"Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo." Kol.1:27.
"Sillä Jumala, joka sanoi: 'Loistakoon valkeus pimeydestä', on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa." 2.Kor.4:6
Onko Kristuksen kirkkaus loistanut sydämeesi? Tunnetko, että saat olla viemässä eteenpäin Jumalan kirkkauden tuntemista?
Palstan ilmapiiri on sellainen, että heikkohermoisemmat voivat ennemmin kokea Beelsebulin pimeyden sammuttaneen kaiken valon ja toivon pelastuksesta. Sitäkö me haluamme, ei kai?
Kristuksen kirkkauden evankeliumi ei onneksi siitä himmenny, vaikka uskottomat ja pahantahtoiset ihmiset kuinka syyttäisivät toisiaan ja leimaisivat lähimmäisiään sairaiksi ja kelvottomiksi.
Säilyttäkäämme pelastuksen toivo kirkkaana. Antakaamme Kristuksen asua Henkensä kautta meidän sydämissämme. Yksikään meistä ei ole vielä perillä uskon päämäärässä.
"Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?" Room.8:24
Kristus teissä, kirkkauden toivo!
46
825
Vastaukset
Toivoa sopii, että tämän aloituksen alla ei 'ammuttaisi' sanoman tuojaa eikä ketään muutakaan. Nyt on kysymys Kristuksen kirkkaudesta ja siitä, että tuon kirkkauden tunteminen saisi loistaa meidän kauttamme niille, jotka etsivät pelastusta elämäänsä.
On hyvä muistaa profeetta Jesajan ilmoitus, jonka mukaan Jumala asuu vain "niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi". Jes.57:15.
Olkaamme innokkaita Herran työssä ja Jeesuksen seuraajina. Kukaan meistä ei ole vielä perillä. On taisteltava hyvä uskon kilvoitus säilyttääksemme toivon varmuuden loppuun asti:
Heb.6:11 "Mutta me halajamme sitä, että kukin teistä osoittaa samaa intoa, säilyttääkseen toivon varmuuden loppuun asti,
6:12 ettette kävisi veltoiksi, vaan että teistä tulisi niiden seuraajia, jotka uskon ja kärsivällisyyden kautta perivät sen, mikä luvattu on."- puolustaja.
Ei ammuta jos sinäkin lupaat olla haukkumatta Huutavan Ääntä, ja parempi ois jos vielä pyytäisit anteeksi häneltä.
- ÄLÄ PUUTU !
puolustaja. kirjoitti:
Ei ammuta jos sinäkin lupaat olla haukkumatta Huutavan Ääntä, ja parempi ois jos vielä pyytäisit anteeksi häneltä.
ANTAKAA NÄIDEN KAHDEN ELI SEMPERIN JA
HUUTAVAN ÄÄNEN KESKUSTELLA RAUHASSA
KESKENÄÄN. MINÄ TOIVOISIN TODELLA, ETTÄ
NÄMÄ HENKILÖT KESKUSTELISIVAT OMISTA
NÄKEMYKSISTÄÄN - ILMAN, ETTÄ SIVULLISET
SEKAANTUISIVAT KESKUSTELUUN JA NIIN
VOISIMME MUUTKIN PÄÄSTÄ YMMÄRRYKSEEN
SIITÄ, MISTÄ ON KYSE - SOPISIKO TÄMÄ MUILLE
PALSTALAISILLE ??? - Anonyymi
puolustaja. kirjoitti:
Teoistaan heidät tunnetaan pahat teot hyvät teot varastaminen ei saa varastaa
- Anonyymi
ÄLÄ PUUTU ! kirjoitti:
ANTAKAA NÄIDEN KAHDEN ELI SEMPERIN JA
HUUTAVAN ÄÄNEN KESKUSTELLA RAUHASSA
KESKENÄÄN. MINÄ TOIVOISIN TODELLA, ETTÄ
NÄMÄ HENKILÖT KESKUSTELISIVAT OMISTA
NÄKEMYKSISTÄÄN - ILMAN, ETTÄ SIVULLISET
SEKAANTUISIVAT KESKUSTELUUN JA NIIN
VOISIMME MUUTKIN PÄÄSTÄ YMMÄRRYKSEEN
SIITÄ, MISTÄ ON KYSE - SOPISIKO TÄMÄ MUILLE
PALSTALAISILLE ???Kuka on huutavan ääni
""Sillä Jumala, joka sanoi: 'Loistakoon valkeus pimeydestä',"
Nuo Jumalan sanat korintolaiskirjeestä ovat uudemmassa Raamatunkäännöksessä käännetty kokonaan päinvastaisiksi.
