Minulla oli aikaisemmin kirja ort.käsityksestä kivut ja sairaudet (sellainen ohut kirja).
Se on hävinnyt jonnekin.
Siinä oli selitykset miksi kivut ja sairaudet ovat hyvä asia yms.
Voisiko joku kertoa lyhykäisesti sen kirjan sanoman?
Miksi kivut ja sairaudet ovat siis hyväksi?
Kivut ja sairaudet
8
100
Vastaukset
- .
Tiedä siitä hyvyydestä,mutta aloitin koulun palovammaisena.Kylyssä kaatui kuumaa vettä päälleni.Asiaan oikeaoppisesti kylmää vettä(estettiin palovaurion syveneminen)Sitten pellavainen ristiside ja myöhemmin hienoa sokeria vuotaviin kovettumiin.Mammani upotettiin lapsena muuripataan kuin Obelix.Pata oli täytetty vedellä ja muurahaispesällä ja sitten jäähdytetty lapselle sopivaksi.Näin lääkittiin hermosärkyä ja vyöruusua(jälkimmäisestä en olevarma).Jumalassa ei ole vääryyttä,mutta Hän Sallii kiusaajan koetella meitä täällä murheen laaksossa.
- käsittämättömiä
Olen kanssasi eri mieltä tuosta kiusaajasta.
Sairaudet eivät ole paholaisen juonia.
tieteellisesti niitä on olemassa ja joitakin voi hoitaa joitakin ei voi hoitaa.
hengellisesti uskon että ne ovat koetinkivemme ja osoitus kuinka Jumala meitä rakastaa että myös koettelee että oppisimme.Nöyryyttä.
Tuon tien kautta opimme kunnioittamaan ja arvostamaan itsestäänselvyyksinä pitämiämme asioita.
Jokaisella on ristinsä kannettavana.
- .
Kiitos oikaisusta tuntematon.Olin Valamossa kauttakulkumatkalla läsimässä.Veit valui silmistä kuin ruokkolehmällä,olin menossa tapaamaan dementoitunutta muoria saattokotiin.Igumenin emännöisijä oikaisi hengellisesti;Ei ....... mitään hätää ole,suru ja ikävä on omaisilla.Totta puhui.
- nöyryyttä
Tuossa on sinänsä itua.
Siksi nähtävästi äidilläni on niin paljon kipuja ja vaivoja? - ainainen päänsärky
Minä ajattelen että kivut ja sairaudet ovat Jumalalta koettelemus ja hinta syntisyydestämme ja ylpeydestämme.Siltä se ainakin tuntuu.
- oiuytrewqpilouytrewq
onkohan kysymys Petri Piiroisen toimittamasta kirjasta: sairaudesta
- Pohdiskelua
Niin, äitini on ollut aina katkera ja itsekeskeinen.
Ei missään nimessä "nöyrä" (vaikka sitä toitottaakin).
Olisi muuten tarpeellista ottaa esille joskus karjalaisten vanhempien lapset, jotka ovat joutuneet "sijaiskantamaan" vanhempiensa psyykkiset puolet.
- Psyykisperäistä osa
Minä uskon osa pääsäryistä, selkäsäryistä ym. on psyykisperäisiä, ja yleisimpiä ihmisillä, jotka koittavat aina olla niin hillittyjä ja "käyttäytyä". Joilla on tärkeää näyttää aina siloista paraatipuolta ja jotka ostavat arvonantoa suorittamisella. Antti Heikkilä mm. on kirjoittanut tästä; ihmisistä jotka ei loppujen lopuksi ole oikein isäntiä omassa elämässään, sitten selittämättömissä selkäkivuissa kiermurtavat.
Jos oikein v-aa, on terveellisempää vaikka kiljahdella, kuin teetellä ettei tässä nyt mitään, ja kuitenkin otsasuonet pullistellen pursuta vihaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412