Piiskahäntävallabi, piiskavallabi, sirokuonokenguru, sirokuonovallabi, kenguruvallabi, cookinvallabi.
Montako eri lajia?
Katso, kenguru loikkaa
13
127
Vastaukset
- ltte piru
Ensimmäinen mieleen tuleva arvaus on neljä, mutta asiassa on varmaan jotain kieroa. Arvataan siis että kenguruvallabi on jonkin suomentajan sekaannus ja jonkin muun rinnakkaisnimi, ja että lajeja onkin vain kolme.
Torjun kiusauksen tarttua referenssiteoksiin. Piiska(häntä)sellainen ja sirokuonosellainen ovat luultavasti eri lajit, mutta kengurusellainen ja cookinsellainen ovat rinnakkaisnimiä tai alalajeja. Vastaan siis: kaksi.
- JC
Vain itse Jumala voi tietää. Hiski ja naapurin kissa ovat selvästi kovin mieltyneitä taksonomiaan ja lajien määrityksiin. Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta. Ihmisen tietämys on kovin vajavaista niin tässä kuin muissakin Luomakuntaa sivuavissa kysymyksissä ilman Raamatun opastusta.
JC kirjoitti:
Vain itse Jumala voi tietää. Hiski ja naapurin kissa ovat selvästi kovin mieltyneitä taksonomiaan ja lajien määrityksiin. Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta. Ihmisen tietämys on kovin vajavaista niin tässä kuin muissakin Luomakuntaa sivuavissa kysymyksissä ilman Raamatun opastusta.
Puhut kuin pastori vanhassa suomi-filmissä. Pakko sinun olla trolli.
JC kirjoitti:
Onko siellä raamatussasi kaikki kenguruiden lajitkin?
Eli edustatko komiikkaa vai/ja kreationismia?JC kirjoitti:
>Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta.
Ei poskettomat väitteesi minusta olleet mitään opetuksia, ellei opetus ollut se, että puheissasi ei ole päätä eikä häntää eikä ehkä koskaan tule olemaankaan.
(Joo, edelleen JC on hyvällä todennäköisyydellä trolli. Tai sitten hän on niin pahasti raamattunsa sokaisema, että sitä voi jo verrata mielenterveysongelmaan.)JC kirjoitti:
"Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta."
Kukahan siinä opetti ja kenelle... No, jälkimmäiseen on selvä vastaus: niille sivullisille joiden silmiä Raamattu ei ole sokaissut.JC kirjoitti:
> Vain itse Jumala voi tietää. Hiski ja naapurin kissa ovat selvästi
> kovin mieltyneitä taksonomiaan ja lajien määrityksiin.
Kun nisäkkäiden suomalaisia nimiä laatinut työryhmä oli aktiivinen 2000-luvun alussa, Hiski oli vähällä päästä ryhmän eräänlaiseksi ulkojäseneksi tuomaan mukaan muuten puuttuvaa toimittajan ja suomentajan näkökulmaa. Valitettavasti vakava sairastuminen tuli väliin.
Mieti siitä mitä voit Hiskille opettaa.
- Hiski+naapurin.kissa
Macropus canguru, Macropus elegans, Macropus parryi, Protemnodon elegans, Wallabia canguru, Wallabia elegans, Wallabia parryi - montako lajia?
- töttöröö!
3
- ltte piru
Sukunimet ovat ilmeisesti eri ajoilta, mutta lajinimiä on selvästi kolme ja niin varmaan lajejakin.
http://www.youtube.com/watch?v=fd14NxZuvGg - Hiski+naapurin.kissa
Itse asiassa kaikki nimet kuuluvat yhdelle ja samalle otukselle. Pitkään niitä sai pähkäillä mutta kyllä ne lopulta loksahtivat kiistatta yhteen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Piiskahäntävallabi
http://en.wikipedia.org/wiki/Macropus_parryi
Kengurulaulun pulputtava basso soitettiinkin siis vanerilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei1366703Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1585708Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka564458Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden1123998Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j153909Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle413731Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.683456Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja323136- 2322908
Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12413