Tädiltäni kuoli jokin aika sitten poika. Yhtenä iltana kuoleman jälkeen televisio oli päällä. Täti sammutti sen. Kunnes se tuli takaisin päälle, kakkoskanavalle muistaakseni. No, täti sammutti sen taas ja taas se tuli päälle ja kakkoskanavalle. Täti rupesi katsomaan kanavaa ja siellä tuli ohjelma, jossa puhuttiin kuinka selvitä oman lapsen kuolemasta! Ja tämä on tosi juttu!!! Onko kellään muilla vastaavia kokemuksia joista voisi päätellä että on elämää kuoleman jälkeen ? Sehän oli tätini poika selvästi joka kanavan kävi aina päälle laittamassa.
Kuolleen henkilön palaaminen
356
12278
Vastaukset
- poikanne elää
Itse uskon, että poika ei ollut tilanteessa mukana. Kun ihmien kuolee niin hän ei jää tänne maan päälle vaan menee sinne minne Jumala on paikan osittanut. Uskon, että asialla oli enkeli tai vain Jumalan oma taivaallinen voima. Teille osoitettiin tällä tavoin, että henkimaailma on todellinen ja teille antoi Taivaallinen Isä lohtua tuon ohjelman kautta.
Tämä on sitä arjen johdatusta, jota uskovaisena saan itsekkin usein ja monella tapaa.
Lähestykää Jumalaa niin Hän lähestyy teitä.- 20+5
Kyllä se taisi poika olla. Hän on todistettavasti olemassa, sillä hän osallistui aikasemmin elämään.
- huh huh tuli hiki
näin on , minulla on monta läheistä todella rakkaita ihmistä kuollut minunn elämäntaipaleen aikana ... yksikään ei tullut jälkeenpäin kertomaan mitään vaikka hautausmaat on tullut kierretty joka vuosi ... se paikka mihin minä joudun täältä lähtiessäni on kuitenkin melkoisen kuuma paikka
- jkljköljfsöl
Mistä näitä ouhnoouh-moukkia riittää? Miksi pitää kirjoittaa ja loukata toista mahdollisimman paljon. Saisko tän häiriintyneen moukan yhteystiedot jotta voidaan passittaa hänet lähimpään sairaalaan. Miksi pitää kommentoida toisten viestejä jos ei kerta ole mitään asiallista sanottavaa?
- Yliluti Hämeestä
jkljköljfsöl kirjoitti:
Mistä näitä ouhnoouh-moukkia riittää? Miksi pitää kirjoittaa ja loukata toista mahdollisimman paljon. Saisko tän häiriintyneen moukan yhteystiedot jotta voidaan passittaa hänet lähimpään sairaalaan. Miksi pitää kommentoida toisten viestejä jos ei kerta ole mitään asiallista sanottavaa?
Ouhhille tuli varmaan parempi olo, kun sai purkaa huonoa oloaan. Antakaa kaikille mahdollisuus, näillekin säälittäville tapauksille. Heillä ei todellakaan ole tässä elämässä helppoa, joten antakaa heidän purkaa huono olonsa edes jollain vaarattomalla tavalla. Parempi näin kuin sekoilu aseiden kanssa! Onhan se selvää, että luuseri on aina luuseri. Pääasia, että ouhhikin pysyy vaan täällä sekoilemassa, ei se meikäläistä haittaa. Se, joka provosoituu jostain tyhmästä kommentista, on sen ansainnutkin, koska antaa itsensä laskeutua noiden ääliöiden tasolle. Sitä paitsi- kyllä ouhhi ym sekoilijat löytyvät IP-osoitteen perusteella, jos vaan halutaan, eikä se ole edes kummoinenkaan temppu! Mutta- miksi uhrata heihin aikaansa?
- .
####lähesty sinä vaan lähimpään psykiatrian vastaanotolle noitten jumala sekoilujes kanssa ####
Hae vaan ittelles apua äläkä nsekaannu muiden asiohin, jookos? - h1hhul1
Juu toi ouhnoouh on kanssa ihan tavallinen persreijän omistaja, joka vain kuvittelee TIETÄVÄNSÄ maailmankaikkeudesta kaiken. Tavallinen ihminen ei tiedä. Uskoa saa, tai olla uskomatta. Itse uskon että tämän maanpäällisen elämän jälkeen on jotain.
- Elvistä etsin...
Minä keskustelen päivittäin Urho Kekkosen kanssa ja Eistainein myös. Sillon tällö olen jutellut myös Julius Ceasarin kanssa. Lenini oli jättänyt minulle eilen viestin.
Täytyy ottaa tänään yhteyttä. Oli kuuleman ollut Elviksen kanssa saunomassa. huh huh tuli hiki kirjoitti:
näin on , minulla on monta läheistä todella rakkaita ihmistä kuollut minunn elämäntaipaleen aikana ... yksikään ei tullut jälkeenpäin kertomaan mitään vaikka hautausmaat on tullut kierretty joka vuosi ... se paikka mihin minä joudun täältä lähtiessäni on kuitenkin melkoisen kuuma paikka
huh,huh,
ihmisten on ehkä vaikea hyväksyä elämän ainutkertaisuutta ja kuolemaa. siksi on keksitty erilaisia uskontoja, joiden mukaan elämä jatkuu, jossakin.
varmaa on vain syntymä ja kuolema (ja konkreettinen elämä näiden välillä), ihmiselämän kuolemanjälkeisestä elämästä ei ole olemassa mitään tieteellisiä dokumentteja.- järjen ääni
jkljköljfsöl kirjoitti:
"Miksi pitää kirjoittaa ja loukata toista mahdollisimman paljon."
Jos käyttäytyy kuin hullu, tulee myös kohdelluksi hulluna. Miksi sekopään horinoita ei saisi kristisoida? - Taivaallinen voima
Taivaallinen Isä on voinut vaikuttaa tämän viestin, mutta tuskin kuolleen henkilön kautta.
- tuulitukka
ouhnoouh..sinä voit tilata ajan itte psykiatrin vastaanotolle...etkö tajua,että
taivaan isä on olemassa ja on luonut tämän kaiken elollisen...mietippä
tarkkaan...niin ymmärrät sen.... - ouhnoouhh x 5
Nimenomaan,mitä eihän jeesuksen aikana ollu telkkareita,miten jumala sitä osais käyttää :D
No en nyt varsinaisesti tollasiin usko ja en ole itse moista kokenut. Mutta kyllä välillä tulee epäilyksiä, kun tuollaisia juttuja kuulee. Tätini varsinkin on kovin "henkimaailmasta" sun muista kiinnostunut ja häneltä kuulin tämän tarinan. Asiaan: Tätini kertoi minulle, kuinka hänelle oli tapahtunut samankaltainen juttu. Tädiltäni oli muutama kuukausi aikaisemmin tätä tapahtumaa kuollut hyvä ystävä. Yhtenä päivänä tätini oli sitten miettinyt pitkän tovin ystäväänsä ja miettinyt, että mitenhän hän pärjää siellä missä nyt onkin. Saman päivän aikana oli tätini sitten löytänyt jostain kaupungilta (en muista mistä) lappusen, jossa oli lukenut "kaikki on hyvin" hänen ystävänsä käsialalla.
- ytyo9y8
jkljköljfsöl kirjoitti:
oikeus mielipiteeseen löytyy kaikilta, oli se loukkaavaa tai ei ettäs tiiät
lmj2010 kirjoitti:
huh,huh,
ihmisten on ehkä vaikea hyväksyä elämän ainutkertaisuutta ja kuolemaa. siksi on keksitty erilaisia uskontoja, joiden mukaan elämä jatkuu, jossakin.
varmaa on vain syntymä ja kuolema (ja konkreettinen elämä näiden välillä), ihmiselämän kuolemanjälkeisestä elämästä ei ole olemassa mitään tieteellisiä dokumentteja.Kertokaa minulle siitä kulttuurista, missä ei tunnusteta "välitilaa", jossa sielu on neljä päivää?
Onko kuolema se, kun ihminen lakkaa hengittämästä? Vai se kun sydän pysähtyy? Vai se kun verenkierto lakkaa? Vai se kun ruumiin lämpötila laskee? Ja mitä tapahtuu sielulle?
Vain se joka on kokenut kuoleman ja seurannut mitä ihmiselle siinä tapahtuu, voi puhua tästä aiheesta. Siksi minäkin vain kysyn.
Materialistiset ihmiset eivät näytä tunnustavan, että on olemassa sellaistakin materiaa, jota ei voi punnita, mitata, valokuvata tai tieteellisesti todistaa. Pitäisikö?- MILLA KATARIINA
lmj2010 kirjoitti:
huh,huh,
varmaa on vain syntymä ja kuolema (ja konkreettinen elämä näiden välillä), ihmiselämän kuolemanjälkeisestä elämästä ei ole olemassa mitään tieteellisiä dokumentteja.NÄISTÄKIN KIRJOITUKSISTA HUOMAA SEN, ETTÄ IHMISET OVAT TÄYSIN VARMOJA MITÄ MEILLE KUOLEMAN JÄLKEEN TAPAHTUU, JA MIKÄ ON HUUHAATA KUITENKIN SE TULEE AINA OLEMAAN SUURI SALAISUUS. EIHÄN MEIDÄN AIVOTKAAN TOIMI KUIN OSITTAIN, JA ENTÄ SIELU MITÄ SILLE TAPAHTUU? OLEMMEKO SAMAN ARVOISIA ESINEEN KANSSA. EMME OLE ,MUTTA KUN NÄITÄ ASIOITA EI PYSTY TODISTAMAAN, SIKSI MONI AJATTELEE "JÄRJELLÄÄN",TIEDEMIEHETKIN ON VAAN IHMISIÄ, OLIHAN MAAPALLOKIN JOSKUS LITTEÄ, TIETEEN MUKAAN.KEHOTANKIN NIITÄ JOTKA MUUTA KOKEVAT LOPETTAVAN KIRJOITTELUN TÄLLE PALSTALLE.SÄÄSTYY PALJOLTA.
- psiuvasf
lmj2010 kirjoitti:
huh,huh,
varmaa on vain syntymä ja kuolema (ja konkreettinen elämä näiden välillä), ihmiselämän kuolemanjälkeisestä elämästä ei ole olemassa mitään tieteellisiä dokumentteja.helvettii sä joudut !
- matojen hoiviin
huh huh tuli hiki kirjoitti:
"se paikka mihin minä joudun täältä lähtiessäni on kuitenkin melkoisen kuuma paikka"
Voi haudankaivaja-raasua, voipi nimittäin mennä ylitöiks jos haluat tulla haudatuks maan ytimen läheisyyteen kuumuuden sulatettavaks... Ehkä susta vielä joskus tulee yrtimen poltteessa se kuuluisa veritimantti ;D - yhteyttä vaalittava
Elvistä etsin... kirjoitti:
Minä keskustelen päivittäin Urho Kekkosen kanssa ja Eistainein myös. Sillon tällö olen jutellut myös Julius Ceasarin kanssa. Lenini oli jättänyt minulle eilen viestin.
Täytyy ottaa tänään yhteyttä. Oli kuuleman ollut Elviksen kanssa saunomassa.Hienoa että olet saanut juttukavereita noin laajalta ajanjaksolta jaeri alojen asiantuntijoita. Kuuntele heitä tarkkaan, saatat oppia jotain =)
- Toden totta on tää
Kylläpä olen samaa mieltä tuon nimimerkin "poikanne elää" kanssa. Joka haluaa uskoa kummituksiin niin uskokoon. Se, joka uskoo elävään ja toimivaan Jumalaan ja Hänen enkeleihinsä, kuten meikäkin, niin on kyllä monet kerrat tullut vastaavia tilanteita ja siinä on vain saanut todeta, jotta nyt ovat enkelit asialla. He ovat palvelevia olentoja ja annettu tänne meidän vajavaisten ihmisten avuksi Jumalan maailmasta. Miten tyhjää ja tarkoituksetonta onkaan sellaisen ihmisen elämä, joka ei anna Jumalalle edes mahdollisuutta astua omaan elämäänsä auttajana ja johdattajana, kun tuloksena on paljon antoisampi ja monin verroin rikkaampi elämä. Tietää, minne on menossa, käppäilemään sinne kultakaduille vailla huolen häivää ja saa olla aina Jumalan, todellisen Isämme läheisyydessä. Eikö se kannata todellakin, enkä edes pidä itteäni psykiatria vailla olevana enkä Sinuakaan epäilevä. Kaikille nää asiat eivät vain kirkastu kovin helposti. Monesti todelliset vaikeudet ja mahdollisesesti itselle sattuneet traumatilanteet vasta vetävät ihmisen suorastaan huutamaan apua siltä ainoalta auttajalta, joka meitä poloisia voi auttaa ja hän on Jeesus Kristus. Joka etsii, se löytää ja apu on lähempänä kuin osaa aavistaakaan.
- Milla Makkipakki
MILLA KATARIINA kirjoitti:
NÄISTÄKIN KIRJOITUKSISTA HUOMAA SEN, ETTÄ IHMISET OVAT TÄYSIN VARMOJA MITÄ MEILLE KUOLEMAN JÄLKEEN TAPAHTUU, JA MIKÄ ON HUUHAATA KUITENKIN SE TULEE AINA OLEMAAN SUURI SALAISUUS. EIHÄN MEIDÄN AIVOTKAAN TOIMI KUIN OSITTAIN, JA ENTÄ SIELU MITÄ SILLE TAPAHTUU? OLEMMEKO SAMAN ARVOISIA ESINEEN KANSSA. EMME OLE ,MUTTA KUN NÄITÄ ASIOITA EI PYSTY TODISTAMAAN, SIKSI MONI AJATTELEE "JÄRJELLÄÄN",TIEDEMIEHETKIN ON VAAN IHMISIÄ, OLIHAN MAAPALLOKIN JOSKUS LITTEÄ, TIETEEN MUKAAN.KEHOTANKIN NIITÄ JOTKA MUUTA KOKEVAT LOPETTAVAN KIRJOITTELUN TÄLLE PALSTALLE.SÄÄSTYY PALJOLTA.
Maapallo ei ollut litteä tieteen mukaan vaan uskonnon. Pyöreys oli tiedossa jo antiikin Kreikassa. Voisitko lopettaa tuon urveloksi tekevän Caps Lockin käytön?
- pelsepuuuppi
tuulitukka kirjoitti:
ouhnoouh..sinä voit tilata ajan itte psykiatrin vastaanotolle...etkö tajua,että
taivaan isä on olemassa ja on luonut tämän kaiken elollisen...mietippä
tarkkaan...niin ymmärrät sen....Ja pöh, ole sinä vaan uskovainen mutta älä sitä muille tuputa.
- totta on vaan juu
Toden totta on tää kirjoitti:
Kylläpä olen samaa mieltä tuon nimimerkin "poikanne elää" kanssa. Joka haluaa uskoa kummituksiin niin uskokoon. Se, joka uskoo elävään ja toimivaan Jumalaan ja Hänen enkeleihinsä, kuten meikäkin, niin on kyllä monet kerrat tullut vastaavia tilanteita ja siinä on vain saanut todeta, jotta nyt ovat enkelit asialla. He ovat palvelevia olentoja ja annettu tänne meidän vajavaisten ihmisten avuksi Jumalan maailmasta. Miten tyhjää ja tarkoituksetonta onkaan sellaisen ihmisen elämä, joka ei anna Jumalalle edes mahdollisuutta astua omaan elämäänsä auttajana ja johdattajana, kun tuloksena on paljon antoisampi ja monin verroin rikkaampi elämä. Tietää, minne on menossa, käppäilemään sinne kultakaduille vailla huolen häivää ja saa olla aina Jumalan, todellisen Isämme läheisyydessä. Eikö se kannata todellakin, enkä edes pidä itteäni psykiatria vailla olevana enkä Sinuakaan epäilevä. Kaikille nää asiat eivät vain kirkastu kovin helposti. Monesti todelliset vaikeudet ja mahdollisesesti itselle sattuneet traumatilanteet vasta vetävät ihmisen suorastaan huutamaan apua siltä ainoalta auttajalta, joka meitä poloisia voi auttaa ja hän on Jeesus Kristus. Joka etsii, se löytää ja apu on lähempänä kuin osaa aavistaakaan.
Aijaa, fattassa ja kelassa on töissä enkeleitä sun mukaan?
"Monesti todelliset vaikeudet ja mahdollisesesti itselle sattuneet traumatilanteet vasta vetävät ihmisen suorastaan huutamaan apua siltä ainoalta auttajalta, joka meitä poloisia voi auttaa ja hän on Jeesus Kristus"
Hmm, oman kokemukseni perusteella noita on auttanut paremmin suljettu osasto. Tunnen kyllä ison kasan ihan oikeitakin uskovaisia, ne ei jeesustele lainkaan, eikä paasaa jotain typerää "rikkaammasta elämästä ja miten turhaa ja tarkoituksetonta jne muuta paskaa". Olen muutaman kerran käynyt kokouksissakin ja ihan ookoo meininkiä ilman turhia lässytyksiä ja paskanjauhamisia tekopyhä ilme kasvoilla. Mun mielestä ihmisen joka elää muurahaisen lailla on turha tulla puhumaan muille tarkoituksettomasta elämästä :D - jafdlfalsdflasdjf
zauuuuuu kirjoitti:
No en nyt varsinaisesti tollasiin usko ja en ole itse moista kokenut. Mutta kyllä välillä tulee epäilyksiä, kun tuollaisia juttuja kuulee. Tätini varsinkin on kovin "henkimaailmasta" sun muista kiinnostunut ja häneltä kuulin tämän tarinan. Asiaan: Tätini kertoi minulle, kuinka hänelle oli tapahtunut samankaltainen juttu. Tädiltäni oli muutama kuukausi aikaisemmin tätä tapahtumaa kuollut hyvä ystävä. Yhtenä päivänä tätini oli sitten miettinyt pitkän tovin ystäväänsä ja miettinyt, että mitenhän hän pärjää siellä missä nyt onkin. Saman päivän aikana oli tätini sitten löytänyt jostain kaupungilta (en muista mistä) lappusen, jossa oli lukenut "kaikki on hyvin" hänen ystävänsä käsialalla.
Mun jo edesmennyt mummo taas kertoi kun istui ulkohuussissa paskalla kuullensa pimeässä ääniä jotka sanoi "mukava on maata mullan alla, vai mittee pojat, häh?"
- Jumala loi
Milla Makkipakki kirjoitti:
Maapallo ei ollut litteä tieteen mukaan vaan uskonnon. Pyöreys oli tiedossa jo antiikin Kreikassa. Voisitko lopettaa tuon urveloksi tekevän Caps Lockin käytön?
Jeesus tiesi maapallon olevan pyöreä. Hän kertoi siitä hetkestä kun seurakunta otetaan ylös maanpäältä ennen Jumalan vihan aikaa. Hän sanoi tuosta silmänräpäyksessä tapahtuvasta tempauksesta että silloin toinen otetaan ja toinen jätetään ja kertoi että on arkiaskareissa olevia ja nukkumassa olevia, viitaten näin maapallon pyöreyteen. Mutta sillä ei ole palastumisen kannalta mitään merkitystä, joten Jeesus ei sitä sen kummemmin opettanut.
- waheli
Television sammutuksessa on tapahtunut jonkilainen kevyt kosketus jolloin tv ponnahtaa uudelleen kytkettynä virtaan,muu ei ole mahdollista, vain unessa!?
- fvgb
Alappa sinä sitte yksinäs ajamaan monta muuta miljoonaa uskovaista psykiatrille. Ei ole mikään mielenvika se uskonto.
- abgtfd
lmj2010 kirjoitti:
huh,huh,
varmaa on vain syntymä ja kuolema (ja konkreettinen elämä näiden välillä), ihmiselämän kuolemanjälkeisestä elämästä ei ole olemassa mitään tieteellisiä dokumentteja.Uskontoja ei ole keksitty kuolemanpelon takia vaan ihminen on keksinyt tekosyyn kun on ajautunut kauemmaksi Jumalasta. Kristinusko ei perustu Jumalan pelkoon vaikka Raamatussa Jumalan pelkäämisestä puhutaankin, mutta sillä tarkoitetaan kunnioittamista. Itse olen uskossa ihan pelkän rakkauden vuoksi, enkä ole etsinyt Jumalaa kuolemanpelon tai elämän vaikeuksien vuoksi vaan on alusta asti ollut apuna.
Älä siis yleistä, kun itselläsi ei ole välttämättä kokemusta uskonelämästä. - sbdf
ouhnoouhh x 5 kirjoitti:
Nimenomaan,mitä eihän jeesuksen aikana ollu telkkareita,miten jumala sitä osais käyttää :D
Raamatussa mainitaan Jumalan olevan kaikkitietävä niin miksi ihmeessä ei sitten tietäisi miten telkkaria käytetään?
Älä ala kristitylle väittään uskonasioista vastaan jos et oo ottanu asioista selvää. Aina ei järki riitä. - vfdz
totta on vaan juu kirjoitti:
Aijaa, fattassa ja kelassa on töissä enkeleitä sun mukaan?
"Monesti todelliset vaikeudet ja mahdollisesesti itselle sattuneet traumatilanteet vasta vetävät ihmisen suorastaan huutamaan apua siltä ainoalta auttajalta, joka meitä poloisia voi auttaa ja hän on Jeesus Kristus"
Hmm, oman kokemukseni perusteella noita on auttanut paremmin suljettu osasto. Tunnen kyllä ison kasan ihan oikeitakin uskovaisia, ne ei jeesustele lainkaan, eikä paasaa jotain typerää "rikkaammasta elämästä ja miten turhaa ja tarkoituksetonta jne muuta paskaa". Olen muutaman kerran käynyt kokouksissakin ja ihan ookoo meininkiä ilman turhia lässytyksiä ja paskanjauhamisia tekopyhä ilme kasvoilla. Mun mielestä ihmisen joka elää muurahaisen lailla on turha tulla puhumaan muille tarkoituksettomasta elämästä :DItse pääsin pahemmanlaatusesta ja pitkään kestäneestä ahdistuksesta yli Jumalan avulla. Ei tarvinnu psykiatria eikä lääkkeitä.
Älä piä asioita nii itsestää selvyytenä. Iha niiku kaikkii psyykkisiiongelmii ois ratkasuna lääkitys. Ilimanki pärjää. - tuulitukka
pelsepuuuppi kirjoitti:
Ja pöh, ole sinä vaan uskovainen mutta älä sitä muille tuputa.
no,en tuputtanutkaan uskontoa...
- pakanakristitty
Taivaallinen voima kirjoitti:
Taivaallinen Isä on voinut vaikuttaa tämän viestin, mutta tuskin kuolleen henkilön kautta.
Minkähän takia täällä ei koskaan ole esim. jehovantodistajat kirjoittelemassa, tai mormoonit tai vaikkapa muslimit?! Kaikki täällä Jumalasta paasaavat ovat näitä herätyskristillisiä hihhuleita.
- Uskossa on hyvä elää
www.tv7.fi lähettää kristillistä ohjelmaa, kannattaa katsoa. Tv7 näkyy myös telkussa.
- Nainen uskossa
Kerroit asian niin samoin kuin minäkin ajattelen. Kiitos! Olet todella fiksu ihminen ja ymmärryksen saanut.
- uskova
Vaikka hän olisi(kin) kuollut niin silti hän elää!
- öjvnfvåsvk
Milla Makkipakki kirjoitti:
Ei maa ollut "uskonnon mukaan" litteä. Raamatussa puhutaan maan piiristä ja se viittaa pyöreyteen.
- öokherojrwpfkno
Yliluti Hämeestä kirjoitti:
Ouhhille tuli varmaan parempi olo, kun sai purkaa huonoa oloaan. Antakaa kaikille mahdollisuus, näillekin säälittäville tapauksille. Heillä ei todellakaan ole tässä elämässä helppoa, joten antakaa heidän purkaa huono olonsa edes jollain vaarattomalla tavalla. Parempi näin kuin sekoilu aseiden kanssa! Onhan se selvää, että luuseri on aina luuseri. Pääasia, että ouhhikin pysyy vaan täällä sekoilemassa, ei se meikäläistä haittaa. Se, joka provosoituu jostain tyhmästä kommentista, on sen ansainnutkin, koska antaa itsensä laskeutua noiden ääliöiden tasolle. Sitä paitsi- kyllä ouhhi ym sekoilijat löytyvät IP-osoitteen perusteella, jos vaan halutaan, eikä se ole edes kummoinenkaan temppu! Mutta- miksi uhrata heihin aikaansa?
Yhtää ouhhia puolustelematta, esimerkiksi minun löytäminen ip-osoitteen perusteella olisi temppu. Siihen ei pysty poliisikaan. Sekoilen paljon humalassa nettimaailmassa ja jakelen ohimennen tappouhkauksia. Silti yritän olla loukkaamatta kovin pahasti.
Ottaa kyllä päähän nämä jotka pitävät Jumalaan tai henkimaailmaan uskovia hulluina. Etenkin kun eivät ole pistäneet tikkua ristiin asian selvittämiseksi. Minua kiinnosti aihe ja tein evp-nauhoituksia. Kuka vaan voi todeta ilmiön toimivuuden. - siestaa vietetään
Jumala loi kirjoitti:
Jeesus tiesi maapallon olevan pyöreä. Hän kertoi siitä hetkestä kun seurakunta otetaan ylös maanpäältä ennen Jumalan vihan aikaa. Hän sanoi tuosta silmänräpäyksessä tapahtuvasta tempauksesta että silloin toinen otetaan ja toinen jätetään ja kertoi että on arkiaskareissa olevia ja nukkumassa olevia, viitaten näin maapallon pyöreyteen. Mutta sillä ei ole palastumisen kannalta mitään merkitystä, joten Jeesus ei sitä sen kummemmin opettanut.
>>...arkiaskareissa olevia ja nukkumassa olevia...
- ...
No mitäpä yliluonnollista olet itse kokenut ? Kerro tarkkaan kokemukset.
- poikanne elää
Olen kokenut hyvin paljon: jo lapsena tulin kokeneeksi pahan ja hyvän henkimaailman olemassaolon. Olen ollut uskossa jo yli 40 vuotta. Voisin kirjoittaa vaikka paksun kirjan kokemastani ja en sitenkään voisi tyhjentävsti kertoa kaikesta kokemastani.
Ja yleensä skeptikot eivät ole muuta kuin väittelyn halusta keksutelemassa näistä asioista.
Jos et usko niin oe sitten uskomata.En lähde kanssasi spekuloimaan. Vastasinkin aloituksen tekijälle.
- ...
Kerro ne. Kun olen kiinnostunut. Ja voin sanoa että toisena aamuna tätini sanoi että poika anna merkki jos olet täällä. Pyörän kello rupesi soimaan ja soi pitkään. Uskon kyllä että oli poika asialla. Et sinä tiedä miten äkkiä ne taivaaseen menee/tai vaikka sitä että onko taivas juuri täällä maan päällä
- elämä jatkuu
Kun henkimaailman asioista on kysymys niin pelii voi astua myös pahat henkivallat. On olemassa ryhmä demooneja, vainajahnekiä, joilla on kysky matkia täällä eläneitä ja ukostella että kuolleet ovat keskuudessamme.
Parasta on antaa pojan nyt olla siellä.
Otan osaa suruunne. - ...
elämä jatkuu kirjoitti:
Kun henkimaailman asioista on kysymys niin pelii voi astua myös pahat henkivallat. On olemassa ryhmä demooneja, vainajahnekiä, joilla on kysky matkia täällä eläneitä ja ukostella että kuolleet ovat keskuudessamme.
Otan osaa suruunne.Kerro jotain esimerkkiä kokemistasi yliluonnollisista asioista. Olen niistä hyvin kiinnostunut. Ja haluan varmuuden että tämän maailman jälkeen on myös jotain muuta. Tätini tarina laittaa vähän siihen uskomaan mut kaipaisin lisää todisteita.
- poikanne elää
Olentäysin vakuuttunut että elämä ei lopu kuolemaan, mutta kun on kova suru ja heti kuoleman jälkeen voi kokea selivä aistituntemuksia jotka liityvät poismenneeseen. Voi jopa kuulla askelten ääntä, kuorsausta ja huokailuja ym. ja ne ovatkin ihan vain oman psyyken tuotosta: tätä kuuluu normaaliin surutyöhön ja on yleistä.
Todellisuudessa vainaja ei ole paikalla. - ...
poikanne elää kirjoitti:
Olentäysin vakuuttunut että elämä ei lopu kuolemaan, mutta kun on kova suru ja heti kuoleman jälkeen voi kokea selivä aistituntemuksia jotka liityvät poismenneeseen. Voi jopa kuulla askelten ääntä, kuorsausta ja huokailuja ym. ja ne ovatkin ihan vain oman psyyken tuotosta: tätä kuuluu normaaliin surutyöhön ja on yleistä.
Todellisuudessa vainaja ei ole paikalla.Se, että sammuttaa tv n kahdesti. Ja se palaa aina kakkoskanavalle. Jossa käsitellään oman lapsen kuolemista. Ei sitä voi kyllä selittää pelkillä aistituntemuksilla
- ghjklkmnb v
... kirjoitti:
Se, että sammuttaa tv n kahdesti. Ja se palaa aina kakkoskanavalle. Jossa käsitellään oman lapsen kuolemista. Ei sitä voi kyllä selittää pelkillä aistituntemuksilla
Te naiset olette joskus ärsyttäviä herkkäuskoisuutenne vuoksi, onko tämä ensimmäinen kerta kun sähkölaite renaa, tai virrankatkaisunappi ei heti toimi? Minulle niitä on sattunut useastikin, ilman yliluonollisuutta.
Sitten nämä horoskoopit, uskonnot, ennustajaeukot ja muu hömppä, teiltä puuttuu aivoista jotakin oleellista käsityskyvyn kannalta. - järki käteen
ghjklkmnb v kirjoitti:
Te naiset olette joskus ärsyttäviä herkkäuskoisuutenne vuoksi, onko tämä ensimmäinen kerta kun sähkölaite renaa, tai virrankatkaisunappi ei heti toimi? Minulle niitä on sattunut useastikin, ilman yliluonollisuutta.
Sitten nämä horoskoopit, uskonnot, ennustajaeukot ja muu hömppä, teiltä puuttuu aivoista jotakin oleellista käsityskyvyn kannalta.kylläpä on virrankatkaisu nappi aina toiminut. Ei ole ikinä temppuillut kaukosäädin ennen. Ja sitäpä et pystykään selittämään miten se meni aina juuri kakkoskanavalle ja juuri tuollaisen ohjelman kohdalle kun täti oli juuri menettänyt lapsensa ? Sanoohan tuon järkikin että tuo ei ollut mitään sattumaa. Rajansa skeptisyydelläkin
- ...
järki käteen kirjoitti:
kylläpä on virrankatkaisu nappi aina toiminut. Ei ole ikinä temppuillut kaukosäädin ennen. Ja sitäpä et pystykään selittämään miten se meni aina juuri kakkoskanavalle ja juuri tuollaisen ohjelman kohdalle kun täti oli juuri menettänyt lapsensa ? Sanoohan tuon järkikin että tuo ei ollut mitään sattumaa. Rajansa skeptisyydelläkin
tuollainen skeptisyys menee jo tyhmyyden puolelle
- Kallen tyttö
ghjklkmnb v kirjoitti:
Sitten nämä horoskoopit, uskonnot, ennustajaeukot ja muu hömppä, teiltä puuttuu aivoista jotakin oleellista käsityskyvyn kannalta.Ei tässä tapauksessa ole mistään virrankatkaisu nupin herkkyydestä/ viallisuudesta kysymys.Eikä asia ole mikään nain./mies kysymys. Monella määrätyllä henkisellä tasolla olevalla on yliluonnollisia kokemuksia vainajista. Kysymys ei ole myöskään mielenterveys tai luulo juttu. . Mielestäni on päivän selvää että kun ruumis uupuu niin henki jää.Ja että vainajat tietävät mitä me täällä hommailemme. Itselläni on kokemuksia isäni läsnä olosta silloin tällöin.Rajun kokemuksen sain erään asian yhteydessä kun 1823 syntynyt kanta isäni oli aivan varmasti läsnä.
Niille joita näitä asioita tapahtuu,terveiset. Olkaa vahvoja kokemuksissanne.Olette aina täyspäisiä. - Usko tai älä
Eiköhän se taivas höpötys ole ihan vaan symboliikkaa kutebn raamatussa kuvatut jutut nyti muutenkin. vain hölmö ottaa kirjaimellisesti jokaisen lauseen. Mä uskon siihen että on olemassa rinnakkaismaailmoja, eri energiatasoja limittäin, päällekkäin tässä samassa paikassa ja toisinaan jos kuolema on ollut traaginen tai vainaja on liian kiintynyt fyysiseen kehoonsa, omaisuuteen yms. niin hänen on vaikea luopua tästä maailmasta ja voi jäädä kummittelemaan.
- Kristhor
Kallen tyttö kirjoitti:
Ei tässä tapauksessa ole mistään virrankatkaisu nupin herkkyydestä/ viallisuudesta kysymys.Eikä asia ole mikään nain./mies kysymys. Monella määrätyllä henkisellä tasolla olevalla on yliluonnollisia kokemuksia vainajista. Kysymys ei ole myöskään mielenterveys tai luulo juttu. . Mielestäni on päivän selvää että kun ruumis uupuu niin henki jää.Ja että vainajat tietävät mitä me täällä hommailemme. Itselläni on kokemuksia isäni läsnä olosta silloin tällöin.Rajun kokemuksen sain erään asian yhteydessä kun 1823 syntynyt kanta isäni oli aivan varmasti läsnä.
Niille joita näitä asioita tapahtuu,terveiset. Olkaa vahvoja kokemuksissanne.Olette aina täyspäisiä.olen samaa mieltä ja kuten einstein joskus sanoi, mikään ei koskaan katoa, vaan vaihtaa muotoa. eli miksei myös ihmisen sielu?
- 18
ghjklkmnb v kirjoitti:
Sitten nämä horoskoopit, uskonnot, ennustajaeukot ja muu hömppä, teiltä puuttuu aivoista jotakin oleellista käsityskyvyn kannalta.ehkä se onkin niin että juuri sinulta puuttuu sitä jotakin oleellista käsityskyvyn kannalta, mietippä sitä! vai pelottaako...?
- viel elossa
poikanne elää kirjoitti:
Todellisuudessa vainaja ei ole paikalla.Mutta onko tää mahdollista ettå kuulet näitä asioita. Siskoni ,isä ,veljeni kuoli vähälle aikaa. alusssa oli heidän kans jutttuja,nyt myöhemmin merkkipäivinä tahtovat hiippailla.?
- yksin Jumala on hyvä
elämä jatkuu kirjoitti:
Otan osaa suruunne.Raamattu varoittaa vainajahengistä, noituuksista, selvännäkijöistä jne. hyvin selvästi. Vaikka on Vanhasta testamentista, tätä ei ole kumottu uudessa testamentissakaan. .Moos. 5: 18:
"Kun tulette siihen maahan, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille, älkää ruvetko noudattamaan siellä asuvien kansojen iljettäviä tapoja. Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa, loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta. Jokainen, joka sellaista harjoittaa, on iljetys Herralle, ja juuri näiden iljettävien tapojen vuoksi Herra, teidän Jumalanne, hävittää ne kansat teidän tieltänne. Olkaa koko sydämestänne uskolliset Herralle, Jumalallenne."
Ilm.9:1:
Loput ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin, eivät kuitenkaan lakanneet palvomasta kättensä töitä. He kumarsivat yhä pahoja henkiä ja kullasta, hopeasta, pronssista, kivestä ja puusta tekemiään jumalankuvia, jotka eivät voi nähdä, eivät kuulla eivätkä kävellä. He eivät kääntyneet, he eivät luopuneet murhatöistään eivätkä taioistaan, eivät siveettömästä elämästä eivätkä varastamisesta. - Mielikuvituskaveri
järki käteen kirjoitti:
kylläpä on virrankatkaisu nappi aina toiminut. Ei ole ikinä temppuillut kaukosäädin ennen. Ja sitäpä et pystykään selittämään miten se meni aina juuri kakkoskanavalle ja juuri tuollaisen ohjelman kohdalle kun täti oli juuri menettänyt lapsensa ? Sanoohan tuon järkikin että tuo ei ollut mitään sattumaa. Rajansa skeptisyydelläkin
Aivan hyvin voi olla sattumaa. Toinen vaihtoehto on, että hysteerinen ja taikauskoinen immeinen elelee omassa päänsä sisäisessä fantasiamaailmassaan ja latelee loruja sinisilmäisille kanssaihmisille saadakseen vahvistusta uskolleen.
- Joopa joo...
Kallen tyttö kirjoitti:
Ei tässä tapauksessa ole mistään virrankatkaisu nupin herkkyydestä/ viallisuudesta kysymys.Eikä asia ole mikään nain./mies kysymys. Monella määrätyllä henkisellä tasolla olevalla on yliluonnollisia kokemuksia vainajista. Kysymys ei ole myöskään mielenterveys tai luulo juttu. . Mielestäni on päivän selvää että kun ruumis uupuu niin henki jää.Ja että vainajat tietävät mitä me täällä hommailemme. Itselläni on kokemuksia isäni läsnä olosta silloin tällöin.Rajun kokemuksen sain erään asian yhteydessä kun 1823 syntynyt kanta isäni oli aivan varmasti läsnä.
Niille joita näitä asioita tapahtuu,terveiset. Olkaa vahvoja kokemuksissanne.Olette aina täyspäisiä.Toisin sanottuna: "Kyllä niitä taikaolijoita on olemassa. Kyllä minä tiedän, sillä kuulen itsekin ääniä päässäni! Ei tässä ole mielisairaudesta kysymys"
- tuulitukka
... kirjoitti:
Kerro jotain esimerkkiä kokemistasi yliluonnollisista asioista. Olen niistä hyvin kiinnostunut. Ja haluan varmuuden että tämän maailman jälkeen on myös jotain muuta. Tätini tarina laittaa vähän siihen uskomaan mut kaipaisin lisää todisteita.
Kyllä on kuoleman jälkeinen elämä.Mieheni kuoli 6 vuotta sitten ja varmasti käy
kattomassa..ja äitini myöskin.Ei se humpuukia ole ,eikä hulluutta..kaikki vaan eivät
koe näitä asioita ja kuule,eikä näe...he ovat enkeleitä ja ovat turvanamme
meille..hyvää he tarkoittavat...voisin myös kirjoittaa,mitä olen kuullut ja nähnytkin.
Uskokaa vain..kuolemaan ei lopu ihmisen elämä..hän muuttuu vain eri muotoon. - tiedän asioita
Albert Einstein sen jo aikoinaan sanoi. Ettei tule olemaan kaukana se aika kun olemme kehittäneet laitteita, joilla pystymme ottamaan yhteyden tuonpuoleiseen.
Valkoista kohinaa on tutkittu jo vuosikymmeniä. Ihan selkeitä vastauksiakin saatu. Nyt sitten on myös mahdollisuus asentaa Crossover-puhelulaite. Jotkut ovat sen tehneet, mutta vaikuttaa siltä, että he ovat tavoittaneet lähinnä keskuuteemme jääneitä onnettomia henkiä. Laite kuitenkin toimii, mutta kukaan ei tiedä kuka. Tai, ketkä sieltä vastaavat. Itse silti olisin kiinnostunut kokeilemaan spiritboxia, kun ei Ole Skypea kotona. - uskovaiset....
tuulitukka kirjoitti:
Kyllä on kuoleman jälkeinen elämä.Mieheni kuoli 6 vuotta sitten ja varmasti käy
kattomassa..ja äitini myöskin.Ei se humpuukia ole ,eikä hulluutta..kaikki vaan eivät
koe näitä asioita ja kuule,eikä näe...he ovat enkeleitä ja ovat turvanamme
meille..hyvää he tarkoittavat...voisin myös kirjoittaa,mitä olen kuullut ja nähnytkin.
Uskokaa vain..kuolemaan ei lopu ihmisen elämä..hän muuttuu vain eri muotoon.Ihmisen elämä loppuu tasan kuolemaan! jos siitä jatkuu jonkinlainen henki,niin sitä ei voida todistaa,mutta mistä sitä tietää vaikka olisit ennen ollut 1200 luvun saakelin lehmä pellolla?? mistä sitä tietää...mut jokanen näkee et maaksi me muututaan kuitenkin ihan silmillään ja se on jo ihan biologinen juttu se :D
- sfzsddddd
ghjklkmnb v kirjoitti:
Sitten nämä horoskoopit, uskonnot, ennustajaeukot ja muu hömppä, teiltä puuttuu aivoista jotakin oleellista käsityskyvyn kannalta.Isäni kuolemasta on jo kohta kuusi vuotta.
Asumme kerrostalossa.
Hänen poismenonsa jälkeen kuuluu usein samanlainen ääni kuin postia tipahtaisi luukusta.
Menen katsomaan muttei siellä mitään ole.
Tätä ei tapahtunut isän eläessä koskaan.Eikä se minua peloita.Lohduttaa pikemminkin.
Ja ennen isän poismenoa tapahtui muutakin.Tiedän,että jotain on olemassa jos ei muuta niin ainakin joku joka tulee hakemaan meitä. - mizwam
uskovaiset.... kirjoitti:
Ihmisen elämä loppuu tasan kuolemaan! jos siitä jatkuu jonkinlainen henki,niin sitä ei voida todistaa,mutta mistä sitä tietää vaikka olisit ennen ollut 1200 luvun saakelin lehmä pellolla?? mistä sitä tietää...mut jokanen näkee et maaksi me muututaan kuitenkin ihan silmillään ja se on jo ihan biologinen juttu se :D
Sielu on aineeton, se irtoaa kuolemassa, vain maalliset olemuksemme maatuvat tai tuhkaantuvat. Olemme täällä maailmassa opettelemassa hyviksi ihmisiksi, elikkä opettelemme rakastamaan kaikkea elämää. Tulemme aina uudestaan opettelemaan, jos emme ole oppineet. Sitten kun olemme saavuttaneet päämäärämme ihmisenä, sielumme pääsee autuuteen, eikä tarvitse tulla enää maan päälle. Uskon että se helvetti on täällä, mitä käymme läpi, eihän täällä näyttäs montakaan hyvää ihmistä olevan, pitää vain koittaa olla hyvä ja rakastaa tätä kaikkea täällä mitä saimme, se on meidän perintömme, miten sen käytämme on meistä kiinni jokaisen elämämme aikana. Sielumme on eri paikoissa, voi olla toisessa aurinkokunnassakin, ei välttämättä täällä telluksella. Sielumme ei kuulu sukuumme, näihin geenisukuihin, ne ovat ruumiimme perintöä. Sielu on vapaa valitsemaan aina minne tahtoo mennä opettelemaan uutta elämää.
- lkjlh
ghjklkmnb v kirjoitti:
Sitten nämä horoskoopit, uskonnot, ennustajaeukot ja muu hömppä, teiltä puuttuu aivoista jotakin oleellista käsityskyvyn kannalta.Minulle kävi isän kuoleman jälkeen niin että heräsin keskellä yötä siihen että sängyn yläpuolella oleva lamppu heilui edes takaisin varmaan jotain puolen metrin verran.kävi kylmät väreet selässäni kun siihen heräsin.ikävöin silloin kovasti isääni
ja olen mies.en asunut enää kotona ! - mizvam
poikanne elää kirjoitti:
Todellisuudessa vainaja ei ole paikalla.Onko se television päälle laittaminenkin kahdesti ja sille kanavalle, jokin aistituntemus, mieti nyt mitä hän sanoi.
Ei sitä voi toisen sanomista mennä noin vain kaatamaan. - gfgfdgdfg
lkjlh kirjoitti:
Minulle kävi isän kuoleman jälkeen niin että heräsin keskellä yötä siihen että sängyn yläpuolella oleva lamppu heilui edes takaisin varmaan jotain puolen metrin verran.kävi kylmät väreet selässäni kun siihen heräsin.ikävöin silloin kovasti isääni
ja olen mies.en asunut enää kotona !Hyvä kuulla että muillakin on samantapaisia kokemuksia.
Meillä heilui vc:ä vessapaperirullan pidike tosipitkään ilman että kukaan tai mikään olisi siihen osunut.
Isä oli vielä elossa mutta huonona.
Myös ulkona olevat kanervat menivät aivan kumoon.Tosin oli kovin tuulinen yökin.
Myös ainakin yksi sisällä ollut kukka kuoli.
Siis yhden yön aikana.
Muistan myös kuinka isälläni oli vessassaan yövalo.
Ennen poismenoaan tämä valo lakkasi toimimasta.Sitä ei saanut sammutettua ei millään.
Hänen sähkömieskaverinsakin ihmetteli.
Isän kuoltua siivotessani asuntoa valo otimi taas aivan normaalisti?
Eikö olekkin mielenkiintoista? - h----
yksin Jumala on hyvä kirjoitti:
Raamattu varoittaa vainajahengistä, noituuksista, selvännäkijöistä jne. hyvin selvästi. Vaikka on Vanhasta testamentista, tätä ei ole kumottu uudessa testamentissakaan. .Moos. 5: 18:
"Kun tulette siihen maahan, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille, älkää ruvetko noudattamaan siellä asuvien kansojen iljettäviä tapoja. Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa, loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta. Jokainen, joka sellaista harjoittaa, on iljetys Herralle, ja juuri näiden iljettävien tapojen vuoksi Herra, teidän Jumalanne, hävittää ne kansat teidän tieltänne. Olkaa koko sydämestänne uskolliset Herralle, Jumalallenne."
Loput ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin, eivät kuitenkaan lakanneet palvomasta kättensä töitä. He kumarsivat yhä pahoja henkiä ja kullasta, hopeasta, pronssista, kivestä ja puusta tekemiään jumalankuvia, jotka eivät voi nähdä, eivät kuulla eivätkä kävellä. He eivät kääntyneet, he eivät luopuneet murhatöistään eivätkä taioistaan, eivät siveettömästä elämästä eivätkä varastamisesta.Raamatusta löytyy kyllä myös ihan hyväksytyksi katsottua ennustamista, enteiden selittämistä jne. , jota Jumala ei ole tuominnut mitenkään. Päinvastoin, tuntuu olevan ihan lahjana saatua ja Uuden testamentin puolellahan puhutaan myös näistä armolahjoista, jotka sisältävät yhtä sun toista. Pääasia, että toimivat rakentavalla tavalla, Jumalan kunniaksi, eikä kenenkään vahingoksi.
Tuolla mainitsemallasi kohdalla on pakko olla jokin oma selityksensä, miksi sitä ei ole katsottu suotavaksi juuri siinä yhteydessä. Näissä asioissa voidaan niin helposti lipsahtaa myös pimeälle puolelle.
Kannattaa lukea myös erään papin (Kirsten Morch-Nielsen) kertomus kuolemanrajakokemuksestaan.
Kirjan nimi on: "Valoa elämään kuoleman takaa".
Hänen ja monen muun kokeman perusteella kuolemanrajakokemuksessa ei voi olla pelkästään kyse aivojen hapenpuutteesta yms. fysikaalisesta ilmiöstä, joka aiheuttaisi pelkästään hallusinaatioita.
Esim. em. henkilö kävi kuolemanrajakokemuksensa aikana sairaalan yhdessä huoneessa, jossa hän ei ollut koskaan käynyt, ei tiennyt sen sisustuksesta mitään, ei ollut kuullut paikasta, kerrottavan, ei nähnyt siitä mitään kuvaa jne., mutta pystyi, palattuaan elävien kirjoihin tuon kokemuksen jälkeen, kertomaan yksityiskohtaisesti koko huoneen sisällön.
Muitakin asioita näissä tapauksissa on yleensä paljon, joita ei voi selittää mitenkään järkevästi ja loogisesti. - jfjfjfieieie
h---- kirjoitti:
Raamatusta löytyy kyllä myös ihan hyväksytyksi katsottua ennustamista, enteiden selittämistä jne. , jota Jumala ei ole tuominnut mitenkään. Päinvastoin, tuntuu olevan ihan lahjana saatua ja Uuden testamentin puolellahan puhutaan myös näistä armolahjoista, jotka sisältävät yhtä sun toista. Pääasia, että toimivat rakentavalla tavalla, Jumalan kunniaksi, eikä kenenkään vahingoksi.
Tuolla mainitsemallasi kohdalla on pakko olla jokin oma selityksensä, miksi sitä ei ole katsottu suotavaksi juuri siinä yhteydessä. Näissä asioissa voidaan niin helposti lipsahtaa myös pimeälle puolelle.
Kannattaa lukea myös erään papin (Kirsten Morch-Nielsen) kertomus kuolemanrajakokemuksestaan.
Hänen ja monen muun kokeman perusteella kuolemanrajakokemuksessa ei voi olla pelkästään kyse aivojen hapenpuutteesta yms. fysikaalisesta ilmiöstä, joka aiheuttaisi pelkästään hallusinaatioita.
Esim. em. henkilö kävi kuolemanrajakokemuksensa aikana sairaalan yhdessä huoneessa, jossa hän ei ollut koskaan käynyt, ei tiennyt sen sisustuksesta mitään, ei ollut kuullut paikasta, kerrottavan, ei nähnyt siitä mitään kuvaa jne., mutta pystyi, palattuaan elävien kirjoihin tuon kokemuksen jälkeen, kertomaan yksityiskohtaisesti koko huoneen sisällön.
Muitakin asioita näissä tapauksissa on yleensä paljon, joita ei voi selittää mitenkään järkevästi ja loogisesti.Ja tästä huoneessakäymisestä löytyy muitakin todisteita kuin hepun omat riipustus jossain kirjassa? Mutta onhan sen oltava totta kun kirjassa niin lukee, niinhän, ei hiivatti...
- Tina Viola
gfgfdgdfg kirjoitti:
Hyvä kuulla että muillakin on samantapaisia kokemuksia.
Meillä heilui vc:ä vessapaperirullan pidike tosipitkään ilman että kukaan tai mikään olisi siihen osunut.
Isä oli vielä elossa mutta huonona.
Myös ulkona olevat kanervat menivät aivan kumoon.Tosin oli kovin tuulinen yökin.
Myös ainakin yksi sisällä ollut kukka kuoli.
Siis yhden yön aikana.
Muistan myös kuinka isälläni oli vessassaan yövalo.
Ennen poismenoaan tämä valo lakkasi toimimasta.Sitä ei saanut sammutettua ei millään.
Hänen sähkömieskaverinsakin ihmetteli.
Isän kuoltua siivotessani asuntoa valo otimi taas aivan normaalisti?
Eikö olekkin mielenkiintoista?Minä menin kerran Ruotsissa asuvan ystäväni luokse. Isäni oli kuollut juuri vähän aikaa sitten Ruotsissa ja yhtäkkiä alkoi ilmassa leijua pallomaisia kuvioita. Aamulla sitten ystäväni kanssa herättyämme huomasimme pallojen olleen samoja kuin isäni lempialbumin kannessa. Saatana kävi kiusaamassa meitä!!
- 10+9
yksin Jumala on hyvä kirjoitti:
Raamattu varoittaa vainajahengistä, noituuksista, selvännäkijöistä jne. hyvin selvästi. Vaikka on Vanhasta testamentista, tätä ei ole kumottu uudessa testamentissakaan. .Moos. 5: 18:
Loput ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin, eivät kuitenkaan lakanneet palvomasta kättensä töitä. He kumarsivat yhä pahoja henkiä ja kullasta, hopeasta, pronssista, kivestä ja puusta tekemiään jumalankuvia, jotka eivät voi nähdä, eivät kuulla eivätkä kävellä. He eivät kääntyneet, he eivät luopuneet murhatöistään eivätkä taioistaan, eivät siveettömästä elämästä eivätkä varastamisesta."Loput ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin, eivät kuitenkaan lakanneet palvomasta kättensä töitä."
Eikös raamattukin ole kätten työ? Selvästi raamatun tekijät pyrkivät monopoliasemaan, eli siihen että he ovat ainoat henkisen puolen tietäjät, ja siksi tuo tekele vaatii uskoa. Uskolla pystyy rajoittamaan pois asian syvemmän tarkastelun. - vfdscd
h---- kirjoitti:
Raamatusta löytyy kyllä myös ihan hyväksytyksi katsottua ennustamista, enteiden selittämistä jne. , jota Jumala ei ole tuominnut mitenkään. Päinvastoin, tuntuu olevan ihan lahjana saatua ja Uuden testamentin puolellahan puhutaan myös näistä armolahjoista, jotka sisältävät yhtä sun toista. Pääasia, että toimivat rakentavalla tavalla, Jumalan kunniaksi, eikä kenenkään vahingoksi.
Muitakin asioita näissä tapauksissa on yleensä paljon, joita ei voi selittää mitenkään järkevästi ja loogisesti.Profetoiminen ja ennustaminen on kaksi aivan eri asiaa, kaksi asiaa aivan eri puolilla. Profetoiminen on lahja Jumalalta, joka on aina totta. Ennustaminen on joko ihmisen omaa keksimää sepitystä tai paholaisen tietoja.
- fdegdvs
10+9 kirjoitti:
"Loput ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin, eivät kuitenkaan lakanneet palvomasta kättensä töitä."
Eikös raamattukin ole kätten työ? Selvästi raamatun tekijät pyrkivät monopoliasemaan, eli siihen että he ovat ainoat henkisen puolen tietäjät, ja siksi tuo tekele vaatii uskoa. Uskolla pystyy rajoittamaan pois asian syvemmän tarkastelun.Kättentöillä ei tarkoiteta välttämättä kirjaimellisesti kättentöitä; käsillätehtyä asiaa, esinettä. Älä ota asioita noin itsestäänselvyytenä. Kättentöillä Raamatussa tarkoitetaan materiaa ja kaikkea ihmisen luomaa joka ei ole lähtöisin Jumalasta. Raamattu sen sijaan on lähtöisin Jumalasta sillä siellä puhutaan Jumalasta ja mitä Jumala haluaa ihmisille sanoa.
- 11+18
vfdscd kirjoitti:
Profetoiminen ja ennustaminen on kaksi aivan eri asiaa, kaksi asiaa aivan eri puolilla. Profetoiminen on lahja Jumalalta, joka on aina totta. Ennustaminen on joko ihmisen omaa keksimää sepitystä tai paholaisen tietoja.
Toki varmaan, mutta Raamatussa käytetään paikoin sanaa "ennustaa" näissäkin yhteyksissä, joita joku täällä varmaan kutsuisi mieluummin profetoimiseksi.
- nainen uskossa
Ihmisen elämä loppuu tasan kuolemaan! jos siitä jatkuu jonkinlainen henki,niin sitä ei voida todistaa,mutta mistä sitä tietää vaikka olisit ennen ollut 1200 luvun saakelin lehmä pellolla?? mistä sitä tietää...mut jokanen näkee et maaksi me muututaan kuitenkin ihan silmillään ja se on jo ihan biologinen juttu se :D
Lopeta ensin kiroominen ja keskity hyvään, voit kokea joskus asioita, jotka kantavat ja näyttävät sinulle suuntaa eteenpäin. Anna Jumalalle mahdollisuus, ennen kuin kiellät. Niin minäkin tein ja saan nauttia siitä koko ajan. Toivoisin sinulle samaa hyvää ja minusta se ei ole väärin. Keskity ja anna Jumalan ohjata, niin kuulet paremmin ja näet joskus vielä selvemmin asiat. Kaikkea hyvää sinulle ja ennen kaikkea siunausta elämääsi.
- h----
jfjfjfieieie kirjoitti:
Ja tästä huoneessakäymisestä löytyy muitakin todisteita kuin hepun omat riipustus jossain kirjassa? Mutta onhan sen oltava totta kun kirjassa niin lukee, niinhän, ei hiivatti...
Asia riippuu ihan siitä kuka ja millainen ihminen kirjan on kirjoittanut ja missä mielessä. Kyseinen henkilö tuskin käy leikkimään tällaisilla asioilla, kyllä sen näkee tekstistä ja henkilöstä. Asialle löytyi kyllä tmyös odistajia, että josko sieltä sais lisävahvistusta asialle.
- tuulitukka
HAISTA SÄ KUULE PASKA:::KU ET TIEDÄ ASIOISTA YHTIKÄS MITÄÄN!!!!
- tuulitukka
tuulitukka kirjoitti:
Tämä yllä oleva oli tarkotettu nimimerkki "uskovaiset" kirjottaja tollolle...
- jk
tuulitukka kirjoitti:
haista itse
- höpsönpöpsönpöö
Kissa astui kaukosäätimen päälle. Siinä se!
- ...
Ei omista kissaa. Televisio meni päälle uudestaan kahden sammutuksen jälkeen ja nimenomaan aina kanavalle kaksi josta tuli tämä ohjelma jossa käsiteltiin miten selvitä lapsen kuolemasta.
- kummallisia sattuu
Elämä on joskus mystistä. Monille asioille löytyy luonnollinen selitys, mutta ei kaikille. Ja niistä, joille ei löydy, meidän on mahdotonta sanoa tarkkaan, vaan se jää uskon varaan. Varsin kaunis kokemus tuo kertomasi mielestäni, mutta ei se kuitenkaan todista mitään elämästä kuoleman jälkeen suuntaan eikä toiseen.
- ei kummmia satu
kummallisia sattuu kirjoitti:
Elämä on joskus mystistä. Monille asioille löytyy luonnollinen selitys, mutta ei kaikille. Ja niistä, joille ei löydy, meidän on mahdotonta sanoa tarkkaan, vaan se jää uskon varaan. Varsin kaunis kokemus tuo kertomasi mielestäni, mutta ei se kuitenkaan todista mitään elämästä kuoleman jälkeen suuntaan eikä toiseen.
Minulle jo monelle Taivaallisen Isän lapselle sattuu näitä ihania lohdullisia asioita hyvinkin usein. Muuten sinun paikkasi ei ole täällä. Jos et usko niin; please. Omat sivut on skeptikoille ja ateisteille. Mene sinne julistamaan sitä uskomattomuuttasi.
- Yksi lähimmäisesi x
ei kummmia satu kirjoitti:
Minulle jo monelle Taivaallisen Isän lapselle sattuu näitä ihania lohdullisia asioita hyvinkin usein. Muuten sinun paikkasi ei ole täällä. Jos et usko niin; please. Omat sivut on skeptikoille ja ateisteille. Mene sinne julistamaan sitä uskomattomuuttasi.
Onpa ahdasmielinen uskovainen taas!
Tämä palsta on nimeltään "Kuolema ja suru", jossa keskustellaan kuolemasta ja surusta. Ne molemmat voivat kohdata sekä ateistin että uskovaisen. On aika julmaa, jos aletaan tekemään niin kuin sinä teet, eli ajamaan pois eri tavalla ajattelevia. Jos tuo sinun Taivaallinen Isäsi laittaa tuollaisia vihapuheita suuhusi, niin aika surullista ...
Kyllä ateistikin joskus kuolee ja myös voi surra jälkeen jääneitäl.
Kaikki ovat tälle palstalle tervetulleita! - 4930492843590kdi
Yksi lähimmäisesi x kirjoitti:
Tämä palsta on nimeltään "Kuolema ja suru", jossa keskustellaan kuolemasta ja surusta. Ne molemmat voivat kohdata sekä ateistin että uskovaisen. On aika julmaa, jos aletaan tekemään niin kuin sinä teet, eli ajamaan pois eri tavalla ajattelevia. Jos tuo sinun Taivaallinen Isäsi laittaa tuollaisia vihapuheita suuhusi, niin aika surullista ...
Kaikki ovat tälle palstalle tervetulleita!Toivotat siis myös meidät itsemurhaa suunnittelevat tervetulleiksi?
Kiitos, se lämmittää sydäntä vähäsen :) - ...
kummallisia sattuu kirjoitti:
Kuinka niin ei todista ?
- Kj ka ku
... kirjoitti:
Kuinka niin ei todista ?
Tuollaiset kokemukset ovat kokijalleen hyvin voimakkaita tunne-elämyksiä ja sitä kautta totta, hyödyllisiä ja terapeuttisia. Sitä en kiistä ollenkaan, vaan juuri tuosta syystä suhtaudun niihin kunnioituksella. Kuitenkin ne ovat objektiivisesti ottaen yleensä vähän kyseenalaisia, eli perustuvat vain yhden ihmisen kokemukseen, niitä ei voida yleensä toistaa todistajien läsnäollessa, jotta voitaisiin tutkia ja mitata. Niinpä niiden syy ja todellinen olemus jäävät yleensä hämärän peittoon eli henkilökohtaisen uskon varaan. Siksi niillä ei siis pitäisi todistaakaan muuta kuin ihmisen henkilökohtaista kokemusta. Mutta kuten sanoin, en väheksy noita kokemuksia, niillä on suuri inhimillinen arvo. Enkä sitten väitä myöskään, etteikö kuoleman jälkeistä elämää voisi olla. Siitä vain ei ole toistaiseksi kiistatonta näyttöä.
- eräs asian kokenut
Kaikki ovat tälle palstalle tervetulleita!No yleensä teillä ateisteilla on tapana työntää nokkanne tilanteisiin, jolloin teistä on takuulla vain haittaa eikä lohtua. Jos ette usko niin miksi teidän pitää viedä lohdun toive ja valonsäde esim. juuri omaisensa menettäneeltä lähimmäiseltä. Ei se ole teiltä pois, jos joku saa lohtua ja helpotusta suruunsa kokemalla että poismennyt on läsnä, antaa merkkejä.
Teidän pitää tulla selittelemään, jäkeilemään ja jopa loukkaamaan toisen aitoja tunemuksia. Surutyön aikana myös psyyke tuottaa monia suojelevia ja helpottavia tuntemuksia, jotka voi tulkita yliluonnollisiksi (Kyllä niitäkin on). Ei sureva tarvitse ateistin höpötyksiä. - papera
eräs asian kokenut kirjoitti:
No yleensä teillä ateisteilla on tapana työntää nokkanne tilanteisiin, jolloin teistä on takuulla vain haittaa eikä lohtua. Jos ette usko niin miksi teidän pitää viedä lohdun toive ja valonsäde esim. juuri omaisensa menettäneeltä lähimmäiseltä. Ei se ole teiltä pois, jos joku saa lohtua ja helpotusta suruunsa kokemalla että poismennyt on läsnä, antaa merkkejä.
Teidän pitää tulla selittelemään, jäkeilemään ja jopa loukkaamaan toisen aitoja tunemuksia. Surutyön aikana myös psyyke tuottaa monia suojelevia ja helpottavia tuntemuksia, jotka voi tulkita yliluonnollisiksi (Kyllä niitäkin on). Ei sureva tarvitse ateistin höpötyksiä.Eikö ole hyvä, että ihmisillä on aiheesta erillaisia mielipiteitä? Paljon olen itsekin kuullut ihmisten puhuvan, että joku läheinen olisi käynyt heitä tapaamassa kuolemansa jälkeen. Monesti myös pientä väittelyä asian tiimoilta saattaa ilmetä, joka on nyt ihan luonnollista. Asiaa on hyvä pohtia eri näkökulmista, sillä kaikilla ei ole asiasta selvää mielipidettä suuntaan tai toiseen. Keskustelu myös pysyy mielenkiintoisempana, jos erillaisia mielipiteitä ilmaantuu. Ekä siitä pidä loukkaantua, jos joku ei asiasta samaa mieltä ole. Satojen ellei tuhansien ihmisten joukossa se olisi luonotonta.
- .i.i.i.i.i.i.i.i
No yleensä teillä ateisteilla on tapana työntää nokkanne tilanteisiin, jolloin teistä on takuulla vain haittaa eikä lohtua. Jos ette usko niin miksi teidän pitää viedä lohdun toive ja valonsäde esim. juuri omaisensa menettäneeltä lähimmäiseltä. Ei se ole teiltä pois, jos joku saa lohtua ja helpotusta suruunsa kokemalla että poismennyt on läsnä, antaa merkkejä.
Teidän pitää tulla selittelemään, jäkeilemään ja jopa loukkaamaan toisen aitoja tunemuksia. Surutyön aikana myös psyyke tuottaa monia suojelevia ja helpottavia tuntemuksia, jotka voi tulkita yliluonnollisiksi (Kyllä niitäkin on). Ei sureva tarvitse ateistin höpötyksiä.Riippuu täysin surevasta henkilöstä, kenen höpötyksiä hän tarvitsee ja arvostaa.
Uskovainen sureva kaipaa uskovaisten höpötyksiä ja sureva ateisti ateistien höpötyksiä.
Kyllä se on meille ateisteille myös rasittavaa kun täällä "joutuu" lukemaan kaikenmaiailman taivaanisä ja ylösnousemusjuttuja. Ne kun eivät käy meidän järkeen lainkaan vaan tuntuvat ihmisten sumuttamiselta ja orjuuttamiselta.
Kuitenkaan en vaadi uskovaisia poistumaan palstalta tai olemaan hiljaa. Kyllä teilläkin on oikeus sanoa mielipiteenne, selitellä ja kohtuullisessa määrin jopa "loukata". Tietysti hienotunteisuuteen ja toisen kunnioittamiseen on hyvä kaikkien pyrkiä, mutta keskustelun tuoksinassa saattaa joskus myös sanan säilä singahtaa vähän turhan lujaa meillä kaikilla. Se on ominaista meille ihmisille.
Ja keskutelun tarkoitushan voi olla myös asioiden selvittäminen ja "totuuden" etsiminen, ei se koskaan ole pelkästään omien asemien puolustamista ja hyökkäystä toisia vastaan.
Ihmisenä oleminen on niin monimutkainen ja moniulotteinen juttu, että siinä riittää ihmettelemistä meille kaikille. - atteisti
Kaikki ovat tälle palstalle tervetulleita!Ateistin on enempi syytä olla surullinen kuolemasta. uskovaisillahan kuolema on elämän täyttymys.
- Älä kirjoita paskaa!
Aina sattuu vain muille, tädille tässä avaajan tapauksessa. Skeptikot ovat aikaa sitten luvanneet jättipalkkion sille, joka voi todistaa yliluonnollisen ilmiön. Ei ole tullut todisteita eikä palkkionn hakijoita. Puhdasta paskaa kaikki ja huomion halua.
- A Sentaja
Onko se viallinen telkku tehyt tuota sen jälkeenkin,vai kävikö korjaaja?
- televisionero
"Televisio meni päälle uudestaan kahden sammutuksen jälkeen ja nimenomaan aina kanavalle kaksi ..."
Kyllä televisio menee aina sille kanavalle jolle se jää. Kyllä näin on näppylät. Älä kirjoita paskaa! kirjoitti:
Aina sattuu vain muille, tädille tässä avaajan tapauksessa. Skeptikot ovat aikaa sitten luvanneet jättipalkkion sille, joka voi todistaa yliluonnollisen ilmiön. Ei ole tullut todisteita eikä palkkionn hakijoita. Puhdasta paskaa kaikki ja huomion halua.
Taikuri. Skeptikot panevat uskonsa mieheen, joka vetää hatusta jäniksiä ja puluja.
Teidän pitää tulla selittelemään, jäkeilemään ja jopa loukkaamaan toisen aitoja tunemuksia. Surutyön aikana myös psyyke tuottaa monia suojelevia ja helpottavia tuntemuksia, jotka voi tulkita yliluonnollisiksi (Kyllä niitäkin on). Ei sureva tarvitse ateistin höpötyksiä.Hyi häpeä. Uskon yliluonnolliseen joten minulla on kuin onkin ehkä oikeus liittyä tähän keskusteluun, joten: Hyi häpeä, toivon todellakin että jumala rankaisee ahdasmielisyydestäsi sinua. En saata uskoa kuinka nostat itsesi toisten ihmisten yläpuolelle ja julistat jonkun toisen ryhmän huonommaksi kuin omasi. Kyllä kun on ystävä kuollut nii tuonut ateisti ystäväni lohtua tilanteeseen. Ei tietääkseni uskonnollinen maailmankatsomus ihmisen kykyä tuntea empatiaa, myötätuntoa, sääliä. Ihmiset osaavat rakastaa ja iloita, vihata ja surra, ilman että joku nasaretilainen mies on kuollut ristille.
Shame on you and hopefully your god is as merciful as the bible says!
- ateisti34
"ei kummmia satu
14.3.2012 16:12
0
Sulje
Minulle jo monelle Taivaallisen Isän lapselle sattuu näitä ihania lohdullisia asioita hyvinkin usein. Muuten sinun paikkasi ei ole täällä. Jos et usko niin; please. Omat sivut on skeptikoille ja ateisteille. Mene sinne julistamaan sitä uskomattomuuttas"
Tarkkaan ottaen, ei tämä palsta ole mikään uskonnollisuuspalsta, ne ovat tuolla toisaalla.....
Tämä palsta on nimeltään kuolema ja suru.- apiap
Itselläni ja aika monella muullakin telkkari on mennyt itsestään päälle. Eli se ei ole täysin mahdotonta.
- ...
apiap kirjoitti:
Itselläni ja aika monella muullakin telkkari on mennyt itsestään päälle. Eli se ei ole täysin mahdotonta.
Vai niin. Mutta miten selität sen että se meni aina juuri kakkoskanavalle. Kummallakin kerralla. Ja siihen aikaan tuli juuri tuo ohjelma missä käsiteltiin aihetta miten selvitä lapsen kuolemasta ? Turhan monta asiaa ollakseen sattumaa. Hiljattain tätini poika oli juuri kuollut ja hän vielä suri asiaa
- apiap
... kirjoitti:
Vai niin. Mutta miten selität sen että se meni aina juuri kakkoskanavalle. Kummallakin kerralla. Ja siihen aikaan tuli juuri tuo ohjelma missä käsiteltiin aihetta miten selvitä lapsen kuolemasta ? Turhan monta asiaa ollakseen sattumaa. Hiljattain tätini poika oli juuri kuollut ja hän vielä suri asiaa
Itse, jos lähtisin miettimää mitä kaikkea voi sattua ihmiselle elämänsä aikana. Eräs henkilö, jonka tunnen on voittanut miljoona euroa lotossa. Hän siis muutaman kerran oli lotonnut elämänsä aikana. Eräs hyvin läheinen ihminen on joutunut nuoruudessaan linja-auton alle, itse olen joutunut erikoisella tavalla pahoinpitelyn kohteeksi, joka on tapana hyvin harvinainen. Monia muitakin asioita löytyy, jossa on hyvin pieni todennäköisyys, että tietty asia tapahtuisi. Tosin aika moni ihminen väittää, että läheinen olisi hänen luonaan käynyt, joten kaikki on tietysti mähdollista, kunnes toisin todistetaan.
- ...
apiap kirjoitti:
Itse, jos lähtisin miettimää mitä kaikkea voi sattua ihmiselle elämänsä aikana. Eräs henkilö, jonka tunnen on voittanut miljoona euroa lotossa. Hän siis muutaman kerran oli lotonnut elämänsä aikana. Eräs hyvin läheinen ihminen on joutunut nuoruudessaan linja-auton alle, itse olen joutunut erikoisella tavalla pahoinpitelyn kohteeksi, joka on tapana hyvin harvinainen. Monia muitakin asioita löytyy, jossa on hyvin pieni todennäköisyys, että tietty asia tapahtuisi. Tosin aika moni ihminen väittää, että läheinen olisi hänen luonaan käynyt, joten kaikki on tietysti mähdollista, kunnes toisin todistetaan.
Se että sinut pahoinpidellään tietyllä tavalla. Tai joku jää linja-auton alle. Ei ole mikään ihmeellinen asia. Mutta tuo asia on
- ...
... kirjoitti:
Se että sinut pahoinpidellään tietyllä tavalla. Tai joku jää linja-auton alle. Ei ole mikään ihmeellinen asia. Mutta tuo asia on
Myöskin lottovoitto on ihan tuurista kiinni. Se että televisio kaksi kertaa menee itsestään päälle juuri poikansa menettäneen äidin kotona. Ja vieläpä kanavalle jossa on juuri siihen aikaan ohjelma joka kertoo kuinka selviät lapsen kuolemasta, ei ole enää mitään tuuria eikä sattumaa. Sanoohan tuon järkikin
- ... . . . ... .. .
... kirjoitti:
Myöskin lottovoitto on ihan tuurista kiinni. Se että televisio kaksi kertaa menee itsestään päälle juuri poikansa menettäneen äidin kotona. Ja vieläpä kanavalle jossa on juuri siihen aikaan ohjelma joka kertoo kuinka selviät lapsen kuolemasta, ei ole enää mitään tuuria eikä sattumaa. Sanoohan tuon järkikin
Tässä oleellista on se, että menikö se televisio ihan oikeasti _itsestään_ auki vain kokiko täti että se meni. Joskus meidän mielikuvituksemme tekee meille tepposet ja saa meidät uskomaan sen, mitä oikein kovasti toivomme. Näin tapahtuu erityisesti silloin kun mieli on järkkynyt esim. surun takia. Ei henkilö silloin valehtele eikä petukta tietoisesti vaan hänen aivonsa luovat hänelle todellisuutta, joka auttaa selviämään ikävistä asioista.
- apiap
... kirjoitti:
Mutta, jos ampiainen pistää ihmistä kaksi kertaa ihmisen elinaikana. Todennäköisyys olisi yhden päivän osalta1/15000. Taas, jos joku kaveri tiettynä päivänä tekisi itsemurhan sen todennäköisyys liikkuisi 1/1500000 sen päivän osalta. Mikäli menisi junan alle tuohon tulisi luultavasti yksi nolla lisää. Eräs henkilö pelkäsi hirviä ajaessa autoa moottoritiellä. Oli juuri saanut kortin ja ajaessa autoa hirven poikanen tipahti kallion kielekkeeltä ales auton päälle. Kuski selvisi tapauksesta vaikka sairaalaan joutukin. Pelkääjän paikalta olisi huonommin käynyt. Ja tämä on järjettömän harvinaista. Paljon harvinaisempaa, kun nua edellä mainitut.
Onko tädin telkkari sen jälkeen mennyt itsestään päälle? Vai oliko se ainoa kerta jolloin televisio temppuili? Eikä siis kakkoskanavaa katsonut, ennen kun laittoi television kiinni? - ...
apiap kirjoitti:
Mutta, jos ampiainen pistää ihmistä kaksi kertaa ihmisen elinaikana. Todennäköisyys olisi yhden päivän osalta1/15000. Taas, jos joku kaveri tiettynä päivänä tekisi itsemurhan sen todennäköisyys liikkuisi 1/1500000 sen päivän osalta. Mikäli menisi junan alle tuohon tulisi luultavasti yksi nolla lisää. Eräs henkilö pelkäsi hirviä ajaessa autoa moottoritiellä. Oli juuri saanut kortin ja ajaessa autoa hirven poikanen tipahti kallion kielekkeeltä ales auton päälle. Kuski selvisi tapauksesta vaikka sairaalaan joutukin. Pelkääjän paikalta olisi huonommin käynyt. Ja tämä on järjettömän harvinaista. Paljon harvinaisempaa, kun nua edellä mainitut.
Onko tädin telkkari sen jälkeen mennyt itsestään päälle? Vai oliko se ainoa kerta jolloin televisio temppuili? Eikä siis kakkoskanavaa katsonut, ennen kun laittoi television kiinni?Ei katsonut kakkoskanavaa. Eikä televisio ole ennen temppuillut. Tuossa on liian monta tarkoituksellista tapahtumaa pelkäksi sattumaksi
- apiap
... kirjoitti:
Ei katsonut kakkoskanavaa. Eikä televisio ole ennen temppuillut. Tuossa on liian monta tarkoituksellista tapahtumaa pelkäksi sattumaksi
No sitten on aika paha sanoa mitään, jos tätisi ei kakkoskanavaa katsonut. Ainahan voi miettiä voisiko jokin asia olla sattumaa. Se ei tarkoita sitä, etten uskoisi pojan käyneen tätisi luonna.
- Kallen tyttö
... kirjoitti:
Otin jo ylempänä kantaa,otanpa vieläkin! Isäni kuoli muutama vuosi sitten elokuusssa.Tulin mieheni kanssa töistä myöhään iltayöstä,saman vuoden 14.11. Nuorin tyttäreni oli vielä valveilla,kaikki muut lapset nukkuivat. Hän oli laittanut iltapalan ja kahvia.Talossa oli hiiren hiljaista.Sanoin miehelleni ja tyttärelleni että tänäänhän on papan syntymäpäivä,siirrytäänpä ruokasalin puolelle yökahveelle syntymäpäivän muistolle. Istuimme hiljaa jutellen papasta. Yht'äkkiä -70 luvun Bonantsa kaapin hyllystä ,jossa on noin 5sm reuna lensi lattialle italialainen messinki maljakko. Sanoin rauhallisesti että jaha pappa on täällä ja jatkoimme jutustelua. Mieheni puhui siiä moneen kertaan ja monelle työssäkin "en olisi uskonut,ellen olisi ollut läsnä".
Joku skeptikko löytänee tähän monta"järkevää" selitystä. Järkevä on ainoastaa toteamukseni.Eli isäni oli mukana!!! - terppaaaa
... kirjoitti:
Tällä nyt ei ole uskonnollisuuden kanssa mitään tekemistä, pieni valaistus vain: Jos sammuttaa telkkarin ja laittaa uudestaan päälle, niin hyvin moni televisio menee samalle kanavalle, mikä on ollut päällä ennen television sammuttamista, sillä ei ole jumalan kanssa mitään tekemistä, se on teknologiaa! Ja ymmärsin kyllä, että tässä tapauksessa ei oltu laitettu itse televisiota päälle, vaan se oli mennyt itsekseen, myös joskus voi näin tapahtua, koska koneetkin on ihminen rakentanut. Mutta se että tätisi ja sinä, ajattelette että serkkusi on ollut läsnä, ja se lohduttaa teitä, en vie sitä teiltä pois, vaan hyvä niin. Ihmisillä on oikeus lohduttautua surun hetkillä. Se on sitä ihmisen omaa terapiaa...
Itse en ole ateisti, enkä myöskään uskovainen, mutta uskon jumalaan omalla tavallani... - Äly hoi
... kirjoitti:
minulla menee telkkari aina sille kanavalle päälle mistä sen on sammuttanu jos painaa virtanappia kaukosäätimestä, että sellasta
- Sir Ylihullu
... kirjoitti:
Höpöhöpö. Telkkarin toimintahäiriö ei todellakaan ole mikään epätodennäköinen juttu. Ja kun sähkölaitteessa on vikaa, ei ole tavatonta, että sama oikku toistuu useita kertoja peräkkäin. Oma vanha tietokoneeni tekee joskus kummia juttuja, mutten siitä huolimatta ole tulkinnut ongelmia näkymättömien taikaolijoiden tai kuu-ukkojen yhteydenotoksi.
Hysteerinen täti oli varmaan katsonut lohdutuksekseen tuota ohjelmaa, sammuttanut töllön ja vika oli sitten käynnistänyt laitteen uudestaan. Oma toosani ainakin palautuu aina sille kanavalle, jota on viimeksi katsonut. Ja noita kanavia on muutenkin niin pieni määrä, ettei yhden kanavan esiintyminen ole mikään tilastotieteellinen ihme, sen enempää kuin kahden kuutosen saaminen noppaa heittämällä.
Täällä joku viittasikin henkimaailman olentojen olemassaolosta luvattuun miljoonan dollarin palkkioon. Kuuluisa taikuri James Randi on viime vuosikymmenien ajan debunkannut kaikenmaailman telepaattien, hihhuleiden ja muiden sekopäiden "yliluonnollisia" sirkustemppuja, mutta toistaiseksi on saanut pitää rahansa. Jos tosiaan omistaa kummittelevan telkkarin, kannattaa viedä se arvioitavaksi. Palkintorahoilla voi sitten ostaa vaikka kivoja taikakristalleja, öljyä itkeviä patsaita ja foliohattuja. terppaaaa kirjoitti:
Tällä nyt ei ole uskonnollisuuden kanssa mitään tekemistä, pieni valaistus vain: Jos sammuttaa telkkarin ja laittaa uudestaan päälle, niin hyvin moni televisio menee samalle kanavalle, mikä on ollut päällä ennen television sammuttamista, sillä ei ole jumalan kanssa mitään tekemistä, se on teknologiaa! Ja ymmärsin kyllä, että tässä tapauksessa ei oltu laitettu itse televisiota päälle, vaan se oli mennyt itsekseen, myös joskus voi näin tapahtua, koska koneetkin on ihminen rakentanut. Mutta se että tätisi ja sinä, ajattelette että serkkusi on ollut läsnä, ja se lohduttaa teitä, en vie sitä teiltä pois, vaan hyvä niin. Ihmisillä on oikeus lohduttautua surun hetkillä. Se on sitä ihmisen omaa terapiaa...
Itse en ole ateisti, enkä myöskään uskovainen, mutta uskon jumalaan omalla tavallani...terppaaa,
hieno kommenntti,
jatkan; usein ihminen tressi/surutilassa hakee lohtua, joskus alitajuisesti.
keskushermosto (mm.aivot) toimii itsenäisesti paremmin kuin tiedämmekään.
ehkäpä käsi käy kaukosäätimellä?Sir Ylihullu kirjoitti:
Höpöhöpö. Telkkarin toimintahäiriö ei todellakaan ole mikään epätodennäköinen juttu. Ja kun sähkölaitteessa on vikaa, ei ole tavatonta, että sama oikku toistuu useita kertoja peräkkäin. Oma vanha tietokoneeni tekee joskus kummia juttuja, mutten siitä huolimatta ole tulkinnut ongelmia näkymättömien taikaolijoiden tai kuu-ukkojen yhteydenotoksi.
Hysteerinen täti oli varmaan katsonut lohdutuksekseen tuota ohjelmaa, sammuttanut töllön ja vika oli sitten käynnistänyt laitteen uudestaan. Oma toosani ainakin palautuu aina sille kanavalle, jota on viimeksi katsonut. Ja noita kanavia on muutenkin niin pieni määrä, ettei yhden kanavan esiintyminen ole mikään tilastotieteellinen ihme, sen enempää kuin kahden kuutosen saaminen noppaa heittämällä.
Täällä joku viittasikin henkimaailman olentojen olemassaolosta luvattuun miljoonan dollarin palkkioon. Kuuluisa taikuri James Randi on viime vuosikymmenien ajan debunkannut kaikenmaailman telepaattien, hihhuleiden ja muiden sekopäiden "yliluonnollisia" sirkustemppuja, mutta toistaiseksi on saanut pitää rahansa. Jos tosiaan omistaa kummittelevan telkkarin, kannattaa viedä se arvioitavaksi. Palkintorahoilla voi sitten ostaa vaikka kivoja taikakristalleja, öljyä itkeviä patsaita ja foliohattuja.Hahhah ja sinä uskot taikurin lupaamiin rahoihin! Heti kun joku kävelee niiden kanssa ulos, ne muuttuvat kaneiksi ja kyyhkysiksi!
- 35410
apiap kirjoitti:
Onko sieltä tullut silloin ohjelmaa aiheesta jota olet ajatellut päiviä tai jopa viikkoja ?
- ...
Sir Ylihullu kirjoitti:
Täällä joku viittasikin henkimaailman olentojen olemassaolosta luvattuun miljoonan dollarin palkkioon. Kuuluisa taikuri James Randi on viime vuosikymmenien ajan debunkannut kaikenmaailman telepaattien, hihhuleiden ja muiden sekopäiden "yliluonnollisia" sirkustemppuja, mutta toistaiseksi on saanut pitää rahansa. Jos tosiaan omistaa kummittelevan telkkarin, kannattaa viedä se arvioitavaksi. Palkintorahoilla voi sitten ostaa vaikka kivoja taikakristalleja, öljyä itkeviä patsaita ja foliohattuja.Hän katsoi siis ihan eri kanavaa.. Ennenkuin tuo tapahtui
Mieheni kuoli toissa juhannuksena. Alkuun tunsin hänen läsnäolonsa kaikessa. Sitten tunsin sen voimakkaasti silloin, kun elämässäni oli vaikeuksia. Tunsin, että hän tuli tuekseni silloin, kun eniten tarvin. Nyt minulla on tunne että hän on loitonnut, jossain kauempana, kuolleitten joukossa niinkin kuuluukin. Ja minun kuuluu jatkaa elämääni täällä , muistojen kera. . Mitä se sitten on, enkelikokemus, joku voisi sanoa aivokemialliseksi reaktioksi, mieheni ei tämmöisiin uskonut. Sillä ei ole minulle väliä, minulle tämä on todellista, ja antanut voimaa.
- hieno juttu
Hyvä niin! Kehomme ja mielemme omaa suuria salattuja kykyjä hyvinvointimme ja elämän puolustamiseksi. Nauti henkilökohtaisen voiman lähteestäsi!
- ...
Aivokemioilla ei voi selittää sitä että tätini katsoi eri kanavaa kuin kakkosta. Ja kun televisio tuli aina päälle (siis kaksi kertaa sammutuksen jälkeen) se meni kakkoselle. Ja kun toisen kerran aikana täti rupesi katsomaan ohjelmaa siinä käsiteltiin miten selvitä oman lapsen kuolemista.
- Einsteinin kissa
... kirjoitti:
Aivokemioilla ei voi selittää sitä että tätini katsoi eri kanavaa kuin kakkosta. Ja kun televisio tuli aina päälle (siis kaksi kertaa sammutuksen jälkeen) se meni kakkoselle. Ja kun toisen kerran aikana täti rupesi katsomaan ohjelmaa siinä käsiteltiin miten selvitä oman lapsen kuolemista.
Oliko paikalla muita kuin tätisi? Jos ei, saattaa tätisi olla tietämättäänn, esim. surun sekoittamassa mielentilassa, söheltänyt tv:n / kaukosäätimen kanssa ja sitten jälkeen päin tulkinnut tapahtumat mystisemmin kuin mitä ne oikeasti olivat. Valvotuissa koeolosuhteissa kun tuollaisia "yliluonnollisia" tapahtumia ei ole kyetty todentamaan.
- ...
Einsteinin kissa kirjoitti:
Oliko paikalla muita kuin tätisi? Jos ei, saattaa tätisi olla tietämättäänn, esim. surun sekoittamassa mielentilassa, söheltänyt tv:n / kaukosäätimen kanssa ja sitten jälkeen päin tulkinnut tapahtumat mystisemmin kuin mitä ne oikeasti olivat. Valvotuissa koeolosuhteissa kun tuollaisia "yliluonnollisia" tapahtumia ei ole kyetty todentamaan.
Ei söheltänyt kaukosäätimen kanssa. Vaan televisio palasi aina päälle. Ihan sama onko niitä pystytty todentamaan vai ei mutta tämä tarina on tosi. Kukapa niitä paikan päälle pääsee todistamaan kun ei voi ikinä tietää milloin ja missä niitä sattuu
- ...
... kirjoitti:
Ei söheltänyt kaukosäätimen kanssa. Vaan televisio palasi aina päälle. Ihan sama onko niitä pystytty todentamaan vai ei mutta tämä tarina on tosi. Kukapa niitä paikan päälle pääsee todistamaan kun ei voi ikinä tietää milloin ja missä niitä sattuu
Ja onhan tuo nyt mystistä kun tv menee aina just kakkoselle missä on juuri tuollainen ohjelma. Ei enää voi puhua kyllä millään sattumasta
- On niin ikävä
... kirjoitti:
Miksiköhän sinä jankkaat tuota tapahtumaa täällä koko ajan? Eihän me ihmiset voida tietää miksi niin tapahtui.
Minulta kuoli läheisin ihminen. Muutama päivä sen jälkeen olin niin väsynyt valvomisesta ja itkemisestä että nukahdin sohvalle päivällä telkkari auki. Nukuin yllättävän hyvin ja telkku oli sulkeutunut sillä aikaa itsestään. Olin yksin kotona.
Näin vain kävi ja luulen että minulle annettiin palautumisaikaa "sieltä jostakin".
Voimia tädillesi ja sinulle. - tädin kissan setä
... kirjoitti:
Ja onhan tuo nyt mystistä kun tv menee aina just kakkoselle missä on juuri tuollainen ohjelma. Ei enää voi puhua kyllä millään sattumasta
Tädit ovat usein varustetut hyvällä mielikuvituksella, joka tekee todellisuudesta kymmenen kertaa mystisempää kuin mitä se on! Hyvä tädit!
- keskustelun aloittaj
On niin ikävä kirjoitti:
Miksiköhän sinä jankkaat tuota tapahtumaa täällä koko ajan? Eihän me ihmiset voida tietää miksi niin tapahtui.
Minulta kuoli läheisin ihminen. Muutama päivä sen jälkeen olin niin väsynyt valvomisesta ja itkemisestä että nukahdin sohvalle päivällä telkkari auki. Nukuin yllättävän hyvin ja telkku oli sulkeutunut sillä aikaa itsestään. Olin yksin kotona.
Näin vain kävi ja luulen että minulle annettiin palautumisaikaa "sieltä jostakin".
Voimia tädillesi ja sinulle.Enhän minä jankkaa. Vaan tämä tyyppi joka ei voi millään uskoa asiaa. Vaan keksii siitä omia tarinoitaan
- Kallen tyttö
Just,joo! Sekoilemassapa hyvinkin.
- kokenut mies
wio-la lle kerron että itse olen tuntenut samoin läheisteni kuoltua joissakin tapauksissa.
Jotkut poistuvat ikäänkuin heti ja jotkut haluavat huolehtia meistä ennen poistumista.
Mekaniikkaa en tunne mutta se on erittäin voimakas se tunne.
Isäni kuoltua hän oli kuvioissa vielä pari viikkoa haluten ilmaista kuinka valtavan pahoillaan ja surullinen hän oli varhaisesta ja yllättävästä poismenostaan ja varsinkin siitä ettei ehtinyt kertoa kuinka paljon hän meistä välitti vaikka olikin sellainen vanhan kansan juntturaniska.
Omat rajakokemukseni ovat sittemmin vahvistaneet tuota ymmärrystä tuohon asiaan. Hätäni lähdön läheisyydestä ei koskenut itseäni vaan keskeneräisiä asioita ja sitä mitä ei ehtinyt tai osannut sanoa läheisilleen. Se on aivan valtava tunnemyrsky joka virtaa lävitse ja mikään ei sen jälkeen ole niinkuin ennen.
Viimeisimmän kokemukseni jälkeen tein sillä tavalla "parannuksen" etten anna ihmisten ymmärtää minua väärin ja haluan aina että tilini ovat selvät kaikkien kanssa.
Vaikka läheisemme ovat poissa niin he elävät meissä ja muistoissamme ihan yhtä lailla kuin eläessäänkin. - Kallen tyttö
Wio-lalle! Tämä mielipide vaihto on niin mielenkiintoinen että jotenkin vain on vieläkin kitjoitettava. Kommenttisi että edesmennyt miehesi on etenkin silloin läsnä kun on elämässä vaikeaa. Hän onkin! Vuosia sitten kuollut isäni on edellenkin läsnä kun minulla on oikein vaikeaa. Isälläni oli tapana minua lapsena ja myöhemmin lapsiani silittää päälalle niin kevyesti kuin hän pelkäisi sen satuttavan. Vaikeana päivänä koen sen tapahtuvan edelleenkin näin.Jotenkin hän seisoo takanani. Samoin seisoi nälkävuosien kadonnut esi-isäni päivänä kun sain häntä koskevia papereita eteeni. Hänen karkeakutoisia vaatteitaan en ole senjälkeen tuntenut takanani. Ehkä hän kauempaa seuraa mitä saan hänen vaikeasta elämästään selville. Jos ajan autolla syksyn sateissa tai märässä räntä sateessa on minulle hyvin läheinen tätini läsnä. Merkillistä mutta hän ei ole muilla.pitkilläkään ajomatkoilla mukana. Olen miettinyt mistä se johtuu,Onko tulkintani oikea,en tiedä. Mutta tätini ensinnäkin kuoli syyskuun lopulla,minun häntä kädestä pitäessä. Toisekseen ajoin huonollakin kelillä viimeisinä vuosina hänen luokseen.Hän seisoi ovellaan ja aina viimeiset sanat olivat:"aja varovasti".
Vainajat eivät tule lähelle ihmisiä joiden herkkyys aste on olematon. Enempää kuin heitäkään joiden kanssa välit ovat kylmät. - Kallen tyttö
Kallen tyttö kirjoitti:
Just,joo! Sekoilemassapa hyvinkin.
Onnekseni en edes loukkaannu. Kiireisenä pienyrittjänä,viisi lasta kasvattaneena, jotain harrastaneenakin kuljen noin yleensäkin "täyspäisenä".. Niissäkin piireissä joilla ei ole ns.yliluonnollisia kokemuksia. Nätä jotka istuvat kaiket päivät koneelle riittää ,huitaisevat viestin ja mielipiteen sinne sun tänne oikeasti mihimkään syventymättä. . Raja kokemuksia on terveillä,herkillä,monipuolisilla ihmisillä. Ei kovilla,miekipiteitään hutasevilla,syventymättömillä ihmisillä.
Eli tsemppiä vain,jotka tunnette pois menneen läheisenne läsnäolon.
- tuli vain mieleen
Jospa tätisi tai joku hänen läheisensä,oli ajastanut telkkarin menemään päälle,juuri siksi,että ohjelma voi kiinnostaa häntä.
- Einsteinin kissa
hyvin mahdollista. Tai sitten hän oli syrjäkorvalla tai syrjäsilmällä saanut tiedon, että tuollainen ohjelma tulee, muttei rekisteröinyt sitä tietoiseen tajuntaansa. Sitten hän oli toiminut niin, että tv oli auennut k.o. ohjelman aikaan. Hänellä on voinut olla esim. tapa sulkea ja availla tv:tä aina tuon tuosta itse sitä tiedostamatta. Ja jos vähän mystisempään suuntaan mennään, niin on tietysti voinut käydä niinkin, että hän on psyykkisella energiallaan, tahdonvoimallaan, pystynyt ohjaamaan televisiota.
- ...
hyvin mahdollista. Tai sitten hän oli syrjäkorvalla tai syrjäsilmällä saanut tiedon, että tuollainen ohjelma tulee, muttei rekisteröinyt sitä tietoiseen tajuntaansa. Sitten hän oli toiminut niin, että tv oli auennut k.o. ohjelman aikaan. Hänellä on voinut olla esim. tapa sulkea ja availla tv:tä aina tuon tuosta itse sitä tiedostamatta. Ja jos vähän mystisempään suuntaan mennään, niin on tietysti voinut käydä niinkin, että hän on psyykkisella energiallaan, tahdonvoimallaan, pystynyt ohjaamaan televisiota.
Mutta erittäin paljon todennäköisintä että hänen poikansa, kävi laittamassa television aina uudestaan päälle, ja juuri sille kanavalle auttaakseen äitiään
- Ei hyvää päivää...
... kirjoitti:
Mutta erittäin paljon todennäköisintä että hänen poikansa, kävi laittamassa television aina uudestaan päälle, ja juuri sille kanavalle auttaakseen äitiään
Näkymätön taikaolento, joista ei ole mitään tieteellisiä todisteita, kommunikoi hysteerisen naisen kanssa television välityksellä.
Joo, kyllä tämä on erittäin todennäköistä. Paljon järkevämpi selitys kuin esimerkiksi naisen valehtelu tai harvinainen vika sähkölaitteessa.
- (o)(o)
Poikahan oli kuollut. Eivät kuolleet laita televisioita päälle.
- ...
Näkyvät laittavan.
- . .... .. .
Mitäs muuta ne tekevät? Käyvät vessassa, koska aamulla on pöntössä ylimääräinen pökäle. Vai ihanko osaavat vetää vessan itse?
Varmaan myös käyvät kutittelemassa varpaista kuolinaikaansa, niin että jos se on yöllä, heräät aina tuohon aikaan. - ...
. .... .. . kirjoitti:
Mitäs muuta ne tekevät? Käyvät vessassa, koska aamulla on pöntössä ylimääräinen pökäle. Vai ihanko osaavat vetää vessan itse?
Varmaan myös käyvät kutittelemassa varpaista kuolinaikaansa, niin että jos se on yöllä, heräät aina tuohon aikaan.Olipa mauton juttu. Tuollaisella ihmisellä kuin sinä täytyy olla jonkinlainen luonnevika.
. .... .. . kirjoitti:
Varmaan myös käyvät kutittelemassa varpaista kuolinaikaansa, niin että jos se on yöllä, heräät aina tuohon aikaan.Kuolema oli koditta ja vessassa se kävi. Oikean puoleinen käsi ei ehtinyt reagoida kun ilmaventiili vedettiin kiinni. Yhtö mestarillista kuin HILJAA VIRTAA DON -sankarin sivallus; mies halki.
- Uskon tarinaasi.
Älä välitä. Tuollainen skeptikko sulkee kaiken, mitä hän ei itse saa koskettaa tai kokea, joten skeptikon asenne on aika lapsenomaisen kateellisen näköinen kaikkiin asioihin.
- JK
EI OLEKOKEMUSTA
- X-----D
:D Love you
- ei hän ole ihan...
Huvittavaa on kieltämättä tuo viestintätapasi. Mistähän hän ammentaa verbaliikkansa? Aivan kateeks käy :)
- Ihmeet Jumalasta
Jusgtiin oli iltasanomassa juttu että kuollut mies oli lähettänyt sähköpostia tuttavilleen kuoleman jälkeen. Se oli aukottomasti todistettu, että oli lähettänyt itse kuollut. On paljon satojen vuosien aikana tuollaisia tapauksia, joissa kuollut on käynyt sieltä toisesta maailmasta auttamassa meitä eläviä. He ovat esimerkiksi varoittaneet vaarasta tai pelastaneet henkiä. Kuunnelkaa vanhoja ihmisiä, heillä voi olla tarinoita tuollaisista. Minun isoisälläni oli paljon sellaisia. Oli esimerkiksi tarina kun sulhanen ja morsian, tuore mies ja vaimo, olivat matkalla hevosella vihkikirkosta hääjuhlaan, mutta hevonen pillastoi ja mies jäi jotenkin kärryn alle ja kuoli. Siitä tuli siis hautajaisjuhla. Nuori leski oli hyvin suruissan, ja hänen perhe myös, koska oli odotettu perillistä isolle tilalle. Kuollut aviomies sitten ilmestyi unessa morsiamelle ja lupasi tälle perillisen. Pian tulikin morsian raskaaksi ja käsi Raamatulla vannoi, ettei ollut harrastanut syntiä kenenkään kanssa ei ennen eikä jälkeen miehen kuolemaa. Ajallaan sitten synnytti pojan, joka oli ihan aviomiehen näköinen.
Näin voi siis Jumalan avulla kuolleet osallistua meidän elämäämme. Monia muitakin todistukisa siittä on.- Posilö
Eikö ole mahdollista, että olisi ollut jo raskaana miehen eläessä?
- TutkijaTumppi
Posilö kirjoitti:
Eikö ole mahdollista, että olisi ollut jo raskaana miehen eläessä?
Ei, koska hän käsi RAAMATULLA vannoi, ettei ole tehnyt syntiä ... hehe
Näin sukututkimuksia maksusta tehneenä voisin kertoa, että monissa perheissä tosiaan ennen uskottiin, että ensimmäinen raskaus voi kestää vain kuusi kuukautta eli ajan hääyöstä lapsen syntymään. Onpa ollut tapauksia, joissa sukukirjaan on pyydetty merkitsemään hääpäivä aikaisemmaksi tai jättämään se kokonaan pois tiedoista.
Tässä vain esimerkkejä siitä, miten ihmismielellä on voimakas halu torjua luonnolliset selitykset asioille ja uskoa kaikkeen mystiseen asioiden selittäjänä. TutkijaTumppi kirjoitti:
Näin sukututkimuksia maksusta tehneenä voisin kertoa, että monissa perheissä tosiaan ennen uskottiin, että ensimmäinen raskaus voi kestää vain kuusi kuukautta eli ajan hääyöstä lapsen syntymään. Onpa ollut tapauksia, joissa sukukirjaan on pyydetty merkitsemään hääpäivä aikaisemmaksi tai jättämään se kokonaan pois tiedoista.
Tässä vain esimerkkejä siitä, miten ihmismielellä on voimakas halu torjua luonnolliset selitykset asioille ja uskoa kaikkeen mystiseen asioiden selittäjänä.todistettavasti turkulaisissa veriryhmissä on eniten venäläistä verta verrattuna muuhun suomeen. (turussa oli venäläinen varuskunta 1809-1900-luvun alkuun).
kukaan kunniallinen nainen ei tietenkään käynyt vieraissa?
sukututkimus on muuten aika mielenkiintoista, mutta ei kerro tosiasioita....- Krovabo
lmj2010 kirjoitti:
todistettavasti turkulaisissa veriryhmissä on eniten venäläistä verta verrattuna muuhun suomeen. (turussa oli venäläinen varuskunta 1809-1900-luvun alkuun).
kukaan kunniallinen nainen ei tietenkään käynyt vieraissa?
sukututkimus on muuten aika mielenkiintoista, mutta ei kerro tosiasioita....Mitä ihmettä ovat turkulaiset veriryhmät?
ABO varmaankin tai ÅBO :D - Kallen tyttö
TutkijaTumppi kirjoitti:
Tässä vain esimerkkejä siitä, miten ihmismielellä on voimakas halu torjua luonnolliset selitykset asioille ja uskoa kaikkeen mystiseen asioiden selittäjänä.Totisesti,totisesti,sukututkimuksella ja miitä papereista löytyykaan niissä hommissa,ei ole mitään tekemistä keskustelun kanssa jota nyt käydään Rippikirjat, lastenkirjat veroluettelot,sotilasrullat. ym. mitä pengotaan on sen ajan faktaa . Eikä sekään välttämättä oikein,henkilön syntymäaikakin saattaa heittää jopa vuosia. Puhumattakaan etunimistä. Riippuu varmaan siitä onko pappi juonut kirkkoviiniä vai ei kirjauksia tehdessään. Tai on kastanut tiettömän tien takana monta lasta,lykannut paperinpalan taskuunsa,hukannut ja kirjoittanut syntymäajan mutu tunteella
Nyt käytävä keskustelu liikkuu kuolleissa. Henkilöissä jotka ottavat yhteyttä läheisiinsä eri tavoin.
Sukututkimukseen liittyen: voi saada tuntemuksen vainajan läheisyydestä jopa 1800-luvulta. Kun on juuri saanut postista käteensä epäonnisen nälkävuosina kuolleen esi-isänsä asioita.
- mikksjduh-äiti
voi voi..minulle on tapahtunut paljonkin asioita mitä en osaa selittää. Todistajien läsnäollessa ja ilman. Poikani kuoleman jälkeen uhrasin satoja euroja meedioihin ennustajiin ja vaikka mihin. Osaan olla itkemättä ja paljastamatta mitään, eikä minua pysty johdattelemaan. Kaksi on tiennyt että olen menettänyt lapsen, tosin toinen luuli että olen saannut keskenmenon.Joten nämä käynnin kuittaan epäonnistuneeksi omalta kohdaltani. Tosin en suje pois etteikä hyviäkin meedioita löytyy niinkuin ystäväni löysi, ja olen itsekkin menossa häntä tapaamaan, jossain vaiheessa. ystävälleni kerrottiin että pika teki itsemurhan, tekotavan ja kaikki. uskon .
Minulla on tyttö/poikalamppu. Todistajien läsnäollessa pojan yläpuolelta putosi kupu.
Olen yrittänyt sammuttaa ulkovaloa siinä onnistumatta. hitaasti, kovin , rauhassa, mutta valo ei sammunut. Pidin tauon ja 10 min kuluttua valot sammui niin kuin aina ennenkin.
Kerran istuin huoneessani netissä ihan muissa ajatuksissani kun tunsin pojan partaveden tuoksun todella voimakkaasti. Luulin tulleeni hulluksi.Huusin miestäni paikalle , joka luuli että näytän netistä jotain. Hän itse hämmästyi tuoksua joka oli todella voimakas. Tosin tämä on ollut ainut kerta.
Ollessani khh:ssa täyttämässä pesukonetta koiramme tuli oviaukkoon ja alkoi täristä. Kutsuin koiraa joka kieltäytyi. Kävin hakemassa koiran ja sanoi että tämä on pesukone niin kuin ennenkin ja olet jopa syntynyt tässä huoneessa koneen käydessä miljoonia kertoja. koira rimpuili itsensä irti ja lähti pakoon kuin joku olisi juossut jotain pakoon. Koira halusi ulos eikä suostunut tulemaan sisälle kun vasta kahden tunnin kuluttua ja silloinkin pälyili oviaukossa kun varmistaakseen että "se joku" ei enää ole sisällä.
5 !/2v jälkeen tämä lamppu ei sammu episoodi toistui. kaipasin poikaani ihan hirmu paljon ja olin surullinen hänen syntymäpäivänsä takia. rukoilin että saisin edes nähdä unta hänestä, jotta tietäisin kaiken olevan ookoo siellä jossain.
Unta en nähnyt. Aamulla lähden töihin avaan autossa radion, ja sieltä tulee biisi jotta en ollut kuullut aikaisemmin jostain syystä. isä elämää on toisella puolella maailmaa, äiti älä huoli pidän itsestäni huolen..jotenkin näin ne sanat meni. Sattuma jonkun mielestä, minua se lohdutti, tosin aloin itkemään. Jo hänen kuolema tuli tietooni ennen kun kukaan oli asiasta ilmoittanut minulle. Soitin miehelleni ja kerroin asian, joka suuttui että olen hullu. Hullu tai ei sanoin, mulla ei ole aikaa kinata. valitettavasti olin oikeassa.
katsoin yhtä ohjelmaa minkä nimeä en nyt muista oli yle areenalla . Siellä oli norjalaiset muistaakseni yhtistyössä jenkkien kaa tutkinut näitä "kummallisia" asioita. Kuolleeksi todettu ei olekkaan kuollut ja on pystynyt kertomaan yksityiskohtia esim.onnettomuuspaikalta. Mutta uskoo ken tahtoo. Minä uskon vuorenvarmasti ja se tuo kaikenlisäksi lohtua siitä että poikani on olemassa siellä jossain , ja minulla on joku vastassa kun oma aikani koittaa...- mmm16
http://www.youtube.com/watch?v=sS6Ta6SrTHs&ob=av2e
tämä on varmaankin se kappale, minkä kuulit auton radiosta? mahtava kipale, kyllä on pakko sanoa..
- Kokemusta ON
On ja vaikka kuinka paljon. Mun mieheni ja lasteni isä kuoli viitisen vuotta sitten hyvin äkillisesti. Sen jälkeen hän on jäänyt tänne luoksemme, näin uskon.
On käynyt selittämässä minulle unessa lähtönsä syyn ja sen että katsoo meidän perään, eikä jätä pulaan.
No yksi hyvä konkreettinen esimerkki:olin viemässä lapsia kouluun autolla ja se yhdenäkin sammui ylämäkeen. Nuorempi tyttö risti kätensä ja sanoi älä äiti huoli, kyllä iskä auttaa. Pikku hetki meni ja auto lähti huriseman kuin palmun alta. Tyttä vaan totesi ilosena että miehän sanoin.
Tuo tv juttu on kanssa tuttu. Muutaman kerran oon varmasti sammutellut valot, töllön, sähkövehkeet (palovaara) ja kun palaan kotia niin telkkari on auki, sieltä tulee joku miun lempiohjelma... siis näitä saippuasarjoja.
Hänen kuoleman jälkeen meille on sadellut ruokalähetyksiä, kukkia, penskat on kuin ihmeen kaupalla saaneet haluamansa koulutuspaikat. Mie aina välillä noidun näiden arjen ongelmien kanssa ja noidun että auta nyt ! asiat ne vaan ratkeaa .
Ainii ja se 1 juttu : meidät aikoinaan yhteen saattanut biisi sattuu aika usein radioon kun sen avaan.- mikksjduh-äiti
Kun vastasin tähän kirjoitukseen ja lopulta painoin enteriä olin töissä. Nousin samantien ylös menin ovelle tupakalle. Ovensuussa on sulaketaulu. olin vetänyt pari nykiä kun sulaketaulu prätkähti ja kirosin mielessäni. Katsoin astianpesukonetta jonka valo paloi. katselin sulaketaulua eikä mikään tuntunut palaneen. Joskus kuitenkin se pieni nappula joka irtoo eipongahda joten tsekkasin kaikki laitteet. Kaikki laitteet toimi eikä sulaketta ollut palannut. Kaikki paitsi siis tietokone joka meni pimeäksi. En voinnut kun nauraa. Just kirjoitan pitkästä aikaa tänne ja samasta aiheesta, niin tapahtui tämä ja oikein kovalla äänellä. Mutta olenkin sanonut pojalleni ettei minulle riitä että' pikkulintu katsoo ikkunasta sisälle, vaan merkkien on oltava suurempia ja erikoisempia :) Muuten kiva juttu , paitsi etten enää sitten surffaa töissä kun on hiljaista..
- true .
mikksjduh-äiti kirjoitti:
Kun vastasin tähän kirjoitukseen ja lopulta painoin enteriä olin töissä. Nousin samantien ylös menin ovelle tupakalle. Ovensuussa on sulaketaulu. olin vetänyt pari nykiä kun sulaketaulu prätkähti ja kirosin mielessäni. Katsoin astianpesukonetta jonka valo paloi. katselin sulaketaulua eikä mikään tuntunut palaneen. Joskus kuitenkin se pieni nappula joka irtoo eipongahda joten tsekkasin kaikki laitteet. Kaikki laitteet toimi eikä sulaketta ollut palannut. Kaikki paitsi siis tietokone joka meni pimeäksi. En voinnut kun nauraa. Just kirjoitan pitkästä aikaa tänne ja samasta aiheesta, niin tapahtui tämä ja oikein kovalla äänellä. Mutta olenkin sanonut pojalleni ettei minulle riitä että' pikkulintu katsoo ikkunasta sisälle, vaan merkkien on oltava suurempia ja erikoisempia :) Muuten kiva juttu , paitsi etten enää sitten surffaa töissä kun on hiljaista..
Kokemusta on: asiat aina järjestyy :)
Kyllä minulle ja suvulleni on itsestään selvää että on asioita joita ei voi järjellä käsittää. Ja osa meistä on niille herkempiä. Mutta mieheni kuoltua tunsin, että näiden asioitten, joita skeptikot sanovat huuhaaksi, kanssa pitää olla varovainen. Kun on surusta sekaisin, voi mennä liiaksi mukaan kaikkeen, on herkkä ja altis kaikille vaikutteille.
wio-la,
hyvä kommentti!
varmasti monien kuolleet rakkaat ilmestyvät takaisin sopivan herkistyneessä mielentilassa, haaveissa, unissa. niin minullakin.
tärkeää on vain erottaa, mikä on todellista, mikä omaa harhaa.
kuolleet ovat kuolleita.
- Greta Maria N
Vanha isäni kuoli aamulla kello 4:45 kotimme olohuoneessa. Äiti oli makuuhuoneessa ja heräsi viime hetkillä todistamaan isäni poismenon. He olivat olleet naimisissa yli 30 vuotta.
Siitä lähtien äitini heräsi joka aamu kello 4:45 jonkinlaiseen ulinaan. Isän henki oli tullut takaisin ja jostain syystä halusi valittaa jostakin. Äiti myös kertoi nähneensä isän varjon seinillä tuohon samaan aikaan, ja isä liikehti hyvin levottomasti. Sitä ihmeteltiin, että mitä oli tapahtunut kun ei saanut rauhaa.
Kerran veljeni yöpyi äidin asunnossa ja päätti herätä vähän ennen tuota aikaa ja ottaa videolle isän kummittelun. Niinpä äiti taas heräsi kello 4.45 ja meni olohuoneeseen tietämättä että veljeni oli hereillä. Veljeni näki äidin ja hän myös kuuli jonkinlaista "ulinaa" muttei nähnyt isän varjoa seinillä, mutta sen sijaan kyllä muita varjoja, jotka tulivat ikkunan läpi ukoa auton valoista. Joku siellä jo oli lähdössä pois pihasta ja peruutti autotallista niin että valot osuivat puihin, jotka muodostivat varjoja meidän olohuoneen seinälle. Veljeni tunnisti tuon hyvin heikon "ulinan" tulevan vesiputkista. Kävi ilmi, että naapuri oli menossa töihin ja sitä ennen kävi aamupesulla. Äitini herkkä mielentila oli saanut hänen mielensä voimistamaan tuon putkien äänen ulinaksi ja näkemään seinillä liikkuvissa varjoissa isäni. - Paraplui
Kyllä tuon ketjun aloittajan pitäis kutsua TV-huolto paikalle ja vähän äkkiä,ennen kuin löytää itsensä suljetulta.
- ...
Miksi kutsua tv huolto paikalle kun televisiossa ei ole mitään vikaa ?
- shhhhrink
... kirjoitti:
Miksi kutsua tv huolto paikalle kun televisiossa ei ole mitään vikaa ?
Ei se ollut ehkä tv, joka huoltoa kaipasi vaan täti. Eli kallonkutistaja olisi pitänyt kutsua.
- ....
shhhhrink kirjoitti:
Ei se ollut ehkä tv, joka huoltoa kaipasi vaan täti. Eli kallonkutistaja olisi pitänyt kutsua.
Olet sinä kyllä pienimielinen kiusanhenki. Onko se niin vaikea uskoa tuollainen tapahtuma, joka on totta ?
- Jeesuksen koira
.... kirjoitti:
Olet sinä kyllä pienimielinen kiusanhenki. Onko se niin vaikea uskoa tuollainen tapahtuma, joka on totta ?
ei ole totta, vaan höppänöiden houreita koko juttu.
- ....
Jeesuksen koira kirjoitti:
ei ole totta, vaan höppänöiden houreita koko juttu.
En keksinyt tätä juttua. Ja tätini on kaikkea muuta kuin höppänä
- Järjen valo
.... kirjoitti:
Ehkä se täti keksi sen juttunsa? Ja sinä olit vain kyllin hölmö uskoaksesi sen.
- Metusalami
.... kirjoitti:
Ole rauhassa vaan. Ei Sinun tarvitse typeryksille mitään vastata. Se on loppumaton tehtävä. Kävi niin kuin kävi ja elämässä kaikki on mahdollista. Monet eivät vaan käsitä eivätkä ymmärrä muuta kuin mitä silmillään näkevät. Meitä on moneen junaan ja joku jää aina asemalle. Jotkut vain ovat perinpohjin materialisteja etteivät edes anna itselleen mahdollisuutta uskoa mihinkään ns. järjenvastaiseen.
- eternal life
länsimaissa kuolemasta puhutaan kovin vähän,itämaisissa kulttureissa asia on aivan toisin.ihan hiljakkoin luin kirjan,ikuinen elämä,kirjoittajana deepak chopra,joka on intialaissyntyinen,nykyään jenkeissä asuva sisätautilääkäri,joka varsin kiehtovalla tavalla aukaisee itämaan viisauksia,meille länsimaisille ihmisille.kyseessä ei ole mikään uskonnollinen opus,se toimii aivan hyvin kristitylle,ateistille,ja vaikkapa agnostikolle,miettiessään henkisyyttä,ja tässä tapauksessa kuolemaa,sekä kuolemanjälkeistä elämää.ja joo,oma äitini tappoi itsensä aikoinaan,ja olen kaksi kertaa nähnyt hänet senjälkeen.ja tietty länsimaisena ihmisenä hieman epäillyt "järkeäni",ja näkemisen uskottavuutta.mutta luettuani kyseisen kirjan,kaikki oli ihan selkeetä pässinlihaa,niin sanoakseni.
- heh,heh
TV. n virtakytkimessä vika. Tttakai se menee takaisin sille kanavalle,mitä on aikaisemmeiin katsottu.
Tyhjää vouhkaamista koko juttu,niin kuin akkojen muutkin vastaavat hömpötykset.
Jaaa...jos keittäisi päiväkahvit. Meneeköhän keitin sitten päälle uudestaan kun olen sen sammuttanut.? :))) - ...
Pääpointtihan oli nimenomaan se että miksi meni aina juuri kakkoskanavalle, ja kun toisen kerran tätini rupesi katsomaan että mikä ohjelma siellä oikein on niin siellä tuli dokumentti jossa kerrottiin kuinka selvitä oman lapsensa kuolemasta. Tätini oli juuri menettänyt poikansa. Televisio ei ole ikinä aiemmin eikä sen jälkeen mennyt itsestään päälle. Että tuollakin sinun teoriasi kumottu
- ...
Tätini katsoi tuota ennen muuten vieläpä eri kanavaa.
- Kiinnostunut aiheest
... kirjoitti:
Tätini katsoi tuota ennen muuten vieläpä eri kanavaa.
Mitähä sinä pistenikki hourit? Käytätkö huumeita?
- maukka
lopeta kärpässienen haistelu ??
- Piku Kakkonen
Kaukosäätimen kakkosnappulaan oli juuttunut leivänmuru ja se piti nappulaa alhaalla, myöhemmin se tietysti irtosi.
- Kävi tuikkaamassa
Tietenkin se kuollut poika kävi laittamassa television päälle. Niillä on olemassa sellaisia voimia että telkkarin päälle paneminen on lasten leikkiä.
Ne pystyy lähettämään vaikk asteroidin tulemaan tälle planeetalle jos hauavat. Telkkarit ei ole kokoluokassansa mitään siihen verrattuna. - pakollinen
Lukekaa Aeto Paasilinnan kirja "Herranen aika"
- 2-kanavajuttu
> En keksinyt tätä juttua. Ja tätini on kaikkea muuta kuin höppänä
Tätisi on surunsa keskellä elävä höppänä.
Tätisi oli TV-oppaasta löytänyt kyseisen ohjelman ja itse katsonut sen. Lohtua hakeva mieli, unet ym. on sen jälkeen kehittänyt tällaisen lisästoorin kakkoskanavalle päälle menevästä telkkarista.
Tätisi uskoo asiaansa vuorenvarmasti ja on kertonut sinulle totena. Nyt sinä kerrot sitä täällä meille muille totena.
Koskaan kyseistä asiaa ei ole kuitenkaan oikeasti tapahtunut. - Kiinnostunut aiheest
Kakkoskanavalta ALKOI NÄKYÄ LAADUKASTA SALATUT -ELÄMÄN SARJAN JUONENKÄÄNTEITÄ
HUUSIN iiiiiiiiiiK IIIIIIIIIKI IIIIIIIIIIIKIIIIIIIIIIIIIIK IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kOSKA TIESIN TÄMÄN OLEVAN HEITI APRILLIÄ ,KOSKA EIHÄN SALATUT ELÄMÄT OLE LAATUSARJA AHAHAH AHAHHAHAHAHAHAHHAHA
H
A
HA
H
A
H
A
HA
H
AH
H
A
H
A
H
A
HA
H
A
A
HA! - Felicia :)
Uskon, että sattuman takana saattaa olla jokin suurempi voima. Se jota jumalaksi usein kutsumme.
Minulla on elämäni varrella sattunut monta pientä sattumaa joita voisin jumalan teoiksi lukea.
Elämä ei ole aina ollut helppoa ja jumala on silloin yrittänyt viestittää minulle, että asiat järjestyvät.
Perjantaina oli Uskon päivä. Harvoin katson kalenteria, mutta tuo päivä piti pari viikkoa sitten kalenteriin merkitä. Jos joskus tapahtuu sellaisia "flasheja" niin tuo oli yksi niistä. Jumalan teot lienevät sellaisia, joissa kokee pienen pysähdyksen.
Footprints on kaunis pieni kertomus siitä kuinka jumala läsnäolollaan kantaa meitä vaikeat ajat ylitse ja muulloin kulkee vierellä. - laura
mä oon 13v tyttö ja tunnen monta ihmistä jotka on kertonut mulle tuollaisia juttuja ja kertonut että ne ovat totta olen nähnyt myös tuollaisia tapahtumia.kerran äitini isä kertoi,että kun hän oli ollut pikku poika niin hän oli menossa kouluun.sitä vastaan tuli täysin mustiin pukeutunut nainen,ja sit siihen aikaan oli kohteliasta tervehtiä vastaan tulevia ja hän tervehti naista mutta se ei vastannut.se nainen meni äitini isästä ohi ja siihen aikaan kun oli noita pitkiä ja kapeita polkuja/teitä niin ei ollut siinä lähettyvillä yhtään tietä minnekkään muualle ja metsä ja talot olivat kaukana.kun se nainen meni hänestä ohi äitini isä ei katsonut häntä,mutta kun heti se nainen oli mennyt hänen ohi niin äitini isä katsoi taakseen eikä se nainen ollut enään siinä.(mikä muu voisi muka olla selitäs tähän kui että se oli kuollut ihminen)ja itse olen asunut sellaisessa talossa missä isä puoleni isä oli kuollut.hän ei varmaan pitänyt oikein minusta kun piti pelottavia ääniä koko ajan.kerran olin yksin kotona koirani kanssa.tulin rappusia alas ja kun olin alhaalla koirani juoksee luokseni ja sitten kuulen ne samat askeleet mitä olin itse juuri astunut ja koirani katsoi silloin silmät pyöreinä sinne rappusille ja rupesi murisemaan.(kertokaas mikä tohonkin voisi olla selitys jos kukaan muu ei ollut kotona muutakuin minä ja koirani kun äitini oli isäpuoleni oli navetalla ja äitini ja isoveljeni oli kaupassa!)ei ole muuta selitystä muutakuin että niitä on oikeasti olemassa!!!en ole mikään mielisairas vaikka puhun tuollaisia ja tälläistä..
- Okkamin partaveitsi
"en ole mikään mielisairas vaikka puhun tuollaisia ja tälläistä.."
Enpä tiedä. Mielisairaudella selittyisi kuulemasi harha-aistimuksetkin kätevästi.
- sdfsdfsdfsd
Nää uudet telkkarit tekee tuota usein. Kerran on sattunut omalle kohdalle, telkkari rupes keskellä yötä näyttämään tv-chattiä. Ja muiden kokemuksia olen kuullut todella paljon. Kanavavalinta oli kyllä jännä, mutta onhan niitä nyt hullumpiakin sattunut.
- ie
taidat hourailla, hakeudu hoitoon.
- ap.
ei sinä ruotsalainen homo, avaus on APRILLIÄ. Mene itse ruotsiin raiskattavaksi ,jos ole mies!
Nyt jos koskaan on aika uusia TV kun alkaa oikuttelemaan.
Ongelma poistuu ihan sillä..- pahoillaanoleva
yleens jos tv sammuuu ni se avautuu silt kanavalt mihi se o sammunu! mut pärjäilemist:)
- savuna ilmaan....
Entäs jos?.,...sähkö levyt alkais kikkailla.ja menemään itsestään päälle.hu.hu.tai tulis joku edes mennyt keittämään kahvit.vaikka.
- ihihihu
Oho juippi on vissii jeesus.
- Palaamine pelaamine
Minun isäni on kuollut jo kymmeniä vuosia sitten. Nyt on alkanut mun 32" taulutelkkari vähän oikuttelemaan, se nimittäin saattaa sammua ihan itsekseen jonkun illan aikana. Käyköhän isäni sen sammuttamassa? Jos on vaikka sitä mieltä, että sähkölaskuni on turhan suuri?
Samaten se on pari kertaa mennyt päällekin ihan itsekseen, yöajasta en tiedä kun silloin olen unessa, mutta joskus iltasella. Silloin se on mennyt päälle sille kanavalle missä se on ollut ennen tv:een sulkemista. Ohjelma taisi olla Urheiluruutu ja jalkapallotulokset. Tahtoiko isäni minulle ilmoittaa Italian tai Espanjan jalkapallon tuloksia vai halusikö hän minun vielä aloittavan jalkapallon pelaamisen näin kuusikymppisenä, kun se ei ole minua aiemmin kiinnostanut?- olavi461
Ei sieltä manan majoilta kovin moni ole tullut kertomaan! Siellä on ja pysyy!
- muumili
Kyllä ne sielut täällä vaeltaa jonkin aikaa, ennenkuin häipyvät toiseen maailmaan.
Sellainen käsitys mulla ja on myös jotain vastaavia kokemuksia joita ei voi laittaa sattuman piikkiin.- Kristillinen ohje
Yksinkertainen ja selkeä on Raamatun teksti joka kieltää olemasta tekemisissä vainajahenkien kanssa, jos tietoisesti halajaa näiden haamujen perään saa sitä mitä tilaa, Pyydä Jumalalta että pääset rauhaan näistä vainajahengistä äläkä ihannoi niiden kanssa melskaamista.
- Veli P.Onteva
Kristillinen ohje kirjoitti:
Yksinkertainen ja selkeä on Raamatun teksti joka kieltää olemasta tekemisissä vainajahenkien kanssa, jos tietoisesti halajaa näiden haamujen perään saa sitä mitä tilaa, Pyydä Jumalalta että pääset rauhaan näistä vainajahengistä äläkä ihannoi niiden kanssa melskaamista.
Joo, nuo hengethän voisi ajaa vaikka naapurikylän sikalaan.
- 6+10
Kristillinen ohje kirjoitti:
Kristillinen,
paljonko olet ollut tekemisissä vainajahenkien kanssa? Voisitko kertoa omakohtaisia kokemuksia?
Työssäni kohtaan päivittäin asiakkaita, joilla on uskonnollisia harhoja. Olen miettinyt syy-seuraus-suhdetta.
Oliko ensin tiukka uskonnollinen kotikasvatus ja harhaisuus sen jälkeen
vai aiheuttivatko jo puhjenneen skitsofrenian harhat uskonnollisia näkyjä?
- jacko91
Oletko myös nähnyt Jeesuksen paahtoleivässä?
- krpu
en, mutta haistoin kerran hänet anoppini kainalohiessä
- Ihana koirani
Minulla kävi kuollut koirani nukkumassa vuosia minun sängyssäni, ja polvitaipeen taakse se tuli kerälle niinkuin eläessäänkin. Peittoon tuli kuoppa siihen kohtaan.
- kdlpv
Kyllä. Myös eläimet voivat lohduttaa kuolemansa jälkeen. Itse olen kokenut toisen jo vuosia aiemmin kuolleen koirani läsnäolon kerran ja varsin voimakkaasti. Toinen rakas koirani tuli lohduttamaan minua eräänä jouluyönä unessa.
Jouluöinä olen monena vuonna nähnyt erittäin merkittäviä asioita, joko kuolleiden lohdutuksia tai tulevia tapahtumia. En kyllä tiedä miksi juuri jouluyönä. - kuolemaa ei ole....
Upee juttu!
Koskettava kokemus ... varmasti.
Rakkaan Äitini poismenon jälkeisinä päivinä yhtenä aamuna äitini istuutui jalkopäähän.
Kuulin sevästi äänen. Tuli luokseni ja halasi . tärisin voimakkaasti ,-toivotti jaksamista ja voimia.Jätti hyvästit....
Tuli lohdullisen varma olo. - Toinen koira
Eläimet kyllä osaavat tämän, vaistoavat paljon muutakin, jo eläessään.
Kaikkea hyvää sinulle!
- Ossi hallusinaatio
Korkki kiinni ja sairaslomalle. Parin kuukauden päästä helpottaa.
- kljgölhkfjgölhkjdfög
Joka kerta ku joku näkeen jotain mitä aivot on tuottanu sille ni porukkaa täällä rupee trollaa ja vittuilemaan. Erityisesti noin raskaan kokemuksen jälkeen on ihan normaalia että ihmiset näkee mitä ne haluaa ja tulkitsee asioita eri tavalla.
- Kuolleet.
Eivät lähetä viestejä. Jos siltä alkaa tuntumaan,suosittelen kääntymään ammattiauttajan puheille.
- mizlaund
Kyllä vaan se on mahdollista ja nyt onkin tullut oikein puumi tuolta ns rajan takaa, ihmiset kohtaavat yhä enemmän menneitä, kaikissa muodoissaan.
- En usko
Itse uskon Raamatun opetukseen, ja Jumala varoittaa olemasta tekemisissä kuolleiden henkien kanssa. Jumala voi johdattaa ihmistä ja vaikka laittaa telkkarin päälle ihmeen kautta, mutta että kuollut poika, ei.
Paha voi toki vainajahengeksikin heittäytyä. - äiti.
Näen hyvin selkeästi kuolleen poikani unessa.Hän tulee käymään juuri samoin kuin eläessäänkin.
Istumme samalla paikalla pöydän ääressä, juttelemme ja kinastelemme kuten aina ennekin.
Se on ihmeellistä että tiedän koko ajan että poikani on kuollut.
Saatan hänet eteiseen kuten tein aina ennenkin.
Viimeksikin kysyin, koska sinä taas tulet käymään. Poikani sanoi että tulee varmasti, mutta ei osaa sanoa koska.
Nyt on käynnit vähän harventuneet, kuolemasta tuli kaksi vuotta. Nämä ovat hyvin lohdullisia unia, tai mitä nyt ovatkin.En vaivaa päätäni sillä onko asiassa jotain yliluonnollista. Otan jokaisen käynnin hyvin arvokkaana lahjana. - lololololoolo :D
Ei vittu :D Kuollut poika avaa telkkarin, yeah sure.
- mhhhmmmh
Hetkinen... nyt kun mietin tarkemmin, niin onhan minullekin käynyt sama juttu :O Olin nukkumassa illalla kun kymmenen aikaan telkkarini yhtäkkiä avautui itsestään :O Ai mutta sehän olikin vain jersey shoren ajastus ♥ Uusi kausi ♥
- Agnostikkonuorukaine
Viallinen tv, vietävä kaatiksen kierrätykseen tai korjaukseen. Kuolleet eivät koskaan kummittele. Ihminen on vain jalostunut laumaeläin, ei mitään mystistä, kun kuolee niin häviää sielu ja ruumis.
- Terve sielu elossa
Nämä yliluonnollisten ilmiöiden kokijat ovat hulluja kaikki! Menkää hoitoon ajoissa.
- 12-vuotias...
Jos kuolleet jäisivät jotenkin maan päälle kummittelemaan tai muuta, niin mehän jo hukkuisimme niihin....
Itse uskon, että kun ihminen tai jokin muu eläin kuolee,henki siirtyy toiseen olentoon(esim.Jos jokui ihminen kuolee, voi se jonkun ajan päästä uudelleensyntyä vaikka koiraksi, tai toiseksi ihmiseksi...)
Uskon, että ihminen tai lemmikki tulee kuoltuaan sanomaan viimeiset hyvästit, sillä tunnen erään jonka hamsteri ;'( kuoli.Päivän päästä kaverini heräsi siihen, kun hän kuuli hamsetinsa juoksupyörän pyörivän...
Lemmikkikaninikin kuoli muutama vuosi sitten.Kaksi päivää sen kuolemansa jälkeen tunsin näykkäisyn sormessani.Lemmikkini teki niin yleensä kaivatessaan rapsutuksia.
MUTTA se, että esim.Ihminen jää ikiajoiksi kummittelemaan vaikka johonkin taloon...Voi herttileijaa esim. Se televisiokin...
Nomutta en muutenkaan usko jumalaan, kun en kuulu kirkkoonkaan.Tämä on vain minun mielipiteeni elämän jälkeisestä elämästä... - elkomies
"Yhtenä iltana kuoleman jälkeen televisio oli päällä. Täti sammutti sen. Kunnes se tuli takaisin päälle, kakkoskanavalle muistaakseni."
Laite kannattaa huoltaa (jos osaa itse) tai huollattaa kuntoon. Viallisia sähkölaitteita ei saa käyttää!
On aivan tavallista, että tämän päivän elektroniikka on ainakin elektrolyyttikondensaattorien osalta huonolaatuista. Nämä osat, tuttavallisemmin "konkat" tai tarkemmin "elkot" kuumenevat käytössä, ja tullessaan tiensä päähän pullistuvat ne ja päästävät painetta (kaasua) ja nestettä päädyistään. Pullistuneet ja vuotaneet elkot eivät enää toimi suunnitellusti, ja laite oireilee.
Hajonneet kondensaattorit voi korjausliikkeessä vaihdattaa. Työ maksaa, mutta elkot eivät maksa maltaita. - maallikko22
Mun telkkun voi säätää lähteen ihtestään päälle kun vaikka joku lemppari ohjelma alkaa, ettei ois joku kylässä käynyt säätänyt sitä kun ajatellu että vois olla hyvä ohjelma nähä, tai sitte vahingossa menny. Yleensä näihin on joku maallinen syy vaikka ei sillä hetkellä siltä tuntuiskaan, taikavoimat ym. on aika kaukaa haettuja ja laiskoja selityksiä.
- Tarkistettu on
Ei laittanut, vaan nykyajan vempaimilla saavat ilmeisesti naapuritkin televion avautumaan vaikka keskellä yötä.
Näin meillä kävi useammankin kerran, jostakin otti signaalin, epäilen naapureiden kapulan saneen sen signaalin meillekin.
Eli jos autonkin ovet saat olohuonessta lukituksi tai avatuksi autotallissa, sama se on telkkarinkin kanssa.
Muuton tuosta auton ovien avaamisesta, esim lapset saattavat painella virta-avainta ja näin on autosi ovet ulkona avoinna ja varkaille hyvä juttu. Joten kannattaa pitää ne avaimet pois paikasta, jossa saattaisivat tulla painetuksi niin, että ovet avautuu.- elkomies
"Ei laittanut, vaan nykyajan vempaimilla saavat ilmeisesti naapuritkin televion avautumaan vaikka keskellä yötä.
Näin meillä kävi useammankin kerran, jostakin otti signaalin, epäilen naapureiden kapulan saneen sen signaalin meillekin."
Kaukosäädin lähettää infrapunavaloa, mikä ei kulje seinien läpi. Olen kyllä kuullut, että loisteputkivalo, mitä "energiansäästölamputkin" tuottavat, saattavat aiheuttaa kaukosäädön luentapuolella eli vastaanotossa häiriöitä, eli olemattomia ja siten virheelisiä komentoja. Sitten laite tekee omiaan.
"Eli jos autonkin ovet saat olohuonessta lukituksi tai avatuksi autotallissa, sama se on telkkarinkin kanssa."
Ei ole sama vaan eri, koska ne avaimet lähettää radioaaltoja, kun kaukosäädin lähettää infrapunavaloa. Ne molemmat ovat sähkömagneettista säteilyä, mutta aivan eri taajuuksilla. Tässä Wikipedia-tietoa sähkömagneettisesta säteilystä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sähkömagneettinen_säteily
- fgbhnjm
Minulla aukee tv aina sillä kanavalla mikä oli sammuttaessa.Siis siinä telkassa sama juttu,meni takasinkakkoselle,kun oli kokoajan kakkosella.
Eräs kuuluisa selvännäkijä "näki" että kuolemien välillä pääsemme paikkaan jossa unohduksen enkeli antaa meidän valita jonkun elämän. Kenties poikasi ei ole vielä päässyt tähän paikkaan? En tiedä aiheesta paljoakaan mutta olen kuullut tuttaville tapahtuvan kummitteluilmiöitä tai pahoja henkiä, ei tiedä kumpia ne olivat. Joka tapauksessa, parempi jos poikasi saa levon. Kysy neuvoa asiantuntijalta äläkä täältä, ja jos kiinnostaa niin perehdy alan kirjallisuuteen: Edgar Cayce ja unohduksen enkeli / angel of forgetfulness.
- henkimaailma on...
Seurustelin kolme vuotta sitten ,olimme miesystäväni kotona, jonne hän oli minut kutsunut.Iso ok-talo maalla.(olemme keski-ikäisiä) Tuoa iltana hän antoi minulle sormuksen. Juuri kun sovitin sitä sormeeni, kuului voimakas trysähdys, kuin jotain olisi isketty voimalla lattiaan. Katselimme mikä se olisi oiut olla, mutta emme huomanneet mitään erikoista silloin.
Kun seuravana aamuna oli lähtenyt kotiini, miesystäväni soitti ja kertoi löytäneensä ihan sohvan takaa jolla istuimme, äitinsä asunnosta tuodun suuren, vanhan kaktuksen ruukkuineen palasina. Äitinsä oli kuollut vuosi sitten keväällä, ja hänen tyhjä kotimökkinsä oli puolen kilometrin päässä.
Se oli jonkinlainen varoitus, monia muitakin enteitä koin miesystäväni kotona, sekä hänen äitinsä mökissä jossa joskus kävimme.
Myöhemmin kihlaus purkautui, sekä pelastin miesystääni varmalta kuolemalta tuosta talostaan.
Äiti , tai suojelusenkeli oli asialla.Lopulta en osannut sanoa kumpaa henki suojeli. Sain niin paljon harmia ja pahaa mieltä kaikesta.- Pois noituudesta
Täällä joku kertoo selvänäkijöistä ym, ne ei johdata muuhun kuin noituuteen, kaikki pois mikä liittyy vainajahenkiin ja meedioihin ym, kaikki tuo kielletään Raamatussa. Rukoile että vapaudut tuosta huuhaasta sillä se ei ole tervettä.
- tiedän....
Pois noituudesta kirjoitti:
Täällä joku kertoo selvänäkijöistä ym, ne ei johdata muuhun kuin noituuteen, kaikki pois mikä liittyy vainajahenkiin ja meedioihin ym, kaikki tuo kielletään Raamatussa. Rukoile että vapaudut tuosta huuhaasta sillä se ei ole tervettä.
Kokemillani jutuilla ei ole mitään tekemistä noituuden kanssa. Koin että äiti varoitteli ja suojeli poikaansa, he olivat olleet hyvin läheisiä. tai toinen ajatukseni on ollut että henki, tai suojelusenkeli varoitti minua itseäni. Olisi pitänyt jättää mies heti kun tuollaista varoituksia alkoi ilmetä!
Hän osoittautui myöhemmin alkoholistiksi! Tätä en heti tiennyt, hän salasi asian, mutta äitipä varmaan poikansa sekä tämän aik.lapset ym. suvun tunsi! Jotka myöhemmin tuottivat vain pahaa mieltä minulle!
Näen myös enneunia, sekä vaistoan paljon asioita. - Praised be Jeebus
Pois noituudesta kirjoitti:
Raamattu se vasta huuhaata onkin. Niin ovat toki meediot, henget ja muut pelletkin, mutta näihin uskovat eivät yleensä aiheuta ongelmia ympäristölleen. Mitä nyt ärsyttävät vähä-älyisillä hölinöillään.
- Asioita tapahtuu
Kyllä minäkin uskon että on ihmisiä, jotka kokevat ja näkevät asioita, joita monet eivät saa nähdä eikä kokea koskaan elämänsä aikana. Ja näillä asioilla tarkoitan juuri näitä yliluonnollisia ja uskonnollisia asioita. Minulle kävi kerran mökillä yksin ollessani niin että radio napsahti päälle uskonnolliselta kanavalta vaikkei niitä kukaan meidän perheessämme kuuntele. Kysyin sitä vielä erikseen että oliko joku jättänyt edellisellä kerralla radion siihen kohtaa, ei ollut.
Olin juuri tullut mökillemme ja tein siellä ruokaa rauhassa kun äkkiä päätin laittaa radion päälle. Sieltä tosiaan tuli uskonnollista ohjelmaa ja myöhemmin selvisi että se oli radio Dei. Pääasiassa hengellistä musiikkia. Mutta yksi sanoma jäi mieleeni: lähde lähetystyöhön Viroon. Mietin sitä pitkään sen jälkeen. Lisäksi kun sain lopulta ruokani valmiiksi kävin istumaan pöydän ääreen ja katselin ulos järvelle. Järven pinta oli peilityyni ja olin näkevinäni sen pinnassa ristin, samalla tunsin miten kyyneleet tulivat silmiini. Sitten aloin pelätä ja käänsi äkkiä kanavaa. En tiedä miksi pelkäsin. Eihän Jumalaa tarvitse pelätä.- haudan takaa
uskon yliluonnollisiin asoihin kun olen itsekin niit ollut todistamas. Muutama vuos sit tädin mies kuoli. Vein tädin kans jouluna kukkia haudalle. Otin myös kuvan hautakivest, kun teetätin kuvat valokuvaus liikkees, oli tullut kasvot hautakiveen ja kuvast viel erotti kenen ne on ja arvaattekin varmaan kenen
- kaikenlaista tapahtu
minäkin olen kokenut jotain pelottavaa kuolleesta henkilöatä.
tein sukututkimusta isoisoisoäidistäni että mitä hänelle tapahtui kun hän hylkäsi kaikki lapsensa.
kaiken saamani tiedon päätteeksi löysin henkilön jolla oli valokuva tästä vainajasta ja kun pidin kuvaa näkyvällä paikalla se alkoi moittia minua ja tuntua pelottavalta.
ikäänkuin en olisi saanut lupaa selvittää hänen tarinaansa. mutta en voinut sille mitään että minulle ei riittänyt puheet että "huhu kertoo hänestä yhtä sun toista".
nyt kuva on arkistoitu muiden sukupapereiden joukkoon.- totta se on.
Osastollani hoidetaan saattohoidossa kuoleia. Kerran eräs mies kertoi usein näkevänsä sänkynsä vierellä pantterin.(Tämä tietenkin voimakkaiden kipulääkkeiden aikutusta) Kysyin pelottaako häntä , jolloin hän sanoi että ei,pantteri on kiltti.
Myöhemmin olin yövuorossa samalla osastolla , ja kun katsoin osaston käytävän monitoriin minusta tuntui kuin olisin siinä näytöllä nähnyt vilahtan matalan, hiljalleen hölkkäävän olennon menevän ovelle päin.
Seuraavalla kierroksella tuo mies löytyi poisnukkuneena. Kymät väreet käyvät vieläkin, kun tuon muistan.
- lekuriin nopeesti
"Sehän oli tätini poika selvästi joka kanavan kävi aina päälle laittamassa."
paskapuhetta.tätykällä on jotain stressistä saatuja halluja.lääkäriin ja pian. - totta on asiat
Jotain outoa kyllä on olemassa. Oma kokemukseni on lapsuudesta (yksi niistä), jolloin näin enneunen liikenneonnettomuudesta, jossa olin perheeni kanssa osallisena. Kerroin tästä aamulla vanhemmilleni ja tilanne tulikin eteemme illalla kotiin palatessamme kauppareissulta. Muuttunut sää, osalliset, autot, paikka ym olivat juuri niin kuin unessa. Isäni, joka ajoi autoa, kertoi heti minulle osanneen ennakoida tilanteen, ettei käynyt niinkuin unessa oli tapahtunut. Ihmettelimme tätä useaan otteeseen jälkeenpäin. Oli niin monta tekijää ja vanhemmat todistajina, että ei voinut mitenkään olla sattumaa...Olkaapa sitten mitä mieltä tahansa.
Lottonumerot näin kerran myös unessa, joista sain selvää vain neljästä. Kerroin nämä numerot kaverilleni ja hän tuli lottoon kimppaan. Nämä neljä numeroa tietysti tuli, harmi kun en saanut muista numeroista unessa selvää.. ;( Minulta kuoli puoliso 4 kk sitten. Hän oli eläissään hyvin kiinnostunut paranormaaleista asioista. Hän kärsi viimeiset vuotensa kovista kivuista. Hän sanoi, ettei hänen kotonaan kyllä hänen kuolemansa jälkeen kukaan saa nukkua rauhassa.
Hiljaista on ollut. Ihan rikkumattoman hiljaista. Olen nähnyt hänestä kerran todentuntuisen unen, jossa hän sanoi, että kaikki on kunnossa nyt ja sitten kun eräs mies halusi minun kanssani treffeille, katsoin hänen kuvaansa ja muistin, että hän oli aiemmin varoittanut minua samanlaisessa tilanteessa.
Hän huolehti aina ilmanpuhdistimesta. Nyt se on rikki. Se on saattanut kyllä hajota muutossakin.
Kyllä minä huomioin häntä jokapäiväisessä elämässäni. Juttelen hänen kuvalleen seinällä. Mutta mitään paranormaalia ei ole tapahtunut. Minä kyllä uskon, että voisi tapahtua.- kaikkille aikanaan
Suruaika itekelläin,mut en ite ainaskaa vois ihan äkkiä olla suruton.
- Nähnyt
Uskon täysin, että tuonpuoleisesta voidaan ottaa yhteyttä. Olen nähnyt avopuolisoni, jo edesmeneet, vanhemmat heidän kuolemansa jälkeen. Isä näyttäytyi minulle lomatkalla, jonka teimme melko pian hautajaisten jälkeen. Äiti käväisi työpaikallani. Hän poistui yhdestä huoneesta oven läpi. Hänestä näin vain selän, mutta isää katselin suoraan kasvoihin. Näin kävi minulle.
- buddhanature
Keskustelutuokio zen-mestarin kanssa;
Oppilas; "Mitä tapahtuu kuoltuamme?"
Mestari; "En tiedä?"
Oppilas; "Miksi et?"
Mestari; "En ole vielä kuollut."
---
Kyllähän niitä kaiken maailman teorioita voi kehitellä ja omaa mieltänsä huijata ja uskotella sekä saada lohtua keksimällä mitä erikoisimpia aatoksia kuoleman jälkeisestä elämäst. Totuus on se ettemme vain tiedä ennen kuin kuolemme. Se on vain hyväksyttävä eikä seliteltävä, että kun Raamatussa tai Koraanissa sanotaan näin ja näin. Kyllähän mainoksetkin lupailevat ties mitä, mutta en minä niihin silti usko vaan käytän omaa kritiikkiäni ja päättelykykyä.
Harmonista illanjatkoa.- vedäVittu harmooniis
Kusipäisesti kirjoitetua sontaa!!!
Rauhaa kaikille,
kukaan ei tiedä, mitä tapahtuu ennen syntymää tai jälkeen kuoleman.
Ja mitä väliä sillä on, emmehän itse ole näkemässä?
- 18
"Onko kellään muilla vastaavia kokemuksia joista voisi päätellä että on elämää kuoleman jälkeen ?"
Vastaavat kokemukset ovat yleisiä, koska suru -etenkin oman lapsen kuolemassa- aiheuttaa erittäin kovan psyykkisen kriisin. Hallusinaatiot eivät ole siis tuossa stressissä harvinaisia. (Kuolleella ei sinällään ole tuon kanssa mitään tekemistä.)
Mielestäni aloittaja voisi omaisena tukea tätiään surussa ilman, että tukee harhaisuutta. Ei tietenkään tarvitse alkaa väittämään vastaan, mutta pääasia, ettei tue noita harha-aistimuksia ja -luuloja. - LOPUNAIKA
TÄMÄ ON SUOMEN SAIRAIN KESKUSTELUPALSTA,TÄYSIJÄRKISET PYSYKÄÄ POISSA.
- hullu mikä hullu
Täällähän se olet sinäkin ;)
- eläpäs nyt...
hullu mikä hullu kirjoitti:
Täällähän se olet sinäkin ;)
Henkimaailma ei ole koskaan näyttäytynyt kaikille. Ei kannata leimata hulluiksi heitä joilla näitä kokemuksia on.
Täytyy olla tavallista herkemmät aistit, tavallaan jollekin on tuo henkisten kokemusten aistimisen lahja annettu, ihan kuin joku osaa maalata tai soittaa tai on muulla tavoin lahjakas,samoin on laita näiden toisille yliluonnollisten kokemusten kanssa. Henkien näkemin ja viestien saaminen heiltä on aina lahja Jumalalta ja sellaisena siihen pitäisi suhtautua.
Jopa Raamatussa puhutaan hengistä ja käsketään koettelemaan niitä"koetelkaa onko tämä Jumalasta" - Sir Ylihullu
eläpäs nyt... kirjoitti:
Henkimaailma ei ole koskaan näyttäytynyt kaikille. Ei kannata leimata hulluiksi heitä joilla näitä kokemuksia on.
Täytyy olla tavallista herkemmät aistit, tavallaan jollekin on tuo henkisten kokemusten aistimisen lahja annettu, ihan kuin joku osaa maalata tai soittaa tai on muulla tavoin lahjakas,samoin on laita näiden toisille yliluonnollisten kokemusten kanssa. Henkien näkemin ja viestien saaminen heiltä on aina lahja Jumalalta ja sellaisena siihen pitäisi suhtautua.
Jopa Raamatussa puhutaan hengistä ja käsketään koettelemaan niitä"koetelkaa onko tämä Jumalasta""Täytyy olla tavallista herkemmät aistit, tavallaan jollekin on tuo henkisten kokemusten aistimisen lahja annettu"
Niin, tai sitten heillä on vain päässä vikaa. Tätä teoriaa tulee se, että yksikään noista henkimaailman asiantuntijoista ei ole kyennyt osoittamaan kykyjensä todenperäisyyttä. James Randilta saa miljoonan jos onnistuu osoittamaan yliluonnollisen kyvyn tai ilmiön. Että siitä vain hihhulit joukolla loitsimaan kilpaa.
- ateisti43v
minä en usko mihinkään yliluonolliseen asiaan ennen kuin näen selaista.. en edes jumalaan sorry... ja elämään avaruudessa.. mulle yliluonollista on vain chris angelin tekemät temput...
Ja tätä en kirjoittanu sen takia että tästä tulis väittelyä...- usko tai älä sitten
Kyseenalaistat siis omankin olemassaolosi, kun väität, että avaruudessa ei ole elämää. Olemmehan mekin avaruudessa, miksei sitten muitakin voisi olla?
- asiantuntija a
Nykyisin osataan kovin huonosti suomen kieltä. Siksi laitan tähän päivän tietoiskun asiasta. Huuhaa taipuu seuraavasti: huuhaa, huuhaampi, huuhain.
- kjhgfdygh30
hyvää aprillipäivää
- reinhald
Totta kai sielunvaelluksia tapahtuu. Minäkin olin edellisessä elämässäni kylähullu Sortavalassa, ja nyt ihan tavallinen hullu Etelä-Karjalassa.
- jaska686
En usko että kuolleet palaisivat välillä kummittelemaan. Itselle ei ainakaan ole vielä tavarat levitoinu.
www.skykauppa.com- ::::::::......
Ei he kummittele. He lohduttavat läheisiään, ja varoittavat ja suojelevat.Mutta ties vaikka huomenna jo koet jotain...
- gogo
En sanoisi että tarina on hölynpölyä.. Itse en kyseisiin asioihin voi uskoa ja omaan todella vilkkaan mielikuvituksen..
Mutta haluan kommentoida tuota kaukosäädin asiaa.. Minun telkkarissa jos katson kolmos kanavaa laitan tv:n kiinni ja avaan punaisesta virtanapista menee tv kolmoselle..
Sit jos samainen tapahtuu eli laitan kolmosella sen kiinni ja painan kakkos nappia aukeaa tv kanavapaikalle kaksi..
Ettei nyt tädin kaukosäädin toimisi samalla tavalla.. Oli katsonut muuta kanavaa painanut vahingossa sitten sammutuksen jälkeen kakkosta jolloin se kakkosella oli sama kävi uudelleen kun täti oli ihmeissään että mites nyt näin kävikään..
en nyt muuten halua keskusteluun vaikuttaa.. mutta kun kaikki ny ttuota kaukosäädintä miettiin niin haluan liittyä samaiseen mukaan.. jos äiti olis meneetäny poikansa,niin ei se varmaan olis sulkenu telkkaria sillon kun sieltä semmosta asiaa tulee jossa käsitellään läheisen menetystä.
- ...
Katsoi siis eri kanavaa. Ja kun sammutti television se tuli kakkoskanavalle kaksi kertaa. Toiselle kertaa jäikin katsomaan kyseistä ohjelmaa kun ihmetteli miksi televisio meni päälle itsestään ainauuri sille kanavalle
- shalom aleichem.
Huvittaa tämä suunnaton halveksunta tuonpuoleiseen uskovia kohtaan. Ihminen on olemukseltaan spirituaalinen olento mikä näkyy kaikissa ihmisyhteisöissä ja kulttuureissa. Kaikissa maailmankolkissa on omat uskomuksensa jotka liittyvät tuonpuoleiseen maailmaan. Tässä mielessä ääriateismi on normista poikkeavaa ajattelua spirituaalisten elämänkäsitysten joukossa kaikkialla maailmassa. Niin kauan kuin mielenterveyshäiriöistä on puhuttu, nimenomaan normista poikkeava käytös on leimattu mielen häiriöksi. Julistammeko siis ääriateismin mielisairaudeksi? ;)
En tiedä miksi se ärsyttää niin kovin, ja ketä se haittaa jos ihminen uskoo tuonpuoleiseen. Etenkin suuren surun yhteydessä. Ja jos joku ärsyttää, onko se ihan pakko aina ilmaista ääneen? Suomalaiset ovat kärkkäitä ilmaisemaan aina sen mistä eivät tykkää. Eikä mitään sellaista taida ollakaan josta suomalaiset juntit pitäisivät. Ei mitään minkä hyväksyisivät. Ei ainuttakaan asiaa josta ajattelisivat positiivisia asioita.
Minulla on ollut selittämättömiä kokemuksia elämässäni. Ne tuntuvat aika uskomattomilta pelkiksi yhteensattumiksi. Minulle ei ole merkitystä sillä onko taustalla jotakin ns. yliluonnollista vai löytyykö selitys luonnollisista asioista. Ihmeelliset yhteensattumat, kaikenlaiset hämmästyttävät ilmiöt maustavat elämää mukavasti. Ja tarvittaessa tuovat lohtua. Ikävää jos se raivostuttaa jotain ryppyotsaa.
Ja onko yliluonnollinen lopulta muuta kuin luonnollista? ukkostakin on joskus pidetty yliluonnollisena ilmiötä. Ehkä joskus tulevaisuudessa ruumiin kuoleman jälkeistä elämää pidetään yhtä luonnollisena kuin ukkosta nykyään..? - Imissyoumum
Oma tilanteeni tuli uneeni. Eli äitini kuoli vuosi sitten. Samana yönä kun äiti kuoli näin unta. Unessa olin hiekka ranalla. Oli auringon lasku. Katsoin rantaveteen ja näin siivekkään olennon. Se oli vaalea hiuksinen enkeli. Se makasi liikkumatta vedessä. Juoksin sen luo ja otin enkelin syliini. Enkeli katsoi silmiini ja sanoi olevansa minun suojelus enkeli. Sitten se sulki silmänsä ja kuoli syliini. Äkkiä enkeli muuttui äidikseni. Samassa heräsin yöllä noin kahden aikaan, katsoin silloin kelloon . Yht äkkiä tunsin kun joku olisi koskettanut minua poskesta. Se tuntui silitykseltä. Huoneessani ei ollut muita kuin minä. Kosketus rauhoitti minut. Painoin pääni takasin tyynylle ja nukahdin. Aamulla kun heräsin tuli soitto siskoltani että äiti oli kuollut. Hän oli kuollut sairaalassa kello kahden aikoihin. Kuulostaa psykolta mut tää on todellakin totta. Silloin tajusin uneni syyn. Äiti tuli viestimään minulle lähdöstä ja sanomaan hyvästit. Sattumaakaan tää ei voi olla. Uni tulee pyörimään mielessäni koko loppu elämäni. Myös se tunne kun heräsin.
- js
Meillä oli samassa huoneistossa kaksi Samsungin TV: tä. Yhdessä huoneessa kun katsoi ja paineli näppäimiä saattoi toinenkin TV reagoida. Näin ei tietenkään saisi käydä, vaan kävi. Hankalinta oli kuitenkin kun seinänaapureillakin oli samanmerkkinen laite. He myös mielellään katselivat TV:tä hyvinkin myöhään (tai aikaisin). Usein oli ainoa ratkaisu katkaista TV:t pääkatkaisimesta.
- outo kokemus
Uskon että ap puhuu totta! Minulle kävi vuosia sitten outo ja erittäin surullinen kokemus. Olin menossa normaalisti aamulla töihin. Auto sammui 3kertaa ennen kuin pääsin perille. Työpaikalla odotti poliisi ja kertoi että äitini oli kuollut edellisenä iltana. Auto oli aina toiminut moitteettomasti ennen tuota aamua ja toimi vielä vuosia sen jälkeenkin, koskaan ei ollut käyntiongelmia.
Kuoleman jälkeinen elämä on olemassa ja sieltä tullaan lohduttamaan tänne jääviä,mutta me emme aina osaa sitä tiedostaa tai emme ymmärrä.
Ja jokainen voi asiasta olla omaa mieltä mutta ei silti tarvitse toisia leimata mielenvikaiseksi. Itse uskon kuoleman jälkeiseen elämään,en nää siinä mitään pahaa ja kellekkään se usko ei tuota pahaa.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia..:)- outojuttu
Lasteni isä ja mieheni kuoli itsemurhan kautta. Olin ensimmäistä kertaa kuoleman jälkeen yöelämässä, kun taksissa istuessani ja vuodattaessani tarinaani kuljettajalle, radiosta alkoi soida hautajaisissa soitettu kappale ja samaan aikaan kolme joutsenta lensi tosi läheltä tuulilasin yli. en ole uskovainen, mutta mitä tuo tapahtuma mahtoi tarkoittaa...vai oliko puhdas sattuma. Alkoi kyllä itkettämään kahta kauheammin. Ja näitä omituisia kohtaamisia juuri lintujen kanssa on ollut muitakin. weard.
- hui hui
Kuolleet ei ota yhteyttä eläviin. Kun telkkarista painaa virtanappulan pois päältä, pitää kuulua sellainen naks-ääni että se on varmasti pois päältä. Täti ei painanut tarpeeksi syvään sitä virtanappulaa, ja se ponnahti takaisin on-asentoon ja näin ollen ohjelmakin jatkui. Olen tästä 100% varma, käynyt myös mulle.
- työtön asentaja
Tekninen vika, helposti korjattavissa
- Mikään ei ole
varmaa kun tietomme on rajallista. Mutta itse koin juuri jotain tuon tapaista.
Jokin johdatus siinä voi olla. Ne ajatukset voivat lohduttaa joka tapauksessa.
Apua olen saanut hankalissa tilanteissa. Se ei ole mitään pahaa. - Behind the grave
Miksiköhän niin harvoja kiehtoo ajatus saada tietää mikä tai mitä hän oli ennen tätä syntymäänsä. Minua tuo ajatus kiehtoo ja haluaisin kyllä tietää missä olin edellisessä ns. elämässä...vaikka 100 vuotta sitten. Vaikka ihmisiä on miljardeja, moni vain pyörii oman perheen arkipäiväisissä ns. kotikatu ja salkkarit ympyröissä, jota en ymmärrä. Onhan paljon muuta kiehtovampaa ajattelemista. Isäni sanoi aina tulevansa ilmoittamaan kuolemansa jälkeen jossain muodossa jos voi, mutta yli 20 vuotta on kulunut...ehkä hän on siirtynyt jo uuteen elämään. Tuo kertomasi herättää juuri näitä ajatuksia, koska sattuma on niin pieni mahdollisuus ja tuliko hän ilmoittamaan, että hän on jättänyt vain maallisen kehonsa. Minulla on jotain aika uskomattomia sattumia, mutta en halua niitä kertoa, koska niissä on paremminkin paha vallalla eikä sitä saisi kutsua.
Rohkenen epäilä tapahtunutta, mutta vaikka tämä olisikin totta se ei ole hyvä todiste yliluonnollisesta.
Jos haamu olisi millään tavalla fyysinen me voisimme havaita nsen, mutta jos haamut olisivat "henkimaailmassa", me emme ikinä tule voimaan tutkia heitä, koska fyysisinä olentoina me emme voi olla tekemisissä antimateriaalin kanssa, eikä myöskään henkimaailmassa elävä voi kohdata fyysisen olennon kanssa tai vaikuttaa mihinkään fyysiseen.Aine se rauhoittaa, Horatiuksen uskomisella. Anti-henkilö on ongelman henkilö, ratkaisu arkkityyppi-tyyppi, tunnettuus.
- Tietysti
Kakkonen jääny päälle ja täti pitäny kaukosäätimen virta nappia vähä liian kauan pohjassa
- ..
Moni näistä vastaan väittelijöistä ei tunnu lukevan edes kunnolla koko tarinaa. Hän katsoi siis aivan eri kanavaa
- baarimikko79
Jahas. Raamatun mukaan ensin on kristuksen toinen tuleminen ja sen jälkeen tulee maailmanloppu ja sen jälkeen jumala luo kaiken uudelleen ja jakaa ihmiset helvettiin tai paratiisiin. Eli yksikään kuollut ei ole vielä mennyt siis yhtään mihinkään.
"maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman kunnes sinut viimeisenä päivänä herätetään" Tämä lausehan sanotaan aina hautajaisissa.
Se miksi näin sanotaan sen tuossa ylhäällä selitin.
Amen - kolikkokirstuunkilah
Niin en minäkään pitäisi tuota tädin puhetta 100 % luotettavana. Epähuomiossa voinut tv:n laittaa päälle uudelleen. Se ei taasen ole yhtään ihme, että mennyt samalle kanavalle kokoajan. Digipoksi kun aukaisee tv:n aina siltä samalta kanavalta mikä on jäänyt päälle viimeksi kun telkkarin on sammuttanut. Ehkä joku nauhoitus tms. on lähtenyt käyntiin tai muutenvaan tullut joku tilapäishäiriö, kun käynnistynyt uudelleen. Tai tätisi ollut niin ajatuksissaan ettei ole tajunnut painaneensa virtapainiketta vahingossa väärin.
No kuitenkin. Täti on kokenut suuren järkytyksen jolle yrittää alitajuisesti löytää selityksiä... silloin voi hyvin aivot uskotella asioita, kuten sen pyörän kellon rimputuksen. Jos ei naapurin kakara ole ajanut ohi pyörällä. Kukaan muu, vähemmän järkyttynyt ei ole ollut todistamassa näitä tapahtumia.
Noh, jokaisen on itse kuljettava tiensä ja pääteltävä asiat mieleisekseen. Itseäni kyllä masentaa, kuinka uskovaiset jatkuvasti höynäyttävät muutamia sukulaisiani ja vievät heiltä rahat ja mielenterveyden. Kaikki tosi-uskovaiset ovat muuttuneet pelottavasti, hölmistyneet. Eivät oikein enää ole tässä maailmassa, haahuilevat ja touhuavat outoja asioita arjessaan. Olen menettänyt ennen niin pirtsakan ja nokkelan äitinikin tälle ihmeelliselle haahuilujoukolle. Hyvin on yksinkertaiseksi muuttunut ajatusmaailma ja rahat häviää pappien ja meedioiden kirstuihin.- ...
Sinäkään et sitten lukenut kunnolla tarinaa. Täti katsoi siis ihan eri kanavaa
- Deadlift
Melkein joka päivä täällä on noita aloittajan kaltaisia huuhaa aloituksia!!!
Luulisi ihmisillä olevan parempaakin tekemistä kuin märehtiä tota paskaa joka ei perustu mihinkään faktoihin!!!- fghdfhd
Eikö itselläsi ole parempaa tekemistä kuin vastailla viesteihin joita pidät täysin turhina.
- edicius
Riippuu myös itsemurhatavasta, saako rauhan kuoleman jälkeen. Hirttäytyneet usein palaavat kummittelemaan ja hukuttautuneet, mutta esim. typpi-itsemurhan tehneet saavat rauhan, koska typpi on kivuton ja myrkytön itsemurhatapa, joka ei laukaise kehon luonnollisia puolustusmekanismeja.
http://www.tiede.fi/keskustelut/muut-tiedeaiheet-f14/paras-metodi-itsemurhalle-t47323.html - orthotoksus
Jotkut uskovat että ihminen on maan päällä vielä kuolemansa jälkeen 40 päivää.
- On koettu
Itselläni oli tuo juuri sama tilanne paitsi tädilläni tuo kyseinen ohjelma tuli muistaakseni kolmoselta. Monesti puututaan liikaa yksityiskohtiin eikä siksi kyetä näkemään yliluonnollista. Ehkä se on myös ihmisen alitajuntainen puolustuskeino torjua pelottavia asioita. Pitäkää silmänne auki, tosia nämä ovat ja tapahtuu monille muillekkin ihmisille.
- ...
Laitoin kakkosen esimerkiksi kun en nyt muista mikä kanava se oli. Voihan olla että ollaan serkkuja ja puhutaan samasta tädistä
- Enkelit asialla
Tutustu Lorna Byrnen bestsellereihin, niistä saat lohtua ja ymmärrät, ettemme ole täällä yksin, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Toisaalta tieto lohduttaa. Voimia!
- Näin meillä
Ikävä arkipäiväistää kenenkään paranormaalia kokemusta, mutta TV voi avautua tai sulkeutua kun naapuri näprää kaukosäädintään kunhan siinä on sopiva signaali. Koettu on sekin ihme. TVstä tuli silloin muistaakseni urheiluruutu, joten tuskin kellään henkiolennolla oli minulle asiaa...
- voipi kuule
aivan hyvin olla:) itsellä miljoonia kokemuksia noista hommista ja enpä voi enään olla uskomatta tuonpuoleiseen. mutta kummemmin en kokemuksiani käy tässä erittelemään:) (ja terveeksikin todettu fyysisesti ja henkisesti). se on vaan siitä miten "avara katseinen osaa olla":)
- jokuvainkokenut
Minusta kaikki saa uskoa siihen mitä haluaa.
Itselleni on taphtunut kyllä vastaavaa. Nuori omaiseni kuoli yllättäen vahinkoon ja selviytymin ja asian ymmärtäminen on ollut vaikeaa ja tuskallista, niinkuin kenen tahansa kuolema varmasti kaikille. Mutta viikko kuoleman jälkeen keskellä yötä lasinen maljakko tippui keittiön yläkaapista keskelle lattiaa, ja muutamana yön aikana tv meni itsessään päälle. ja silloin oli vielä vanhat putkitelevisiot.
Olen kuullut muiltakin tarinoista kuoleman jälkeen, mutta se on jokaisen omaasia mitä uskoo ja mitä ei. Luulen että ihminen on niin herkässä tilassa läheisensä kuoleman jälkeen että yhdistelee kaikki pienetkin asiat liittyväksi häneen että saisi toivoa ja helpotusta omaan suruunsa. - 62 v tätsy
Kyllä on vastaavia kokemuksia. Olin 17 v, kun äitini kuoli 1967. Tapahtui useaan kertaan heti kuoleman jälkeen tullessani koulusta kotiin, että meillä oli huonekalut keittiössä siirtyneet ja sähköliesi päällä. Ja kerran myös ruokatunnin aikana käydessäni kotona, mitä en yleensä tehnyt. Jot silleen. Muistaakseni hautajaisten jälkeen kaikki rauhoittui.
- kotkotkoo
itselläni ei ole kun yksi merkittävvä juttu ja se tapahtui näin. entisen kaverini isä ajoi suoralla tiellä kalliioon ja kuoli. aina ihmeteltiin miten onnettomuus sattui, oli hyvä sää ja hyvä tie.
kerran yöllä ajaessamme paikan ohi, ykskaks tielle juoksi valkoinen kettu ? ei keritty tarkkaan näkeen kaikki sattui niin joutuin. se istahti keskelle tietä, katsoi kohti meitä ja palasi tulosuuntaan. ihme tapaus, oiski hänen isänsä ehkä väistänyt jotain eläintä ?
äitini kuoleman sain ennalta tietää kun minut herätti kauhumainen huuto. aamulla kerroin tapahtuneen ja ihmettelin jos jotain tulee tapahtuun. joo, samana yönä äitini oli viety sairaalaan ja kuoli muutama päivää myöhemmin.
uskon että on muutakin kuin tämä maanpäällinen helvetti. helvetistä puhutaan paljon vaikka olemme jo siellä :)
pahoittelen että täällä on niin paljon ihmisiä jotka eivät ole oppineet sosiaalista kanssakäymistä eikä muitakaan tapoja. ei kielenkäyttöä,kunnioitusta tai toisten huomioonottamista. toisilla teiniikä jatkuu koko elämän. - näin on näreet
Elämä on kokonaisuus,toisille tapahtuu ihmeitä toisille ei. Toiset uskoo toiset ei.
Mutta samassa veneessä ollaan,toiset pelastuu toiset ei.
Pelastusrengas on Jeesus,valita on vapaa.
Valinnan tekee jokainen itse, siitänähen on turha ruikuttaa.
Selittelyjä en edes kuuntele,niin alkoholistitkin puolustavat juomistaan. - KOIRANOMISTAJA
MINULLE SATTUI KUMMIA VAJAA VUOSI SITTEN. MENIMME MIEHENI KANSSA NUKKUMAAN JA KOIRAMME OLI AIVAN VAUHKO JA OUTO. OLTIN SEN SITTEN REMMIIN SÄNKYNI VIEREEN JA HUOHOTTI PELOISSAAN JA RAUHOITTUI AINA HETI KUN SILITIN TAI PIDIN VAIN KÄTTÄNI SEN PÄÄLLÄ. YRITIN NUKKUA NÄIN KÄSI KOIRAN PÄÄLLÄ MUTTEN SAANUT NUKUTUKSI HUONON ASENNON TAKIA TAI JOS OTIN KÄDEN POIS KOIRAN PÄÄLTÄ, NIIN ALKOI KOVA HUOHOTUS JA TÄRINÄ. KULUI NOIN TUNTI JA KUUNTELIN KUINKA ASKELEET LÄHTI ETEISESTÄ KOHTI MAKUUHUONETTA. ENSIMMÄISEKSI SÄIKÄHDIN EIKÖ ULKO-OVI OLE LUKITTU KUN JOKU TULEE NÄIN VAAN SISÄLLE. MUTTA SITTEN AJATTELIN JO SAMASSA ETTEIHÄN OVI KÄYNYT VAAN PELKÄT ASKELEET ALKOI KUULUA. JOTEN NAURAHDIN ETTÄ JOKU LAPSISTA SITTEN KÄVELEE JA TULEE TIETTY ILMOITTAAN OLEVANSA VÄHINTÄÄN MAHAKIVUSSA.
ODOTIN RAUHASSA JA ASKELEET TULIVAT MINUN PUOLELLE SÄNKYÄ JA PYSÄHTYIVÄT SIIHEN JA OLI HIIREN HILJAISTA. ODOTIN LAPSEN PUHUVAN, MUTTA KAS KUMMAA EI SIINÄ KETÄÄN OLLUT JA LAPSET NUKKUIVAT OMISSA HUONEISSAAN KAIKESSA RAUHASSA.
KOIRA OLI KOKO YÖN AIVAN KUMMALLINEN, JOLLAINEN EI OLE ONNEN OLLUT EIKÄ MYÖSKÄÄN SEN JÄLKEEN.
AAMULLA MENIN TÖIHIN VÄSYNEENÄ JA KAS KUMMAA SIELLÄKIN OLI SATTUNUT KUMMIA. TYÖKAVERINI KERTOI PELÄSTYNEENSÄ KAMALAA RÄSÄHDYSTÄ AAMU KUUDELTA JOKA TULI VARASTOSTA. SIELLÄ OLI ISO JÄLKIRUOKA MALJA HAJONNUT OMIA AIKOJAAN TYÖTASOLLA JA LASIA OLI TASO JA LATTIAT TÄYNNÄ.
OLEN VAKUUTTUNUT ETTÄ HYVÄ YSTÄVÄNI TULI JÄTTÄMÄÄN JÄÄHYVÄISET MINULLE TÄNÄ YÖNÄ. HENKILÖ LIITTYY MYÖS TYÖPAIKKAANI, KOSKA OMISTI PAIKAN YLI KYMMENEN VUOTTA JA PALKKASI MINUT SINNE TÖIHIN ENNENKUIN MYI PAIKAN. YSTÄVYYTEMME JATKUI SIIHEN ASTI KUNNES YSTÄVÄNI SAI YLLÄTTÄVÄN SAIRASKOHTAUKSEN JOHON MENEHTYI. - niin kerta..
Ihminen on eläin. Ei ole mitään sielua. Me olemme vain kemiallisia yhdisteitä ja sähköä. Kun yhdisteet lakkavat muodostumasta ja vaihtumasta ja sähkö ei enää kulje, se on siinä. Mätänevää lihaa, ei mitään muuta. Jos haluatte johonkin harhaan uskoa, niin ihan vapaasti, mutta älkää tulko sitä muille tuputtamaan.
- ...
Tässä ei ole kenellekään mitään tuputettu vaan kerrottu tositapahtuma. Joille se on tuputusta. Jättäkööt vastaamatta viestiin ja antakoot niiden jutella jotka tapahtumaan uskovat
- nainen30....
Suosittelen lukemaan Lorna Byrnen: enkeleitä hiuksissani. Minä pidin myös ennen tämmöisiä juttuja epäuskottavina ja ihmisiä "hulluina" jotka vastaavia kertoo. Kun olen alkanut kutsumaan enkeleitä ja rukoilemaan, niin elämäni on muuttunut totaalisesti. Olen ihan tavallinen ihminen, en mikään psykiatrinen potilas, jollaiseksi näiden kommenttien jälkeen minut luokitellaan. En välitä siitä, sillä olen todella onnellinen ja elän ihan normaali kolmekymppisen naisen elämää, biletän yms.
- se kaukosäädin
Hah hah haa.
Tädilläsi on luultavasti viallinen kaukosäädin! - tosi asia totena
kyllä kirjoittaja on oikeassa.tällaisia rajatapahtumia on olemassa.niin kuin jälleen syntymäkin.
- taivastenvaltakunta.
Terveiset äiskä täältä helvetistä,täällä on tosi hauskaa. Komeita naisia seksiä saa käden käänteessä ja olutta piisaa.
- sähkökatkot..
aukoo jotkut televisot jos ne on suljettu kauko-säätimellä, ei tarvii olla kuin sellanen katko joka ei edes muuta kuin valoja väläyttää niin se aukasee telkun, kokemusta on.
- tavis
Uskon tuohon sillä äitini kävi kuolemansa jälkeen minulle näytille,tämä aihe vaan on niin arkaluonteinen.ei sitä kaikki tajua kuten kommenteista näkyy mutta
jos tämä tieto lohduttaa niin sanotaan että vain harvoille tämä tilaisuus suodaan
ja kyse on ainutkertaisesta asiasta jota vain herkimmille ihmisille suodaan,
tämän päivän maailma on vaan niin kyyninen että tällaisia ihmisiä katsotaan kieroon,mutta kun itse tiedän mitä tunnen riittää mulle.) - +++++
Kaunis kappale kuolemasta.
http://www.youtube.com/watch?v=908IZPBag30 - zippe70
Kaikella on tarkoituksena Tädillesi oli tarkoitettu kyseinen asia ja sillä on merkityksensä. Hengelliset asiat, joskus ihmetyttävät ja niitä ei aina ihmismieli pysty ymmärtämään.
- Anniinna28
Mun poikaystävä kuoli ulkomailla (oli itsekin ulkomaalainen) jäädessään auton alle. Olin itse paikalla ja näin kun hän vahingossa juoksi auton alle ja kuoli onnettomuuspaikalle.
Olin kai jonkinlaisessa shokissa, mutta muistan että mieleeni tuli kaiken sen paniikin ja hädän keskellä, että näin tämän piti mennäkin, että jostain syystä näin tässä pitikin käydä. Todella sairasta. Onnettomuuspaikan vieressä oli meren ranta ja täysi kuutamo sinä yönä. Katselin emrelle, kun ihmiset ja ambulanssin parveilivat kadulla ja poikakaverini ruumis makasi keskellä tietä valkoisen peitteen alla. Yhtäkkiä tuntui kuin poikaystäväni olisi ollut läsnä, rauhoittanut minua ja kun katsoin upeaa kuunsiltaa merellä niin mulle tuli tosi rauhallinen olo ja tiesin että ei poikaystävälläni ollut mitään hätää enää.
Koko ilta ennen onnettomuutta oli ollut jotenkin outo ja aistin sen jo silloin. Esim. mietin pitkään että lähdenkö katsomaan poikakaveriani hänen työpaikalleen jne. Mutta joku pakottava asia sai minut lähtemään ja matkustamaan 30 kilometriä taksilla keskellä yötä, ihan kuin kohtalo olisi ilmoittanut että nyt viimeiset mahikset saada nähdä hänet. Vaikea selittää järjellä sen koko illan tunnelmaa.
Mutta toki tapahtuma oli aivan kamala. Minä vieraassa maassa ja poikaystäväni makasi keskellä tietä kuolleena ja en varmasti ikinä unohda kuinka veri valui tieltä vesiviemäriin. Mutta en itkenyt, voin vain sisäisesti pahoin, minua oksetti. ei verrennäkeminen tai ruumiin näkeminen vaan se tilanne, se suru ja paniikki. En muista kuinka pääsin pois onnettomuuspaikalta, mutta yöllä kun palasin hotelliini niin olin vain kylmästi pyytänyt baarissa istuvia ihmsiä syömään kanssani. Toki he näkivät verisistä käsistäni etten ollut kunnossa. Yöllä soitin poikaystäväni puhelimeen vaikka tiesinkin ettei hän enää vastaa, koska on kuollut. Aamulla nousin aikaisin ja ilmoitin hotellin respalle että lähden ostamaan hautajaiskukkia. en niitä tietysti löytänyt, vaan harhailin ympäri kaupunkia.
Tilanteen pelästi poikaystäväni sukulaiset jotka soittivat minulle ja juttelivat minulle ja tulivat tapaamaan minua.
No meni aikaa puoli vuotta ja palasin suomeen, en muista ajasta oikein mitään, surin kovasti ja itkin ikävääni. Kerran illalla itkin ja huusin, että jos poikaystäväni jotenkin näkisi minut niin tulisi lohduttamaan minua, koska usein aistin hänen läsnäolonsa (kuulostaa tyhmältä...). Samantien alkoivat ikkunaverhot heilua kuin tuuli olisi puhaltanut niihin, ne oikein lepattivat. Oli kuitenki talvi ja ikkunat kiiinni. Naureskelin silloin, että sattuipa hyvin, että verhot heiluivat, en uskonut että hän olisi niitä heiluttanut. Samana yönä sitten valvoin ja valvoin ja itkin ja toivoin että edes kerran vielä voisin nähdä hänet. Yhtäkkiä koirani katsoi pää kallellaan parvekkeen ovea kohti ja alkoi heiluttaa häntää. En nähnyt siellä mitään, mutta kun katsoin takaisin koiraa ja kai kysyin, että mitäs se nyt höpsi kun oli näkevinään jotain. Niin koiran ja minun välissäni seisoi joku. Hahmo oli ihmisen, se ei ollut kirkas mutta lämmin/valoisa. Hahmolla ei ollut kasvoja, tai en nähnyt niitä. hahmo ojensi käden ja minä vaan tartuin siihen ja sen jälkeen minun tuli todella hyvä olla, tiesin että se oli poikaystäväni joka tuli rauhoittamaan minua ja lohduttamaan että kaikki hyvin. en pelännyt yhtään. Juuri kun olin sanomassa hänelle jotain, hahmo katosi. Koira katsoi minua vinkuen ja heilutti edelleen häntää.
Sen hetken jälkeen en ole ollut enää ahdistunut poikaystäväni menetyksestä, sen jälkeen muistan mitä elämässäni on tapahtunut, enkä ole elänyt kuin sumussa. Toki suren vieläkin. Ennen en uskonut kummituksiin, mutta tuon jälkeen olen uskonut näitä ns. kummitusjuttuja. - Tuulia
Uskon jonkinlaiseen henkimaailmaan... Joitakin vuosia sitten kuoli tuttavapiirissä nuori poika, samaisena yönä hänen kotonaan "hajosi" kodinkoneita. Useampi kello pysähtyi...
- ...
Katsokaa `` The Messengers `` elokuva
- 1+2
Me olemme oppineet kaikenlaisia mielikuvia siitä että keitä me olemme ja mitä elämä on, ja nämä mielikuvat estävät meitä ymmärtämästä keitä me todella olemme. Hyvä kirja, joka ei tarjoa valmiita vastauksia ja mielikuvia, vaan jonka avulla voi oikeasti itse selvittää asiat, löytyy sivulta www.alkuajatus.org
- uinjukkeli
Eräänä yönä heräsin kummalliseen uneen. En tarkkaan muista, mitä siinä oli, mutta herättyäni minulla oli valtaisa erektio. Se oli ponnekkaampi kuin ksokaan sitten teinivuosien, eikä se tahtonut millään asettua. Se ei ollut mitään tavallista kiimalaatua vaan tuntui pelkästään fyysiseltä, kuin kivulta. Se valvotti minua aamuun saakka. Sitten aamulla soitin töihin ja otin saikkua ja aloin nukkumaan. Parin tunnin päästä soitettiin, että enoni on kuollut. Enoni oli majakan vartija.
- anyways
Minun mummi kuoli kolme vuotta sitten ja sen jälkeen olen hänet nähnyt unissani kaksi kertaa hyvin todentuntuisesti. Viimeksi hän antoi neuvon elämäni vaikeaan asiaan. Ihan sama onko se psyykkeeni tuotosta vai jotain muuta, niin helpottavaa silti ajatella jonkun seuraavan elämääsi ja suojelevan matkan varrella.
- tuulikesa
Joskus vain sattuu tuolaisia asioita, ja eihän siinä olisi ollut mitään ihmeellistä, jos tv olisi auennut vaikka 4 -kanavalle ja sieltä olisi tullut sinkkuelämä, mut kun sen avautui sellaiselle ohjelmalle, joka oli puhutteleva tädillesi, hän tietenkin ajatteli että tämä nyt on jotain johdatusta, no kukapa tietää. Mutta pojalla itsellään ei toki ole mitään tekemistä asian kanssa, tuo aihe vain oli juuri tätiäsi kosketava. Kyllä minunkin tv joskus aukee vaikka olen ollut sen laittavinaan kiinni, kun olen huolimattomasti kaukosäädintä käsitellyt.
Mut miksi minä kinnostuin tästä kirjoituksesta on se syy, että minunkin poikani on kuollut ja siitä selviäminen on hyvin mutkikasta. Mutta se ei taas liity lainkaan onko elämää kuoleman jälken, kuin ei television aukeaminenkaan :/ menipä mutkikkaaksi :) - Kiitos Anniinna28
Hei, Anniinna28. On ihan sama mistä lohtu tulee, jos se auttaa jatkamaan elämää surun jälkeen. Mitään kokemusta ei kannata väheksyä eikä missään tapauksessa hävetä, puhuvat tyhmät (itseään viisaiksi luulevat) mitä tahansa. Ne, joilta ei ole läheistä kuollut, eivät tiedä menetyksen tuomasta tuskasta yhtään mitään. Se on heillä vasta edessä. Surun jälkeen moni kuitenkin vahvistuu ja kykenee ajan oloon elämään jopa täydemmin, kun muisto rakkaasta kirkastuu.
Kiva että kerroit, auttaa varmaan monia, jotka juuri tänään kamppailevat saman asian kanssa. - niin on.
Oletteko muuten tullet ajatelleeksi sellaista asiaa, että jos vaikka Rautatieaseman vessassa panette jotakin henkilöä (naista tai miestä) perrseeseen, on edullista käyttää jotakin liukuvoidetta.
Ei mene ollenkaan niin paljon aikaa penetraatioon vaan pääsee heti asiaan.
Tämä on siinä mielessä huomionarvoista, että siellä vessan oven takana voi olla joku henkil, jolla on kauhea kova kkusihätä, puhumattakaan siitä, että hänellä saattaa olla tosi kova paaskahätä.
Niin se vaan on!- tuulitukka
Kyllä olet suoranainen IDIOOTTI...että mitään näistä keskustelu asioista...
MITEN KEHTASIT TUOLLAISTA KIRJOITTAA? joudat helvetin tuleen koko
PASKIAINEN! Paskat menis sullakin raukalla housuun,jos sulle ilmestyis
henkimaailmasta joku eteesi...MITEN SITTEN SUU PANNAAN...TYHMÄ AASI???
- pienen pojan suusta
sanon vaan että: jos vanhassa laulussa sanotaan, että pyörän voi paikata purukumilla. ei se välttämättä ole totta sama asia pätee raamatun kanssa.
mutta sanon myös sen että kaikki uskoo mihin haluaa, se on harmi kun täällä on niin paljon idiootteja...
itse en usko jumalaan. - uskokoon ken haluaa
Raamattu on vaa satua!
- !!!!!!!!!!!
Ilman muuta oli tätisi poika mitään muuta mahdollisuutta ei ole edes olemassa edes idioottiaivoissasi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- VPässä
Raamattu on Jumalan sana ( 2. Timoteukselle 3:16; 2. Pietarin kirje 1:20-21 ) ja Jumala ihmisen tekijänä parhaiten tietää sen elävätkö kuolleet vai eivät.
Jumala sanassaan Raamatussa vastaa näin:
- Saarnaaja 9:5 Sillä elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä yhtään mitään, eikä heillä ole enää palkkaa, sillä heidän muistonsa on unohdettu.
- Saarnaaja 9:6 Myös heidän rakkautensa ja vihansa ja mustasukkaisuutensa ovat jo hävinneet, eikä heillä ole ajanhämärään asti enää mitään osaa missään, mitä on tehty auringon alla.
- Saarnaaja 9:10 Kaikki mitä kätesi löytää tehdäkseen, tee voimallasi, sillä ei ole työtä eikä suunnittelua eikä tietoa eikä viisautta Seolissa, paikassa johon olet menossa.
1. Kuolleet eivät tiedä yhtään mitään.
2. Kuolleilla ei ole mitään osaa missään.
3. Seolissa ei ole mitään toimintaa.
Itse ostin vanhaan televisiooni syksyllä 2011 pienen antennivarkkoon liitettävän digipoksin, joka maksoi tarjouksessa Tuurissa vain 20 €.
Se digipoksi on niin herkkä kaikille sähköverkon jännite piikeille, että laitta TV aina sähköpiikin sattuessa itsestään päälle.
Aina kun pakastimeni moottori käynnistyy tai sammuu niin se aiheuttaa asuntoni sähkövarkkoon jännitteen muutoksen, joka taas puolestaan aiheuttaa dikipoksin päällemenon ja niin TV menee itsestään päälle.
Nyt minulla on TV vieressä jatkojohto, jossa on virtakatkaisija, kun käyn nukkumaan tai lähden kotoa, niin sammutan siitä virran. Eikä sitte TV mene itsekseen yöllä tai poissa ollessani päälle.
- Filippiläisille 4:5 Tulkoon järkevyytenne tunnetuksi kaikille ihmisille.
On säälittävää, että Suomessakin on yli 350 uskon lahkoa, jotka kaikki väittävät olevansa kristittyjä ja lukevat Raamattua omien halujen mukaisesti vääristellen.
Eli ns, tulkiten.
Ja kaikkien noiden yli 350 lahkon opetus on ristiriidassa Raamatun kanssa. Ja suurimmat noista lahkoista ovat:
Suomen Evankelis Luterilainen Kirkko, Helluntai Seurakunnat, Baptistit, Katolliset, Orttotoksit, Lestadiolaiset, Adventistit, Mormonit ja tässä vai suurimmat itseään kristityiksi väittävät lahkot joiden opetus on epä Raamatullista ja joiden jäsenet eivät itse viitsi lukea Raamuttua niin paljon, että saisaivat selville opettaako pappi kirkon perinteitä ja tapoja vai perustuuko papien opetukset Raamattuun.
He vai sokeasti oskovat kaiken sen mitä papit puhuvat.
Hyvät ihmiset lukekaa Raamattua ja ottakaa itse selvää siitä perustuuko kirkkonne pappien puheet ja perinteet Raamattuun vai vain perinteiden ja tapojen viettämiseen. - M.O.T.
Ystäväni teki itsemurhan, minkä sain sisäisesti heti tietää (kokea). Hän kärsi siitä helvetisti, minkä takia en pystynyt yhtenä yönä nukkumaan, kun yritti ottaa hädissään yhteyttä minuun. Oikein muuta ei voinut tehdä kuin rukoilla apua, heti kun sain tietää. Sitten en kokenut muuta kuin omaa suruani. Tapasimme sitten kerran unessa uudestaan noin puolen vuoden kuluttua, mikä oli hyvä tapaaminen. Hän oli ilmeisesti päässyt parempaan paikkaan, vaikka itsemurha on kuulema huonoin valinta, minkä ihminen voi tehdä.
Tämän lisäksi olen saanut tietää, että olen ollut täällä ennenkin, mikä oli äärettömän onnellinen kokemus. Minulla on ainakin 6-7 asiaa ja kokemusta elämässä, joista kukin todistaa yksinäänkin, että olen ollut täällä ennenkin. 100% varmasti. Vaikka jossain vaiheessa koettelin asiaa ja itseäni todella rankasti. Mutta totuus on aina totuus. Toivon että jokainen voi itse tutkia ja olla rehellisiä totuudelle ja sille mitä voi allekirjoittaa. - Kustusjustus
Tiesittekö, että koirillakin on sielu? Rakas koirani kun kuoli, niin tuhkauksen jälkeen kun kuljimme veljeni kanssa metsässä, sanoin että Rakas Rekku, anna merkki jos olet täällä. Ja juma lauta! Jostain kaukaa kuului koiran haukku! Voiko sitä tämän yksiselitteisemmin enää todentaa? Ja sitten seurasi toinen merkki heti perään. Fordini ei käynnistynytkään enää! Tulin niin iloiseksi että.
- entinen kepstikko
Halleluja! Piti skeptikkona vaeltaa pimeydessä yli 30 vuotta kunnes SINÄ tulit ja räväytit eteeni KIIS-TAT-TO-MAT todisteet henkimaailman olemassa olosta.
Kiitos sinulle! Alankin heti pitämään yhteyksiä meedioiden kautta enkä korvauksissa heille kitsastele!
- kaiken loppu
Kuolema.
Kun tuuli käy hänen ylitsensä ei häntä enää ole, eivätkä hänen olinpaikkannsa häntä enää tunne. - k
jos poika olisikin muuttunut zombiksi :D no ei zombei oo olemas :D
- ...
haistahan paska
- Tavallinen tarina
Oliko televisio sellaista mallia, joka sammutetaan ja laitetaan päälle televisiossa olevasta katkaisijasta, eikä siinä ole kaukosäädintä? Jos oli, niin sitten voisi ajatella jotain yliluonnollista tapahtuneen. Mutta jos kyseessä oli nykyaikainen televisio, joka oli "sammutettu" kaukosäätimellä lepotilaan (ruutu pimenee, mutta herätevirta jää päälle ja merkkivalo palaa), niin se voi mennä vaikka pienestä sähköverkon jännitepiikistä päälle. Tätä tapahtuu joskus lyhyiden sähkökatkojen yhteydessä. Tai paremminkin nämä katkot ovat vain sähköverkon häiriöitä, koska katkoa ei välttämättä huomaa edes valojen vilkahduksena, koska se on niin lyhyt.
- jgöljhlhljbn
Pienenä poikana kerroin vanhemmilleni, että minä jään huolehtimaan tästä talosta ja tontista kun teistä aika jättää. Vuodet vierivät ja äitini kuoli 1989. Isä jäi huolehtimaan minusta ja isoveljestäni, kunnes velipoika lähti maailmalle. Isä asui talon toisessapäässä pienessä kaksiossa ja piti meistä hyvää huolta ja hoiti kovasti taloa sekä tontin viljelyksiä yms. Kunnes isä kuoli toukokuussa 2009. Jäin silloisen tyttöystäväni kanssa taloon kahden. Näin pian unen jossa isä nukkui vanhan hylätyn autoni takapenkillä sikiöasennossa, tönin häntä hereille ja olin hädissäni, hän vastasi: Hyvinhän te täällä pärjäätte, ei täällä minua enää tarvita. Ja tuon jälkeen minulla vahvistui voimakkaasti se tunne että nyt on se minun vuoroni pitää huolta talosta ja sen tontista.
Vaistoan usein isän läsnäolon ja olen saanut häneltä usein vinkkejä miten ratkaista jokin taloon liittyvä ongelma, tunnen myös miten hän iloitsee kanssani siitä kun ongelma on ratkaistu. Nyt täälä talossa asuu minun ja avopuolisoni lisäksi 5kk ikäinen pikkupoika jonka silmät kirkastuu aina kun näkee isänsä :) ...tiedän että jonain päivänä hän kutsuu minua apuunsa, kun olen jo tuollapuolen... ja minä tulen. - Naapurin känniläinen
Tässä on yksi. Naapurissamme asui pariskunta. Asuimme silloin rivitalossa. He olivat jtn yli 50 vuotiaita ainakin. Ehkä 60. Miehellä oli alkoholiongelmia ja salainen kätkö varastossa johon hän vaimon tietämättä meni ryyppäämään. Miehen saattoi välillä nähdä hoippuroimassa kalsareissa roskapussi kädessä kohti roskiksia. No sitten eräänä päivänä sain tietää, että naapurimme oli kuollut. Syy oli alkoholi. Sitten eräänä päivänä kävelin koulusta kotiin (olen nyt 14) ja olin varmaan 11 tai jotain. Olin kävelemässä tien yli kun ohitseni käveli ihan saman näköinen mies. Kalsareissa. Roskapussi kädessä. En muista kunnolla, mutta muistan että mies oli ihan vanhan naapurimme näköinen. Voi toki olla että hän oli joku toinen känniläinen... mutta aika outo sattuma että on ihan saman näköinen ja käyttäytyy samalla tavalla.
- Näin se on.
Tämänkin keskustelun aloittanut joku vähä-älyinen älykääpiö joka haluaa vain vähän huomiota keskutelupalstoilla. Hän myös uskoo keijukaisiin ja muihin satuolentoihin. Herätkää ny ihmiset, luuletteko oikeesti että tämmösillä jutuilla on perää? Jotkut vaan keksivät tylsyyteensä tai sitten ei ole muuta asiaa uutisoitavana
- tuulitukka
älä sinäkään "älykääpiö" tule kirjotteleen tänne,ku et tajua MISTÄÄN MITÄÄN!!!!!
- kesk. aloittaja.
Kyseessä ihan tositarina. Oletko koskaan miettinyt miksi tuollaisten asioiden kuuleminen aiheuttaa sinussa noin kovaa vihaa ? Onko se pelkoa jotakin asiaa kohtaan ?
- Hullut hävetkää.
HULLUJA ovat kaikki, jotka luulevat kummitusten tulevan näyttämään heille jotain potaskaa. Psykiatrille aika ja kohti mielenterveydellistä parantumista.
- aloittaja.
Niin. No sellaiset tapaukset on erikseen joissa nähdään kummituksia. Ja luullaan asioita tapahtuvan. Mutta tämä tapaus on tosi
- itsestäänselvyys
Surullinen tai miksi edes surullinen mutta totuus kuitenkin on se että ei ole olemassa mitään henkimaailmaa eikä edes sielua. Elämä kestää esimerkiksi 100 vuotta ja sen jälkeen sinua ei enää ole etkä enää ikinä tiedosta mitään.
Jonkun mielestä sellainen ajatus on täysin järjetöntä ja mahdotonta koska elämä on niin erikoinen asia että se jatkuu varmaan ikuisesti. Mutta ei, ei se jatku.
Eläkää elämä kokonaan nyt kun olette elossa ettei tarvi lykätä sitä jonnekkin tuonpuoleiseen- agnostikko.
Tuollaiset tapahtumat kyllä kertovat toista. Ja ihmisillä on paljon kuolemanrajakokemuksia. Myös jälleensyntymäkokemuksia on joissa lapsi pystyy kertomaan edellisestä elämästään ja tunnistamaan edellisen elämänsä sukulaisiaan ja perhettään ja tietämään heistä asioita mitä tiesi vain tämä edellisessä elämässä elänyt henkilö
- Itsestäänselvyys
agnostikko. kirjoitti:
Tuollaiset tapahtumat kyllä kertovat toista. Ja ihmisillä on paljon kuolemanrajakokemuksia. Myös jälleensyntymäkokemuksia on joissa lapsi pystyy kertomaan edellisestä elämästään ja tunnistamaan edellisen elämänsä sukulaisiaan ja perhettään ja tietämään heistä asioita mitä tiesi vain tämä edellisessä elämässä elänyt henkilö
Sellainen pelko missä sinä itse tai joku rakkaasi on välittömässä (juuri nyt tapahtuvassa) hengenvaarassa on täysin loogista. Mutta yliluonnolliset kauhuolot eivät ole loogisia. Varsinkin lapsena niitä kokee varmasti jokainen ihminen.Tuo on yksi syy miksi näihin uskotaan mutta ei ainoa syy.
Myöskin onhan tavallisen ihmisen mielikuvitus täysin kykenevä ajattelemaan mitä tahansa joten miksi nuo ajatukset olisivat juuri edellisten elämien jäänteitä? Luulempa että siksi uskotaan sielunvaelluksiin sun muihin jos koetaan oman elämän olevan riittämätön. Sellainen tunne taas tapahtuu vain vertailemalla muihin.
Jos luulet jollain toisella olevan elämässään jotain parempaa kuin sinulla itselläsi niin mieti tarkkaan mitä se on, ja miksi sinä pystyt sen ymmärtämään mitä se on. Se kaikki tulee sinusta itsestäsi. - agnostikko.
Itsestäänselvyys kirjoitti:
Sellainen pelko missä sinä itse tai joku rakkaasi on välittömässä (juuri nyt tapahtuvassa) hengenvaarassa on täysin loogista. Mutta yliluonnolliset kauhuolot eivät ole loogisia. Varsinkin lapsena niitä kokee varmasti jokainen ihminen.Tuo on yksi syy miksi näihin uskotaan mutta ei ainoa syy.
Myöskin onhan tavallisen ihmisen mielikuvitus täysin kykenevä ajattelemaan mitä tahansa joten miksi nuo ajatukset olisivat juuri edellisten elämien jäänteitä? Luulempa että siksi uskotaan sielunvaelluksiin sun muihin jos koetaan oman elämän olevan riittämätön. Sellainen tunne taas tapahtuu vain vertailemalla muihin.
Jos luulet jollain toisella olevan elämässään jotain parempaa kuin sinulla itselläsi niin mieti tarkkaan mitä se on, ja miksi sinä pystyt sen ymmärtämään mitä se on. Se kaikki tulee sinusta itsestäsi.Teillä epäilijöillä tuntuu olevan lukemisen ymmärtämisessä paljon ongelmia. Nuokin jälleensyntyneet lapset ovat tosiaan muistaneet keitä he ovat tavanneet edelisessä elämässä ja tavanneet tämän henkilön lähiomaisia, tietäneet keitä he ovat ja paljon tapahtumia heidän elämästään mitä tämä edesmennyt henkilö vain tiesi. Keskustelun aloituksessa kerrotussa tarinassa myöskään ei VOI olla kyse mitenkään enää pelkästä viallisesta tv:stä, minkä moni epäilijä ymmärtäisi kun lukisi lukemansa tekstin kunnolla. Liika epäily/sellainen että ei usko mitä kuulee vaan koettaa keksiä sille väkisin vaikka minkälaisia epäloogisen kuuloisia selityksiä menee jo vahvasti hölmöyden puolelle
- angostikko.
Jos luulet jollain toisella olevan elämässään jotain parempaa kuin sinulla itselläsi niin mieti tarkkaan mitä se on, ja miksi sinä pystyt sen ymmärtämään mitä se on. Se kaikki tulee sinusta itsestäsi.Elämäni on hienolla mallilla. SIksi varmaan ei ole ikinä tullut mieleenkään muiden ihmisten elämän kyttäily mitä juuri itse ehdotit. Ja siksi osaan myös uskoa kuulemani enkä vainoharhaisesti rupea kehittelemään omia tarinoitani jonkun kertomasta tarinasta vain siksi että pelkäisin jotakin yliluonnollista, kuten sinä.
- ajattelija.
Se että elämä ei jatku elämän jälkeen on yhtä itsestäänselvyys kuin että se jatkuu. On mahdotonta tietää kumpi tulee tapahtumaan. Itse uskon 50-50
- Itsestäänselvyys
angostikko. kirjoitti:
Elämäni on hienolla mallilla. SIksi varmaan ei ole ikinä tullut mieleenkään muiden ihmisten elämän kyttäily mitä juuri itse ehdotit. Ja siksi osaan myös uskoa kuulemani enkä vainoharhaisesti rupea kehittelemään omia tarinoitani jonkun kertomasta tarinasta vain siksi että pelkäisin jotakin yliluonnollista, kuten sinä.
Miksi juuri me olemme epäilijöitä? Sinä epäilet itsestäänselvyyksiä.
Ja nimimerkki ajattelijalle se vielä tiedoksi että et voi uskoa 50-50. Se tarkoittaa että et vain tiedä ja mielipiteesi on tyhjä.
Jos menet autokauppaan ja katselet tarpeeksi kauan jotain autoa niin lopulta myyjä kysyy tehdäänkö kaupat? Vastaat myyjälle lopullisena vastauksenasi että 50-50. Silloin ei myyjä etkä sinä itsekkään tiedä mitä niissä kaupoissa käytännössä tapahtui. Sinut opastetaan ulos liikkeestä ja myyjä palaa todellisuuteen oikeiden asiakkaiden kanssa. - agnostikko.
Miksi juuri me olemme epäilijöitä? Sinä epäilet itsestäänselvyyksiä.
Ja nimimerkki ajattelijalle se vielä tiedoksi että et voi uskoa 50-50. Se tarkoittaa että et vain tiedä ja mielipiteesi on tyhjä.
Jos menet autokauppaan ja katselet tarpeeksi kauan jotain autoa niin lopulta myyjä kysyy tehdäänkö kaupat? Vastaat myyjälle lopullisena vastauksenasi että 50-50. Silloin ei myyjä etkä sinä itsekkään tiedä mitä niissä kaupoissa käytännössä tapahtui. Sinut opastetaan ulos liikkeestä ja myyjä palaa todellisuuteen oikeiden asiakkaiden kanssa.Siis tuohan tarkoitaa että kumpikin voi olla yhtä mahdollista. Kuten tarkoitin tuossa toisessa asiassakin. JOten myyjä sanoisi että soittele kun olet päättänyt! Oppikaa vainoharhaist epäilijät lukemaan viestit tarkkan mitä luette. Kun teillä tulee niistä aina omia versioita
- Itsestäänselvyys
agnostikko. kirjoitti:
Siis tuohan tarkoitaa että kumpikin voi olla yhtä mahdollista. Kuten tarkoitin tuossa toisessa asiassakin. JOten myyjä sanoisi että soittele kun olet päättänyt! Oppikaa vainoharhaist epäilijät lukemaan viestit tarkkan mitä luette. Kun teillä tulee niistä aina omia versioita
Kyllä sen tietää joka myyjä että niitä kauppoja ei tässä elämässä synny. Ehkä ajattelijan perilliset saattavat tulla perintörahoilla ostamaan sen auton mutta elämä on nyt.
Ja sehän on täysin selvä asia elämässä että mitä tahansa saattaa tapahtua myöhemmin eikä sitä voi ennakkoon tietää kukaan. Se mitä tulee kuoleman jälkeiseen elämään on kuitenkin minulle itselleni selvää jo nyt ja tässä. Sellaista elämää ei ole.
Ja koko lause "kuoleman jälkeinen elämä" on täysin käänteisen vääristynyt kun taas "elämän jälkeinen kuolema" on itsestäänselvyyttä.
- VPässä
Kyllä on olemassa pahoja henkiolentoja, jotka vaikuttavan koko maan ihmisten elämään.
Itse asiassa koko maa on pahan enkelin Panettelija Saa?anan ja häne pahojen demoni ystäviensä hallinnassa.
Pyhä Raamattu todistaan tuon asian näin: Tapauksessa jossa Saa?ana näytti Jeesukselle kaikki asutunmaan valtakunnat ja niiden loiston.
- Luukas 4:5 Niin hän vei hänet ylös ja näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki asutun maan valtakunnat,
- Luukas 4:6 ja Panettelija sanoi hänelle: ''Minä annan sinulle kaiken tämän vallan ja niiden loiston, sillä se on luovutettu minulle, ja minä annan sen kenelle tahdon.
Ilmestyskirja 12 luku kertoo sodasta, joka käytiin taivaassa Jumalalle uskollisten enkeleiden ja Jumalaa vastustavien pahojen enkeleiden eli Saa?anan ja demoneiden kesken ja tietysti Saa?ana demonit hävisivät sen sodan.
- Ilmestys 12:9 Niinpä suuri lohikäärme heitettiin alas, se alkuperäinen käärme, jota kutsutaan Panettelijaksi ja Saa?anaksi, joka eksyttää koko asuttua maata; hänet heitettiin alas maahan, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssaan.
Jumalalle Jehovalle uskolliset hyvät enkelit riemuitsivat taivaassa tästä hienosta voitosta, koska taivaassa ei ole enää yhtään Jehovaa vastustavaa enkeliä rienaamassa, mutta samalla he valittivat sanoen voi maata ja merta sillä sillä Panettelia on tullut alas teidän luoksenne. siis rienaamaan ihmiskuntaa.
- Ilmestys 12:12 Tämän vuoksi iloitkaa, taivaat ja te niissä asuvat! Voi maata ja merta, sillä Panettelija on tullut alas teidän luoksenne suuren suuttumuksen vallassa, koska hän tietää, että hänen aikansa on lyhyt.
- 1. Johanneksen kirje 5:19 Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on paholaisen vallassa.
Nuo pahat henkiolennot demonit, jotka on poistettu Jumalan taivaallisesta hallituksesta maahan Jumalan valtakunnan Kuninkaan Kristuksen Jeesuksen toimesta (Ilmestys 12:7-12).
Ovat nyt tämänhetkisen ns. tämän maailman jumalan Saa?anan hallinnassa (Luukas 4:6).
Rienaamassa koko asuttua maata (1.Johanneksen kirje 5: 19).
Mm. Aiheuttaen lahkoja joiden papit opettavat Raamattu kädessä kirkkojen perinteitä ja oppeja, jotka eivät perustu Jumlalan Sanaan Raamattuun ( 2. Timoteukselle 3:16). Siten lahkojen papit toimivat Saa?tanan sanansaattajina ( 2. Korinttilaisille 11:13-15 ). Ns. tulkiten Raamattua. Eli Suomenkielellä suoraansanottuna vääristelevät omien halujensa mukaisesti Jumalan Sanaa Raamattua.
Nuo lahkojen papit ovat saaneet paljon pahaa aikaiseksi toimien täysin Saa?anan tahdon mukaisesti hourupäisine uskonto höpötyksineen niin, että järkevät ihmiset ovat oppineet inhoamaan uskontoja ja Raamattua. Vaikka noiden Saa?anan pappien puheet eivät perustu millään tavalla Jumalan Sanaan Raamattuun.
Demonit vaikuttavat niiden ihmisten mieliin, jotka eivät ole oppineet tuntemaan Jumalaa hänen Sanansa Raamatun välityksellä. Mm. kuulevat ääniä, näkevät näkyjä, ennustelevat ja kertovat olevansa yhteydessä kuolleisiin.
Tuollaiset kokemukset ovat aivan todellisia niille ihmisille, jotka niitä kertovat, mutta ne ovat pahojen Jumalaa vastustavien demoneiden aikaan saannoksia, joista Jumala Sanassaan Raamatussa opettaa, että niiden puoleen ei saa kääntyä sillä ne ovat Jumalasta inhottavia ( 5. Mooseksen kirja 18:10-13).
Kun ihminen kääntyy sydämmestään Jumalan puoleen ja alkaa intohimoisesti tutkimaan Jumalan Sanaa Raamattua ja vastustaa pahoja henkiä niin Saa?tana ja demonit pakenevat hänestä ja hän lakkaa näkemästä näkyjä, ennustuksia ja lakkaa kuulemasta ääniä. ( Jaakobin kirje 4:7-8). - Pate.
Heh. Kylläpä on saanut hyvät naurut kun on lukenut tämän ketjun epäilijöiden kommentteja :D Jotku ne vaan eivät voi uskoa mihinkään asiaan. Mikä on vastoin sitä mihin itse uskotaan. Pelko oman kontrollin menetyksestä, jos olisi jotain muuta olemassa kuin minä itse varmaan on tuossa suurin asia mikä pukkaa tuollaista suunnatonta vihaa ja epäilystä mukaan kun joku vain kertoo tositarinan lähiomaisestaan
- mitäs sanotte tästä
Tiedän sisarukset, nyt jo kaikki kuolleet.
Heistä nuorin oli pari vuotiaana sanonut järjestyksen jossa he tulisivat kuolemaan. Se oli jäänyt vanhemmille ja sisaruksille mieleen. Ja niin kävi, manan majoille he menivt juuri nuorimman lapsen kertomassa järjestyksessä . Kahden viimeiseksi jääneen välillä vaan muutama kuukausi.
He kaikki olivat siis lähes koko ikänsä tienneet kuolin järjestyksensä, ja se toteutui.- nyt valaistunut
Minua henkilökohtaisesti tuo tarinasi liikutti niin paljon että olen juuri nyt menossa ampumaan itseni. Sitä en tietenkään voi arvuutella mitä ajatuksia muilla ihmisillä tuo kyseinen shokeeraava asiasi herättää.
- tervemenoa vaan...
nyt valaistunut kirjoitti:
Minua henkilökohtaisesti tuo tarinasi liikutti niin paljon että olen juuri nyt menossa ampumaan itseni. Sitä en tietenkään voi arvuutella mitä ajatuksia muilla ihmisillä tuo kyseinen shokeeraava asiasi herättää.
Mikäpä sinua viestissäni shokeerasi? Olet todella vainoharhainen, ja tervemenoa vaan ampumaan itsesi, eipä ainakaan minua sokeeraa tippaakaan mitä teet:::)))
- en enää valaistunut
tervemenoa vaan... kirjoitti:
Mikäpä sinua viestissäni shokeerasi? Olet todella vainoharhainen, ja tervemenoa vaan ampumaan itsesi, eipä ainakaan minua sokeeraa tippaakaan mitä teet:::)))
Ei minua mikään shokeeraakkaan viestissäsi. Se oli valhetta ja minun sarkastinen viestini sinun hölmölle tarinallesi. Ainakin se teki sinusta astetta kyynisemmän ellet sitä jo ollut muutenkin "tervemenoa vaan ampumaan itsesi, eipä ainakaan minua sokeeraa tippaakaan mitä teet:::)))"
Tämä taas ei ole sarkasmia kun kerron että vaikka en sinua tunnekkaan mutta jos tosiaan minun vuokseni tekisit jotain tuollaista itsellesi niin kyllä se minua liikuttasi erittäin paljonkin.
Sitä en ala kommentoimaan kumpi on hyvä ihminen ja kumpi huono mutta sen voi jokainen itse päätellä.
- kesk. aloittaja1
Shokeeraava ? Toivoahan tuo antaa. ETtä jos oikeasti olisit lukenut. Olisit tullut vain hyvälle mielelle. Itsemurha-ajatuksista ei olisi ollut tietoakaan. Ne tuli vain sen takia kun olet niin vainoharhainen skeptikko, että petyit kun et ollutkaan itse oikeassa
- pimentynyt
Tarkoitin vain sitä että kerta tuonpuoleinen olisi sittenkin olemassa, pystyn huoletta päättämään elämäni koska sielu jatkaa elämää henkimaailmassa, kuten sen tarinallaan "mitäs sanotte tästä" todisti.
- agnostikko.
pimentynyt kirjoitti:
Tarkoitin vain sitä että kerta tuonpuoleinen olisi sittenkin olemassa, pystyn huoletta päättämään elämäni koska sielu jatkaa elämää henkimaailmassa, kuten sen tarinallaan "mitäs sanotte tästä" todisti.
Sehän voi olla että itsemurhan jälkeen voi joutua helvettiin eikä taivaaseen
- hanki mielipide
agnostikko. kirjoitti:
Sehän voi olla että itsemurhan jälkeen voi joutua helvettiin eikä taivaaseen
Mielestäni tämä ei ole edes asiallisen keskustelun arvoinen aihe.
Internetin mukaan agnostikko on henkilö joka ei väitä tietävänsä onko jumalaa olemassa. Eli olet siis henkilö joka ylpeänä kertoo ettei tiedä jotain? Mitäs erikoista siinä nyt sitten on?
Ole vain agnostikko mutta et ole mitenkään avarakatseinen, olet tyhmä ja varsinkin tylsä. - ::::)))voi-voi
pimentynyt kirjoitti:
Miten viestini kertoo tuonpuoleisen olemasaolosta..?? Kerroin vain mitä pieni lapsi oli sanonut, ja täysin tahattomasti kuten nyt pari vuotiaalta voi olettaa, järjestyksen missä sisarusket tulevat kuolemaan?!(Eikös Raamatussa sanota että lasten ja imeväisten suusta::)
Viestini tarkoitus ei missään nimessä ole ollut todistaa "henkimaailman olemassaolosta" kuten joku pölhö väittää...Voi näitä ääliöitä!!!Luettua ei siis mitenkään osaa ymmärtää
Vaan kuinka joskus leikkimielinen sanontakin voi SATTUMALTA toteutua.
Aika sairaita sekopäisiä päätelmiä täällä! kaikenlaisia saivartelijoita ja takertujia!
Lapsen sanoma on ollut puhdasta sattumaa, mutta hän kuitenkin osui oikeaan.Iäkkäät sisarukset kertoivat sitä vitsinä, mutta siinä järjestyksessä he todella poistuivat tästä ajasta kuin lapsi oli ilmoittanut. Tosin kahden viimeisen poismeno sattui aika lähekkäin, joten he itsekin leikillään puhui että meneekö järjsetys sittenkin oikein.
Omasta puolestani en aiheesta enmpää viitsi rautalangasta taivuttaa, menepäs ja kokeile pääsetkö heti henkimaailmaan vai viikkojen päästä, sittenpähän tuon tiedät::))) - et edes itse tiedä
::::)))voi-voi kirjoitti:
Miten viestini kertoo tuonpuoleisen olemasaolosta..?? Kerroin vain mitä pieni lapsi oli sanonut, ja täysin tahattomasti kuten nyt pari vuotiaalta voi olettaa, järjestyksen missä sisarusket tulevat kuolemaan?!(Eikös Raamatussa sanota että lasten ja imeväisten suusta::)
Viestini tarkoitus ei missään nimessä ole ollut todistaa "henkimaailman olemassaolosta" kuten joku pölhö väittää...Voi näitä ääliöitä!!!Luettua ei siis mitenkään osaa ymmärtää
Vaan kuinka joskus leikkimielinen sanontakin voi SATTUMALTA toteutua.
Aika sairaita sekopäisiä päätelmiä täällä! kaikenlaisia saivartelijoita ja takertujia!
Lapsen sanoma on ollut puhdasta sattumaa, mutta hän kuitenkin osui oikeaan.Iäkkäät sisarukset kertoivat sitä vitsinä, mutta siinä järjestyksessä he todella poistuivat tästä ajasta kuin lapsi oli ilmoittanut. Tosin kahden viimeisen poismeno sattui aika lähekkäin, joten he itsekin leikillään puhui että meneekö järjsetys sittenkin oikein.
Omasta puolestani en aiheesta enmpää viitsi rautalangasta taivuttaa, menepäs ja kokeile pääsetkö heti henkimaailmaan vai viikkojen päästä, sittenpähän tuon tiedät::)))Sinä olet ilmeisesti myös näitä 50-50 agnostikkoja koska ei viestissäsi ollut mitään kantaa mihinkään suuntaan. Mielestäni teidän kannattaisi hankkia jonkinlaiset mielipiteet. Jopa uskovaiset ovat teitä huomattavasti edellä koska ovat sentään saaneet tehtyä päätöksen.
Ei tuollainen teitämättömyyden mainostaminen kovaan ääneen ole mikään ylpeyden aihe. - agnostikko.1
hanki mielipide kirjoitti:
Mielestäni tämä ei ole edes asiallisen keskustelun arvoinen aihe.
Internetin mukaan agnostikko on henkilö joka ei väitä tietävänsä onko jumalaa olemassa. Eli olet siis henkilö joka ylpeänä kertoo ettei tiedä jotain? Mitäs erikoista siinä nyt sitten on?
Ole vain agnostikko mutta et ole mitenkään avarakatseinen, olet tyhmä ja varsinkin tylsä.sinähän tässä se avarakatseinen et tunnu olevan. Etkä kovin viisaskaan kun väität tietäväsi jotakin mistä et oikeasti tiedä yhtään mitään
- agnostikko.
sinähäntäsä se tietämätön olet. Mutta lulet tietäväsi
- Itsestäänselvyys
Alan olemaan sitä mieltä että provoja kaikki papit sun muut tämän aiheen kannattajat. Olettehan silti kaikki todellisuudessa terveen papereilla ja samaan aikaan kerrotte näitä henkimaailman tarinoita, joten taitaa olla koko touhu pelkkää sarkasmia teidän osaltanne.
- kesk. aloittaja
Alan olemaan sitä mieltä että provoja kaikki papit sun muut tämän aiheen kannattajat. Olettehan silti kaikki todellisuudessa terveen papereilla ja samaan aikaan kerrotte näitä henkimaailman tarinoita, joten taitaa olla koko touhu pelkkää sarkasmia teidän osaltanne.
Tämä on tositarina tädistäni. Joka on myös täysin terve ihminen. Joten sarkasmilta alkaa kuulostamaan nuo vailla pohjaa jäävät suhteettomat vihan täyttämät epäilykset ? Mikä pelottaa kun tällainen aihen herättää niin paljon vihaa ? Etenkin kun se on tositarina
- Itsestäänselvyys
kesk. aloittaja kirjoitti:
Tämä on tositarina tädistäni. Joka on myös täysin terve ihminen. Joten sarkasmilta alkaa kuulostamaan nuo vailla pohjaa jäävät suhteettomat vihan täyttämät epäilykset ? Mikä pelottaa kun tällainen aihen herättää niin paljon vihaa ? Etenkin kun se on tositarina
Itse en kyllä huomannut olevani vihainen mutta ehkä uskonpuutteeni ja epäilevä luonteeni esti minua näkemästä tuon vihani. Myöskin pelkotilani menevät ohi kun en ole tarpeeksi avarakatseinen.
Tästä minun pitäisi varmaan oppia se että mikään ei ole miltä näyttää ja en varmaankaan tiedä mistään mitään.
Toivottavasti maailmani on parempi paikka kun se tulee olemaan täynnä taikuutta ja yliluonnollisia mahdollisuuksia.
- heisotaksu
Nykymaailmassa on kaiken maailman selittäjää, tuotteiden ja oppien tyrkyttäjää. On ihan tervettä suhtautua kaikkeen kuulemaansa kriittisesti. Se on ihan hyvä taito alkaen puhelinmyyjistä ja jatkuen opettajiin, pappeihin, lääkäreihin, puhumattakaan nyt tällaisista "henkimaailman asioista". Liian hyväuskoista höynäytetään aina.
- kesk aloittaja
No voinpa sanoa että minä en ole ketään höynäyttänyt. Vaan tämä oli tositarina
- edicius
kesk aloittaja kirjoitti:
No voinpa sanoa että minä en ole ketään höynäyttänyt. Vaan tämä oli tositarina
Tositarinan puolesta on vain sinun sanasi. Sinä et ollut edes paikalla, vaan pelkästään välität tätisi kertomaa. Et siis voi väittää tarinaa todeksi tai epätodeksi, voit vain sanoa, että se on tätisi kertomaa. Kuulijalle ja lukijalle jää sitten päätettäväksi, uskooko vai ei. Ja ym. syistä on ihan tervettä olla uskomatta vain mitä joku väittää jonkun toisen kokeneen tai sanoneen.
- kesk aloittaja
edicius kirjoitti:
Tositarinan puolesta on vain sinun sanasi. Sinä et ollut edes paikalla, vaan pelkästään välität tätisi kertomaa. Et siis voi väittää tarinaa todeksi tai epätodeksi, voit vain sanoa, että se on tätisi kertomaa. Kuulijalle ja lukijalle jää sitten päätettäväksi, uskooko vai ei. Ja ym. syistä on ihan tervettä olla uskomatta vain mitä joku väittää jonkun toisen kokeneen tai sanoneen.
Mielestäni noin kova skeptisyys ei ole enää kovin tervettä. Vaan pitää sisällään mitä ilmeisemmin pelkoa tuollaisia asioita kohtaan kun halutaaan ajatella että itse on ainutlaatuinen ja mitään suurempaa voimaa ei ole olemassa ja siitä suuri viha jos joku moisen tositarinan kertoo. Minä kyllä tunnen tätini tosi hyvin, ja hän on ihan normaali ihminen. Tuo juttukaan ei ole mitenkään kovinkaan ihmeellinen. Kyllähän näitä tapahtuu.
- Papin nuorin poika
Isäni oli pappi ja hyvin uskovainen, ankara sellainen, jolle Jumalan tärkein ominaisuus näytti olevan viha ja kostonhimo ainakin kun omasta perheestä oli kysymys. Hän purki sitä Jumalan vihaa äitiin ja meihin lapsiin ja oli aina kyttäämässä tekemisiämme ja tuomitsemassa. Hän kuoli sairaskohtauksen ja lyhyen sairaalakauden jälkeen 25 vuotta sitten ollessani teini-ikäinen, juuri rippikoulun käynyt. Pari vuotta kuolemansa jälkeen isäni kävi luonani unessa. Hän oli nyt muuttunut mies, entisen itsensä näköinen, mutta vaikutti nuoremmalta, johtui varmaan siitä, että hänellä oli hymy kasvoillaan. Hän lähti kuljettamaan minua pitkin joen rantaa seuraavaa puistoa ja puhui jotakin. En kuitenkaan saanut selvää, mitä hän puhui, mutta ääni oli ystävällinen ja lempeä - mitä se ei ollut juuri koskaan hänen eläessään. Sitten hän tuli lähemmäs, ojensi minulle pari porkkanaa varsineen ja katsoi minua tiukasti. Nyt kuulin myös mitä hän sanoi: "Jumalaa ei ole. Taivasta ei ole. Helvettiä ei ole! Olet vapaa!". Sitten hän sukelsi pois näkyvistäni ja minä heräsin. Isän sanat jäivät askarruttamaan mieltäni. Mietin niitä monta kuukautta, ja sinä aikana minussa tapahtui jotakin. Minä aloin uskoa isäni sanoja ja aloin nähdä uskonnon mielettömyyden. Pyysin äidiltäni lupaa erota kirkosta, mutta hän ei suostunut. Sitten kun tulin täysi-ikäiseksi viivyttelin asian kanssa vielä muutaman kuukauden, mutta sitten tein päätöksen istuessani yksin olohuoneen nojatuolissa. Tunsin isäni käden olkapäälläni ja kuulin hänen rauhallisen hengityksensä. En katsonut taakseni, koska ei ollut tarvetta tavata isääni enää. Sanoin vain hänelle "Kiitos isä, ei tarvitse sanoa enempää. Tiedän, mitä teen ja tiedän, että sinä hyväksyt tämän. Jos näin on, jätä minut rauhaan. Pärjään kyllä itsekin". Isä puristi kevyesti olkapäätäni ja huokaisi helpotuksesta. Sitten hän oli poissa eikä koskaan enää näyttäytynyt. Seuraavana päivänä kävelin kirkkoherranvirastoon ja erosin kirkosta. Pappi, isän seuraaaja muuten, otti minut puhutteluun. En muista tarkkaan mitä siellä puhuttiin, mutta en kait kertonut isäni opastuksesta. Kun tulin kotiin sinä päivänä, olohuoneen pöydällä paloi kynttilä. Kuka lie tuonut ja sytyttänyt.
Niin minusta tuli ateisti ja niin annoin anteeksi isälleni. Tiesin, että hänkin oli ollut uhri, mutta pohjimmiltaan oli hyvä ihminen. Mutta nyt minäkin tiedän: Jumalaa ei ole, Taivasta ei ole, Helvettiä ei ole. Olen vapaa!- ajattele ensi kerral
Hei! Teit aika pahan virheratkaisun! Isäsihän tarkoitti vain että taivasta ja helvettiä ja ei ole. Mutta kuolemanjälkeinen elämä on selvästi. Koska hän tuli uniisi kertomaan asiasta. Ja hän myös kosketti sinua kun olit hereillä
- agnostikko.
ajattele ensi kerral kirjoitti:
Hei! Teit aika pahan virheratkaisun! Isäsihän tarkoitti vain että taivasta ja helvettiä ja ei ole. Mutta kuolemanjälkeinen elämä on selvästi. Koska hän tuli uniisi kertomaan asiasta. Ja hän myös kosketti sinua kun olit hereillä
Eli kirkosta eroaminen oli o.k. Mutta ateistiksi ryhtyminen tosi hölmöä tuollaisessa tilanteessa. Tämän palstan ateistit tuntuvat olevan tuosta hölmömmästä päästä
- ruustinnan nänni
"Sitten hän tuli lähemmäs, ojensi minulle pari porkkanaa varsineen ja katsoi minua tiukasti..."
Eli sen lisäksi, että isäsi halusi tehdä sinusta ateistin, hän myös halusi että ryhdyt vegaaniksi! Tottahan olet myös siitä neuvosta ottanut vaarin?
Varsin hauska ukkohan siitä pastorista sitten tuli kuoltuaan. Yksi tarinan opetus siis vielä on, että kuoleminen helpottaa ja tekee meistä mukavampia. Siitä vaan kaikki delaamaan! - blörkki
agnostikko. kirjoitti:
Eli kirkosta eroaminen oli o.k. Mutta ateistiksi ryhtyminen tosi hölmöä tuollaisessa tilanteessa. Tämän palstan ateistit tuntuvat olevan tuosta hölmömmästä päästä
No, se isähän ei tiennyt suomi24:stä mitään eikä näiden palstojen sanasepoistakaan, koska kuoli jo 25 vuotta sitten, joten annettakoon anteeksi se. Mutta selvästihän hän sanoi pojalleen myös, että Jumalaa ei ole, eli rohkaisi jumalankieltäjäksi, ateistiksi, pakanaksi.
- psykologi-Olli
Kertomasi ei suinkaan todista mistään haudantakaisesta elämästä eikä mistään muustakaan yliluonnollisesta, mutta sen sijaan on klassinen esimerkki oman mielemm toiminnasta ja kyvystä parantua vakavistakin henkisistä traumoista. Isäsi kuolema koitui lopultakin sinulle vapauttavaksi ja parantavaksi kokemuksesksi, jonka mielesi kommunikoi sinun päivätajunnallesi unen ja harha-aistimusten kautta. No, sehän ei kuitenkaan ole mitenkään negatiivista. Tärkeintä on lopputulos: se, että parannuit totaalisesti fundamentalistiuskovaisen ja väkivaltaisne tyranni-isäsi luomasta helvetistä, ja kaiken kukkuraksi pystyit antamaan hänelle anteeksi ja näkemään hänen kuorensa taakse, jossa varmaankin asuin lempeä ja hyväsydäminen ihminen, mutta jokin hänen omassa lapsuudessaan ja kasvatuksessaan oli tehnyt hänestä tuollaisen mulkvistin. Onnitteluni! Jos kaikkien muidenkin henkiset kriisit ja kieroon kasvamiset pystyttäisiin parantamaan noin yksinkertaisin keinoin, silloin olisi minäkin valmis ummistamaan silmäni totuudelta ja olisi valmis myöntämään tuollaiset kokemukset ylimaallisiksi ja "jumalallisiksi". Mutta enpä usko, että monillakaan noin kurjissa oloissa kasvaneilla on niin vahva psyyke, jolla on kyky parantaa haavansa. Täytyy olla seurausta siitä, että sinulla on ollut lähipiirissä joku esikuva ja smaistumiskohde, jolta tuollaiset positiiviset vaikutteet ovat peräisin.
- Ottakaa vaarin!
psykologi-Olli kirjoitti:
Kertomasi ei suinkaan todista mistään haudantakaisesta elämästä eikä mistään muustakaan yliluonnollisesta, mutta sen sijaan on klassinen esimerkki oman mielemm toiminnasta ja kyvystä parantua vakavistakin henkisistä traumoista. Isäsi kuolema koitui lopultakin sinulle vapauttavaksi ja parantavaksi kokemuksesksi, jonka mielesi kommunikoi sinun päivätajunnallesi unen ja harha-aistimusten kautta. No, sehän ei kuitenkaan ole mitenkään negatiivista. Tärkeintä on lopputulos: se, että parannuit totaalisesti fundamentalistiuskovaisen ja väkivaltaisne tyranni-isäsi luomasta helvetistä, ja kaiken kukkuraksi pystyit antamaan hänelle anteeksi ja näkemään hänen kuorensa taakse, jossa varmaankin asuin lempeä ja hyväsydäminen ihminen, mutta jokin hänen omassa lapsuudessaan ja kasvatuksessaan oli tehnyt hänestä tuollaisen mulkvistin. Onnitteluni! Jos kaikkien muidenkin henkiset kriisit ja kieroon kasvamiset pystyttäisiin parantamaan noin yksinkertaisin keinoin, silloin olisi minäkin valmis ummistamaan silmäni totuudelta ja olisi valmis myöntämään tuollaiset kokemukset ylimaallisiksi ja "jumalallisiksi". Mutta enpä usko, että monillakaan noin kurjissa oloissa kasvaneilla on niin vahva psyyke, jolla on kyky parantaa haavansa. Täytyy olla seurausta siitä, että sinulla on ollut lähipiirissä joku esikuva ja smaistumiskohde, jolta tuollaiset positiiviset vaikutteet ovat peräisin.
Kertomus todistaa siitä, että riivaajahenki eli pikkupiru oli jostain syystä asettunut pastoriin hänen kuoltuaan ja mellasti nyt hänen nimissään yrittäen kylvää turmelusta ja ateismia. Henki poistui ja jätti pojan rauhaan, koska oli saanut tarkoittamansa pahan aikaan. Varmaankin se alkoi nyt juonitella muiden perheenjäsenten kanssa. Pojan olisi pitänyt kutsua meedio tai henkien manaamiseen vihkiytynyt pappi paikalle poistamaan tämä saatanan esiaste pyhästä miehestä ja palauttamaan hänen jumalainen luontonsa.
Juuri tätä tarkoitetaan, kun Raamatussa varoitetaan seurustelemasta henkien kanssa. Koskaan ei tiedä, onko kysymyksessä rienaaja vai hyvä henki. Saatanalla on niin monet keinot ihmislapsen viettelemiseksi ja hän pystyy muuttamaan itsiänsä moneksi sekä puhumaan enkelten kielillä tarvittaessa. - syntetisaattorinen
blörkki kirjoitti:
No, se isähän ei tiennyt suomi24:stä mitään eikä näiden palstojen sanasepoistakaan, koska kuoli jo 25 vuotta sitten, joten annettakoon anteeksi se. Mutta selvästihän hän sanoi pojalleen myös, että Jumalaa ei ole, eli rohkaisi jumalankieltäjäksi, ateistiksi, pakanaksi.
Ei ole myöskään oikein että uskovaiset saavat nauttia puhtoisen ja hyvän ihmisen mainetta kun taas ne jotka eivät usko joutuvat luokitelluiksi ateisteiksi ja saatanallisiksi pakanoiksi jotka vain sikailevat ja mässäilevät synnissä elämänsä ajan .
Itselläni on ainakin muita asioita joihin haluan keskittyä enemmän kuin kuoleman jatkuvaan miettimiseen. - kesk. aloittaja.
syntetisaattorinen kirjoitti:
Ei ole myöskään oikein että uskovaiset saavat nauttia puhtoisen ja hyvän ihmisen mainetta kun taas ne jotka eivät usko joutuvat luokitelluiksi ateisteiksi ja saatanallisiksi pakanoiksi jotka vain sikailevat ja mässäilevät synnissä elämänsä ajan .
Itselläni on ainakin muita asioita joihin haluan keskittyä enemmän kuin kuoleman jatkuvaan miettimiseen.Tämän viestiketjun aloitusviestisähän ei ollut kyse jumalasta yms. Vaan kuolemanjälkeisestä elämästä.
- .....
psykologi-Olli kirjoitti:
Heh. Huvittavaa tuo. Että kirjoittaa ensin viestin. Ja sitten vastaa siihen toisella nimimerkillä :D Tuo isä viestihän vain todisti kuoleman jälkeisen elämän olemassaolon. Mistä tämän viestiketjun aloitusviestikin todistaa
- Keskeinen kailottaja
kesk. aloittaja. kirjoitti:
Tämän viestiketjun aloitusviestisähän ei ollut kyse jumalasta yms. Vaan kuolemanjälkeisestä elämästä.
Pitääkö sinun, aloittaja, jatkuvasti ja joka käänteessä tuoda itseäsi esiin tässä keskustelussa? Sinun asiasi on jo käsitelty aika tavalla ja nyt keskustelu jatkuu siitä eteen päin.
- esiasdfkasodk
..... kirjoitti:
Heh. Huvittavaa tuo. Että kirjoittaa ensin viestin. Ja sitten vastaa siihen toisella nimimerkillä :D Tuo isä viestihän vain todisti kuoleman jälkeisen elämän olemassaolon. Mistä tämän viestiketjun aloitusviestikin todistaa
ja sitten vielä tulla kolmannella nimimerkillä ihmettelemään omaa toimintaansa ... Taitaa olla keskustelun aloittaja aika mutkikas persoonallisuus ;D
- Leenk
Kyllä on telkkariohjelmat nykyään niin perseestä, ettei voi olla kenenkään elävän ihmisen suunnittelemia. Kummitukset on asialla ja ne niitä kanavia vaihtelee!
- sattumaavaan
No kyllähän nyt telkkari saattaa mennä päälle joskus itsestään. Kyllä minullekin on käynyt näin kahdenkin eri telkkarin kanssa. Kerran olin myös katselemassa jotain ohjelmaa ja kanava vaihtui jatkuvasti itsestään toiselle kanavalle. Vaihdoin sen takaisin katselemalleni kanavalle ja tätä jatkui useita kertoja peräkkäin. Myöskin radiot ovat menneet joskus itsestään päälle ja kerran jopa alkanyt soittamaan itsestään cd-levyä. Että en nyt aivan tulkitsisi merkkinä kuolleeta tuota tätisi kokemusta, mut aikamoinen sattuma kuitenkin!
- keuhkosyöpä-ms
Ei faktaa, vaan omakohtaista mutua.
Ruumis kuolee, sielu "aivojen ohjain" on kuolematon.
Joskus jos kuollut on oikein läheinen voi tapahtua muutamia päiviä tai viikkoja jotain outoa.
Isäni kuoltua kaappikellon ovi aukeili, äitini kuoltua sain tiedon siitä ensin unessani (ollessani asepalvelussa). - kari601
kyllä ,tierdän kaikkea tapahtunutta yliluonnollista tai ei heti ite ymmärrä mitä on tapahtunut tai on tapahtunut.selvinpäin tai humalassa.kaikkea on tullut melkein koettua.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi862331Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap182267Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen191788- 1051477
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663911440Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631248Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571042- 63953
- 78919
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174903