Tuskin missään muussa läntisessä maassa törmää sellaiseen uskonnonvastaisuuteen kuin täällä Suomessa. Uskontoa halveksitaan avoimesti ja häpeilemättä, papeille ja nunnille huudellaan tämän tästä hävyttömyyksiä kaduilla, työpaikoilla uskovia kristittyjä karsastetaan ja julkisessa keskustelussa uskonto, aivan erityisesti kristinusko, yritetään tehdä naurettavaksi. Vain ateisteja ja islamilaisia kohdellaan silkkihansikkoin.
Kaikki tämä on suomettumisen tulosta. Neuvostoliitto vaikutti yhteiskuntaamme monien vuosikymmenten ajan hyvin negatiivisella tavalla ja siitä on jäänteenä mm. tällaiset asenteet. Suomettuneessa Suomessa uskonnot yritettiin ajaa paitsioon, jotta idänsuhteet eivät mm. Raamattujen salakuljetusten takia vaarantuisi. Kokonaiset sukupolvet opetettiin vaikenemaan uskonnosta hokemilla "uskonto on yksityisasia" tai "uskonnosta ja poliitikasta ei saa puhua".
Luterilaisuudella on tietenkin päävastuu siitä, että näin pääsi tapahtumaan. Ei ole sattumaa, että maailman (vielä toistaiseksi) luterilaisin maa on sattumalta myös yksi maailman uskonnonvastaisimmista maista.
Täällä kaikkien pitää olla kaikesta samaa mieltä. Muun muassa järjen, terveen lääketieteen ja Raamatun selvästi kieltävästi abortti-lapsenmurhasta ei saisi sanoa mitään kielteistä. Suomettuneessa Suomessa ei ole tilaa toisinajattelulle.
Mitä asialle voisi tehdä? Minusta meidän kaikkien pitäisi olla rohkeammin kristittyjä ja murtaa tämä kuvottava suomettuneisuuden perinne.
Uskonnonvastainen Suomi
32
268
Vastaukset
- *
rukoile
- puh-suomalainen
Neuvostoliitto PILASI maamme ja me katselimme sivusta, kun se tapahtui.
Suomi on Jumalan hylkäämä maa. - vanha ja vakaa
mitä hyötyä on uskonnoista?
Kaikki uskonnot pitäisi lopettaa koska ne ovat naurettavaa huuhaata.Tosin budhalaisuus saisi jäädä.
Olisi hyvä Suomen kannalta jos Neuvostoliitto olisi vielä olemassa, tosin
on meillä vielä mahdollisuuksia kun vain päättäjämme osaisivat hoitaa suhteet Venäjään.Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että uskonnot ovat turhia, mutta en todellakaan olisi niitä kieltämässä, koska mielestäni ihmiset saavat uskoa vaikka joulupukkiin, kunhan eivät pakota muita uskomaan samoihin asioihin. Sananvapaus ja uskonnonvapaus on ihmisoikeus, jota ei saada missään nimessä rajoittaa.
Buddhalaisuus on mielestäni yhtä paha kuin mikä tahansa muukin uskonto, ellei pahempikin. Sehän opettaa ihmisiä tyytymään nykyiseen huonoon elämänlaatuunsa, koska se on seurausta edellisen elämän pahoista teoista. Buddhalaisuus on käytännössä vain vallankäyttäjien keino pitää köyhät köyhinä ja estää kaikki vastarinta. (Myös kristinusko opettaa ihmiset olemaan tavoittelematta maallista omaisuutta, mikä on siinä mielessä hauskaa, että kirkot ovat yksiä yhteiskunnan rikkaimmista instituutioista esim. verotusoikeuden ansiosta).- vanha ja vakaa
grammarnazi kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että uskonnot ovat turhia, mutta en todellakaan olisi niitä kieltämässä, koska mielestäni ihmiset saavat uskoa vaikka joulupukkiin, kunhan eivät pakota muita uskomaan samoihin asioihin. Sananvapaus ja uskonnonvapaus on ihmisoikeus, jota ei saada missään nimessä rajoittaa.
