Hämä hämä häkkii

Nittaminax

kiipee katossa tai oikeesti kaksi. Kai niilläkin on kevättä rinnassa tai missä sit lieneekin niiden aistimus. Ton ekan näin jo kuukausi sitten kylppärissä josta se vaelsi olkkariin ja ristin sen villeksi. Tänään huomasin toisen ja kohta kait täällä vilisee kymmenittäin pikku villejä.
Listinkö ne vai annanko olla? Meinaan ku muistelisin ettei niitä sais tappaa, ku se tietäisi huonoa onnea.
Entä pelkäätkö/inhoatko hämyjä?

27

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • demeter

Sinustahan eläimet tykkää, Nitta. Viimeksi sulla oli pikkumuurahaisia (meilläpä on niitä nyt!) ja nyt tuli sitten lukki. ÄLÄ TAPA. Se on vanha kehotus, ainakin oli meilläpäin ja sitten se kuulemma hoitelee pienemmät ötökät pois päiviltä.
      Tiedä vaikka olis jo syönyt ne sun muurahaisesi..))

• Eiku meillä on ollu niitä sokeritoukkia ja epäilen että toi pulskempi on osan niistä ainakin hoidellut.
        Lukit mä ainakin heittäisin ulos ja säälittä. Niillä on inhottavan pitkät jalat. En kyllä tiedä mitä lajia nää kaks veijaria on, mutta sellasia lyhytjalkasia. :)

• Ainoat mitä minä tapan on kärpäset ja hyttyset.
      Niitä on ylleensä niin paljonkin, ja kummatkin on vielä sellaisia että jos yöllä sattuu ykskin oleen huoneessa niin siinähän et nuku.
      Kärpänen kutittaa kävellessään jalkojen tai käsivarsien päällä, ja hyttynen tulee korvan juureen inisemään vaikkei pistäiskään.

Hämähäkkejä en inhoa, ja joskus metsässä kun joudun niiden seittejä hajottamaan niin pyydän anteeksi. Onhan se väärin että toisen koti rikotaan.

Kotoonta kaikki muut olennot kuljetan ikkunasta ulos.

ÄHHH nyt tuli mieleeni viimekesän lentomuurahaiset jotka sieltä katon reijästä tippui. Ne kyllä joutui pölynimuriin ja sitä tietä roskikseen. Eli en niitä kiltisti ikkunasta laittanut minnekään.
      Mutta oli niitä niin hirveästi kun tippui vaan isoina kiehuvina kasoina.

Mutta noin yleisesti mulla ei ole haluja tappaa mitään olentoja, pikkuselllaisiakaan kun ne ei mulle pahaa tee.

Ja ongellakaan en ole pitkiin aikoihin käynyt , silloin kyllä on joutunut tappajaksi, sekä madon että kalan.
      Että tälleen.

• Jos hyttynen vain inisee korvajuuressa eikä ime verta, kyseessä on uroshyttynen, mutta silti inhottava otus.
        Meillä kissa hoitaa aika tehokkaasti noi ötökät, mutta katossa oleville se ei mahda mitään ja osa niistä ötököistä taitaa maistua pahalle ku se jättää ne rauhaan.
        Kalassa olis kiva käydä, mutta mun ukko vaan narisee siellä ku se ei saa kalaa.

• En pelkää enkä inhoa, hämähäkit ovat kivoja pikku olentoja. Kesällä kuljetan ne turvallisesti ulos, talvella saavat touhuta rauhassa ja rakennella vaikka himmeleitä katonrajaan.

• Hyi ku mä inhoon juuri niitä seittejä katossa ku niitä ei saa pois ku imurilla ja se on niin vaivalloista touhua.

• demeter
        Nittaminax kirjoitti:

Hyi ku mä inhoon juuri niitä seittejä katossa ku niitä ei saa pois ku imurilla ja se on niin vaivalloista touhua.

Eikös ne hämähäkit just niihin seitteihin saaliinsa pyydystä (nitta) ?
        No, en minäkään niitä seittejä ihan katossa viitsi katsella, mutta raskain sydämin hävitän ne kyllä maalla ulkohuussista.
        Muuten olen tulisillan ja Ancelin linjoilla - joskus teen pahaa kärpäsellekin.)).
        Mutta villakoirat meillä saa olla rauhassa (paitsi tänään, kun on vieraita tulossa)

• demeter kirjoitti:

Eikös ne hämähäkit just niihin seitteihin saaliinsa pyydystä (nitta) ?
        No, en minäkään niitä seittejä ihan katossa viitsi katsella, mutta raskain sydämin hävitän ne kyllä maalla ulkohuussista.
        Muuten olen tulisillan ja Ancelin linjoilla - joskus teen pahaa kärpäsellekin.)).
        Mutta villakoirat meillä saa olla rauhassa (paitsi tänään, kun on vieraita tulossa)

En ole ihan varma, ku täällä ainakaan näy sellasia perinteisiä seittejä/verkkoja, vaan pelkkiä yksittäisiä rihmoja joihin sitten pöly tarttuu.
        Epäilen että noi vaanii jotenkin läheltä niitä ötököitä ja sit käyvät kimppuun.

• outoa*

eikö salakapakassa tapahdu mitään kun olet täällä 24/7

• Käy kurkkimassa jos se sua niin paljon kiinnostaa.

• outoa*
        Nittaminax kirjoitti:

Käy kurkkimassa jos se sua niin paljon kiinnostaa.

ei kiinnosta läyhäinen
        karkoitit sieltä kaiki pois
        olet sinä emäntä!

• outoa* kirjoitti:

ei kiinnosta läyhäinen
        karkoitit sieltä kaiki pois
        olet sinä emäntä!

Voi voi sinnuu. Eiks sua ole huolittu sinne vakkariksi vai mistä moinen katkeruus johtuu?

• oi voioi
        Nittaminax kirjoitti:

Voi voi sinnuu. Eiks sua ole huolittu sinne vakkariksi vai mistä moinen katkeruus johtuu?

Miten voi huolia jollei edes pyri. Kolmen ihmisen seuraan :DDDDDD
        en ole ihan niin epätoivoinen

• meeriamanda
        oi voioi kirjoitti:

Miten voi huolia jollei edes pyri. Kolmen ihmisen seuraan :DDDDDD
        en ole ihan niin epätoivoinen

Miksi sinä näet vaivaa kenenkään palstalla olosta tai missä kirjoittelee? Ei sen pitäisi sinun elämääsi pilata. Ilkelysi on mautonta!

• Luulo ei ole tiedon väärtti.

• tämä siis oi voioille.

• oi voioi
        Nittaminax kirjoitti:

tämä siis oi voioille.

mitä luulet ei ole se mitä tiedän
        säälittävä tyrkky olet riidanhaastaja

• oi voioi kirjoitti:

mitä luulet ei ole se mitä tiedän
        säälittävä tyrkky olet riidanhaastaja

Niin niin.....

• jeh menoon
        Nittaminax kirjoitti:

Niin niin.....

Kiva että itsekin tajusit

• sokeritoukka

Mainittiin sokeritoukat.

Kaikissa Helsingin asunnoissa on niitä ollut mutta nyt tässä asunnossa ei ole näkynyt ainoatakaan senjälkeen kun pidän pyöreän kangaspalan ja sen päällä mäntysuopapalan lattia viemärin aukon päällä kypyhuoneessa.
      Se kangaspala on usein märkä tai kostea koska panan ne heti paikalleen suihkun jälkeen tai kastelen mäntysuopapalan.

Ennen oli inhoittavaa kun yöllä vessassa käydessä näki niiden vilahtelevan.
      Kyllä niitä varmaan putkissa on mutta olen ajanut ne pois omasta asunnostani.

Minulle ilmestyy yksi hämähäkki kattoon silloin tällöin ja heitän sen aina ulos pehmeällä harjalla.

• Meille ne toukat ilmesty vasta ku tehtiin kylppäriremppa ja niitä tulee jopa ovien karmeista ja ikkunoista, ei siis viemäreistä. Ne asustaa siis jossain noissa seinien rakenteissa.
        Ensin luulin kanssa et syyllinen on noi viemärit, mutta sit rupesin seuraamaan niitä et mihin ne vilahtaa niin listojen allehan ne.

• :(
        Nittaminax kirjoitti:

Meille ne toukat ilmesty vasta ku tehtiin kylppäriremppa ja niitä tulee jopa ovien karmeista ja ikkunoista, ei siis viemäreistä. Ne asustaa siis jossain noissa seinien rakenteissa.
        Ensin luulin kanssa et syyllinen on noi viemärit, mutta sit rupesin seuraamaan niitä et mihin ne vilahtaa niin listojen allehan ne.

Niinpä niin. Listojen alla ja jopa vaatekaapeissakin niitä ryömii. Kenkien-, ja jääkaapin alla. Jauhohyllyillä, vaikkapa missä. Yöllä laitat valon päälle niin niitä vilistää lattialla piiloon. Kamalia otuksia. Niitä oli kerran meilläkin kun asuimme kaupungin vuokra-asunnossa.

Eipä ole enää näkynyt sen jälkeen kun muutimme pois. Toki piti kaikki tavarat mitkä suinkin pakkasta kestivät pitää ulkona ennen muuttoa.

• ...

Voisiko auttaa jos joskus siivoaisit asuntosi etkä vaan aina istuisi täällä koneen ääressä?

• No niinpä tietenkin. Kas kun ei tullut mieleen.

• meeriamanda

Inhoan ihan sydämestäni, noita holkkipolvia keväämmällä tulee terassin oven rakosesta ja ei todella kattinenkaan sille mitään tee...västelee ja naksuttaa sillain hassusti et kiinnitän huomioni.

Talospaperia tollo käteen ja sinne hämy ja lujaa ovesta koko mytty.
      En voisi nukkua jos tietäisin sellaisen olevan, hyiiii!

Sillä mangeettisella huiskalla mä ripsin katosta samanlaisia ´lankoja´ joissa joku pölypallo on.

• Se huiska on tosi kätsy.

Pitää huomenna huiskia.

• suosikkibiisi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      165
      2056
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1962
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      119
      1375
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1362
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      448
      1223
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      67
      957
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      866
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      861
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      222
      757
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      339
      734
    Aihe