Ateistit riehuu ja Taneli-pappi vastaa heille!

mieti tätä(se aito)

Rovasti Taneli-pappi

Jotkut ihmiset pitää uskontoa ihmiselle pahana oppina. Joissakin asioissa olen heidän kanssaan samaa mieltä. Välillä kristittyjen kapeakatseisuus ärsyttää kovasti. Toisaalta ei ateismikaan aina merkitse vapaata ja monipuolista ajattelua.
Allergiat syntyy usein jostakin allergisoivan aineen liikasaannista: eläimet voivat laukaista eläinallergian ja omenat siitepölyallergian. Sanot, että täällä on uskontoallergikkoja. Ehkä he ovat saaneet ikäviä kokemuksia uskonnoista tai väärää kohtelua uskonnon nimissä? Ei ole mukavaa olla uskontoallergikko jos ympärillä on paljon uskontoa. He haluaa siivota pois koko uskonnon..

Mitä tulee siihen,että he vastustaa ( tällä palstalla) kirkon toimintaa, niin siihen heillä on oikeus, niinkuin tiedät. Ei siitä kannata suuttua vaan keskustella

"Sopii kysyä millainen suvaitsevaisuuden ja demokratian ajattelu ateisteiksi itseään kutsuvilla on".

Sopii hyvinkin kysyä. Elämässä on niin, että aika hioo itse kutakin. Jos ei nuorena ole suvaitsevainen, niin kyllä elämä opettaa. Varmaan olet itsekin elänyt nuoruuden, Taneli hyvä. Jos muistelet, miten sinun
"kaikentietävää viisauttasi" kuunneltiin hymyillen, ymmärrät, mitä tarkoitan.

18

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et silleen

Näistä aloituksisstasi joissa sekoittelet jonkun toisen tekstiä ja omaasi harvoin selviää, mitä edes tarkoitat.
      Jostain kai kiistellä haluat niinkuin yleensä. Jos nyt kiistellä haluat siitä, että ateistit mielestäsi ovat syntyessään jo suvaitsevaisuuden perikuvia, nin kumoan teoriasi naapurin kaverilla, joka on ateisti ja armoton rasisti.

• YAK-42

"Ei ole mukavaa olla uskontoallergikko jos ympärillä on paljon uskontoa."

No, kysynpä sinulta vaan, miksi uskontoallergikot saapuvat sitten sankoin joukoin kirkon palstalle? Täällä jos missähän on paljon allergian aiheuttajia. Altistushoitoako he tulevat täältä hakemaan?

• YAK-42

Kuten eilen eräässä toisessa ketjussa kirjoitin, niin en minäkään ole aina uskovainen ollut. Olin aiemmin ns. riviluterilainen, mutta henkilökohtaista jumalasuhdetta minulla ei ollut. Minulla oli huonoja kokemuksia uskonlahkoista ja olin alkanut sen vuoksi karttaa koko kristinuskoa. En sietänyt esim. keskustelua uskonnollisista asioista tai kristillisiä laulunsanoja, ja jätin kirjoistakin uskonnolliset kohdat lukematta. Minulla ei ollut kuitenkaan mitään tarvetta hyökätä muiden uskonnollisuutta tai kirkkoa vastaan. Siksi minua ihmetyttääkin jatkuvasti, mitä jopa ateisteiksi itseään kutsuvat ihmiset tulevat tältä palstalta halkemaan? Ovatko he tietämättään uskonnollisia etsijöitä? Vai onko kyse pelkästä murrosiän uhmasta tyyliin "Äiti ja isä, olen ryhtynyt ateistiksi ja halveksun Jumalaa, mutta rakastattehan minua silti?"

• Sasa

"Mitä tulee siihen,että he vastustaa ( tällä palstalla) kirkon toimintaa, niin siihen heillä on oikeus, niinkuin tiedät. Ei siitä kannata suuttua vaan keskustella"

Onko se kirkon toiminnan vastustamista, kun haukutaan toisia, toisten uskontoa tai jos ei ole muuta sanottavaa kuin, esim "uskonto saastuttaa aivot"

Katso peiliin !

• mieti tätä(se aito) sanoi :
      Varmaan olet itsekin elänyt nuoruuden, Taneli hyvä. Jos muistelet, miten sinun
      "kaikentietävää viisauttasi" kuunneltiin hymyillen, ymmärrät, mitä tarkoitan.
      ________
      Luuletko esimerkiksi ateisti1982 kohdistavan nuo lauseet itseensä??

Taneli-papin kannanotto oli hyvinkin paljon tarpeen meuhkaavan kakaralauman
      ojentamiseen ja hyvinkin tarkoin kohdennettu.

• Tanelit kuin ei myöskään pertsatkaan minua pahemmin ojentele. Nauran teille aivan helvetisti. kuinka voi olla että 2010-luvulla on vielä noin vitun tyhmiä äijiä joiden päässä kasvaa vain horsmaa!!

• luminarsku.

Vastaahan täällä moni muukin riehuville ateisteille.
      Ja eikö papit ole juuri sitä varten, että vastailevat?
      Jos pappi on kerran pari hieman tiukemmin ateisteille kommentoinut, onko se nyt uuden aloituksen arvoinen? Kun ateistien kielenkäyttö yleisesti on kaiken aikaa kipakasta asteen ja enemmänkin karvaampaan suuntaan, eikö tätä saisi sanoa?
      Ei ne kaikki ateistit nuoruuden särmikkyydestä kärsi, ihan aikuisia ja perheellisiä heissä on.

Itse en koskaan uskon ulkopuolella ollessani vastustanut toisella tapaa uskovia, en nimitellyt vajaaälyisiksi. Siksi olikin järkyttävä yllätys, voiko tuollaisia ihmisiä olla olemassakaan, kun ateistien palstalla nimittelijöihin törmäsin.

• mieti tätä(se aito)

Laitoin uuden aloituksen, koska halusin keskustella ateistien ja pappien keskustelusta. Tekstini selittää mitä halusin sanoa.

• YAK-42

"Itse en koskaan uskon ulkopuolella ollessani vastustanut toisella tapaa uskovia, en nimitellyt vajaaälyisiksi."

Joo, minäkin kirjoitin tuossa edellä, ettei minulla ollut "ulkopuolella ollessani" mitään tarvetta hyökätä muiden uskonnollisuutta tai kirkkoa vastaan. Ja toivoisinkin noiden ateisteiksi itseään kutsuvien kirjoittajien pohtivan, miksi he tulevat niin aggressiivisesti kopistelemaan kirkon ovelle? Mikä on se tarve, joka ajaa heidät tänne jopa päivittäin tänne? Ja miksi se tarve ei tyydyty ateismin avulla?

• Nimi merkki.
        YAK-42 kirjoitti:

"Itse en koskaan uskon ulkopuolella ollessani vastustanut toisella tapaa uskovia, en nimitellyt vajaaälyisiksi."

Joo, minäkin kirjoitin tuossa edellä, ettei minulla ollut "ulkopuolella ollessani" mitään tarvetta hyökätä muiden uskonnollisuutta tai kirkkoa vastaan. Ja toivoisinkin noiden ateisteiksi itseään kutsuvien kirjoittajien pohtivan, miksi he tulevat niin aggressiivisesti kopistelemaan kirkon ovelle? Mikä on se tarve, joka ajaa heidät tänne jopa päivittäin tänne? Ja miksi se tarve ei tyydyty ateismin avulla?

Minä kirjoittelen tänne hyvin harvakseltaan, mutta noin yleisesti ottaen asia mikä saa minut ottamaan kantaa on sellainen ikävä seikka, että minä jatkuvasti eri yhteyksissä törmään tilanteisiin, joissa uskonnon nimissä harjoitetaan törkeää loukkausta tasa-arvoisia sekä yleisiä ja yhtäläisiä ihmisoikeuksia vastaan. Esimerkkejä olisi niin paljon ettei tämä tila riitä niiden näyttämiseen.

Ehkäpä teidän uskovien kannattaisi pikemminkin pohtia sitä, miksi minä ihan jatkuvasti törmään sellaisiin tapauksiin aina ja kaikkialla? Te kun saatte minun puolestani aivan täysin vapaasti uskoa ihan mihin tahansa, mutta jos te alatte oman uskontonne perusteella rajoittamaan muiden ihmisten ihmisoikeuksia, niin silloin kyse ei enää olekaan teidän omasta asiastanne, vaan meidän kaikkien ja myös minun asiastani, jota se ei muuten edes olisi.

Jos te vaaditte, että yhteiskunnan kaikki lait pitäisi aina säätää teidän näkymättömän mielikuvituskaverinne kuvitteellisen tahdon mukaisesti (josta tahdosta te ette edes itse ole koskaan yksimielisiä, vaan riitelette jatkuvasti), niin silloin ollaan samalla tiellä kuin Iran, jossa papisto päättää kaikki maallisetkin lait sekä valvoo niiden toteutumista ja jakaa niiden rikkomisesta ankarat rangaistukset uskonnollisissa tuomioistuimissa.

Te saatte ihan rauhassa pitää näkymättömän mielikuvituskaverinne omananne, kunhan ette ala vaatia että kaikkien muidenkin ihmisten yhteiskunnassa pitäisi elää näkymättömän kaverinne kuvitteellisen tahdon mukaisesti. Älkää sotkeko uskontoa ja maallista valtaaa keskenään - sellaisesta asiasta ei ihmiskunnan historiassa ole koskaan seurannut mitään hyvää, ainoastaan historiamme pahimpia hirvittävyyksiä.

• Ateistit eivät riehuisi, mikäli uskovaiset eivät riehuisi ja päästelisi aivopierujaan ja ymmärtäisivät ihmisoikeudet ja suvaitsisivat esimerkiksi vähemmistön aseman kuten homoja jne. Suuren muutoksen te saisitte sillä aikaan, kun hyväksyisitte esimerkiksi sukupuolineutraalin avioliiton !! Kannattaisiko hieman miettiä ja katsoa peiliin, mistä ihan oikeasti tässä on kysymys...suurin vika on teissä, kun vastustatte ihmisten elämää!!

• atte1982 sanoi :
        Kannattaisiko hieman miettiä ja katsoa peiliin, mistä ihan oikeasti tässä on kysymys...suurin vika on teissä, kun vastustatte ihmisten elämää!!
        ________
        Homoilla ei ole asiaa seurakuntaan se on selvä juttu ja alttaripalvelusta
        suorittava homo / lesbopappi saastuttaa alttarinsa.

Eläkööt homot neljän seinän sisällä miten lystäävät , mutta nuorisomme
        turmeleminen menee jo vähän liian pitkälle.Tuo homotrendi on alkanut
        jo näkyä kouluissamme ja on muuttumassa muka viattomaksi.

Homojen avioliitto on oikeastaan aika koominen ajatuksenakin :-)

• pertsa2012 kirjoitti:

atte1982 sanoi :
        Kannattaisiko hieman miettiä ja katsoa peiliin, mistä ihan oikeasti tässä on kysymys...suurin vika on teissä, kun vastustatte ihmisten elämää!!
        ________

PERTSA. On se kyllä vähän niinkin, että eivät jonkun vammaan saaneetkaan ole tervetulleita ainakaan kirkon pyhimpään; hehän saastuttaisivat sen Jumalan mukaan!

Pitäisi vähän miettiä mitä pitää järkevänä ja mitä Raamatun kirjoittajien ihmisarvoa loukkaavina teksteinä. Ei voi kaikkea ottaa kuin niiden mukaan pitäsi mennä. Tuskin nykypypäivänä hyväksyttäisiin, että mentäisiin kirkkoon lukuisten vaimojensa kanssa, vaikka se olisikin ihan Raamatun mukaista.

Nuoriso taitaa turmeltua ihan muiden asioiden takia kuin homojen.

• Tasa-arvoisesti

Minä voin ilmaista tuon edellä olleen paljon lyhyemminkin:

Minä lakkaan tunkemasta nokkaani teidän asioihinne, jotka eivät minulle kuulu, heti kun te lakkaatte tunkemasta nokkaanne minun asioihini, jotka eivät teille kuulu.

Olen nyt 50 vuotta odottanut että lakkaisitte. Eipä vaan ole koskaan tapahtunut. Jatkuvasti ja lähes päivittäin tungette nokkaanne minun asioihini, aina täysin asiattomasti ja usein vielä äärimmäisen epäkohteliaasti ja loukkaavasti. Joten minä sitten maksan samalla mitalla takaisin. Sitä saa mitä tilaa ja metsä vastaa juuri kuten sinne huudetaan. Ymmärrättekö?

• pertsa2012 kirjoitti:

atte1982 sanoi :
        ________

"Homojen avioliitto on oikeastaan aika koominen ajatuksenakin :-) "

Sinä tässä olet hyvin koominen, koska suhtautumistapasi kaikkeen on hyvin ihmisarvoa alentavaa ja nurinkurinen mitä Raamatussa esitetään esimerkiksi lähimmäisen rakkaudesta yms. Hakkaat varmaan vaimoasikin?

• 0305kjbg

Suojellaan elämää, ei haluta lisää Hiv-tartuntoja !

• ...eikä haluata lisää psykoosia sairastavia uskovaisia! Eheyttäkää jo itsenne, kiitos!

Kuinka monella läheiselläsi on havaittu koohottamasi hiv-tartunta?

• suomipoju

Moni nuori vain odottaa kun täyttää 18 v ja voisi erota kirkosta. Vanhempani vielä maksavat kirkollisveroa tyyliin ehkä jumala on olemassa.
      Taivaan portilla pyhällä pietarilla on vip lista, jossa lukee kuka on maksanut kirkollisveroa ev.lut kirkolle.
      Muslimit ja muut saavat pankkilomakkeen ja kun se on maksettu nekin pääsee paratiisiin. Huh, huh....

eroakirkosta.fi tiedot 6.3.2012 klo 9:25 Palvelun kautta on eronnut 311412 henkilöä. Eilen erosi 58.

Ei paha...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2096
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2002
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1409
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1403
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      455
      1248
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      69
      986
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      881
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      759
    Aihe