Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Homoseksuaalisuus rikkinäisyyttä

mietiskelijäxx

Katsoin erään dokumenti pari vuotta sitten, taisi olla tanskalainen, jossa 50% oli tutkimuksista sitä vastaan että homoseksuaalisuus olisi biologista. 50% taas puolsi sitä. Oli aika kantaaottava dokumentti.

Ajattelin omia lapsiani. Voisiko heistä tulle homoseksuaaleja? Tottakai voisi. Mutta miksi?

Tiedän vain homoseksuaaleja, joilla on (tietämättään tai eivät itse ole sitä mieltä) jotain rikkinäisyyttä lapsuudessa, esim. ovat olleet isättömiä, tai on vaikea tunnekylmä vanhempi, tai hyväksykäyttöä, tai pahoinpitelyä..

Voisiko olla, että herkkä lapsi voi sitten seksuaalisuudessaan tunteakin tuosta johtuen vetoa samaan sukupuoleen?

Noissa tutkimuksissa oli myös ympäristön vaikutus, liiallinen ankaruus tai sallivuus..

Jotkut voi myös olla hyväksikäytetty niin pienenä ettei itse muista..

Varmaan kaikki vaikuttavat: ikä, ympäristö, tapahtumat ja se, onko biologisesti ns. naismainen miehenalku tai miesmäinen naisenalku??

Kun katsoo pieniä lapsia, huomaa jo tytöistä ns. pieniä prinsessoja.. tai niitä keitä kiinnostaa enemmän vaikka legot.

Meitä on moneen junaan. Mutta koska uskon Jumalaan, uskon että jokin herkkyysiässä tapahtunut on voinut vaikuttaa seksuaalisuuteen. Samoin ympäristö..

Jotkut tosin 'päättävät' ryhtyä homoseksuaaleiksi vasta vanhemmalla iällä.. onko se sitten vain seksuaalista liberaaliutta, jota ei koeta synniksi?

6

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen minä

      Tottakai lapsuus, kasvuympäristö, vanhemmat jne. eli kaikki mitä koet kasvaessasi aikuiseksi vaikuttaa ihmiseen, myös seksuaalisuuteen. Seksuaalisuus on vain yksi osa ihmisyyttä, johon kasvuympäristö vaikuttaa.

      Vaikka ympäristön vaikutus onkin suuri niin niin suuri se ei ole, että se tekisi ihmisestä homoseksuaalia tai heteroseksuaalia, vaan ihminen on jo syntymästään saanut tähän omanlaisensa suuntauksen. Ympäristö voi osaltaan olla vaikuttamassa siihen millaisessa muodossa tämä oma suuntaus sitten lopulta kehittyy, mutta heterosta ei voi tehdä homoa etkä homosta heteroa. Sitten on vielä niitä jotka tykkäävät molemmista sukupuolista ja sitten niitä jotka syntyvät mielestään "väärään" sukupuoleen ja kaikka siltä väliltä.

      Minäkin uskon Jumalaan, mutta en tuomitsevaan Jumalaan, joten minun on helppo nähdä, miten Jumala rakastaa jokaista lastaan juuri sellaisina kuin he ovat.

      Uskonto (eli ihminen) on tehnyt seksuaalisuudesta synnin, ei Jumala.

    • Kokemus-K

      En oikein ymmärrä mitä näissä asioissa ajetaan takaa sillä että homoseksuaalisuus halutaan nähdä mahdollisimman paljon psykologisena ja sosiaalisena tuotoksena. Ilmeisesti kuitenkin sitä, että homoudesta olisi mahdollista parantua jollain terapialla. Ja näin ollen homous voidaan tuomita koska se on tavallaan "oma valinta" jos siitä ei haluta parantua.

      Minusta on kuitenkin aika epäolennaista, onko homous biologista, psykologista tai molempia (itse kallistusin tuohon yhdistelmään). Se ei silti muuta sitä tosiasiaa että keskuudessamme elää homoja joista monet ovat itse sinut taipumuksensa kanssa ja haluavat elää elämäänsä sen mukaan ilman mitään painetta "parantua". Emmehän me muutenkaan rakenne yhteiskuntaa jossa jollain tavalla valtavirrasta poikkeavat ihmiset jätetään yhteiskunnan ulkopuolelle ja ainoa vaihtoehto ihmisarvoiseen elämään olisi "parantuminen".

      Toki jos joku haluaa yrittää "eheytyä" niin se on sinällään ihan ok. Mutta se että se olisi ainoa vaihtoehto päästä yhteiskunnan hyväksytyksi osaksi, on minusta hyvin epäilyttävä.

    • Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet. 1.Kor 6:9

      Meidän on elettävä nuhteettomasti niin kuin päivällä eletään, ei remuten ja juopotellen, siveettömästi ja irstaillen, riidellen ja kiihkoillenRoom.13:13

      • Kokemus-K

        "riidellen ja kiihkoillen"

        Tämän kohdan voisi muistaa myös moni täälläkin kiihkeästi homoseksuaalisuutta vastustava...


      • Agnostikko...

        Mitä väärää on homoseksissä jos sitä molemmat haluavat ? Kerroppa kuulija minulle vastauksesi ja pohdi asiaa oikein kunnolla ennen kuin vastaat


      • Agnostikko... kirjoitti:

        Mitä väärää on homoseksissä jos sitä molemmat haluavat ? Kerroppa kuulija minulle vastauksesi ja pohdi asiaa oikein kunnolla ennen kuin vastaat

        Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet.1.Kor.6:9

        kuten tossa mainitaan,on siveetöntä.

        Meidän on elettävä nuhteettomasti niin kuin päivällä eletään, ei remuten ja juopotellen, siveettömästi ja irstaillen, riidellen ja kiihkoillen.

        Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa,
        niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi.Matt 10:7,8


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe