Koska tapahtuu pahin pelkomme!

pelkäävä koirallinen

Taas ikävää luettavaa. Pitääkö jonkun kuolla, ennen kuin päättäjät heräävät

Helsingin Sanomat

Irrallaan ollut koira hyökkäsi kahden lenkkeilijän kimppuun vakavin seurauksin Nurmijärvellä sunnuntaina.

Tapaus sattui, kun kaksi miestä oli juoksulenkillä aamupäivällä Raalantiellä. Koira juoksi yllättäen toisen miehen kimppuun läheisen talon pihasta ja puri miestä molemmista käsivarsista.

Kun toinen miehistä yritti saada koiraa irti ystävänsä kimpusta, koira puri hänen oikean käden peukalostaan palan irti.

Toisen miehen käsivarteen tuli suurehko avohaava. Mies kuljetettiin sairaalaan, sillä hänen vammansa vaativat leikkaushoitoa.

Poliisi muistuttaa tiedotteessaan kaikkia koiranomistajia siitä, että koirat on ehdottomasti pidettävä kytkettyinä haja-asutus- ja taajama-alueilla

24

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gunde svaan

"Mutta eihän se tämä mitään tee ei ole koskaan tehnyt joten kyllähän se voi irrallaan olla".
      Tässähän se tyypillinen koiranulkoiluttajan kommetti kun huomauttaa irrallaan juoksentelevasta koirasta.
      Paitsi eilen tuli jälleen oikein huolella vittua ja saatanaa kun mainitsin eräälle pariskunnalle koirien kiinni pitämisestä kaupunkialueella, kun heidän seefferinsä juoksenteli hiihtoladulla irrallaan.

• dog hater

No koiraharrastajat nyt ovat keskimääräistä tyhmempää porukkaa. Ei kai kukaan muuten haluaisi näin idioottien elukoiden kaa hengailla ja kotiinsa ottaa. Olen myösjoskus nähnyt koiraharrastajien tekevän julkisesti seksuaalisia toimia elukoittensa kanssa. Lähinnä siis nuoleskelua ja suukottelua, varmaan neljän seinän sisällä sit tapahtuu vähän enemmänkin.... Ei hyvää päivää sentään.....

Mielestäni tuota väkivaltaelukan vapaana pitämistä voisi verrata siihen, että minäkin saisin väkivaltasubjekti(esim ase) kädessäni kulkea julkisella paikalla(vaikka se lainvastaista onkin), ja todeta vain: "En minä ole koskaan tehnyt mitään pahaa tällä aseella, olen maailman kiltein ihminen!" Kiltteydestäni ei tosin voi vastaantulijalla olla mitään tietoa, kuten ei voi ventovieraallakaan olla koiran kohdatessaan. Mutta tämähän ei keskiverto koiraharrastajaa liikuta, vaikka vapaana liikkuva isokokoinen koira on tyhmyydessään huomattavasti vaarallisempi, kuin minä, järkevä ihminen, joka ymmärrän kuinka ihmisyhteisöissä tulee käyttäytyä. No totuuden nimissä on sanottava, että moni koira on onnistuttu sopeuttamaan ihmisyhteisöihin käyttäytymisen osalta. Se saattaa ulkoisesti näyttää fiksulta, mutta ei valitettavasti poista koirasta sen tyhmyyttä.

• isomamma2
        dog hater kirjoitti:

No koiraharrastajat nyt ovat keskimääräistä tyhmempää porukkaa. Ei kai kukaan muuten haluaisi näin idioottien elukoiden kaa hengailla ja kotiinsa ottaa. Olen myösjoskus nähnyt koiraharrastajien tekevän julkisesti seksuaalisia toimia elukoittensa kanssa. Lähinnä siis nuoleskelua ja suukottelua, varmaan neljän seinän sisällä sit tapahtuu vähän enemmänkin.... Ei hyvää päivää sentään.....

Mielestäni tuota väkivaltaelukan vapaana pitämistä voisi verrata siihen, että minäkin saisin väkivaltasubjekti(esim ase) kädessäni kulkea julkisella paikalla(vaikka se lainvastaista onkin), ja todeta vain: "En minä ole koskaan tehnyt mitään pahaa tällä aseella, olen maailman kiltein ihminen!" Kiltteydestäni ei tosin voi vastaantulijalla olla mitään tietoa, kuten ei voi ventovieraallakaan olla koiran kohdatessaan. Mutta tämähän ei keskiverto koiraharrastajaa liikuta, vaikka vapaana liikkuva isokokoinen koira on tyhmyydessään huomattavasti vaarallisempi, kuin minä, järkevä ihminen, joka ymmärrän kuinka ihmisyhteisöissä tulee käyttäytyä. No totuuden nimissä on sanottava, että moni koira on onnistuttu sopeuttamaan ihmisyhteisöihin käyttäytymisen osalta. Se saattaa ulkoisesti näyttää fiksulta, mutta ei valitettavasti poista koirasta sen tyhmyyttä.

koira ei ole tyhmä tyhmä on siellä narun toisessa päässä otin 5v. ongelma koiran josta tuli hyvin kiltti En pitänyt sitä vapaana koska tiesin ettei se pitänyt miehistä eikä alkoholille haisevista.

• kikkelitonttu

Jösses

• nknk

Toivottavasti korvaussumma nousee niin korkeaksi ettei ole enää koskaan varaa ottaa uutta koiraa.Taas yksi koira joka on taidettu kouluttaa nyrkin ja vihan avulla.

• Tai sitten

oli koitettu kouluttaa dominoivaa koiraa nakkien ja muussin avulla lässyttäen. Tälläkin on saavutettu varsin loistavia tuloksia pyrittäessä saamaan aikaan mahdollisimman täydellinen ja pitelemätön peto.

• dog hater
        Tai sitten kirjoitti:

oli koitettu kouluttaa dominoivaa koiraa nakkien ja muussin avulla lässyttäen. Tälläkin on saavutettu varsin loistavia tuloksia pyrittäessä saamaan aikaan mahdollisimman täydellinen ja pitelemätön peto.

Ei, kyllä koiralla on luonnostaan saalistus- reviirinsuojeluviettiä. Ei siinä mitkään nakit ja muusi paljoa paina. Sit kun pitää leikkiä kovaa ja hankkia sellainen koviskoira(pitbull, rotikka, mastiffi, dogo, canario, kangal jne.), niin on selvää että rumaa jälkeä syntyy. Mutta pääasia että isäntä ja emäntä saavat itse leikkiä vielä koiraansakin kovempaa, kun ovat kuitenkin sen pomoja!! Ja sit isännän pili kasvaa 2cm(100%), ja emäntäkin saa luulla olevansa kova kundi!!

• rfdrgdrgdf
        dog hater kirjoitti:

Ei, kyllä koiralla on luonnostaan saalistus- reviirinsuojeluviettiä. Ei siinä mitkään nakit ja muusi paljoa paina. Sit kun pitää leikkiä kovaa ja hankkia sellainen koviskoira(pitbull, rotikka, mastiffi, dogo, canario, kangal jne.), niin on selvää että rumaa jälkeä syntyy. Mutta pääasia että isäntä ja emäntä saavat itse leikkiä vielä koiraansakin kovempaa, kun ovat kuitenkin sen pomoja!! Ja sit isännän pili kasvaa 2cm(100%), ja emäntäkin saa luulla olevansa kova kundi!!

Juuri näin se menee....

• hahahahajoo
        dog hater kirjoitti:

Noniin nyt me kaikki koiranomistajat käytetään koiriamme hyväksi hienoa! Ja pitbull on maailman ja pitbull sattuu olemaan 4. parhaimmaksi koiraksi rankattu, että siinä sulle tilasto pelle. "The American Canine Temperament Testing Association totesi virallisessa lausunnossaan, että amerikanpitbullterrieri ja amerikanstaffordshirenterrieri ovat molemmat mitä suurimmassa määrin erittäin väärin ymmärretty rotu. Tiukoissa ja tarkoissa luonnetesteissä The American Canine Temperament Testing Association tuli siihen vääjäämättömään lopputulokseen, että koko amerikanpitbullterrieri-rotu läpäisee tiukimmankin luonnetestauksen 95 prosenttisesti. Vertailun vuoksi vielä kerrottakoon, että muut 135 rotua läpäisevät samat testit vain 75 prosenttisesti.

Koko maailman hämmästykseksi The American Canine Temperament Testing Association vielä julkisti, että nämä luonnetestit läpäistyään on nyt puhdas fakta, että koko amerikanpitbullterrieri-rotu on maailman neljänneksi parhain koira, kun mitataan luonnetta, tottelevaisuutta, koiran sopeutumista ihmis-yhteisöön, koiran suhtautumista muihin koiriin ja eläimiin ja ylipäätään koiran sosiaalisuutta."

• tilastomies....
        hahahahajoo kirjoitti:

Noniin nyt me kaikki koiranomistajat käytetään koiriamme hyväksi hienoa! Ja pitbull on maailman ja pitbull sattuu olemaan 4. parhaimmaksi koiraksi rankattu, että siinä sulle tilasto pelle. "The American Canine Temperament Testing Association totesi virallisessa lausunnossaan, että amerikanpitbullterrieri ja amerikanstaffordshirenterrieri ovat molemmat mitä suurimmassa määrin erittäin väärin ymmärretty rotu. Tiukoissa ja tarkoissa luonnetesteissä The American Canine Temperament Testing Association tuli siihen vääjäämättömään lopputulokseen, että koko amerikanpitbullterrieri-rotu läpäisee tiukimmankin luonnetestauksen 95 prosenttisesti. Vertailun vuoksi vielä kerrottakoon, että muut 135 rotua läpäisevät samat testit vain 75 prosenttisesti.

Koko maailman hämmästykseksi The American Canine Temperament Testing Association vielä julkisti, että nämä luonnetestit läpäistyään on nyt puhdas fakta, että koko amerikanpitbullterrieri-rotu on maailman neljänneksi parhain koira, kun mitataan luonnetta, tottelevaisuutta, koiran sopeutumista ihmis-yhteisöön, koiran suhtautumista muihin koiriin ja eläimiin ja ylipäätään koiran sosiaalisuutta."

Tuo Pitti-järjestö valehtelee silmät kirkkaana. Pitit raatelevat ja tappavat eniten ihmisiä maailmassa. Toisena tappotilastoissa rotikat. Ihan turha vääristellä faktoja vuodesta toiseen. Tilastot ovat lahjomattomia.

• uiuiuiuiu
        tilastomies.... kirjoitti:

Tuo Pitti-järjestö valehtelee silmät kirkkaana. Pitit raatelevat ja tappavat eniten ihmisiä maailmassa. Toisena tappotilastoissa rotikat. Ihan turha vääristellä faktoja vuodesta toiseen. Tilastot ovat lahjomattomia.

Näyttäppä ne lahjomattomat tilastot muillekin..................................

• varmastilöytyytilast

No näytäppä ne tilastot?? Mistä ne mahtaa löytyä?? Linkkaatko tähän pliiis??

• kysyn muutes

Mutta ovatko ne raatelijat paperillisia vai paperittomia ?

• Mitähän
        kysyn muutes kirjoitti:

Mutta ovatko ne raatelijat paperillisia vai paperittomia ?

väliä sillä on onko raatelijalla paperit vai ei? Ei ne lupaa anna raadella silti vaikka kuin olis komiot paprut. Tyhmäkö oot?

• Markku
        dog hater kirjoitti:

idioottihan se taas näppäränä. muahahahaaaa
        mitä vikaa dogoissa taikka bulleissa on?
        Molemmilla on tarkoituksensa, bullilla karjanhoiti ja dogolla taas puhtaasti metsästys.
        Suomessahan on metsästyskoiria ollut niinkauan kuin on ollut suomalaisikin kuten myös karjakoiria niinkauan kuin karjaakin. Vain idiootti kuvittelee että ko. rodut olisivat jotenkin ego koiria.oman dogoni olen kasvattanut vahti ja suojelukoiriksi sillä olen kokenut ympäristöni turvattomaksi muunmuassa sellaisen mitättömän asian vuoksi kuin törkeä kotirauhan häirintä.itse ihmettelen suuresti mitä ihmeen tarkoitusta on ns. kääpiöroduilla muuta kuin paskan tuottaminen ja räksytys?sanoisinko jopa että moiset tulisi lailla kieltää ihan täysin niin oikeiden koirien ei tarvitsisi kuunnella räksyttävien pikkupiskien ininää.
        itseasiassa pikkupiskit ne useimmin niitä kiinni käyviä ja huonokäytöksisiä on,enkä vapaana juoksevaa pikkupiskiä pidä mitenkään miellyttävänä vaan annan silloin omien koirienikin olla vapaana ja luonnon hoitaa tehtävänsä.

• Siitä voikin
        hahahahajoo kirjoitti:

päätellä millaisia petoja ne loput ovat. Mistäs tuo "tilasto" löytyy, pelle?

• Isot rakit
        Markku kirjoitti:

Molemmilla on tarkoituksensa, bullilla karjanhoiti ja dogolla taas puhtaasti metsästys.
        Suomessahan on metsästyskoiria ollut niinkauan kuin on ollut suomalaisikin kuten myös karjakoiria niinkauan kuin karjaakin. Vain idiootti kuvittelee että ko. rodut olisivat jotenkin ego koiria.oman dogoni olen kasvattanut vahti ja suojelukoiriksi sillä olen kokenut ympäristöni turvattomaksi muunmuassa sellaisen mitättömän asian vuoksi kuin törkeä kotirauhan häirintä.itse ihmettelen suuresti mitä ihmeen tarkoitusta on ns. kääpiöroduilla muuta kuin paskan tuottaminen ja räksytys?sanoisinko jopa että moiset tulisi lailla kieltää ihan täysin niin oikeiden koirien ei tarvitsisi kuunnella räksyttävien pikkupiskien ininää.
        itseasiassa pikkupiskit ne useimmin niitä kiinni käyviä ja huonokäytöksisiä on,enkä vapaana juoksevaa pikkupiskiä pidä mitenkään miellyttävänä vaan annan silloin omien koirienikin olla vapaana ja luonnon hoitaa tehtävänsä.

p-skan tuottajina kylläkin omaa luokkaansa. Miten rahapulaa valittavilla lapsiperheilla tai sossun asiakkailla niihin on varaa?

• Tässä on
        Markku kirjoitti:

oikea huippuluokan tyyppiesimerkki tappajakoiran ottajasta. Suomalainen (nuori)mies, joka PELKÄÄ!!!

Markku hyvä! Poliisi on ystäväsi, paitsi jos olet rosvo(ja ilmeisesti olet?)

Ystävän neuvo sinulle: Kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan, maksa verosi ja maksusi ajallaan, niin ei tarvitse olla peloissasi. Eikä tarvitse edes peilikuvaasi hätkähtää... ;D

• Markku kirjoitti:

Suomalaisessa kulttuurissa koirat metsästyksessä ja karjanhoidossa ei ole ihan samaa,kuin esim.mainittujen rotujen kanssa muualla.
        Suomessa metsästyskoirien tehtävä ei ole käydä kiinni ja karjanhoidossa (mikä nyt ei kovin vanha juttukaan) paimentaminen.Ei niinkään vartiointi.Että siinä mielessä eri kulttuurit ei ihan verrattavissa keskenään koirien käyttötarkoituksessa.

Minusta ei ole ihme,että jostain roduista jotkut saa kuvan egonjatkekoirana.Eipä tarvi lukea kun näitä palstojakin...
        Turha sitä kieltää,että joillekin koira sitä on,valitettavasti.

Ja mitä tarkoitusta on kääpiökoirilla?
        Ihan tarkoituksensa siinä missä vaikka dogoillakin on omat tarkoituksensa.Suomessa lähinnä seura ja harrastuskoirana.
        Kaikessa koossa löytyy huonosti käyttäytyviä koiria.Se taas ei ole siis koon vika,vaan narunpään.Eikä siis koko tee mitään rotua huonommaksi tai paremmaksi.

En minäkään pidä vapaana juoksentelevia hallitsemattomia koiria mitenkään miellyttävänä.Koosta riippumatta.Isot vaan on vaarallisempia.Isot koirat on jokusiakin pienempiä koiria niitanneet,vähemmässä määrin pikkukoira on hengiltä jonkun ison ottanut...

ps.Aika huono dogo on ,jos se tarvii "kasvattaa" vahti ja suojelukoiraksi.Jos jälkimmäinen tarkoittaa puolustamista,niin pitäisi löytyä potentiaalia ihan itsessään jo...

• pentu-is-rocking

On aivan eri asia se, että onko koira kytkettynä vai onko se hallinnassa. Tuon uutisen perusteella koira ei ollut kytketty eikä hallinnassa lainkaan. Täyttä järjen köyhyyttä pitää koiraa ulkona ilman valvontaa ja kuvitella sen olevan "käskyn alla". Ja isoa koiraa ei kyllä estä aidatkaan, silloin, jos koira päättää läpi mennä.

Minusta jokaisen, joka ottaa koiran. on vastuu kouluttaa ja kasvattaa koira siten, että se on hallinnassa kaikissa tilanteissa. Itse lenkkeilytän koiraa myös vapaana, en tietenkään kaupungissa, vaan alueella, missä ei ole haitallista juoksuttaa koiraa vapaana. Silti se on mun hallinnassa myös vapaana ollessaan.

Valitettavan paljon näkee myös lenkkeilijöitä, joilla koira on toki kytketty, mutta ei hallinnassa - repii ja riuhtoo ja räyhää vastaantuleville..

• Empiirinen tutkija

"Valitettavan paljon näkee myös lenkkeilijöitä, joilla koira on toki kytketty, mutta ei hallinnassa - repii ja riuhtoo ja räyhää vastaantuleville.. "

Niin, en tiedä oletko huomannut, että valtaosa näistä on koiria joita on totuttu nuoresta lähtien pitämään vapaalla. Ja sen kerran kun saa kihlat kaulaan, se vasta onkin shown paikka.

Koira tulee opettaa käyttäytymään hihnassa jo pennusta saakka - muuten tulee pitkällinen prosessi päästä öykkäröinnistä eroon.

• itsekin koirallinen

No ihan sama, minkä ikäisiä tai kokoisia ne koirat siinä hihnan päässä ovat, mutta kertoo kyllä niin ihmisen typeryydestä, jos ei osaa opettaa koiraansa kulkemaan nätisti hihnassa. Enkä nyt tarkoita, että pitäisi koiran sentään luotisuorassa lapa ihmisen reiden kohdalla vasemmalla puolella kulkea. Vaan, että koira voisi kulkea joko ihmisen edellä, vierellä tai takana -hihna LÖYSÄLLÄ ja murisematta/haukkumatta/hyökkäämättä toisen koiran tai ihmisen kimppuun. Ei ole kiva kun saa omasta ja muiden puolesta välillä pelätä joitain koiria -tai oikeammin- omistajia.

• kikkelitonttu

En tiedä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11335
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3863
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      110
      3036
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      125
      2391
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2045
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      790
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      745
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe