Eli itsellä ikää 30 vuotta ja en edes tiedän mitä on päänsärky kun koskaan ei sitä ole ollut. Eli tarkotus olis kartottaa onko kovin harvinaistakin kun ei ole koskaan kärsinyt päänsärystä. Ainakaan kaveripiiristä/ muutenkaan tunne ketään jolla ei olisi päätä ikinä särkenyt.
Eli löytyykö täältä henkilöitä joilla ei koskaan ole ollut päänsärkyä?
Ei koskaan päänsärkyä?
15
3273
Vastaukset
- jotain sinne päin
Itse olen kai jonkin sortin välimuoto. Jonnekin lukioon asti minulla oli päänsärkyä "normaalisti" silloin tällöin ja useimmiten sairastamisien yhteydessä. Sen jälkeen katosivat, nyt olen 26v ja päänsäryttömyyttä kestänyt kymmenisen vuotta. Samaa tahtia on kyllä jäänyt pois sairastaminen ylipäänsä, jonkin sortin nuhan tai pienen kuumeennousun saatan kokea suunnilleen parin vuoden välein.
Tuo päänsärky tuntuu kyllä olevan sen verta yleinen oire että tämä oma "särytön elämä" tuntuu kieltämättä hiukan poikkeavalta. Ei ole varaa valittaa. :) Omassa tapauksessani lienee perintöä isältä, tämäkään kun ei tietääkseni kärsi päänsärystä käytännössä koskaan.- lilje
Minäkin taidan olla jokin välimuoto. Lapsena mulla oli päänsärkyä vain joskus kuumeen yhteydessä. Nyt en oo ollu kuumeessa moneen vuoteen, joten ei oo ollu sitten siihen liittyvää päänsärkyäkään. Oon nyt siis kahenkymmenen. Ja nämä nykyään harvakseltaan kokemani päänsäryt on ilmenneet lähinnä näköongelmieni kanssa. Mutta esim. stressi tai väsymys ei oo koskaan aiheuttaneet mulle minkäänlaista päänsärkyä.
En yhtään tiedä, mistä päänsäryttömyyteni johtuu. Perimä sitä ei ainakaan näytä selittävän. Nimittäin molemmilla vanhemmillani on aina silloin tällöin päänsärkyä (äitillä melko useastikin), samoten sisaruksillani.
- sami232
En tunne päänsärkyä ja samoin ei isänikään. Joskus 12 vuotiaana muistan tunteneeni viimeksi päänsäryn ja nykyään ikää 23 vuotta. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mistä johtuu kun jonkinverran vaikuttaisi olevan perinnöllistä ja melko harvinaista. En myöskään ole tavannut ketään muuta päänsärytöntä kuin isäni.
- 17wee
Minua ei ole koskaan koskenut päähän ja olen nyt 17 vuotias. Kaikkia kavereitani on koskenut päähän, mutta mua ei. En tiedä onko se edes normaalia
- Mihail
Minulla ei myöskään ole koskaan elämäni aikana päätä särkenyt millään tavoin, edes krapulassa ei päätä jomota. Asiaa tullut tässä pohdittua kun vaimoni kärsii kovasta migreenistä ja itse en pysty kuvittelemaan edes miten kivuliasta tuo on kun mitään vertailupohjaa en omaa. En muista varmaksi ovatko kumpikaan lapsistamme koskaan valittaneet päänsärystä, migreeniä kun väittävät perinnölliseksi ja nopealla googlauksella en löytänyt nimikettä sille miten kutsutaan ihmisiä joilla ei päätä ole koskaan särkenyt, tiedä sitten kumpaan vanhempaan lapset tulevat vai menevätkö normaaliin välimaastoon.
- Anonyymi
Ei ole koskaan ollut päänsärkyä. Mies 68 v.
- Anonyymi
Panen vielä paremmaksi. Täytän kohta 75 enkä ole koskaan kärsinyt sellaisesta päähän liittyvästä, jota voisin pitää särkynä. Päätä ei siis ole pakottanut. Ei kankkusessakaan, jonka muistan jonkinlaisena psyyken apeustilana.
- Anonyymi
Moikka itse täytän kohta 40 ja saatan kokea lievän ohimenevän vihlaisun päässä kerran pari vuodessa, mutta ei ole jatkuvaa päänsärkyä. Ei krapulassa, ei kipeenä mitä aika harvoin tulee oltukaan siis kipeenä ja ei kyllä tule oikein krapulaakaan.. :D
- Anonyymi
Ammattikoulun aikainen luokka- ja kämppäkaverini Jorma sanoi noin 60 v sitten, ettei hänellä ole koskaan ollut päänsärkyä. Jorma kuoli muutama vuosi sitten MS-tautiin. En tiedä, oliko siinä välissä päänsärkyjä ja nyt on myöhäistä kysellä. Ainakaan MS-taudissa ei ollut mitään särkyjä missään, kertoi.
- Anonyymi
Penseys on pop. Jos ei mikään okseta ja teerkkaria ei tarvitse.
- Anonyymi
minulla ei ole päänsärkyä koskaan..ei verenpainetta..elän terveellisesti..liikun 12 000 askelta päivitäin..nukun 9h..ja syön hyvin..en polta.,,..,en juo viinaa--
- Anonyymi
Minulla ei ole koskaan päänsärkyä myöskään.
- Anonyymi
Itse just yritän etsiä tietoa asiasta että mistä johtuu ettei ole päänsärkyä.Liikun paljon en polta enkä käytä alkoa syön terveellisesti(vältän lisäaineita ) en sairastele muutenkaan eikä ole lääkityksiä eikä sairauksiakaan ikää on 60 nainen olen.
- Anonyymi
Minullakaan ei ole koskaan ollut päänsärkyä. Olen 56v mies, perusterve, ihan hoikka. En polta, enkä juo muuten kuin harvakseltaan viiniä ruoan kanssa. Liikuntaakaan en harrasta paljoa. Lapsillani on päänsärkyjä. En tiedä sen enempää kuin muutkaan mistä tämä johtuu. Ehkä joillakin ihmisillä aivojen ja kallon kokojen välissä on vähän väljyyttä?
- Anonyymi
Reilu 40 vee eikä koskaan päänsärkyä. En ole ihan varma oliko pikkulapsena, mutta ei ainakaan isompana eikä sen jälkeen.
Jospa joku th-alan asiantuntija voisi kertoa onko tämä merkittävä etu eli päänsäryttömyys harvinaistakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005