Kokemuksia vatsanmuotoiluleikkauksesta..

RöllykkäNapainen

Eli kävin maanantaina konsultaatiossa vaysanmuotileikkauksen suhteen. Rahat alkaa olla kasassam ja olin ajatellut että aikatauluihini sopisi leikkaus huhtikuun loppupuolelle. MUTTA, konsultaatiossa selvisi että aurinkoa ei saa ottaa arville 3kk:teen, joka tarkoittaa sitä että tulevana kesänä en voisi bikineissä olla, sillä napaa joudutaan sirrtämään, eli siihen tulisi arvet. Muutenkin kuulemma turvotus voi kestää todella pitkään. Jäin sitten miettimään että onkohan fiksua näin ennen kesää mennä laikkaukseen? Ettei koko kesä menisi piloille. Tosin en minä tälläkään mahalla bikineitä kehtaa käyttää, mutta jo tietoisuus siitä että vatsalta on löysät nahkat pois, houkuttelisi näin vuosien jälkeen käyttämään bikineitä :-D
Ja senhän siis navan ympärillä oleva arpi estää. Ja muutenkin mietin että jos turvotus kestää pitkään, niin meneekö piloille tämä lyhyt kesäkautemme.

Kaipaisin kokemuksia teiltä ketkä ovat leikkauksen käyneet läpi, mihin vuodenaikaan kävit? Kauan turvotusta kesti, ja kauan oli kipeä...Ym.?

31

1423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saara 12

Mut on leikattu viime vuoden heinäkuussa Suomessa ,otin sen asenteen että tämä on mun yksi kesä loppuelämästä .Olin tietty rannalla shortsit ja t-paita päällä .
      Omasta kokemusksesta suosittelen toimenpidettä Suomessa,mulla tuli puolen vuoden kudosnesteen kertyminen vatsaan, jota jouduin käydä poistamassa kerran viikossa.
      Ja se ei todellakaan olisi ollut mahdollista jos mut olisi leikelty Virossa.Se on niin yksilöllistä mitä leikkauksen jälkeen voi tulla.

• Yh-äippyli

Ap; Kuinka paljon olet säästänyt ko;toimenpidettä varten ja missä sinut tullaan leikkaamaan?

Saatko mennä uimaan kesällä ja jos se onnistuu niin en näkisi mitään syytä siirtää leikkausta syksyyn.

Itse vasta olen aloittanut rahan säästön leikkausta varten ja tieni loppumaaliin kestää koska olen vähävarainen yh äippä.
      Mutta päämäärääni pääsemiseksi joskus en aijo kyllä luovuttaa..

Itse menaan mennä heti kun rahat ovat koossa oli vuodenaika sitten mikä tahansa.

• Röllykkänapainen

Olen menossa leikkaukseen 28.4 The Lookin kautta!

• Röllykkänapainen

Ja leikkaus maksaa n. 3500€..

• Yh-äippyli

Hei Röllykkänapainen; Onnea että päätit mennä heti leikkaukseen!

Olen niin iloinen puolestasi ja kyllä minäkin vielä siihen pääsen.
        Kerrothan miten sinulla meni ja pidän peukkuja uuteen sileään mahaasi! =)

• Röllykkänapainen

Kiitos vaan!! :-)

Kertoilen kyllä kuulumiset :-)
      Ja tzemppiä sinulle säästämiseen!! (minä myös muuten yh-äippä) :-)

• ex massuläpykkä

moi! mulle tehtiin tuo leikkaus 5 vuotta sitten kunnallisella puolella :) menin terkkarille kertomaan että vihaan sitä lörpykkää enkä kehtaa missään liikkua sen kanssa uimassa tai saunassa, se hiostui sieltä alta ja oli kamala kaikin puolin. täynnä raskausarpia ristiin rastiin. Sain lähetteen eteenpäin ja puolen vuoden odotuksen jälkeen leikattiin koko vatsan levyinen suikale ja 10 cm korkea, napaa siirrettiin 10 cm. maksoi kaikineen kuluineen n. 250€ ihanaa!

• Röllätön

Mut leikattiin viimevuoden kesäkuussa.Kylkiin tehtiin rasvaimu samalla ja vatsalihakset kiristettiin.Löysä nahka leikattiin pois.Kyseisen abdominoplastian jälkeen olin helevatin onnellinen että heräsin Suomesta enkä rajan toiselta puolelta.Alkuun suunnittelin kans Tallinaan menoa mutta näin jälkikäteen olen onnellinen että olin varmasti turvallisissa käsissä ja ihmisten ympäröimänä jotka ymmärsivät minua omalla kielelläni. Kamalinta olisi ollut lähteä seuraavana päivänä matkustamaan...puolen tunnin automatka kotiin oli melkoisen tuskainen vaikkakin olin varmasti lääkitty hyvin. Koin itse että hintaero ei ihan niin iso ollut että olisi kannattunut mennä Tallinaan.

• etureppu pois

Voisitteko laittaa hintatietoja mitä kullekin tuli ko. operaatio maksamaan?
      Itsellä olis tarvetta leikkauttaa tuo etureppu mutta olen ymmärtänyt että hinta on tosi suolainen.

• Yh-äippyli

Tämä on muuten niin tuskauttavaa kun olen kaikki-tänne-heti....ihminen ja en millään jaksaisi odottaa leikkaukseen pääsyä!

Mutta kun summaa ei ole vielä kasassa niin on vaan pakko kärvistellä.

Mites muuten kun te joille on tehty toi muotoilu leikkaus niin niitä on ilman navan ja navalla niin kumpaa olette itse valinneet?

Entä onko tosiaan niin että masusta tulee yhtäjatkoinen pötkylä?

Siis kun nyt mulla sillä alhaalla on kamala "pussi" vai miksiköhän sitä voisi kutsua mutta irto nahkaa on myös kyljissä ja navan ala että yläpuolella niin sitä vaan mietin ett saankohan minä ikinä masuni yhtenä pötkelöksi.

Entä onko joku leikkauttanut allejansa pois taikka reisistä ylimääräiset lirpakkeet?

Olen sitäkin nyt yrittänyt tutkailla netissä mutta Virolaisilla klinikoilla ei niistä kohdista valitettavasti puhuta yhtään mitään!

Mulla on huomenna lääkäri aika joka laittaa kunnalliseen puoleen menemään leikkauspyynnön ,mutta en tiedä kannattaakohan mun mennä kunnalliseen koska joku täällä kirjoitti joka oli ollut kunnallisella että mahasta otettiin 10cm korkeudeltaan vatsanpituisesti se "lirpake pois!"

Ja toisaalta mietin että kun olen laihtunut -60kg niin jos mulla otetaan vaan alhaalta kanssa se sama 10cm pois ja kaikkialle muualle jätetään niin mun mahahan olisi vielä kun löysä pussi.

Mun mielestäni kunnallisella puolella korjataan vaan terveydellisistä syistä eikä kauneudellisista eli mä en olisi kyllä tyytyväinen lopputulokseen.

Korjatkaa vaan jos olen väärässä..

Käyn päivittäin lukemassa tätä ketjua, onko tullut uusia viestejä...

• Röllätön

Abdominoplastia ja rasvaimu ulkoreisistä ja kyljistä...tukivaate ja loistava jälkihoito Tampereella vajaa 7000€. Nahkalirpakkeet pois ja uusi napa = loistava lopputulos :)

• Krista84

Minut leikattu Virossa ja todella hyvä kokemus. 20cm lähti nahkaa, kiristettiin vatsalihakset, napaa siirrettiin, ja sekä ala- että ylävatsan rasvaimu vielä päälle. Haava oli tosi siisti, ja lähti paranemaan tosi hyvin. Sektio tuntui minusta pahemmalle kuin abdominoplastia. Ja edellisille tiedoksi, minua ei ainakaan seuraavana aamuna päästetty vielä lähtemään näin ison leikkauksen jälkeen ;)

• Pitääköhän miettiä

Minulla on vähän hassu tilanne. Aikanaan kun kävin implanttien laitossa Virossa, olisin saanut kohtuuhinnalla samalla reissulla vatsan korjauksenkin ja sitä varten tehtiin jo suunnitelmat konsultaatiokäynnillä. Rahakin sitä varten oli tilillä, mutta elämänolosuhteitteni vuoksi en voinut ottaa pidempää sairauslomaa ja vatsaoperaatio jätettiin pois. Sittemmin nuo rahat tuli "syötyä" eli meni muuhun käyttöön ja tuudittauduin uskoon ettei kyseistä leikkausta enää tehtäisi koskaan. Nyt onkin siitä hassu tilanne että pankkitilille on kertynyt lähes se summa jolla abdominoplastian saisi teetettyä Virossa samalla pätevällä lääkärillä vaikka hinta olisikin nyt kalliimpi yksittäin tehtynä. Pitääköhän alkaa miettiä tuon "rahastajanlaukun" hävittämistä ihan tosissaan.

• Röllykkänapainen

Huomenia!!!

Kotiuduin eilen Virosta!! Sileävatsaisena!! :-))))
      Leikkaus meni hyvin ja muutenkin olin ihan tyytyväinen sairaalaan. Jotain pieniä eroavaisuuksia toki on, verrattuna suomen sairaaloihin. Mutta osasin sitä odottaakin.
      Hygienia taso(hoitajien käsien desinfiointi) todella vähäistä, suomen sairaaloihin verrattuna. Mutta muuten tilat siistit ja toimivat. Hoitajat mukavia, ymmärtävät suomea.
      MInulla melkoisesti matkaa helsinkiin josta lautta lähtee, joten aamuyöstä lähdettiin matkaan ja tallinnassa oltiin aamupäivällä. Leikkaukseen pääsin n. klo 13, joten olin jo aika nuutunut kun edellisenä iltana oli saanut syödä viimeksi. Tämä väli siis jäi kohtuuttoman pitkäksi, mutta minkäs teet. Leikkauksen jälkeinen herätys oli karmiva!!! Olin TODELLA kipeä ja pahoivoiva. Pahoinvointi lääkettä sain, samoin vahvaa kipulääkettä. Kipulääkkeestä narkoosista olin sekaisin kuin seinäkello ja heräämössä vierähtikin lähemmäs kolme tuntia. Sitten patistiviat ylös, ja voin kertoa että koville otii. Kipu oli kamalaa, mutta istumaan oli noustava. Jalat ei kantaneet ja huimasi. Pyörätuolilla veivät omaan huoneeseen, jossa makasin koko illan ja torkuin. Välillä hoitaja toi kipulääkettä lisää. Onneksi minulla oli rakas ystävä tukihenkilönä mukana, muuten olisi tuntunut aika kurjalta. Ajattelin siinä kyllä illalla että mitä olen mennyt tekemään itselleni. Olin siis niin kipeä. Ihan itku tuli kun ajattelin että seuraavana päivänä pitää jaksaa/pystyä lähtemään satamaan ja matkiustaa laivassa pari tuntia bussissa kolme tuntia. Olin varma ettei minusta siihen ole. Jotenkin oli pakokauhuinen ja pelokas olo että pitääkö jäädä tänne tallinnaan. Yö meni ihan hyvin ja kas, seuraavana aamuna pomppasin pystyyn ja kipu oli HUOMATTAVASTI vähäisempää. Kävin suihkussa ja hoitaja vaihtoi siteet. Oikeastaan liikkellä olo tuntui parmmalta kuin makaaminen :-) Taksilla lähdettiin aamupäivällä satamaan ja laivalle ja kaikki meni paremmin kuin hyvin. Kävin ostoksilla taxfree kaupassa, eikä kipuja oikeastaan edes ollut. Toki kävely hidasta ja selkä hieman kumarassa, mutta sen kanssa kyllä pärjäili. Kotimatka meni kaikkinensa todella hyvin ja ystävä huolehti mun matkatavaraoista.
      Ja vatsa näytti sileätlä jo seuraavana aamuna...Huomattava ero vanhaan!!!
      Ja nyt siis kotona ja toipumista pikkuhiljaa!! Särkyä ei juurikaan enää olen, ainoastaan liikeelle lähdössä koskee esim. istumaan nousu.

Joten tzemppiä vaan kaikille ketkä ks. leikkaukseen ovat menossa :-))) Ja mukavaa vappua!!

• melkein kuollut

kävin itse virossa minulle tehtii selkeä hoitovirhe jonka seurauksena sain kaksi veritulppaa keuhkoihin ja jouduin teholle..kertoivat etten selviä...omaiset tulivat viroon hyvästelemään...olin todella onnekas kun selviydyin..eivät todella tee niin hyvää työtä ja toivoo vain ettei mitään tapahdu..nyt tiedän että on paskapuhetta että viron klinikat olisivat saman tasoisisa kuin suomessa..toki moni voi selvitä ilman ongelmia,mutta en enää ikinä ottaisi sitä riskiä..kyllä sitä kauhisteltiin suomessa että miten ne voi noin tehdä...ja jouduin maksamaan kuljetuksen suomen sairaalaan 2500 euroa. toki en voi kaikista viron kilinkoista puhua,mutta kuulemma samoin toimivat,vaikka vakuuttelevatkin muuta.. itse kävin siis villa medicassa, pärnussa...en suosittele.. jälkikään ei ole siistiä ja minulle jää nyt sitten ikuisesti epämuodostunut maha ja kovaa arpikudosta mahaan joka näkyy ja tuntuu myöskin.. suomessa ollaan huolellisempia..toki en halua mitenkään sanoa siis että kaikki klinikat virossa olisi huonoja..mutta ainakin tämä ja olen nyt jälkikäteen kuullut muistakin samantapaisista...

• tottavaitarua.?

Hmmm. Jos tarinasi on tosi melkein kuollut, niin miksi tapahtumastasi ei ole uutisoitu. Uutiskynnys Suomen ulkopuolella tehdyissä
        leikkauksissa, kun on todella matala. Uutisoitiinhan (voice.fi) siitäkin, kun joku kertoi olleensa erittäin tyytyväinen, kunnes laihtui 10 kg. En tiedä uskonko sinua? Oma naapurini kuoli Suomessa tehdyn rutiinitoimenpiteen (suonikohjut) jälkeen. Kukaan ei uutisoinut...

• Roikuvamaha

Kuka sut leikele ,olenkin menossa viroon leikamaan.Olisi hyvää tiedä.

• Roikuvamaha

Kuka sut leikele ,olenkin menossa viroon leikamaan.Olisi hyvää tiedä.

• Kaunis aina

Kauneudella on kova hinta :)

• Yh-äippyli

Mä menen nyt rahatilanteen takia kunnalliselle puolella laittauttamaan ton lirpakkeeni mahastani pois ja mulla on heinäkuun alussa kirurgiaika jossa katsotaan mistä leikataan, uskon ettei leikkaa vatsaa, alleja ja mun reisiä eli säästän nyt koko ajan koska uskon että joudun menemään Viroon sit että saan sellaisen lopputuloksen johon olen itse tyytyväinen!

Mut mielenkiinnolla odotan Suomen kirurgin tapaamista ja kommenttia että mistä leikataan.

Tosin sen tapaamisen jälkeen pitää odottaa vielä millaisia leikkuri jonoja on sairaalassa eli kaipa vasta mun tuurilla pääsen leikkuupöydälle joulukuussa, mut katotaan.

Kertoilen tänne miten meni tapaaminen.

PS; Aijon kyllä laitattaa uudet rinnatkin, mutta sen teen Virossa kun kassa antaa myöden ja mun rauta arvot joissa on nyt tekemistä että saan ne nousuun vaikka nyt ne on jo onneksi 102 mut viel pitäis saada nostettua ett kaikki menis hyvin..

Onnea kaikille jo leikellyille ja sinne menossa oleville sekä siitä suunnitteleville.

Mahtaakohan muuten olla hinnassa eroa jos tilaa Viroon ajan Suomea puhuen taikka Viroa puhuen?
      Jos joku tietää niin olisi kiva tietää..

Itse osaan hieman puhua Viroa (ja ymmärrän kyllä melkein kaiken kun mulle puhutaan Viroa, mut mun Virolainen mies tietysti osaa kuin vettä vaan...)

• Rahastajanlaukku

Toivottavasti pääset mahasi leikkaukseen. Minulle julkisen puolen plastiikkakirurgi totesi että olen liian hoikka päästäkseni julkiselle puolelle (BMI 33) vaikka tuo "rahastajanlaukkuni" roikkuukin istuessa runsaasti reisillä. Seisoessakin peittää melkein näkymän alapäähän. Kun vielä olen huolehtinut "laukustani" niin on ollut vain lievää tulehdusta siellä poimun alla eikä se riitä leikkauksen perusteeksi.

• Hinnoista

Suomen ja Viron hinnassa ei juuri eroa rintojen leikkauksessa...jos edullista hakee

• Valitsehuolella

Suomessa on myös paikkoja, joissa hinta on hieman Viroa kalliimpi. Siellä potilaat eivät yövy sairaalassa vaan kotiutetaan heti. Siellä ei myöskään tarvitse käydä leikkausta edeltävissä tutkimuksissa joiden olisi tarkoitus kertoa leikkauskelpoisuudesta. Potilaan vastuulla on varoa yrityksiä, jotka säästävät väärissä paikoissa.

• Hinnat

Jep. Uskomatonta tuo hintataso. Ei pelkästästään, että Suomessa ollaan samalla tasolla kuin Virossa niin osa leikkauksista on jo halvempia Suomessa. Katselin nimittäin yläluomileikkausten hintoja. Luulisi että Viron palkkat kuitenkin pienempiä kuin Suomessa.

Mitä tulee tuohon lähes Virossa kuolleeseen niin varmaan samaa vois sattua Suomessakin. Ilmeisesti pitkä nukutus ja sen jälkeen makuulle pitkään niin ei mikään ihme että veritulppia tulee. No ei kai sitä puudutuksessakaan voinut tehdä. Mutta kuitenkin, kyllä riskejä on

• ........
        Hinnat kirjoitti:

Jep. Uskomatonta tuo hintataso. Ei pelkästästään, että Suomessa ollaan samalla tasolla kuin Virossa niin osa leikkauksista on jo halvempia Suomessa. Katselin nimittäin yläluomileikkausten hintoja. Luulisi että Viron palkkat kuitenkin pienempiä kuin Suomessa.

Mitä tulee tuohon lähes Virossa kuolleeseen niin varmaan samaa vois sattua Suomessakin. Ilmeisesti pitkä nukutus ja sen jälkeen makuulle pitkään niin ei mikään ihme että veritulppia tulee. No ei kai sitä puudutuksessakaan voinut tehdä. Mutta kuitenkin, kyllä riskejä on

Yläluomileikkausten hinta onkin jonkinlainen kummajainen. Yksi hyvänlaatuinen klinikka Suomessa pystyy tarjoamaan halpoja leikkauksia kun muut suomalaiset ja virolaiset laskuttavat useita satasia korkeampaa hintaa. Eikä nuo edullisella hinnalla tehdyt leikkaukset ole mitään sekundaa.

Veritulppariski voi olla missä tahansa leikkauksessa ja missä tahansa maailmassa ellei niiden torjuntaan kiinnitetä huomiota. Eräät lääkkeet nostaa veritulppariskiä ja ne pitää osata lopettaa hyvissä ajoin ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeenkin ehkäisevää hoitoa on annettava jos ei pysty liikkumaan riittävästi. Olen ollut viime vuosina parissakin isossa leikkauksessa jossa sängyssä on joutunut makaamaan pitkään. Tällöin on käytetty verenohennuslääkkeitä pistoksina vielä kotonakin. Lisäksi viikkoja ennen leikkausta on lopetettu riskilääkkeiden käyttö.

• veritulppariski?

Joutuuko implanttileikkauksen jälkeen käyttään verenohennuspistoksia, jos nukutetaan ja makaa yön yli paikoillaan siis ei lähde heti liikkeellä. Vai onko siinä riskiä veritulppaan? e-pillerit kai lisää.

• Harvoin tarvetta

Implanttien laitto on yleensä niin nopea leikkaus ettei se vaadi erityistä verenohennuslääkitystä. Todennäköisesti luonnolliset tarpeet pakottaa vessaan leikkauksen jälkeen ja illalla ennen nukkumaan menoa joten jalkojenkin verenkierto elpyy kuten normaalielämässäkin. Eihän tavallisessa flunssassakaan maatessa tarvita verenohennuslääkkeitä vaikka sängyssä maataan paljon enemmän kuin normaalipäivänä.

Tällaisissa lyhyissä leikkauksissa veritulppariskiä nostaa ilmeisesti leikkauksessa syntyvät pienet tulpan alut jos niitä syntyy verenkiertoon.

• Riski pieni

Nukutus on suhteellisen turvallinen. Riski kuolla yleisanestesian eli nukutus vuoksi on terveellä 1/100 000. Mikä onkaan riski lentämisen suhteen?

• lentämisen riski

Lentämisessä riski pienempi. Vuonna 2010 yksi lento 1,6 miljoonasta päättyi kuolemaan johtaneeseen onnettomuuteen. Mutta veritulpan voi siinäkin saada.

• veritulpan alut?

´'Tällaisissa lyhyissä leikkauksissa veritulppariskiä nostaa ilmeisesti leikkauksessa syntyvät pienet tulpan alut jos niitä syntyy verenkiertoon.'

Mitä toi tarkoittaa? Oli tossa aiemmin.

• hyytymistä

Nukutuksessa tehtävissä toimenpiteissä veri ei kierrä varsinkaan jalkojen laskimoissa kunnolla, kun lihakset eivät pumppaa verta eteenpäin.Tällöin voi muodostua hyytymiä eli laskimoveritulppia ja nämä voivat joskus kulkeutua keuhkojen verenkiertoon eli aiheuttavta keuhkoveritulpan, joka onkin sitten vaaraallinen tilanne. Tälläinen on harvinaista rintaleikkauksissa, mutta jos on riskitekijöitä (tavallisin juuri e-pillerit) niin sitten voidaan käyttää veren hyytymistä estävää lääkitystä eli juuri ne ihon alle sairaalassa ja myöhemmin itse kotona pistettävät piikit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      149
      2169
    2. 121
      1465
    3. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      336
      1270
    4. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1190
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      65
      1185
    6. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      3
      1171
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1159
    8. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1109
    9. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      99
      978
    10. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      967
    Aihe