Työikäisten köyhien suurin ongelma Suomessa ei ole aineellinen vaan henkinen. Nälkään tai sairauksiin ei täällä kuolla syystä että on köyhä. Köyhän suurin ongelma on tietoisuus siitä että ei ole yhteiskuntakelpoinen mikäli on köyhä työttömyyden takia. Olet kavereille ja sukulaisille se "epäonnistuja". Kukaan ei kysele tarkempaan että mikä meni pieleen ja mitä puuhailet tulevaisuudessa.
Työ on se joka saa Suomalaisen tuntemaan yhteiskuntakelpoiseksi, silloin olet osa "pärjäävää" porukkaa. Itse olin vajaa 2 vuotta työttömänä ja aika oli henkisesti yhtä kurimusta kun ei töitä alaltani saanut.
Nyt olen yksinyrittäjä (en saanut töitä omalta alalta mutta päätin että pakko hyödyntää työkokemustani). Tienaan puolet vähemmän kuin edellisessä palkkatyössäni ja välillä on todella tiukkaa rahan kanssa mutta mieli on virkeä ja seuraavaa päivää odottaa innolla, se että pystyy itse vaikuttamaan tuleviin euroihin antaa kummasti lisäpotkua ja ideoita.
Pienenä yllätyksenä tuli yritystoiminnan kulut, jokainen taho repimässä sinulta rahaa jota ei ole. Jos yksinyrittämisen sivukuluja/maksuja pienennettäisiin olen varma että saisimme maahan tuhansia toimivia yhden miehen/naisen yrityksiä lisää.
Köyhän suurin ongelma on henkinen köyhyys
10
244
Vastaukset
- dsgtrsjhy
Niinpä, köyhyys on siellä omassa päässä.
Kyllä minulle kuitenkin tekisi hyvää, etenkin tähän köyhyyten, selvä setelinippu!
Siitä se pääkin sitten tokeneisi ajallaan, kun ei aina tarvitsisi tuskailla pennin venyttämistä tai olisi niitä valinnanmahdollisuuksia.
Onnea yrittämiseen!
Olet rohkea. - Ylireagointiako ?
Olet kavereille ja sukulaisille se "epäonnistuja". Kukaan ei kysele tarkempaan että mikä meni pieleen ja mitä puuhailet tulevaisuudessa.
Ei nyt aivan noin jyrkkää jakoa voi tehdä kavereiden ja omien sukulaisten
hylkäämisestä .
Huh,huh
Vanhemmat eivät hylkää lapsiaan tai sukulaiset pienen toimeentulon vuoksi.
Johon sellainen olisi naurettavaa aikuisilta ihmisiltä.
Sisarukset pitävät toisistaan ja myös hyväksyvät toisensa
sellaisina mitä ovat.
Ystävät hylkääväät ainoastaan, jos ystävyyden perusta on rakentunut
tavalla joka menetetään varattomuuden kohdatessa.
Tuttavien ja muiden ihmisten kanssa voi herkemmin kokea huonommuuden
tunnetta mitä rakkaiden ja läheisten ihmisten keskuudessa.
Ei ainakaan omaisten kanssa kenenkään tulisi tuntea köyhyydestä
johtuvaa ulkopuolisuutta.
En väitä ,etteikö sisarusten välille voisi tulla taloudellista alemmuudentunnetta,
silti jokaisen tulisi voida tuntea varattomuudestaan huolimatta olevansa
ainakin läheisilleen korvaamattomia ja arvoikkaita olemassa olollaan.
Kyllä sitä normaalista elintasosta joutuu luopumaan mitättömällä
toimeentulolla, varsinkin, jos työttömyys tai muuten pienituloisuus
jää pysyväksi tai vuosikausia kestäväksi osa-aikatyöläisenä tai tukityöllistettynä
vuoden /2-3 vuotta kotona. - Köyhis SF---
"Köyhän suurin ongelma on henkinen köyhyys"
Kyllä se suurin ongelma on se rahanpuute, Suomi on yksi maailman kalleimmista ja kylmimmistä maista jossa elinkustannukset nousevat kokoajan.- 654ooppi
Voidaan kysyä myös miksi Suomi on niin kallis maa?
-verotus liian kovaa > valtio tarvitsee liikaa rahaa, liikaa elätettäviä suhteessa veroja maksaviin
-asunnot keinotekoisesti liian kalliita, tonttimaa maksaa maltaita pk-seudulla vaikka lääniä on vaikka millä mitalla
-julkisella puolella liikaa virkamiehiä jotka eivät tuota mitään
Ratkaisu tähän olisi helppo: kerätään vähemmän veroja ja karsitaan kukuja reippaasti. Antaa kansalaisten pyörittää taloutta eikä valtion kansalaisia. - mr 666-
654ooppi kirjoitti:
Voidaan kysyä myös miksi Suomi on niin kallis maa?
-verotus liian kovaa > valtio tarvitsee liikaa rahaa, liikaa elätettäviä suhteessa veroja maksaviin
-asunnot keinotekoisesti liian kalliita, tonttimaa maksaa maltaita pk-seudulla vaikka lääniä on vaikka millä mitalla
-julkisella puolella liikaa virkamiehiä jotka eivät tuota mitään
Ratkaisu tähän olisi helppo: kerätään vähemmän veroja ja karsitaan kukuja reippaasti. Antaa kansalaisten pyörittää taloutta eikä valtion kansalaisia."kerätään vähemmän veroja ja karsitaan kuluja reippaasti"
Juuri niinhän tässä ollaan tekemässä Kokoomuksen toimesta mutta todellisuudessa taustalla ovat ideologiset syyt eivätkä taloudelliset. - almualmu
Suomi on myös yksi maailman parhaiten erilaisia tukia ja avustuksia maksava maa. Ei täällä kukaan nälkään kuole.
- morjens pöljä
almualmu kirjoitti:
Suomi on myös yksi maailman parhaiten erilaisia tukia ja avustuksia maksava maa. Ei täällä kukaan nälkään kuole.
"Ei täällä kukaan nälkään kuole."
Sekö se sinun köyhyys kriteerisi on; nälkään kuoleminen? - hohhohhohhohhoooooo
almualmu kirjoitti:
Moro almualmu!
Sinä se sitten taas vähensit maailman köyhien lukumäärää sadoillamiljoonilla, köyhä kun on vasta sitten kun nälkään kuolee. - hähhähhäääääääääääää
almualmu kirjoitti:
Terevehdys taukki!
Lisätäänpä vielä köyhyyden määritelmään että "ei täällä kukaan ole suorilta jaloilta ojaan nälkään kuollut" niin väheneevät köyhät muutamalla sadallamiljoonalla tältä planeetalta.
- oldmetall
Minkä tähden aina ja joka paikassa hoetaan miten köyhä on epäonnistunut? Onko se kirkossa kuulutettu etteikö joku pääsisi köyhyydestä ja selviäis elämässä eteenpäin.?
Hoetaan samaa mantraa syrjäyttämisen kiimassa ja köyhyysrasismi alkaa saada ja noitavainon piirteitä.
Epäinhimillisyys valtaa alaa ja lähimmäiselle ei olla valmiita antamaan minkäänlaisia mahdollisuuksia.
Tänään Hesarissa oli loistava kirjoitus missä haastateltiin taloustieteilijä Juhana Vartiaista.Siinä haastattelussa Vartiainen toi loistavasti esille Ruotsin työvoima- ja talouspolitiikan.
Tekoja työkansa haluaa eikä kuunella tuomionpäivän mantraa päivät pääksytysten.
Toisaalla Hesarissa oli loistava artikkeli , otakkeella: Lopun Alkua!
ASenteet ovat koventuneet ja työelämässäkin tahtoo nykyään olla henki missä heikoimmat potkitaan pois asenteella, että "voit pakata veitsesi ja häipyä".
Koko ajan vaan naristaan, että työntekijä on vaan menoerä eikä voimavara.
Ihmisellä jolla on muutenkin vaikeaa kun perusrakenteet sortuvat ja turvallisuus järkkyy, niin on kestämistä kun vielä joka paikassa suhtaudutaan nuivasti ja alentuvasti.
Ihminen kaipaa hyväksyntää ja tukea, mutta tällä menolla ei sitä ole odotettavissa.
Olen kirjoittanut monesti tänne ja peräänkuuluttanut humaania asennetta.
Tänään lukiessani Heasria niin siin iski silmiini myös artikkeli : Rappion Merkit.
Nyt nämä köyhien mollaajat silmät ja korvat auki ja hankkikaa tietoa muualtakin kuin aivopesevästä porvarileiristä.
Historia on vuosituhansien ajan näyttänyt, että ahneuden politiikka johtaa sivilisaation romahtamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865