Kenen asema on se kurjin?

coloristi

Juttujen perusteella ison kärsijän roolissa voi olla sekä petetty vaimo, riutuva kakkonen tai syyllisyyden tuskassa kärsivä petturi. Mutta kenen rooli on pahin, kenen kenkiin et itse koskaan toivoisi joutuvasi?

Tämä on varmaan todella yksilöllistä, koska yhtä vaimoa ei petturin touhut niin paljoa kiinnosta, yksi kakkonen haluaa ukkomiehestä vain ajanvietettä, tapapettäjä ei tunne mitään jne.

Mutta jos ajatellaan niin, että jokaisella näistä olisi se suurin mahdollinen tuska kärsittävänään johtuen roolistaan kolmiodraamassa, kuka kärsii eniten?

55

910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =vaimo

Sanoisin, että suurin kärsijä on se petetty vaimo. Kakkonen ja pettäjä ovat tehneet päätökset salasuhteesta, mutta vaimo ei ole tähän mitenkään voinut vaikuttaa. Kakkonen ja pettäjä ovat ottaneet tietoisen riskin, että voi käydä huonostikin. Erittäin epäreilua vaimon kohtaan. Kakkonen ja pettäjä ovat suhteen kestäessä saaneet pitää hauskaa, mutta vaimolle ei ole koitunut muuta kuin surua ja kärsimystä.

• Nemesis

Olin melkein 5 vuotta naimisissa olevan miehen rakastettu (siis "kakkonen"), mutta en käsittääkseni aiheuttanut "pettäjän" vaimolle minkäänlaista surua tai kärsimystä - hän ei nimittäin tiedä vieläkään.

Ei koskaan ollut aikomustakaan pyrkiä "ykköseksi" vaimon paikalle; rusinat pullasta -periaate toimi paljon paremmin. Olimme molemmat ulkomailla töissä ja seurustelimme tiiviisti. Matkustelimme ja harrastimme yhdessä (muutakin kuin seksiä).

Vaimo ei suinkaan ollut mikään surkea luuseri, vaan menestyvä akateeminen uranainen täällä kotimaassa kahden pienen lapsen lähihuoltajana. Vaimoa ei erityisemmin kiinnostanut missä mies kulloinkin oli niin kauan kuin vaan rahaa tuli roppakaupalla.

Miehen mukaan hän sai suhteesta kanssani läheisyyttä, lämpöä ja huumoria jota ei vaimon kanssa enää toisen lapsen syntymän jälkeen paljon ollut, sekä monipuolista ja aktiivista seksiä sen sijaan että "toinen vaan makaa kuin kuollut lahna". Avioeroaikeita sinänsä miehelläkään ei ollut - taloudellisista syistä. Kotimaassa vaimo tienasi enemmän ja avioehdon mukaan myös omisti suurimman osan talosta. Ei kai kukaan mies nyt niin hullu olisi että tuosta lähtisi:)?

Lopetin suhteen vähän yli kaksi vuotta sitten; omien fiiliksieni pohjalta. Monivuotisen suhteemme loppuaikoina mies oli alkanut käyttäytyä vähän turhan omistushaluisesti - kuin aviomies, vaikka ei edes ollut MINUN aviomieheni. Samaan aikaan minua alettiin pitää vähän vaimon kaltaisena itsestäänselvyytenä, vaikka HÄN oli naimisissa ja minä VAPAA. Seurasin tilannetta joitain kuukausia ja totesin ettei se enää ole kannaltani tyydyttävä. Suhteen lopettaminen tuli miehelle shokkina; hän jaksoi viikkokaupalla länkyttää työmaallaan sitä käsittämätöntä tapahtumaa, että HÄNEN NAISYSTÄVÄNSÄ on jättänyt HÄNET...

Nyt olen palannut kotimaahan viettämään puolivallattoman sinkkunaisen elämää:). Varokaa vanhurskaat vaimot, salasuhde vaanii...

• Sinisilmä

Ei välttämättä. Entä jos käyn niin kuin minulle, että olen tietämättäni tuo toinen nainen. En aavistanut mitään - hyväuskoisena kuvittelin että minusta välitetään. Otin pakit heti suhteesta, kun tajusin missä mennään. Luottamus miehiin kärsi ja on vaikea alkaa uutta suhdetta kenenkään kanssa.

• kunnioitus kunniaan

Samaa mieltä. Vaimo on se eniten kärsijä, siksi, koska hän ei ole voinut eikä saanut itse päättää mitä tapahtuu. Vaan kaikki perustuu huijaukseen, valehteluun, petokseen.
      Pettäjä ja kakkonen ovat tosiaan aivan itse tehneet päätöksensä, vaikka uskomattoman usein nämä ihmiset käyttävät syynä "se vaan tapahtui"

Ja höpö höpö, ei aikuiselle ihmiselle "vain tapahdu" että löytää itsensä vieraan naisen/miehen sylistä. En tiedä helpottaako tuo syy heidän omaa oloaan.
      Mielestäni kun nämä pettturit jäävät kiinni, ainut inhimillinen keino olisi olla täysin rehellinen. Sekä teoissaan että sanoissaan.
      Kuinka raastavaa on että kiinnijäämisen jälkeen edelleen valehdellaan mitä on tapahtunut ja vähätellään asian vaikutuksia avioliittoon. Uskomatonta soopaa.

Kellään ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämästä ja senhän nämä petturit ja kakkoset tekevät salatessaan suhteensa. Se on niin törkeää toista ihmistä kohtaan, ettei sille löydy sanoja.
      Usein tieto petoksesta ei satuta niin paljon kuin se, että on joutunut kuukausien ja joskus jopa vuosien ajan elämään valheessa. Se on anteeksiantamatonta, eikä siihen löydy lieventäviä syitä.

Joten kun hyppäätte vieraissa, niin olkaa rehellisiä puolisoanne kohtaan ja antakaa hänen itse päättää mitä tekee elämällään, lähteekö vai jatkaako kanssanne.
      Se on todellakin vähintä mitä voitte tehdä.

• Sinikulta

Entä jos vaimo on pettänyt myös?

• monenmiehennainen

"=vaimo" ja "kunnioitus kunniaan" nimimerkeille;
        Avio- tai mitään muutakaan sitoumusta ei valitettavasti pidetä toimivana vain naisen katkeruudella. (Negatiiviset tunteet syövät ihmistä).
        Mitkä ovat/ olivat suhdetta rakentavat tekijät? Mitä on tapahtunut? Miksi?

• 837eh4

Tässä asetelmassa on unohdettu se suurin kärsivä ryhmä eli pariskunnan lapset.

• kysyn vuan

Miten lapset kärsivät asiasta ?

• Kysytkin vielä
        kysyn vuan kirjoitti:

Sinäkö väität, etteivät he kärsi? Kyllä lapset kärsivät, kun joutuvat kuuntelemaan vanhempiensa riitoja uskottomuuden vuoksi ja vaikka vanhemmat eivät lasten kuullen riitelisikään, niin kyllä ne pienet ihmiset vaistoavat, että jotain outoa on vanhempien väleissä ja että ilmapiiri on jäinen ja se horjuttaa heidän turvallisuuden tuntuaan. Ja jos vanhemmat eroavat uskottomuuden seurauksena, kyllä lapset totisesti kärsivät siitäkin. Tämä on se kysymys, mitä pettäjät eivät koskaan halua ajatella ja sivuuttavat sen, koska asia on heille liian kiusallinen.

• isän haave
        kysyn vuan kirjoitti:

kysyn vuan
        Ymmärrän että sinulla ei ole itselläsi lapsia, ja toivottavasti et niitä saakkaan.
        Vaan esittämällä kysymyksesi osoitat ettet tiedä lapsista yhtikäs mitään.

• zz..xx..

no jopa on tyhmä kysymys. Että miten lapset kärsivät.

Viitsi edes vastata.

Ja tuo myös, että entä jos vaimokin pettää.

Eihän tilanne olekaan sitten enää sama, joten ei vertailukelpoinen tilanne.

• kysyn vuan

Valista tyhmää sitten!

En todellakaan tiedä, miten se tapahtuu. Tiedän, miltä tuntuu, kun isä juo ja räyhää, ja mitä on pelätä, että käykö kiinni kännissä. En tiedä, miltä tuntui, kun isä petti äitiä. Äiti kertoi minulla vasta aikuisena, että hänellä oli "seikkailu" eli kun isän kanssa oli oikein kurjaa, hänellä oli miesystävä toisaalla vähän aikaa. Kotoa ei ainakaan ollut pois niin, että olisin huomannut, vaan oli meidän lasten kanssa mahdollisimman paljon.

• kysyn vuan
        kysyn vuan kirjoitti:

Valista tyhmää sitten!

En todellakaan tiedä, miten se tapahtuu. Tiedän, miltä tuntuu, kun isä juo ja räyhää, ja mitä on pelätä, että käykö kiinni kännissä. En tiedä, miltä tuntui, kun isä petti äitiä. Äiti kertoi minulla vasta aikuisena, että hänellä oli "seikkailu" eli kun isän kanssa oli oikein kurjaa, hänellä oli miesystävä toisaalla vähän aikaa. Kotoa ei ainakaan ollut pois niin, että olisin huomannut, vaan oli meidän lasten kanssa mahdollisimman paljon.

Korjaus: siis äiti petti isää.

• eero n......o
        kysyn vuan kirjoitti:

Korjaus: siis äiti petti isää.

kysyn vuan
        Jos olisin ollut äitisi asemassa niin olisin minäkin hakenut lämpöä ja turvaa muualta juopon miehen raivotessa.

• Isäaviomiespettäjä
        eero n......o kirjoitti:

kysyn vuan
        Jos olisin ollut äitisi asemassa niin olisin minäkin hakenut lämpöä ja turvaa muualta juopon miehen raivotessa.

Ainako vaan nainen on oikeutettu "hakemaan turvaa"? Eikö menekään toisinpäin? Muitaki ongelmia liitoissa voi olla, jotka ajaa toisen pettämään kun vaan se iän ikunen ryyppääminen. Naisetki nykysin ainaki tissuttelee sidukkaa kaikki illat, että kännääjiä ne on neki. Mun mielestä suurin ongelma on itsekkyys ja kylmyys ja se ajaa yleensä toisen syliin, jos joku.

• sininen tyttö

Kyllä minäkin kallistun lasten puolelle, sillä itse olen tälläisen perheen lapsi. Tiedän mitä on kun äiti jää yhtä äkkiä yksin ilman mitään ennakkovaroitusta, ja tiedän miltä tuntuu kun isä on poissa ja isän uusi ei hyväksy hänen lastaan, tiedän mitä on kun muut lapset lähtevät perheineen lomille ja mitä on olla kesälomat ihan yksin kun äiti käy töissä ja isällä ei ole kiinnostusta omaan lapseensa ja pysyy näkymättömänä. Joten kyllä lapset kärsivät erosta tavattomasti, se yksin jäänyt äiti kantaa surua sydämmessään pienen lapsensa kanssa yrittäen olla niin isänä kuin äitinäkin, että lapsen olisi hyvä olla, mutta jokainen lapsi haluaa isän ja hänen tukensa kasvaessaan aikuiseksi.
      Mutta kun isällä oli suhde toiseen naiseen , ja se suhde ei kärsinyt pienen lapsen läsnäoloa, ainoastaan sen toisen naisen lapset olivat hänen perheensä.
      Joten jos isä olisi hiemankin aavistanut mitä traumoja hän aiheutti kun jätti lapsensa olisiko hän tehnyt toisin, jos hän olisi tiennyt viisi vuotiaan tuskatilat, kiusaukset koulussa isättömyydestä ja vielä huorapukin lapseksi nimittelyä, olisiko hän käyttäytynyt toisin. Pieni lapsi on aina syytön näihin asioihin eikä voi vaikuttaa niiden kulkuun, siis hänelle jää syyllisyyden tunteet huonoudestaan silloin kun isää ei ole olemassa hänelle.
      Taloudellisesti ei myöskään ole yksin jääneellä äidillä helppoa ja kun isä ei ole edes maksamassa ensinmmäistä polkupyörää puoliksi niin taas on lapsi kärsijänä. Joten te joilla perhe on pitäkää se koossa sillä ei se elämä se toisen naisen kanssa ole sen kummempaa, samat ongelmat, samat taistelut ja samat syyllisyyden tunteet ovat siinä toisessakin suhteessa. Toisella sijalla kärsijöistä on tietenkin vaimo, sillä hänen selkänsä takana valehdellaan suhteesta ja keksitään mitä kummallisempia selityksiä miehen poissa oloille, jotka ovat aina sen toisen naisen luona, joka ottaa toisen iehenvastaan ilman pienintäkään ajatusta mitä tälläiset suhteet saattavat aiheuttaa, se ei ole kypsää aikuisen ihmisen toimintaa.

• Antero L. 40

Monissa perheissä lapset kärsivät just sen vuoksi kun vanhemmat ei tajua erota.Ei ole tässäkään vaan yhtä oikeaa ja yhtä totuutta.
      Minä olen eroperheestä, kiitos vanhempien en luultavasti kärsinyt sen enempää kun muutkaan teinit. Olin 11 kun iskä löysi uuden naisen ja ainoa mikä minua ärsytti isän toiminnassa oli kun jätti kaiken muun äidin niskoille mutta vei aika isoin elein parisängyn mukanaan. Noloa naapurithan näkee aina kaiken.
      Silti isä muuttu aika mukavaksi mieheksi eron jälkeen. Äitikin ensi yllätyksen jälkeen alko enempi tapaamaan muitakin ihmisiä ja se vaikutti myös äidin ulkonäköön. Lopulta meidän lastenkin elämä muuttu paremmaksi kun vanhemmat erosi. Riidat loppu tai ainakaan me ei seurattu niitä.
      Isä onneks muutti niin lähelle että rampattiin veljien kanssa melkein päivittäin isällä. Uusi äitipuolikaan ei ollut ilkeä noita. Muutaman pikkuriidan jälkeen ollaan oltu ihan väleissä.
      Uskon että lasten kokemukset on vanhemmista kiinni ja erokin on varmasti mahdollista hoitaa ihan fiksustikkin.
      Kukaan ei varsinaisesti hylkää ketään jos ajatellaan lapsia ja käyttäydytään niinkun aikuiset.

• sininen tyttö

AnteroL 40
      Olihan se hyvä sitten jos perhe tuli onnellisemmaksi eron jälkeen. Mutta minun tapauksessani ei ollut koskaan riitoja vanhempien välillä , rakastin isääni suuresti, ja sen vuoksi en voi koskaan unohtaa että hän hylkäsi ja meni toisten lapsien isäksi joihin hänellä ei ollut minkäänlaisia siteitä.
      Sinulla oli mahdollisuus tavata isääsi, sen mahdollisuuden otti isän uusi nainen minulta täydellisesti joten siinäkin olin häviäjä.
      Sinun vanhempasi muuttuivat edukseen eron jälkeen, minun äitini on surrut asiaa koko elämänsä sillä hän rakasti isääni koko sydämmestään, joten s ei ollut minullekkaan kivaa katsella surullista äitiä, joka silti yritti peittää minulta surunsa.
      Joten niin erinlaista on ihmisen elämä samoissa raameissa. mutta silti luulen että enimmäksen lapset haluavat olla oman isin ja äidin kanssa.

• Antero L. 40

Hei sininen tyttö mä olen edelleen tyytyväinen isääni ja äitiini. Vaikka isä sen parisängyn veikin kun lähti, annoin sen anteeksi. Meidän ei veljien kanssa tarvinnu muuttaa vaan isä jätti meille talon jossa äidin kanssa asuttiin ja olihan meillä isän asuntoon avaimet. Saatiin mennä kun oli ikävä.
      Tai riitoja äidin kanssa sillon mentiin muovikassi tavaraa täynnä isän luo ja vannottiin ettei koskaan halua nähdäkkään äitiä. Teinien kiukkua.
      Eroja on niin monia erilaisia kun ihmisiäkin. Vanhemmat voisi edes yrittää asettaa lapset tärkeimmäksi erossakin.Sen voi hoitaa hyvin ja hyvin huonosti.
      Minullakin on 2 lasta jotka asuu vuoroviikoin minun luona enkä ole huomannut että kauheita traumoja olisi tullut.

• sokeus

sokeus.

• sininen tyttö

antero L 40
        Minäkin luulen että jos vanhemmat näyttää että välittävät lapsestaan niin ei pakosta tule suuria vaurioita, mutta juuri se että jätetään pieni lapsi ilman mitään selitystä jättää hirveän aukon lasten kehitykseen. Itse en ole koskaan pystynyt luottamaan keneenkään ihmiseen ja luulen että se johtuu juuri vanhempieni erosta, kun ihminen joka oli minun tukeni ja turvani lähti ilman että selitti mitään. No aika parantaa haavat ainakin päällisin puolin ja elämä jatkuu. Omat lapseni ovat kaikki minulle hyvin rakkaita, joten en haluaisi heidän luottamustaan pettää.
        Minua nauratti kun kerroit että muovikassit kädessä menitte isän luokse, kun äitiin suututtiin, sitähän se on kun lapset ovat suutuksissa niin silloin muka lähdetään, itse lähdin myös äitiin suuttuessani mutta minulla oli että muka muutan metsään asumaan, tiedä sitten miten olin senkin ajatellut, mutta tottakai tultiin ennen "muuttoa" äidinkanssa kaveriksi taas niin että metsä jäi pois ainakullekkin kerralle.
        Mutta toivon silti että mahdollisimman moni lapsi saisi pitää ehjän kodin silloin kun he ovat pieniä. Ja jos ero tulee että tämä UUSI ihminen ottaa vastuun myös siitä että lapset todellakin ovat olemassa.

• satu-anneli

Pettäjä kärsii eniten. Kynisin sen kuivaksi ja heittäisin pihalle. Sille jäisi vain elarit ja kakkonen saisi pitää lopun paskan. Minä en kärsisi, koska pettämisasiat on suhteen alussa puitu ja lapset eivät joutuisi kärsimään, koska minä pitäisin siitä huolen. Kakkosen kärsimykset ei kiinnosta.

• kiep and ny

satu anneli
        Ihan niin tekisin minäkin ja en liioin olisi mitenkään pahoillani jos kakkonen kärsii, sillä hän olisi voinut sanoa ei kiimaiselle miehelle jo alussa, mutta kun ei sano vaan leväyttää itsensä miehen eten kuten me muut leväytetään aamusanomat. Silloin saakin kärsiä mielestäni.

• Lpset kärsii todella

Valitettavasti on aika usein niin, että lapsilla on kova ikävä molempia vanhempiaan, koti on rikkoutunut, vaikka sinne tulisi isälle tai äidille kuinka hyvä uusi ihmissuhde, ei koskaan ole lapselle uusi isä tai äiti.
      Kun lapsi kulkee tuota edestakaisin matkaa isän ja äidin perheen luona, hän on se pahin kärsijä, kulkuri, jonka elämä vielä lapsena saattaa mennä, mutta miten käy hänen koulunkäyntinsä, entä kuinka hän uskaltaa perhettä perustaa vai jatkuuko sekin erolla ja taas uudet lapset onnettomina kulkureinä.
      Olen mummi ja lapset itkivät luonani näitä ikäviään ja kertoivat muutakin, jota aikuisen ihmisen ei koskaan olisi pitänyt lapselleen kertoa.
      He kätkevät siäänsä hyvin paljon asioita, kuten pieni lapsi sanoi, että yrittää ajatella hyviä asioita, jotta ei itkisi koulussakin. Voittteko edes kuvitella miten paljon asia koskee mummin sydämeen, mutta kun ei voi jutella asioista kummankaan vanhemman kanssa, ilman että suuttuvat ja sitten vasta lapsi kärsiikin, ei pääse edes mummolaan.
      Ettäs viisitte tehdä lapsillenne näin vaikean elämän.

• v.hugo

kuule sinä coloristi, sen asema on kurjin joka ei mene eteenpäin jouduttuaan jotenkin mukaan pettämiskuvioon
      oli missä roolissä tahansa näistä sinun kuvaamistä
      se joka jatkaa elämää ilman kaunaa ja katkeruutta ei kurjistele

• siiri

Vaimo todennäköisesti kärsii eniten, ja petturi joutuis katteleen uutta kattoo päänsä päälle. Lapsia on tähän turha vetää mukaan, monet naiset niin tekee, ukoille on monesti yhdentevää miten niille käy. Omat vanhempani eros kun oli teini ja oli helpotus, kotona oli sen jälkeen tosi mukavaa kun isä häipy rellestämästä.

• Petetyn vaimon osaa en koskaan haluaisi. Parisuhteessa yritän aina kaikkeni, jos se ei riitä miehelle niin menköön menojaan. Suhteessa ollessani en pettäjäksi edes sovi - yksi mies riittää. Kakkosen roolia voisin kuvitella sinkun ajanvietteeksi, mutta silloin toivon alusta alkaen tietäväni asemani kakkosena. En usko että pettäjästä olisi minulle tässä tapauksessa muuta kuin käyttöhyöty. En ainakaan omakseni haluaisi tapapettäjää, silloinhan ottaisin riskin siirtyä petetyn puolison rooliin.

• venla

Hyvä kirjoitus helmi-71. Olen samaa mieltä.

• Kolme tyhmää ihmistä niin ihan sama. Syyttömine lienee kuitenkin se jota petetään, mutta jos ei tajua asiaa, eikä tajua jättää niin ihan sama.

Pettäjän ja rikostoverin asema nyt tuskin on hirveen kurja, ja kaksi kusipäätä, joten ihan sama vaikka olisikin.

• aviorikosta_ei_ole

Jos menee naimisiin, niin se on siinä. Siis se mies.
      Näinkö asian näette? Siltä vaikuttaa!

Petetty vaimo.
      No, voi hellanlettas!

Mies on ihminen. Mies on herkkä. Mies kaipaa hellyyttä. Mies kaipaa seksiä.
      Ja nimenomaan tuossa järjestyksessä hellyys ja seksi.

Vaimoako on petetty?
      jos ei avioliittossa ole hellyyttä eikä seksiä?
      Jos ei ole lämpöä eikä seksikään juuri minkäänlaista ja harvoin sitä surkeaakin seksiä.

