Tervehdys kaikille!
Olen kohta 19v abi. Ongelma on sama kuin kaikilla mun ikäisillä jätkillä. Kohta pitäis menne armeijaan. Ei oikein iske. Miten voisin välttää sen ilman, että joutuisi mihinkään siviilipalvelukseen, sillä en mä mikään punkkari tai uskovainen ole, vaan ihan fiksu jätkä. Eli lyhyesti: millä keinolla olette selvinneet? Joku keksitty sairaus tai opiskelulla tai töillä ikuinen lykkääminen. 30-v on jo sitten vapaa eikös jeh? Eli neuvokaa nyt mua, niin mä sitten vastapalvelukseksi neuvon mua nuorempia, pistetään hyvä asia kiertoon!!!!!
Miten välttää palvelukset?
33
6499
Vastaukset
- Ressu
fiksu, jos haluaa välttää armeijan. Täytyy olla kaheli, että saa vapautuksen. Sulla ei taida olla tässä mitään ongelmaa, koska kirjoituksestasi päätellen sinua ei oikeasti edes kelpuuteta sinne.
- noitatohtori
Lykkäyksiä hakemalla ei armeijaa voi välttää; jos niin teet, niin 28-v. on pakko mennä armeijaan joka tapauksessa. Silloin ei enää saa lykkäystä.
Mutta vaihtoehtoja on useampi:
1) meet lusimaan
2) hankit C:n paperit jollakin konstilla
3) "katoat" ulkomaille ja palaat Suomeen jahka olet 33-vuotias
4) vaihdat kansalaisuutta (en ole varma, toimiiko tämä konsti)
Itse aion yrittää vaihtoehto 4, sillä mulla on sama tilanne kuin sulla. Intti ja sivari ei kiinnosta lainkaan, enkä haluaisi kuitenkaan vankilaan mennä koska se saattaa haitata tulevaisuuden ammattiini pääsyä (opettaja).- Totaali
Kaikki on loppupelissä kiinni itsestäsi.
terv. tj-totaali - noitatohtori
Totaali kirjoitti:
Kaikki on loppupelissä kiinni itsestäsi.
terv. tj-totaaliOnko tuo varma tieto? Jos on, niin kiitos tiedosta!
Mutta en mä silti vankilaan mene koska muutan ulkomaille ensi vuonna muutenkin ja yritän vaihtaa kansalaisuuteni. =)
- Renkonen
..menemällä vankilaan 270:ksi päiväksi!!!
- lsd
Miten armeijassa suhtaudutaan kannabiksen käyttöön?
Jos myönnät poltelleesi lähes päivittäin pitemmän aikaan, eikä aikomuksia lopettaa?
Lykkäystä, vapautus? - jupe
lsd kirjoitti:
Miten armeijassa suhtaudutaan kannabiksen käyttöön?
Jos myönnät poltelleesi lähes päivittäin pitemmän aikaan, eikä aikomuksia lopettaa?
Lykkäystä, vapautus?eli jos / kun jäät kiinni, ensin tutkii armeija, sitten poliisi ja sitä kautta rangaistus, sakkoja? kai
elleivät ole jo aiemmin potkineet narkkarina pihalle c-luokkaan - theokratie
Päiviä on 197, tai tarkemmin ottaen 197-201 vankila-ajanlaskun takia.
- joku vaan
...197 päiväks.
2 päivää sivarissa lyhentää päivän!!!
- immo
C-paperit eli vapautuksen rauhan aikana saa käytännössä pyytämällä, eli kerrot lääkärille että et henkisesti kestä asepalvelusta. Saat "hullun paperit" ilman ihmeempää venkulointia eikä "hulluutta" tarvitse sen kummemmin todistella.
Minulta ei työnantaja koskaan ole kysellyt armeijapapereita, eikä niitä ainakaan opettajan hommiin pääsemiseksi tarvita. Onhan esim. eduskunnassakin useita kansanedustajia jotka on vapautettu armeijasta mielenterveydellisistä syistä.- kuularuiskut laulamaan
eduskunta onkin ihan oikee paikka hulluille ja muille! sinne vaan lakeja säätämään saatana.
- I love RK 62
minulta on aina kysytty työhaastattelussa onko armeija käyty. kannattaa ehsottomasti käydä armeija, siellä on hauskaa ja parantaa työnsaantimahdollisuuksia.
- Heh heh
I love RK 62 kirjoitti:
minulta on aina kysytty työhaastattelussa onko armeija käyty. kannattaa ehsottomasti käydä armeija, siellä on hauskaa ja parantaa työnsaantimahdollisuuksia.
Minulta ei ole kertaakaan kysytty armeijasta töitä hakiessani. Armeijan käyminen ei suinkaan ole mikään etu vaikka niin yleisesti luullaankin. Nyt ei enää eletä vuotta 1944 vaikka monet niin kuvittelevatkin.
- Res.Spol
Heh heh kirjoitti:
Minulta ei ole kertaakaan kysytty armeijasta töitä hakiessani. Armeijan käyminen ei suinkaan ole mikään etu vaikka niin yleisesti luullaankin. Nyt ei enää eletä vuotta 1944 vaikka monet niin kuvittelevatkin.
Kyllä parantaa, ainakin kun hain intin jälkeen vartijankoulutukseen.9 kk:n sotilaspoliisikoulutuksen ja nuhteettoman taustan ansiosta hakeutuminen oli läpihuutojuttu. Eli ainakin jos turvallisuusalalle hakee töihin on armeija oltava käytynä.Eli etu se on, tietyillä työmarkkinoilla.Ja todellakin, vaikka vuosi on 2004 niin silti armeijan käyntiä vaaditaan.Jos olet jonkin sortin duunari niin turhaan hehetät...
- immo
Res.Spol kirjoitti:
Kyllä parantaa, ainakin kun hain intin jälkeen vartijankoulutukseen.9 kk:n sotilaspoliisikoulutuksen ja nuhteettoman taustan ansiosta hakeutuminen oli läpihuutojuttu. Eli ainakin jos turvallisuusalalle hakee töihin on armeija oltava käytynä.Eli etu se on, tietyillä työmarkkinoilla.Ja todellakin, vaikka vuosi on 2004 niin silti armeijan käyntiä vaaditaan.Jos olet jonkin sortin duunari niin turhaan hehetät...
Vartijat, poliisit ja vastaavat ovat asia erikseen. Mutta tuskinpa hullun paperit hankkivat henkilöt ovat niistä turva-alan työtehtävistä yleensä kiinnostuneitakaan. Humanistisilla aloilla ei inttipapereita pahemmin kysellä. Varsinkaan naispuolisia palkkaajia ne eivät voisi vähempää kiinnostaa.
- Heh heh
Res.Spol kirjoitti:
No paljon onnea vain vartijan uralle! Eräs läheinen ystävä jätti korkeakoulun kesken kun ei kestänyt sitä koulua, mutta intin oli kyllä käynyt. Nyt kaveri sitten partioi ja vartioi juna-asemia ja muita paikkoja. Siinähän onkin sitten hyvä duuni, saa tapella, hakata ihmisiä ja pelätä huumeneuloja.
- Rekrytoija
Yksi työpaikka ja sata hakemusta. Pakko karsia osa hakemuksista heti pois, kun kaikkiin ei ehdi millään paneutua kunnolla. Silloin roskakoriin lentävät ensimmäisellä kierroksella sivareiden ja muiden epäilyttävien hihhuleiden hakemukset.
- Totaali
Rekrytoija kirjoitti:
Yksi työpaikka ja sata hakemusta. Pakko karsia osa hakemuksista heti pois, kun kaikkiin ei ehdi millään paneutua kunnolla. Silloin roskakoriin lentävät ensimmäisellä kierroksella sivareiden ja muiden epäilyttävien hihhuleiden hakemukset.
En minä ainakaan heitä. Mutta meillä meneekin hyvin.
- Rekrytoija
Totaali kirjoitti:
En minä ainakaan heitä. Mutta meillä meneekin hyvin.
Joo no kyllä sivareitakin voi palkata erinäköisiin avustaviin tehtäviin, kuten keittiöapulaiseksi, käymäläsiivojaksi, nurmikon leikkaajaksi tms. Mutta ikävä kyllä jonkun täytyy tehdä tuottavaakin työtä ja tienata yritykselle rahaa. Rekrytoijana minun täytyy ajatella myös tuloksentekoedellytyksiä ja omistajan etua. Silloin ei voi palkata pitkätukkia nurkkiin lorvimaan. Palkkaankin vain armeijan käyneitä miehiä ja naisia joilla on pillu.
- Totaali
Rekrytoija kirjoitti:
Joo no kyllä sivareitakin voi palkata erinäköisiin avustaviin tehtäviin, kuten keittiöapulaiseksi, käymäläsiivojaksi, nurmikon leikkaajaksi tms. Mutta ikävä kyllä jonkun täytyy tehdä tuottavaakin työtä ja tienata yritykselle rahaa. Rekrytoijana minun täytyy ajatella myös tuloksentekoedellytyksiä ja omistajan etua. Silloin ei voi palkata pitkätukkia nurkkiin lorvimaan. Palkkaankin vain armeijan käyneitä miehiä ja naisia joilla on pillu.
Tottakai jokainen palkkaa juuri niitä henkilöitä, joista odottaa saavansa maksimaalisen voiton.
Terv. totaali, joka joutui antamaan kaksi lopputiliä tällä viikolla. - työnantaja
immo kirjoitti:
Vartijat, poliisit ja vastaavat ovat asia erikseen. Mutta tuskinpa hullun paperit hankkivat henkilöt ovat niistä turva-alan työtehtävistä yleensä kiinnostuneitakaan. Humanistisilla aloilla ei inttipapereita pahemmin kysellä. Varsinkaan naispuolisia palkkaajia ne eivät voisi vähempää kiinnostaa.
Jos nuo "hullun paperit" tulevat ilmi tavalla tai toisella niin työpaikalle kuin työpaikalle voi heittää hyvästit. Ei kukaan työnantaja halua palkata työntekijää joka on potentiaalinen sekopää. Ihan turha selitellä että hankki "hullun paperit" päästäkseen vähemmällä, pahentaa vain asiaa. Se on ikävä juttu kun vanhemmalla iällä jolloin on kasvanut jo vähän järkeä päähän alkavat nuorena tehdyt typeryydet aiheuttamaan riesaa.
- Res.Vän
Heh heh kirjoitti:
No paljon onnea vain vartijan uralle! Eräs läheinen ystävä jätti korkeakoulun kesken kun ei kestänyt sitä koulua, mutta intin oli kyllä käynyt. Nyt kaveri sitten partioi ja vartioi juna-asemia ja muita paikkoja. Siinähän onkin sitten hyvä duuni, saa tapella, hakata ihmisiä ja pelätä huumeneuloja.
Björn Wahlroos Sammon pääjohtaja on sanonut, että parhaan johtaja koulutuksen saa puolustusvoimilta RUK:ssa. Hän ei kelpuuta johtotehtäviin mielellään henkilöitä jotka ei tätä opin ahjoa ole käynyt... Lähes káikki suuret suomalaiset johtajat ovat käyneet RUK:n ´ja siis suorittaneet asepalveluksen... Kun taas suurin osa Kieltäytyjistä löytyy usein kadulta huumeruisku kädessä tai Aarnimetsästä ketjulla puuhun kiinnitettynä... Kyllä armeijasta hyötyä on...
- joku vaan
...siellä yx sivariki.
Ja sitten armeijan ylipäällikön mies on sivari!!!! - Heh heh
Res.Vän kirjoitti:
Björn Wahlroos Sammon pääjohtaja on sanonut, että parhaan johtaja koulutuksen saa puolustusvoimilta RUK:ssa. Hän ei kelpuuta johtotehtäviin mielellään henkilöitä jotka ei tätä opin ahjoa ole käynyt... Lähes káikki suuret suomalaiset johtajat ovat käyneet RUK:n ´ja siis suorittaneet asepalveluksen... Kun taas suurin osa Kieltäytyjistä löytyy usein kadulta huumeruisku kädessä tai Aarnimetsästä ketjulla puuhun kiinnitettynä... Kyllä armeijasta hyötyä on...
Wahlroos on elää aivan eri maailmassa kuin nykynuoret, pitäisi se nyt tajuta. Nyt ei eletä 40-lukua tai edes 70-lukua vaikka monet elävätkin henkisesti sitä aikaa. Johtotehtäviin nyt ei muutenkaan pääse niin helpolla etteikö voisi jättää armeijan käymättä. Mitähän siitäkin tulisi jos maa olisi täynnä johtajia muttei työntekijöiä?
- Res.Vän
Venytä vain 28v asati niin on mukava mennä nuorempien alaisuuteen. Pitääkö kaiken iskeä ja olla jees... puoli´vuotta elämästä sinne tai tänne ei oo paljon... Sun kannalta parasta ois käydä se puolivuotta heti pois eikä elää sen kans kymmentä vuotta... Sellaisia Fiksuja SUOMEN KANSALAISIA ei ole jotka ei mene armeijaan. Eihän sinne kaikki mielellään mene mutta kunnioittakaamme maatamme ja sen vapautta... Emme voi olla niin itsekkäitä että ajattelemme että se on 6 kuukauttaopiskelusta tai jotain...
Toinen vaihto ehto on muuttaa maasta pysyvästi....
Kolmatta en sano koska se kehoittaisi Rikokseen ja Se olisi sulle se kaikkein huonoin vaihtoehto...- Totaali
Vaan se on katastrofi liike-elämän kannalta.
- Rk.62
Totaali kirjoitti:
Vaan se on katastrofi liike-elämän kannalta.
Mikäs ihme satulinnafirma pojalla on? Voihan hellanlettas kun ei pysty asetta kantamaan ja tollasen firmaan en edes tulisi töitä tekemään minkä pomo on munatonvässykkä, ei ole tulevaisuutta tollasella firmalla. Katsoppa vaan poika näitä isoja johtajia niin jokaiselta löytyy varusmiestausta ja monilta vielä AUK/RUK kuten joku jo totesikin. Ota sinä vaan pilvenpöllyttäjiä töihin niin minä otan kunnon miehiä jotka uskaltavat laittaa itsensä pistää likoon. Ja tälle ketjun alottajalle niin sanotaan näin että naiset tykkää enemmän armeijan käyneistä miehistä kuin pöllypojista.
- Silmalasipainen sivari
Rk.62 kirjoitti:
Mikäs ihme satulinnafirma pojalla on? Voihan hellanlettas kun ei pysty asetta kantamaan ja tollasen firmaan en edes tulisi töitä tekemään minkä pomo on munatonvässykkä, ei ole tulevaisuutta tollasella firmalla. Katsoppa vaan poika näitä isoja johtajia niin jokaiselta löytyy varusmiestausta ja monilta vielä AUK/RUK kuten joku jo totesikin. Ota sinä vaan pilvenpöllyttäjiä töihin niin minä otan kunnon miehiä jotka uskaltavat laittaa itsensä pistää likoon. Ja tälle ketjun alottajalle niin sanotaan näin että naiset tykkää enemmän armeijan käyneistä miehistä kuin pöllypojista.
Olen itse valttanyt ottamasta toihin ketaan armeijankaynytta (elan USAssa). Heilla yleensa ei ole parasta korkeakoulututkintoa takanaan, koska USAn sotavoimat ovat maksaneet heidan koulutuksensa yleensa vain osavaltion collegeen.
Huumetestit meilla myos tehdaan tyohonpyrkijoille saannollisesti, joten pilvenpolttajat karsiutuvat.
Itse kavin siviilipalvelun tekemalla oman alani toita, ja pystyin kayttamaan siella hankittua kokemusta paljonkin hyvakseni seuraavissa tyopaikoissa. Armeijan kayneilla on kokemuksestaan hyotya vain harvoissa vartijatehtavissa, mutta senkaltaisiin toihin en ole joutunut ihmisia varvaamaan.
Mielenkiintoinen tuo nakemyksesi naisista. Omassa siviilipalveluspaikassani sain vikitellyksi monta tyttoa joiden silloinen poikaystava oli juuri armeijassa, ja heita ei ollut lahettyvilla kun itse paasimme aina iltaisin paikallisiin diskoihin. Kivaa oli, vaikka joskus meinasi tulla sotapojilta selkaan... - Totaali
Rk.62 kirjoitti:
Ihanko totta? Neljä vuotta toimittu ja aggressiivinen laajentuminen ei vaan näy loppuvan :)
Mieti nyt vaan pääsi puhki ja tule käymään meillä rahoinesi. Ostan niillä sitten ituja ja muuta kanin ruokaa. - Totaali
Rk.62 kirjoitti:
Näin anonyymina sitä voi alentua vaikka tähän. Tarkoitukseni hieman rikkoa stereotypioita.
Naisia on sillä tavoin, että itse voin partnerini valita. En seurustele.
Aseilla tykkään ampua aina, kun vaan siihen tarjoutuu tilaisuus.
Firman tulevaisuus on turvattu. - Rk.62
Totaali kirjoitti:
Näin anonyymina sitä voi alentua vaikka tähän. Tarkoitukseni hieman rikkoa stereotypioita.
Naisia on sillä tavoin, että itse voin partnerini valita. En seurustele.
Aseilla tykkään ampua aina, kun vaan siihen tarjoutuu tilaisuus.
Firman tulevaisuus on turvattu.nyt mielen muuttua? En arvosta tippaakaan, silti kaikki sivarit&totaalit ovat silmissäni säälittäviä nistejä eikä se tule koskaan siitä mihinkään muuttumaan, eikä minulla ole tarvetta sitä muuttaa. Helvetin viherpipertäjät.. Naisia on kyllä varmasti kun keltaisia sivuja selailet poika! Mikäs totaali olet? selkään puukotat aatetoverisi sekä armeijan koska tykkäät ampua aseilla? tuplastimunatonvässykkä tällaisia se suomi kaipaa! Kylläpä tuli varmasti ylpeä olo :D
- 16v poika
Minulla on ihan oikeasti sairaus. Sellainen kuin Beckerin lihasdystrofia, joka nimensä mukaisesti surkastuttaa lihaksia. Minulla se on kuitenkin erittäin lievänä, sillä tällä hetkellä liikuntakykyni on erittäin hyvä. Monet tätä samaa sairautta sairastavat ovat jo syntymästään asti liikuntakyvyttömiä.
Niin, asiaan. Onko tämä sairauteni siis pätevä syy vapautukselle? Lääkärit ovat arvelleet, että liikuntakykyni menee vasta myöhemmällä iällä (tai tuskin koskaan). Jos joskus sota tulee, niin on mahdollista, että olen jo silloin liikuntakyvytön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6925- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes167784