Jumala kirjoitti tahallaan väärin?

liity jäseneksi

"kiistanalaiset kohdatkin Jumala laittoi TAHALLAAN Raamattuun koetellakseen ihmisten uskoa Hänen Sanaansa kohtaan."

Yhtyvätkö muut uskovat tähän Rivkan toteamukseen, että Kaikkivaltias Jumala kirjoittaa väärin Raamattuun koetellakseen ihmisen uskoa.

Eikä tuolla logiikalla voisi odottaa, että Raamattu on epätäydellinen teos, jos emme tiedä milloin siellä on "tahallista" vääryyttä tai milloin siellä ei ole "tahallista" vääryyttä?

21

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niko.

Ei Jumala kykene valehtelemaan, sillä Hän on Täydellinen ja Hyvä, Hän on Totuus.
      Sen vuoksi Hänen Sanassaan ei valhetta ole eikä vääryyttä.
      Tämän maailman ruhtinas sen sijaan on valheen isä.

• seun

>sillä Hän on Täydellinen ja Hyvä, Hän on Totuus<

"Vanha testamentti määrää kuolemantuomion 22 "rikoksesta" mukaanlukien oman vanhemman lyöminen, abortti, homoseksuaalisuus, jumalanpilkka, väärän valan vannominen ja taparikollisuus."

Olisko tarpeen keksutella vain Uudesta Testamentista, VT:n jumala on todellakin hirviö.

""Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
        Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."

• Lopunajat
        seun kirjoitti:

>sillä Hän on Täydellinen ja Hyvä, Hän on Totuus<

"Vanha testamentti määrää kuolemantuomion 22 "rikoksesta" mukaanlukien oman vanhemman lyöminen, abortti, homoseksuaalisuus, jumalanpilkka, väärän valan vannominen ja taparikollisuus."

Olisko tarpeen keksutella vain Uudesta Testamentista, VT:n jumala on todellakin hirviö.

""Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
        Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."

UT:n ja VT:n Jumala on sama Jumala, sillä Hän Jumala, EI koskaan muutu.
        Jumala oli sama eilen, on sama tänään ja on oleva sama huomennakin niissä ilmenee vaan Jumalan luonteen eri puolet.

VT:n Jumala rakastaa syntisiä, muttaa vihaa syntiä. VT:n puolella Jumala myös näyttää voimansa, Häntä uskomattomia tottelemattomia ihmisiä kohtaan.

Siellä Jumala voi vihkiä tuhon omaksi kokonaisia kaupunkeja, koska he unohtivat Herran ja palvoivat pakanajumaliaan ja mammonaa, mitä ihmiset tänäänkin palvovat, itseasiassa suurin osa ihmisistä himoitsee rahaa ylitse muiden ja Jumala jätetään sivuun.

UT:n Jumala on Jeesus Kristus jolla on samalla lailla myös se rakastava ja armahtava puoli, mutta SYNTIÄ, Jeesus ei hyväksy, vaan hän sanoo: mene, äläkä enää syntiä tee.

Jeesus Kristus tulee myös oleva koko maailman Tuomitsija, sillä Isä Jumala on antanut KAIKEN tuomiovallan Pojalleen Jeesukselle Kristukselle ja Joosafatin laaksossa hän istuu tuomitsemassa kaikkia kansoja, Jooel 3.

ei enää uhrikaritsan muodossa, vaan Juudan karjuva Leijonana

• kukkaisseppele

Rivka ei ole perillä Raamatusta. Valitettavasti.

• Rivka

"kukkaisseppele sanoo 22.3.2012 21:54
        Rivka ei ole perillä Raamatusta. Valitettavasti".

Varmasti olen oikein hyvin perillä Raamatusta, paremmin kuin sinä, joka olet jehovantodistaja, et usko Jeesuksen Jumaluuteen, etkä edes Pyhään Henkeen.

Häpeäisit valehteluasi täällä. Yrität jatkuvalla syötöllä harhaanjohtaa nuori untuvikko-uskovia samaan helvettiin, minne viet itseäsikin.

Tee parannus ja pyydä syntisi anteeksi ja rukoile Jeesusta Herraksesi ja sinun on Taivasten valtakunta ikuisesti!!!

• Mikko.

Ei Jumala valehtele, mutta ei pidä mennä uskomaan niitä etenkin VL:on julmuuksia, ei ne ole Jumalasta, ihminen niitä on kirjoitellut. Jumalako olisi puhunut muka koko raamatun sanasta sanaan, höpö höpö.

• uskopois

Mohikaanin mukaan on kirjoittanut koko raamatun, joka ainoan sanan, kysy Mohikselta.

• komppis.
        uskopois kirjoitti:

Mohikaanin mukaan on kirjoittanut koko raamatun, joka ainoan sanan, kysy Mohikselta.

Entä se Sodoman ja Gomorran insestikohta, jossa Jumalan lellikki Loot makasi tyttöjensä kanssa? Ai mutta mohiksen mielestä sehän oli tyttöjen oma vika. Ja täten Jumalan tahto???

• seun
        komppis. kirjoitti:

Entä se Sodoman ja Gomorran insestikohta, jossa Jumalan lellikki Loot makasi tyttöjensä kanssa? Ai mutta mohiksen mielestä sehän oli tyttöjen oma vika. Ja täten Jumalan tahto???

Raamattu on Jumalan Sanaa Loottia myöten

" Matt. 12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan;"

vs.

Mark. 9:40 "Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme."

Luuk. 16:17 "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."

• Pekka Juhani
        komppis. kirjoitti:

Lainaus :

komppis.22.3.2012 22:24

Tässä sinulle muistinvirkistykseksi tuo kohta. Tyttäret siis juottivat isänsä känniin ja makasivat sitten isänsä kanssa, kun ei ollut muita miehiä mailla halmeilla.

Loot oli kaikesta pihalla, kun lumi-ukko, hän oli umpitunnelissa ja edesvastuuttomassa tilassa, mutta nämä pakanakansoista siitetyt tytöt tekivät isälleen sukurutsaa, saaden aikaiseksi näitä nykyisten muslimejen esivanhempia.

1 Moos

19:30 Ja Loot lähti Sooarista ja asettui vuoristoon molempien tyttäriensä kanssa, sillä hän pelkäsi asua Sooarissa; ja hän asui luolassa, hän ja hänen molemmat tyttärensä.

19:31 Niin vanhempi sanoi nuoremmalle: Isämme on vanha, eikä tässä maassa ole ketään miestä, joka voisi tulla luoksemme siten, kuin on kaiken maan tapa.

19:32 Tule, juottakaamme isällemme viiniä ja maatkaamme hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen.

19:33 Niin he juottivat sinä yönä isällensä viiniä. Ja vanhempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi.

19:34 Seuraavana päivänä sanoi vanhempi nuoremmalle: Katso, minä makasin viime yönä isäni kanssa; juottakaamme hänelle tänäkin yönä viiniä, ja mene sinä ja makaa hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen.

19:35 Niin he juottivat sinäkin yönä isällensä viiniä; ja nuorempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi.

19:36 Ja niin Lootin molemmat tyttäret tulivat isästänsä raskaiksi.

19:37 Ja vanhempi synnytti pojan ja antoi hänelle nimen Mooab; hänestä polveutuvat mooabilaiset aina tähän päivään saakka.

19:38 Ja myöskin nuorempi synnytti pojan ja antoi hänelle nimen Ben-Ammi; hänestä polveutuvat ammonilaiset aina tähän päivään saakka.

• to..
        Pekka Juhani kirjoitti:

Lainaus :

komppis.22.3.2012 22:24

Tässä sinulle muistinvirkistykseksi tuo kohta. Tyttäret siis juottivat isänsä känniin ja makasivat sitten isänsä kanssa, kun ei ollut muita miehiä mailla halmeilla.

Loot oli kaikesta pihalla, kun lumi-ukko, hän oli umpitunnelissa ja edesvastuuttomassa tilassa, mutta nämä pakanakansoista siitetyt tytöt tekivät isälleen sukurutsaa, saaden aikaiseksi näitä nykyisten muslimejen esivanhempia.

1 Moos

19:30 Ja Loot lähti Sooarista ja asettui vuoristoon molempien tyttäriensä kanssa, sillä hän pelkäsi asua Sooarissa; ja hän asui luolassa, hän ja hänen molemmat tyttärensä.

19:31 Niin vanhempi sanoi nuoremmalle: Isämme on vanha, eikä tässä maassa ole ketään miestä, joka voisi tulla luoksemme siten, kuin on kaiken maan tapa.

19:32 Tule, juottakaamme isällemme viiniä ja maatkaamme hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen.

19:33 Niin he juottivat sinä yönä isällensä viiniä. Ja vanhempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi.

19:34 Seuraavana päivänä sanoi vanhempi nuoremmalle: Katso, minä makasin viime yönä isäni kanssa; juottakaamme hänelle tänäkin yönä viiniä, ja mene sinä ja makaa hänen kanssaan, saadaksemme isästämme jälkeläisen.

19:35 Niin he juottivat sinäkin yönä isällensä viiniä; ja nuorempi meni ja makasi hänen kanssaan, eikä tämä huomannut, milloin hän tuli hänen viereensä ja milloin hän nousi.

19:36 Ja niin Lootin molemmat tyttäret tulivat isästänsä raskaiksi.

19:37 Ja vanhempi synnytti pojan ja antoi hänelle nimen Mooab; hänestä polveutuvat mooabilaiset aina tähän päivään saakka.

19:38 Ja myöskin nuorempi synnytti pojan ja antoi hänelle nimen Ben-Ammi; hänestä polveutuvat ammonilaiset aina tähän päivään saakka.

Tarinassa kirjoittaja selittää Israelin viholliskansojen alkuperänkin epämääräiseksi: ne ovat insestin tulosta juopolalli isä hedelmöitti sitä haluavat tyttärensä. Siitä sitten syntyivät Moav ja Ammon Myöhemmät tarinat olivat jo toisenlaisia: kuningas Daavidkin selitettiin moabilaisnaisen jälkeläiseksi .

• Itse olen miettinyt että nämä kiistanalaiset kohdat=jännitteiset kohdat haastavat tutkimaan ja kyselemään. Jumalassa on myös se salattu puoli, jos Jumala olisi ihmisen selitettävissä, ei hän enää olisi minusta Jumala.
      Ainakin itse olen kokenut mahtavia ahaa-elämyksiä, kun jännitteiset kohdat ovat saaneet uutta näkökulmaa ja selitystä.

• kukkaisseppele

Kuka ne sinulle selitti ? Omakohtaiset selitykset sisältävät aina sielunvihollisen vaaran.

• Pekka Juhani
        kukkaisseppele kirjoitti:

Kuka ne sinulle selitti ? Omakohtaiset selitykset sisältävät aina sielunvihollisen vaaran.

Kukkaisseppele, sinä et näköjään ymmärrä näitä juttuja, vai eikö sinulla olekaan Pyhää Henkeä, joka selittäisi sinulle näitä kohtia?

Ja ainahan on Raamatun selitysteoksia myös olemassa.

• kukkaisseppele kirjoitti:

Selityksiä olen saanut pohtimalla, rukoilemalla, lukemalla Raamattua ja kommentaareja. Itse uskon että ne ovat Pyhästä Hengestä koska ne kirkastavat Raamatun sanomaa. Hyvä selitys pitää olla harmoniassa Raamatun kanssa.

• Rivka

"liity jäseneksi"

Sinä ymmärsit joko tahallaan tai tahattomasti väärin kirjoitukseni. Todennäköisesti tahallisesti.

Minä ilmaisin mielestäni varsin selkeästi sen, että Jumala laittoi Raamattuun TAHALLAAN sellaisia ihmisen vaikeasti uskottavia kohtia koetellakseen kunkin uskoa. Näin se vaan on.

Minä en todellakaan tarkoittanut, että Jumala kirjoittaisi väärin Raamattuun asioita - Ei, vaan kaikki nuo asiat ovat oikeasti tapahtuneet, mutta joidenkin ihmisten on kovin vaikea uskoa niitä, koska ne ovat niin erikoisia.

Itse kyllä uskon Raamatusta joka ikisen sanan Jumalan Sanana, olen ollut uskossa miltei koko ikäni, pappissuvusta ja tunnen kyllä hyvin Raamatun, joten tiedän mistä puhun.

Raamatussa on paljon ihmeellisiä, mutta TOSIA kohtia, joita monet eivät usko todeksi.

Esimerkkinä: 1 Moos, jossa Jumala loi naisen miehen kylkiluusta, tai Mooseksen ihmeteot Jumalan johdolla: Punaisen meren kahtia jako, kulumaton palava pensas, puhuva aasi, Joona meripedon vatsassa 3 päivää, Jeesuksen ihmetekoja ei moni usko, Jeesuksesta puhumattakaan, omaksi tuomiokseen.

Moni ei näitä usko, mutta minä uskon kaiken, mitä Raamatussa lukee, turha väännellä minun sanomisiani.

• liity jäseneksi

Rivkalle

"että Jumala laittoi Raamattuun TAHALLAAN sellaisia ihmisen vaikeasti uskottavia kohtia koetellakseen kunkin uskoa. Näin se vaan on."
        Tahallisia kohtia koettellakseen kunkin uskoa? Raamattu on jo ilman tahallisuutta vaikea tajuttava.

• Rivka
        liity jäseneksi kirjoitti:

Rivkalle

"että Jumala laittoi Raamattuun TAHALLAAN sellaisia ihmisen vaikeasti uskottavia kohtia koetellakseen kunkin uskoa. Näin se vaan on."
        Tahallisia kohtia koettellakseen kunkin uskoa? Raamattu on jo ilman tahallisuutta vaikea tajuttava.

Ei Raamattu ole sinänsä vaikeasti ymmärrettävä, jos on uudestisyntynyt kristitty, sillä Pyhä Henki avaa ymmärrystä ymmärtää Jumalan Sanaa.

Lisäksi kannattaa käydä jonkun hyvän ja luotettavan seurakunnan Raamattukoulua, jossa käydään läpi koko Raamattu muutamassa vuodessa.

Rukoilu, Jumalan ja Jeesuksen palvonta- ja ylistyslaulut kielillä ja ilman, Raamatun jatkuva tutkiskelu ja opiskelu alkukielestä kuuluu jokaisen kristityn arkeen ja sitä kautta myös Jumala puhuu ja ohjaa kaikissa mahdollisissa elämän asioissa - niin pienissä kuin suurissakin asioissa ja elämän ratkaisuissa.

• kukkaisseppele
        Rivka kirjoitti:

Ei Raamattu ole sinänsä vaikeasti ymmärrettävä, jos on uudestisyntynyt kristitty, sillä Pyhä Henki avaa ymmärrystä ymmärtää Jumalan Sanaa.

Lisäksi kannattaa käydä jonkun hyvän ja luotettavan seurakunnan Raamattukoulua, jossa käydään läpi koko Raamattu muutamassa vuodessa.

Rukoilu, Jumalan ja Jeesuksen palvonta- ja ylistyslaulut kielillä ja ilman, Raamatun jatkuva tutkiskelu ja opiskelu alkukielestä kuuluu jokaisen kristityn arkeen ja sitä kautta myös Jumala puhuu ja ohjaa kaikissa mahdollisissa elämän asioissa - niin pienissä kuin suurissakin asioissa ja elämän ratkaisuissa.

Selityksen makua. Eikä kristitty "uudesti" synny. Olet joko kristitty tai et. Ei ole "kaksinkertaisia" kristittyjä. Sielujakin pitäisi olla sitten kaksi. Vain Jumalassa on voima. Nähdäänhän se näilläkin palstoilla että kolmiyhteys johtaa epävarmuuteen ja hajaannuksen Jumalan karitsalaumassa.

• tiedoksesi

Selityksen makua. Eikä kristitty "uudesti" synny. Olet joko kristitty tai et. Ei ole "kaksinkertaisia" kristittyjä. Sielujakin pitäisi olla sitten kaksi. Vain Jumalassa on voima. Nähdäänhän se näilläkin palstoilla että kolmiyhteys johtaa epävarmuuteen ja hajaannuksen Jumalan karitsalaumassa.

Tällä palstalla ei kirjoita kuin muutama harva tosiuskova. Suun soittajia sitäkin enemmän.

• Una donna

Sinun nikkisi on kauhis, kukkaseppele, ikävä kyllä se ei kuvaa lainkaa puheitasi, jotka ovat pelkkää valhetta, pilkaa ja siten kuolemaa. Niinpä nikiksesi sopisi paremminkin hautaseppele.

Jeesus puhuu erittäin väkevää totuutta ihmisen uudestisyntymästä Joh 3:

3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

3:9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"

3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      165
      6302
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      93
      2866
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      92
      1801
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      43
      1525
    5. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1236
    6. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      49
      1035
    7. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      12
      978
    8. Mitä tarkoitat

”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”
      Ikävä
      23
      958
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      933
    10. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      922
    Aihe