Mikä on Merkki ?

muu-kansalainen

" Tahdomme nähdä sinulta merkin "

Onko merkki ihmeteko, vai kirjain...tai sana?

Onko ' ihmeteko' ( kun taikatemppu )... väärä tulkinta ?

25

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤

      Merkki on se, että sinäki mustalainen joudat rehellisiin töihin.

    • muu-kansalainen

      Tuletko perässä, jos menen ?

    • Immanuelin Merkki

      tapahtui Miriamille (UT:n Maria), tuolle Joosefille kihlatulle nuorelle neitsyt-naiselle, joka ei miehestä mitään tiennyt, kun Jumalan enkeli tuli ja ilmoitti Isän Jumalan päätöksen käyttää kohtuaan Immanuelin eli Juutalaisten Kuningas Yeshuan sikiämiseen ja syntymiseen noin 9 kuukauden kuluttua.

      Tämä Nasaretissa asunut kihlapari meni sitten Yeshuan syntymisen aikoihin Daavidin kotikaupunkiin Beetlehemiin, koska olivat Daavidin sukua ja verollepanokäytäntö edellytti kotikaupungissa kirjautumista.

      Niin Beetlehemissä syntyi Nasaretilainen Yeshua Immanuelina ja Raamatussa edeltä profetoitu Jumalan antama merkki täyttyi noin kaksi vuosituhatta sitten (noin 2019 v - syntymä 7 eKr).

      ´ Sen tähden Herra itse antaa teille merkin: Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. ´ (Jesaja 7:14)

      Tätä merkityksellisempää merkkiä ymmärtää ei juuri voi olla sillä kysymys on Elämän Herran tunnistamisesta ja vastaanottamisesta henkilökohtaisena Vapahtajana ja Suku-Lunastajana.

      HalleluYeshua!

    • muu-kansalainen

      Missään ei lue: Hänet kutsutaan nasaretilaiseksi.

      ne tzer tarkoittaa jotain muuta.

      Joonan merkkikään ei käy: Joona oli kolme päivää ja kolme yötä valaan vatsassa.

      ge za yi ei tarkoita jeesusta.

      sensijaan ge Zeus = jeesus ja EaZeus = iesous.

      • geeaa

        Jeesus oli kolme päivää ja yötä haudassa. Tää kristittyjen pääsiäispäivien laskenta on kai hiukan mennyt harhaan. Se tosin oli sunnuntaiaamu, eli viikon ensimmäinen päivä, jolloin Jeesus nousi kuolleista. Tästä syystä sunnuntai on kristittyjen pyhäpäivä.


      • geeaa

        Jeesuksen syntymän vuoksi kuningas Herodes toimitutti kaikkien 2 vuotiaiden ja sitä nuorempien poikavauvojen murhat Beetlehemissä, joten Jeesuksen ei ollut hyvä olla siellä asumassa. Nasaret oli kaukana Beetlehemistä. Kuitenkin hän kuului Daavidin sukuun ja hänen vanhempiensa verotuspaikka oli Beetlehemissä. Tämän ensimmäisen verollepanon yhteydessä suoritettiin ilmeisesti myös väestölaskenta.

        Usko ny! Me ei kumarreta Zeusta! Ehkä latinalainen väännös juutalaisesta nimestä Jeshua johtuu ja muistuttaa nimeä zeus, kyseessä ei kuitenkaan ole itse Zeus!


      • aito israelson
        geeaa kirjoitti:

        Jeesuksen syntymän vuoksi kuningas Herodes toimitutti kaikkien 2 vuotiaiden ja sitä nuorempien poikavauvojen murhat Beetlehemissä, joten Jeesuksen ei ollut hyvä olla siellä asumassa. Nasaret oli kaukana Beetlehemistä. Kuitenkin hän kuului Daavidin sukuun ja hänen vanhempiensa verotuspaikka oli Beetlehemissä. Tämän ensimmäisen verollepanon yhteydessä suoritettiin ilmeisesti myös väestölaskenta.

        Usko ny! Me ei kumarreta Zeusta! Ehkä latinalainen väännös juutalaisesta nimestä Jeshua johtuu ja muistuttaa nimeä zeus, kyseessä ei kuitenkaan ole itse Zeus!

        Ei ole tapahtunut lastenmurhaa, kukaan ei sellaista huomannut paitsi yksi evankelista.Koskaan ei ole ollut verotusta josa verotettavan väestön olisi pitänyt siirtyä paikoille joilla heidän esi-isänsä olivat ehkä asuneet satoja vuosia aiemmin . Jos yritetään saada rahaa kansalta ei toimita niin että kansa joutuu luopumaan elinkeinoistaan ja koko maa pannaan sekaisin. Väestönlaskentaa ei voi suoritta niin että väestö on liikennalla vaan siten että laskijat liikkuvat ja saavat samalla paikkakuntakohtaiset tiedot.

        Jeesus ei kuulunur Davidin sukuun,siihen olisi tarvittu biologinen isä joka olisi kulunut tuohon sukuun,ja jos kerran Joosef ei ollut isä, ei isää tunneta eikä siii isän sukua .


      • Uskotko tämän?
        aito israelson kirjoitti:

        Ei ole tapahtunut lastenmurhaa, kukaan ei sellaista huomannut paitsi yksi evankelista.Koskaan ei ole ollut verotusta josa verotettavan väestön olisi pitänyt siirtyä paikoille joilla heidän esi-isänsä olivat ehkä asuneet satoja vuosia aiemmin . Jos yritetään saada rahaa kansalta ei toimita niin että kansa joutuu luopumaan elinkeinoistaan ja koko maa pannaan sekaisin. Väestönlaskentaa ei voi suoritta niin että väestö on liikennalla vaan siten että laskijat liikkuvat ja saavat samalla paikkakuntakohtaiset tiedot.

        Jeesus ei kuulunur Davidin sukuun,siihen olisi tarvittu biologinen isä joka olisi kulunut tuohon sukuun,ja jos kerran Joosef ei ollut isä, ei isää tunneta eikä siii isän sukua .

        ´ Sen tähden Herra itse antaa teille merkin: Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. ´ (Jesaja 7:14)


      • SB
        aito israelson kirjoitti:

        Ei ole tapahtunut lastenmurhaa, kukaan ei sellaista huomannut paitsi yksi evankelista.Koskaan ei ole ollut verotusta josa verotettavan väestön olisi pitänyt siirtyä paikoille joilla heidän esi-isänsä olivat ehkä asuneet satoja vuosia aiemmin . Jos yritetään saada rahaa kansalta ei toimita niin että kansa joutuu luopumaan elinkeinoistaan ja koko maa pannaan sekaisin. Väestönlaskentaa ei voi suoritta niin että väestö on liikennalla vaan siten että laskijat liikkuvat ja saavat samalla paikkakuntakohtaiset tiedot.

        Jeesus ei kuulunur Davidin sukuun,siihen olisi tarvittu biologinen isä joka olisi kulunut tuohon sukuun,ja jos kerran Joosef ei ollut isä, ei isää tunneta eikä siii isän sukua .

        Joo ehkä ei olut lasten murhia siinä laajuudessa kuin Evankeliumi kertoo mutta kun
        Nasreth oli vain pieni kyläpahanen siihen aikaan ja Jeesuksen isä oli kaikesta päätellen rakentamassa läheistä kaupunkia niin he olivatkin vain siirtotyöläisiä tuossa muutaman talon ja hautausmaan kylässä.
        Jeesus oli mitä oli mutta jotkut sukuhaarat yhdistivät hänet kuningas Davidiin.
        Se riittää kristityille.


      • aito israelson
        Uskotko tämän? kirjoitti:

        ´ Sen tähden Herra itse antaa teille merkin: Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. ´ (Jesaja 7:14)

        En teksti sanoo että tietty nuori nainen (ha-alma') tulee tai on tullut raskaaksi ja määritää ajan syroefraimilaisen sodan aikaan jolloin Israel oli hyökkäämässä Juudaan.


      • aito israelson
        SB kirjoitti:

        Joo ehkä ei olut lasten murhia siinä laajuudessa kuin Evankeliumi kertoo mutta kun
        Nasreth oli vain pieni kyläpahanen siihen aikaan ja Jeesuksen isä oli kaikesta päätellen rakentamassa läheistä kaupunkia niin he olivatkin vain siirtotyöläisiä tuossa muutaman talon ja hautausmaan kylässä.
        Jeesus oli mitä oli mutta jotkut sukuhaarat yhdistivät hänet kuningas Davidiin.
        Se riittää kristityille.

        Ei ole tietoa koko lastenmurhasta, kai vanhemmat olisivat sentään huomanneet jos kuningas olisi murhauttanut heidän poikansa?Tapahtuman "huomasi" vain yksi evankelista 70 vuotta tapahtuman jälkeen.Jeesus tai Johannes Kastajakaan eivät moittineet Herodesta tästä teosta, eikä kukaan muukaan, kaikki muu Herodeksen pahuus kyllä tuotiin esiin.

        Mikään sukuhaara ei yhdistänyt Jeesusta Daavidiin , jonka sukuun voi yhdistyä vain niin että äidin siitinsoluillaan hedelmöittävä mies kuuluu Daaviidin sukuun. Ei ole oikeaa perimää ja sen lisäksi teologista perimää.


      • Kannattaa uskoa
        aito israelson kirjoitti:

        En teksti sanoo että tietty nuori nainen (ha-alma') tulee tai on tullut raskaaksi ja määritää ajan syroefraimilaisen sodan aikaan jolloin Israel oli hyökkäämässä Juudaan.

        ja oppia Immanuel tuntemaan, jos tahdot edistää Israelin parasta.


      • Uskotkos tämän?
        aito israelson kirjoitti:

        En teksti sanoo että tietty nuori nainen (ha-alma') tulee tai on tullut raskaaksi ja määritää ajan syroefraimilaisen sodan aikaan jolloin Israel oli hyökkäämässä Juudaan.

        ´ Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. ´ (Jesaja 9:6-7)


      • UT:n pyhät
        aito israelson kirjoitti:

        Ei ole tietoa koko lastenmurhasta, kai vanhemmat olisivat sentään huomanneet jos kuningas olisi murhauttanut heidän poikansa?Tapahtuman "huomasi" vain yksi evankelista 70 vuotta tapahtuman jälkeen.Jeesus tai Johannes Kastajakaan eivät moittineet Herodesta tästä teosta, eikä kukaan muukaan, kaikki muu Herodeksen pahuus kyllä tuotiin esiin.

        Mikään sukuhaara ei yhdistänyt Jeesusta Daavidiin , jonka sukuun voi yhdistyä vain niin että äidin siitinsoluillaan hedelmöittävä mies kuuluu Daaviidin sukuun. Ei ole oikeaa perimää ja sen lisäksi teologista perimää.

        kirjoitukset ovat mitä luotettavimmat, toki vajavaisten ihmisten kautta. Tämän ajat tulkinnatkin on vajavaisten ihmisten kautta. Vain Yeshua on Ihmeellinen Neuvonantaja ja Luotettava Jumala.


      • Yhdistettynä Nämä:
        aito israelson kirjoitti:

        En teksti sanoo että tietty nuori nainen (ha-alma') tulee tai on tullut raskaaksi ja määritää ajan syroefraimilaisen sodan aikaan jolloin Israel oli hyökkäämässä Juudaan.

        Tietysti Immanuel on Rauhanruhtinas ja valtakuntansa on Uudessa Jerusalemissa ja tulee laskeutumaan maan päälle tulemuksessaan uuteen maahan, jossa Jumalan Vanhurskas Kuningas sitten hallitsee eli Nasaretilainen Yeshua. Ensimmäisellä kerralla ei ollut vielä aika sapatinlevon Jumalan kansalle, sillä Järjestyksen Jumalan sapatti on 7. vuosituhat ja Jeesuksen syntymän ja elämän ja kuoleman ja ylösnousemuksen tapahtuessa alkoi vasta 5. Mutta nyt kohta siitä kolmas päivä koittaa ja Jumalan vanhurskauden sateet janoaville ja anoville annetaan. Kannattaa turvata Israelin Kuninkaaseen eli Yeshuaan, sillä vain hän on elävän veden Lähde ja Siunattu Ylösnoussut Poika, totisesti.

        HalleluYeshua!


      • geeaa

        Ja höpöhöpö.


    • muu-kansalainen

      Ei ole mitään Nasaretin kaupunkia koskaan ollutkaan.

      Herodeskin kuoli neljä vuotta ennen jeesuksen syntymää, eikä histosia tunne mitään Betlehemin lastenmurhaa.

      • geeaa

        Jeesus syntyi n. 7-3 vuotta ennen ajanlaskun alkua. Herodeksia oli kolme, Herodes I, hänen poikansa Herodes II ja tämän poika Herodes III. Varsinkin tämä isoisä oli hulluudestaan ja julmuudestaan tunnettu. Historiasta ei ole löytynyt todistetta Beetlehemin lastenmurhista, mutta se olisi hyvin sopinut Herodes I:n luonteelle.

        Jeesuksen aktiivisen toimintakauden (3,5 vuotta) aikana, n. vuoden 30 paikkeilla vaikutti Herodes III, jolle Jeesuskin lähetti terveisiä: "sanokaa sille ketulle..."! Tämä Herodes oli heikompaa tekoa kuin isoisänsä, hän myöskin piti veljensä vaimoa rakastajattarenaan. Kun Johannes Kastaja (Johannes Edelläkävijä) saarnoissaan tätä paheksui, tapatti hän rakastajattarensa ja tämän tyttären pyynnöstä Johanneksen, vaatimalla tuomaan hänelle tämän pään vadilla.


    • muu-kansalainen

      Evankeliumin mukaan Herodes tapatti Betlehemistä kaikki kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat pojat.[56] Tätä tapahtumaa ei mainita Luukkaan evankeliumissa eikä muissakaan historiallisissa lähteissä. Uuden Testamentin tutkija Lars Aejmelaeus
      pitää Betlehemin lastenmurhaa legendana.

      Herodes I Suuren kuoltua hänen valtakuntansa jaettiin neljään osaan. Yksi tuli hänen sisarelleen ja kolme hänen pojilleen: Herodes Arkhelaos sai Juudean, Herodes Antipas sai Galilean ja Herodes Filippos sai Transjordanian. Myöhemmin Herodeksen valtakunta liitettiin Syyriaan.

      • geeaa

        Evankeliumeihin tulee suhtautua niinkuin neljän eri ihmisen kirjoittamaan kirjeeseen ja tiedonantoon. Joku kertoo yhden asian, joku jonkun toisen, jotkut kertovat samoista merkittävistä tapahtumista.

        Luukas oli antiokialainen lääkäri, joka liittyi kristittyihin, sekä apostolien työtoveruuteen. Hän ei ollut koskaan itse tavannut Jeesusta ja Luukkaan evankeliumi onkin hänen kirjeensä ystävälleen, jossa hän selostaa ensin "tarkoin tutkineensa näitä tapahtumia".

        Neljää samanlaista kirjettä ei synny, jokainen evankeliumin kirjoittaja kertoo sen, kuinka itse on asian ja tapahtuman ymmärtänyt.

        Myöskin kirja 'Apostolien teot' on Luukkaan kirjoittamaa ja hänet mainitaan muidenkin apostolien kirjeissä, eli UT:ssa.


    • Piskuinen lauma

      on ollut kiinnostunut Israelin Pyhästä Immanuelista.

    • mu-kansalainen
    • geeaa

      Tämä on KR/92, jakeiden perässä ovat viitteet muualla raamatussa esiintyviin vertailukohtiin:

      Luukas 2: 1-7
      Jeesuksen syntymä
      1 Siihen aikaan antoi keisari Augustus käskyn, että koko valtakunnassa oli toimitettava verollepano. [Matt. 1:18-25]
      2 Tämä verollepano oli ensimmäinen ja tapahtui Quiriniuksen ollessa Syyrian käskynhaltijana.
      3 Kaikki menivät kirjoittautumaan veroluetteloon, kukin omaan kaupunkiinsa.
      4 Niin myös Joosef lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista ja meni verollepanoa varten Juudeaan, Daavidin kaupunkiin Betlehemiin, sillä hän kuului Daavidin sukuun. [1. Sam. 16:1; Luuk. 1:26]
      5 Hän lähti sinne yhdessä kihlattunsa Marian kanssa, joka odotti lasta. [Luuk. 1:27]
      6 Heidän siellä ollessaan tuli Marian synnyttämisen aika,
      7 ja hän synnytti pojan, esikoisensa. Hän kapaloi lapsen ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut tilaa majapaikassa.

      Tämähän on historiankirjoitusta. Jos tässä mainitaan veroluettelointi, niin silloin näin on tapahtunut. Muu historia ei sitä mainitse, sillä kaikki eivät kerro samoista asioista. Sitä paitsi evankeliumit ovat kirjeitä, he eivät ajatelleet, että heidän kirjeensä tullaan liittämään kristittyjen raamattuun ja että olisi ollut syytä kertoa jotkin asiat perusteellisemmin tulevia sukupolvia varten. Varmaankin tästä syystä he eivät aina maininneet asioista, jotka siihen aikaan muutenkin tiedettiin.

    • muu-kansalainen

      Oikeesti oikeesti.....


      Netzer...Isain kannosta vesa versoo.. katso kuva linkistä.

      Oppikaa viikunapuusta vertaus, kun sen oksa on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.

      Israel on ylösnoussut ja vesa versoo.

      Kristuksessa jumiutuneet/ kuolleet, nousevat samoihin aikoihin. Heidät tempastaan mielen ylempään kerrokseen ja he näkevät kaiken uusin silmin, syntyvät uudesti tiedon ja ymmärryksen kautta hämmästykseen siitä, että Jumala on todella olemassa, eikä Raamattu ole mikään satukirja, tai vanhentunut testamentti, vaan merkillisen ihmeellinen sanojen verkosto hamasta muinaisuudesta, aina tähän päivään ja ikuisuuteen.
      Sen sanat ovat luoneet ja luovat edelleen maailmaa. Tämä herääminen on alku uuden taivaan ja uuden maan. Se on ihmisluonnon, tai sielun evoluution seuraava askel.
      Se on myös erään maailmanajan loppu.

      Tämä oli ns. De-koodausta eli kirjaimen, sanan tai fraasin purku ymmärrettävään muotoon.

      Siinä tuli ylöstempaus ymmärretyksi ja netzer vesaksi, joka versoo.

      Joulusatuja kerrotaan lapsille.



      Kaikki eivät herää koskaan,

      • geeaa

        Tuo "herääminen" olisi helpompaa, jos kyseessä omalla kohdalla olisi vain uskomus, eikä mitään omaa faktanäyttöä. Monilla on kuitenkin Jeesus- ja enkelikokemuksia, jotka itse tietää todellisiksi (on myös valhetarinoilla ja ne vahingoittavatkin suuresti tätä asiaa, sillä ihmiset eivät silloin tiedä, mihin uskoa, eivätkä usko mitään).

        Itselläni on tällaisia kokemuksia, useita. Monia ihmeitäkin. Nämä todistavat ainakin itselleni Jumalan ja Jeesuksen liittyvän yhteen, myöskin enkelit näyttävät liittyvän tähän uskoon. Näillä on kiistaton todistus itselleni, siksi en kovin helposti ole kieltämässä Jeesusta. Jos näitä näyttöjä itselleni ei olisi, voisin ajatella, että itse kristinusko ei ole puhtaasti sitä, mitä se alunperin oli. Itseasiassa, en pidä kovin tiukasti kiinni tästä uskonnosta, mutta kylläkin Jeesuksesta, joka on latinalainen ja suomennettu nimi, sillä alkuperäinen nimi on Jeshua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe