Doctor Who (2005) -sarja

Scifisti1977

Monikos täällä on seurallut tätä vuonna 2005 alkanutta Doctor Who -sarjaa? Sarjahan on Ison-Britannian pisimpään jatkunut scifisarja. Alunperin sarja alkoi vuonna 1963 ja jatkui melko säännöllisesti aina 1989 vuoteen saakka. Sitten oli taukoa ja vuonna 1996 tuli Doctor Who -elokuva. Sitten vuonna 2005 alkoi tämä nykyinen sarja, joka kyllä ottaa huomioon koko sarjan historian jne.

Lyhykäisesti sarja kertoo viimeisen elossa olevan Time Lord -rodun jäsenestä, The Doctor:sta joka liikkuu vanhan 60-luvun "Police boksin" näköisellä avaruusaluksella TARDIS:lla, jolla voi liikkua ajassa ja paikassa. Hänellä on mukanaan yleensä yksi tai kaksi kumppania. Heidän kanssaan hän sitten kulkee seikkailusta toiseen ja pelastaa maailmoja erilaisilta uhkilta. Maapallo on hänen suosikkiplaneettansa.

Time Lord:lla on sellainen erikoinen kyky, että kun he ovat kuolemassa, heidän kehonsa "huijaa kuolemaa" siten, että se regeneroi jokaisen solunsa. Näin Time Lordi muuttuu täysin toisen näköiseksi kuitenkin säilyttäen muistonsa aikaisemmista "elämistään" eikä siis kuole. Alkuperäisen tarinan mukaan, Time Lordi voi regeneroida itsensä 13 kertaa, mutta uusi sarja on hieman epäselvä tämän suhteen. Mutta näin sarja on pystynyt jatkamaan olemassaoloaan jo kohta 50 vuotta.

Uudessa sarjassa on nähty kolme tohtoria. Christopher Eccleston näytteli koko Doctor Who -saagan 9. tohtoria. Hän regeneroitui 1.kauden lopussa 10. tohtoriksi, jota näytteli David Tennant seuraavat 4 vuotta. Kaudet 2-4 sekä kaikki spesiaalit vuonna 2009. Tennant oli mielestäni paras tohtori tässä uudessa sarjassa. Vuonna 2010 Tennantin tohtori regeneroitui nykyiseksi nuoreksi Matt Smithin esittämäksi tohtoriksi ja hän on nyt ollut 5. kauden sekä viimeisimmän 6.kauden "puikoissa". Hyvä tohtori hänkin on.

Sarja on koko perheelle sopivaa viihdettä, vaikka lapset ja nuoret taitavat olla sarjan pääkohderyhmää. Mutta itse olen tykästynyt tähän. Kaikki 6 kautta nähneenä voin sanoa, että hyvä sarja. :) Jos tarkemmin analysoin, niin kaudet 2-4 olivat aivan huippuja Tennantin tohtorin ollessa puikoissa. Nyt nämä kaudet 5-6 ovat jotenkin lässähtäneet ja tarinat eivät ole niin vetäviä kuin ennen. Ei silti huono.

YLE TV2 on esittänyt 1. kauden vuonna 2006 ja uusi sen vuonna 2007. Iloinen uutinen on se, että YLE on ostanut esitysoikeudet kaikkiin kausiin 1-6 ja sarja jatkuu kesällä 2012 kausilla 1-3. Kaudet 2 ja 3 ovat ehdottomasti sarjan parhaita eikä tuo ensimmäinenkään kausi huono ole!

Suosittelen sarjaa lämpimästi kaikille! Kertokaa mielipiteitänne, jos joku täällä seuraa sarjaa.

86

1782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scififani 85

      On suosikkisarjojani. Itse tykkään myös Tennantin kausista, mutta pidän enempi Matt Smithistä Tohtorina. Myös vanhaa sarjaa olen katsonut 3. Tohtorista lähtien ja sekin uppoaa, vaikka onkin efektit vanhentuneet. Tom Bakerin esittämä 4. Tohtori on suosikkini.

      Vielä kun sais dvd:nä suomitekstein.

      • Scifisti1977

        Mä veikkaan, että nyt kun YLE alkaa esittämään sarjaa niin tulevaisuudessa saamme varmasti suomi-tekstein varustellut dvd-boksitkin kauppoihin. Nyt pitää tyytyä vaan näihin ulkomaisiin. Mutta jos englantia ymmärtää niin ei haittaa.

        Meinasin ehkä tehdä niin, että hommaan tallentavan digiboksin ja tallennan televisiosta nämä jaksot ja sitten polttelen divx/avi muodossa dvd:lle. Mulla on sellainen dvd-soitin joka soittaa divx/avi plus monta muuta eri tiedostotyyppiä, joten niin saisi ainakin suomi-tekstit. :D

        Loistohomma silti, että saadaan laatu brittiskifiä Suomenkin telkkariin! :)


    • Scifisti1977

      Pistin Doctor Who -maratonin päälle ja aloin katselemaan tätä uutta 2005-alkanutta sarjaa 1.kaudesta lähtien. On se kyllä hyvä. DVD:t löytyy hyllystä. Eka kausi on jopa suomiboksi, mutta muuta englanninkielisiä. Ei haittaa kun toi englanti sujuu hyvin!

    • woodtorch

      En ole koskaan nähnyt Dr. Who -sarjasta yhtään ainutta jaksoa, mutta koska pidin Torchwoodista niin ehkä pitäisi tämäkin sarja tsekata ainakin osittain. Kannattaako katsominen aloittaa ensi keskiviikkona eli 9.5. tulevasta osasta? En saanut mistään tietoa onko kysessä jonkun kauden eka osa vai onko sarjaa jo tullut huomaamattamani tässä kevään mittaan.

      • Scifisti1977

        Näköjään tuo Doctor Who on alkanut telkkarissa ja nyt tuo kyseinen jakso joka tulee 9.5. on nimeltään "Levottomat kuolleet" eli "The Unquiet Dead" ja kyllä sä voit siitä alkaa ihan hyvin sarjaa seuraamaan. Se on kolmas jakso ekaa tuotantokautta. Tossa on koko episode guide:

        http://epguides.com/DoctorWho_2005/

        Ja siis ekan kauden kolmas jakso olisi nyt tulossa. Jos kerron hieman, niin ekassa jaksossa Rose, 19-v tyttö tutustui tuohon Tohtoriin. Pahiksena oli sellainen ihme "aivomassamömmö", joka teki kaikesta muovista elävää ja koitti vallata Maapallon. Rose ja Tohtori pelastivat päivän. Rose pelasti Tohtorin hengenkin siinä ja lopussa Tohtori pyysi Rosea matkustamaan hänen kanssaan ajassa ja paikassa.

        Toisessa jaksossa Tohtori vie Rosen vuoteen 5 000 000 000 hetkeen missä Maapallon aurinko tuhoutuu..luonnollisesti siis. He menevät sellaiselle avaruusasemalle missä on "Maailmanlopun juhlat". Pahiksena on Cassandra, viimeinen "puhdas" ihminen. Muut ihmiset ovat sekoittuneet geneettisesti muiden lajien kanssa tässä vaiheessa aikaa ja historiaa. Cassandra on käytännössä sellainen litteä ihon palanen. :D No Cassandra meinaa tuhota avaruusaseman ja kaikki vieraat siellä. Tohtori ja Rose onnistuvat pysäyttämään Cassandran..

        Sitten tuleekin tämä Ke 9.5.2012 esitettävä jakso. Kannattaa katsoa. Se on minusta yks parhaimpia.

        Torchwood ja Doctor Who eivät ole samaa categoriaa. No ok, molemmat ovat scifiä, mutta Doctor Who on vähemmän vakavaa lähes komediallista scifiä. Silti minusta aika siisti. Lapsille ja nuorille enemmän suunnattua scifiä. Mutta kuten sanoin, kannattaa katsoa. Doctor Who:ssakin on aika synkkiäkin jaksoja. Tää eka kausi on ok, mutta 2. kaudesta lähtee sit paremmat jaksot kun David Tennant tulee Tohtoriksi.


      • woodtorch
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Näköjään tuo Doctor Who on alkanut telkkarissa ja nyt tuo kyseinen jakso joka tulee 9.5. on nimeltään "Levottomat kuolleet" eli "The Unquiet Dead" ja kyllä sä voit siitä alkaa ihan hyvin sarjaa seuraamaan. Se on kolmas jakso ekaa tuotantokautta. Tossa on koko episode guide:

        http://epguides.com/DoctorWho_2005/

        Ja siis ekan kauden kolmas jakso olisi nyt tulossa. Jos kerron hieman, niin ekassa jaksossa Rose, 19-v tyttö tutustui tuohon Tohtoriin. Pahiksena oli sellainen ihme "aivomassamömmö", joka teki kaikesta muovista elävää ja koitti vallata Maapallon. Rose ja Tohtori pelastivat päivän. Rose pelasti Tohtorin hengenkin siinä ja lopussa Tohtori pyysi Rosea matkustamaan hänen kanssaan ajassa ja paikassa.

        Toisessa jaksossa Tohtori vie Rosen vuoteen 5 000 000 000 hetkeen missä Maapallon aurinko tuhoutuu..luonnollisesti siis. He menevät sellaiselle avaruusasemalle missä on "Maailmanlopun juhlat". Pahiksena on Cassandra, viimeinen "puhdas" ihminen. Muut ihmiset ovat sekoittuneet geneettisesti muiden lajien kanssa tässä vaiheessa aikaa ja historiaa. Cassandra on käytännössä sellainen litteä ihon palanen. :D No Cassandra meinaa tuhota avaruusaseman ja kaikki vieraat siellä. Tohtori ja Rose onnistuvat pysäyttämään Cassandran..

        Sitten tuleekin tämä Ke 9.5.2012 esitettävä jakso. Kannattaa katsoa. Se on minusta yks parhaimpia.

        Torchwood ja Doctor Who eivät ole samaa categoriaa. No ok, molemmat ovat scifiä, mutta Doctor Who on vähemmän vakavaa lähes komediallista scifiä. Silti minusta aika siisti. Lapsille ja nuorille enemmän suunnattua scifiä. Mutta kuten sanoin, kannattaa katsoa. Doctor Who:ssakin on aika synkkiäkin jaksoja. Tää eka kausi on ok, mutta 2. kaudesta lähtee sit paremmat jaksot kun David Tennant tulee Tohtoriksi.

        Kiitos. :)

        Sukellanpa sarjaan mukaan. Ei haittaa vaikkei olisikaan kuolemanvakavaa, vaihtelu virkistää.


      • Scifisti1977
        woodtorch kirjoitti:

        Kiitos. :)

        Sukellanpa sarjaan mukaan. Ei haittaa vaikkei olisikaan kuolemanvakavaa, vaihtelu virkistää.

        Sä kun tykkäät Torchwoodista, niin Doctor Who:n 2.kaudessa nähdään Torchwoodin synty ja nykyaikaisen Torchwoodin eka yritys. Ai niin ja Torchwoodista tuttuun kapteeni Jack Harknessiin tutustutaan ensimmäisen kerran Doctor Who:n ekan kauden viimeisissä 4 jaksossa. Joka tapauksessa Doctor Who:stahan tää Jack Harkness siirtyi sitten Torchwoodiin. Saattaa siis kiinnostaa sinua tämä. Ja jos muistat Torcwoodin oliko se nyt 1. tai toka kauden viimeisessä jaksossa kun Jack Harkness katsoo johonkin monitoriin ja näkee sinisen Police Boxin ja lähtee kovalla kiireellä juoksemaan sitä kohti. Tämä Police Box oli se Tohtorin avaruusalus ja Jack haluaa nähdä Tohtorin. Doctor Who:n 3. kauden kolme finaalijaksoa jatkaa tuosta Torchwoodin kohtauksesta. Jack Harkness juoksee ulkona kohti Tohtorin Police Boksia. Jostain syystä Tohtori, vaikka näkeekin monitoristaan Jackin juoksevan ja huutavan häntä, ei halua häntä mukaan ja lähtee, mutta Jack saa hypättyä kiinni Police Boxiin eli TARDIS:iin (Tohtorin alukseen) ja pääsee mukaan. Tästä alkaa kiva Crossover -trilogia. Ja Doctor Who:n 4.kauden kaksi finaalijaksoa on sit sellainen missä on koko Torchwoodin sen hetkinen 3-henkinen ryhmä mukana (Jack, Ianto ja Gwen). Eli kunnon ei-niin-vakava crossover-jakso.

        Hyviä juttuja siis luvassa! :)


      • scififani 85
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Näköjään tuo Doctor Who on alkanut telkkarissa ja nyt tuo kyseinen jakso joka tulee 9.5. on nimeltään "Levottomat kuolleet" eli "The Unquiet Dead" ja kyllä sä voit siitä alkaa ihan hyvin sarjaa seuraamaan. Se on kolmas jakso ekaa tuotantokautta. Tossa on koko episode guide:

        http://epguides.com/DoctorWho_2005/

        Ja siis ekan kauden kolmas jakso olisi nyt tulossa. Jos kerron hieman, niin ekassa jaksossa Rose, 19-v tyttö tutustui tuohon Tohtoriin. Pahiksena oli sellainen ihme "aivomassamömmö", joka teki kaikesta muovista elävää ja koitti vallata Maapallon. Rose ja Tohtori pelastivat päivän. Rose pelasti Tohtorin hengenkin siinä ja lopussa Tohtori pyysi Rosea matkustamaan hänen kanssaan ajassa ja paikassa.

        Toisessa jaksossa Tohtori vie Rosen vuoteen 5 000 000 000 hetkeen missä Maapallon aurinko tuhoutuu..luonnollisesti siis. He menevät sellaiselle avaruusasemalle missä on "Maailmanlopun juhlat". Pahiksena on Cassandra, viimeinen "puhdas" ihminen. Muut ihmiset ovat sekoittuneet geneettisesti muiden lajien kanssa tässä vaiheessa aikaa ja historiaa. Cassandra on käytännössä sellainen litteä ihon palanen. :D No Cassandra meinaa tuhota avaruusaseman ja kaikki vieraat siellä. Tohtori ja Rose onnistuvat pysäyttämään Cassandran..

        Sitten tuleekin tämä Ke 9.5.2012 esitettävä jakso. Kannattaa katsoa. Se on minusta yks parhaimpia.

        Torchwood ja Doctor Who eivät ole samaa categoriaa. No ok, molemmat ovat scifiä, mutta Doctor Who on vähemmän vakavaa lähes komediallista scifiä. Silti minusta aika siisti. Lapsille ja nuorille enemmän suunnattua scifiä. Mutta kuten sanoin, kannattaa katsoa. Doctor Who:ssakin on aika synkkiäkin jaksoja. Tää eka kausi on ok, mutta 2. kaudesta lähtee sit paremmat jaksot kun David Tennant tulee Tohtoriksi.

        Doctor Who alkaa jo maanantaina 7.5 alusta saakka ja tulee ma-to klo. 20.00 tv2


      • Scifisti1977
        scififani 85 kirjoitti:

        Doctor Who alkaa jo maanantaina 7.5 alusta saakka ja tulee ma-to klo. 20.00 tv2

        Aijaa, eli se tulee siis 4 jaksoa viikossa? Hei toihan on hyvä! Siispä toi nimimerkki woodtorch voikin katsoa sarjan alusta saakka! :)


    • ineedhelp

      Itse tykkään tosi paljon. Mutta haluukos joku kertoa, miten Rose Tyleriä voisi kuvailla mahdollisimman monipuolisesti ja tarkasti? Tätä tarvitsisin koulutehtävään, ja en oikeen tiiä mitä kirjottaisin siitä .-.

    • Doctor Who

      Ei Doctor Who minun tietääkseni lopu 6 kauteen vai? Mutta on omasta mielestä paras tv ohjelma :) Ooks kattonu englanniks ne 2-6 kauet?

      • Scifisti1977

        No enhän mä sanonutkaan missään, että sarja loppuisi 6.kauteen. Seitsemäs kausi alkaa Englannissa vasta tänä vuonna. Eli yhtään 7. kauden jaksoa ei ole vielä esitetty. Sitähän vasta on filmattu tänä vuonna. :D Esittäminen alkaa tässä lähiaikoina.

        Olen katsellut ne englanniksi joo kaikki ne kaudet 1- 6 mitä on uuta Doctor Who -sarjaa ilmestynyt. Suomen televisioon on ostetttu nyt kaikki tähän mennessä ilmestyneet 6 kautta. Tänä vuonna esitetään kaudet 1-3 ja ensi vuonna ilmeisesti kaudet 4-6. Sitten YLE varmaan tulee varmaan ostamaan tulevaisuudessa ilmestyvät kaudetkin.


      • Doctor Who ?
        Scifisti1977 kirjoitti:

        No enhän mä sanonutkaan missään, että sarja loppuisi 6.kauteen. Seitsemäs kausi alkaa Englannissa vasta tänä vuonna. Eli yhtään 7. kauden jaksoa ei ole vielä esitetty. Sitähän vasta on filmattu tänä vuonna. :D Esittäminen alkaa tässä lähiaikoina.

        Olen katsellut ne englanniksi joo kaikki ne kaudet 1- 6 mitä on uuta Doctor Who -sarjaa ilmestynyt. Suomen televisioon on ostetttu nyt kaikki tähän mennessä ilmestyneet 6 kautta. Tänä vuonna esitetään kaudet 1-3 ja ensi vuonna ilmeisesti kaudet 4-6. Sitten YLE varmaan tulee varmaan ostamaan tulevaisuudessa ilmestyvät kaudetkin.

        Joo on itsekkin katsellut tätä sarjaa ja hyvä on ollu itse oon tykkänyt kyllä eniten tuosta uusimmasta tohtorista elikkä siitä Matt Smithistä voi olla että kun Smithin esittämät kaudet ovat niin paljon uudempia ja siinä on paremmat efektit jne. lisäksi Amy, Rory ovat tuoneet paljon uutta tähän sarjaan sillä tohtorin "tyttöystävien" lähteminen pois tai katoaminen alkoivat jo kyllästyttämään hieman 4.kaudella. Mutta odotan innolla 7.kautta.

        Mutta asiaan, kun näytät tietävän sarjasta niin osaatko sanoa että mites nyt tämän seitsemännen kauden jälkeen sarjalle käy ?
        Koska en ole aivan selvillä, kun nyt olen itse katsomassa vasta 6.kauden puoltaväliä.

        Tosiaan se harmittaa, koska Amy, Rory ovat ilmeisesti lähtemässa pois seitsemännen kauden lopussa ja Matt Smith on ollut todella hyvä tohtorina.
        Mutta jos sarja jatkuu 7.kauden jälkeen, niin Matt pysyy tohtorina ja Amy, Rory lähtevät niin ketkä/kuka tulee tilalle ?


      • Scifisti1977
        Doctor Who ? kirjoitti:

        Joo on itsekkin katsellut tätä sarjaa ja hyvä on ollu itse oon tykkänyt kyllä eniten tuosta uusimmasta tohtorista elikkä siitä Matt Smithistä voi olla että kun Smithin esittämät kaudet ovat niin paljon uudempia ja siinä on paremmat efektit jne. lisäksi Amy, Rory ovat tuoneet paljon uutta tähän sarjaan sillä tohtorin "tyttöystävien" lähteminen pois tai katoaminen alkoivat jo kyllästyttämään hieman 4.kaudella. Mutta odotan innolla 7.kautta.

        Mutta asiaan, kun näytät tietävän sarjasta niin osaatko sanoa että mites nyt tämän seitsemännen kauden jälkeen sarjalle käy ?
        Koska en ole aivan selvillä, kun nyt olen itse katsomassa vasta 6.kauden puoltaväliä.

        Tosiaan se harmittaa, koska Amy, Rory ovat ilmeisesti lähtemässa pois seitsemännen kauden lopussa ja Matt Smith on ollut todella hyvä tohtorina.
        Mutta jos sarja jatkuu 7.kauden jälkeen, niin Matt pysyy tohtorina ja Amy, Rory lähtevät niin ketkä/kuka tulee tilalle ?

        Sarjallehan ei loppua näy ja Matt Smith on sanonut, että ei ole lopettamassa Tohtorin rooliaan vielä aikoihin. Eli kuvittelisin sarjan jatkuvan hamaan tulevaisuuteen. Sarja on niin kulttimaineessa, että en usko sen loppuvan varmaan ikinä. Kun Matt Smith saa tarpeeksi, regeneroituu Tohtori jälleen uudeksi.

        Mutta tosiaan se on varma, että ainakin Amy lähtee sarjasta tämän 7.kauden aikana. Nyt on jo ilmestynyt 4 jaksoa uutta 7.kautta ja kolme olen jo katsonut. Amyllä ja Rorylla on jo ollut puhetta ja kaipuuta normaalielämään. Mutta vielä he valitsivat Tohtorin. Seuraavat 5. jakso 7.kautta tulee vasta ensi vuonna ja sitten varmaan selviää miten käy.

        Uusi kumppani tulee olemaan yksi nainen, jota esittää Jenna-Louise Coleman. Tuossapa linkki BBC:n uutiseen:

        http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-17456505

        Sellaista!


      • Doctor Who ?
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Sarjallehan ei loppua näy ja Matt Smith on sanonut, että ei ole lopettamassa Tohtorin rooliaan vielä aikoihin. Eli kuvittelisin sarjan jatkuvan hamaan tulevaisuuteen. Sarja on niin kulttimaineessa, että en usko sen loppuvan varmaan ikinä. Kun Matt Smith saa tarpeeksi, regeneroituu Tohtori jälleen uudeksi.

        Mutta tosiaan se on varma, että ainakin Amy lähtee sarjasta tämän 7.kauden aikana. Nyt on jo ilmestynyt 4 jaksoa uutta 7.kautta ja kolme olen jo katsonut. Amyllä ja Rorylla on jo ollut puhetta ja kaipuuta normaalielämään. Mutta vielä he valitsivat Tohtorin. Seuraavat 5. jakso 7.kautta tulee vasta ensi vuonna ja sitten varmaan selviää miten käy.

        Uusi kumppani tulee olemaan yksi nainen, jota esittää Jenna-Louise Coleman. Tuossapa linkki BBC:n uutiseen:

        http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-17456505

        Sellaista!

        Kiitti tiedosta, oli paljon apua.


      • Scifisti1977
        Doctor Who ? kirjoitti:

        Kiitti tiedosta, oli paljon apua.

        Tuossa kun lukee tota linkittämääni juttua, niin sieltä pomppaa esille tällainen lause:

        "Producer Steven Moffat announced the actress will replace Karen Gillan's character Amy Pond when she leaves the show in the next series."

        Eli tämä uusi näyttelijää korvaa Karen Gillian'sin Amy Pond hahmon. Eli onko sittenkin niin, että Amyn NÄYTTELIJÄ vaihtuu, mutta itse hahmo säilyy. Joten Amy ja Rory ovat tulevaisuudessakin sarjassa, mutta tosiaan Amyn näyttelijä vaihtuu? Ehkäpä näin. Ensi vuonnahan se nähdään. Tai tuleehan tässä jouluspesiaali seuraavaksi. Kattellaan!


      • Scifisti1977
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Tuossa kun lukee tota linkittämääni juttua, niin sieltä pomppaa esille tällainen lause:

        "Producer Steven Moffat announced the actress will replace Karen Gillan's character Amy Pond when she leaves the show in the next series."

        Eli tämä uusi näyttelijää korvaa Karen Gillian'sin Amy Pond hahmon. Eli onko sittenkin niin, että Amyn NÄYTTELIJÄ vaihtuu, mutta itse hahmo säilyy. Joten Amy ja Rory ovat tulevaisuudessakin sarjassa, mutta tosiaan Amyn näyttelijä vaihtuu? Ehkäpä näin. Ensi vuonnahan se nähdään. Tai tuleehan tässä jouluspesiaali seuraavaksi. Kattellaan!

        Tai sitten ei...en tiedä. Hämäävästi kirjoitettu juttu. Annetaan siinä kyllä ymmärtää niinkin, että Amy ja Rory lähtevät ja tämä uusi hahmo tulee tilalle. No sen näkee sit jouluspesiaalissa.


      • Doctor Who ?
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Tai sitten ei...en tiedä. Hämäävästi kirjoitettu juttu. Annetaan siinä kyllä ymmärtää niinkin, että Amy ja Rory lähtevät ja tämä uusi hahmo tulee tilalle. No sen näkee sit jouluspesiaalissa.

        Jep on kyllä vähän vääränjohtava kirjoitus. Sain justii tuossa katsottua sen 6.tuotantokauden loppuun ja vika jakso... aaah oli kyllä hyvä :). Nyt meinaisin rueta katsomaan 7.kautta joka on trailereiden perusteella helvetin hyvä (kaikki näyttää siinä niin todelliselle).

        Kysyisin vaan että mistähän sä oot noi jaksot itse katsonut ?

        Löysin aika monta paikkaa jossa luki että "Best TV-Shows For Free Online" ja siinä kävi niinku arvelinkin, eli sivustojen linkit johtivat vaan toisille sivuille joissa jaksoja pystyi katsomaan maksullisesti. :3


      • Doctor Who ?
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Tai sitten ei...en tiedä. Hämäävästi kirjoitettu juttu. Annetaan siinä kyllä ymmärtää niinkin, että Amy ja Rory lähtevät ja tämä uusi hahmo tulee tilalle. No sen näkee sit jouluspesiaalissa.

        Ja rupesin katsomaan itsekkin tuota lausetta vielä tarkemmin ja se sanoo (mun mielestä)
        "Tuottaja Steven Moffat kertoi että näyttelijä korvaa Karen Gillansin hahmon Amy Pondin kun hän lähtee sarjasta seuraavalla tuotantokaudella"
        eli tässähän ei kerrota mitään Rorysta... mutta siinä sanotaan että se hahmo korvataan joten en tiedä.

        Joten tulisiko Amylle ja Rorylle ero ? Tai kuoleeko Amy ? Tai tapahtuuko hänelle jonkun ihme vahiginnon (jonka Tohtori aiheuttaisi) kautta regeneroituminen ?
        Mahdollisuuksiahan on monia... :)


      • Scifisti1977
        Doctor Who ? kirjoitti:

        Ja rupesin katsomaan itsekkin tuota lausetta vielä tarkemmin ja se sanoo (mun mielestä)
        "Tuottaja Steven Moffat kertoi että näyttelijä korvaa Karen Gillansin hahmon Amy Pondin kun hän lähtee sarjasta seuraavalla tuotantokaudella"
        eli tässähän ei kerrota mitään Rorysta... mutta siinä sanotaan että se hahmo korvataan joten en tiedä.

        Joten tulisiko Amylle ja Rorylle ero ? Tai kuoleeko Amy ? Tai tapahtuuko hänelle jonkun ihme vahiginnon (jonka Tohtori aiheuttaisi) kautta regeneroituminen ?
        Mahdollisuuksiahan on monia... :)

        Tuolta voi ilmaiseksi katsella vähän heikompilaatuisena, mutta selvää saa:

        http://www.free-tv-video-online.me/internet/doctor_who_(2005)/season_7.html

        Googleen hakusanaksi: Project free tv.

        Kyllä mä ajattelen, että Amy ja Rory lähtee kokonaan pois ja tilalle tulee uusi hahmo jota näyttelee tuo yksi nainen. Siis ei mitään Amylle uutta näyttelijää vaan ihan kokonaan uusi hahmo. Mut sittenpä se nähdään.


      • Doctor Who ?
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Tuolta voi ilmaiseksi katsella vähän heikompilaatuisena, mutta selvää saa:

        http://www.free-tv-video-online.me/internet/doctor_who_(2005)/season_7.html

        Googleen hakusanaksi: Project free tv.

        Kyllä mä ajattelen, että Amy ja Rory lähtee kokonaan pois ja tilalle tulee uusi hahmo jota näyttelee tuo yksi nainen. Siis ei mitään Amylle uutta näyttelijää vaan ihan kokonaan uusi hahmo. Mut sittenpä se nähdään.

        Onko tuo sulla miten toiminut ? Koska en haluias ladata mitään ja siinä vaan näky episode 1 joka kohdassa...


      • Scifisti1977
        Doctor Who ? kirjoitti:

        Onko tuo sulla miten toiminut ? Koska en haluias ladata mitään ja siinä vaan näky episode 1 joka kohdassa...

        Tsekkaas vähän alaspäin...siinä on kato jokaiselle 4 jo ilmestyneelle jaksolle USEITA eri linkkejä. Ekalle jaksolle on ne mitä näit. Kun rullaat alemmaksi, näet kakkososalle useita eri linkkejä jne jne. Kato tarkemmin. Sitten kun menet linkkiin niin tulee ruutu josta vaan painat play ja jakso alkaa. Siis ei lataamista vaan katsomista kuten youtubessa. Tajusitko?


      • Doctor Who ?
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Tsekkaas vähän alaspäin...siinä on kato jokaiselle 4 jo ilmestyneelle jaksolle USEITA eri linkkejä. Ekalle jaksolle on ne mitä näit. Kun rullaat alemmaksi, näet kakkososalle useita eri linkkejä jne jne. Kato tarkemmin. Sitten kun menet linkkiin niin tulee ruutu josta vaan painat play ja jakso alkaa. Siis ei lataamista vaan katsomista kuten youtubessa. Tajusitko?

        Okei mut.. no ihan sama yritän uudestaan, tää ei vaan oo niin helppoa koska mulla MacBook Pro :DD


      • Doctor Who ?
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Sarjallehan ei loppua näy ja Matt Smith on sanonut, että ei ole lopettamassa Tohtorin rooliaan vielä aikoihin. Eli kuvittelisin sarjan jatkuvan hamaan tulevaisuuteen. Sarja on niin kulttimaineessa, että en usko sen loppuvan varmaan ikinä. Kun Matt Smith saa tarpeeksi, regeneroituu Tohtori jälleen uudeksi.

        Mutta tosiaan se on varma, että ainakin Amy lähtee sarjasta tämän 7.kauden aikana. Nyt on jo ilmestynyt 4 jaksoa uutta 7.kautta ja kolme olen jo katsonut. Amyllä ja Rorylla on jo ollut puhetta ja kaipuuta normaalielämään. Mutta vielä he valitsivat Tohtorin. Seuraavat 5. jakso 7.kautta tulee vasta ensi vuonna ja sitten varmaan selviää miten käy.

        Uusi kumppani tulee olemaan yksi nainen, jota esittää Jenna-Louise Coleman. Tuossapa linkki BBC:n uutiseen:

        http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-17456505

        Sellaista!

        No niin nyt on sitten katsottu viimeinen jakso Doctor Whon 7.tuotantokaudelta jos siis 5.jakso on viimeinen...

        Eli nyt Christmas Speciaalia odotellessa. Jaksonhan nimi oli "The Angels Take Manhattan" ja jaksosta voin sanoa sen verran että nyt minäkin vihaan loppuja yhtä paljon kuin Tohtori.

        Jakso oli todella hyvä, juonta ei puuttunut mutta kun jakson on nähnyt haluaisi sen loppuneen toisin. Loppu on siis todella surullinen.

        Ne jotka ovat nähneet jakson katsokaa vaan tämä loppuun. Ja kertokaahan mielipiteitä ?

        Tietääkseni jakso oli viimeinen 7.tuotantokautta koska..





        ÄLÄ LUE TÄTÄ LOPPUUN JOS ET HALUA PALJASTUKSIA !


        ÄLÄ LUE TÄTÄ LOPPUUN JOS ET HALUA PALJASTUKSIA !




        Amy, Rory menevät menneisyyten jakson lopussa se ottaa päähän koska jakso loppuu hyvin arvelluttavasti vaikka 7.tuotantokautta on tullut vasta viisi jaksoa.

        Niinkuin sanoin jakso oli todella surullinen mutta odotan innolla miten Tohtorin uusi seuralainen tulee toimeen Dr.Song:ing / River Song:in / Melody Pond:in kanssa.


      • Doctor Who ?
        Doctor Who ? kirjoitti:

        No niin nyt on sitten katsottu viimeinen jakso Doctor Whon 7.tuotantokaudelta jos siis 5.jakso on viimeinen...

        Eli nyt Christmas Speciaalia odotellessa. Jaksonhan nimi oli "The Angels Take Manhattan" ja jaksosta voin sanoa sen verran että nyt minäkin vihaan loppuja yhtä paljon kuin Tohtori.

        Jakso oli todella hyvä, juonta ei puuttunut mutta kun jakson on nähnyt haluaisi sen loppuneen toisin. Loppu on siis todella surullinen.

        Ne jotka ovat nähneet jakson katsokaa vaan tämä loppuun. Ja kertokaahan mielipiteitä ?

        Tietääkseni jakso oli viimeinen 7.tuotantokautta koska..





        ÄLÄ LUE TÄTÄ LOPPUUN JOS ET HALUA PALJASTUKSIA !


        ÄLÄ LUE TÄTÄ LOPPUUN JOS ET HALUA PALJASTUKSIA !




        Amy, Rory menevät menneisyyten jakson lopussa se ottaa päähän koska jakso loppuu hyvin arvelluttavasti vaikka 7.tuotantokautta on tullut vasta viisi jaksoa.

        Niinkuin sanoin jakso oli todella surullinen mutta odotan innolla miten Tohtorin uusi seuralainen tulee toimeen Dr.Song:ing / River Song:in / Melody Pond:in kanssa.

        Seittemäs kausi jatkuukin mutta vaan ensi vuonna.

        http://www.imdb.com/title/tt0436992/episodes?season=7


      • Scifisti1977
        Doctor Who ? kirjoitti:

        Seittemäs kausi jatkuukin mutta vaan ensi vuonna.

        http://www.imdb.com/title/tt0436992/episodes?season=7

        Tuli itsekin nyt viimein katseltua toi 5. jakso 7.kautta ja oli kyllä aika surullinen / onnellinen loppu. Eli nyt tiedämme, että Tohtorille tulee todella uusi kumppani nyt sitten. Sarja jatkuu tosiaan ensi vuonna vasta, mutta jouluspesiaali käsittääkseni tulee ja siinä esitellään Tohtorin uusi kumppani. Odotan kiinnostuneena. Se on toisaalta vaan hyvä, että sarja uudistuu ja uusia hahmoja tulee mukaan. Näinhän se on ollut vanhassa 1963 vuonna alkaneessa sarjassakin. Muutama vuosi on samat kumppanit ja sitten vaihtuu. Tohtorilla ollut aika monta kumppania ja sama jatkuu.

        On se hieno sarja. Olen ostanut DVD:nä 3 kautta ja meinaan kyllä ostaa kaikki DVD / Blu Ray -julkaisut tässä. Kohta vois ostaa 4.kauden ja kaikki ne spesiaalit. Eli Tennantin viimeiset tarinat.


    • Doctor who on tosi hyvä sarja. Tietääks ketään mistä näkis noita jaksoja (netista) muutakun yle areenasta PS. Billie Piper ja David Tennant ovat parhaita näytteliöitä Doctor Who sarjassa!!!!1

      • Tardisis

        Jos pysyt perässä ilman tekstejä niin www.1channel.ch , valikosta "TV-shows" :)


    • Tardisis

      Minusta on tullut aivan törkeä Doctor Who -fani vain kahdessa viikossa! Satuin kanavasurffailemaan itseni juuri sopivasti The Army of Ghosts -jakson alkuun ja se oli menoa. David Tennant on mahtava näyttelijä, ja hänen tohtorinsa ja Rosen välinen kemia on mielettömän hyvin näytelty. Noh, seuraavana päivän jakso erottikin heidät sitten toisistaan, aivan minun tuuriani.... :D Olin kuitenkin jo aivan koukussa, joten aloin katsoa vuoden 2005 jaksoja netistä alusta lähtien. On vähän skitsofreenista seurata aikaa ennen "eroa" ja sen jälkeen yhtä aikaa, mutta ei se mitään, kohta saankin jo päät kohtaamaan. Sen jälkeen pitääkin ratkaista, että jaksanko rämpiä samaa 4 jaksoa viikossa -tahtia suomenkielisten tekstitysten tähden, vai jatkanko englanninkielisellä linjalla omaa tahtiani eteenpäin.

      En itse asiassa edes pidä scifistä, mutta komea päänäyttelijä ja traaginen rakkaustarina uppoavat pakostikin tällaiseen 20 vee naiseen. ;) Sitä mukaa kun katsottuja jaksoja kertyi enemmän, opin lisää myös tohtorin hahmosta ja hänen historiastaan (joku muukin taisi sanoa, ettei ole ikinä ennen ottanut minkään muun tv- sarjan taustoista näin hyvin selvää) ja tajusin, miten syvä ja moniulotteinen hahmo hän on. Se asetti tämän pinnallisen rakkaustarinankin aivan uusiin ulottuvuuksiin. Onneksi minulla on katsomatta vielä pari tuotantokautta Tennantin jaksoja, en voi sille mitään, että yhdestoista tohtori näyttää promokuvissa ja trailereissa minusta jotenkin epämiellyttävältä ihmiseltä... Toivottavasti olen väärässä! :) Kuitenkin, tämä sarja antaa ihanan paljon tilaa omille tulkinnoille ja analyysille. I like it.

      Ja parhaat jaksot tähän mennesähän ovat The Idiot's Lantern, The Satan Pit ja Doomsday. Toivoton romantikko kun olen.

      • Scifisti1977

        Oletko sitä eka kautta katsonut missä Tohtoria näyttelee Christopher Eccleston? Se oli silloin 2005 vuonna. Silloinhan Tohtorin ja Rosen yhteinen matka alkaa. Rose ei millään meinannut hyväksyä, että Tohtoi muuttui ekan kauden lopussa Tennantin Tohtoriksi. :D Mutta mitä pidit Ecclestonin Tohtorista? Itse kyllä ajattelen että kyllä Tennant oli paras. Uusi Tohtori eli Matt Smithin esittämä on ihan ok, vaikka ei vedä Tennantille vertoja.


      • Tardisis
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Oletko sitä eka kautta katsonut missä Tohtoria näyttelee Christopher Eccleston? Se oli silloin 2005 vuonna. Silloinhan Tohtorin ja Rosen yhteinen matka alkaa. Rose ei millään meinannut hyväksyä, että Tohtoi muuttui ekan kauden lopussa Tennantin Tohtoriksi. :D Mutta mitä pidit Ecclestonin Tohtorista? Itse kyllä ajattelen että kyllä Tennant oli paras. Uusi Tohtori eli Matt Smithin esittämä on ihan ok, vaikka ei vedä Tennantille vertoja.

        Eccleston oli hyvä, oikeastaan häntä olisi varmasti tullut ikäväkin ellei Tennant vain olisi niin mahtava. :D He saavat samasta hahmosta esiin eri puolia.

        Onko kukaan muuten tutustunut näihin Doctor Who -kirjoihin? Törmäsin listaan tänään, ja niitähän on aivan valtavasti! Ovatko ne juonen kannalta jotenkin oleellisia ja kannattavia, vai riittääkö kokonaiskuvan rakentamiseen pelkän sarjan katsominen?


      • Scifisti1977
        Tardisis kirjoitti:

        Eccleston oli hyvä, oikeastaan häntä olisi varmasti tullut ikäväkin ellei Tennant vain olisi niin mahtava. :D He saavat samasta hahmosta esiin eri puolia.

        Onko kukaan muuten tutustunut näihin Doctor Who -kirjoihin? Törmäsin listaan tänään, ja niitähän on aivan valtavasti! Ovatko ne juonen kannalta jotenkin oleellisia ja kannattavia, vai riittääkö kokonaiskuvan rakentamiseen pelkän sarjan katsominen?

        Muista muuten katsoa tuotantokausien välissä olevat tunnin pituiset spesiaalijaksotkin kanssa sitten.

        1-2 kausien välissä on: The Christmas Invasion
        2-3 kausien välissä on: The Runaway Bride
        3-4 kausien välissä on: Voyage Of The Damned

        4.kauden jälkeen tulee VIISI spesiaalia (Tennantin viimeiset esiintymiset):
        1. The Next Doctor (jouluspesiaali 2008)
        2. Planet Of The Dead (pääsiäisspesiaali 2009)
        3. The Waters Of Mars (halloween spesiaali 2009)
        4. & 5. The End Of Time, Part I & II (joulu- ja uuden vuoden spesiaali 2009-2010, tässä jälkimmäisen osan lopussa nähdään Tennantin Tohtorin erittäin tunteikas regeneraatio uudeksi ja nykyiseksi Matt Smithin Tohtoriksi).


      • Doctor Who

        Yhdestoista tohtori Matt Smith on todella hyvä, oli Tennatkin hyvä mutta nyt kun ole seurannut näitä uusia kausia joissa on Smith niin kyllä hän minusta vie voiton Tohtorina.


    • Mrs W

      Ovathan kaikki David Tennant -fanit huomanneet, että miehen suloääntä saa kuulla myös YLE1:ltä Doctor Whon kanssa päällekkäin tulevassa Olympiaseikkailu-mukadokumentissa? Siinä hän vielä käyttää omaa skottiaksenttiaan, toisin kuin DW:ssa.

      Tähän asti meillä nähdyistä DW:n kolmoskauden jaksoista minusta parhaita ovat olleet Shakespeare Code, jossa monsterit olivat ehkä vähän turhat mutta muu tarina ja dialogi huippuluokkaa, ja ruuhkakuvaus Gridlock, jossa perusidea on ovela ja suhdetta uuteen kumppaniin rakennetaan koskettavasti. Muutenkin kolmoskaudella on minusta eniten keskitason selvästi ylittäviä jaksoja. Tosin eilen ja tänään esitettävät dalek-jaksot ovat notkahdus, mutta kauden viimeiset 6 jaksoa ovat vastaavasti sellaista näyttelijäntyön juhlaa ettei paremmasta väliä (David Tennant loistaa, mutta ei suinkaan ainoana).

      • Scifisti1977

        Samaa mieltä näistä 3.kauden loppujaksoista ja minunkin yksi suosikkijaksoni on tuo Gridlock. Se on tullut katseltua useamman kerran dvd:ltä. On se vaan niin hyvä! Paras kausi ehkä tämä 3. kausi. Viimeiset kolme jaksoa ovat myös loistavia.

        4.Kausi on minusta tosi hyvä myös ja sieltä nousee River Song -jaksot (Silence In the Library ja Forest Of The Dead) aika hyvin ylös ja pari viimeistä jaksoa sekä spesiaalit ovat loistavia ja taattua Tennantin lahjakkuutta!


      • Doctor = god
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Samaa mieltä näistä 3.kauden loppujaksoista ja minunkin yksi suosikkijaksoni on tuo Gridlock. Se on tullut katseltua useamman kerran dvd:ltä. On se vaan niin hyvä! Paras kausi ehkä tämä 3. kausi. Viimeiset kolme jaksoa ovat myös loistavia.

        4.Kausi on minusta tosi hyvä myös ja sieltä nousee River Song -jaksot (Silence In the Library ja Forest Of The Dead) aika hyvin ylös ja pari viimeistä jaksoa sekä spesiaalit ovat loistavia ja taattua Tennantin lahjakkuutta!

        Juu noi kaksi jaksoa katoin tänään (siis eilen) putkeen, IHAN LOISTAVIA! Katsojaa pidetään tietämättömänä pitkään ja lopussa kaikki paljastuu!
        tulen erittäin surulliseksi kun pääsen 6-kauden loppuun.
        En myöskään ole nauranut millekään niin makeasti pitkään aikaan kuin Agatha Christie jaksossa sille miehelle jonka puheesta tulee outoa ennen kuin hän muuttuu ampiaiseksi. Minäz rakastanzzzz doctorz whotazzzzzzz!


    • doctor who fani

      Oon nähny vaan muutamia jaksoja Christopherin ja Tennantin näytteleminä, mutta voin sanoa, että Tennant on paras tohtori!

      Jos tiedätte, mist vois ostaa/tilata niitä jaksoja (dvd:nä tai blue ray:nä) joissa on tennant ja christoper, niin kertokaa!

      • Scifisti1977

      • Doctor Who ?

        saatat löytää jaksoja myös YouTubesta.


    • Uskim99

      Tietääkö joku mistä vois kattoo doctor whon kaudet 1-3 suomi teksteillä

      • Scifisti1977

        Telkkarista. No eka kauden voi ostaa dvd:nä ja siinä on suomi-tekstit. Mutta muille kausille ei ole tullut suomi-tekstein dvd:tä eikä ole mitään paikkaa netissä mistä voisi katsella niitä suomi-tekstein. Joten vain eka kausi löyty suomi-tekstein. Telkusta näkee kaikki suomi-tekstein...mutta nyt on jo esitetty nuo 1-3 kaudet. Ehkä uusintoja sit jos tulee niin sieltä pääset katselemaan.

        Toinen vaihtoehto on, että opiskelet englantia.


    • doctor who fani

      KIITOS.

    • Martha Jones

      Hei! Täällä myös yksi Doctor Who -fani! Kyselen, onko kenelläkään tallessa esimerkiksi digiboxilla Whon kakkoskautta, joka tuli Yleltä kesällä. Olisin kiinnostunut yhdestä suomennoksesta kauden ensimmäisessä jaksossa New Earth.

      • YOB

        Olisihan nuo :-)

        Tuli kaapattua kesällä tulleet kolme kautta ja tekstit ovat srt-muotoa.
        Pätkä tekstiä tuosta jaksosta:

        1
        00:00:17,918 --> 00:00:19,814
        Tuliko kaikki mukaan?
        - Tuli.

        2
        00:00:19,886 --> 00:00:23,655
        Ole varovainen.
        - Älä huolehdi, äiti.

        3
        00:00:28,864 --> 00:00:32,152
        Pitää lähteä. Rakastan sinua.
        - Rakastan sinua.

        4
        00:00:37,481 --> 00:00:39,209
        Rakastan sinua.
        - Heippa.

        5
        00:01:01,388 --> 00:01:04,581
        Mihin mennään?
        - Pidemmälle kuin koskaan.

        6
        00:01:48,939 --> 00:01:51,099
        On vuosi 5 miljardia 23.

        7
        00:01:51,147 --> 00:01:53,379
        Olemme
        galaksissa M87.

        8
        00:01:53,547 --> 00:01:56,356
        Tämä tässä on
        Uusi Maa.


    • Martha Jones

      Olisinpa itsekin ymmärtänyt tallentaa jaksot kesällä! Löytyykö sinulta suomennosta kohtaan, jossa Cassandra valtaa Rosen ruumiin ja huudahtaa "Oh my God, I'm a chav"? Tämä tapahtuu jossakin suunnilleen 12 minuutin kohdalla. Tästä olisi iso apu! Mietin myös, tiedätkö oliko tämäkin jakso Tatu Tiihosen kääntämä, kuten moni muu Who jaksoista?

      • YOB

        Juu, sama kääntäjä.

        Alla kaivattu suomennos:

        140
        00:12:21,380 --> 00:12:25,004
        Varjelkoon, olen pissis!


      • Martha Jones
        YOB kirjoitti:

        Juu, sama kääntäjä.

        Alla kaivattu suomennos:

        140
        00:12:21,380 --> 00:12:25,004
        Varjelkoon, olen pissis!

        Kiitos hirveästi! Teen tutkielmaa ruututeksteistä ja tästä oli paljon apua!


    • Doctor = god

      Jos vielä luette ketjua, scifisti1977 ja muillekkin: Doctor Whon KAIKKI 6 tuotantokautta pystyy katsomaan SUOMI-tekstityksellä netflixista. En tiedä toimiiko netflix muuten kuin smart-tv:lla joka minulla on mutta luulisi näkyvän netissä. Vain 9,90€ kuussa ja eka kuukaus ilmainen! Siellä on kaikki 6 tuotantokautta tekstityksellä HERRANJUMALA!!! En viel usko tätä onnea itsekkään!
      Ainoa huono juttu on että teksti on keltaista joten sitä on välillä vaikea nähdä.

      • Scifisti1977

        Jos netflixin voi maksaa paperilaskulla / verkkopankilla, niin sitten voisin harkita.


      • Riverisbest

        Netflixissä 6 tuotantokautta!? Minulla näkyy niitä vain 5. Haluaisiko joku kertoa tapahtuiko Doctor = god:in viestissä vain virhe vai onko netflixissäni häikkää? Lisäksi, sattuisiko joku tietämään olisiko mistään mahdollista löytää speciali jaksoja suomeksi tekstitettyinä?

        Paljon kiitoksia niille, joka viitsivät minulle vastata :p


      • 5Kautta
        Riverisbest kirjoitti:

        Netflixissä 6 tuotantokautta!? Minulla näkyy niitä vain 5. Haluaisiko joku kertoa tapahtuiko Doctor = god:in viestissä vain virhe vai onko netflixissäni häikkää? Lisäksi, sattuisiko joku tietämään olisiko mistään mahdollista löytää speciali jaksoja suomeksi tekstitettyinä?

        Paljon kiitoksia niille, joka viitsivät minulle vastata :p

        joo netflixissä on vaa 5 kautta ettei oo mitää häikkää.


    • tinsu4

      Matt Smith on paras tohtori muut on pstä en haluu ees kattoo, Kuinka monta tuotantokautta smith on esittäny? Eiks se oo viidestä seitsemään

    • 11.tohtori

      Doctor Who on kyllä hyvä. En nähnyt 1-3 kausien jaksoja(harmi). 4.kaudesta näin muutaman jakson ja innostuin. siitä lähtien oon kattonut kaikki jaksot 5. kaudesta. ne joita en oo nähny oon kattonu YLE Areenasta aion kattoo kaikki jaksot 6. ja 7. kaudesta. ihan paras. ihmettelin hieman kun näin 5. kauden ekan jakson. katoin että kuka ihme toi Matt Shmitt on(en ollu nähny 4. kauden vikaa jaksoa). esittiks se vai tohtoria. menin sitten heti Wikipediaan ja sieltä selvis miten se vaihtu. kesti hetki totutella uutta tohtoria. Tietääks kukaan miten pystyis nähdä kaudet 1-4(ilmaseks).

      • Scifisti1977

        Itse asiassa ei se tohtori vaihtunut 4.kauden viimeisessä jaksossa, vaan 2009-2010 vuosien vaihteessa esitetyssä kaksi-osaisessa joulu- ja uuden vuoden spesiaalijaksoissa "The End Of Time I & II". Neloskausi päättyi 2008 vuonna. Sitten oli vuosi ettei sarjaa tehty muutoin kuin 5 spesiaalia:

        Joulu-spesiaali 2008: The Next Doctor
        Pääsiäis-pesiaali 2009: Planet Of The Dead
        Halloween-spesiaali 2009: The Waters Of Mars
        Joulu-spesiaali 2009: The End Of Time, Part I
        Uuden vuoden spesiaali 2010: The End Of Time, Part II (Tässä Tohtori vaihtuu)

        Kaikki nämä spesiaalit ovat noin tunnin pituisia. Jälkimmäinen osa The ENd Of Time on 1h ja 12 minuuttia pitkä muistaakseni.

        2010 keväällä alkoi sitten 5.kausi ja siitä lähtien Matt Smith on ollut Tohtorin roolissa. Nyt on jo 7.kausi esitetty ja jouluspesiaali lienee seuraava mitä voidaan odottaa.


    • Bye bye Mr.Smith

      Jää muuten muuten tämän vuoden jouluspesiaali Smithin viimeiseksi, 11 Tohtori regeneroituu kyseisessä jaksossa 12;toista Tohtoriksi.

      • Scifisti1977

        Kiitos tiedosta. En ole seuraillut puoleen vuoteen Doctor Who:ta (jälkimmäiset 7.kauden jaksot on näkemättä ja 2012 jouluspesiaali) joten en ole ollut tuosta tietoinen. Täytyy varmaan hommata DVD:nä nää uusimmatkin kaudet ja näin "palata kartalle". Mielenkiintoista nähdä kuka on 12. Tohtori!


    • donnanoble

      Kenen lempparihahmo on Donna? I love it!d

    • Fezzes Are Cool

      Ite rupesin seuraamaan Tohtorin seikkailua kun Matt Smith astu puikkoihin. Nyt on 5,6,7 kaudet katsottu, niin pakko oli ostaa eka kausi missä on Eccleston. Pitää varmaan netflixistä katsoa ne 2-4 kaudet. Marraskuuta odotellessa.

      • 0918273645

        Koht tulee kahestoista Tohtori!!!


    • Lethbridge-Stewart
    • Riverisbest

      Täällä muutanmakin tyyppi sano että netflixistä löytyy 6 tuotantokautta. Meillä niit näkyy vaan 5! Haluisko joku fiksu ihminen valasta mulle, että missä päässä on sattunu virhe. Ja siksi toisekseen, tietääks kukaan mistä vois nähdä special-jaksoja suomeks tekstitettyinä, vai voiko mistään?

      Isot kiitokset kaikille jotka viitsii vastailla näihin elämän peruskysymyksiin :D

    • Scifisti1977

      Ajattelinpa taas tänne kirjoitella! En ole varmaan reiluun puoleen vuoteen katsellut Doctor Who:ta. Telkkarista kun se tuli, en katsellut sitä. Omistin vain kauden 1-3. No nyt sain hommattua DVD:nä ensin 4.kauden ja sitten tuon spesiaaliboksin, missä siis oli nuo viisi spesiaalia vuodelta 2009 (2008 joulu-, 2009 pääsiäis-, halloween ja jouluspesiaalit sekä 2010 uudenvuoden spesiaali). Nyt sitten tilasin dvd:nä vielä 5. ja 6. kaudet. 7.kausi tulee dvd:nä ja bluraynä marraskuun eka päivä. Täytyy sekin ostaa, niin sitten on taas "kartalla" siinä missä mennään. Katselen nyt alustaja juuri sain katseltua 2.kauden. Aion katsella ihan 7.kauden loppuun asti. Näissä dvd-bokseissa on mukana aina ne spesiaalitkin niin tosi hyvä. Toivottavasti 7.kauden boksissa on tuo 2012 jouluspesiaali "The Snowmen" ja uskoisin että on, koska se kuuluu "tarinajatkumoon" ennen 7.kauden toisen puolikkaan jaksoja. Joten jes!

      Sitten odotankin innolla 50-vuotisjuhlajaksoa, missä 10. ja 11. tohtori kohtaavat (käsittääkseni). Ja tietty jouluspesiaalia 2013, missä Tohtori regeneroituu uudeksi 12. tohtoriksi jota esittää Peter Capaldi! Mielenkiintoista mihin suunta vaihtuu, koska kyseessä on tämä vanhempi herra. Hmm ei siis enää huimia stuntteja? No sittenpähän nähdään!

      Katsellaan Doctor Who:ta!

      • Joku Tohtori

        Sitä varten on stuntmanit jos ei näyttelijä itse kykene suoriutumaan jostain ;) :D


      • Scifisti1977
        Joku Tohtori kirjoitti:

        Sitä varten on stuntmanit jos ei näyttelijä itse kykene suoriutumaan jostain ;) :D

        Mutta pointtini ehkä olikin, että vanhemmalle herralle ei hurjat juoksut ja näyttävät kohtaukset välttämättä sopisi..vaikka stuntman ne tekisikin. Onhan sanottu, että sarja muuntuu aikalailla erilaiseksi jälleen uuden Tohtorin tullessa. Mielenkiintoista nähdä miten ongelmat ja eeppiset tilanteet ratkaistaan. No sama se mulle on, kunhan on mielenkiintoista ja hauskaa.
        Nyt sain juuri katseltua 5.kauden kokonaan. Ei ollut niin hyvä, kuin David Tennantin 2.-4.kaudet mutta ihan jees. Nyt sit 6.kautta katselemaan. Se oli parempi mielestäni. Muistellaan uudestaan ja katsellaan!


      • Scifisti1977
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Mutta pointtini ehkä olikin, että vanhemmalle herralle ei hurjat juoksut ja näyttävät kohtaukset välttämättä sopisi..vaikka stuntman ne tekisikin. Onhan sanottu, että sarja muuntuu aikalailla erilaiseksi jälleen uuden Tohtorin tullessa. Mielenkiintoista nähdä miten ongelmat ja eeppiset tilanteet ratkaistaan. No sama se mulle on, kunhan on mielenkiintoista ja hauskaa.
        Nyt sain juuri katseltua 5.kauden kokonaan. Ei ollut niin hyvä, kuin David Tennantin 2.-4.kaudet mutta ihan jees. Nyt sit 6.kautta katselemaan. Se oli parempi mielestäni. Muistellaan uudestaan ja katsellaan!

        6.Kausi Doctor Who (2005) on nyt minulla menossa ja puolet olen katsellut sitä. Olin aikaisemmin kyllä nähnyt nämä, mutta varmaan joskus vuosi sitten. Nyt kun sitten sain hommattua dvd-boksin, niin kiva katsella uudestaan. Ainakin tämä ensimmäinen puolisko toi huiman parannuksen sarjan laatuun! Sarja ei enää sovi ainakaan ihan perheen pienimmille yksin katseltavaksi. Hämmästyin miten pelottavia ja ihan kauhuelokuvan elementtejä sisältäviä jaksoja tässä on. The Silence oli todella karmiva vihollinen ja sitten nämä "melkein ihmiset". Huh! Erittäin hyvin toteutettu ja alkupään juoni, missä River Songin salaisuudet paljastuvat oli todella hyvä myös.

        6.Kausi on huomattavasti parempi 5.kautta. Loistavaa! Katson kauden loppuun ja sitten jäänkin odottelemaan 7.kautta. Siitä en ollutkaan nähnyt kun viisi ensimmäistä jaksoa enkä edes muista niistä mitään. Marraskuussa pitäisi tulla dvd-boksi ja pääsee sitä sitten katsomaan. On se hyvä sarja!


      • Scifisti1977
        Scifisti1977 kirjoitti:

        6.Kausi Doctor Who (2005) on nyt minulla menossa ja puolet olen katsellut sitä. Olin aikaisemmin kyllä nähnyt nämä, mutta varmaan joskus vuosi sitten. Nyt kun sitten sain hommattua dvd-boksin, niin kiva katsella uudestaan. Ainakin tämä ensimmäinen puolisko toi huiman parannuksen sarjan laatuun! Sarja ei enää sovi ainakaan ihan perheen pienimmille yksin katseltavaksi. Hämmästyin miten pelottavia ja ihan kauhuelokuvan elementtejä sisältäviä jaksoja tässä on. The Silence oli todella karmiva vihollinen ja sitten nämä "melkein ihmiset". Huh! Erittäin hyvin toteutettu ja alkupään juoni, missä River Songin salaisuudet paljastuvat oli todella hyvä myös.

        6.Kausi on huomattavasti parempi 5.kautta. Loistavaa! Katson kauden loppuun ja sitten jäänkin odottelemaan 7.kautta. Siitä en ollutkaan nähnyt kun viisi ensimmäistä jaksoa enkä edes muista niistä mitään. Marraskuussa pitäisi tulla dvd-boksi ja pääsee sitä sitten katsomaan. On se hyvä sarja!

        Eilen sain 6.kauden sitten katseltua loppuun asti. Oli hyvä! Todellakin huomattavasti parempi, kuin 5.kausi. Hyvä Matt Smith! Nyt huomasin siinä lopussa kuinka Tohtori sai "profetian" tulevasta kuolemastaan. "The end of Eleven" jne. En muista sanasta sanaan tätä profetiaa. Mutta mielenkiintoista. Sehän tässä sarjassa on loistavaa, että sarjan luojat näyttävät tietävän sarjan tapahtumia monta vuotta etukäteen ja pystyvät näin laittamaan jaksoihin viitteitä parin vuoden päästä tapahtuviin asioihin. Esim. River Songin koko se tarina aina 4.kauden "Silence in the library" -jaksosta 6.kauden "The Wedding of RIver Song" -jaksoon saakka. Aika ihme juttua.

        Nyt siis saimme profetian asioista, jotka tapahtuvat vasta 2013 jouluspesiaalissa missä 11.tohtori regeneroituu sitten täksi uudeksi 12.tohtoriksi.

        Täytyy vielä katsella se 7.kausi kunhan se tulee postissa marraskuun alussa. Odotan innolla. Voisi myös hommata niitä vanhoja jaksoja DVD-bokseina kun niitä nyt on julkaistu Revisitations 1-3 boksit ainakin voisi ostaa. Kattellaan!


    • Scifisti1977

      Doctor Whon:n 50-vuotisjuhlaspesiaali "Two Doctors" esitetään samaan aikaan Suomessa, kuin Iso-Britanniassa. En tiedä tarkkaa kellonaikaa, mutta lauantaina 23.11.2013 ja luultavimmin joskus klo 21-23 välillä. Se siis tulee "suorana" ja on siis varmasti mahtava! Siinä ei tästä johtuen ole varmaankaan suomenkielistä tekstitystä. Itseäni se ei haittaa.

      Saan kohta 7.kauden dvd-boksin ja ehdin sen katsomaan sopivasti ennen tuota juhlalähetystä ja pääsen siis "kartalle" että missä mennään Doctor Who:n tapahtumissa.

      Asiasta kolmanteen. Olen miettinyt tässä tätä Doctor Who:n regenaatiomytologiaa. Alkuperäisessä sarjassa sanottiin, että Time Lordi voi regeneroitua vain 13 kertaa ja sitten hän kuolee. Olen alkanut miettimään että tämä saattoi vain olla Time Lordien yhteiskunnan sääntö..ei fysikaalinen raja. Eli regeneraatioita voisi olla vaikka miten monta, mutta se kiellettiin. Nimittäin jos oikein alamme miettimään, niin Doctor on jo regenoinut itseään vähintään tuon 13 kertaa ellei enemmänkin!

      Lasketaanpa. Oletetaan, että William Hartnetin esittämä 1. Tohtori oli ensimmäinen Tohtorin muoto (vaikka tästä on spekulaatioita, että Tohtori olisi käynyt ennen tätä hahmoa useita regenaatioita):

      Regenaatiot:

      Reg1 1. Tohtori -> 2. Tohtori
      Reg2 2. Tohtori -> 3. Tohtori
      Reg3 3. Tohtori -> 4. Tohtori
      Reg4 4. Tohtori -> 5. Tohtori
      Reg5 5. Tohtori -> 6. Tohtori
      Reg6 6. Tohtori -> 7. Tohtori
      Reg7 7. Tohtori -> 8. Tohtori
      Reg8 8. Tohtori -> 9. Tohtori
      Reg9 9. Tohtori -> 10. Tohtori

      Reg10 10. Tohtori -> 10.Tohtori (4.kauden jaksossa 12 The Stolen Earth lopussa Dalek ampuu Tohtoria ja hän alkaa kuolemaan. Jakson lopussa hän alkaa regeneroitumaan. Seuraavassa jaksossa 13 Journey's End, Tohtori ohjaa ylimääräisen regenaatioenergian 2.kauden jouluspesiaalissa irroneeseen käteensä, jonka Capt. Jack Harkness oli löytänyt. Näin hän siis käytti yhden regeneraatioistaan tähän. Korjasi vamman, mutta ei muuttanut ulkonäköään.)

      Reg11 10.Tohtori -> 11. Tohtori
      Reg12 11. Tohtori -> 12. Tohtori (tuleva 2013 jouluspesiaali jossa uudeksi Tohtoriksi tulee Peter Capaldi.)

      Lisäksi sen mitä olen 7.kaudesta kuullut, sen lopussa on vielä joku tuntematon Tohtorin regeneraatio. Eli juurikin tuo 13 regeneraatiota tulee täyteen!

      No, The Sarah Jane Adventuresin yhdessä jaksossa Tohtori sanoi voivansa regeneroitua 507 kertaa. Tiedä sitten oliko se miten "kaanoniin" kuuluva lausahdus.

      Anyways tällaisia hassuja asioita pohdiskelen aikani kuluksi näin sunnuntaiaamuna.

      Odotan innolla juhlalähetystä!

      • Scifisti1977

        Tuossa vielä se pätkä "The Sarah Jane Adventure"-sarjan jaksosta "Death Of The Doctor, Part II" missä Tohtori sanoo että hän voi regeneroitua 507 kertaa:

        http://www.youtube.com/watch?v=_9D-2HJMD9s

        Sellaista!


    • Scifisti1977

      No niin! Nyt on nähty sitten 7 kautta sekä kaikki spesiaalit ja erityisesti se 50-vuotis juhlaspesiaalijaksokin tätä uutta 2005 alkanutta Doctor Who -sarjaa.

      Nyt olemme nähneet neljän Tohtorin (Christopher Eccleston, David Tennant ja Matt Smith...sekä John Hurtin "War Doctor") seikkailut ja viides on nyt hollilla ja häntä esittää Peter Capaldi. Peter Capaldi on epävirallisesti 13. Tohtori koko saagasta, mutta virallisesta 12. Tohtori. Tämä uusi sarja nimittäin toi saagaan mukaan yhden uuden Tohtorin inkarnaation, joka ei kuitenkaan kutsunut itseään Tohtoriksi..John Hurtin näyttelemän "War Doctor":n. Hänet jos lasketaan mukaan, silloin nykyinen Peter Capaldin näyttelemä Tohtori olisi 13. Mutta koska hän ei kutsu itseään Tohtoriksi..Capaldi on 12.

      Anyways. Isoja juttuja tapahtui 7.kaudessa ja sen jälkeisissä spesiaaleissa. Time Lordien planeetta Gallifrey onnistuttiin pelastamaan ja näin ollen he joskus palaavat sarjaan mukaan. Uuden sarjan fanit ovat tottuneet nuorempiin Tohtorin näyttelijöihin ja nyt onkin mielenkiintoista, kun Peter Capaldin, 55-v, näyttelemä Tohtori on näin vanha. Itse ainakin innolla odotan 8.kautta ja Capaldin Tohtorin seikkailuja. Siinäpä ne isoimmat jutut. Amy ja Rory poistuivat sarjasta ja Clara tuli uudeksi Tohtorin kumppaniksi.

      Tässä vielä kaikkien uuden sarjan tohtorien regeneraatiot:

      8.Tohtorin regeneraatio John Hurtin sotatohtoriksi..miniepisoden lopussa:
      http://www.youtube.com/watch?v=-U3jrS-uhuo

      Sotatohtorin regeneraatio 9.Tohtoriksi (fanien tekemä loppusilaus):
      http://www.youtube.com/watch?v=eO3veBHQ7aQ

      9.Tohtorin regeneraatio 10.Tohtoriksi:
      http://www.youtube.com/watch?v=qa3NM9Jhkn0

      10.Tohtorin regeneraatio 11.Tohtoriksi:
      http://www.youtube.com/watch?v=sVEY5AL5zzk

      11. Tohtorin regeneraation 12.Tohtoriksi (nykyinen):
      http://www.youtube.com/watch?v=BehwuPQm16A


      Odotellaan 8. kautta ja sitä odotellessa dvd:t pyörimään!

    • Whovian:3

      Voikohan mistään katsoa kaudet 2-6 suomeksi tekstitettyinä? olen metsästänyt niitä jo pitemmän aikaa mutta hdfiniltä löytyi vain 9:nnen Tohtorin kausi... Niin ja haluaisin katsoa muualta kuin netflixistä :D siis ilmaisia tekstitettyjä paikkoja. toivottomalta kuulostaa...

      • Scifisti1977

        Eipä taida löytyä. DVD:täkään ei ole julkaistu suomi -tekstityksin kuin se eka kausi. Itse hommasin dvd-boksit kaikki, koska englanti ei ole minulle ongelma. Netflix varmaan on ainoa paikka. Tai sitten odottaa, että tv esittää ne uusintana joskus.


    • gereggo

      Tietääkö kukaan mistä pystyisi ostamaan/lataamaan/katsomaan vanhat jaksot? (60-luvusta eteenpäin) niin että olisi suomitekstit mukana? Onko sellaisia missään?

      Muistanko väärin, mutta eikös aikoinaan kun oli tuo mtv3 scifi, niin sieltä näytettiin vanhoja tohtoreita?

      • Scifisti1977

        Jälleen täytyy todeta, ettei ole olemassa paikkaa mistä voisi katsoa suomi-teksteillä vanhaa Doctor Who -sarjaa. Tekstitykset yleensä täytyy jonkun tehdä ja netistä löytyneet tekstitykset ovat joidenkin amatöörien tekemiä. Hyviä silti. Mutta vanhaa Doctor Who:ta on varmaan tuhat jaksoa tai enemmän. Olisi karmea urakka alkaa tekemään tekstityksiä. Joten ei löydy.


      • gereggo
        Scifisti1977 kirjoitti:

        Jälleen täytyy todeta, ettei ole olemassa paikkaa mistä voisi katsoa suomi-teksteillä vanhaa Doctor Who -sarjaa. Tekstitykset yleensä täytyy jonkun tehdä ja netistä löytyneet tekstitykset ovat joidenkin amatöörien tekemiä. Hyviä silti. Mutta vanhaa Doctor Who:ta on varmaan tuhat jaksoa tai enemmän. Olisi karmea urakka alkaa tekemään tekstityksiä. Joten ei löydy.

        Niin, totta, en tullutkaan ajatelleeksi että jaksoja todellakin on niin paljon.

        Mutta ne vähäisetkin amatööritekstitykset jotka on tehty, en ole löytänyt mistään. Eli, missä ihmeessä ne ovat?


      • Scifisti1977
        gereggo kirjoitti:

        Niin, totta, en tullutkaan ajatelleeksi että jaksoja todellakin on niin paljon.

        Mutta ne vähäisetkin amatööritekstitykset jotka on tehty, en ole löytänyt mistään. Eli, missä ihmeessä ne ovat?

        Eipä niitä taida olla olemassa.


    • UnpatientWhovian

      Kuulin että kyseinen ohjelma alkaa taas syksyllä. Tietääkö kukaan tarkalleen milloin?

      • Scifistii1977

        Tarkkaa päivämäärää ei ole edes BBC vielä ilmoittanut, mutta elokuussa. Siis Iso-Britanniassa. En tiedä miten nopeasti se tulee YLE:n kanaville, mutta ehkä jo syyskuussa? Yle on ollut aika nopea esittämään näitä jaksoja. Joskus jopa vain viikon tai parin viiveellä.

        Mutta tämä 8.kausi alkaa joskus elokuussa tosiaan Briteissä.


    • danmac
      • Scifisti1977

        Niin, Iso Britanniassa. Ehkä syyskuussa Suomessa jos YLE esittää tosi lyhyellä viiveellä. Mutta joka tapauksessa odotan innolla!


    • omg 7+7

      omg ootan nii tota kasi tuotanto kautta ! :o

    • Cora

      Ilmeisesti Tennantin aikoja (4.kausi) tulee televisiosta ma-to? Ja uusia jaksoja sunnuntaisin jossa on Capaldi. Uusin Tohtori vaikuttaa valitettavasti tylsältä. Matt Smithin aika taisi jäädä aika lyhyeksi, kauanko oli mukana? Minulle ensimmäinen Tohtori oli Christopher Eccleston. Ai niin, Racnoss oli kamala olento. Loistava tv-sarja!

      • Scifisti1977

        Matt Smith oli tohtorina kaudet 5-7 ja sen jälkeiset spesiaalit. Eli sen 3 vuotta ja risat hän oli tohtorina.


    • kyssä

      Christopher Eccleston lopetti, koska ei ollut tyytyväinen ilmapiiriin. Mietin että mistä syystä David Tennant lopetti näyttelemisen tässä sarjassa? Oliko siihen joku erityinen syy?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe