opamox ahdistuksen katkaisuun

Olen jo aikaisemminkin tänne kirjoitellut siitä triptyl lopetuksen laukaisemasta ahdistuneisuudesta.. sen hoitoon on paria ssri lääkettä kokeiltu js melkeen itsarin olen parin viikon jälkeen tehnyt.. ketipinoria en pysty syömään kuin puolikkaan 25mg yöksi. yritin nostaa annosta ja seurauksena on ollut tajuton vesiripuli:-( että pää pitäisi daada rauhoittumaan kun on jatkuva hälytystila päällä. olem saikulla nyt ja käyn päiväosastolla.. siellä psykiatri sekä hoitajat nyt minulle opamox kuuria suosittelevat. eli ihan säännöllisesti 3kertaa päivässä 7,5mg jotta kuukausien jälkeen voisi pää ja kroppa hetken hengähtää. olem heille pelkoni riippuviudesta ja toleranssista ilmaissut mutta sekä hoitajat että lääkäri hyvin varmoina mulle tätä suosittelevat.. sanovat ettei liikaa kannata pelätä ja monet käyttävät pitkäänkin. tuntuu kummalliselle kun täällä taas kovasti bentsoista varoitellaan? lääkärin mukaan tällainenpaniikkivaihe voidaan saada laukaistua rauhoiytavilla jolloin elimistö rentoutuu ja jaksaa taas itse toimia..?
32343
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Hui! Minulla aloitettiin juuri triptyl unettomuuteen. Sain reseptin tingittyä työterveyslääkäriltä, joka olisi määrännyt minulle vain opamoxia. Juuri riippuvuuden pelossa, en halunnut opamoxia jatkaa, vaikka lääkäri vakuutti, etten voi siitä riippuvaiseksi tulla?!
Kauanko söit triptyliä? En haluaisi syödä MITÄÄN lääkkeitä, mutta minkäs teet, kun uni ei vaan tule (olen kärsinyt tästä kuukausia).
Sinulle kovasti tsemppiä ja voimia, olen huomannut, että täällä tosiaan kovasti "palstalääkärit" hehkuttavat tietämyksellään, sinuna kuitenkin kuuntelisin omaa lääkäriäsi. Toivottavasti sinulla on sinne hyvä suhde.

Äänestä

Ainakin lyhyenä kuurina syödystä Triptylistä pääsi eroon ihan tuosta vaan. Siis 1,5 kk söin, annostuskin pieni 10-20mg/vrk. Auttoi sekä kipukynnyksen laksuun että unen paranemiseen.

Mutta tosiaan minulla oli syynä jatkuva päänsärku, joka sitten heikensi untakin. Minulle oli määrätty 1-3kk kuurina ja tosiaan 1,5 kk:n kohdalla päätin kokeilla lopetusta ja hyvin meni, päänsärky poissa ja unet hyviä.

Äänestä
  • Hei! eli aloittaja tässä. söin triptyöiä yhteemsä vajaan vuoden..eka kerran tiputin 20 mg-10mgaan ja viikon tärisin itkim ja ripuloin..tällöin olin syönyt puoli vuotta..sitten viime kesänä parissa viikossa pois se 10 mg ja aivan järkyt vieroitusoireet muutama päivä lopetuksesta..ja kestivät vaan ja aiheittivat vaikean ahdistuneisuuden josta kärsin edelleen. kaikki on elämässä mennyt,olen saikulla ja koko elämän täyttää ahdistus. ja siis migreenin estoon söin en psyykeongelmiin! mutta toki yksilöllisiähän nämä ovat mutta kyllä selosteessa on maininta vieroitusoireista..ja siksi käytön lopetin kun aiheitti rytmihäiriöitä ja lepopulssi oli 100. mutta ottaisin vaikka ne takaisin kunhan mielenterveys palautuisi! toki tiedän että opamoxkin koukuttaa mutta henkilökunta on kovasti opamoxin tarpeellisuutta sekä turvallista käyttöä ja ajallaan oikeaa lopetusta painottanut.. triptyl siis mulla lopetettiin ihan liian nopeasti kun herkkä näemmä olen ja tällä hetkellä sitten olenkin aivan epätoivoinen.. :-(

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


hämmentynytyks kirjoitti:

Olen jo aikaisemminkin tänne kirjoitellut siitä triptyl lopetuksen laukaisemasta ahdistuneisuudesta.. sen hoitoon on paria ssri lääkettä kokeiltu js melkeen itsarin olen parin viikon jälkeen tehnyt.. ketipinoria en pysty syömään kuin puolikkaan 25mg yöksi. yritin nostaa annosta ja seurauksena on ollut tajuton vesiripuli:-( että pää pitäisi daada rauhoittumaan kun on jatkuva hälytystila päällä. olem saikulla nyt ja käyn päiväosastolla.. siellä psykiatri sekä hoitajat nyt minulle opamox kuuria suosittelevat. eli ihan säännöllisesti 3kertaa päivässä 7,5mg jotta kuukausien jälkeen voisi pää ja kroppa hetken hengähtää. olem heille pelkoni riippuviudesta ja toleranssista ilmaissut mutta sekä hoitajat että lääkäri hyvin varmoina mulle tätä suosittelevat.. sanovat ettei liikaa kannata pelätä ja monet käyttävät pitkäänkin. tuntuu kummalliselle kun täällä taas kovasti bentsoista varoitellaan? lääkärin mukaan tällainenpaniikkivaihe voidaan saada laukaistua rauhoiytavilla jolloin elimistö rentoutuu ja jaksaa taas itse toimia..?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu