Ihmispelko ja Jumalanpelko.

Rikas pelkää menettävänsä suuret rikkautensa, köyhä pienet säästönsä. Voimakas pelkää häntä vahvemman riistävän häneltä vallan, vähäosainen pelkää joutuvansa kokonaan toisten armoille.

Rikkaat ja köyhät, mahtavat ja halvat, vanhat ja nuoret pelkäävät sotaa nälänhätää ja kidutusta, sairautta, kärsimyksiä ja kuolemaa.
Rahan ja kunnianhimo, kateus ja monet muut aiheuttavat kalvavaa levottomuutta.

Kaikki ihmispelko kahlehtii henkeämme ja haittaa kehitystämme. Siksi Raamatussa sanotaankin: Ihmispelko panee paulan, mutta Herraan luottavainen on turvattu.

Kun siirrämme katseemme omasta itsestämme Kristukseen, niin Hänen jalon luonteensa ja uhrautuvan elämänsä ajatteleminen täyttää sisimpämme. Saamme jotakin elämisen arvoista.

Herran pelko on viisauden alku.Ymmärtäväinen on ihminen, joka ottaa Raamatun hyvistä neuvoista vaarin. Jumalan pelko vapauttaa meidät ihmispelosta ja auttaa meitä syvempään henkiseen ja hengelliseen kypsyyteen. Todelliselle kristitylle ei ihmisten arvostelulla ja suosiolla ole ratkaisevaa merkitystä.
Vaan hänen kysymyksensä on, menettelenkö oikein, annanko Jumalalle kunnian, ja voinko ehkä auttaa jotakutakin ihmistä joka tarvitsee apua.
Hyvä omatunto on verraton lahja, Se tuo sisäisen sopusoinnun ja ulkonaisen varmuuden.

Me elämme pahassa maailmassa, ja luontomme on paha.Mutta Jumala tahtoo Henkensä välityksellä johtaa meitä päivittäin ajatuksissamme, puheissamme ja teoissamme ja kohottaa katseemme Häneen joka voi auttaa niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina.

13

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaus voitti pelon

      ann-elina: "Me elämme pahassa maailmassa, ja luontomme on paha.Mutta Jumala tahtoo Henkensä välityksellä johtaa meitä päivittäin ajatuksissamme, puheissamme ja teoissamme ja kohottaa katseemme Häneen joka voi auttaa niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina".

      Muistuttaako uskonto aina jotain peliä jossa joko voitetaan tai hävitään ? Ja parempi olla voittajan puolella, kuinka kukin sen sitten kukin määritteleekin. Minä en usko että pelko on paras pettaja , rakkaus voittaa pelon Oletko tullut ajatelleeksi että esimerkiksi vanhemmat voivat usein antaa oman elämänsä lastens edestä? kuolevat mielummin kuin antavat lastensa kuolla tai että monet ihmiset panevat oman elämänsä vaaraan vain voidakseen pelastaa jonkun toisen.

    • vaarall. adv.kultti

      Ainoa mitä pitää varoa ja jopa pelätä on rahanahne USA:sta lähtöisin oleva adventtikultti.
      Vika ei kuitenkaan ole yleensä adventistirivijäsenissä itsessään, vaan heidän kulttinsa johtajissa.
      Heitä pitää karttaa.

      • Jaaha - ettäkö ihan on AINOA pelon aihe sinulle tämä Adventtikirkko? :))


      • Juu, se on "vaarallista"syyttäjähenkisille, kun siellä voi jopa oppia ymmärtämään oikein Raamatun sanomaa ja Kristuksen evankeliumia.

        Adventtikirkon opetus kun on puhtainta raamatullista kristinoppia sellaisenaan miten Raamattu sen ilmoittaa, mitään muuttamatta, lisäämättä, tai poisjättämättä.


      • lexsia 2
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        Juu, se on "vaarallista"syyttäjähenkisille, kun siellä voi jopa oppia ymmärtämään oikein Raamatun sanomaa ja Kristuksen evankeliumia.

        Adventtikirkon opetus kun on puhtainta raamatullista kristinoppia sellaisenaan miten Raamattu sen ilmoittaa, mitään muuttamatta, lisäämättä, tai poisjättämättä.

        ***Adventtikirkon opetus kun on puhtainta raamatullista kristinoppia sellaisenaan miten Raamattu sen ilmoittaa, mitään muuttamatta, lisäämättä, tai poisjättämättä.***

        Juuri näin se on, Iitaseni, se käy selville seuraavasta raamatun paikasta:

        Ilm.14:12


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Juu, se on "vaarallista"syyttäjähenkisille, kun siellä voi jopa oppia ymmärtämään oikein Raamatun sanomaa ja Kristuksen evankeliumia.

        Adventtikirkon opetus kun on puhtainta raamatullista kristinoppia sellaisenaan miten Raamattu sen ilmoittaa, mitään muuttamatta, lisäämättä, tai poisjättämättä.

        Raamatun sanomaa on osattu lukea jo ennen adventismin tai monen muun kirkkokunnan tuloa. Usko Jeesukseen yhdistää kristittyjä kaikkialla maailmassa, eikä tee erotusta ja jännitteitä, jos vaan oikein omaksutaan(?). Rakkaus yhdistää ja tuo rauhaisan elon. Keskinäisestä rakkaudestaan uskovat tunnetaan(?) Meillä on nähtävästi paljon oppimista..:)


      • todellinen usko...
        Utulila kirjoitti:

        Raamatun sanomaa on osattu lukea jo ennen adventismin tai monen muun kirkkokunnan tuloa. Usko Jeesukseen yhdistää kristittyjä kaikkialla maailmassa, eikä tee erotusta ja jännitteitä, jos vaan oikein omaksutaan(?). Rakkaus yhdistää ja tuo rauhaisan elon. Keskinäisestä rakkaudestaan uskovat tunnetaan(?) Meillä on nähtävästi paljon oppimista..:)

        Se on totta että on kautta aikojen on ollut todellisia ja vilpittömiä Jumalan lapsia, jotka ovat vieneet Raamatun totuuksia eteenpäin, vaikka hengensä uhalla ja monet Raamatun totuuden kannattajat saivatkin surmansa pimeällä keskiajalla.Usko yhdistää ja rakkaus rakentaa silloin jos se on Jumalasta lähtenyttä rakkautta.


      • todellinen usko... kirjoitti:

        Se on totta että on kautta aikojen on ollut todellisia ja vilpittömiä Jumalan lapsia, jotka ovat vieneet Raamatun totuuksia eteenpäin, vaikka hengensä uhalla ja monet Raamatun totuuden kannattajat saivatkin surmansa pimeällä keskiajalla.Usko yhdistää ja rakkaus rakentaa silloin jos se on Jumalasta lähtenyttä rakkautta.

        Niin ja jatkaisin vielä sillä, että tiettyjen yksittäisten raamatun paikkojen ylikorostukset saa monenlaisia turhia jännitteitä kristittyjen kesken. Olisi hyvä siirtyä avarakatseisempiin tulkintoihin. Antaa liikkumatilaa vaeltaa hmisenä ilman liikoja tiukkoja kärjistyksiä. En tarkoita uskon kohteen väheksymistä, vaan itsensä eheytymisen tietä suvaiten kanssa matkaajia, vaikka omaavatkin erilaisia käsityksiä. Tässäkin ketjussa heitetään kiviä, sillä että sanotaan "adventtikirkon kantavan oikeinta ja puhtainta oppia" . Jos ajatellan satoja kirkkokuntia maan päällä ja heistä jokainen sanoo samaa. Ei voi, kun rehellisesti todeta epärehellisyyttä. Ei ole olemassa ihmisten kesken yhtään oikeaa totuutta. On vain olemassa erilaisia mielipiteitä. Ajatukseni ei vähennä Jumalan arvovaltaa milläänlailla, vaan toteaa ihmisten tiet omaksi ja Jumalan Jumalaksi. Käsitystemme yläpuolella olevaksi:)


      • pyh!
        Utulila kirjoitti:

        Niin ja jatkaisin vielä sillä, että tiettyjen yksittäisten raamatun paikkojen ylikorostukset saa monenlaisia turhia jännitteitä kristittyjen kesken. Olisi hyvä siirtyä avarakatseisempiin tulkintoihin. Antaa liikkumatilaa vaeltaa hmisenä ilman liikoja tiukkoja kärjistyksiä. En tarkoita uskon kohteen väheksymistä, vaan itsensä eheytymisen tietä suvaiten kanssa matkaajia, vaikka omaavatkin erilaisia käsityksiä. Tässäkin ketjussa heitetään kiviä, sillä että sanotaan "adventtikirkon kantavan oikeinta ja puhtainta oppia" . Jos ajatellan satoja kirkkokuntia maan päällä ja heistä jokainen sanoo samaa. Ei voi, kun rehellisesti todeta epärehellisyyttä. Ei ole olemassa ihmisten kesken yhtään oikeaa totuutta. On vain olemassa erilaisia mielipiteitä. Ajatukseni ei vähennä Jumalan arvovaltaa milläänlailla, vaan toteaa ihmisten tiet omaksi ja Jumalan Jumalaksi. Käsitystemme yläpuolella olevaksi:)

        Se nyt vain on niin, että Adventtikirkko opettaa raamatullisimmin ja kaikki sunnuntaita pyhittävät kirkot väärin. Ei siitä mihinkään pääse. Ei se ole niin, että kyse olisi vain mielipiteistä. Kyse on totuudesta ja valheesta.


      • pyh ja pyh!

        Jaa. Vain niin. No adventtikirkko kyllä on olemassa, mutta enpä ole kuullutkaan järjestöstä nimeltä adventtikultti. Missäs sellaisen näit? Unissasiko?


      • pyh! kirjoitti:

        Se nyt vain on niin, että Adventtikirkko opettaa raamatullisimmin ja kaikki sunnuntaita pyhittävät kirkot väärin. Ei siitä mihinkään pääse. Ei se ole niin, että kyse olisi vain mielipiteistä. Kyse on totuudesta ja valheesta.

        >>> Se nyt vain on niin, että Adventtikirkko opettaa raamatullisimmin ja kaikki sunnuntaita pyhittävät kirkot väärin. >>>

        Se nyt vain on niin, että jokainen kirkko, lahko, mikä tahansa uskonnollinen bisnesyritys väittää omaa opetustansa puhtaimmaksi ja muita vääräksi.

        Siitä ei pääse mihinkään ja jos keneltä tahansa muulta kysytään, niin adventtikirkon oppi on puuta heinää. Samoin jos kysytään adventistilta niin hänen mielestään kaikki muut opit ovat puuta heinää.

        Jokainen tuijottaa vain oman hevosensa suuhun ja näkee hyvän hevosen, eikä muiden hevosia kannata edes vilkaista kun huonoja ovat.

        Kyse ei ole totuudesta, eikä valheesta vaan siitä, että jokaisen lahkolaisen mielestä oma lahko on paras lahko ja näin se tulee aina olemaan, kunnes lahkot kuolevat pois.


    • Ann-elinan aloituksesta jotain äärimmäisen tärkeää opettavaista :

      ## IHMISPELKO JA JUMALANPELKO
      Kaikki ihmispelko kahlehtii henkeämme ja haittaa kehitystämme.
      Siksi Raamatussa sanotaankin: Ihmispelko panee paulan,
      mutta Herraan luottavainen on turvattu.

      Kun siirrämme katseemme omasta itsestämme Kristukseen, niin Hänen jalon luonteensa ja uhrautuvan elämänsä ajatteleminen täyttää sisimpämme. Saamme jotakin elämisen arvoista. ## .ann-elina.

      Tuostapa tulee meleen minullekin jotain samansuuntaista, ei tosin niin vahvaa.
      Kohdat kuitenkin osoittavat, että jumalanpelko on alku viisastumiseen . ..

      Joh. 9:31
      Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.

      Ap. t. 16:14
      Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.

      Sananl. 9:10
      Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä.

      • kysyvä ei tieltä...

        Miten sinä Antti oott eksyny "uskova yhden" kanssa samaan kuvaan, vai onko hän sinun vaimosi??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe