Tarja näyttää suunnan

1 sana

Presidentti Halonen on liittymässä takaisin kirkon jäseneksi Kallion seurakuntaan. Presidentti on arvojohtaja siinä missä kirkkokin, joten ei kai tässä nyt ole kahta sanaa kannattaako kirkkoon kuulua vai ei.

16

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siispä:
    • ??

      Onko hän jo ajatellut niin pitkälle, että valtiolliset hautajaiset järjestetään vain valtiokirkon eli luterilaisen lahkokirkon kaavan mukaan?

      • hihu-atte

        Älä minulta kysy vaan Tarjalta.

        Ensin tuo luterilainen lahkokirkko tosin pitäisi perustaa. Valtiokirkkoa ei myöskään ole olemassa. Ja kyllä lahkolla yleensä viitataan vapaa-ajattelijoihin.

        Varsinkin ateismiin hurahtaneet vapaa-ajattelijat liittyvät usein kirkkoon takaisin.


      • Kielätmättä yllätyin

        Olin kuvitellut että Halonen on kirkon jäsen.

        Kieltämättä olin vähän yllättynyt tuosta ilmoituksesta että on ehkä liittymässä seurakuntaan. Ja vaikka olisi päättänyt liittyä, niin miksi se piti kertoa julkisesti?

        Miksi ihmeessä? Tullut uskoon... BUAHHAAHHAHAHA

        Jotan tässä on takana. Pesti kirkon piirissä? Valtiolliset hautajaiset?

        Presidentin palkkiosta tai eläkkeestä ei kai makseta veroa, joten ei siitä mene kirkollisveroakaan.

        Halonen tekee kuten haluaa,, mitäpä se meille kuuluu.


      • arvojohtajuus näkyy
        Kielätmättä yllätyin kirjoitti:

        Olin kuvitellut että Halonen on kirkon jäsen.

        Kieltämättä olin vähän yllättynyt tuosta ilmoituksesta että on ehkä liittymässä seurakuntaan. Ja vaikka olisi päättänyt liittyä, niin miksi se piti kertoa julkisesti?

        Miksi ihmeessä? Tullut uskoon... BUAHHAAHHAHAHA

        Jotan tässä on takana. Pesti kirkon piirissä? Valtiolliset hautajaiset?

        Presidentin palkkiosta tai eläkkeestä ei kai makseta veroa, joten ei siitä mene kirkollisveroakaan.

        Halonen tekee kuten haluaa,, mitäpä se meille kuuluu.

        Yllätyit?

        No ei sinulla paljon yleissivistystä ole.

        Halonen toki tekee kuten haluaa mutta vetää näköjään muitakin perässään.


      • ja hah
        arvojohtajuus näkyy kirjoitti:

        Yllätyit?

        No ei sinulla paljon yleissivistystä ole.

        Halonen toki tekee kuten haluaa mutta vetää näköjään muitakin perässään.

        Mihin tuossa tarvitaan yleissivistystä?


      • ..
        ja hah kirjoitti:

        Mihin tuossa tarvitaan yleissivistystä?

        Halosen kirkkoon kuulumattomuus ollut tapetilla julkisuudessa koko 12 vuoden presidenttiyden ajan.
        Lienet tyypillinen kaapissa kasvanut attehomo..


      • uskonnoista vapaa
        .. kirjoitti:

        Halosen kirkkoon kuulumattomuus ollut tapetilla julkisuudessa koko 12 vuoden presidenttiyden ajan.
        Lienet tyypillinen kaapissa kasvanut attehomo..

        Ketä kiinnostaa toisten kirkkoon kuulumiset ja kuulumattomuudet. Pääasia että kirkon jäsenmäärä laskee.


      • ..
        uskonnoista vapaa kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa toisten kirkkoon kuulumiset ja kuulumattomuudet. Pääasia että kirkon jäsenmäärä laskee.

        Ei sen tarvitse ketään kiinnostaa mutta Halosen kirkkoon kuulumattomuudesta on jauhettu mediassa iät ja ajat.

        Vain tyhmältä se on jäänyt huomaamatta.


    • yksi suomalainen

      No miksi Tarja ei sitten saisi liityä kirkon jäseneksi.

    • arvojohtajuus näkyy

      Tarjan mielipide vaikutti heti: eilen vain 32 eroajaa kun keskimäärin ennen eilistä eronneita 53.

    • Jebs66ei

      Hyvä Tarja! Toivottavasti tästä uutisoidaan kunnolla niin ehkä saadaan ihmiset takaisin kirkkoihin!

      • on jo

        Se on jo uutinen.


      • heh, heh
        on jo kirjoitti:

        Se on jo uutinen.

        Minkä takia ihmisten pitäisi kuulua luterilaiseen lahkoon?
        Suomessa on uskonnonvapaus!


      • Eero Uskovainen

        Jos Halonen liittyy kirkkoon niin minä eroan.


    • huomioija

      Halonen vetää perässään muitakin ja moni empii nyt eroamistaan. Samalla liittyjien määrä lisääntyy koko ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe