Keskiolut alkoon?

kukkahattuilua :P

Jos keskiolut myydään tulevaisuudessa alkosta, niin mitä juot?

Itse en oikein jaksa uskoa, että kansa ostaisi jotain kakkosolutta kaupoista ja kioskeista.
Itse käytän olutta 1-2 tölkkiä saunan jälkeen ja ehkä kerran kuukaudessa saattaa mennä viinipullo ja 6-8 olutta.

Itse ainakin ajattelen, että jos joudun oluen takia alkoon menemään, niin samalla ostan jo nelosta. Ja luultavasti moni ottaa myös jotain jäykempääkin samalla reissulla.

Miten toi muka vähentää alkoholin haittoja jos ihmiset siirtyy jäykempiin. Luultavasti ainakin niille, jotka käyttää alkoholia "liikaa" muutenkin, toi parannus on puhdas huononnus.

Ensin tupakat piiloon ja nyt kaljat alkoon. Mitähän seuraavaksi?

26

269

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en juo enää x

Minulla ei ole ollut tarvetta juoda alkoholia enää kymmeneen vuoteen. Ennen sitä joinkin aika rajusti ja pitkälti toistakymmentä vuotta meni alkon kanssa läträtessä vapaa-aikana.

• alkoonvaan

en ole uskovainen,mutta en ymmärr miksi pitää sitä hevosen kusta lipittää maltaan haju tekee ällöö kassa jonossa kun sattuu joku kalja elsa tai kaljakalle ,niin meinaa yrjö tulla pitää aina poistua jonosta,alkoon vaan,ihmisen elimistö ei tarvitse kyseistä tuotetta,

• kukkahattuilua :P

Mä kysyinkin niiltä jotka sitä juo. En niiltä jotka ei juo.
        Mitä se esimerkis nimimerkkiä alkoonvaan liikuttaa?
        Näkyy olevan toi sun kommenttis samana joka keskustelussa tästä aiheesta ympäri nettiä.
        Mä en ole huomannut maltaan hajua kassajonoissa.

• lantraaja

K kaupasta pilsua. koskenkorvaa sekaan.rosentit kohdalaan!

• EiköOleValikoimissa

Eikö keskiolutta ole Alkossa?
      Siinä tapauksessa heti keskaria valikoimiin!!!

• VoiKuHauskaa

Valitan jos et ymmärtänyt ketjun pointtia. Mutta sehän on aika yleistä näillä palstoilla.
        Mene katsomaan olisko sitä alkossa.

• saunakaljoittelija

Nyt ajetaan Virosta pakettiautolastillisia a-olutta autotallin perille ja myydään kaikille joilla rahaa on antaa vastineeksi. Ikää ei kysellä niin kuin kaupoissa ja alkossa. Vielä kun tuo keskari siirretään alkon hyllylle niin ralli suomenlahden yli lisääntyy ja ongelmat kasvaa kun myynti ei ole enää missään kontrollissa. Kotipolttoiseenkin olen törmännyt yhä useammin.

• Hyvin joutivat

Hyvin joutivat tupakat pois näkyviltä. Joutaisvat pois kokonaan myynnistä.

• 'ittu mitä touhua

Joutas pois myös karkit ja limsat. Kun MINÄ en niitä käytä tai tarvitse, niin pärjätköön muutkin ilman.

• Saunakaljaa
        'ittu mitä touhua kirjoitti:

Joutas pois myös karkit ja limsat. Kun MINÄ en niitä käytä tai tarvitse, niin pärjätköön muutkin ilman.

Jos keskari häipyy kaupoista ja siirtyy alkoon nii minäkii siirryn sit karhusta kossuun. En mä ny rupee alkosta keskaria hakemaan kun viereisellä hyllyllä on jäykempää. En ookkaan juonu väkeviä viiteentoista vuoteen mut kaipa se on kohta taas alotettava. Meidän valitsemat päättäjät on nii viisaita..

• Hynät pois

Jos ei aivan tupakoita kokonaan pois, niin niiden käyttäjäidareilta saisi ottaa vielä tehokkaammin rahat veks.
        Tupakan hinta tulisi vähintää kolminkertaistaa.
        Alle 15 egen boksia ei tarvitsisi olla.

• sinulle ruokakin....
        Hynät pois kirjoitti:

Jos ei aivan tupakoita kokonaan pois, niin niiden käyttäjäidareilta saisi ottaa vielä tehokkaammin rahat veks.
        Tupakan hinta tulisi vähintää kolminkertaistaa.
        Alle 15 egen boksia ei tarvitsisi olla.

saisi maksaa kaksinkertaisesti.
        Tupakanpolttoa en lopeta, ihan vittuillessani.

• kaikki pois

Noihin edellisiin vedoten:mäkään en enää juo,pois kaljat kaupoista. en syö karkkii,pois nekin,lapset saa reikiä.Pois lihatuotteet, olen kasvissyöjä. Pois maidot leivät kaikki mitä en käytä.Porkkanoita ja vessapaperii hyllyt täyteen.

• itse en ole.........

juonut jäykempiä vuosikausiin, samapa tuo käy ostamassa sitä kolmosta viinakaupasta, saman kaupan varrellahan tuo on.
      Nelosta en ole myöskään vuosikausiin, oluen maku menee pilalle nelosessa.

• George Orwell

Päättäjät tainneet lukea Orwellin kirjan. Jyrki Kataisen yöpöydältäkin löytyy varmasti Orwellin kirja "Vuonna 1984".
      Koko ajan tulee lisää valvontaa ja kaikki piilotetaan. Netissä ilmaistavista "vääristä mielipiteistä" saa kovemman rangaistuksen, kuin raiskauksista. Seuraava askel on, että vääristä ajatuksistakin rangaistaan. Harmi kun juuri oli juttua, että foliopipokaan ei auta ajatustenlukemiselta... :D

• kjhgfd

Joutaa kyllä alkoon keskari ja muut siiderit ja ikärajaa on nostettava.

• III ja IV, tuskin II

Yhdysvallat on esimerkki siitä miten oluen saannin rajoittaminen aiheuttaa. Osavaltioissa missä 21-v ikäraja oluelle, saa kannabista helpommin kuin väkeviä. Uskon kyllä että suomen kansakin keinot keksii jos olut piilotetaan alkoon. Hurskastelulle pitää saada stoppi!

• sieppoko

Mielestäni noiden vahvojen viinojen prosenttipitoisuutta pitäisi alentaa eikä koske tuonne keskari osastoon. Alkoholiriippuvaiset sekä suurkuluttajat käyttävät juuri näitä tuotteita ja kulutustahan halutaa laskea absoluutisena alkoholina mittattuna. Ei vain taida UMJ-hallituksen voima riittää tuohon kun keskarilla täytyy leikkiä.

• turhaa elvistelyä

minun mielestäni tässä keskioluen siirtämisessä alkoon ei saada mitään aikaiseksi. Mitä suotta nuorten enää ostaa olutta, sama ostaa viinaa samasta paikastahan sitä sit saisi.

• Sama tilanne

Vaikka keskiolutta ja muita saman alkoholiprosentin juomia myydäänkin ruokakaupoissa, niin samat ikäraja se silti siihen on.

• ostoksilla3

Virossa käydessä kannattaa hakea satsi. Sieltä saa halvalla...

• PasiKallio

Keskustan johtaja tukee hyvän ystävänsä Alkossa
      kampanjaa lisätä Alkon myyntiä.

Ettei haettaisi Tallinnasta kirkasta autolasteittain.

• 3.7 promillea

3.7% olutta max ruokakaupasta... Tyypillistä keskustalaista populismia millä yritetään miellyttää puolueen kristillistä siipeä. Kyllä nyt Kekkonen kääntyy haudassaan.

• kkdleeeetk
        3.7 promillea kirjoitti:

3.7% olutta max ruokakaupasta... Tyypillistä keskustalaista populismia millä yritetään miellyttää puolueen kristillistä siipeä. Kyllä nyt Kekkonen kääntyy haudassaan.

Kun keskiolut aikoinaan tuli kauppoihin, niin prosentti oli 3,7, ei 4,6 kuten nykyisin. Nykyinen keskarin prosentti oli ennen A-oluen prosentti.
        Kun saunaoluen juo, niin hyvin riittäisi tuo alhaisempi prosentti.

• 13+14
        kkdleeeetk kirjoitti:

Kun keskiolut aikoinaan tuli kauppoihin, niin prosentti oli 3,7, ei 4,6 kuten nykyisin. Nykyinen keskarin prosentti oli ennen A-oluen prosentti.
        Kun saunaoluen juo, niin hyvin riittäisi tuo alhaisempi prosentti.

Miksi sitten juot saunaolutta? Eikö raikas vesilasi riittäisi. Itse otan maitoa ja haluan siksi kieltää kaikilta muilta oluet ja kaljat.

• Tankard

Riittäisi, ja pitäisi, ja mitäs sitten kun jos ehkä,,, miten olisi jos, suomalaiset kaivaisivat taas sen selkärangan esiin kaapista, ja lopetettaisiin tämä sairas järjestelmä joka on ulkoistanut yksilönvastuun yhteiskunnalle.
      Jokainen syököön, juokoon ja polttakoon, ja kantakoon vastuun seurauksista, ja omasta elämästään.
      Miten helvetissä on jouduttu tälläiseen tilanteeseen missä mietitään että mitä kenenkin on lupa tehdä?
      Viinat ruokakauppaan, savukkeet alekoriin ja julkinen terveydenhuolto ja tuet roskakoriin.
      Johan rupeaisi ihmiset kummasti työllistymään ja viinan juontikin ongelma ryhmillä vähenisi kun sitä rahaa ei enää veronmaksajien pussista jaetakkaan.
      Rupeaisi ihmiset kummasti ajattelemaan tulevaisuutta kun ensimmäinen prioriteetti hankintalistalla olisi sairasvakuutus ja peruselintaso.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2060
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79