Corsodyl, värjäytyminen

Mustahammas

Olen 52-vuotia tupakoiva nainen. Minulla todettiin parodontiitti noin kaksi vuotta sitten. Kurja juttu, kun hampaani ovat muutoin loistavassa kunnossa.
Nyt käyn säännöllisesti hammashoitolassa puhdistuttamassa hampaani.
Lääkäri määräsi minua purskuttelemaan suutani Corsodyl-lioksella kolmen kuukauden välein noin kolmen viikon ajan. Hammaslankaa ja hammasväliharjoja käytän myös.
Tuo Corsodyl on muuten ollut hyvä aine mutta se että jo pari-kolme viikkoa hampaitten puhdistamisen jälkeen hammasvälit ovat pahasti tummentuneet. Kun hoitaja on ensin riipinyt kaikki kuonat hampaitteni pinnalta, minun on todellakin aloitettava heti Corsodyl kuuri kipeiden ikenieni vuoksi.
Varsinkin edestä alahampaat jotka ovat vähän ristissä ovat nopeasti todella kurjan näköiset ja mustuneet. Kielikin kuurin aikana aina värjäytyy ruskeaksi:-)

Nyt viimeksi kun kävin hammashoitolassa, kysyin tummentumista ja kerroin kuinka nopeasti suuni on taas pahassa jamassa. Hammashoitaja ei oikein osannut sanoa asiaan mitään muuta kuin että hän arveli tupakan ja Corsodylin yhdessä kiihdyttävän hampaitteni värjäytymistä.
Corsodyl todellakin saattaa värjätä, mutta noin nopeasti?
Onko kenelläkään tietoa ja vastaavaa kokemusta asiasta, vai onko mun sylkeni ja suun joku entsyymitoiminta jotenkin poikkeuksellinen.

15

6950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8Khho

Taitaa olla Corsodylin yleisiä ominaisuuksia. Minullakin alahampaiden välit tummentuivat ja piti käydä suuhygienistillä puhdistuttamassa vaikka vain viiden päivän kuuri olikin. Enkä siis edes polta.

• Mustahammas

Voi äly sitten! Olen tuomittu käyttämään Corsodyliä lopun ikäni, vaikka parodonttiini havaittiinkin jo alkuvaiheessaan.
      Decapinol olisi aine joka ei kaiketi värjää, mutta 200 ml sitä maksaa melkein 20 euroa. Se riittäisi kaksi kertaa päivässä käytettynä vain kymmenen päivän ajan.
      Virosta Decapinolia saisi hammashoitajan tiedon mukaan edullisemmin.

• BM

Minulle hammaslääkäri suositteli käytettäväksi Corsodyl-tahnaa kahden viikon ajan kahdesti päivässä, koska hammasvälini ovat tulehtuneet. Kolmen viikon päästä menen hammaslääkärille takaisin ja silloin sanoi puhdistavansa hampaat. Pelottaa vain, olenko nyt sitten kolme viikkoa ruskeahampainen? Ja oliko niin, että tuota ei huuhdella vedellä pois?

• Tosi huolestunut

Minulla myös Corsodyle kuuri kaksi kertaa kuukauden välein on tumenntanut hampaani. Ei onneksi tummenna eteen laitettua siltaa. Onko näitä Corsodylen tummentamia hampaita mahdollista "valkaista" eli saattaa entisen normaalin värisiksi.

• shg

Nyt kun sulla on aloitettu säännöllinen hoito ja parodontiitti olettavasti hallinassa, niin kokeileppa Paroex-suuvettä. Sama vaikuttava aine, mutta ei värjää niin pahasti. Corsodyl on hoidon alussa erittäin hyvä, mutta mielestäni jatkohoidossa Paroex riittää. Tietenkin hammaslääkärin kanssa kannattaa myös neuvotella suuveden vaihdosta.

• Mustahammas

Paroexiä ostin jo, mutta seuraava lääkärillä käynti on vasta syyskuun alussa. Kuulen varmaankin silloin onko parodontiitti saatu hallintaan. Epäilen vahvasti tilannettani, koskapa en kertakaikkiaan pysty olemaan kolmea kuukautta ilman Corsodylillä purskuttelua, vaikka semmoisen rytmin hammaaslääkäri mulle muinoin määräsi. Ikeneet kipeytyvät/tulehtuvat ja vetäytyvät pahasti. Saisinpa tuon tupakoinnin loppumaan.

Corsodylissä vaikuttavana aineena on 2mg/ml klooriheksidiiniglykonaattia ja Paroexissä 1,2 mg/ml. Liekö ero tehon kannalta huomattava.

Ajattelin käyttää noita kahta nyt rinnakkain tai vuorotellen ja useammin kuin lääkäri suositteli.
        Ps. Lääkäri sanoi kans, että kyllä Corsodyliä voi käyttää vaikka jatkuvasti, mutta ruoka rupeaa maistumaan omituiselta.

• _tohtori_

Corsodyl -värjäymät saa shg puhdistuksella pois.

• " värjätty "

Ja se maksaa, paljonko. Kertoisitko sen vielä ja tekeekö suuhygienistit sen vai hammaslääkäri.

• Mustahammas
        " värjätty " kirjoitti:

Ja se maksaa, paljonko. Kertoisitko sen vielä ja tekeekö suuhygienistit sen vai hammaslääkäri.

Terveyskeskuksen hammashoitaja puhdisti just mun hampaani hammaskivestä täydellisesti tuon parodontiitin takia (rapsutti tms. ja laserilla loput). Siinä samalla lähti tummentumat ja hintaa tälle käynnille terveyskeskuksessa tuli nyt 35 euroa.
        Nyt mua taas vähän aikaa "saa hymyilyttää"!

• Peeniksen hinta

No se maksaa 0 euroa,menet vaan ja otat ensimmäiseltä vastaantulevalta mieheltä suihin,niin hän varmasti on halukas luovutamaan spermaansa ilmai seksi.

• shg&++
      • Mustahammas

Tuo Hextril se oli josta hammashoitaja kans puhui, mutta hän ei millään muistanut aineen oikeaa nimeä. Sanoi sen Hex-alun, mutta loppuosa nimestä meni pieleen. Hän sanoi sen olevan punaista litkua. No, Paroexiä sit ostin, kun sekin on punaista litkua.
        Jees! Siis Hextril. Kaipa uskallan ennen syksyllä olevaa hampulääkäriä kokeilla tuotakin.
        Tuhannet kiitokset!

• fvghjkl

Itsellenkin määrättiin sitä viisaudenhampaiden takia, mutta kun luin tummentumista en ole käyttänyt. Jos peset hampaita edelleen normaalisti niin hammastahna nopeuttaa tummumista. Eli kannattaa pestä illalla hampaat ja aamulla käyttää suuvettä. Mutta tummumien pitäisi lähteä hammaslääkärin puhdistuksessa.

• Mustahammas

Olen nyt aloittanut taiteilun hammastahnan ja suuvesien välillä.
        Illalla hyvissä ajoin pesen hampaani huolellisesti. Telkkua katsellessani sitten rassaan hammasväliharjalla ja hammaslangalla suutani. Jos ja kun käyn vielä tupakalla tuon kaiken jälkeen, niin ainakin vielä ennen suuvettä purskutan hampaani huolellisesti vedellä. Vasta pari kolme tuntia hammastahnapesun jälkeen käytän suuvettä. Aamulla on vähän hankalampaa toteuttaa tuota kuviota, jos pesee tahnalla hampaansa.
        Pyrin myös siihen etten suuveden käytön jälkeen enää kulauta kurkkuuni edes vettä ainakaan puoleen tuntiin.
        Nyt pynttään itseni kaupunkia kiertävälle radalle ja käyn apoteekeissa kyselemässä Hextriliä.

Kessuttelu pitää saada loppumaan. Tärväytyy siihen rahaakin kaiken muun lisäksi.

Ps. Yöllä näin unta, että mun kaikki etuhampaani roikkuivat irtaallaan jonkun suolenpätkän päässä. Olin myös tietävinäni ettei se suoni saa katketa, koska muuten niitä hampaita ei enää saa millään kiinnitettyä takaisin. Yritin tunkea hampaita takaisin paikoilleen ja ne upposivat ikeniin kuin sulaan voihin, mutta pullahtivat ulos taas heti kun irrotin. Pikkuinen paniikki! HuhHuh!
        Ei paljo naurata! :-D

• Mustahammas

Pakko toitottaa onneani!
      Otin ja tilasin Decapinol suuvettä, kun sitä ei paikallisista apteekeista herunut. Ei herunut tuota Hextriliäkään, jota myös tilasin.
      Decapinol maksaa aikalailla muihin verraten, mutta ajattelin: Jos on varaa pilata mm. hampaansa tupakalla, pitää olla varaa kunnon suuveteenkin.

Nyt viikon tunnollisen käytön jälkeen ikenet ja koko kalusto on aivan muuta kuin ennen. Parodonttiiniani se ei tietenkään mihinkään enää pysty poistamaan, mutta ientulehdus on nyt tipotiessään ja ikenet eivät ole aivan korviin asti enää vetäytyneet (ainakin tuntemukseni mukaan ientulehdus on poissa, Mitähän mieltä hamputohtori lieneekään).
      Onneton tunari/luuseri olen, kun en saa tupakointia loppumaan vaikka tilanteeni on jo tämä. Akalla on (ollut) valkoiset helmet hampaiden tilalla ja tupakalla olen kaiken kauheuden saanut "helmilleni" aikaan.
      Decapinol ei värjää kieltä eikä hampaita. Wautsi!

Seuraavaksi kokeilen tuota Hextriliä, mut sit mun täytyy "tieteellisessä" kokeilussani huomioida se, että Dacan jäljiltä suu on jo paremmassa kunnossa.

Tämä ei ole mainos! Tämä on vain oma kokemukseni ja me kaikki olemme yksilöitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe