Montako profeettanne Ellen Whiten kirjaa (sähköisenä/painettuna) omistatte ja miksi?
Flinkille, Arasolalle ja Jarlaulle
17
121
Vastaukset
Minulla on sähköisessä muodossa kaikki Ellen G. Whiten kirjallisuus, koska olen kiinnostunut siitä, mitä hän kirjoittaa. Ei se sen ihmeellisempää ole.
- Annu42:::
Sama täällä, mutta suomeski toimitetut...
Hei
- Kaksi sarjaa Alfa&Omega
- Lähemmäs 30 kpl muita, joka ikinen mitä koskaan on suomennettu
Jotkut ovat painettu 1940-1950 luvuilla ja oli työlästä löytää niitä mutta aikani kun katselin onnistuin hankkimaan yksityiskodeista homeelta haisevia sodan aikaisia vanhoja kirjoja joita ei ole painettu 1940-1950 luvun jälkeen.
Ulkomailla on muilla kielillä lisää.
t.yst. jariLisäys;
Ellen G W oli hengellinen kirjailija. Tuottelias sellainen.
Hän oli kaikessa sen ajan tiedon varassa nk. oli kaikki muutkin ihmiset ihmiskunnan historiassa.
Jos jollakin väitetään olevan ns. profetian lahja antaa Raamattu neuvon miten asiaan suhtautua: 1 Tess 5:20-23.
Tarkoittaa että pidä se minkä itse näet hyväksi ja käytä vaikka vessapaperina loput.
Lue se tarkkaan.
Minä en ole koskaan puhunut "profeetasta" vaan profetian lahjasta, >>> katso tässä yhteydessä Apt 21:9.
Oli aikoja jolloin Jumala antoi lahjan auttaakseen seurakuntaa.
Uskonpuhdistuksen ja pimeän keskiajan jälkeinen aika oli sekin kriisiaikaa aivan kuin alkuseurakunnan aikakin.
Niinpä Ellen GW hyödytti oman aikansa seurakuntaa.
Jos Jumala antoi suoraan ilmoitusta on se ns profetian lahja.
Opettajan ja kirjoittamisen lahjat ovat kokonaan toinen juttu.
Ellen GW on hyödyttänyt myöhempiä aikoja valaisemalla raamatun tapahtumia, Jumalan kansan sekä spiritismin nousu, lopun ajan eläintautien ja -sairauksien vuoksi kokonaisen kansan ruokaremontti terveyden vuoksi, sekä taistelun Jumalan laista ja Jeesuksen kunniasta.
Nuo ovat minun mielestäni asioita jotka koskettavat kaikkia aikoja, ja EGW runsaista sanoista vain pieni osa.
Pitää siis erottaa mahdollinen profetian lahja ja hengellisen kirjailijan työ, mutta Ellen GW mrs oli hurskas nainen joka käänteessä.
Pidä 1 Tess 5:20-23 eikä asia tuota kenellekään sen kummempaa tuskaa, ja muista raamatun itsensä opettama asia minkälainen hiippari on lopun ajan "pyhä ihminen" Ilm 14:12. Mistään muusta ei ole koskaan ollut kyse kuin Jeesus ja Jumalan laki. Ei koskaan mistään muusta, ja niin on ajan loppuun asti.
Vrt Ilm 12:17, Hebr 12:14, niin kaikki pelastuksen avaimet ovat tässä viestissä mainittu. Siistiä, yksinkertaista ja kätevää.
Tervemenoa taivaaseen ja uuteen maahan kun nämä kaikki raamatunpaikat huomioi ja on oman tiedon ja omantuntonsa valossa rehellinen, vilpitön ja orientoitunut Jumalan edessä käsi sydämellä. Siis Jumalan edessä-
yst. jariLisäys vielä;
Opi Raamattu hyvin, siitä lähteä pitää aina, kaikenlaiset ja monenmoiset ja monensorttiset teologiat ovat aika työläitäkin joskus ja rakentuvat toisen päälle.
Eli ei kannata lähteä yrittämään väärästä päästä, ja sellainen mikä tuntuu liian korkalentoiselta, selviää joskus myöhemmin. Sellaiset voi sivuuttaa tuonnemmaksi. Niin itse joskus tein kaikessa.
Raamatun avautuminen vaatii vilpittömyyttä ja uskollisuutta, rehellisyyttä itselle ja Jumalalle, ei sitä kellekään ihmiselle esitetä mitään.
Skeptikolle jää raamatusta käteen vain kannet, ja ei aina kansiakaan.
Eli lisää ei voi saada ymmärrystä jos ei ole vilpitön edellisen tiedon määrälle, mutta se on oma itse ja Jumalan välinen asia, ei Sinun tarvitse edistyä kenenkään pillin tahdissa. Kukaan ihminen ei saa toista ihmistä uskoonkaan, Jumalan paikkaa ei kukaan ihminen ottaa voi vaikka kuinka hirvee tunku on aina Jumalan paikalle. Pyhä Henki opettaa, kasvattaa, nuhtelee, tuomaroi, lohduttaa, ilahduttaa kaikessa uskon asiassa. Usko on Jumalan ja ihmisen välinen asia jota ei kukaan viedä voi, itte piru yrittää koko ajan viedä uskoa jonnekin.
Ihmisten kanssa vaan pitäisi yrittää taikinoida aina rakkauden armahtavin ajatuksin. Jaak 2:8-13, 1 Joh 4:8, 5:3, Luuk 16:17.
Tuli taas kaikki raamatunpaikat joita ahkerimmin aina mainostan, mutta on niitä muitakin. Raamatussa on joitakin ydinjakeita joka valaisee muutama jae tärkeää kokonaisuutta, ja niitä käytän jatkuvasti.
Uuden liiton Jumalan itsensä läsnäolo; Hebr 8:10, Jer 31:31-33, Hes 36:25-
Oikea pyhäkkö jossa Jeesus ylipappina eikä aaronin jälkeläisiä Hebr 8-10 luvut.
Minä olen ollut elämässäni aina jotakin liian vähän tai liikaa, ja olevaisessa ja olemattomassa uskossa. Ei minussa koskaan mitään muuta vikaa ole ollut.
Raamattu on täynnä helmiä joita avautuu vain Jumalan Hengen avulla ja -kanssa. Avautuu jos on avautuakseen, eli jos suvaitsee kiivetä rappuja tiedon ja ymmärryksen määrässä joka on Jumalan ja ihmisen välinen vuorovaikutus hengessä ja totuudessa, ei missään muussa vaikutimessa voi koskaan onnistua.
Minulla on yksitoista metriä hengellistä kirjallisuutta hyllyssäni.
Olen tutkinut monen monituista oppia elämäni varrella kirjansa kaikki tyynni,
ja olen aina liian vähän tai liikaa, ja olevaisessa tai olemattomassa nk mainitsen eli omat kommellukset olleet ja ei ole ylpeilemistä kiitos Jumalalle siitä. San 24:16.
Olen inhimillisistä syistä kirkon kirjojen ulkopuolella toistaiseksi, mutta suositan Adventtikirkkoa hengellisenä kotina kyllä, täyttää ne tuntomerkit kyllä mitä "uskollisilta" vaaditaan. Ilm 14:12, 12:17 ; tuossa ne lyhyesti.
Yksimielisyys raamatussa tarkoittaa yhteytt herrassa ei että kaikki aina samaa mieltä, on monenlaista tiedon määrän ja hengellistä "tasoa" joissa maajussitkin taivaltavat, ja Jumalan omia on eri piireissä protestanttisissa ja katololisissa yksilöinä, niitä jotka ovat uskollisia tietonsa määrälle hengessä ja totuudessa ja etsivät Jumalaa ja Jeesusta vilpittömin sydämin rakkaudessa.
Jos ruoho näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella , on jossakin ristiriidassa jonkun meiningin kanssa jossakin niin Ilm 18:4 kutsuu sitten avarammille ja vihreämmille kentille.
yst. jariEn itse kysymystä pidä kauhen hyvänä. Se, montako kirjaa jollakulla on, on varsin merkityksetön tieto. Se ei kerro mitään siitä, mihin ihminen uskoo tai miten hän kirjoja käyttää.
Siksi en jaksa käydä laskemassa montako niitä hyllystä löytyy. Ehkä vähemmän kun Jarilla, kun vesivahinko vei osan.
Minulla ei ole enää pariin vuoteen ollut tietokoneellani EGWn kirjoja. Vaihdoin Macciin, joka vaati lisäohjelman. Olen kyllä jo pari vuotta suunnitellut sen ohjelman lataamista ja uuden CDn tilaamista - vaikka maksaakin huimat 15 ekee. Ehkä seuraavan kahden vuoden aikana jo onnistun toteuttamaan suunnitelman, vai liekö tämä läppäri jo silloin eläkeiässä?
Nyt olen tarvittaessa käyttänyt nettipohjaista hakua, joka ei toimi kauhean sujuvasti.
Mihin käytän? Kuuluu ammattiin... auttaa vastaamaan kaikkin typeriin juttuihin, joita ihmiset virheellisesti väittävät EGWn sanoneen (tai olleen sanomatta) :)
Kai- Mailis Nykänen
Kai "Mihin käytän....(EGW:n kirjoja)...auttaa vastaamaan kaikkiin typeriin juttuihin.."
Olet kertonut riittävän hyvin julkisesti, ettei EGW ollut profeetta eikä väittänytkään olevan ja että hän oli heikkolahjainen kirjailija, joka käytti hyväksi sihteereitään ja seurakuntaa...
Se riittää minulle tiedoksi EGW:stä. Kiitos rehellisyydestäsi, siihen ei kaikki papit ole pystyneet! - rivien välistä
Mailis Nykänen kirjoitti:
Kai "Mihin käytän....(EGW:n kirjoja)...auttaa vastaamaan kaikkiin typeriin juttuihin.."
Olet kertonut riittävän hyvin julkisesti, ettei EGW ollut profeetta eikä väittänytkään olevan ja että hän oli heikkolahjainen kirjailija, joka käytti hyväksi sihteereitään ja seurakuntaa...
Se riittää minulle tiedoksi EGW:stä. Kiitos rehellisyydestäsi, siihen ei kaikki papit ole pystyneet!Mailis Nykänen: "...EGW ...profeetta...riittää minulle. Kiitos...siihen ei kaikki papit ole pystyneet!"
Olemme nähtävästi saaneet uuden EGW:n kannattajan. - pyh!
Mailis Nykänen kirjoitti:
Se riittää minulle tiedoksi EGW:stä. Kiitos rehellisyydestäsi, siihen ei kaikki papit ole pystyneet!Kai_A ei ole tuollaista väittänyt.
- ei Elleniä
Heitin ja vastaisuudessa heitän kaikki vastaan tulevat Ellen G. Whiten kirjat roskalavalle. Sinne ne kuuluvatkin.
- heitä pois..
Eihän sitä kukaan sinulta kiellä, heitä pois, jos siltä tuntuu, mutta heittämisesi ei muuten kiinnosta.
- pyh!
Ei sulta kysytty.
- kiertoon..
sinulle ei Elleniä
Palstalla on jotkut kyselleet polttamiensa EGW:n kirjojen tilalle uusia, kun niitä ei enää paineta.
Kannattaa sinun ilahduttaa heitä antamalla kirjasi haluaville.
- ei Elleniä
Periaattenani on, etten anna potaskaa sisältäviä teoksia ilmaiseksi muillekkaan.
Syyllistyisin silloin valheen levittämiseen edelleen.
Joten Ellen G. Whiten kirjat heitän roskalavalle. Parempi olisi vielä heittää ne silppuriin tai polttaa ne bensiiniin kasteltuina.- James W
Minä säilytän mm. vanhat kirjat todistaakseni kuinka harhaopillista tavaraa EGW:n kirjat ovat täynnä....jokaisella on motiivinsa.
- pyh!
Sodit sitten Jeesusta vastaan.
- uskovainen....
Sinä nimimerkki: ei Elleniä et ole sitten uudestisyntynyt uskovainen, sillä joka on kokenut Jeesuksen rakkautta edes vähän ei voi olla noin kova sydämminen. Uskovainen ihminen tutkii kaiken ja huolella ja pitää sen mikä hyvää on, sillä E. Whiten kirjoissa korostetaan Kristuksen rakkautta, siksi vihollinen vihaa näitä kirjoja ja joka ei ole Kristuksen rakkautta maistanut, hän yhtyy tähän samaan vihaan näitä kirjoja kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3838426Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732790- 131122
- 76988
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61893- 25886
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72782