Taitaapi aihealue olla suhteellisen oikea, ja en oikein muualtakaan keksinyt kysyä (lakimiehiä lukuunottamatta, se tulkoon seuraavaksi jos en apua täältä löydä)..
Elikäs. Omistan 1/3 entisestä kotitalosta sisarusteni kanssa, perintönä sen saimme. En alunperinkään erityisen kiinnostunut ollut, mutta nyt olen muuttamassa ulkomaille ja tahtoisin osuudestani mahdollisimman pian ja helposti eroon.
Talo on rakennettu vuokratontille, joten kyseessä ei ole maata, vain homeinen talo, jossa on 2h k kph. Eli arvo ei ole erityisen suuri, tarkasta summasta ei ole mitään hajua.
Talon arvo ilmeisesti pitäisi selvittää, ennen kuin voin luopua siitä (lahjaveron takia)? Vai voinko myydä osuuteni sisaruksilleni esim. 1 €:lla? Oon ihan ulalla näistä asioista!
Osuus kotitalosta sisarukselle... Miten?
Talohaluton
2
220
Vastaukset
- jotain aluksi
Pnko se pesä jo jaettu vai onko niin että omistat kolmannaksen pesästä, et talosta. Jos omistat talosta niin vuokratontin kauppakin on kiinteistökauppa. Jos olette keskenänne sovussa niin arvona voi käyttää perukirja-arvoa huoletta.
Maksun käytännönjärjestelyyn mielikuvitus keksii mitä hyvänsä tylsän velkakirjan lisäksi.- Talohaluton
Kiitos vastauksestasi!
Nähtävästi se pesä on jaettu. Sovussa ollaan, joten sen suhteen ei tule ongelmia ainakaan.. Pitääpäs alkaa suunnittelemaan hommia sitten tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863587Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921919Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871753- 1441612
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651468- 1621463
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur961416Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671381Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001314- 861277