Ostin auton liikkeestä reilu viikko sitten., mutta koska auto oli vasta tullut liikkeeseen, en saanut sen papereita mukaan. Autoliike lupasi hoitaa rekisteröinnin ja vakuutuksen hankkimisen. Auto ei ole vieläkään nimissäni, eikä vakuutusta näy tiedoissani. Liikkeestä sanotaan, että auton paperit eivät ole vielä saapuneet liikkeeseen, mutta että vakuutus on tehty alkavaksi auton ostopäivänä, vaikka se ei vielä tiedoissani näykään. Trafista taas suositeltiin, että ottaisin itse vakuutuksen, jotta vältyn sanktioilta.
Ketä tässä pitäisi uskoa, ja onko vaarana, että saan jotain sanktioita, kun odotellaan papereita? Jos kerran vakuutus on jo tehty, en halua alkaa sekoittamaan pakkaa ostelemalla omin päin toista, mutta asia epäilyttää, kun mitään vakuutusta ei tiedoissani näy.
Autoliike, rekisteröinti ja 7 päivän aikaraja
5
2902
Vastaukset
- Lurppakorva
Näitä sattuu, kun liikkeet ovat monesti kiinnostuneita kaupan teosta vain maksuun asti. Siitä eteenpäin asioiden järjestelely on turhanpäiväistä vaivaa, joka hoidetaan jos ehditään.
Viimeksi autoa ostaessani liike kyllä oli tehnyt vakuutus- ja rekisteröinti-ilmoitukset, mutta ei lähettänyt lupaamiaan papereita kehotussoitosta huolimatta koskaan. Katsastusasemalta sain sentään todistukset ilmaiseksi.
Kysäise vakuutusyhtiöltä, ja jos asia on hoitamatta, ota se vakuutus itse. Siinähän setvivät. - kauppias myös
Äläpä hätäile... täysin arkipäivää autoliikkeelle, että eivät ole edelliseltä vielä papereita saaneet.
Vakuutus on voimassa.
Parhaassa tapauksessa ajelet "ilmaiseksi" edellisen autoliikkeen vakuutuksilla. Tai kuten sinulle ilmoittivatkin; vakuutus on sinun nimissäsi tehty alkaneeksi kaupantekopäivästä alkaen.
Ei hätää, asia on mitä luultavimmin kunnossa.
Voit myyjäliikkeeltä pyytää itsellesi kopion tehdystä vakuutuksesta, löytynee heiltä. - Nouhätä?
Asiallista autokauppaa tekevä autoliike kyllä osaa asiansa ja hoitaa kaupan niin, että vakuutukset ym. ovat ajantasalla.
Älä siis hätäile.
Ps. Mikä liike oli kyseessä? - makketheman1981
mites paperiton auto on ostettu?
- ostetaan autoooooooo
Mikä joppariliike oli kyseessä, kannattaa tarkistaa myöhemmin jättivätkö myös käyttöverot maksamatta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232