Voiko IHMINEN pelastua esim. Helvetiltä?

Pakstori

Tässä ei anneta Raamatussa paljoa toivoa: Mooseksen kirja sanoo alussa:"Ihminen on alusta saakka perinjuurin paha, ja kaikki aikeensa ja tekonsa läpikotaisin pahoja ja lapsuudesta saakka!"
JOS kaikki pahat henget joutuvat Helvettiin, EI Ihmisellä ole mitään mahdollisuutta pelastua, kyse on siitä, onko ihminen sitten poikkeuksellisen "hyvä" paholainen?

Jeesuksen ja matryyrien ristit kristinuskossa antavat kyllä ihmiselle pelastuksen, jos uskoo Jumalan Pojan ja Veljiensä kykenevän meitä muita ihmiskunnan pahiksia pelastamaan? Mutta ei syyttömän tapattaminen oman synnin takia ketään pelasta, jos ihminen ei kadu, ja käänny synneistään. Eenok sanoi:"Ei ole pelastajaa yhdellekään synnintekijälle" ja "Ei Jumala säästänyt enkeleitäkään jotka tekivät syntiä(turhia synnytyksiä ja syyttäviä synkkyyksiä) vaan sitoi heidät pimeyteen ja syvyyteen, ja tuomion päivänä he joutuvat kadotukseen ja Vartijoiden henget tuhotaan täydellisesti, sille he olivat pahoja vartijoita, ei toki ehkä ihan kaikki, mutta se oli yleistys Eenokilta.

On mysteeri, miksi syytön uhrikaritsa voi jonkun pelastaa, hänän on syytön ja hänen tapattamisensa oman synnin takia vain lisää syntiämme, eikä siitä pelasta, olennaista on se, onko meillä katumusta, ja uskoa Jumalan Armoon, typeryytemme tähden.
Ja Jeesuskin sanoi: Kun opetuslapset kysyivät: "Onko niin että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastaisi: "Kilvoitelkaa pääksenne AHTAASTA portista, moni yrittää muttei kykene siihen, koska ei ota Jumalan Armoa vastaan kuin hänen oma lapsensa, vaan luulee olevansa joku "Jumalan Veli", mikä on mahdotonta, koska on vain yksi Jumala.

Miten joku luulee jollakin "rakkaus-liirum-laarumilla" pelastuvansa, jos rakkautensa kuolee heti, kun homo- tai heterokaveri näyttää välillä rumaltakin - itsestään puhumattakaan?

1

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakstori

"Turha Katumus Helvetissä" on vain sitä, että surkuttelee tuskallista ja kivuliasta(paikat hellänä) olotilaansa, muttei usko voivansa muuttua, ja vaikka uskoisikin hetken, ei tiedä kenen avulla.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2257
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1830
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1517
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      30
      1325
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1173
    6. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1170
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1143
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      887
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      820
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      732
    Aihe