Onko kamppailulajeissa mitään suhteellisen hyväkuntoiselle yli 70-vuotiaalle sopivaa tai sovitettua versiota?
On tullut harrastetuksi joskus karatea, mutta ei ylempiin vöihin saakka.
kamppailulajeja seniori-ikäisille
5
319
Vastaukset
- Mikä ettei
Aikido ja Judo ainakin. Itse ollut Judomatolla yhtä aikaa 72-vuotiaan mestarin kanssa. Senverran muistaa, ettei hae heti vanhoja huipputehoja , ne tulee esiin vasta vähän ajan päästä ;) Treenatessa kannattaa muistuttaa myös innokkaampia sparraajia, että repivät vähemmän intohimoisesti. Ei näin viisikymppisenäkään viitsi enää joka kerta meuhkata 110 lasissa junnujen kanssa, vaikka niillä intoa piisaa liiankin kanssa.
- Miettienko
Koita ITF Taekwon do Ei tarvitse kaatuilla kuten edellä mainituissa. Tee paluu karateen.
- harrrastajaa
Bujinkan Budo Taijutsu on erittäin hyvä laji. Treenaaminen on rentoa ja saa tehdä sillä tahdilla kuin itse haluaa. Laji ei ole urheilua eli siinä ei yritetä kisata kenenkään kanssa.
Laji on monipuolinen, eli sisältää myös aseita.
Yli 70-vuotias halunnee lajilta myös muuta sisältöä. Laji sisältää hyvin paljon filosofiaa ja opiskeltavaa ja myös kulttuuria toisin kuin suomalaiset urheiluversiot Karatesta. - Taiji
Suosittelen Tai-Chi -lajia. Omien voimien, voimavarojen mukaan treenistä saat rankan, tai sitten rennomman. Opettajamme täytti juuri 70 vuotta, joten laji sopii monenikäiselle.
- Bruce Lee wanna be:)
Vielä samasta asiasta vähän eri kysymys. Mikä laji sopii parhaiten tavalliselle keski-ikäiselle pariskunnalle lähinnä itsepuolustukseen? Ei siis mitään agressiivista hyökkäystä vaan laji jonka alkeet opittuaan voi tuntea itsensä edes vähän turvallisemmaksi.
Meillä on tavallinen fyysinen kunto ja itselläni on silmälasit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984