Buddhalaisuus on mielestäni yhtä paha kuin mikä tahansa muukin uskonto, ellei pahempikin. Sehän opettaa ihmisiä tyytymään nykyiseen huonoon elämänlaatuunsa, koska se on seurausta edellisen elämän pahoista teoista. Buddhalaisuus on käytännössä vain vallankäyttäjien keino pitää köyhät köyhinä ja estää kaikki vastarinta. (Myös kristinusko opettaa ihmiset olemaan tavoittelematta maallista omaisuutta, mikä on siinä mielessä hauskaa, että kirkot ovat yksiä yhteiskunnan rikkaimmista instituutioista esim. verotusoikeuden ansiosta).Jos kaikki olisivat budhalaisia niin mitään sotia ja muuta pahaa ei olisi olemassa.
Hehän uskovat karman lakiin eli kaikki pahat teot heijastuvat takaisin.
Huono elämän laatu on todellakin omien tekojen seurausta, ihminen joutuu elämänkoulussa kokemaan myös kurjuutta jalostuakseen.
Siinä koulutuksessa esimerkiksi Intian kastijärjestelmä on oiva.
En tarkoittanut että uskonnon harjoittaminen kiellettäisiin vaikkapa lailla.
Uskon että se loppuu kuitenkin vähitellen automaattisesti omaan lapsellisuuteensa
ja mahdottomuuteensa. Mielestäni uskonnot ovat ihmiskunnan suurimpia petoksia, niistä kristinusko ja islam kärkisijoilla. - Anonyymi00028
Kirjoittaa kommunisti
- ja jatkoa seuraa
Ap on oikeassa: Suomi on uskonnonvastainen maa. Suomella nääs menee liian hyvin. Kun ihmisellä menee hyvin, se luulee itse olevansa jumala ja suurikin kiho maanpäällä.
Mutta annas olla, kun jokin sairaus iskee, työpaikka menee, ja lähiomainen kuolee. Kyllä siinä tulee sittenJumalakin mieleen, kunnes taas alkaa mennä paremmin.
Sotien aikana Suomessa oli kuulemma herätystä. Tottakai, kun oli hätä, niin Jumalakin kelpasi.
No mutta, ei Suomi ole ainut pakanamaa täällä Pohjolassa. Kyllä naapurissa on sama meno päällä.
-Hyvät ajat ovat nyt kuitenkin takanapäin ja kovat ajat edessäpäin. Työpaikat menee alta ja niin edelleen. Pian alkaa kirkon penkit taas täyttyä. Odottaas vaan...- vanha ja vakaa
Ruotsilla menee hyvin, vienti vetää ja heillä on oma valuutta.
Pikkuhiljaa ovat pääsemässä eroon pakanallisesta kristinuskostakin.
- olen minä
Erotetaan uskonto ja valtio toisistaan. Uskon että tällä olisi suuri vaikutus asiaan.
Kun ihmisille annetaan todellinen vapaus olla mitä on, vastustus tulee pienentymään. Kristinusko on saanut vaikuttaa liikaa suomalaisessa yhteiskunnassa (ja tekee sitä edelleen) ja nyt näemme ja koemme vastareaktion tälle. Erottakaa valtio ja uskonto toisistaan niin tulette näkemään muutoksen ihmisten asenteissa uskontoa kohtaan.- sapettaakovähän
Ei tässä voi muuta kuin nauraa. Suurin osa kansasta kuuluu yhä kirkkoon ja silti sama ryhmä kieltää uskovansa jumalaan. Silti he haluavat kirkkohäät ja lapsille papin kastamaan kirkon jäseneksi. Tyyliin: en mä älyä täst mitää, hölmönä vaan maksan kirkollisveroo et saan kivoja juttuja mun bileisiin. Naurettavaa.
Mun mielestä kirkot ja seurakunnat ym. uskontoryhmät on just sitä varten että niissä harjoitetaan Uskontoa! Ja mikä saa ihmiset ajattelemaan että uskonto olisi pahasta? Maine pilattu? Ulkomailla ihmiset ovat ylpeitä elämänkatsomuksistaan, miksei me voida olla? - närästää
sapettaakovähän kirjoitti:
Ei tässä voi muuta kuin nauraa. Suurin osa kansasta kuuluu yhä kirkkoon ja silti sama ryhmä kieltää uskovansa jumalaan. Silti he haluavat kirkkohäät ja lapsille papin kastamaan kirkon jäseneksi. Tyyliin: en mä älyä täst mitää, hölmönä vaan maksan kirkollisveroo et saan kivoja juttuja mun bileisiin. Naurettavaa.
Mun mielestä kirkot ja seurakunnat ym. uskontoryhmät on just sitä varten että niissä harjoitetaan Uskontoa! Ja mikä saa ihmiset ajattelemaan että uskonto olisi pahasta? Maine pilattu? Ulkomailla ihmiset ovat ylpeitä elämänkatsomuksistaan, miksei me voida olla?Naulan kantaan, sama ryhmä saattaa kauhistella sitä, että uskon Jumalaan ja sanon sen vielä ääneen häpeilemättä ja sitten samaan syssyyn ne kauhistelee sitä, etten ole käynyt rippikoulua. Mulle rippikoulut sun muut seremoniat ihan missä lahkossa tai lohkossa on se ja sama, minulla on Raamattu, josta itse voin ammentaa elämänsisältöä päivästä päivään. Mutta tämän kansan yhtenä epäjumalana ovat mitäänsanomattomat uskonnolliset perinteet, jotka "kolisevat kuin tyhjän tynnyrit", ei mitään todellista sisältöä, halutaan vain olla niinkuin muutkin, ei uskalleta edes pohdiskella sitä, mitä itse oikeasti haluaa ja olla yksilöllisiä.
- ateistinenhemmo
sapettaakovähän kirjoitti:
Mun mielestä kirkot ja seurakunnat ym. uskontoryhmät on just sitä varten että niissä harjoitetaan Uskontoa! Ja mikä saa ihmiset ajattelemaan että uskonto olisi pahasta? Maine pilattu? Ulkomailla ihmiset ovat ylpeitä elämänkatsomuksistaan, miksei me voida olla?Alunperin uskonnollisista tapahtumista muodostuu ajan myötä enemmän kultturellisia tapoja, kuten pyhät. Tieteen kehittyessä uskonnollisia asioita aletaan epäillä ja lopulta niistä luovutaan kokonaan.
- kfof
"Ja mikä saa ihmiset ajattelemaan että uskonto olisi pahasta?
Se on vaan niin pöyristyttävän tyhmä maailmankatsomus!
"Ulkomailla ihmiset ovat ylpeitä elämänkatsomuksistaan, miksei me voida olla?"
Monessa muussa kehittyneessä maassa, sekularisaatio on edennyt selvästi pidemmälle kuin täällä pussinpohjalla.
Olen ylpeä uskonnottomuudestani! = Indoktrinaatioyritykset eivät onnistuneet - Angnelli
Halonen teki Suomesta uskontovastaisen ja hänen esimerkkinsa presidenttinä oli suomalaisille muutenkin erittäin vahingollinen.
Halosen suvaitsevaisuus oli rajatonta, joka johtaa aina kaaokseen. En nyt tiedä uskonnonvastaisuudesta... Välillä tuntuu ettei ateistille oikein ole sijaa, mutta se voi selittyä sillä missä asun.
Mutta nykypäivän ihmiset eivät vain ole enää niin " Herran pelkoisia" , ovat tietoisempia asioista ja osaavat ajatella itsekin.
Kristinusko (kuten monet muutkin) on ollut erinomainen vallankäytön väline. "Harmi" vaan, että aika taitaa olla vähitellen ajamassa tuon pysähtyneen uskonnon ohi.- pyh!
Se on niin, että sinä et tiedä oikeasta kristinuskosta yhtään mitään, koska Suomessa sitä ei ole ollut vuosisatoihin kuin pienen pienissä piireissä.
- vanha ja vakaa
pyh! kirjoitti:
Se on niin, että sinä et tiedä oikeasta kristinuskosta yhtään mitään, koska Suomessa sitä ei ole ollut vuosisatoihin kuin pienen pienissä piireissä.
niin ne oli sitä piiriä jotka Pajalassa odottivat kristalliarkkia hakemaan.
Omaisuus oli annettu pois tai myyty pilkkahintaan.
Vai oliko joku muu hihhulisakki? - tyhmyysvainkasvaa
Tietoisempia mistä asiasta? Nykypäivän ihmiset ovat lähinnä tietoisia siitä, miten voivat kiertää lait ja säännöt parhaiten, miten saavat itsellensä eniten hyötyjä asioista. Tärkeinhän onkin se, mitkä ovat minun oikeuteni, muusta viis ja tämä on valtatrendi ja se tulee vain vahvistumaan.
Voi teitä! Te rakennatte muistomerkkejä profeettojen haudoille, mutta ketkä heidät tappoivat? Teidän isänne.
Niinpä tämä sukupolvi saa maksaa kaikesta profeettojen verestä, joka maailman luomisesta lähtien on vuodatettu.Luuk 11:50- Onneksi harvassa
on pilkkaajat julkisesti, toki ei myöskään ole mikään kunnia elää Jeesuksen opetuksen mukaan, sillä Mammonan rakastaminen on Suomessa ihan kunnia-asia näin yhteiskunnallisesti, kun tavoitellaan elämän korskeutta ja silmäin pyyntöä ja lihan mielen huonoja haluja.
Jumalalla on Suomessa paljon ihmisiä ja anotaan ja rukoillaan Hengen siunauksia monien palvelijoittensa kautta ihan hengellisesti ja sielullisesti ja mielellisesti, sillä anovat saavat ja janoaville suodaan armoa ja totuutta soimaamatta.
Herra Jeesus on hyvä Paimen myös suomalaisille, sitä hyvää tahtoville.- vanha ja vakaa
enpä luottaisi siihen että ristinkiesus joutaa noin mitätöntä hihhuliporukkaa paimentamaan, ehdotan etta turvaudutte
kansallisdeevamme Väinämöisen paimennukseen. - oletkin siihen
vanha ja vakaa kirjoitti:
enpä luottaisi siihen että ristinkiesus joutaa noin mitätöntä hihhuliporukkaa paimentamaan, ehdotan etta turvaudutte
kansallisdeevamme Väinämöisen paimennukseen.vähemmistöön kuuluva "vanha ja vakaa". Kannattaa uskoa Jeesusta hyvänä aikana ja tehdä parannus, sillä vaikeampaa on jos yöllä yrittää perille löytää. Ole viisas älä tyhmä, mutta olit kumpaa tahansa, itse saa sen mukaan kuin olet toiminut. Jumala on hyvä ja vanhurskas ja pyhä, samoin antaa sitä hyvää meille armoliitossa totuuteen tuleville.
- vanha ja vakaa
oletkin siihen kirjoitti:
vähemmistöön kuuluva "vanha ja vakaa". Kannattaa uskoa Jeesusta hyvänä aikana ja tehdä parannus, sillä vaikeampaa on jos yöllä yrittää perille löytää. Ole viisas älä tyhmä, mutta olit kumpaa tahansa, itse saa sen mukaan kuin olet toiminut. Jumala on hyvä ja vanhurskas ja pyhä, samoin antaa sitä hyvää meille armoliitossa totuuteen tuleville.
jeesus on kuollut ja kuopattu, se mitä väitetään hänen sanomakseen voi olla kenen tahansa sanomisia. Jumala ei ole hyvä vaan itsekäs diktaattori ja massamurhaaja.
Tosin minulle jumala sellaisena kuin kristinusko opettaa on mielikuvitusolento. - Väitteesi on valhe!
jeesus on kuollut ja kuopattu, se mitä väitetään hänen sanomakseen voi olla kenen tahansa sanomisia. Jumala ei ole hyvä vaan itsekäs diktaattori ja massamurhaaja.
Tosin minulle jumala sellaisena kuin kristinusko opettaa on mielikuvitusolento.Jumala on antanut kaikille noin 7 miljardille ihmiselle elämän ja myös tässä elämässä kaiken tarvittavan, syytöksesi on valhetta ja Jumalan vastustajasta. Sinä et tunne Elämää ja Totuutta ja hyvää Jumalaa ja siksi myös tahdot pysyä valheissasi ja edistää vain luopumusta ja itsekkyyttä. Jos olet elämässäsi saanut hyvää, se on Jumalan antamaa, tietenkään en tarkoita syntiä enkä laittomuuden tuomaan mahdollista lihan mieltä ruokkivaa halujen täyttymystä vaan ihan Jumalan tahdon mukaista iloa ja rauhaa ja vanhurskautta. Toki voi olla että et sitä ole saanut maistaa etkä siksi tunne hyvää Jumalaa, koska lähteesi on ollut tästä maailmasta ja omista itsekkäistä lähtökohdista olevia.
Tee nöyrästi parannus jos tahdot maistaa Jumalan hyvien lupauksien täyttymistä Jeesuksen nimessä ja Hengessä, sillä myös sinun syntisi on sovitettu ja hyvää annetaan kun vain lapsenmielisesti tahdot anoa ja nöyrtyä mielenmuutokseen.
Mikä on sinun motiivisi kirjoitetella näillä palstoilla "tahdotko hyvää Jumalalta?" vai "tahdotko esittää vääriä todistuksia hyvästä Jumalasta?" Ei Jumala tahdo sinun elämäsi kuluvan huonossa vaan hyvässä ja siksi myös antoi Poikansa että sinullakin on mahdollisuus hyvään hengelliseen ja siunaukseen. Usko hyvää Jumalaa ja vastusta valheita valheen isän toimesta, sillä on tuomittu ja tahtoo monia mukanaan kadotukseen. - vanha ja vakaa
Väitteesi on valhe! kirjoitti:
Jumala on antanut kaikille noin 7 miljardille ihmiselle elämän ja myös tässä elämässä kaiken tarvittavan, syytöksesi on valhetta ja Jumalan vastustajasta. Sinä et tunne Elämää ja Totuutta ja hyvää Jumalaa ja siksi myös tahdot pysyä valheissasi ja edistää vain luopumusta ja itsekkyyttä. Jos olet elämässäsi saanut hyvää, se on Jumalan antamaa, tietenkään en tarkoita syntiä enkä laittomuuden tuomaan mahdollista lihan mieltä ruokkivaa halujen täyttymystä vaan ihan Jumalan tahdon mukaista iloa ja rauhaa ja vanhurskautta. Toki voi olla että et sitä ole saanut maistaa etkä siksi tunne hyvää Jumalaa, koska lähteesi on ollut tästä maailmasta ja omista itsekkäistä lähtökohdista olevia.
Tee nöyrästi parannus jos tahdot maistaa Jumalan hyvien lupauksien täyttymistä Jeesuksen nimessä ja Hengessä, sillä myös sinun syntisi on sovitettu ja hyvää annetaan kun vain lapsenmielisesti tahdot anoa ja nöyrtyä mielenmuutokseen.
Mikä on sinun motiivisi kirjoitetella näillä palstoilla "tahdotko hyvää Jumalalta?" vai "tahdotko esittää vääriä todistuksia hyvästä Jumalasta?" Ei Jumala tahdo sinun elämäsi kuluvan huonossa vaan hyvässä ja siksi myös antoi Poikansa että sinullakin on mahdollisuus hyvään hengelliseen ja siunaukseen. Usko hyvää Jumalaa ja vastusta valheita valheen isän toimesta, sillä on tuomittu ja tahtoo monia mukanaan kadotukseen.ei ole mitään todisteita persoonallisesta ihmiskunnan ulkopuolisesta jumalasta, ei kadotuksesta, ei sarvipäästä, ei jeesuksesta. Kaikki on vain tähän mennessä "tuhannen ja yhden yön satuja". Jeesusta en kiellä, hänen laisiaan on ollut paljon ihmiskunnan historian aikana. Viimeisin taisi olla John Lennon.
Jotain erikoista kuitenkin raamatussa on mutta se on salaista viisautta jota on lainattu muista uskonnoista. Teosofi Pekka Ervasti tutki raamattua esoteerisesti, suosittelen tutustumaan hänen kirjallisuuteen. Löydät sitä varmaankin Teosofien kirjamyynnistä.
Mielestäni sinulla ei ole kanttia leimata minua valehtelijaksi sillä totuuksia on niin monenlaisia ja saatamme jopa kaikki olla väärässä.
- tietysti uskon
vastaisuus leviää kavalasti valheellisen evoluutioteorian ja muiden vastaavien kautta monilonkeroisesti eikä Jeesus turhaan sanonut "mahtaako löytää uskoa kun saapuu?"
Jumalan pyhät kyllä erottaa Jumalasta ja ihmisten petollisuudesta ja luopumuksesta ja laittomuudesta olevat harhat, aivan niinkuin uskonnollisuuden babylonian harhaopit samoin.
Herran Jeesuksen nimessä ylistys ja kiitos Isälle Jumalalle, hallelujah! - uyguyfyitf
vanha ja vakaa
Ruotsilla menee hyvin, vienti vetää ja heillä on oma valuutta.
Pikkuhiljaa ovat pääsemässä eroon pakanallisesta kristinuskostakin.
juu ja homppelius-pomppelius korvaa aidon uskon...ja tuostahan se soppa syntyy... tai on syntynyt jo..- vanha ja vakaa
mitä on aito usko? Kaikki ovat sitä mieltä että minun uskoni on aito.
Muslimeja on paljon enenmmän maailmassa kuin kristittyjä ja etumatka lisääntyy jatkuvasti.
Tulevaisuudessa sinäkin voit olla muslimi. - fhnxf
mitä on aito usko? Kaikki ovat sitä mieltä että minun uskoni on aito.
Muslimeja on paljon enenmmän maailmassa kuin kristittyjä ja etumatka lisääntyy jatkuvasti.
Tulevaisuudessa sinäkin voit olla muslimi.Tulevaisuudessa tuskin islam suomessa menestyy. Luulen että pikemminkin ateismi on se, mikä jyrää pohjoismaissa.
- l-h
Maailman uskonnot Neljä suurinta uskontoa uskontokunnan jäsenmäärä % maailman asukasluvusta
Maailman asukasluku 6,8 miljardia[5][6]
Kristinusko 1,9–2,1 mrd.[7] 29–32 %
Islam 1,3–1,57 mrd.[8] 19–21 %
Buddhalaisuus 0,5–1,5 mrd.[9][10] 7–21 %
Hindulaisuus 0,95–1,0 mrd.[11] 14–20 %
vanaha ei olekkaan ns. tietoinensa ihan luotettava.. tiedot otettu wikipediasta juuri..
eli saat viela jonniin aikaa odottaa islamin ajamista Kristinuskon ohi -- josko koskaan tapahtuu..?Jeesus voi tulla takaisin ennen sita.. ja sitten vanaha jää tanne ihailemansa muslumaanien kanssa.. etta alahan ottaa vanhoista verhoistasi turbaani aihetta.. tarviit monta meetriä .. ja sitten saat ruveta harjoittelemaan kamelinajokorttia varten myos..- vanha ja vakaa
en minä ihaile ollenkaan Islamia, vielä rasistisempi uskonto kuin kristinusko. Enemmänkin olen taipuvainen budhalaisuuteen.
Islam kyllä valitettavasti jyrää kristinuskon lähiaikoina. Tiedäthän että muslimien syntyvyys on myös suuri, päinvastoin kuin kristittyjen joiden syntyvyys on rajussa laskussa. Paitsi lestatiolaiset mutta he eivät ehkä pysty tilannetta horjuttamaan.
Jääkausi tulee ihan varmasti, kiesuksella olisi kiire sillä sandaaleissa ei kohta tarkene.
Kiitos kuitenkin rakentavasta kommentistasi, panin muuten tahallaan provoksi muslimit enemmistöksi.
Uskonto on ooppiumia kansalle.☠️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2511014- 428317
- 1275280
- 1433656
- 693578
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353534- 333167
- 552529
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352031- 281786