- Samuel Korhosen luvalla - "Aasi"
”Eukaristisen” Kristuksen toinen tulemus
The Second Coming of the “Eucharistic” Christ
Muistan, kun ensi kerran kuulin sanat esiintuleva kirkko. Olin juuri palannut Etelä-Afrikasta, jossa
olin puhunut Uudesta Evankelisaatiosta—katolisesta ohjelmasta voittaa maailma katoliselle
eukaristiselle Kristukselle.1 Eräs nainen, joka oli kuullut minun puhuvan, lähetti minulle
sähköpostin liiteartikkelilla, joka koski esiintulevaa kirkkoa. Hän kysyi: ”Luuletko, että esiintuleva
kirkko voisi olla silta siihen katoliseen evankelisaatio-ohjelmaan, josta meille kerroit?” Tuohon
aikaan minulla ei ollut mitään käsitystä, kuinka paljon siltaa siellä todella oli.
Eukaristinen evankelisaatio
Salli minun antaa lyhyt yleiskatsaus niitä varten, jotka eivät ole tietoisia katolisen kirkon Uudesta
Evankelisaatio-ohjelmasta. Katolinen kirkko suunnittelee Jumalan valtakunnan perustamista maan
päälle ja maailman voittamista katoliselle Jeesukselle (eli eukaristiselle Kristukselle). Tämä
toteutuu, kun maailma (mukaan lukien eronneet veljet*) tulee Rooman ja tämän eukaristisen
Jeesuksen hallintaan.
*Nimitys, jota katolinen kirkko käyttää protestanteista, jotka ovat erossa Ainoasta Tosi Kirkosta.
Eukaristinen Jeesus on muka Kristuksen läsnäolo, jonka katolinen pappi kutsuu tulemaan
transubstantiaation, Messun kohokohdan, voiman kautta.
Monet kristityt uskovat, että ehtoollisen kristillinen perinne on sama katolinen eukaristian
perinne, mutta näin ei ole. Eukaristia (eli transsubstantiaatio) on katolinen sana ehtoolliselle, kun
leivän ja viinin sanotaan muuttuvan Jeesuksen Kristuksen ruumiiksi ja vereksi. Katolinen
katekismus sanoo:
Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri yhdessä sielun ja jumaluuden kanssa ja
siksi koko Kristus todella, todellisesti ja olennaisesti sisältyy kaikkein autuaimpaan
eukaristian sakramenttiin.”2
Leipä asetetaan sitten johonkin sellaiseen, jota kutsutaan nimellä monstrance
(engl.) ja sitä voidaan palvoa ikäänkuin Jeesusta itseään. Vaikutukset on sidottu suoraan
itse pelastukseen. Eukaristian myötä pelastuksesta tulee sakramentaalinen
(osallistuminen rituaaliin) vastakohtana vanhurskautukselle uskon kautta yksin
Kristukseen, kuvailtuna jakeessa Gal. 2:16. Vaikka tämä mystinen kokemus on
idolatrian muoto (kuten koko katolisuus ydintään myöten), niin evankelikaaliset
kristityt tuntevat kasvavaa kiinnostusta tähän käytäntöön, varsinkin esiintuleva kirkko.
Katolisen kirkon johto huolestuneena apatiasta katolisten riveissä toivoo voivansa ”elvyttää
ihmetyksen”3 eukaristiaa kohtaan sellaisella, jota kutsutaan heidän ”Uudeksi Evankelisaatioohjelmakseen.”
4 Kaksiteräisellä päämäärällä—säilyttää nykyiset katoliset ja tuoda evankelikaalit
katoliseen kirkkoon—kirkon johdolla on suunnitelma jälleen korostaa eukaristiaa katolisen uskon
polttopisteenä. Sanonnalla ”elvyttää ihmetys” he tarkoittavat eukaristian mystisen, yliluonnollisen
puolen esiin tuomista.
Kaikkien katolisten odotetaan palvovan leipää (muuttuneen öylätin eukaristinen palvonta) ja
kirkon johto sanoo, että tämän opetuksen hylkäämisestä seuraa pannajulistus eli kirkonkirous.
Trentin kirkolliskokouksessa virallinen katolinen kanta oli:
Jos joku kieltää, että Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri yhdessä sielun ja
jumaluuden kanssa ja siksi koko Kristus todella, todellisesti ja olennaisesti sisältyy kaikkein
pyhimpään eukaristian sakramenttiin ja sanoo, että Hän on siinä vain symbolina, kuvana tai
vaikutuksena (sign, or figure or force), hän olkoon kirottu.5
Jos joku sanoo, että Kristus saadaan Eukaristiassa vain hengellisesti eikä myös
sakramentillisesti ja todellisesti, hän olkoon kirottu.
Jos haluat tietää enemmän,klikkaa tästä:
http://www.lampaille.com/pdf---kirjoja/uskon-nollaus/
Katolisen kirkon uusi "evankeliumi"! =Eksytys !
Mohikaani_27
1
152
Vastaukset
Johan olet kopioinut Roger Oaklandin tekstiä ja ilmeisesti luvattakin (muka luterilaisen Korhosen luvalla).
Asia lienee niin että Korhonen on kääntänyt tekstin Oaklandin oikeudet omistajan luvalla ja ne oikeudet ei siirry eteenpäin.
Ja mistä sait tuon mainitsemasi "Aasin" otsakkeeseen.
Olet vielä kopioinut tekstin väärässä muodossa jolloin lause- ja lukurajat ovat menneet täysin sekaisin, jolloin asiaa ei voi ymmärtää siten kuin kirjoittaja on sen tarkoittanut.
Suomi24 säännöt myös kieltävät pelkät kopioinnit, joissa ei ole mitään omaa mukana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941769
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351628- 911373
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47928
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38918Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9914- 46872
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849