Laitanpa kysymykseni keräilypalstalle, kun en ollut löytävinäni Suomi24:stä oikein sopivampaakaan foorumia.
Olen enenevässä määrin kummastellut kaikenlaisten kultaa ostavien firmojen varsin aggressiivistakin markkinointia. Tai ei markkinoinnissa/mainonnassa sinänsä mitään ”tuomittavaa” ole, mutta tuntuu ihmeelliseltä, miksi näitä alan yrityksiä on ilmaantunut viimeisen vuoden–parin aikana vaikka miten monta. Koko sivun ilmoituksia lehdissä, liekö joku jopa televisiomainontaa harrastanut. Firmat – tai ainakin yksi tietämäni – tekevät kiertueita maaseutua myöten, jossa ostelevat ihmisten vanhoja koruja tilaisuuksissa. Kyseessä ei ole yksistään nettifirmat vaan mukana on liikkeitä, joilla on ihan kivijalkamyymäläkin.
Kultaa ostaneita firmoja on ollut aina, kultasepänliikkeet etunenässä, mutta jokin syy on oltava siihen, miksi tämä sektori on yhtäkkiä näin villiintynyt. Ovatko kansalaiset niin tyhmiä, että ne myyvät kultaesineitään niin paljon ja alihintaan, että tämä touhu kannattaa ja elättää ties miten monta yksistään kullan ostamiseen erikoistunutta yritystä?
Salaliittoteoreetikko voisi arvella, että tässä pestään rahaa jollain tavalla. Tai varaudutaan rahan arvon laskuun tulevaisuudessa – jalometalleissahan se säilyy. Haluaisin pitää näitä ihan huuhaajuttuina, mutta eipä nykymaailmanmenosta kukaan tiedä mitään. Jotain ihmeellistä siinä kyllä on oltava, että kulta on nyt niin haluttua, että sitä ollaan suurin piirtein valmiita tulla ostamaan suoraan kotiovelta. Kullan hinta ei tähänkään asti liene koskaan laskenut, mutta vasta viime aikoina tämä sektori on näin aktivoitunut.
Kultaa ostavien firmojen yleistyminen - mitä takana?
Kultapossukerho
1
132
Vastaukset 1
Ei tässä nyt mitään rahanpesuepäilyjä tai salaliittoteorioita tarvita; kullan arvo yksinkertaisesti on nyt hyvin korkea ja nousee koko ajan ja todennäköisesti nousu jatkuu vielä pitkän tovin. Nyt yritysten kannattaa ostaa kultaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021172
- 51975
- 119923
- 146903
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.132726En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40689- 70687
Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu187637Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48622- 70609
- 33604
- 81561
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62544- 39519
- 46500
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35494Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i4493Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64479Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa33479- 42470