Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pelkään Kuolemaa

sasji

Hei.

Olen 17v Poika, ja olen miettiny kuolemaa paljon. Olen miettinyt että maa on vain yksi planeetta koko universumista ja olemme vain pieni osa tätä suurta universumia.

Olen vain miettinyt että mitä sitten kun ihminen kuolee? En usko uudelleen syntymiseen, koska siitä ei ole mitään teoriaa. Kun kuolemme, menetämme kaiken ei ole mitään sielua omasta mielestäni.

Kun maapallo tuhoutuu, mitä sitten tapahtuu? Miksi edes olemme täällä tai mitä tapahtuu kun kuolemme? Olen vain yksi pieni palanen koko universumissa, ja pystyn ajatteleemaan yms. mutta en silti keksi mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.

Itken usein yöllä koska rupean miettimään mitä tapahtuu kun kuolemme, enkä keksi vastausta.

Minua pelottaa. :(

88

3278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelokas tyttö :(

      Moi,

      Minäkin kärsin samantapaisesta kuolemanpelosta. Olen 16-vuotias tyttö, ja olen pienestä lähtien usein itkenyt yöllä, milloin mistäkin kuolemaan liittyvästä asiasta. Minua kammottaa ajatella, että vanhempani ja läheiseni joskus kuolevat, sekä juuri tuo mitä kuoleman jälkeen ihmiselle tapahtuu, pääosin henkisesti.

      Olen kuullut/lukenut, että useat kuoleman partaalla olevat ihmiset näkevät valon, tai huomaavat leijuvansa ruumiinsa yläpuolella nähden mitä sen luona tapahtuu. Minua ahdistaa ajatus siitä, että leijuisin ikuisuuden puhumatta kenellekään, mikäli näin on. Puhumattakaan sitten kun aurinkokunta tuhoutuu, mitä sen jälkeen tapahtuu? Leijuisimmeko vain yksin avaruudessa?

      Haluaisin tietää, kuinka näin voimakasta pelkoa voi lievittää, tai kuinka sen voi poistaa kokonaan. Tiedän että on täysin luonnollista miettiä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta en tunnu saavan rauhaa ajatuksiltani. Voimakas kuolemanpelkoni myös johtaa siihen, että suhtaudun suht' vakavasti maailmanlopun ennustuksiin. Kantani on, että maailmanloppu saa luvan tulla kun sitten tulee, mutta minä en ainakaan halua tietää sen saapumisajankohdasta yhtikäs mitään!!

      Ehkä pelkomme lievenee iän myötä, mutta tällä hetkellä toivoisin saavani apua siihen... :(

      • Hei pelokas tyttö. Minä pelkäsin pienenä tyttönä, että äiti, isä, munno tai pappa kuolevat. Omaa kuolemaa en pelännyt. Pappa kuoli ensin, sitten mummo, sitten äiti, sitten isä. Olin jo aikuinen, kun vanhempani kuolivat, joten piti vain ryhdistäytyä järjestämään hautajaisia. Hyvin kaikki meni. Kai.
        Omaa kuolemaa en ole koskaan pelännyt. Uskon, että on niin, että kun henki lähtee ihmisestä, kaikki on ohi. Et leiju missään tuntemattomassa. Kehosi on mullan alla ja jos henki on jossain, niin henki ei kärsi. Henki saattaa muuttaa jonkun syntyvän hengeksi tai hajota biteiksi avaruuteen.
        Kuolemahan on monelle vakavasti sairaalle helpotus. Te molemmat olette niin nuoria, että olisi syytä keskittyä tähän päivään ja tehdä tulevasta hyvä. Opiskella, tehdä töitä, avioitua, tehdä lapsia ja uskoa itseen. Kaikkea hyvää sekä aloittajalle että sinulle.


      • elä ensin...

        Mietippä sitä vaikka,että löydät opiskeluvosien päätyttyä elämäntoverin ja saatte vaikka neljä lasta, niin kuolemapelko häviää...

        Rakennat taloa puolisosoi kanssa, kasvatat hyviä aikusia lapisistasi, jne
        Olet hyvä mummo lastenlapsille , jne..


      • anneli

        hei. lue kirja rakkaus on lopullinen vastaus. kirjoittajaa en val muista. ei ole mitään hätää. kuolemaa ei olekkaan, siirrymme vaan toiseen tilaan. vaikket näihin asioihin uskokkaan, tulet huomaamaan =) nauti kuitenkin elämästä, se kun on rajallinen. rakkaudella anne


      • ainoa tie Isän luo

        Kuolemanpelkoon on VAIN yksi apu: Pelastus taivaaseen Taivaan Isän kotiin, Jeesuksessa Kristuksessa. Jos annat elämäsi hänelle, kuljet Hänen lapsenaan tämän elämän, pääset taivaaseen jossa ei ole itkua, kuolemaa, eikä mitään pahaa. Jumala pyyhkii heidän silmistään kaikki kyynelet, eikä kuolemaa enää ole. Hän luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan. Leijona ja lammas kulkevat siellä käsikädessä. Anna pelastaa itsesi, rukoile Jeesusta tulemaan sydämeesi. Siksi Jumala lähetti Poikansa maailmaan pelastamaan meidät ettei yksikään hukkuisi, sillä kuoleman jälkeen on tuomio, ja ilman Jeesusta et selviä, siksi pelkäät. Kuoleman pistin on synti.


      • Anonyymi

        Olen 8 vuotias teini ja olen itkenyt myös kun rakas maani törmää osana linnunrata galaxia andordamen galaksin 5 miljardin vuoden kuluttua.

        Voitaisiinko andormed galaxia siirtää tai vaan siirtyä päästöttömiin vetyautoihin,
        Jotta elämä jatkuisi hyvässä toivossa


    • saat vastauksen

      Ymmärrän sinua hyvin. Pelkäsin itse ihan hirveästi kuolemaa nuorena. Kotini ei ollut uskonnollinen, joten en ainakaan vanhempia voi syyttää helvetillä ja kuolemalla pelottelusta. Ukson, että jokainen jossakin vaiheessa pelkää kuollakseeen kuolemaa.
      Sinä et tunnu uskovan kuoleman jälkeiseen elämään. Varmaan vakaumuksesi on aito. Itse olen aina teinnyt että henkimaailma on totta ja elämä ei pääty kuoleman hetkellä. Minua auttoi vain se että tulin uskoon. otin Jeesuksen Kristuksen elämääni rukoilemalla. Pyysin Jeesusta pelastamaan ja antamaan minulle pikka Jumalan luomassa maailmassa kun lähden täältä. Se auttoi ja valtava rauha ja lepo tuli sisimpäni. Sen jäkeen ei minun ole tavinnut pelät kuolemaa.
      Universumi ja maailmankaikkus on niin laaja, miljoonia ja miljoonia valovuosia. Ei milloinkaan sitä ihmisjärki pysty selittämään, eikä meidän sitä tarvitse ymmärtää. Meille riittää tämä eläm täällä ja uskon että kerran ´Taivasten valtakunnassa tuokin arvoitus ratkeaa.
      Vain Luoja Jumala, Taivaallinen Isämme voi poistaa elämän ja kuoleman pelkomme. Mikään muu keino ei anna psysyvää vastausta ja rauhaa. Rukoile ja pyydä Jumalaa vastaamaan.

      • Saatte vastauksen

        Teille nuoret pelkääjät. Jeesus Kristus on kuoleman voittaja. Lukekaa Johanneksen evankeliumi.


      • Saatte vastauksen
        Saatte vastauksen kirjoitti:

        Teille nuoret pelkääjät. Jeesus Kristus on kuoleman voittaja. Lukekaa Johanneksen evankeliumi.

        Aika köykäisä neuvoja kuoleman pelon kourissa: kun saatte lapsia, tulette vanhemmiksi tai sitten arvailuja sinne tänne. Itse tiedän, että tuollaiset filosofiat eivät pikälle kanna kun todellinen kuolemanpelo jäytää sisimmässä. ja varsinkin tulee lapsia, niin ei se tilannetta inkaan helpota: moni pelkää vielä enistä enemmän. Oman pelon lisäksi on vielä pelko, miten lasten käy jos kuolen tai mentän elinkelpoisuuteni.
        Kun läytää uskon ja turvan Jumalassa, tietää ja saa luottamuksen, että lepää suuren turvallisen Isän kämmenellä ja mitään ei satu Hänen sallimattaan.
        Voihan kuoleman pelkoon kätkeytyä myös psyyken pohjalta nousevia traumoja ja pelkoja, mutta peruspelko liittyy kyllä totuuteen, että ihmminen on iankaikkisuusolento.


      • 390483r
        Saatte vastauksen kirjoitti:

        Aika köykäisä neuvoja kuoleman pelon kourissa: kun saatte lapsia, tulette vanhemmiksi tai sitten arvailuja sinne tänne. Itse tiedän, että tuollaiset filosofiat eivät pikälle kanna kun todellinen kuolemanpelo jäytää sisimmässä. ja varsinkin tulee lapsia, niin ei se tilannetta inkaan helpota: moni pelkää vielä enistä enemmän. Oman pelon lisäksi on vielä pelko, miten lasten käy jos kuolen tai mentän elinkelpoisuuteni.
        Kun läytää uskon ja turvan Jumalassa, tietää ja saa luottamuksen, että lepää suuren turvallisen Isän kämmenellä ja mitään ei satu Hänen sallimattaan.
        Voihan kuoleman pelkoon kätkeytyä myös psyyken pohjalta nousevia traumoja ja pelkoja, mutta peruspelko liittyy kyllä totuuteen, että ihmminen on iankaikkisuusolento.

        Mutta onneksi on näin kaunista musiikkia.

        http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=z4R4PVEwX5U

        Kyl se siitä. Jumalaan luottaen vaikka en itsekään mikään kirkkouskovainen ole. Korkein Jumalasta oleva tieto on todellakin se, että Jumala on Rakkaus. Ja joskus rakkauteen kuuluu kuitenkin koettelemuksia ja kurituksiakin, mutta nekin ovat loppu peleissä vain parhaaksemme.

        Ja miten ylevää tämä ihmiselämä voikaan parhaimmillaan olla. Epävarmuudesta ja tietämättömyydestä huolimatta kun tekee parhaansa, niin enkelitkin hymyilee. Olet todella suurenmoinen olento!


      • .
        Saatte vastauksen kirjoitti:

        Teille nuoret pelkääjät. Jeesus Kristus on kuoleman voittaja. Lukekaa Johanneksen evankeliumi.

        Älä tuputa uskontoa. Juuri kaltaisesi saivat minut lapsena valvomaan öitäni ja pelkäämään. Teidät pitäisi lailla kieltää, niin paljon pahaa ja tuskaa olette varsinkin ymmärtämättömille lapsille tehneet.


      • saat vastauksen
        . kirjoitti:

        Älä tuputa uskontoa. Juuri kaltaisesi saivat minut lapsena valvomaan öitäni ja pelkäämään. Teidät pitäisi lailla kieltää, niin paljon pahaa ja tuskaa olette varsinkin ymmärtämättömille lapsille tehneet.

        Väärää usonnollisuutta ja helvettiä ei pidä tuputtaa, mutta ihmien on kuolematon ja sen jokainen vaistoaa ja tiedostaa sisimmässään aj siitä kumpuaa kuoleman pelo. Rehellisesti voin sanoa että apu tulee tähän pelkoon vain löytämällä rauha kuoleman voittajan ja elämän antajan Jeesuksen Kristuksen kautta. Sinulla (pistenimimerkki) on oma kieroutunut pelon uskonto, minulla on myös oma aito kokemukseni jota sinä et voi mitätöidä.

        Miksi en saisi ilmaista sitä kysyvälle, kun se on auttanut ja kantanut jo vuosikymmeniä?


      • kärsin yksin...
        . kirjoitti:

        Älä tuputa uskontoa. Juuri kaltaisesi saivat minut lapsena valvomaan öitäni ja pelkäämään. Teidät pitäisi lailla kieltää, niin paljon pahaa ja tuskaa olette varsinkin ymmärtämättömille lapsille tehneet.

        Olet aivan oikeassa. Itsekin pelkään kuolemaa ja mietin aina iltaisin sitä ja koitan karkottaa ajatukset vain pois. Jumalasta höpötys vain ärsyttää. Miksi elämä on niin lyhyt, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? Miksi joudumme kärsimään... Olen siis itsekin 17 vuotias poika.


    • few84239

      Nuoruus on usein vaikeaa aikaa. Jotkut miettii syntyjä syviä liikaakin.

      Elä tässä päivässä. Kun saat perheen ja lapsia niin asiat muuttuvat arkisiksi, etkä enää pohdiskele liikoja syvällisiä asioita joihin et voi kuitenkaan kovin paljoa vaikuttaa. Elämä opettaa ja viisastuttaa. Aika auttaa näkemään asiat monessa eri valossa ja helpottaa usein "pään sisäisiä juttuja".

      Itse olen tällänen keski-ikänen ja nuorena pohdin varmaan liikaakin maailman menoa ja ihmisen osaa siinä. Onneksi sain perheen varsin nuorena ja lapsiakin. Muuten olisin varmaan suljetussa kopissa.

      Kannattas vaan etsiä "sukulaissieluja" ja ruveta vaikka harrastamaan jotain vähän "henkisempää lajia". Jos siis sellainen kiinnostaa. Musiikki on hyvin kehittävää ja terapeuttista. Joku jooga on hyvää kehon hallintaa ja mielen rauhoittamista. Hyviä juttuja kyllä riittää jos niitä vain haluaa etsiä. Kukaan ei sua tule kotoa väkisin minnekään raahaamaan joten vaaditaan myös hieman oma-aloitteellisuutta.

      Kyllä se nuoruuden tuska lopulta aina hellittää. Se on oikeastaan paras asia vanhenemisessa.

    • tuossa...

      iässä ei kannattaisi miettiä niinkään kuolemaa vaan elämää.Hanki harrastuksia urheilu ei huippu-urheilu on hyvä harjoittaja.Musiikki, hanki ystäviä ei kuitenkaan mikään sakkiin takertuminen.Hiljakseen elämä selkiytyy.Samat kivut jokainen sukupolvi joutuu kestämään

    • mh96

      Itse en pelkää kuolemaa, koska kun kuolleella ihmisellä on sama tunne kuin hänellä oli ennen syntymäänsä. Ainoat ajatukset jotka tulemme ajattelemaan ovat silloin, kun olemme elossa.
      Minun mielestä elämän tarkoitus on elää mukava elämä ja tehdä hyviä asioita, jotta kuoleman jälkeen ihmiset muistelisi sinusta pelkkää hyvää. Itse uskonnottomana ajattelen että tämä on ainoa elämä mikä minulla on ja sen aion käyttää hyvin. Minä itse haluan olla hyvä ihminen kaikille, jotta tämän ainoan elämäni aikana voisin tehdä muiden elämästä edes vähän parempaa.

      "Kun maapallo tuhoutuu..?"
      En tiedä kuka on väittänyt sinulle, että maapallo olisi tuhoutumassa tai mistä hän on saanut tämän ajatuksen. Suurin uhka elämälle maapalolla on aurinko, mutta sekin vasta miljardien vuosien päästä, ja minä uskon, että siihen mennessä ihminen on pystynyt siirtymään jo toiselle maapallon kaltaiselle planeetalle, onhan niitäkin jo löytynyt.

      • ijoxijo

        "Kun maapallo tuhoutuu..?"
        En tiedä kuka on väittänyt sinulle, että maapallo olisi tuhoutumassa tai mistä hän on saanut tämän ajatuksen. "

        Jim D:Maailmanlopun ennustukset,on pyöriny jo varmaan sata kertaa galaxin ympäri viimevuoden ja tän vuoden aikana.


    • Agnostikko.

      Tämän elämän jälkeen edessä on joko taivas. Tai sit jälleensyntymä. Kolmas vaihtoehto että ei oo mitään. Mielestäni mikä tahansa näistä vaihtoehdoista voi olla se mitä tapahtuu. Jos vaihtoehto on viimeinen. Niin ajatteleppa vaikka sitä et elät nyt niin hyvän ja onnellisen elämän kuin voit. Olet vielä hyvin nuori. Sitten kun aika tulee, ja kuolet. Et sinä sitä sen jälkeen tunne. Et tiedosta enää yhtään mitään. Joten olo on sama kuin jos olisi ollut vaikka sairaalassa nukutuksessa. Se on helppo homma! Mutta nuo toisetkin vaihtoehdot ovat mahdollisia. Joten älä huoli turhaan. Elä elämääsi!!!

    • Brina

      Ei ihme, että kuolema pelottaa johtuen uskomuksistasi eli siitä, että ainoaa elämää on vain tämä tässä ja kuolema tullessaan panee pisteen kaikelle olemassaololle. Näkemyksesi ei siis voi olla muuta kuin toivottomuuden ja elämän turhuuden näkemys.
      Olet vielä nuori, joten elämä tuo eteesi vielä monta kysymystä vastattavaksesi itsellesi. Vaikket uskoisi sieluun tms. niin se ei poista, että se on kuitenkin sinulla kuten kaikella elävällä on. Kukaan ei elä tietoisena ilman sitä. Se on ohjaamassa elämämme kulkua juuri oman, ennen tätä elämää tekemämme (Henki-sielu-olemuksemme) suunnitelman mukaisesti, mutta jonka tuomiin haasteisiin vastaamme vapaan tahdomme mukaisesti milloin enemmän milloin vähemmän onnistuneesti.
      Uskon, että itsemme tunteminen (miksi elämme, keitä todella olemme, mitä tämän elämän jälkeen jne) ehkä tärkein tätä elämää varten suunnittelemistamme haasteista.
      Rakkaus on pelon vastakohta; Rakkaus voittaa kaikki pelot! Vaan tiedätkö mitä sellainen Rakkaus voisi olla?

    • Hän se on

      Raamattu sanoo juuri Jumala itse on tuo suuri Rakkaus.

      • jioaoa

        Jos raamattu sanoo et kekkonen on jumala niin uskotko? uskossa ei oo mitään pahaa mut toi raamattu sanoo? ihan ku raamattu olis joku jumala? ihminen on edelleenki kirjottanu koko kirjan,ihminen ei tiedä mitään jumalasta ja sillä sipuli.

        Anteeks negatiivinen sävyni mut musta koko kirja on harhaanjohtava,sellasia kirjoja ei pitäis mainostaa.


      • pysytään asiassa
        jioaoa kirjoitti:

        Jos raamattu sanoo et kekkonen on jumala niin uskotko? uskossa ei oo mitään pahaa mut toi raamattu sanoo? ihan ku raamattu olis joku jumala? ihminen on edelleenki kirjottanu koko kirjan,ihminen ei tiedä mitään jumalasta ja sillä sipuli.

        Anteeks negatiivinen sävyni mut musta koko kirja on harhaanjohtava,sellasia kirjoja ei pitäis mainostaa.

        Mutta mitäs sitten kerrot avuksi ja lääkkeeksi aloittajalle, joka pelkää kuolemaa. Sittä tässä on nyt kysymys, ei väittelystä. Itsekukin vastatkoon, hänen kysymykseen, mmikä itseä on auttanut.


      • yksin

        Ja paskat! Lopettakaa se jumalasta jauhaminen ja koettakaa oikeasti miettiä mikä auttaisi tähän tuskaan. Rakkautta on minun iässäni (17v) vaikea löytää kun kaikki esittävät ja ihmistä on vaikea lähestyä...


    • ruuhkavuodet

      Olen kanava, ja minä pelkään elämää. Elämähän on kauhean pelottavaa.

      Voin keskustella kenen tahansa kuolleen kanssa. Näen. Funtsin kerran Marin Monroeta, ja sielu lähti jonnekin, jossa Marilyn Monroe käveli ihanalla kukkaniityllä (kukkaniittyä ei voi sanoin kuvailla), ja sanoi, että hän ei halua enää ikinä maapallon päälle.

      Kun isäni kuoli, hän tuli ensi töikseen luokseni, ja sanoi, että hän on vihdoinkin vapaa. Hän sanoi, ettei enää palaa maapallon päälle. Viime aikoina kun olen käynyt henkimaailmassa vanhempieni, he asuivat omissa taloissaan, mutta he hoitivat yhteistä puutarhaa. Äitini kertoi, että hän on suunnitellut opintojen aloittamista, sillä henkimaailmassa on lukemattomia mahdollisuuksia opiskella. Ei tällaista mitätöntä kuin maapallon päällä, jossa meillä on niin hemmetin matala tietoisuus, vaan suurenmoista tietoa kaikesta.

      Ihminenhän jatkaa kuolemaan jälkeen elämää, kevyemmässä olomuodossa. Jokainen saa valita minne haluaa mennä, ja keiden kanssa hän hengailee. Ketään ei pakoteta mihinkään, kuten maapallon päällä, kun vaikka joutuu menemään töihin, vaikka siellä on kurja pomo ja sinua kiusataan. Tai että lapsi joutuu olemaan perheessä, jossa häntä aliarvioidaan tai jopa käytetään hyväksi. Jokainen tietää mitä kauheuksia maapallon päällä tapahtuu.

      Maapallo on paphimmillaan pelottava helvetti, ei kuolemanjälkeinen elämä

    • Saagapolku

      Olet jo ja olet aina ollut valmis.
      Jätä kaikki vanhat uskomukset pois.
      Aivan Kaikki.
      On vain nyt hetki, kun kuolemme, niin edelleen on vain nyt hetki.
      Olemme ikuisia.
      Ei kuolemaa ole se on vain uskomus joka on ihmisiin ajettu, jotta olisimme hallittavissa.
      Et sinä kuole koskaan ole huoleti.
      Et sinä ole keho joka on 75% vettä ja 25% hiiltä. Se on lihapuku joka on vain lainassa Äiti Maalta.
      Loput sinusta löytyy sisältäsi ja minne ikuisuus voi koskaan kadota?

    • kuolematon sielu

      Suosittelen tutustumista jälleensyntymisoppiin ja karman lakiin.
      Myös teosofia ntaa paljon vastauksia elämän syvimpiin probleemeihin.

      • ei karmaa

        Ei tänne kukaan tule pikkailemaan entistä elämäänsä.


    • jaa ootas kun aikaa

      Olen yli 50 vuotias mies ja minua ei enää pelota.

    • suurin on rakkaus

      Minä en ole koskaan pelännyt kuolemaa johtunee uskovaisesta perheestä jossa vartuin.Ei minua koskaan ole peloteltu helvetillä tai tuomiolla.Vasta vanhempana aloin ymmärtää mistä kysymys,tämä ihmisen elämä on vain lyhyt pyrähdys tässä ajassa,jossa saamme valita missä olemme ikuisuuden.Kaikkia kutsutaan,vaan haluatko otta kutsun vastaan kun tulee sinun aika.

      Monesti sanotaan että mikä todistaa että Jumala on olemassa.Minä kysyisin taas toisinpäin mikä todistaa ettei Jumalaa ole.

      Jos uskallat tee testi ota raamattu käteesi ja avaa satunnaisesti jostain kohdasta ja lue.Saat vastauksesi.

      • 4. Chakra

        Raamattu on vääräpaikka etsiä totuutta. Totuus löytyy omasta sydämmestä. Sisältä itsestämme.


      • suurin on rakkaus
        4. Chakra kirjoitti:

        Raamattu on vääräpaikka etsiä totuutta. Totuus löytyy omasta sydämmestä. Sisältä itsestämme.

        Sydän voi olla hyvin petollinen,se saa ihmisen tekemään asioita jotka eivät ole hyväksi.

        Jeesus sanoi:Minä olen tie totuus ja elämä,joka minuun uskoo ei ikinä kuole.Suurempaa lupausta ei ole kukaan antanut ja hän seisoo sanojensa takana.Kun tutkii Jeesuksen opetuksia ja elämää,niin voi ymmärtää mitä on oikea rakkaus.Hän ei tuominnut ketään vaan kutsui kaikkia parannukseen ja pelastukseen,eli jokainen saa tehdä valinnan,hän ei pakota ketään,vaan kutsuu jokaista luokseen.Tokihan ikävä jää kun jokin rakas läheinen kuolee,mutta jos on pannut toivon Kristukseen,niin on jälleen näkeminen riemullinen.

        Raamattu on ihmeelinen kirja se on todistus Kristinuskon ylivertaisuudesta.Missään muussa uskonnossa ei kerrota miten kaikkia sai alkunsa ja miten kaikki päättyy.Siinä myös kerrotaan ettei kuolema loppu,vaan Jeesukseen uskovalle se on voitto.Olen ollut hautajaisissa jotka on ollut oikein ilo juhla,kun uskovainen palaa luojansa tykö.Kannattaa tutkia tätä ihmeellistä kirjaa se tuo valon elämään ja ikuisen elämän.


      • kuolematon sielu
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Sydän voi olla hyvin petollinen,se saa ihmisen tekemään asioita jotka eivät ole hyväksi.

        Jeesus sanoi:Minä olen tie totuus ja elämä,joka minuun uskoo ei ikinä kuole.Suurempaa lupausta ei ole kukaan antanut ja hän seisoo sanojensa takana.Kun tutkii Jeesuksen opetuksia ja elämää,niin voi ymmärtää mitä on oikea rakkaus.Hän ei tuominnut ketään vaan kutsui kaikkia parannukseen ja pelastukseen,eli jokainen saa tehdä valinnan,hän ei pakota ketään,vaan kutsuu jokaista luokseen.Tokihan ikävä jää kun jokin rakas läheinen kuolee,mutta jos on pannut toivon Kristukseen,niin on jälleen näkeminen riemullinen.

        Raamattu on ihmeelinen kirja se on todistus Kristinuskon ylivertaisuudesta.Missään muussa uskonnossa ei kerrota miten kaikkia sai alkunsa ja miten kaikki päättyy.Siinä myös kerrotaan ettei kuolema loppu,vaan Jeesukseen uskovalle se on voitto.Olen ollut hautajaisissa jotka on ollut oikein ilo juhla,kun uskovainen palaa luojansa tykö.Kannattaa tutkia tätä ihmeellistä kirjaa se tuo valon elämään ja ikuisen elämän.

        ei totuutta kukaan löydä kirjojen ja kansien välistä.
        Sellaista joka pitää totuutena jonkun toisen löytämää totuutta Budha vertaa sokeaan.
        Elämä on kyllä ikuista mutta olosuhteet vaihtelevat ja sitä sanotaan myöskin jälleensyntymiseksi.


      • kuolematon sielu
        kuolematon sielu kirjoitti:

        ei totuutta kukaan löydä kirjojen ja kansien välistä.
        Sellaista joka pitää totuutena jonkun toisen löytämää totuutta Budha vertaa sokeaan.
        Elämä on kyllä ikuista mutta olosuhteet vaihtelevat ja sitä sanotaan myöskin jälleensyntymiseksi.

        lisäys: sellaista joka pitää "omana" totuutenaan..


      • Suurin on rakkaus
        kuolematon sielu kirjoitti:

        lisäys: sellaista joka pitää "omana" totuutenaan..

        Kuinka sokea voi nähdä totuutta.Jos uskoo valheen,ei voi katsoa totuuteen.Totuus ei ole meissä,vaan kaiken luojassa Jumalassa.Koska Jumala on kaiken luonnut,hän yksin tietää kaiken.Hän on siis totuus.Minun Jumalani on kolmiyhteinen.On isä,Poika ja Pyhähenki.Pyhästä hengestä sanotaan että se on totuuden henki ja sanotaan myös että se on arkahenki.Se ei voi toimia missä on röyhkeys ja vääryys.Isä ja Poika toimii kyllä kaikkialla ja kun he saavat työnsä tehtyä astuu Pyhähenki ohjaamaan niitä jotka ovat kuuliaisia Herralle.Pyhähenki avaa kuuliaisen ihmisen ymmärtämään Raamatun sanomaa.

        Jumala myös loi kauniin enkelin joka ylpistyi omasta kauneudestaan,tämä enkeli halusi korottaa itsensä luojansa tasolle.Jokainen meistä ymmärtää ettei luotu voi olla luojansa tasoinen.Tämä enkeli kävi luojaansa vastaan kaikessa.Kun Jumala on totuus,niin hänen "vastustajansa" täytyy siis olla valhe.Tämä valehtelija on paholainen,jonka päämäärä viedä harhaan mahdollisimman moni.Hän ei tiedä tulevaa(koska on luotu),muuten kuin on kirjoituksista on oppinut ja tältä pohjalta hän yrittää estää Jumalan pelastus suunnitelman joka on kirjoitettu raamattuun.

        Voi olla vain yksi totuus ja kaikki muu on valhetta.Mikä olisikaan paras keino valehtelijan vääristellä totuutta.Sanotaan että paras vale on lähellä totuutta.Tätä valehtelija käyttääkin paljon hyväksi,hän seuraa kyllä raamatun oppia,mutta lisää sitten oman eksytyksensä,jottei ihminen pelastuisi.Näitä sanomme harhaopiksi.Näitä yhdistää yleensä että ne mukailevat raamattua,mutteivat tee tärkeäksi Jumalan pelastus suunntelmaa Jeesuksen sovitus työtä.


        Sitten on sellaista valhetta jossa ei ole mittän totuudesta,vaan kaikki on paholaisesta.Tässä muodossa on yleensä epäjumalan palvonta,palvotaan patsaita,ihmisiä tai jopa suoraan paholaista.Silloin kun Paholainen lankesi ja hänessä nähtiin valhe ja vääryys hänet heitettiin taivaasta maanpäälle.Hänelle annettiin aikaraja kuinka kauan hän saa täällä kansoja eksyttää.Paholaisella on käytössä kaikki mahdolliset eksytkset joilla hän haluaa suistaa ihmiset pois pelastuksesta.Sielä missä valhetta eniten palvotaan siellä hän on läsnä ja sielä on läsnä kaiken lainen kurjuus.Näistä on merkkeinä taudit,nälänhätä,köyhyys,luononmullistukset,riisto,sorto ja kaikki luonnon vastainen toiminta.

        Jumala on yksin hyvä,ei hän halua kenellekkään pahaa,vaan kateuteen asti hän janoa kaikkien sielulle pelastusta ja ikuista elämää hänen hyvyydessä.Koska hän on kaiken luonnut niin hän on tiet,totuus ja elämä.Kaikki muu on eksytystä ja johtaa lopulta kadotukseen.Tee viisaasti valitse oikein,valitse se ainoa tie joka vie vapauteen,pois orjuudesta,pois kaikista turhista säänöistä.Ota Jeesus vastaan ja ala elämään ikuista elämää hänessä,näin olet vapaa.

        Tämä lahja on annettu kaikille kansoille ja se on suurin lahja mitä voi olla.Ikuinen elämä ilman orjuutta ja se astuu välittömästi voimaan tässä ajassa,tässä hetkessä kun otat vastaan tämän lahjan.Olet vapaa Jeesuksessa Kristuksessa.Et ole enää orja vaan vapaa,niin vapaa.


      • se siitä

        Todistapa sinä kuka sen jumalan on luonut,jos sellainen on kerran olemassa...jos kaikki on luotua...selittämisen paikka..elikkä tuntuu kovasti uskomisen asialta.


      • Suurin on rakkaus
        se siitä kirjoitti:

        Todistapa sinä kuka sen jumalan on luonut,jos sellainen on kerran olemassa...jos kaikki on luotua...selittämisen paikka..elikkä tuntuu kovasti uskomisen asialta.

        Näitä ikuisuus kysymyksiä on hyvä heitellä.Jumala on aina ollut sitä on mahdotonta ymmärtää ihmisjärellä.Yhtähyvin voidaan kysyä mitä on avaruuden jälkeen ja entä sen jälkeen.Jos näillä kysymyksillä on perusta olla tutustumatta Jumalaan on ongelma kovin teenäinnen.


      • kuolematon sielu
        Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Kuinka sokea voi nähdä totuutta.Jos uskoo valheen,ei voi katsoa totuuteen.Totuus ei ole meissä,vaan kaiken luojassa Jumalassa.Koska Jumala on kaiken luonnut,hän yksin tietää kaiken.Hän on siis totuus.Minun Jumalani on kolmiyhteinen.On isä,Poika ja Pyhähenki.Pyhästä hengestä sanotaan että se on totuuden henki ja sanotaan myös että se on arkahenki.Se ei voi toimia missä on röyhkeys ja vääryys.Isä ja Poika toimii kyllä kaikkialla ja kun he saavat työnsä tehtyä astuu Pyhähenki ohjaamaan niitä jotka ovat kuuliaisia Herralle.Pyhähenki avaa kuuliaisen ihmisen ymmärtämään Raamatun sanomaa.

        Jumala myös loi kauniin enkelin joka ylpistyi omasta kauneudestaan,tämä enkeli halusi korottaa itsensä luojansa tasolle.Jokainen meistä ymmärtää ettei luotu voi olla luojansa tasoinen.Tämä enkeli kävi luojaansa vastaan kaikessa.Kun Jumala on totuus,niin hänen "vastustajansa" täytyy siis olla valhe.Tämä valehtelija on paholainen,jonka päämäärä viedä harhaan mahdollisimman moni.Hän ei tiedä tulevaa(koska on luotu),muuten kuin on kirjoituksista on oppinut ja tältä pohjalta hän yrittää estää Jumalan pelastus suunnitelman joka on kirjoitettu raamattuun.

        Voi olla vain yksi totuus ja kaikki muu on valhetta.Mikä olisikaan paras keino valehtelijan vääristellä totuutta.Sanotaan että paras vale on lähellä totuutta.Tätä valehtelija käyttääkin paljon hyväksi,hän seuraa kyllä raamatun oppia,mutta lisää sitten oman eksytyksensä,jottei ihminen pelastuisi.Näitä sanomme harhaopiksi.Näitä yhdistää yleensä että ne mukailevat raamattua,mutteivat tee tärkeäksi Jumalan pelastus suunntelmaa Jeesuksen sovitus työtä.


        Sitten on sellaista valhetta jossa ei ole mittän totuudesta,vaan kaikki on paholaisesta.Tässä muodossa on yleensä epäjumalan palvonta,palvotaan patsaita,ihmisiä tai jopa suoraan paholaista.Silloin kun Paholainen lankesi ja hänessä nähtiin valhe ja vääryys hänet heitettiin taivaasta maanpäälle.Hänelle annettiin aikaraja kuinka kauan hän saa täällä kansoja eksyttää.Paholaisella on käytössä kaikki mahdolliset eksytkset joilla hän haluaa suistaa ihmiset pois pelastuksesta.Sielä missä valhetta eniten palvotaan siellä hän on läsnä ja sielä on läsnä kaiken lainen kurjuus.Näistä on merkkeinä taudit,nälänhätä,köyhyys,luononmullistukset,riisto,sorto ja kaikki luonnon vastainen toiminta.

        Jumala on yksin hyvä,ei hän halua kenellekkään pahaa,vaan kateuteen asti hän janoa kaikkien sielulle pelastusta ja ikuista elämää hänen hyvyydessä.Koska hän on kaiken luonnut niin hän on tiet,totuus ja elämä.Kaikki muu on eksytystä ja johtaa lopulta kadotukseen.Tee viisaasti valitse oikein,valitse se ainoa tie joka vie vapauteen,pois orjuudesta,pois kaikista turhista säänöistä.Ota Jeesus vastaan ja ala elämään ikuista elämää hänessä,näin olet vapaa.

        Tämä lahja on annettu kaikille kansoille ja se on suurin lahja mitä voi olla.Ikuinen elämä ilman orjuutta ja se astuu välittömästi voimaan tässä ajassa,tässä hetkessä kun otat vastaan tämän lahjan.Olet vapaa Jeesuksessa Kristuksessa.Et ole enää orja vaan vapaa,niin vapaa.

        Hupa hupa, mitään lahjoja ei ole olemassa, kaikki pitää itse tienata.
        Jumala on mielikuvitusolento, raamattu "Tuhannen ja yhden yön" satukirja.
        Luonnonlait ne on jotka jyräävät.


      • kuolematon sielu
        Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Näitä ikuisuus kysymyksiä on hyvä heitellä.Jumala on aina ollut sitä on mahdotonta ymmärtää ihmisjärellä.Yhtähyvin voidaan kysyä mitä on avaruuden jälkeen ja entä sen jälkeen.Jos näillä kysymyksillä on perusta olla tutustumatta Jumalaan on ongelma kovin teenäinnen.

        jumala nyt ainakaan ei ole rakkaus, ihmiskunnan hirvein massamurhaaja, siis tämä uskovaisten mielikuvitusolento.
        Jos tämä hirmuhallitsija todella olisi olemassa hänet pitäisi haastaa Haagin kansainväliseen tuomioistuimeen rikoksista ihmiskuntaa vastaan.


      • Suurin on rakkaus
        kuolematon sielu kirjoitti:

        jumala nyt ainakaan ei ole rakkaus, ihmiskunnan hirvein massamurhaaja, siis tämä uskovaisten mielikuvitusolento.
        Jos tämä hirmuhallitsija todella olisi olemassa hänet pitäisi haastaa Haagin kansainväliseen tuomioistuimeen rikoksista ihmiskuntaa vastaan.

        Nyt yrität työntää paholaisen töitä Jumalan syyksi.


      • kuolematon sielu
        Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Nyt yrität työntää paholaisen töitä Jumalan syyksi.

        kuka tuhosi Sodomman ja Komorran?
        Kuka tuhosi ihmiskunnan tulvalla?
        Paiskoo ihmis-sieluja helvettiin kuin halkoja?
        Massamurhaaja jumala.


      • Suurin on rakkaus
        kuolematon sielu kirjoitti:

        kuka tuhosi Sodomman ja Komorran?
        Kuka tuhosi ihmiskunnan tulvalla?
        Paiskoo ihmis-sieluja helvettiin kuin halkoja?
        Massamurhaaja jumala.

        Kaiken takana on paholainen joka johdattaa ihmisiä harhaan kääntää ihmiset Jumalaa vastaan.Laita siis Jumalan syyksi ihmisen rikkomukset.Millainen maalima olisi jos ei olisi mitään sääntöjä?Kun tämän maaliman herra on paholainen ja ihmiskunta on sen johdatettavissa se tuhois itsensä alle aika yksikön ellei Jumala puuttuisi peliin.

        Kaikki esimerkit mitä kerroit ovat seurausta ihmisen valittua paha.Otetaanpa esimerkki.Mafian tappaja on oikeudessa syytettynä murhistaan.Tappaja saa tuomion ja kaikki ovat tyytyväisiä kun syyllinen on tuomittu.Tuomari kyllä tietää että jossain kaiken takana on itse pää mafiooso,joka kyllä saadaan kiinni lopulta ja tuomitaan,kun saadaan tarpeeksi näyttöä.

        Tappaja on ihminen joka valitsee väärin,mafiapomo on paholainen ja tuomari on Jumala.Tarinasta puuttui puolustus asianajaja joka on Jeesus,joka olis voinnut pelastaa tappajan jos hän olis katunut tekojaan ja tunnustanut ja tehnyt parannuksen.Mutta tappaja oli niin ylpeä ettei hän halunnut asianajajaa.Myös syyttäjän roolissa on paholaisen henkilökuntaa,Sillä yksi hänen tunnetuimmista tavoistaan on toimia SYYTTÄJÄNÄ.Milloin hän syyttää ihmistä ja Joskus jopa Jumalaa omista tekosistaan.On siinä kavaluutta kerrassaan.

        Paholaisen tahti kiihtyy koska sen verran se ymmärtää raamattua tutkiessaan että aika on käymässä vähiin ja mafiapomo saa ensin pitkän vankeustuomion.Sitten mafia pomo päästetään vapaaksi jotta päästään kaikkien syyllisten jäljille ja sitten tulee hänen ja koko mafian lopullinen tuomio,kunhan on ensiksi saatu kaikki osalliset kiinni.

        Sitten seuraa vapaus kun mafia ei enää ole terrorisoimassa ihmisiä.Ja kaikilla on rauha ja turvallinen olla.Suosittelen ottamaan asiata vakavasti aikaa ei ole paljoa jäljellä olemme menossa kovaa vauhtia kohti vapaa päivää.


      • Rauha ja levollisuus
        suurin on rakkaus kirjoitti:

        Sydän voi olla hyvin petollinen,se saa ihmisen tekemään asioita jotka eivät ole hyväksi.

        Jeesus sanoi:Minä olen tie totuus ja elämä,joka minuun uskoo ei ikinä kuole.Suurempaa lupausta ei ole kukaan antanut ja hän seisoo sanojensa takana.Kun tutkii Jeesuksen opetuksia ja elämää,niin voi ymmärtää mitä on oikea rakkaus.Hän ei tuominnut ketään vaan kutsui kaikkia parannukseen ja pelastukseen,eli jokainen saa tehdä valinnan,hän ei pakota ketään,vaan kutsuu jokaista luokseen.Tokihan ikävä jää kun jokin rakas läheinen kuolee,mutta jos on pannut toivon Kristukseen,niin on jälleen näkeminen riemullinen.

        Raamattu on ihmeelinen kirja se on todistus Kristinuskon ylivertaisuudesta.Missään muussa uskonnossa ei kerrota miten kaikkia sai alkunsa ja miten kaikki päättyy.Siinä myös kerrotaan ettei kuolema loppu,vaan Jeesukseen uskovalle se on voitto.Olen ollut hautajaisissa jotka on ollut oikein ilo juhla,kun uskovainen palaa luojansa tykö.Kannattaa tutkia tätä ihmeellistä kirjaa se tuo valon elämään ja ikuisen elämän.

        Olin nuorena ihan samanlainen samoine pelkoineni kuin Sinäkin, mutta kun otin yksinkertaisen rukouksen kautta Jeesuksen sydämeeni, sain sellaisen rauhan, jota mikään tässä maailmassa ei voi pois ottaa. Kuolemanpelko hävisi sen saman tien. Tiedän minne olen tämän ajallisen elämän jälkeen menossa. Todellinen koti odottaa ja se on monin kerroin ihanampi paikka kuin tämä nykyinen maailmassa. Tämä on vaan välieteinen ja täällä ollaan oppimassa. Saat sydämeesi kaipaamasi rauhan, kun vastaat Jeesuksen kutsuun. Silloin Sinua ei enää koskaan pelota etkä tunne olevasi yksin. Mikään jälleensyntymä tai karman laki ei vastaa näihin kysymyksiisi, sillä itse olin nuorena tämän jälleensyntymisopin kannalla, jotta tänne tullaan uudestaan ja uudestaan aina vaan, mutta eihän maailmakaan kestä ikuisesti meidän tänne tulla ja syntyä. Uudestisyntymä taas on syntymä Jeesuksen omaksi ja se on eri asia. Raamattu on Jumalan sanaa ja sen on Jumala itse vaikuttanut Pyhän Henkensä kautta ihmisille välitettäväksi. Vaikka Jumalan valitsemat ihmiset ovat sen kirjoittamalla esille tuoneet, ei se silti ole ihmisistä itsestään lähtöisin. Raamatun Sanan kautta voit tutustua tähän ihanaan Jeesukseen, joka ottaa Sinulta pois kuolemanpelon.


      • vanha ja vakaa
        Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Kaiken takana on paholainen joka johdattaa ihmisiä harhaan kääntää ihmiset Jumalaa vastaan.Laita siis Jumalan syyksi ihmisen rikkomukset.Millainen maalima olisi jos ei olisi mitään sääntöjä?Kun tämän maaliman herra on paholainen ja ihmiskunta on sen johdatettavissa se tuhois itsensä alle aika yksikön ellei Jumala puuttuisi peliin.

        Kaikki esimerkit mitä kerroit ovat seurausta ihmisen valittua paha.Otetaanpa esimerkki.Mafian tappaja on oikeudessa syytettynä murhistaan.Tappaja saa tuomion ja kaikki ovat tyytyväisiä kun syyllinen on tuomittu.Tuomari kyllä tietää että jossain kaiken takana on itse pää mafiooso,joka kyllä saadaan kiinni lopulta ja tuomitaan,kun saadaan tarpeeksi näyttöä.

        Tappaja on ihminen joka valitsee väärin,mafiapomo on paholainen ja tuomari on Jumala.Tarinasta puuttui puolustus asianajaja joka on Jeesus,joka olis voinnut pelastaa tappajan jos hän olis katunut tekojaan ja tunnustanut ja tehnyt parannuksen.Mutta tappaja oli niin ylpeä ettei hän halunnut asianajajaa.Myös syyttäjän roolissa on paholaisen henkilökuntaa,Sillä yksi hänen tunnetuimmista tavoistaan on toimia SYYTTÄJÄNÄ.Milloin hän syyttää ihmistä ja Joskus jopa Jumalaa omista tekosistaan.On siinä kavaluutta kerrassaan.

        Paholaisen tahti kiihtyy koska sen verran se ymmärtää raamattua tutkiessaan että aika on käymässä vähiin ja mafiapomo saa ensin pitkän vankeustuomion.Sitten mafia pomo päästetään vapaaksi jotta päästään kaikkien syyllisten jäljille ja sitten tulee hänen ja koko mafian lopullinen tuomio,kunhan on ensiksi saatu kaikki osalliset kiinni.

        Sitten seuraa vapaus kun mafia ei enää ole terrorisoimassa ihmisiä.Ja kaikilla on rauha ja turvallinen olla.Suosittelen ottamaan asiata vakavasti aikaa ei ole paljoa jäljellä olemme menossa kovaa vauhtia kohti vapaa päivää.

        ei pahoja tekoja kukaan voi saada anteeksi, sehän olisi väärin jo uhrejakin kohtaan. Kaikista teoista joudumme vastuuseen karman lain mukaan. Mitä kylvämme sitä niitämme.
        Paholainen on mielisairaitten pappien pelottelua, samoinkuin jonkun äijänkäppyrän tuomarointikin. Itse joutaisi tuomarin eteen.
        itä tarkoitat vapaapäivällä?


      • 11+3
        Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Nyt yrität työntää paholaisen töitä Jumalan syyksi.

        Jumala tosiaan laittaa porukkaa pinoon oikein urakalla.
        http://www.youtube.com/watch?v=6IrtdLukslY

        Siinä menee neitsyet ja muut asioihin kuulumattomat.


    • Palava Pensas
      • Asqer

        Monet meistä yrittävät elää tavoilla, joilla uskomme, että meidän pitäisi elää - eläen niiden ajatuksien mukaan, jotka tulevat uskonnollisista ja metafyysisistä kirjoista tai toisten kokemuksista. Päästäkää irti kaikista käsityksistä.
        Olemme tehneet erittäin kovasti työtä tuhansia vuosia vanhassa kolmannen ulottuvuuden energiassa. Se oli hyvin pelattua peliä, mutta sen ei ollut koskaan tarkoitus jatkua ikuisesti. Peli on ohi, rakkaat ystävät, on aika jatkaa matkaamme korkeampaan totuusenergiaan ja sen tunnistamiseen, keitä me ja kaikki ovat.


    • näin on

      lue Raamattua!
      Aloita uudesta testamentista...Johannes 1 luku ja siitä eteenpäin....kannattaa kokeilla. Minun kuolemanpelkoni poistui, kun aloin lukea Raamattua. Ei maksa mitään !

      • ikävoin en pelkää

        Minun kuolemanpelkoni hävisi siihen kun kaikki lähesesni kuoli toinen tosisensa perään..

        Tuo vaihe elämässäni teki sydämestäni selvää niin, että enää en voi mennä hautajaisiin ollekaan, enkä mihinkään liikuttavaan tilalisuutenn, sillä sydämeni menee itkun pidättelystä' trimmeriin jne..

        Kuoleman pelko hävisi kyllä , ajattelen että siellä ne ovat tavoittamatomissa jo hekin, jotka olivat elämässni tärkeitä ihmisiä.


    • juhuhuhkuuluu

      Hebrealaiskirje 2:13... ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"
      14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
      15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.

    • Jospa.

      Muutaisitkin asennettasi ja nauraisit itsesi uneen? Kaikkihan on vain kiinni omasta asenteestasi ja nyt olet valinnut itkemisen.

    • kirjoittaisitko

      Luin äsken tämän keskustelupalstan. Raamattu on todellakin totta. Raamattu eroaa muista kirjoista siinä, että se on profetaalinen. Vanhassa testamentissa kerrottiin, mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan ja kun tutkit raamattua rukoillen niin sen teksti avautuu. Uudesta testamentista löydät, kuinka raamatun profetaaliset ennustukset ovat totteutuneet. Tosin osa profetaalisista ennustuksista toteutuu tällä hetkellä ja osa tulee toteutumaan tulevaisuudessa. Kuoleman pelon tulet voittamaan rukoilemalla esim. näillä sanoilla: Jeesus, tule minun sydämeeni asumaan ja ota minut sinun lapseksesi. Anna anteeksi kaikki minun syntini ja anna minulle myös voimaa antaa anteeksi niille, jotka ovat loukanneet minua. Raamatussa lukee Johanneksen evankeliumin1luku jae 12: "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen". Eli jos tosissasi rukoilet Jeesusta omaan elämääsi, niin sinä synnyt Jumalan lapseksi ja kun joskus kuolet sinä pääset iankaikkiseen taivaaseen, missä Jeesukseen uskoville on varattu niin ihana ikuisuuspaikka, ettemme osaa edes haaveilla siitä. Uskonratkaisun jälkeen on tärkeää rukoilla ja lukea Raamattua ja pyytää rukouksessa johdatusta, jotta löytäisit oikean hengellisen kodin, jossa voisit kokea Jumalan lasten yhteyttä.Jumalalla on myös hieno suunnitelma sinun maanpäällistä elämääsi varten, joten kannattaa rukoilla johdatusta. Johdatuksen tunnistaa siitä, että sinulla on sisäinen lepo ja rauha ko. asiasta. Itse olen ollut uskossa useita vuosia ja se on parasta, mitä ihminen voi kokea. Minulla on täysi lepo ja rauha ja tiedän, missä kerran vietän ikuisuuteni. Siunausta Sinulle ja rohkeutta tehdä uskonratkaisu ja olla uskis. Meidän päämärämme on huikean hieno!

    • John Sp

      Puolet lisää elämää vuosissa, ja tuskinpa pelkäät enää ainakaan kuolemaa. Ajatteleva ihminen kehittyy, ja löytää uusia asioita koko elämästä. En oikein tässä vaiheessa enää ymmärrä, miksi pitäisi murehtia kuolemanjälkeistä tilaa.

      Kukaan ei kiistattoman todistettavasti tiedä mitä ihmiselle kuoleman jälkeen tapahtuu - tai tapahtuuko yleensä edes mitään. Itselläni on sellainen ajatus tullut, että kun aikakäsityksemme lienee hyvin rajoittunut, niin voisi ehkä olla mahdollista, että elämämme ei lopu koskaan omasta katsannostamme (toisten alkaa ja loppuu ja oma elämämme etenee). Myös syvä unitila ja tajuttomuus ovat miettimisen arvoisia tiloja. Eihän meitä tavallaan silloinkaan ole olemassa. Ikuinen pyöriminen (meidän aikakäsityksemme mukaan) - tajuttomuus ja tajunta - saattaa tavallaan jatkua, eli elämämme tajuttava jakso alkaa ikäänkuin uudelleen, kun sen kuolema katkaisee.

      Korostan kuitenkin, että mitään hätäähän tässä ei voi olla. Itseäni kuolemanjälkeinen tila ei enää mietitytä lainkaan, enkä ole siitä millään tavalla huolestunut. Jotenkin olen jo varma siitä, että homma looppaa jotenkin. Ainakin sellainen ajatus tuntuu minulle sopivalta, enkä välitä olenko oikeassa vaiko en. Tuskin voin olla oikeassa tai edes väärässä. Ja mitäpä sillä väliäkään, sillä ei tässä käy sen ihmeellisemmin.

      Kannattaa muistaa, ettei kukaan ole selvinnyt elämästä hengissä. Kun tajuaa, että kuolee kuitenkin, ei elämäänsä kannata tuhlata poraamalla kuolemaa tai sen jälkeistä "olotilaa." Kuolema ja elämä mietityttävät, ja näistä mietteistä kannattaa hakea voimaa tämän hetken elämään. Kannattaa elää tässä ja nyt, eikä vollottaa mennyttä tai tulevaa, eikä varsinkaan nykyisen elämänlaadun kustannuksella. Elämä kannattaa käyttää mahdollisimman pitkälti sillä tavalla kuin sen itse ja rehellisesti sisimmässään parhaaksi katsoo. Toki erinäiset "yhteiskunnalliset" paineet ohjailevat käyttytymistämme, mutta aina löytyy enemmän tai vähemmän tilaa omille valinnoille. Tilaa pitää myös tehdä ja ottaa itse.

      Aiheesta voisi nakutella vaikka Iijoki-sarjan mittaisen jauhannan, mutta jokaisen tulisi itse ratkaista oma ajattelunsa solmunivaska. Ns. oikeita malleja on ääretön määrä, kun tuomaria ei ole. Eli ajattelun kanssa irrottautumaan turhista peloista ja elämään oman näköistä elämää!

    • Voi jee,jos 17 vuotiaana rupeaa tollasia funtsiin,on jotain vialla.Siinä iässä pitäis olla päällimmäisenä se tyttöjen jahtaus ja ehkä mopot ja autot,hmmm.Elämä on niin lyhyt pätkä tuhlattavaksi jonninjoutaviin "jälleensyntymien" yms. liirumlaarumien funtsimiseen,että tartu hetkeen ja ELÄ nyt kun kaikki on vielä edessä.Kyllä se viikatemies sieltä tulee satasen varmuudella ja maapallo tuhoutuu ja uskovaiset pelastuu ja muuta sellasta.Mutta sille ei me voida sen p..kan vertaa joten mee ulos ja katso,maailma on siellä,elä elämääsi ja muista että se on ainoasi,älä tuhlaa sitä,LIVE YOUR LIFE:

    • Valoilla mennää

      Raamattua on kirjana helppo arvostella ja onhan kirjat aina vain kirjoja. Päällikannen mukaan me pinnalliset liitäjät asiat arvioimme ja sen mukaan mieltymyksetteemme.
      Mutta on se ihmeellinen kirja kun sieltä löytää maailmankaikkeuden menneisyyden ja sen tulevaisuuden sekä tämän hetken. Sinne on osattu kirjoittaa niin paljon viisautta että sen oikeellisuutta ei pysty kukaan kiistää. Mutta raamattu on meidän kompastuskivi ja toisten elämänviisaus josta löytää elämän. Suosittelen jokaisen lukemaan kirjan ja syventymään siihen. Ei raamatua kannata lukea uskonkirjana vaan sitä pitää lukea mielenkiinnosta ja puhtaasta sellaisesta. Kaikki uskonnot sekä seurakunnat lukevat raamatun ulkoa sitävarten että saisivat juuri ne opit miten alistaa ihmiset pelkoon. Todelliset uskovat eivät yhteisöissä ole sillä sitä ei tarvitse hallita ihmisen jotta ne tulevat toimeen ilman johtajiakin sillä heitä johdattaa raamatun sana eli totuus tulevasta ja menneestä sekä tästäpäivästä.
      Mutta mitä suomalaisiin nuoriin tulee ja heidän pelkoihin niin siihen syyt löytyvät vanhemmista jotka eivät rakasta lapsiaan ja lähimmäisiään vaan antavat heidän katsoa kaikia täysin kelvottomia elokuvia jiden teemat ja mielekkyys perustuu juuri lähimmäisen alistamiseen ja sen kauhukuvilla ja pelolla tuomaan jännitykseen. Voi kuinka saisin olla kaikkien suomalaisten nuorien kanssa erämaassa ja näyttää kuinka hienoa on olla yksi eliö maanpäällä muiden eläimien tavoin ilman elektroniikkaa ja lehtiä. Voi kuinka nautin kun saan olla alkuperäiskansojemme kanssa paikassa jossa on luonnonläheinen kulttuuri.

    • 16vpoeka

      Olen miettinyt täysin samaa ja tämä on minulle täysi mysteeri, Yksi johon uskon on se, että kuoleman jälkeen pääsemme paratiisiin jossa jälleennäemme kaikki kuolleet läheiset,sukulaiset ja tottakai kuolleet lemmikit. Ja saat viettää aikaa rakkaitten olentojen kanssa. Yksi mikä voi olla myös mahdollista on uudelleensyntyminen. Olen myös miettinyt että mitä jos kaikki vain päättyy tyhjyyteen? Emme näe kuin pimeää ja ajatukset vain pyörivät päässä. Ahdistava ajatus. Toivottavasti tuolla jossain on jokin joka välittää meistä ja kuoleman jälkeen ohjaa meidät paratiisiin =).

    • ...

      Ihana huomata, että täältä löytyy muitakin jotka näitä kysymyksiä pohtii. Olen nyt jo parinkympin paremmalla puolella, mutta ikäisenäsi pelkäsin valtavasti kuolemaa. Olemmehan, niinkuin itsekin totesit, pieni osa tätä maailmankaikkeutta.

      Kukaan ei valitettavasti voi antaa vastauksia noihin kysymyksiin. Jotkut etsivät vastauksen uskonnosta, mutta riippuen uskonnon tyypistä vastaus on aina hiukan erilainen. Mistä voimme tietää olemmeko itse oikeassa uskontomme kanssa?

      Itseäni auttoi pohdiskelu. Me kuolemme jokaikinen täältä jonain päivänä pois. Se on siis luonnollista. En tiedä edelleenkään mihin joudumme kuoleman jälkeen vai päättyykö siihen kaikki tietoisuus. Uskon kuitenkin, ettei kuolema voi olla kovin paha asia, kerran joudumme kaikki sen kokemaan.

      Itselläni pelon tuntemusta herätti se,että joutuisin kokemaan kovaa kipua tai muuta tuskaa(esim tukehtuminen) ennen kuin kehoni joutuisi kuoleman rajalle. Lisäksi jännitän sitä pakokauhun määrää mitä tilanne laukaisisi. Se on kuitenkin elämän päätös ja tosiasia on se, että kun hermostomme lopettaa toimintansa emme enää tunne kipua, ja ainakin maallinen tiedostaminen muuttuu mahdottomaksi. Sielun jäämisestä eloon en voi sanoa mitään. Itse uskon Jumalaan ja siihen että me pääsemme johonkin rauhaisaan lepoon ja euforiseen tilaan kun täältä poistumme.
      Toisekseen pelkään tiedostamisen menetystä. Tai en enää pelkää sitä kovinkaan paljon. Olenhan unessanikin oikeastaan tiedostamattomassa tilassa.

      Voimia kaikille pelkääville. Luottakaa siihen, että kuoleminen on meille luonnollista ja tarpeellista. Se tekee elämästä merkityksellistä. Se mitä meille tapahtuu poistumisemme jälkeen on mysteeri, joka selviää jokaiselle ajallaan.
      Itselleni helpotusta on antanut se, että koitan ajatella ettei ole mitään hätää. Kuoleminen on viimeinen etappi ja tuntuu varmasti aika hurjalta, mutta mitään hätää ei oikeasti ole. Silloin on tullut monen muun tapaan matkansa päähän ja on aika päästää irti.

      Luulen, että kun joskus olen itse tullut tieni päähän niin pelko ja pakokauhu on läsnä ja kaikki täällä sanomani unohtunut. Kuitenkin tuo ajattelutapa auttaa minua jaksamaan elämässä eteenpäin ilman sitä lamauttavaa pelkoa. Vaikka toki asia edelleen pelottaa, muttei samassa mittakaavassa kuin ennen.

      Elämästä kannattaa nauttia. Sillä on varmasti paljon annettavaa meille jokaiselle.

    • baarimikko79

      "Aluksi ihminen keksi jumalan" ihminen kun on ainoa nisäkäs joka opetetaan pelkäämään kuolemaa ennekuin sen aika on käsillä.
      Siksi pitää olla jumalat että voitettaisiin kuolemanpelko.

      Täällä nuoret ihmiset pyytävät apua ja täällä luetaan vaan raamattua ....tana.

      Jos nuorella ihmisellä on hätä niin ei muuta kun koulun kautta vaan aika terapiakeskukseen jossa on ammatti ihmiset sitä varten.

      Nykyaika on mennyt niin kauhean tavoitteelliseksi ja hirvee kiire kaikilla,
      Ei ole ihme jos nuorta ihmistä pelottaa ja ahdistaa.

      • Suurin on rakkaus

        Vähän sulla on vajavaiset tiedot luomis kertomuksesta.Jumala loi ihmisen eikä päinvastoin.Kannatais vähän tutustua ennenkuin satuilee.

        Täällä luetaan raamattua,kun se on niin monen pelastanut.Paljon ihmisiä jotka on ajautunut kuilun partaalle,kun ei enää ole mitään toivoa on otetaan raamattu ja löydetään Jeesus ja selvitään takaisin elämään.Elämään joka on jotain aivan mahtavaa.Luulaan että se kovin rajoittunutta ja sääntöjä täynä olevaa elämää,mutta voin sanoa en vois olla vapaampi.Kun Jeesus vapauttaa maaliman orjuudesta olet todella vapaa,kuin lintu.

        Jos on hätä niin haetaan apua,otetaan terapiaa,otetaan nappeja ja jne.Tapasin vähän aikaa sitten kitsofrenikon joka oli syönnyt lääkkeitä vuosia ja vointi ei ollut oikein hyvä ollut.Hän tuli uskoon ja Jeesus paransi hänet ja hän on nyt terve ilman lääkkeitä ollut jo pitkään.Mutta hän sanoi ettei lääkkeitä pidä jättää pois ilman lääkärin lupaa,vaan ylensä nämä lääkitykset puretaan tutkitusti ja rauhallisesti.

        ''''''''Nykyaika on mennyt niin kauhean tavoitteelliseksi ja hirvee kiire kaikilla,
        Ei ole ihme jos nuorta ihmistä pelottaa ja ahdistaa'''''''

        Tästä olen samaa mieltä ja tiedän syynkin.Sillä tämän maaliman herralla on kiire,kun aika alkaa loppumaan tiimalasista,viimeisiä hiekanjyviä tippuu.

        Tutustu sinäkin sanaan et olis ensinmäinen baarimikko joka alkaa evankelioida.Tosin on siinä riski että hommat vaihtuu,muttei huonoon suuntaan.


      • Hyvä vastaus

        Siteerasin nimimerkki baarimikko 79:tä, enkä tiedä onnistuiko tämä siiteeraus.

        Hyvä vastaus häneltä kuitenkin.

        Mitä sanotaan: baarimikko79 on korkea sielu joka tajuaa asioita. Hän ymmärtää, että ihmiset ovat hakoteillä. Hänen viestinsä välittää, että nuoria pitää auttaa. Nuoret ovat tässä ajassa hakoteillä siksi, että heidän vanhempansa ovat sitä. Nuorten vanhemmat eivät sitä myönnä, mutta näin tämä vain nyt on.

        Nuorilla ei ole mitään kiinnekohtaa tässä ajassa, sillä suurin osa vanhemmista ovat itsekin "nuoria". Kaikki haluavat olla nuoria, nuorekkaita, eikä siihen loppupeleissä kuulu lapsi tai nuori.

        Nimimerkki on tajunnut, että lapsilla ja nuorilla ei ole tässä ajassa vanhempia. Kaikki sisustavat ja ovat vimmatusti nuorekkaita. Lapset ovat tässä ajassa sivuosassa.


    • Deadlift

      Ja jeesuspellet vauhdissa jälleen.

      • kuolema on voittoni

        Enkä ihmettele.Heillähän ei ole kuoleman pelkoa,kun he katsovat sen voitoksi.Sanovat lähtevänsä kotiinsa ennen kuolemaa.Kummalista sakkia eivät pelkää elää ja kuolla.


    • .. .. .. ......

      älä veikkonen tuommoista pelkää... minä taas pelkään elämää..

      Itse olen vaikean sairauden vuoksi valmis luopumaan elmästä vaikka tämän pisteen jälkeen.

      • Jeesuksen nimeen

        Jeesuksen Kristuksen nimessä lähde sairaus tästä ihmisestä ja tule terveeksi ja ala elämään,uutta elämää.Aamen.


    • elo4

      En ymmärrä raamatusta mitään,olen koittanut lukea joskus,mutta siinä ei mitään,mikä esim,helpottais kuolemanpelkoa!tätini kuoli kuukaus sitten,oli uskovainen kovastikin,silti oman käden kautta lähti.ei saanut jumalalta apua!vaiko jumala hänet kutsunut tekemään itsemurhan?näille nuorille kovasti vomia,kyllä se kuoleman pelko ajallaan häviää,itse myös nuorena pelkäsin kuolemaa!vielä elän,pian 50vuotta:=)

      • Suurin on rakkaus

        Aloita vaikka Johannes luku 3 jae 16.Ennen kuin alat lukemaan rukoile vaikka näin.Jumala auta minua ymmärtämään tarkoituksiasi,minä tahdon vapautua näistä peloista,auta minua.Kun teet vilpittömän pyynön Jumalalle apu tulee,sillä sanassa sanotaan koputtavalle avataan,anovalle annetaan.

        Jumala ei koskaan kehoita itsemurhaan.Ymmärrän tuskasi,taistelu sielusta käydään loppuun asti.Kuolema vapauttaa uskovan ihmisen taistelusta.Tälläisiin hetkiin ei ole helppoja vastauksia,mutta sanasta voi ainoostaan saada rauhan.

        Kuoleman pelko on aina maalimassa läsnä,ei siitä pääse kuin Kristuksen kautta.Voi myös uskoa valheen ja harhautua luottamaan vääriin lupauksiin.Tutki siis raamattua ja rukoile se on ainut tie ikuseen elämään.


      • saat vastauksen

        Ei taida hävitä kuolemanpelko vain iän myötä. Äitis ei vain jaksanut. Ei Jumala ole syypää että ihminen ei jaksa ja sairastuu. siihen on syynä yleinen syntiinlankeemus ja ihmisen heikkous. Hyvä että äitisi luotti Jumalaan. Kyllä Herra olis voinut hänet varjella, mutta joskus vain käy niin. Voi itsemurhankin tenhyt pelastua ja päästä taiivaaseen jos hän tuona epätoivon hetkenä on niin sairas ja väsynyt, että ei jaksa ajatella muuta. Niin on äitis kohdalla tapahtuntut. Jeesuksen armo ja Jumalanrakkaus ovat niin valtavan suuret. Luota vain sinäkin surussasi, että äitisi on nyt perillä ja hänen on hyvä olla. Itse olen uskovainen jopa aktiivien evankeliumin työssä. Minunkin äidin isä uskoi, mutta meni avantoon kun ei jaksanut. En usko, että hän jossakin helvetissä nyt viruu. Hän uskoi loppuun saakka. Ei hän viimeisinä aikoinaan kieltänyt Jumlaa ja elämää kuoleman jälkeen: masentui ja sairastui.
        Kuitenkaan ei ole Jumalan tahto, että ihmien lähteen täältä oman käden kautta.
        Otan osaa äitisi kuolemaan. Monet vanhukset ovat sairaita ja yksinäsiä.
        Äidilläs on nyt siellä hyvä olla!


    • m-l

      www.tv7.fi lähettää kristillistä ohjelmaa. kannattaa katsoa. Tv7 näkyy myös telkussa. Uskossa on turvallista elää.

    • mennään kotiin

      Pelkäsin kuolemaa. Rippileirillä halusin antaa elämäni Jeesukselle. Puolestani rukoiltiin, ei TUNTUNUT miltään. Mutta olin tehnyt tahdon ja järjen päätöksen seurata Jeesusta.
      Sitten joku leiriläinen kysyi minulta olenko tullut uskoon ja sain sanottua, että ... joo. SILLOIN SYDÄMEENI TULI SELVÄ PELASTUSVARMUUS.
      -ENÄÄN EI TARVINNUT pelätä kuolemaa. TIESIN JA TUNSIN , vaikka siihen paikkaan olisin kuollut, pääsisin taivaaseen.
      Tämä Jumalan antama tieto on ollut se joka on elämääni kantanut jo 33 vuotta.

      • Isän kotiin...

        Amen. Uudestisyntymien ylhäältä poistaa kuolemanpelon. Isäni pelkäsi sairaaloisesti kuolemaa. Hän ei vain halunut tulla uskoon. Plkäsi että kaikki ryyppykaverit - ja kalakaverit jättävät jos tunnustautuu uskovaiseksi. Huppelissa hän sitten itki keittiön lattialla, että pelkää kuolemaan.Sanoi että tuo painajainen on vaaninut koko ajan enenmmän taikka vähemmän ihan lasuudesta asti. Ei hänen kotinsa ollut mitenkään uskonnollinen. Sitten hän kuoli yllättäen alle 60-vuotiaana sydäninfarktiin.
        Itselläni ei ole pelkoa kuolemaa ajatellessa ja on ihan levollinen fiilis käydä katsomassa varsinkin uskovaisia kuolevia.


    • kokemus kertoo

      Ehkä tämä laittaa ajattelemaan sielua.
      " ei ole niin väliä mitä suustasi sisään menee, mutta sillä on väliä, mitä sieltä ulos tulee, sillä se tulee sydämestä"

      Paikka on Raamatusta, ei ehkä kirjaimelleen, mutta ajatus on oikea.

      Huomaat tämän ihmisistäkin. Toiset miettivät että mitä ilmaisevat ja toiset ei.
      Toisilla on elävä sielu löytynyt ja toiminnassa. Toisilla se on hakusessa.

      Sielu on ja se on Jumalan lahjoittama. Pidä siitä hyvää huolta ja Jumala pitää sinusta huolta.

    • toivoton

      Emme me voi pelätä kuolemaa, koska emme tiedämitä se on
      Me pelkäämme vain sitä mitä menetämme kuolemassa, ja saomme sitä kuoleman peloksi
      Elämä jonka saamme syntymässä, kun se poistuu ruumiin kuolemassa, on ikuinen ja kuolematon, niin onko silloin
      fyysisen elämän päättymisellä mitään merkitystä.

      Kun emme tiedä mitä tuossa fyysisessä kuolemassa tapahtuu
      niin siitä on tarkoituksella tehty uskontojen toimesta pelottelu ase jolla ihmiset saadaan alistettua uskontojen alaisiksi
      Sen takia kuolema tuntuu meistä kauhistuttavalta, ja pelkäämme sitä, että miten meidän käy

      Tosiasia on että me olemme kuoleman jälkeen sitä mitä olemme ennen kuolemaakin

    • pelkää elä elämää!

      Kuule, se elämänpelko on paljon pahempi juttu. Noin päin on paljon parempi! ;)

    • Kuolemantutkija99

      Heippa hei, mä olenki 13-vuotias tyttö ja kuolemaa on tullut ajateltua. Ja uskon reinkarnaatioon. Koska, no, olen käynyt edellisissä elämissäni..

    • Elämä on kuolematon, sillä se on ollut olemassa ennen syntymäämme, eikä kuole fyysisessä kuolemassa.
      Sielu ego on sitten aivan toinen juttu, sillä sielu joka on meidän psykologinen parimämme paratiisin tapahtumista,
      elää vain niinkauan kuin se on syyn ja seurauksen lain alainen, ja kun se kuolee, niin se on uudestsyntyminen, eli paluu paratiisitilaan takaisin joka on ihmisen alkuperäinen luonnollinen tila
      Tämä ihmisen nykyinen henkinen tila on taantuma ihmisen kehityksessä
      Elämän tarkoitus on päästä ulos tästä taantumasta, sillä se on jarruna kehtykselle

      • lappilainen777

        Kuoleman jälkeinen tila on sama kuin tila ennen syntymistä. Se on ainut rationaalinen ja looginen vastaus, koska ihminen ja ihmisyys on aivojen tuottamaa ja kun nämä aivot tuhoutuvat niin silloin myös katoaa ihminen.


    • tiedontuoltapuolen

      Älkää luovuttako sieluanne kenellekään tai millekään, älkää Jeesukselle älkääkä kenellekään joka sitä tahtoo, sillä vain valheelliset sitä teiltä pyytävät.

    • Evoluutiox

      Isäni luulee että jokainen joka kuolee syntyy tähdeksi o_O?
      Ite uskon uudelleen syntymiseen. mietin toki sitäki kun maailma tuhoutuu, sieluja on maanpäällä kumminki, mihin joudumme? Toiselle planeetallekko? Sielumme häviää kuoltuamme avaruuteen? Vaiko kokonaan pimeää, olemme kuin unessa, emme tunne, tiedä että olemme olemassakaan, sitä on vaikea tietää mistä heräämme kuoltuamme, enkä mene kokeilemaankaan, elän tämän elämän mukavasti.

    • +++

      Kuolema on unta, josta Jeesus tulee herättämään viimeisenä päivänä. Kuollut ihminen ei tiedä enää mitään.

    • iikkkikikoo

      en kehota kääntymään islamiin.tutustu siihen,voit saada vastauksia

    • 15+14

      "Olen miettinyt että maa on vain yksi planeetta koko universumista ja olemme vain pieni osa tätä suurta universumia."

      Näin se todennäköisesti on.

      "Kun maapallo tuhoutuu, mitä sitten tapahtuu? Miksi edes olemme täällä tai mitä tapahtuu kun kuolemme? "

      Silloin maapallo tuhoutuu ja universumi jatkaa kulkuaan, hukkaan menevät tosin kaikki ihmisten touhut, mutta menkööt.

      "Itken usein yöllä koska rupean miettimään mitä tapahtuu kun kuolemme, enkä keksi vastausta."

      Ihmisten on vaikeaa mukautua ajatukseen olemattomuudesta, mutta se on todennäköisesti ainoa lopulllinen päämäärä. Itse en näe siinä mitään pelättää koska silloin millään ei ole enään mitään väliä.

    • :)

      Todella laaja puheen aihe :)

      1.Pelkoa ei ole olemassa, se on pelkkää illuusiota.

      2.Ja mitä pelkäämään asiaa mikä on osa sinua? Kuolema on jokaiselle edessä.

      Ja toisaalta tämä uskovaisten puheet liatsovat pelkoa vielä entisestään. Eli kukaan muu kuin sellainen henkilö joka uskoon jeesus kristukseen ei pääse taivaaseen, vaikka eläisi hyvän elämän? esimerkiksi jos synnyn keskelle sademetsään johonki paikalliseen heimoon niin joudun helvettiin, koska en ole kuullutkaan jeesuksesta? Ei ole mitään jeesusta vastaan ja olisihan se pelkästään hyvä jos näin asia olisi :) peace & love

    • Pelkäsin kuolemaa

      joskus aika paljonkin, mutta en vain enää näe syytä. Minulla ei ole lapsia, en ole kristitty, Jumala voi olla olemassa tai sitten ei, mutta onko sillä niinkään väliä mitä tapahtuu? Et kuitenkaan pelkää esimerkiksi helvettiä, tai et ainakaan maininnut sitä.

      Jos lähdetään miettimään asiaa siltä kannalta, että jos kuoleman jälkeen on elämää, niin millä todennäköisyydellä se on paskempaa kuin tämä elämä täällä maapallolla? Taas jos kuoleman jälkeen ei ole elämää, niin miksi se haittaisi?

      Itse elän lähinnä siinä toivossa että kuoleman jälkeen kaikki olisi paremmin, jos mitään ikuista elämää ei olekaan, niin eihän se enää haittaa siinä vaiheessa kun tietoisuus lakkaa olemasta.

      Ajatus reinkarnaatiosta on kieltämättä aika hirvittävä, mutta eipä niitä asioita ole hyötyä etukäteen pelätä.

      Voit ottaa asiaan kuin asiaan sen lähtökohdan, että mitä jos siellä ja silloin tapahtuu jotain pelottavaa, mistä en pidä? Periaatteessa en kuitenkaan näe syytä stressata asioista. Elämä vain on tässä, menet päivä kerrallaan virran mukana, etkä mieti asiaa joka todennäköisesti tapahtuu joskus yli 50vuoden kuluttua.

      Henkilökohtaisesti minua pelottaa eniten kuolemassa se, että kuinka vitusti se tulee sattumaan, mutta suuremmassa mittakaavassa ajatellen se mahdollinen kipu kestää olemattoman lyhyen ajan.

      • näin se on

        Poikani (17) tokaisi tuossa mennäpäivänä juuri samansuuntaista kuin sinä kerrot; "kuolemassa voittaa tavallaan aina, sillä jos kuoleman jälkeen on jatkuvutta on se uusi mahdollisuus,,tai jos mitään ei ole, eli ei tiedä koskaan edes eläneensä niin sekin on voitto", minusta aika vapauttava ajatus ja fiksusti ajateltu.


    • JK

      NIINKÖ

    • malchut10

      Olen itsekin pelännyt mutta en enää. Tajusin että se pelko tunne tuli syystä.
      Eli sitä pitää voita eikä haudata sisällä. Tsemppia.

    • jaikal.fi

      Minä löysin voimakkaan lääkkeen kuolemanpelkoa vastaan.
      Tätä lääkettä tarjotaan myös sinulle ja tarjoaja ei ole kuka tahansa.
      Kuolemanpelko katosi välittömästi kun,.... lue
      http://www.jaikal.fi/113188787

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe