Saudi-Arabian suurmufti on antanut lausunnon, jonka mukaan olisi ”välttämätöntä tuhota kaikki alueen kirkot”. Hänen lausuntonsa seurasi Kuwaitin suunnitelmaa estää kirkkojen rakentaminen maassa.
Puhuessaan valtuuskunnalle Kuvaitissa, Sheikki Abdul Aziz bin Abdullah, painotti sitä, että koska tämä pieni Persianlahden valtakunta on osa Arabian niemimaata, olisi tarpeellista tuhota kaikki kirkot maasta. Asiasta raportoi arabimedia.
Saudi-Arabian korkea-arvoisimpiin islamilaisiin uskonnollisiin johtajiin kuuluvan Abdullahin lausunto mukaili vanhaa uskomusta, jonka mukaan muita uskontoja kuin islamia ei voida harjoittaa alueella.
Lausunnon antaja ei ole kuka tahansa, vaan Saudi-Arabian suurmufti on korkein uskonnollisen lain tulkitsija tässä sunnimuslimien kuningaskunnassa. Hän on myös Uleman (islamin tutkijat) korkeimman neuvoston (Supreme Council of Ulema) johtaja ja ”pysyvän tieteellisen tutkimuksen” (Standing Commitee for Scientific Research) johtaja sekä fatwojen laatija. Fatwa on islamilainen oikeudellinen lausunto tai julistus.
Kuvaitin parlamentin jäsen sanoi viime kuussa haluavansa kieltää kirkkojen ja ei-islamilaisten palvontapaikkojen rakentamisen Persianlahden maissa.
Osama Al-Munawer kirjoitti Twitter-viestissään esittävänsä lakiehdotuksen, jossa vaaditaan poistamaan kaikki kirkot maasta. Myöhemmin hän selitti, että olemassa olevat kirkot pysyisivät, mutta uusien ei-islamilaisten hartauspaikkojen rakentaminen olisi kiellettävä.
Lähde: Arabian business -verkkosivut
http://www.arabianbusiness.com/destroy-all-churches-in-gulf-says-saudi-grand-mufti-450002.html
Kaikki kirkon on tuhottava Persianlahdelta, sanoo suurmufti
ihmisoikeus
0
114
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.136809Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48642- 70619
- 81571
- 39529
- 46510
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36485- 94472
- 21468
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja263458Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37411Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.86396Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80395- 21392
Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U33391- 13385
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24376- 29374