Piiskahäntävallabi, piiskavallabi, sirokuonokenguru, sirokuonovallabi, kenguruvallabi, cookinvallabi.
Montako eri lajia?
Katso, kenguru loikkaa
13
154
Vastaukset 13
- ltte piru
Ensimmäinen mieleen tuleva arvaus on neljä, mutta asiassa on varmaan jotain kieroa. Arvataan siis että kenguruvallabi on jonkin suomentajan sekaannus ja jonkin muun rinnakkaisnimi, ja että lajeja onkin vain kolme.
Torjun kiusauksen tarttua referenssiteoksiin. Piiska(häntä)sellainen ja sirokuonosellainen ovat luultavasti eri lajit, mutta kengurusellainen ja cookinsellainen ovat rinnakkaisnimiä tai alalajeja. Vastaan siis: kaksi.
- JC
Vain itse Jumala voi tietää. Hiski ja naapurin kissa ovat selvästi kovin mieltyneitä taksonomiaan ja lajien määrityksiin. Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta. Ihmisen tietämys on kovin vajavaista niin tässä kuin muissakin Luomakuntaa sivuavissa kysymyksissä ilman Raamatun opastusta.
JC kirjoitti:
Vain itse Jumala voi tietää. Hiski ja naapurin kissa ovat selvästi kovin mieltyneitä taksonomiaan ja lajien määrityksiin. Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta. Ihmisen tietämys on kovin vajavaista niin tässä kuin muissakin Luomakuntaa sivuavissa kysymyksissä ilman Raamatun opastusta.
Puhut kuin pastori vanhassa suomi-filmissä. Pakko sinun olla trolli.
JC kirjoitti:
Onko siellä raamatussasi kaikki kenguruiden lajitkin?
Eli edustatko komiikkaa vai/ja kreationismia?JC kirjoitti:
>Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta.
Ei poskettomat väitteesi minusta olleet mitään opetuksia, ellei opetus ollut se, että puheissasi ei ole päätä eikä häntää eikä ehkä koskaan tule olemaankaan.
(Joo, edelleen JC on hyvällä todennäköisyydellä trolli. Tai sitten hän on niin pahasti raamattunsa sokaisema, että sitä voi jo verrata mielenterveysongelmaan.)JC kirjoitti:
"Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta."
Kukahan siinä opetti ja kenelle... No, jälkimmäiseen on selvä vastaus: niille sivullisille joiden silmiä Raamattu ei ole sokaissut.JC kirjoitti:
> Vain itse Jumala voi tietää. Hiski ja naapurin kissa ovat selvästi
> kovin mieltyneitä taksonomiaan ja lajien määrityksiin.
Kun nisäkkäiden suomalaisia nimiä laatinut työryhmä oli aktiivinen 2000-luvun alussa, Hiski oli vähällä päästä ryhmän eräänlaiseksi ulkojäseneksi tuomaan mukaan muuten puuttuvaa toimittajan ja suomentajan näkökulmaa. Valitettavasti vakava sairastuminen tuli väliin.
Mieti siitä mitä voit Hiskille opettaa.
- Hiski+naapurin.kissa
Macropus canguru, Macropus elegans, Macropus parryi, Protemnodon elegans, Wallabia canguru, Wallabia elegans, Wallabia parryi - montako lajia?
- töttöröö!
3
- ltte piru
Sukunimet ovat ilmeisesti eri ajoilta, mutta lajinimiä on selvästi kolme ja niin varmaan lajejakin.
http://www.youtube.com/watch?v=fd14NxZuvGg - Hiski+naapurin.kissa
Itse asiassa kaikki nimet kuuluvat yhdelle ja samalle otukselle. Pitkään niitä sai pähkäillä mutta kyllä ne lopulta loksahtivat kiistatta yhteen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Piiskahäntävallabi
http://en.wikipedia.org/wiki/Macropus_parryi
Kengurulaulun pulputtava basso soitettiinkin siis vanerilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S671111- 431062
- 109889
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125876- 38753
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei5746Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.77682Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.37674- 51656
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66651- 42649
Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev128600Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee29594- 53554
- 51543
- 95521
- 60484
- 46458
Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni
Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?17452- 35437