"Jumala, joka sanoi: "Tulkoon pimeyteen valo",
Vanhassa Raamatussa valo tulee pimeästä ja uudessa menee pimeään.4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: Loistakoon valkeus pimeydestä, on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
4:6 Että Jumala, joka käski valkeuden pimeydestä paistaa, se paisti tunnon valkeuden meidän sydämissämme Jumalan kirkkaudesta Jesuksen Kristuksen kasvoissa.
4:6 Sillä Jumala/ joca käski walkiuden pimeydestä paista/ on kirckan walkeuden meidän sydämihim andanut/ että meidän cauttam se walkeus paistais/ cuin Jumalan kirckauden tundemisesta tule/ Jesuxen Christuxen caswoisa.
4:6 Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valo pimeydestä, valaisi sydämemme, niin että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoista, levittäisi valoaan.
4:6 For God, who commanded the light to shine out of darkness, hath shined in our hearts, to give the light of the knowledge of the glory of God in the face of Jesus Christ. [hath: Gr. is he who hath]
4:6 Denn Gott, der da hieß das Licht aus der Finsternis hervorleuchten, der hat einen hellen Schein in unsere Herzen gegeben, daß durch uns entstünde die Erleuchtung von der Erkenntnis der Klarheit Gottes in dem Angesichte Jesu Christi.
_ _ _ _ _ _ _
Yllä on käännöksiä seuraavassa järjestyksessä:
Raamattu 33/38
Biblia 1776
Raamattu 1642
Raamattu Kansalle
King James
Lutherbibel 1912
Kaikissa käännöksissä on yhtäläinen perusesitys "Loistakoon valkeus pimeydestä" ilmoitukselle. Vuoden 1992 käännös on tehty vapaamuotoisen liberaalitulkinnan periaatteella. Sitä en itse pidä yhtä vakavasti otettavana kuin yllä mainittuja muita käännöksiä.Semper.Fidelis kirjoitti:
4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: Loistakoon valkeus pimeydestä, on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
4:6 Että Jumala, joka käski valkeuden pimeydestä paistaa, se paisti tunnon valkeuden meidän sydämissämme Jumalan kirkkaudesta Jesuksen Kristuksen kasvoissa.
4:6 Sillä Jumala/ joca käski walkiuden pimeydestä paista/ on kirckan walkeuden meidän sydämihim andanut/ että meidän cauttam se walkeus paistais/ cuin Jumalan kirckauden tundemisesta tule/ Jesuxen Christuxen caswoisa.
4:6 Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valo pimeydestä, valaisi sydämemme, niin että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoista, levittäisi valoaan.
4:6 For God, who commanded the light to shine out of darkness, hath shined in our hearts, to give the light of the knowledge of the glory of God in the face of Jesus Christ. [hath: Gr. is he who hath]
4:6 Denn Gott, der da hieß das Licht aus der Finsternis hervorleuchten, der hat einen hellen Schein in unsere Herzen gegeben, daß durch uns entstünde die Erleuchtung von der Erkenntnis der Klarheit Gottes in dem Angesichte Jesu Christi.
_ _ _ _ _ _ _
Yllä on käännöksiä seuraavassa järjestyksessä:
Raamattu 33/38
Biblia 1776
Raamattu 1642
Raamattu Kansalle
King James
Lutherbibel 1912
Kaikissa käännöksissä on yhtäläinen perusesitys "Loistakoon valkeus pimeydestä" ilmoitukselle. Vuoden 1992 käännös on tehty vapaamuotoisen liberaalitulkinnan periaatteella. Sitä en itse pidä yhtä vakavasti otettavana kuin yllä mainittuja muita käännöksiä."Vuoden 1992 käännös on tehty vapaamuotoisen liberaalitulkinnan periaatteella. Sitä en itse pidä yhtä vakavasti otettavana kuin yllä mainittuja muita käännöksiä. "
Minkä takia et halua että valo loistaa kirkkaudesta pimeyteen päin?
Eikös se ole väärin kun valo loistaa saatanasta kirkkauteen päin?Pe.ku kirjoitti:
"Vuoden 1992 käännös on tehty vapaamuotoisen liberaalitulkinnan periaatteella. Sitä en itse pidä yhtä vakavasti otettavana kuin yllä mainittuja muita käännöksiä. "
Minkä takia et halua että valo loistaa kirkkaudesta pimeyteen päin?
Eikös se ole väärin kun valo loistaa saatanasta kirkkauteen päin?Peku kysyy: >>Minkä takia et halua että valo loistaa kirkkaudesta pimeyteen päin?
Semper.Fidelis kirjoitti:
Peku kysyy: >>Minkä takia et halua että valo loistaa kirkkaudesta pimeyteen päin?
Mutta minkä takia sinun mielestä hyvä valo pitäisi loistaa saatanasta Jumalaan päin?
1992-käännöksessä loistaa Jumalan valo ja mainostamissasi vanhemmissa loistaa saatanan valo.
Eiköhän asia johdu siitä että vanhemmissa Raamatuissa on selkeä käännösvirhe, joka muuttaa asian päinvastaiseksi.Pe.ku kirjoitti:
Mutta minkä takia sinun mielestä hyvä valo pitäisi loistaa saatanasta Jumalaan päin?
1992-käännöksessä loistaa Jumalan valo ja mainostamissasi vanhemmissa loistaa saatanan valo.
Eiköhän asia johdu siitä että vanhemmissa Raamatuissa on selkeä käännösvirhe, joka muuttaa asian päinvastaiseksi.Miksi höpöttelet shaatanasta? Eihän jakeessa puhuta mitään tämän maailman ruhtinaasta, vaan pimeydestä, jonka keskellä Kristuksen valon tulee loistaa Hänen seuraajistaan.
Tässä vielä ystävällistä 'rautalankaa' sinulle:
Valo ja kirkkaus ovat lähtöisin yksinomaan Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Ainokaisesta Pojasta.
Tuo Jumalallinen Valo loistaa Kristuksen omien sydämeen ja sieltä Hänen kirkkautensa tunteminen loistaa maailman pimeyteen.
Shaatana on raivoissaan Kristuksen kirkkauden tuntemisesta ja käy säälimättä niiden kimppuun, joilla tuo Valo on sydämessään.
Sinun halventava ja ala-arvoisen vääristelevä höpinäsi "shaatanan valosta" ei ansaitse tämän enempiä kommentteja.
Raamattu ja Totuuden Sana ei ole sinun väärennettävissäsi.
Tyhmempää ei sinunkaan Peku kannattaisi näytellä kuin olet.
PS.
Jos oikeasti asia vielä jäi sinulla hämärän peittoon, niin saatan jossain vaiheessa jatkaa asian kirkastamista sinulle.- sempperille
Miksi höpöttelet shaatanasta? Eihän jakeessa puhuta mitään tämän maailman ruhtinaasta, vaan pimeydestä, jonka keskellä Kristuksen valon tulee loistaa Hänen seuraajistaan.
Tässä vielä ystävällistä 'rautalankaa' sinulle:
Valo ja kirkkaus ovat lähtöisin yksinomaan Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Ainokaisesta Pojasta.
Tuo Jumalallinen Valo loistaa Kristuksen omien sydämeen ja sieltä Hänen kirkkautensa tunteminen loistaa maailman pimeyteen.
Shaatana on raivoissaan Kristuksen kirkkauden tuntemisesta ja käy säälimättä niiden kimppuun, joilla tuo Valo on sydämessään.
Sinun halventava ja ala-arvoisen vääristelevä höpinäsi "shaatanan valosta" ei ansaitse tämän enempiä kommentteja.
Raamattu ja Totuuden Sana ei ole sinun väärennettävissäsi.
Tyhmempää ei sinunkaan Peku kannattaisi näytellä kuin olet.
PS.
Jos oikeasti asia vielä jäi sinulla hämärän peittoon, niin saatan jossain vaiheessa jatkaa asian kirkastamista sinulle."Tyhmempää ei sinunkaan Peku kannattaisi näytellä kuin olet."
Taasko se alkoi se nälviminen, narsku?
Sinun shaatanasi Peku vain paljasti, oli tietämättään Jumalan ohjauksessa.
"VArokaa ettei se valo joka teissä on ole pimeyttä."/Raamattu sempperille kirjoitti:
"Tyhmempää ei sinunkaan Peku kannattaisi näytellä kuin olet."
"VArokaa ettei se valo joka teissä on ole pimeyttä."/RaamattuYritä hillitä itsesi paremmin. Pystyt kyllä parempaan.
Tunnen Pekun ja hänen keskustelutaktiikkansa todennäköisesti paljon paremmin kuin sinä:
A.
Pekulla on järkeä ja älliä vaikka muille jakaa.
B.
Peku sinnittelee ja kokeilee, ottaako hänen "kohteensa" vastaan valheellisen syötin TAI polttaako tuo vastapuoli ns. päreensä.
C.
Pekun kanssa tulee oikein hyvin toimeen ja yleensä pärjääkin, KUNHAN pitää tiukasti pintansa eikä antaudu vedätettäväksi.
_ _ _ _ _ _ _
Sinulla ei ole Pekun kaltaisia väittelijän taitoja. Sinä olet tähän mennessä oppinut vain solvaamisen taidon - jos harrastustasi ylipäänsä voi taidoksi nimittää.
Ryhdistäydyppä ystävä sinäkin ja ota iloisempi asenne.
Jeesus rakastaa sinua, aurinko paistaa sinullekin!- Nimim.Huutavan ääni
Pe.ku kirjoitti:
Eiköhän asia johdu siitä että vanhemmissa Raamatuissa on selkeä käännösvirhe, joka muuttaa asian päinvastaiseksi.joko sinä voisit vihdoinkin keskustella Semperin kanssa
asiallisesti aloitukseen ? Olisi suotavaa, että vihdoin itse
keskustelisit hänen kanssaan asiallisesti - ilman, että
nimim. greeeen puhuu puolestasi. - On se kumma
miten tämä nimim: pistepistepiste ei osaa keskustella
aloitukseen liittyvästä asiasta ollenkaan, vaan puuttuu
jokaisen Semperin esilletuomaan kirjoitukseen !?!
Ilmeisesti pistepistepiste ei itse ole uskossa ollenkaan
eikä siksi ymmärrä näistä asioista. Hän näyttää kyllä
perehtyneen narsismiin ja luulee voivansa soveltaa
sitä kaikkiin sellaisiin, jotka hänen mielestään eivät
ole samaa mieltä kuin hän...eli narsismi kukoistaa
hänen omissa kirjoituksissaan. - ...
On se kumma kirjoitti:
miten tämä nimim: pistepistepiste ei osaa keskustella
aloitukseen liittyvästä asiasta ollenkaan, vaan puuttuu
jokaisen Semperin esilletuomaan kirjoitukseen !?!
Ilmeisesti pistepistepiste ei itse ole uskossa ollenkaan
eikä siksi ymmärrä näistä asioista. Hän näyttää kyllä
perehtyneen narsismiin ja luulee voivansa soveltaa
sitä kaikkiin sellaisiin, jotka hänen mielestään eivät
ole samaa mieltä kuin hän...eli narsismi kukoistaa
hänen omissa kirjoituksissaan.Jokaisessa meissä on narsismia. Sekin on sairaus jos ei ole narsismia ollenkaan, ihmisessä.
Se että Semper haukkuu ja mitätöi muita silloin puolustan. Ehkä oppii keskustelemaan niin ettei loukkaa muita.
Pekua puolustin, anteeksi vain.
Puolustaisin sinuakin jos se sinun kimppuun käy. - ...
Nimim.Huutavan ääni kirjoitti:
joko sinä voisit vihdoinkin keskustella Semperin kanssa
asiallisesti aloitukseen ? Olisi suotavaa, että vihdoin itse
keskustelisit hänen kanssaan asiallisesti - ilman, että
nimim. greeeen puhuu puolestasi.Ystävällisesti, jos haluat todellakin, siis oikeasti lukea nimim.Huutavan Äänen ja Semperin keskinäistä dialogia niin etsi otsikko Jumalan Sana/Jeesus niin siinäpä kinastelevat, ja taitaa olla aika tuore, ilm.tänä aamuna.
Ja hyvin meni Semper ei haukkunut ketään, mitä nyt epärehellisyydestä, ja tutki Huutavan Äänet kuin piru raamattua lukien. Ja käsittäen väärin, huolimatonta lukemista, mutta niin se taisi olla multakin.
Että jos helpottaa niin tämä ongelma on ratkaistu. Ovat jutelleet, ilman greeeeniä. ... kirjoitti:
Ystävällisesti, jos haluat todellakin, siis oikeasti lukea nimim.Huutavan Äänen ja Semperin keskinäistä dialogia niin etsi otsikko Jumalan Sana/Jeesus niin siinäpä kinastelevat, ja taitaa olla aika tuore, ilm.tänä aamuna.
Ja hyvin meni Semper ei haukkunut ketään, mitä nyt epärehellisyydestä, ja tutki Huutavan Äänet kuin piru raamattua lukien. Ja käsittäen väärin, huolimatonta lukemista, mutta niin se taisi olla multakin.
Että jos helpottaa niin tämä ongelma on ratkaistu. Ovat jutelleet, ilman greeeeniä.Olen ilmoittanut ylläpidolle sinun (...) herjausviestisi. Ihmisten toistuva nimittely sairaaksi julkisella foorumilla voi johtaa poliisitutkintaan:
"Tarpeen vaatiessa asiaton kirjoittaja jäljitetään ja tiedot luovutetaan poliisille."
Ylläoleva ilmoitus löytyy S24 keskustelufoorumin säännöistä.
Pyydän sinua ottamaan tämän huomioon:
RIKOSLAKI 24 luku (9.6.2000/531)
Yksityisyyden, rauhan ja kunnian loukkaamisesta
_ _ _ _ _ _ _ _
9 § (9.6.2000/531)
«Kunnianloukkaus»
Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.- Kiltisti sanon
... kirjoitti:
Jokaisessa meissä on narsismia. Sekin on sairaus jos ei ole narsismia ollenkaan, ihmisessä.
Se että Semper haukkuu ja mitätöi muita silloin puolustan. Ehkä oppii keskustelemaan niin ettei loukkaa muita.
Pekua puolustin, anteeksi vain.
Puolustaisin sinuakin jos se sinun kimppuun käy.Ei tarvitse puolustaa, koska Semperin kirjoituksia lukeneena
tiedän, ettei hän puutu, kuin niihin kirjoituksiin, joissa hän
kokee olevan ristiriitaa Jumalan Sanaan nähden.
Pe.ku on ateisti ja hänen puolustamisensa osoittaa sen,
ettet taida itsekään olla henkilökohtaisessa uskossa
Jeesukseen - ? - Samaa mieltä olen
Olen ilmoittanut ylläpidolle sinun (...) herjausviestisi. Ihmisten toistuva nimittely sairaaksi julkisella foorumilla voi johtaa poliisitutkintaan:
"Tarpeen vaatiessa asiaton kirjoittaja jäljitetään ja tiedot luovutetaan poliisille."
Ylläoleva ilmoitus löytyy S24 keskustelufoorumin säännöistä.
Pyydän sinua ottamaan tämän huomioon:
RIKOSLAKI 24 luku (9.6.2000/531)
Yksityisyyden, rauhan ja kunnian loukkaamisesta
_ _ _ _ _ _ _ _
9 § (9.6.2000/531)
«Kunnianloukkaus»
Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.Semper kanssasi ! "Pistepistepiste" juoksee perässäsi
herjaten ja mukapuolustaen muita, mutta purkaa omia -
mitälie - sinuun ! Samaa mieltä olen kirjoitti:
Semper kanssasi ! "Pistepistepiste" juoksee perässäsi
mitälie - sinuun !Kiitos sinulle viestistäsi "Samaa mieltä olen"!
Siunausta ja hyvää yötä toivottaen,
SF- ...
Kiltisti sanon kirjoitti:
Ei tarvitse puolustaa, koska Semperin kirjoituksia lukeneena
Jeesukseen - ?Olen sanonut että haluaisin tulla uskoon, ja aluksi löysin semperin viesteistä hengellistä sanomaa. Mutta sitten hyvin moni muu sanoi että hänen opetuksensa on pielessä. Tuli hyvin hämmentynyt olo.
Seurakunnassa käyn. Olen siellä enempi sivusta seuraaja, ja varmaan olettavat minun rukoilevan kun hekin jne.olevan uskossa, mutta etsijän paikalla enempi olen. Vilpittömän etsijän paikalla.
Joku sanoi minulle että minun pitäisi unohtaa ihmiset ja puhua suoraan Jumalalle, mutta yksin ollessa Jumala on äärimmäisen vaikea löytää.
Olen tällä palstalla ihmettelemässä miten se on teille niin helppoa. - ...
Kiitos sinulle viestistäsi "Samaa mieltä olen"!
Siunausta ja hyvää yötä toivottaen,
SFMenkääpäs lukemaan vastine Murtsi-67:n ketjusta. Olkaa hyvät.
Omalta osaltani voin kertoa etten aio enään kertaakaan sanoa sinua narskuksi tms.
Olisi hyvä jos sinäkin miettisit omalta osaltasi miltä se tuntuu kun verrataan ÄO:ta kengännumeroon, ja naureskellaan päälle.
Oliko se fiksua, oliko?
PS. Viestissäni ylläpidolle laitoin että kyse on vapauden riistoon liittyvästä uhkauksesta.
Se ei myöskään ole laillista.
Sinä uhkasit ottaa minulta sefun avulla kirjoitusoikeudet pois.
No, parannus on tehty, toivon etä myös sinä mietit sanomisiasi. Jeesuksesi takia? ... kirjoitti:
Olen sanonut että haluaisin tulla uskoon, ja aluksi löysin semperin viesteistä hengellistä sanomaa. Mutta sitten hyvin moni muu sanoi että hänen opetuksensa on pielessä. Tuli hyvin hämmentynyt olo.
Seurakunnassa käyn. Olen siellä enempi sivusta seuraaja, ja varmaan olettavat minun rukoilevan kun hekin jne.olevan uskossa, mutta etsijän paikalla enempi olen. Vilpittömän etsijän paikalla.
Joku sanoi minulle että minun pitäisi unohtaa ihmiset ja puhua suoraan Jumalalle, mutta yksin ollessa Jumala on äärimmäisen vaikea löytää.
Olen tällä palstalla ihmettelemässä miten se on teille niin helppoa.Kirjoitat: >>mutta etsijän paikalla enempi olen. Vilpittömän etsijän paikalla.
- ...
Kirjoitat: >>mutta etsijän paikalla enempi olen. Vilpittömän etsijän paikalla.
Kiitosta vaan viestistä.
Tuntuu vähän tyhmältä vastata sinulle kun tietää että mm.murtsi lukee näitä viestejä nyt.
No, kuten sanottua, yksin ollessa Jumala on äärettömän vaikea löytää. Minua kiinnostais enemmän kuin raamatunlauseet, miten ihmiset ovat kohdanneet Jumalan, ovatko kohdanneet. Tällaisia todistuksia on harvoin. Jaikalin tarinan olen kyllä lukenut.
Onneksi minulla on srk:ssa ystävä joka ymmärtää tämän, ja on sitä mieltä että se on Jumalankin tahto että ihminen ei jää yksin näiden asioiden kanssa, silloin ei kuulema kenenkään usko kestä.
Olethan sinäkin ihmisten, uskovien parissa päivittäin, kun kirjiottelet tänne. Miksi minun siis pitäisi sulkeutua yksinäisyyteeni odottelemaan Pyhän kosketusta tms.jota en ole ennenkään kokenut.
Tai no, vuosiin, joskus 15 vuotta sitten koin Jumalan, mutta nyt en tiedä oliko se minusta itsestä, vai mitä.
Siksikin olisi kiva lukea ihmisten todistuksia mihin perustavat uskonsa. Kaipaisin sellaista,vahvistusta.
PS: Laitoit mulle naista halventavan raamatunlauseen muinoin, ilman sarvia ja hampaita kysyn, Sinulta: miksi raamatun sana on niin heikko mielestäsi että se vesittyy naisten suussa?
Jos se on Jumalan Sanaa, sen ei pitäisi. - seuraillaanpa
Kiltisti sanon kirjoitti:
Ei tarvitse puolustaa, koska Semperin kirjoituksia lukeneena
Jeesukseen - ?"Semperin kirjoituksia lukeneena", aika kuivasti sanottu sinulta, nimimerkistä tekstin aloittava, ottaen huomioon sen, että kuljet jokaisessa semperin ketjussa olemassa täysin samaa mieltä tämän kanssa. Ja kun semper ei käsitä jotakin asiaa, et sinäkään käsitä. Taidat olla itse semper.
- seuraillaanpa lisää
Samaa mieltä olen kirjoitti:
Semper kanssasi ! "Pistepistepiste" juoksee perässäsi
mitälie - sinuun !Onko semper tässä samaa mieltä itsensä kanssa...
... kirjoitti:
Kiitosta vaan viestistä.
Tuntuu vähän tyhmältä vastata sinulle kun tietää että mm.murtsi lukee näitä viestejä nyt.
No, kuten sanottua, yksin ollessa Jumala on äärettömän vaikea löytää. Minua kiinnostais enemmän kuin raamatunlauseet, miten ihmiset ovat kohdanneet Jumalan, ovatko kohdanneet. Tällaisia todistuksia on harvoin. Jaikalin tarinan olen kyllä lukenut.
Onneksi minulla on srk:ssa ystävä joka ymmärtää tämän, ja on sitä mieltä että se on Jumalankin tahto että ihminen ei jää yksin näiden asioiden kanssa, silloin ei kuulema kenenkään usko kestä.
Olethan sinäkin ihmisten, uskovien parissa päivittäin, kun kirjiottelet tänne. Miksi minun siis pitäisi sulkeutua yksinäisyyteeni odottelemaan Pyhän kosketusta tms.jota en ole ennenkään kokenut.
Tai no, vuosiin, joskus 15 vuotta sitten koin Jumalan, mutta nyt en tiedä oliko se minusta itsestä, vai mitä.
Siksikin olisi kiva lukea ihmisten todistuksia mihin perustavat uskonsa. Kaipaisin sellaista,vahvistusta.
PS: Laitoit mulle naista halventavan raamatunlauseen muinoin, ilman sarvia ja hampaita kysyn, Sinulta: miksi raamatun sana on niin heikko mielestäsi että se vesittyy naisten suussa?
Jos se on Jumalan Sanaa, sen ei pitäisi.Kirjoitit: >>No, kuten sanottua, yksin ollessa Jumala on äärettömän vaikea löytää.
- ...
Kirjoitit: >>No, kuten sanottua, yksin ollessa Jumala on äärettömän vaikea löytää.
Kiitos vain viestistä.
Kiitän sinua myös eräästä viestistä jossa kehoitit uskovaisia(joihin en lukeudu)taistelemaan päivittäin syntiä vastaan. Se kosketti mua, ja koetin niin tehdä, aivan kuin olisin uskossa...
Vastapuolen uskova on synnitön oppi kertoi sen, minulle, että "synnistä" on mahdollista päästä eroon.
Tällä matkalla ihmiset ovat jotkut pidemmällä kuin toiset.
Mutta nyt ohjeestasi ei valitettavasti ollut minulle mitään hyötyä, koska Jumala ja tyhjyys on mulle sama, ja olen oppinut ajattelemaan ateistisesti asiat. Kyseenalaistan, anteeksi vain.
Se ero mulla on perusateistiin että en pilkkaa. Ja myönnän sen että on erittäin paljon mahdollista että uskovat ovatkin oikeassa, ja ateisti väärässä. Ja Jumala onkin olemassa.
Jos kokisin sinut uskonnolliseksi en juttelisi kanssasi yhtään.
Ps. Sait positiivista palautetta. Ole onnellinen, mukavaa päivää. ... kirjoitti:
Kiitos vain viestistä.
Kiitän sinua myös eräästä viestistä jossa kehoitit uskovaisia(joihin en lukeudu)taistelemaan päivittäin syntiä vastaan. Se kosketti mua, ja koetin niin tehdä, aivan kuin olisin uskossa...
Vastapuolen uskova on synnitön oppi kertoi sen, minulle, että "synnistä" on mahdollista päästä eroon.
Tällä matkalla ihmiset ovat jotkut pidemmällä kuin toiset.
Mutta nyt ohjeestasi ei valitettavasti ollut minulle mitään hyötyä, koska Jumala ja tyhjyys on mulle sama, ja olen oppinut ajattelemaan ateistisesti asiat. Kyseenalaistan, anteeksi vain.
Se ero mulla on perusateistiin että en pilkkaa. Ja myönnän sen että on erittäin paljon mahdollista että uskovat ovatkin oikeassa, ja ateisti väärässä. Ja Jumala onkin olemassa.
Jos kokisin sinut uskonnolliseksi en juttelisi kanssasi yhtään.
Ps. Sait positiivista palautetta. Ole onnellinen, mukavaa päivää.Kiitän positiivisesta palautteesta ja olen onnellinen;)
Mukavaa päivää myös sinulle!
SF- Anonyymi
Ääliö JEESUS VALAISEE PIMEYTTÄ MISSÄ SINÄKIN VAELLAT
- Anonyymi
sempperille kirjoitti:
"Tyhmempää ei sinunkaan Peku kannattaisi näytellä kuin olet."
"VArokaa ettei se valo joka teissä on ole pimeyttä."/RaamattuPeite ei voi nähdä Jeesusta joka loistaa
- Anonyymi
... kirjoitti:
Olen sanonut että haluaisin tulla uskoon, ja aluksi löysin semperin viesteistä hengellistä sanomaa. Mutta sitten hyvin moni muu sanoi että hänen opetuksensa on pielessä. Tuli hyvin hämmentynyt olo.
Olen tällä palstalla ihmettelemässä miten se on teille niin helppoa.Miksi sun täytyy tulla uskoon etkö voi vaan uskoa ja tehdä hyviä tekoja auttaa vanhuksia vaikka.ilmaiseksi.
- Anonyymi
Kirjoitat: >>mutta etsijän paikalla enempi olen. Vilpittömän etsijän paikalla.
Mikä on hukassa kun etsiä pitää ei kristityt etsi mitään
- Anonyymi
... kirjoitti:
Kiitosta vaan viestistä.
Jos se on Jumalan Sanaa, sen ei pitäisi.Jumala sitä Jumala tätä rakastatko koirasi enemmän kuin jumalaa nimittäin hellarit käyttää hyvin jumalaa varastamiseen että saa sun omaisuuden tavarat älä sellaisia jumalia etsi ala etsiä hyvä ammatti koulutus tee työtä ja maksa omat laskusi älä muiden sillä huijauksia on ahneutta kieroilua
- Anonyymi
Kirjoitit: >>No, kuten sanottua, yksin ollessa Jumala on äärettömän vaikea löytää.
Taas on peite ei löydä ei näe ei kuule kun peite.Ei tuntenut etsikkoaikaansa. Ei.
- Anonyymi
Yritä hillitä itsesi paremmin. Pystyt kyllä parempaan.
Tunnen Pekun ja hänen keskustelutaktiikkansa todennäköisesti paljon paremmin kuin sinä:
A.
Pekulla on järkeä ja älliä vaikka muille jakaa.
B.
Peku sinnittelee ja kokeilee, ottaako hänen "kohteensa" vastaan valheellisen syötin TAI polttaako tuo vastapuoli ns. päreensä.
C.
Pekun kanssa tulee oikein hyvin toimeen ja yleensä pärjääkin, KUNHAN pitää tiukasti pintansa eikä antaudu vedätettäväksi.
_ _ _ _ _ _ _
Sinulla ei ole Pekun kaltaisia väittelijän taitoja. Sinä olet tähän mennessä oppinut vain solvaamisen taidon - jos harrastustasi ylipäänsä voi taidoksi nimittää.
Ryhdistäydyppä ystävä sinäkin ja ota iloisempi asenne.
Jeesus rakastaa sinua, aurinko paistaa sinullekin!En nähnyt mitään valheellista syöttiä
Kristuksen kirkkauden evankeliumi ei onneksi siitä himmenny, vaikka uskottomat ja pahantahtoiset ihmiset kuinka syyttäisivät toisiaan ja leimaisivat lähimmäisiään sairaiksi ja kelvottomiksi.
Ylläoleva kappale on tämän ketjun aloituksessa.
Kristuksen lähettiläät ovat aina olleet maailman pilkan kohteena. Lainsäädäntö ja yhteiskunnan yleinen järjestys ovat kuitenkin myös uskovien turvana meidän maassamme. Jumalalle kiitos!
Myönteinen osallistuminen tähän avaukseen ei ole ollut kovin vilkasta. Se ei saa lannistaa minun eikä kenenkään muunkaan mieltä. Pidetään lippua korkealla ja annetaan Kristus-valon loistaa evankeliumin Sanan ja Kristuksen tuntemisen kautta.- AMEN !
Se, ettei kaikilla palstalla olevilla ole sama ymmärrys
uskosta ja Jumalasta - se ei lannista meitä omassa
suhteessamme Jumalaan, vaan päinvastoin vaikuttaa
sen, että tahdomme tuoda esille sitä, mitä olemme itse
tulleet ymmärtämään Jumalan tuntemisen kautta, jonka
vaikuttaa Pyhä Henki, jonka Jeesus sanoi lähettävänsä
omiensa Puolustajaksi. - Kysehän on
AMEN ! kirjoitti:
Se, ettei kaikilla palstalla olevilla ole sama ymmärrys
uskosta ja Jumalasta - se ei lannista meitä omassa
suhteessamme Jumalaan, vaan päinvastoin vaikuttaa
sen, että tahdomme tuoda esille sitä, mitä olemme itse
tulleet ymmärtämään Jumalan tuntemisen kautta, jonka
vaikuttaa Pyhä Henki, jonka Jeesus sanoi lähettävänsä
omiensa Puolustajaksi.uskonkasvustamme, johon kaikki uskovat eivät ole valmiita...
on uskovia, jotka todella ymmärtävät tarvitsevansa koetusta
uskonsa koetukseksi ja sitten sellaisia, jotka haluavat elää
lihallisen mielensä mukaan ja nauttia elämästään, ilman
suurempia koetuksia..mitenkähän heidän lienee, kun koetus
tulee..?!
Palstaa lukiessa ei voi kuin ihmetellä, mistä tulee nämä
synnittömät ja muut, jotka antavat ymmärtää olevansa
jo nyt täällä ajassa synnittömiä..
Näitäkö kenties tarkoittaa Raamatun kohta, jossa sanotaan, että eivät koetusta kestä..?! Kysehän on kirjoitti:
uskonkasvustamme, johon kaikki uskovat eivät ole valmiita...
tulee..?!
Näitäkö kenties tarkoittaa Raamatun kohta, jossa sanotaan, että eivät koetusta kestä..?!>>Palstaa lukiessa ei voi kuin ihmetellä, mistä tulee nämä
jo nyt täällä ajassa synnittömiä..- Anonyymi
Niin poika Jeesus tosiaan POIKA IHMISENÄ ristiin naulittuna niin.
- Anonyymi
Kysehän on kirjoitti:
uskonkasvustamme, johon kaikki uskovat eivät ole valmiita...
tulee..?!
Näitäkö kenties tarkoittaa Raamatun kohta, jossa sanotaan, että eivät koetusta kestä..?!2000 vuotta KOETUSTA HELLAREISSA VAI MINÄ VUONNA HELLARIT PERUSTIKAAN MANSON KULTIN huumekaupan varastetun myynnin.
Voi kun Kristus saisi valaista sen salaisuuden niin et tarvitsi jäädä paikalla epäuskossa Rakas Semper vaan sulla syntyis TOIVO JOHONKIN PAREMPAAN MIKÄ NYT ON ESTETTY JA LUKITTU SUN EPÄUSKOSI TAKIA ----> Ef. 1:18
ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään- Anonyymi
JEESUS JA SITTEN VÄÄRÄT JEESUKSET ja rehellisesti kaupasta ostetut kierrätetty tai varastettu kierrätetty miten vaan kopioita tulee aina myyntiin.KOITTAKAA LAITTAA OIKEIN KRUSIFIKSI SEINÄLLE KATSELLA SITÄ miettien mitä tuli tehtyä.
- Anonyymi
Skitsofrenia. Sama henkilö esiintyy kahtena 😢
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181