Minä olen nainen, joka en pettänyt aviossa ollessani, vaikka rakastuin muutaman kerran ja olisi ollut mahdollisuus.
      En pettänyt.
      Mutta aviomieheni alkoi niin pahaksi minua kohtaan ja haukkui ulkonäköni, älyni, vanhaksikin (45v ja vuoden nuorempi häntä) ja väkivaltaiseksi, että oli pakko muuttaa erilleen ja erota.
      Jälkeenpäin nyt ymmärrän, että rakastumiseni olivat merkki siitä, että aviosuhteeni ei ollut tyydyttävä eikä kunnossa.
      Nyt jälkeenopäin ajatellen olisi ollut viisasta lähteä rakastuessaan uuden miehen matkaan ja jättää aviomies jo silloin nuorempana.
      Mutta minä kunnollinen tuhlasin vuosia yrittäen ja kestäen ja sitten lopulta eron tullessa olin niin väsynyt, etten kymmeneen vuoteen edes rakastunut keneenkään mieheen.
      Enkä vieläkään voi luottaa mieheen, että mies näkisi minut kauniina. Olen varma, että mies taas haukkuu minut ja lyttää ulkonäköni ja henkisen ja älyllisen minäni.

Siksipä näen, että kakkossuhde on merkki siitä, ettei avioliitossa ole kaikki kohdallaan. Se on henkireikä, joka auttaa jaksamaan vetää sitä tylsää seksitöntä ja hellyydetöntä arkea sen tutun vaimon/miehen kanssa.

Avioliitto ei ole mikään kahle, jonka vaimo/mies on laittanut puolisolleen, ja tämän on siinä pysyttävä muuten tekee avioRIKOKSEN!

AvioRIKOKSEN tekee myös, jos on kylmä ja hellydetön!!!!!!

Huonoa avioliittoa ei ole mikään pakko jatkaa.
      Huonossa avioliitossa ollessaan saa kokeilla rinnakkaissuhteita ennen eroamista.

• aviorikosta_ei_ole

Jos menee naimisiin, niin se on siinä. Siis se mies.
      Näinkö asian näette? Siltä vaikuttaa!

Petetty vaimo.
      No, voi hellanlettas!

Mies on ihminen. Mies on herkkä. Mies kaipaa hellyyttä. Mies kaipaa seksiä.
      Ja nimenomaan tuossa järjestyksessä hellyys ja seksi.

Vaimoako on petetty?
      jos ei avioliittossa ole hellyyttä eikä seksiä?
      Jos ei ole lämpöä eikä seksikään juuri minkäänlaista ja harvoin sitä surkeaakin seksiä.

Minä olen nainen, joka en pettänyt aviossa ollessani, vaikka rakastuin muutaman kerran ja olisi ollut mahdollisuus.
      En pettänyt.
      Mutta aviomieheni alkoi niin pahaksi minua kohtaan ja haukkui ulkonäköni, älyni, vanhaksikin (45v ja vuoden nuorempi häntä) ja väkivaltaiseksi, että oli pakko muuttaa erilleen ja erota.
      Jälkeenpäin nyt ymmärrän, että rakastumiseni olivat merkki siitä, että aviosuhteeni ei ollut tyydyttävä eikä kunnossa.
      Nyt jälkeenopäin ajatellen olisi ollut viisasta lähteä rakastuessaan uuden miehen matkaan ja jättää aviomies jo silloin nuorempana.
      Mutta minä kunnollinen tuhlasin vuosia yrittäen ja kestäen ja sitten lopulta eron tullessa olin niin väsynyt, etten kymmeneen vuoteen edes rakastunut keneenkään mieheen.
      Enkä vieläkään voi luottaa mieheen, että mies näkisi minut kauniina. Olen varma, että mies taas haukkuu minut ja lyttää ulkonäköni ja henkisen ja älyllisen minäni.

Siksipä näen, että kakkossuhde on merkki siitä, ettei avioliitossa ole kaikki kohdallaan. Se on henkireikä, joka auttaa jaksamaan vetää sitä tylsää seksitöntä ja hellyydetöntä arkea sen tutun vaimon/miehen kanssa.

Avioliitto ei ole mikään kahle, jonka vaimo/mies on laittanut puolisolleen, ja tämän on siinä pysyttävä muuten tekee avioRIKOKSEN!

AvioRIKOKSEN tekee myös, jos on kylmä ja hellydetön!!!!!!

Huonoa avioliittoa ei ole mikään pakko jatkaa.
      Huonossa avioliitossa ollessaan saa kokeilla rinnakkaissuhteita ennen eroamista.

• aviorikosta_ei_ole

sori tuplat

väärinkäsitysten välttämiseksi tarkennus:
        siis
        aviomieheni alkoi väkivaltaiseksi

• Kestätkö, kärsitkö

Avioliitto voi olla vain tapa tai kulissi. Saatetaan ajatella, että mitä naapuritkin ja sukulaiset sanois, jos erottaisiin.
      Toinen puoliso saattaa olla läheisriippuvainen, joka tukahduttaa kumppanin.
      Yhteinen omaisuus ja velka saattaa olla syy asua yhdessä.
      Seksuaaliset- ja läheisyystarpeet voivat olla hyvin erilaiset.
      Kenties edellä mainitut ja monet muut syyt eivät ole niitä oikeita ja järkevästi ajatellen mielekkäitä syitä pysyä yhdessä ja avioliitossa.
      Sitten kun kuitenkin väkisin yritetään kestää tilannetta, elämän ilo voi oikeasti löytyä muualta. Kerran täällä vaan eletään.
      Kärsimystä on varmasti kaikilla osapuolilla sekä ennen, meneillään olevana aikana ja jälkeen pettämisen. Riippuen siis siitä kenen kannalta asiaa tarkastelee. Ja miten muka voi luokitella kärsimyksen määrää.
      Ikävöiminen, suru, syyllisyys jne. ovat voimakkaasti raastavia tunteita.

• Mies kakkosena

Paha voi olla kelle vain. Itse olen se kolmas osapuoli. Eli seurustelen naimissa olevan naisen kanssa. Oikeasti minulla menee hyvin. Tapaan naista noin kerran viikossa. Ei koskaan pääsärkyä. Hän haluaa aina seksiä kun saapuu. On aloitteellinen ja aktiivinen. Tiedottaa aikataulustaa aina ajoissa. Siis miehensä aikataulu. Mitään lahjoja tai vastaavaa ei tarvitse ostaa. Ettei hänen tarvitse selitellä..

• säälitys

Et sitten saa ketään vapaata itsestäsi kiinnostumaan ?

Mies joka ei kelpaa ykköseksi, kelpaa kyllä kakkoseksi...

• Mies kakkosena

Vättäisin kakkoseksi olevan tiukempi kriteeri kun se ykkönen on jo. Niin sen ajan mikä jää käytän opiskeluun... Vaki suhteella iltaopiskelu ei onnistuisi

• Vastaukseni on

Riutuva kakkonen en jaksaisi olla, jos noista vaihtoehdoista pitää valita. Vaimo saa aikaa mieheltä ja hieman rakkautta. Mieskin voi valita. Heikoin asema on kakkosella.

• Satuseppo

Suurin kärsijä ovat moralistiset lukijat.

• kakkosen osa kurjin

Kakkosen asema on kurjin. Varsinkin nuoren kakkosen osa on kurjista kurjin. Hän ei ole ymmärtänyt, mihin on joutunut, kun on uskonut kiimaisen irstaan ukkomiehen luritukset. Koko nuoren kakkosen elämä menee ohi ukkomiehen viihdykkeenä ja ykkösen ja petturin parisuhteen valtakisailun kapulana. Ykkönen voi saada lapsia mutta nuori kakkonen menettää pahimmassa tapauksessa mahdollisuuden kokea koskaan äitiyttä.

• järki käteen

Ei kai nyt kukaan kakkonenkaan ole niin hölmö, että jää roikkumaan kakkosena kymmeniksi vuosiksi. Kai nyt jossain vaiheessa oma järkikin sen sanoo, että on parasta jatkaa matkaansa, jos haluaa oman perheen ja lapsia.

• Läheltä seurannut
        järki käteen kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan kakkonenkaan ole niin hölmö, että jää roikkumaan kakkosena kymmeniksi vuosiksi. Kai nyt jossain vaiheessa oma järkikin sen sanoo, että on parasta jatkaa matkaansa, jos haluaa oman perheen ja lapsia.

Jos on aidosti rakastunut, niin siinä tunteet sanelee teot, eikä järki. Kyllä se kakkonen on huonossa asemassa, jos on rakastunut ukkomieheen, sillä silloin hän tosiaankin on avioparin valtataistelun pelinappula, ja myös aviosuhteen liima, kun mies voi aina tulla ruikuttamaan hänelle jos menee vaimon kanssa huonosti, purkaa seksuaaliset tarpeensa kakkoseen ja hellyyden tarpeensa myös. Mies voi myös usein projisoida vaimoaan kohtaan tuntemansa negatiiviset tunteet kakkoseen, ja käy äyskimässä ja tiuskimassa kakkosen luona, ja menee sitten hyvillä mielin kotiin leikkimään vaimon kanssa onnellista perhettä ja parisuhdetta. Rakastunutta kakkosta käytetään kaikista pahimmin hyväksi. Asia erikseen on ne kakkosnaiset, jotka ei haekaan suhteesta muuta kuin vain seksiä. He kyllä lähtevät ja jättävät ukkomiehen heti kun alkaa kyllästyttää.

• Riskipeliä
        Läheltä seurannut kirjoitti:

Jos on aidosti rakastunut, niin siinä tunteet sanelee teot, eikä järki. Kyllä se kakkonen on huonossa asemassa, jos on rakastunut ukkomieheen, sillä silloin hän tosiaankin on avioparin valtataistelun pelinappula, ja myös aviosuhteen liima, kun mies voi aina tulla ruikuttamaan hänelle jos menee vaimon kanssa huonosti, purkaa seksuaaliset tarpeensa kakkoseen ja hellyyden tarpeensa myös. Mies voi myös usein projisoida vaimoaan kohtaan tuntemansa negatiiviset tunteet kakkoseen, ja käy äyskimässä ja tiuskimassa kakkosen luona, ja menee sitten hyvillä mielin kotiin leikkimään vaimon kanssa onnellista perhettä ja parisuhdetta. Rakastunutta kakkosta käytetään kaikista pahimmin hyväksi. Asia erikseen on ne kakkosnaiset, jotka ei haekaan suhteesta muuta kuin vain seksiä. He kyllä lähtevät ja jättävät ukkomiehen heti kun alkaa kyllästyttää.

Kakkonen on kuitenkin ihan itse osansa valinnut ja alkanut suhteeseen varatun kanssa. Tietää jo etukäteen, että juttu ei välttämättä pääty hyvin hänen kannaltaan. Hän on myöskin vapaa lopettamaan suhteen, jos se ei häntä miellytä. On ihan hänen omaa typeryyttään jos suostuu hyväksikäytettäväksi. Kakkosella on sentään mahdollisuus valita. Vaimo sen sijaan ei ole saanut valita, vaan pettäjä ja kakkonen ovat päättäneet hänen puolestaan. Vaimo voi tehdä valinnan vasta sitten kun pettäminen paljastuu.

Ei mies välttämättä leiki onnellista perhettä ja parisuhdetta, vaan hän elää onnellista perhettä ja parisuhdetta. Kakkonen on vaan hetken huvi ja seikkailu. Todellinen elämä on pettäjän kotona ja hän ei siitä halua luopua. Sitä kakkonen ei vaan halua uskoa.

• Läheltä seurannut
        Riskipeliä kirjoitti:

Kakkonen on kuitenkin ihan itse osansa valinnut ja alkanut suhteeseen varatun kanssa. Tietää jo etukäteen, että juttu ei välttämättä pääty hyvin hänen kannaltaan. Hän on myöskin vapaa lopettamaan suhteen, jos se ei häntä miellytä. On ihan hänen omaa typeryyttään jos suostuu hyväksikäytettäväksi. Kakkosella on sentään mahdollisuus valita. Vaimo sen sijaan ei ole saanut valita, vaan pettäjä ja kakkonen ovat päättäneet hänen puolestaan. Vaimo voi tehdä valinnan vasta sitten kun pettäminen paljastuu.

Ei mies välttämättä leiki onnellista perhettä ja parisuhdetta, vaan hän elää onnellista perhettä ja parisuhdetta. Kakkonen on vaan hetken huvi ja seikkailu. Todellinen elämä on pettäjän kotona ja hän ei siitä halua luopua. Sitä kakkonen ei vaan halua uskoa.

No tämä tapaus josta minä puhun on sellainen, että vaimo kyllä on tietoinen miehensä seikkailuista, mutta esittää mukamas tietämätöntä. Vihjailee asiasta silloin, kun se hänelle sopii, ja saa miehen toimimaan haluamallaan tavalla. Kyllä tällä naisella on vara ja vapaus valita lähteekö vai jääkö, sillä miehensä on tunnettu pukki, ja vaimo tiesi jo alkuunsa minkä kanssa naimisiin meni, eikä mikään viaton ollut itsekään. Itseasiassa jätti ehkäisyn pois, ja tuli raskaaksi että sai miehen kanssaan naimisiin, mies ei muuten olisi suostunut. Olen miehen tuntenut lapsuudesta lähtien ja tiedän tasan tarkkaan, että hän olisi eronnut jo, jos ei hänellä uskollista ja rakastavaa ja rakkaudessaan kynnysmatoksi suostuvaa kakkosta olisi. Mies käy kakkosen luona aina silloin kun ei vaimoltaan saa seksiä ja hellyyttä, eli usein. Mies myös käy kakkosen luona kiukuttelemassa ja riitelemässä silloin, kun vaimon kanssa menee huonosti. Purkaa siellä pahan olonsa ja vitutuksensa, ja sitten menee kotiin iloisena ja huojentunein mielin leikkimään onnellista perhettä ja avioliittoa, ja näiden kohdalla on nimenomaan leikistä kyse. Väitän että hyvin usein on, ei tietenkään aina, mutta silloin jos vaimo on tietoinen miehensä pitämästä pelistä, niin kyllä se onnellisuus kotona on pelkkää leikkiä, ei todellisuutta. Tämä kakkonen sitten on outo tapaus siinä mielessä, että hän on hyvin kiltti ja hyväuskoinen ihminen. Hän on uskovaisesta perheestä ja elänyt erittäin rajoittunutta elämää nuorena, joten kaikki suhdekuviot on hänelle uusia. Hän on ollut jo viisi vuotta tämän miehen kanssa suhteessa, ja hän kärsii mutta ei osaa lopettaa. On monta kertaa yrittänyt, mutta aina mies saa luikerreltua takaisin hänen luokseen. Ei ne kakkoset aina ole niin kyynisiä ja paljon nähneitä ja kokeneita naisia, vaan joukossa on varmasti paljonkin hyväuskoisia kilttejä naisia, jotka eivät osaa epäillä miehen tarkoitusperiä. Silloin kun on aidosti rakastunut, niin ihminen tekee tyhmyyksiä.

• Sivustakatsonut
        Riskipeliä kirjoitti:

Ison riskin petturi ottaa pettäessään, mikäli todellinen onni on kotona vaimon luona. En jotenkin ihan usko, että mies jolla on toinen nainen ollut jo pitkään, onni olisi vaimon luona. Miksi riskeerata ja nähdä kaikki vaiva?

• 11234567890
        Sivustakatsonut kirjoitti:

Ison riskin petturi ottaa pettäessään, mikäli todellinen onni on kotona vaimon luona. En jotenkin ihan usko, että mies jolla on toinen nainen ollut jo pitkään, onni olisi vaimon luona. Miksi riskeerata ja nähdä kaikki vaiva?

Niin, tai on juuri niin kuten täällä jotkut kirjoittavat. Ei oikein arvosta tai kunnioita naisia ylipäätään, on vaikeuksia luottaa tms. Ehkä juontaa juurensa omasta äitisuhteesta, omat vanhemmat eronneet, äiti ei huolehtinut.

• jennanoora

Kukaan ei ole kovin pitkään rakastUnut. Viimeistään viimetingassa rakastuminen joko haihtuu tai muuttuu rakastamiseksi. Molemmissa tapauksissa ihminen käyttää järkeään. Ihminen ei voi toimia ja toljailla hölmön rakastuneen lailla kuukausi -tai vuositolkulla. Kyllä jämpti on näin :D.

• `````´´´´´
        jennanoora kirjoitti:

Kukaan ei ole kovin pitkään rakastUnut. Viimeistään viimetingassa rakastuminen joko haihtuu tai muuttuu rakastamiseksi. Molemmissa tapauksissa ihminen käyttää järkeään. Ihminen ei voi toimia ja toljailla hölmön rakastuneen lailla kuukausi -tai vuositolkulla. Kyllä jämpti on näin :D.

Niinhän sitä väitetään, ja uskoin itsekin ennen niin, mutta sitten tapasin aviopuolisoni, jonka kanssa meillä on yhteistä taivalta takana jo 10 -vuotta, ja kyllä vain olemme edelleen yhtä rakastuneita. Olisin hänen vuokseen myös valmis hulluihinkin tekoihin, mutta onneksi meillä on terve suhde, eikä minun tarvitse. Helppo tuo väite on silloin uskoa, jos ei ole koskaan ollut ihan sydänjuuriaan myöten rakastunut.

• jennanoora
        `````´´´´´ kirjoitti:

Niinhän sitä väitetään, ja uskoin itsekin ennen niin, mutta sitten tapasin aviopuolisoni, jonka kanssa meillä on yhteistä taivalta takana jo 10 -vuotta, ja kyllä vain olemme edelleen yhtä rakastuneita. Olisin hänen vuokseen myös valmis hulluihinkin tekoihin, mutta onneksi meillä on terve suhde, eikä minun tarvitse. Helppo tuo väite on silloin uskoa, jos ei ole koskaan ollut ihan sydänjuuriaan myöten rakastunut.

Monet rakastuvat sydänjuuriaan myöten. Se ei kuitenkaan ole järjenkäytön vaihtoehto. RakastAmiseen tarvitaankin myös järkeä, pelkkä rakkaus ei riitä parisuhteeseen, vaikka monet niin haluavatkin uskoa. Parisuhteeseen tarvitaan itseasiassa aina kolmea asiaa: rakkautta, tahtoa ja järkeä.

Jos tuntee, kuten ap, itsensä ahdistuneeksi suhteessa, niin suhde on epäterveellä pohjalla. Nimenomaan ap:n kannalta.

• nainen.

Oon samaa mieltä kuin Läheltä seurannut! Just näin.

• .........

ei varmaan kovin auvoista ole elämä kakkosella kun on sitten ykkönen, kun ensimmäinen vaimo jättää miehen, luulis et mies halveksii sitä avioliitonsa rikkojaa lopun ikäänsä...

• Mutta, mutta

Kun se ei ole kakkonen joka sen aviosuhteen rikkoi, vaan mies ihan itse. Ykkösöityneen kakkosen elämä ei ole auvoista siitä syystä, että mies jatkaa pettämistä edelleen, ja hankkii uuden kakkosen itselleen ja pettää tätä uutta vaimoaan hänen kanssaan. Ei mies sitä uutta vaimoaan halveksi sen enempää kuin entistäkään. Mies halveksii molempia naisia yhtä paljon, ja joka ikistä elämässään ollutta naista, luultavasti aina äidistään lähtien.

• juu.
        Mutta, mutta kirjoitti:

Kun se ei ole kakkonen joka sen aviosuhteen rikkoi, vaan mies ihan itse. Ykkösöityneen kakkosen elämä ei ole auvoista siitä syystä, että mies jatkaa pettämistä edelleen, ja hankkii uuden kakkosen itselleen ja pettää tätä uutta vaimoaan hänen kanssaan. Ei mies sitä uutta vaimoaan halveksi sen enempää kuin entistäkään. Mies halveksii molempia naisia yhtä paljon, ja joka ikistä elämässään ollutta naista, luultavasti aina äidistään lähtien.

Olen samaa mieltä. Mies rikkoo itse, eikä voi syyttää naisia. Arvostusta ei ole naisille miehellä.

• sitä sattuu

Kyllä petetty kärsii on hän sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Petetyn ohella kärsivät myös lapset. Pettäjälle ja kakkoselle tämä suhde on tietoinen valinta ja he tietävät mitä tekevät ja mitä tekemisellään toisille aiheuttavat. Pettäminen ja suhteen aloittaminen toisen kanssa on tietoinen valinta.
      Petturi joutuu maksamaan teostaan usein sen kovimman hinnan kun tämä teko tulee puolison tietoon. Usein puoliso voi kerran antaa anteeksi, mutta harvoin toista. ( toki niitäkin on jotka tuon pettämisen puolisolta hyväksyvät, mutta niitä en noteraa) Vasta tuon jälkeen, kun petetty jättää pettäjän tietää pettäjä mitä menettää. Pettäjä jättää petetyn lisäksi syvät arvet myös lapsiin mutta lasten kannalta on ero parempi asia kuin ainaiset riidat. Lapset tulevat arvostamaan vanhempaansa, joka uskalsi lähteä liitosta, kun toinen oli epärehellinen toista kohtaan.
      käytin tässä sanaa puoliso ja petetty, koska kyseessä voisi olla myös mies. samalla tavoin pettävät myös naiset.
      ( oma mieheni petti minua naimissa olevan naisen kanssa, luulivat etteivät jäisi kiinni, kun molemmat olivat naimisissa)

• jennanoora

Vetävän otsikon olit muotoillut. Mikäpä suomalaiseen uppoasi parhaiten kuin se kenellä on kurjinta ;).

No, nyt kerron oikean vastauksen: MINULLA on aina kurjinta. Oli sitten pettäjä, petetty tai kakkonen (tai vaikka kaikki noista) :D.

• Helppoa

Jos ajatellaan että jokainen tekee joskus tiliä itsensä kanssa niin kuka pääsee helpommalla? Hmmm olisin se hyväuskoinen petetty vaimo tai hyväuskoinen kusetettu kakkonen joka luuli miehen olevan vapaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      100
      5415
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3623
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3225
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2526
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      258
      1572
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1314
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1243
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      146
      1172
    Aihe