esim. joutua kiusatuksi, isä saattaa sairastua ja joutua hoitokotiin tai pahimmassa tapauksessa lapsi joutuu hoitamaan iäkästä vanhempaansa juuri silloin kun hänen pitäisi opiskella ja itsenäistyä.


    • 02020202020202020202

      Haluan komean nuoren ja kestävän miehen.

      Terveisin Hieno Åhlgren


      Vastauksia voi laittaa viestin perään,otan yhteyttä. :)

    • e-s nainen

      Jos luonne on kohillaan niin, mikä ettei. Teen itse toistaiseksi osa-aikaista, opiskelin kauan, joten työnhaku on tuttua. Ja valitettavasti lomautukset. Teen tavan hanttihommia, joten en voi enkä tahdo elättää ketään. Työ ku työ, kunha elää. Mielekkyys olisi plussaa, mutta ehkä se löytyy ajan kanssa. Ja onhan elämässä muutakin kuin työ.

      Eihän raha ja työ saa määritellä ihmistä. Työssä käydään, jotta laskut maksetaan. Elämäntapa työtön, alkkis, narkit ei käy. Eikä toisen äärilaidan pintaliitäjä bemari Kroisokset. Sen laadun ahneus ei ole mun maailmasta.

      Täs on nähty niin kaikenlaisia tilanteita...ehkä yhdessä pohtimalla vois olla ja edetä mukavemmin.

    • Silukisu

      Voihan sitä nuorempikin isä kuolla, sairastua, loukkaantua. Vastaavasti 70-vuotias voi olla vielä ihan pirteä ilman perussairauksia.

      Monet lapset kasvaa ihan kokonaan ilman isää. Ja isä saattanut olla teini, kun lapsi syntynyt.

      Jos tältä lapselta 15-vuotiaana kysyttäisiin, että olisitko mielummin jäänyt syntymättä vai ottanut vanhan isän... Niin eiköhän vastanne, että kivampi vaihtoehto se, että olen olemassa.

    • Xarat

      Kysymykseen kelpaako työtön mies - ei kelpaa.

    • kevättäkohden

      Työttömyys ei haittaa, mutta jos tämä henkilö passivoituu, jämähtää
      olotilaansa niin, ettei vähenpää voi mikään kiinnostaa. Sellainen on
      sitten eriasia.

      Meistä kukatahansa, saattaa saada lopputilin ja lomarahat jonain
      kauniina päivänä, joten ei ole mitään syytä tuudittautua ajatukseen,
      että olen korvaamaton.

      • Jokunen2

        Poikkeuksiakin löytyy. Olen vanha mestari laitoksessa, jonka kaltainen on tänään puhhena Japanissa. Suorastaan kadehdin niitä, jotka lykätään eläkeputkeen. Minut työnantajani halaa pitää niin pitkään kuin suinkin, ja kai minun pitää 63-vuotiaaksi työelämässä olla. Tämän alan osaajia kun ei muita Suomessa ole, ja jokainen laitos on erilainen, niin tekniikaltaan kuin muitakin osin. Koulutusajat ovat luokkaa 10 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1316
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      53
      890
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      744
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      737
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe