Heimon kalan savusilakat

mätiä

Ostin Heimon kala nimisen valmistajan savusilakoita ja kauhistuin niiden huonoa laatua.
Heimon kala on Rengossa oleva yhtiö

Olivat kovia ja mustuneita ja haisivat mädäntyneelle ja silakoiden sisältä valui haisevaa mustaa rapaa

Miten Spar- kauppa voi myydä paskaa ruokana ?

En palauttanut kaloja vaan heitin ne roskiin

19

2432

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ressu

Heimon Kalatukku meni pörssiin yrityskaupan seurauksena. Onkohan pörssihuumassa mennyt laatu pilalle.
      Heimon Kalatukku on savolainen firma. Puhutaankohan samasta yrityksestä?

• Ajatar

ei taida osata fileerata kovin hyvin lohtansa. Turhan usein olen löytänyt isoja ruodon kappaleita fileeratuksi väitetyistä kaloista. Maku on ollut tosin kohdallaan, joten enpä sitten sen kummemmin mennyt valittamaan. Päättelin jonkun harjoittelukappaleiksi:)

ps. jos kala on todella pilaantunutta, asiaa ei saa jättää sikseen. Seuraavalla kerralla tulenpalavaa palautetta. Kala on herkkä ruokalaji ja vähäinenkin pilaantuminen näkyy oitis.Puhumattakaan mitä pöpöjä se syöjässään aiheuttaa.Yleensä kannattaa olla varovainen sellaisten vacuum-pakkausten kanssa, jotka sisältävät vahvasti maustettuja kaloja. Jotkut laittavat vanhenevat kalat sellaiseen ja peittävät makua mausteilla.

• sama kokemus

Myös minulla on vastaavanlainen kokemus Heimon kalan tuotteesta. Olin viime perjantaina menossa ystävättereni luo kylään Lauttasaareen. Hän oli ostanut Lauttasaaren Sestosta Heimon kalan kylmäsavustettua lohta vacuumpakkauksessa. Hän oli ehtinyt avata paketin ennen tuloani....tullessani hän työnsi paketin nenäni alle ja kysyi, että onko minusta kalassa jotain vikaa. Haju oli todella kauhea,,,ei suinkaan vanhan kalan haju vaan mätä....oli kyllä oksennus lähellä.

Hän ei ollut ottanut ostoksistaan kuittia ja oli sitä mieltä, ettei siksi voi palauttaa kalaa (se oli kuitenkin maksanut melkein viisi euros), mutta sanoin, että nyt mennään yhdessä ja soitetaan vaikka terveystarkastaja paikalle jos muu ei auta. Hän pisti kalapaketin muovipussiin ja sulki pussin suun. Seston infossa olevan naisen ei tarvinnut kuin avata muovipussi, niin rahat olivat jo tiskillä. Hän ei suostunut kalaa haistamaan sen ihmeemmin.

Omasta puolestani sanon vaan, että eipä tee mieli kylmäsavulohta varmaan vähään aikaan. Sitten kun joskus ehkä tekee, katson kyllä tarkkaan, että en kyseisen firman mitään tuotteita osta!!!

• Kalle

Heimon kala tuo suurimman osan kalastaan (kuten savustamansa siiat) Kanadasta, joten ei ihme, että välillä vähän haiskahtaa. Kuopion kalatukku käyttää laadukasta kotimaista kalaa ja heillä kylmäketju toimii moiteetta.

• iso sintti
        Kalle kirjoitti:

Heimon kala tuo suurimman osan kalastaan (kuten savustamansa siiat) Kanadasta, joten ei ihme, että välillä vähän haiskahtaa. Kuopion kalatukku käyttää laadukasta kotimaista kalaa ja heillä kylmäketju toimii moiteetta.

Heimon kala käsittääkseni (asiaa hyvinkin läheltä seuranneena)toimittaa kalansa pää asiassa sisä-suomesta,selkä merestä sekä ruotsin ja norjan kalastajilta.
        mutta savukalaa myydään heimonkalassa niin kauan kun kyseinen tuote on homeessa tai mätä

• Hyyyi

Itse ostin juuri heimon kalan savusiian, joka oli aloittanut pilaantumisensa ja sen näki väristä ja maistoi. Olin kuvien kera yhteydessä yritykseen, josta sain vastaukseksi että kuvat ja kuvaus vastaa tuotetta. Pistävä sivumaku kuuluu siis asiaan. No en todellakaan syönyt pilaantunutta kalaa mut eipä tarvii enää kyseisen firman tuotteita ostaa. Asiakaspalvelussakin saattaisi olla parantamisen varaa. Tuskin kuluttajat jaksaa turhaan nähdä tollasta vaivaa..

• Murothävis

Yheden ainoan kerran elämässä aioin testa että voisiko vakuumilohifiileestä tehdä vaikka murekkeen, no, ei.
        Aukaisn vakkumin ja märäntyneen kalan lemu lehahti heti sieraimiin, no, ajattelin että antaa olla ilman vakuumia hetken aikaa siskipöydällä jos vaikka lemu haihtuisi, ei haihtunut, näkihän sen kalan kitusistakin että menetetty tapaus, selvästi pilaantuminen jo pitkällä, yli 30 vuotta kalastaneena tiedän kyllä milloin kala on pilaantunut, roskiin meni tuo lohi.
        En oiekastaan edes odottanut että hyvää ateriaa tuosta olisi odotettavissa, ja näinhän asia oli.
        Oli myös tuote Heimon Kalatukun, mutta tuskimpa yhdenkään muunkaan vakuumissa olevat kalafileet on muuta kun pilaantuneita.

• Murothävis

Minun ohje on taattu, älkää ikinä ostako vakuumilohea, ei IKINÄ!
      Aina fileenä kalatiskistä tai kokonaisena, ite ostan koko kalan aina, ja siitä vedän fileet, toinen puoli pakastimeen, toinen pellille, päälle suolaa, tilliä, muutama tippa sitruunamehua ja smetana päälle levitettynä, se uuniin 175 astetta ja 15 minuuttia, sillä aikaa riisit keittyy kevyesti suolatussa vedessä, ja molemmat on samaan aikaan valmiita.
      Pakastimesta file on helppo heittää uuniin vaikka jäisenä jos file on ollut suorana pakastimessa, muussa tapauksessa kannattaa sulattaa, pakastimesta olevasta osasta saa tehtyä vaikka lohimureketta ja lohipihvejä, ja muusin kera, oijoi......

• melkeinliikkuujo

Useinhan ne laittaa tiskille vakuumista viimeisen päivän lihat ja kalat muka tuoreina.

• Murothävis

Tunnistan kyllä kitusista kalan kalatiskillä, ei ole ainuttakaan tapausta ollut että olisin joutunut jututamaan merketti pilaantuneesta kalasta, en kertaakaan, ja kalaa tulee syötyä lähes joka viikko.
        En osta kalaa muuta kun Minimanista, siellä kalatiskin väki on itekkin kalastajia ja siitä johtuen eivät siedä pilaantuneita kaloja laareissaan.

• Väiski_lihatiskiltä
        melkeinliikkuujo kirjoitti:

Useinhan ne laittaa tiskille vakuumista viimeisen päivän lihat ja kalat muka tuoreina.

porkkanamehua lohen pintaan ja punajuurisäilykkeen nestettä lihaan niin jo on taas tuoretta!

• heimoPäälikköt

Jo nimi HEIMO pitäisi laittaa hälytyskellot soimaan.... Heimo-nimessä yhtyy kaikki se salassa oleva epärehellisyys ,kataluus ja katkeruus , joka on suomalaisen kalakauppiaan geenissä.

Vato Heimoa, vaikka kyllä sukukin osaa olla vittumainen.

tewrveisin : länsi-rannikon heimo !

• Bsnzbndn

Hai heimo tulloo..

• Nuottamiesx

Sama juttu. Olen aikaisemminkin törmännyt savusiikaan mikä on täysin syömäkelvoton ja nyt pöydällä eltaantunut Heimon kalan savusiika. Itse olen kalastaja ja en ihmettele miksi kukaan ei kohta syö kalaa. Täysin ala-arvoista tuotetta.
        Se oli kuule Heimo viimeinen kerta. Älkää ostako huonolaatuista kalaa, kuusamosta tulee hyvää laatua.

• aina.pilalla

Kala on lähes poikkeuksetta pilaantunutta kaupassa, varsinkin vakuumipakatut. Paha haju tulee aina nenään kun kääreen avaa. Syönkin nykyään vain itse pyydystämääni kalaa, tai poikkeustapauksessa kaupan kylmätiskin kalaa jos se on varmasti tuoretta.
      Totuushan on että kala ei säily hyvänä vuorokautta pidempään edes kylmässä, ja hetkellinenkin kylmäketjun katkeaminen aloittaa pilaantumisen.

• VaIehteIevat

Joskus myyjät oikein valehtelevat silmät kirkkaina että kala on aamulla pyydystetty (eli muutama tunti ennen), mutta kaloilla ne silmät ei kuitenkaan ole niin kirkkaat, ja kiduksetkin harmahtavat...

• ImatranImpi

Heimon kala tunnetaan täällä kaakkois-suomessa mädän lemun tuottajana......... Fakuumit ei ole kalan säilömistä vaan ryssän mallin mukaan hapatusta... Heimokala ei tajua kyläketjusta yhtään mitään............ vituttaa tuollainen ryssäntason paskapulju.

• Minäkin ostin savusilakoita taannoin City Marketista, en osta enään ! en tiedä kuka niitä oli savustanut, mutta vettä oli pumpattu kaloihin reilusti, märkää moskaa olivat ja roskiin menivä!

Late Lapista. SSSS Ry!

• mooseskutuharju

Itse pyydetty kala nousee arvoon arvaamattomaan >>>> Kalan käytössä ravintona tulee ensisijaisesti ottaa huomioon KATKEAMATON KYLMÄKETJU.... ellei tätä ymmärretä , on kalaravinto tärviöllä ja käyttämättömänä sen loppusijoituspaikka on jätekatos / polttouuni / ongelmajäteleitos .
      Kuuma kesä saa aikaan myös naistentansseissa tutun sillintuoksun joka kertoo valistuneelle ja valveutuneelle " pyyntimiehellä" tavaran tuoreudesta kaiken olellisen..
      *) Jokaisella meillä tosin on oma olennaisuutemme !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe