Matala yläpaine/korkea alapaine

paineongelma

Mistä voi olla kysymys, kun yläpaine on normaali, jopa matala (110-120) ja alapaine korkea (90-100)? Olen 34-vuotias nainen.

13

24269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...Sinun on aika mennä käymään tohtorin puheilla. Sieltä saat todennäköisesti heti reseptin verenpainelääkkeeseen ja ajan labrakokeisiin. Näin se menee, koska syitä voi olla monia, eikä se selviä ilman kattavia tutkimuksia.. Verenpainetauti ei ole harvinaisuus nuorehkoilla ihmisilläkään, joten mene nyt vaan nopeasti tutkituttamaan asia, niin asia ei enää vaivaa mieltäsi. (stressikin nostaa paineita). Ravinnolla on iso vaikutus tähän vaivaan ja saatatkin elämäntapojen muutoksella päästä aivan säikähdyksellä ja lääkityskin voidaan lopettaa myöhemmin. Se jää nähtäväksi, jos ei ole mitään akuuttia ongelmaa... (en ole lääkäri, vaan kirjoitan omasta kokemuksesta)

• paineongelma

Kerroin vähän vajavaisesti tilanteestani yöllä väsyneenä. Lähinnä kiinnosti tuo, että onko jollain omakohtaista kokemusta tuosta matala yläpaine/korkea matalapaine -ilmiöstä ja mistä siinä voisi olla kysymys.

Olen käynyt kaksi kertaa lääkärillä tuon verenpaineongelman takia. Sain ehkäisyneuvolasta kehotuksen mennä lääkäriin, kun siellä mitattu verenpaineeni oli 150/115. Lääkitystä en saanut (enkä millään haluaisikaan, jos vaan mahdollista välttää), mutta labroihin ja EKG:hen sain lähetteen. Ne oli kaikki täysin ok. Muussa yhteydessä viime syksynä minulta otettiin kattavat verikokeet vitamiinitasoineen ym. ja niiden perusteella olen täysin terve. Rasva-arvotkin keskimääräistä paremmat. Ylipainoinenkaan en ole, kun painoindeksini on 22,5.

Tuon korkean verenpaineen johdosta lääkäri vaihtoi e-pillerini yhdistelmäpillereistä minipillereihini ja lisäksi käski kiinnittämään huomiota elintapoihin, siis lisäämään liikuntaa ja vähentämään suolaisen syöntiä. En tiedä nyt sitten, että mikä on vaikuttanut mihinkin, mutta yläpaineeni on siis laskenut 110-120 -tasolle ja alapaine on ollut 90-100, joka siis on käsittääkseni edelleen korkea. Lääkäri kuitenkin asetti tavoitteeksi minulle, että verenpaine pysyisi alle 150/95. Minusta sekin on aika korkea. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että jos verenpaine pysyy alle sen, lääkitystä ei tarvita.

Olen miettinyt, että onko sillä vaikutusta verenpaineeseen, että olen sairastanut masennusta monta vuotta, johon minulla on ollut lääkitys, ja noina masennusvuosina aiemmin liikunnallinen elämäntapani on muuttunut melko päinvastaiseksi. Toisen masennuslääkkeeni tuoteselosteessa mainitaan, että jos on kohonnut verenpaine, lääkkeen käytöstä täytyy keskustella lääkärin kanssa. Mainitsin tuostakin lääkärille, mutta hän sivuutti asian ikään kuin merkityksettömänä. Toisaalta olen jo viime kesästä alkaen syönyt tuota lääkettä puolet normaalista hoitoannoksesta, ja nyt sitä ollaan lopettamassa kokonaan.

Viimein n. kuukausi sitten olen saanut aloitetuksi säännöllisen liikuntaharrastuksen (kuntosali). Toivon, että se jollain aikavälillä alentaisi tuota verenpainetta. Ruokavaliolla tietysti saattaa olla osuutensa verenpaineongelmassani. Syön ehkä liian usein suolaista ja rasvaista (pizzaa tai sipsejä ym.), ehkä jopa kerran viikossa. Lisäksi syön lämpimäksi ruuaksi pääasiassa valmisruokaa. En siis mitään lihapiirakoita tai pizzoja vaan ihan tavallista ruokaa, keittoja ym, mutta valmisruokaa joka tapauksessa. Olen miettinyt, että voiko se vaikuttaa verenpaineeseen. Toisaalta päivittäiseen ruokavaliooni kuuluu paljon terveellisiäkin juttuja, mm. ruisleipää ja vihreätä/valkoista teetä (en juo kahvia ollenkaan). Alkoholia juon harvoin. Ja siis kaikkien minusta otettujen labrakokeiden mukaanhan olen todella terve.

Ihmetyttää siis, että missä mättää, ja juuri tuo, että tällä hetkellä yläpaine on hyvä/matala, mutta alapaine korkea.

• ... Vastasin avaukseesi siksi, että minulla on aivan samanlainen ongelma verenpaineen kanssa, josta saan "tuomion" ensi tulevalla viikolla..Tosin ikää on minulle kertynyt enemmän ja olen mieskin vielä kaiken lisäksi,-)) Uusien tutkimuksien mukaan kahvi, jota paljon syytetään kaikesta, ei ole kovinkaan vaarallista verenpaineen kannalta...Laitan pari linkkiä...
        http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=4592958
        -Verenpaineklinikka..
        http://www.tohtori.fi/?page=6333637&id=5094256
        --
        ...Lääkärit sivuuttaa kysymykset, jos heillä ei ole tietoa asiasta. Eivät halua näyttää ammattitaidottomilta...

• paineongelma
        mielialapide kirjoitti:

... Vastasin avaukseesi siksi, että minulla on aivan samanlainen ongelma verenpaineen kanssa, josta saan "tuomion" ensi tulevalla viikolla..Tosin ikää on minulle kertynyt enemmän ja olen mieskin vielä kaiken lisäksi,-)) Uusien tutkimuksien mukaan kahvi, jota paljon syytetään kaikesta, ei ole kovinkaan vaarallista verenpaineen kannalta...Laitan pari linkkiä...
        http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=4592958
        -Verenpaineklinikka..
        http://www.tohtori.fi/?page=6333637&id=5094256
        --
        ...Lääkärit sivuuttaa kysymykset, jos heillä ei ole tietoa asiasta. Eivät halua näyttää ammattitaidottomilta...

Juu kiitos vastauksesta. Toivottavasti tulet kertomaan lääkärin tuomiosta omalla kohdallasi tähän ketjuun sitten lääkärikäynnin jälkeen. Olisi mielenkiintoista kuulla.

Olen tosiaan itsekin tainnut lukea jotain juttuja kahvin positiivisista vaikutuksista terveyteen. Mutta tyydyn edelleen teehen, koska pidän siitä. Kahvia en ole koskaan juonut ihan vaan sen takia, kun en pidä sen mausta.

• Oikeat lääkkeet.

Paineongelma.
        Sinulla on aivn liian korkeat verenpaineet. Nyt on korkea aika vaihtaa lääkäriä. Etsi lääkäri joka ottaa vakavasti verenpaineen ja ymmärtää miten vaarallinen se on hoitamattomana tai väärillä lääkkeillä hoidettuna.

• Yläpaineen nosto ja

alapaineen lasku ei onnistu lääkkeillä, MUTTA onnistuu noilla bakteereilla!

........jatkuu. 21. Kysymys:
      - Onko sairauksia, joiden kanssa niiden käytöstä tulee ongelmia?
      Vastaus:
      - Ei varsinaisesti ongelmia. Mutta jos sairastaa verenpaine-tautia johon on lääkitys, niin mhb.t normalisoivat verenpaineen yleensä alle vuodessa, jolloin verenpainetta on seurattava ja vähennettävä portaittain(!) synteettistä verenpaine lääkettä verenpaineen mukaan-mieluummin lääkärin valvonnassa.
      Huom! Älä lopeta verenpainelääkitystä kerralla, koska se aiheuttaa hengenvaarallisen tilan!
      Jatkuu..........
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-usein-kysytty-probiootti-bakteereistamhb/

.......jatkuu.
      1.(1.)Lactobacillus asidophilus – Luonnollinen saantilähde=Rasvainen lähmänmaito.
      2.(2.)Lactobacillus bulgaricus – Luonnollinen saantilähde=Esimerkiksi Bulgarian jogurtti.
      3.(7.)Bifidobacterium – Luonnollinen saantilähde=Rasvainen lähmänmaito.
      - Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3×1(suositus=3×2)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit – joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa(Lue: Rasva- ja Probiootti-remontti(Navikaatio-hakemisto)). Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
      1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan:
      2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP on alle 12) limakalvo aluetta. L-a ja Bif bakteerien pitkäaikaisen bakteeripulan aiheuttaman lievän/laaja-alaisen tulehduksen hoitoon juuri tarvitaan 2.(2.) Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella “antibiootti”-kuuri lla!

Testasin itse ensin näiden bakteereiden turvallisuuden ennen kuin uskalsin tehdä testejä ulkopuolisilla henkilöillä.
      Potilastesteissä palaute oli 100%.sti positiivista silloin kun Probiootti-bakteerien käytössä ei oltu tehty virheitä!

Tämä Probiootti-bakteerien palautus limakalvoille on täytettävä kolme ehtoa:
      A. Bakteerien on oltava juuri nämä kolme tärkeintä bakteeria!
      *** 1.(1.)Lactobacillus asidophilus,
      *** 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus,
      *** 3.(7.)Bifidobacterium.

B. Po bakteereita on saatava limakalvoille riittävästi!
      *** 1.(1.)L-a – jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      *** 2.(2.)L-b – jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      *** 3.(7.)Bif – jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.

C. ***Po bakteereita on saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin!
      Jatkuu...........
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

Opastus mhb:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/

• paineongelma

Mielenkiintoista, mutta sekavaa. Heräsi paljon kysymyksiä, eikä keskittymiskyky riittänyt ymmärtämään kaikkea.

Käyttäisin mielelläni jotain tuollaista luonnonmukaista tuotetta terveyteni hyväksi mieluummin kuin lääkkeitä. Jos oikein ymmärsin, niin tuollainen Asidophilus plus on tuote, josta nuo tarvittavat probiootit saa? Aika kallista kyllä.

Kaupoissahan on tuon bulgarian jogurtin lisäksi tarjolla kaikenlaisia Asidophilus-, Gefilus- ym. tuotteita, niin onko niissä eläviä vai synteettisiä bakteereita? Saako noiden bakteerien hyödyn niitä käyttämällä?

Se on kyllä varma, että raakamaitoa en tule hankkimaan. Menee turhan hankalaksi. Syön maitotuotteita muutenkin melko vähän, niin en voisi kuvitella juovani maitoa - saati raakamaitoa - sellaisia määriä kuin tuossa suositeltin (syön kyllä kalsium-lisää purkista).

Samaa mieltä olen noiden juttujen kanssa siitä, että antibiootit on hyötyihinsä nähden todella haitallisia ihmisille, ja pyrinkin välttämään niitä niin paljon kuin voin.

Ehkäpä kysyn noista probiooteista luontaistuotekaupasta, josta hommaan D-vitamiinini ja kalsiumini (jotka on ainoat lisäravinteet tällä hetkellä joita syön). Jospa ne tietäis jotain ja jospa niillä olis joku sellainen valmiste tarjolla, josta noi probiootit löytyy.

• aina samaa p*skaa
        paineongelma kirjoitti:

Mielenkiintoista, mutta sekavaa. Heräsi paljon kysymyksiä, eikä keskittymiskyky riittänyt ymmärtämään kaikkea.

Käyttäisin mielelläni jotain tuollaista luonnonmukaista tuotetta terveyteni hyväksi mieluummin kuin lääkkeitä. Jos oikein ymmärsin, niin tuollainen Asidophilus plus on tuote, josta nuo tarvittavat probiootit saa? Aika kallista kyllä.

Kaupoissahan on tuon bulgarian jogurtin lisäksi tarjolla kaikenlaisia Asidophilus-, Gefilus- ym. tuotteita, niin onko niissä eläviä vai synteettisiä bakteereita? Saako noiden bakteerien hyödyn niitä käyttämällä?

Se on kyllä varma, että raakamaitoa en tule hankkimaan. Menee turhan hankalaksi. Syön maitotuotteita muutenkin melko vähän, niin en voisi kuvitella juovani maitoa - saati raakamaitoa - sellaisia määriä kuin tuossa suositeltin (syön kyllä kalsium-lisää purkista).

Samaa mieltä olen noiden juttujen kanssa siitä, että antibiootit on hyötyihinsä nähden todella haitallisia ihmisille, ja pyrinkin välttämään niitä niin paljon kuin voin.

Ehkäpä kysyn noista probiooteista luontaistuotekaupasta, josta hommaan D-vitamiinini ja kalsiumini (jotka on ainoat lisäravinteet tällä hetkellä joita syön). Jospa ne tietäis jotain ja jospa niillä olis joku sellainen valmiste tarjolla, josta noi probiootit löytyy.

Korkea alapaine laskee lääkkeillä jos ei jaksa liikkua. Liikuntaa auttaa korkeaan paineeseen. Usko lääkäreitä älä näitä huuhaa juttuja.

• Tee rasva- ja pro-
        paineongelma kirjoitti:

bioottiremontti niin saat L-a ja Bif bakteerit, tyydyttynyttä rasvaa, kalsiumin ja D-tamiinin samassa paketissa! Et tarvitse silloin D-vitamiinia, etkä kalsiumia enää erikseen!

Selite:
        (a )=%osuus Rasva- ja Probiootti-remontista.
        (ab )=%osuus Lihomiseen.

1.Tyydyttyneen rasvan saannin lisääminen (a 20%), jonka saantisuositus piilorasvoineen(!) on 1g/normaalipaino-kilo/vrk(=kevyt työ) ja maitorasvan(!) Probiootti-bakteerien huomioiminen (a 30%):
        - Koska piilorasvoista emme saa riittävästi tyydyttynyttä rasvaa solu-kalvon “rakennusaineeksi”, niin pyri siihen että saat tyydyttyneen rasvan lehmän maidosta, voista ja juustoista siksi että lehmän maidon rasva sisältää pastöroinnin jälkeen kaksi tärkeintä Probiootti-bakteeria; Lactobacillus asidophilus ja Bifidobacterium, jotka saat “kaupan-tekijäisiksi” tyydyttyneen rasvan lisäksi!
        - Saat 4-5.stä lasillisesta (n.4r-%) raakamaitoa (=pastöroimaton ja homogenoimaton!) riittävästi tyydyttynyttä rasvaa kaksi tärkeintä Probiootti-bakteeria; L-a ja Bif. Em.n on huomioitu piilorasva.
        - Jos haluat lihoa, eli lisätä painoasi terveellisesti, niin käytä runsaasti tyydyttynyttä rasvaa!
        - Po Probiootti-bakteerit kuolevat silloin kun kuumennat maidon yli 50 C-astetta. Ainoastaan elävistä Probiootti-bakteereista on hyötyä!
        - Em muodostaa puolet (a 50%) kokonaisuudesta silloin kun rasvan saantilähde on lehmän maito!
        - Tyydyttynyttä rasvaa tarvitaan sekä;
        A.solukalvon “rakennus aineeksi”, että
        B.Probiootti-bakteerien suojaksi!
        Huomioi tämä: Esimerkiksi sianlihan “läski”, eli tyydyttynyt rasva ei sisällä Probiootti-bakteereita ollenkaan!

2. Antibioo...........
        Kokonaan:
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-tee-tasta-elamantapa-rasva-ja-probiootti-remontti/

Kysyttävää? Jos et pysty käyttämään lehmänmaitoa, jne:
        ...........jatkuu 6. Kysymys:
        - Mistä minä noita mhb.ta sitten saan jos en voi käyttää rasvaista maitoa esimerkiksi laktoosi-intoleranssi n ja/tai maitoallergia n takia?
        Vastaus:
        - *)On eräs poikkeus jolla toimenpiteellä saatat kestää maitotuotetta: Tee kotiviiliä suoraan maitotilalta haettuun raakamaitoon, jolloin 24-tunnin hapattamisen jälkeen viilissä oleva Probiootti-bakteeri määrä on 256-kertainen aloitustilanteeseen nähden. *) Varoitus: Tätä toimenpidettä et saa tehdä jos sinulla on anafylaksian (=vakava allerginen reaktio) vaara!

- Jos et pysty käyttämään rasvaisia maito- ja/tai hapanmaito-tuotteita ollenkaan(katso edellinen kohta), niin ongelman voit ratkaista siten että syöt Probiootti-jauhekapseleita niin kauan (kuukausi–kuukausia!) että kestät maitotuotteita.
        - Saat mhb.t syömällä Probiootti-bakteereita kapselissa, jossa on kolme tärkeintä bakteeria 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit joiden saantisuositus on 3×2-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootti bakteerit joita Probiootti(mhb)-tuote saa sisältää. Jatkuu.......
        UKK kokonaan:
        http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-usein-kysytty-probiootti-bakteereistamhb/

Ongelma lääketiteessä on juuri se, että kun lasketaan alapainetta, niin jo ennestäänkin liian matala yläpainekin laskee! Minultakin vastaava paineongelma parannettiin noilla L-a, L-b ja Bif bakteereilla!

• paineongelma

Mittasin juuri verenpaineeni, poikkeuksellisesti molemmista käsistä. Vasen käsi (josta suositeltu mittaamaan): 111/88. Oikea käsi: 130/94.

Tuokin kiinnostaa, että miksi tulee noin erilaiset lukemat eri käsistä. Tuotakin kysyin lääkäriltä, mutta ei se siihenkään osannut sanoa mitään.

Ja noista puolista, että kummasta kädestä mitata... Ihan ensimmäinen ohje minkä sain (en enää muista mikä hoitotaho niin ohjeisti), oli että pitäisi mitata vastakkaisen puolen kädestä kuin millä puolella sydän on. Mutta jatkossa kaikki on sitten sanoneet, että vasemmasta, ja niin verenpainemittarin ohjekin ohjeistaa. Jossain vaiheessa sitten mittailin molemmista käsistä, kun olin saanut ristiriitaista tietoa, ja huomasin, että lukemat ovat erilaisia. Ja tähän ei lääkäri siis osannut sanoa mitään.

Paljon on kysymyksiä, mutta kukaan ei tunnu tietävän mitään. Korkeasta verenpaineesta kärsiviä on käsittääkseni aika paljon, mutta kovin vähän neuvoja ja kokemuksia olen tähän ketjuun saanut. Ehkä tää Suomi24:n keskustelupalsta ei ole paras mahdollinen paikka kysyä neuvoa.

Kiitos kuitenkin teille, jotka olette vastanneet, ja toivottavasti saisin vielä uusiakin näkemyksiä asiaan.

• saviruoho

Veljeljäni oli tuon kaltainen verenpaineongelma. Varsin helposti löytyi syy, hiippaläppä vuotaa.

• kuten myös

Minulla sama ongelma ja sain tietää myös että hiippaläppä pikkaisen vuotaa... Mutta en tiedä mitä korjata tilanteen.

• mittaristi

Mittauspaikka riippuu verenpainemittarista. Eli siitä missä kohtaa anturi/tunnistin/millä nimellä sitä kutsuukaan sijaitsee mansetissa. Sen pitää osua suurinpiirtein oikeaan paikkaan olkavarressa tai ranteessa jos on rannemittari. Sama idea kuin että oikea ja vasen kenkä tuppaavat olemaan eri malliset...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe