Miksi suomalaiset ovat rasisteja?

Huolestunut_Mamu

Tämä maa kun on niin rasismin läpitunkema. Tämäkin palsta oikein tihkuu vihaa, etenkin muslimeja kohtaan. Afrikkalaiset halutaan heittää takaisin Afrikkaan, romanit ulos, kaikki musta tuntuu olevan pahasta. Ihmiset ovat kuitenkin tasa-arvoisia! Mikä ihme suomalaisia meidän kulttuurissamme pelottaa. Minä sanon, että monilla rasisteilla menee vaan itse huonosti. Tosiasiassa maahanmuuttajat kun ovat menestyneet aika hyvin. Moni rasisti taas on työttömänä.

81

3931

    Vastaukset

    • iso d

      varsinkin somalit ovat oikea menestystarina. he ovat menestyneet häikäisevän loistavasti jokaisessa maassa, johon ovat asettuneet. somaliastakin on tulossa turistiparatiisi, ja maailman talouden veturi!

      teidän kulttuurissanne ei peloita mikään. kunhan ette harrasta sitä perseilyä tällä pallonpuoliskolla.

      • Saaaaaaa

        Olen ite nuori nainen, joka on ulkomalainen. Jos puhun tosta asiasta, olen ite nähnyt jotkut, jotka ovat rasisteja. Harvinaisuudet ovat vanhuksia ja kyll ei mun mieleni kukaan olisi vastannut, niile. Aina kunnioitan, sama kun miten olisin kunnioittanut, muun vanhemmille.
        Muistan yksi mun suomalainen opetaja opetti mua tätä sana (jos sinusta olisin, hiljan).


      • Rasisti

        Rasismiaan on yhteiskuntaa koossa pitävä elementti . Ei kai kenenkään ole kieltäminen, että maailmassa vain on:
        - viisaita ja tyhmiä (siis vajaa älyisempiä)
        - kauniita ja rumia
        - onnekkaita ja epäonnisia
        - rauhaa rakastavia ja rikollisia
        -rakentavia ja rikkovia
        - kauraa ja hukka-kaiuraa

        Ei kaikkia munia pidä laittaa yhteen koriin. Mädät munat pitää erotella tallattavaksi tai niillä toki voi heitellä liberaaleja.


    • ¢

      miksi haukut ihmisiä rasisteiksi ja kiellät puhumasta vakavista asioista.

      • "Miksi haukut ihmisiä"!

        Etköhän sinä ole juuri paras asiantuntija tähän vastaamaan!

        T. Hirviö-idiootti


      • Mover kirjoitti:

        "Miksi haukut ihmisiä"!

        Etköhän sinä ole juuri paras asiantuntija tähän vastaamaan!

        T. Hirviö-idiootti

        sinulta ei ole mitään kysytty.

        Et osaa vastata asiallisesti mihinkään. Häiriköit täällä poistelemalla toisten kirjoituksia ja vääristelet lakeja.


      • no_vittu kirjoitti:

        sinulta ei ole mitään kysytty.

        Et osaa vastata asiallisesti mihinkään. Häiriköit täällä poistelemalla toisten kirjoituksia ja vääristelet lakeja.

        Sinulta taas jos jotain kysyy, niin ei saa vastausta (ainakaan esitettyyn kysymykseen)!!!

        Totta, duunini on olla häirköiden häirikkö.

        Et tunnu nauttivan siitä, että häiriköintiäsi häiriköidään?

        Ehkä se antaa sinua kalpeaa tuntumaa siitä, miltä oma häiriköintisi saattaa täällä monesta muusta tuntua.


      • DJK391
        Mover kirjoitti:

        Sinulta taas jos jotain kysyy, niin ei saa vastausta (ainakaan esitettyyn kysymykseen)!!!

        Totta, duunini on olla häirköiden häirikkö.

        Et tunnu nauttivan siitä, että häiriköintiäsi häiriköidään?

        Ehkä se antaa sinua kalpeaa tuntumaa siitä, miltä oma häiriköintisi saattaa täällä monesta muusta tuntua.

        @Mover saako kysyä miksi vitussa teit palstan kun kerta häiriköit ja kirjotat paskaa


      • DJK391 kirjoitti:

        @Mover saako kysyä miksi vitussa teit palstan kun kerta häiriköit ja kirjotat paskaa

        En siis häiriköi - vaan häiriköin häiriköitä.

        Muun muassa.

        Valitettavasti.


    • nosenytjumalauta

      Kohta ollaan ruotsalaisten tilanteessa, jossa MaMut terrorisoi kokonaisia asuinalueita...ensimmäisestä tuomiosta välitön karkoitus! Tuomiolla tarkoitan muuta kuin rikesakko. Häätäisin mielelläni myös suomalaiset rikolliset, mutta se on käytännössä hankalampi juttu...joten ei oteta enää kontolle yhtään enempää rikollisia. Työtä tekevät MaMut jatkaa yhteiskunnan tukemista niin kuin ovat alusta alkaen tehneet, mutta laiskat ja rikollisuuteen taipuvaiset loiset voisi häätää samantien. Käytän termiä MaMu kirjoituksessani, koska sana maahanmuuttaja oli liian pitkä, joten käytin lyhennettä...se ei ollut rasistinen vaan käytännöllisyyden nimissä suoritettu teko.

      • Anonyymi

        oon ite somalialainen ja oon täysin samaa mieltä sun kaa. En tajua miksi meidät kaikki pitäisi heittää, kun jotkut meistä oikeasti ei elä pelkillä kelan rahoilla.


    • Huolestunut_Mamu

      Taas se tuli todistettua! Hirveitä rasistisia hyökkäyksiä koko ketju täynnä! Mitään todisteita Mamujen väitetystä rikollisuudesta ei ole. Päinvastoin. Ja loisista puhuminen on törkeää, syyte pitäisi laittaa sellaisesta!

      Nykyään on myös muotia pilkata Profeetta Muhammedia, mutta Hän ei ollut mikään pedofiili! Mielestäni loukkaavat puheet ja kuvat islaminuskosta pitäisi kieltää ja puolet tällä palstalla riehuvista pidättää!

      • joo,joo

        Feikki.


      • Takaisinsiis

        On valehtelua ettei matut tee laittomuuksia tai käyttäydy sopimattomasti, siitä on ikäviäkin todisteita. Pedofilia, huumeet, verot, oleskelulupakeinottelu, opiskelun karttaminen, rasismi kristinuskoa ja juutalaisuutta kohtaan ja sitten tuo valehtelu. On jo epäilyttävää talsia tänne saakka hyvän elatuksen perässä, sitä sanotaan loisimiseksi. Sitten vielä vihapuhepropelli käyntiin että suomalaiset hiljenisi kaikesta. Ruotsinkin tilannetta arvellen voisi sanoa että keskustelu ja kanssakäyminen kovapäisten matujen kanssa on turhauttavaa.


      • näintäällätänään

        Älä sekoile!

        Mitään rohvettaa ei edes ole olemassakaan.

        Ei muslimit ole mikään kieltämään täällä puhumista. Painu vittuun Suomesta.

        ET ole määräävässä asemassa tässä maassa.
        Meillä länsi maissa on olemassa demokratia. Siihen ei turvapaikka turisti pysty vaikuttamaan
        mitään.
        Demokratiassa on vapaus puhua ja kirjoittaa loisimisesta kantasuomalaisten verovaroin.

        Jo tämä ei loisioille kelpaa, niin maasta pääsee pois koska tahansa. Sitten on taas 1 loisia vähemmän.


      • Anonyymi
        Takaisinsiis kirjoitti:

        On valehtelua ettei matut tee laittomuuksia tai käyttäydy sopimattomasti, siitä on ikäviäkin todisteita. Pedofilia, huumeet, verot, oleskelulupakeinottelu, opiskelun karttaminen, rasismi kristinuskoa ja juutalaisuutta kohtaan ja sitten tuo valehtelu. On jo epäilyttävää talsia tänne saakka hyvän elatuksen perässä, sitä sanotaan loisimiseksi. Sitten vielä vihapuhepropelli käyntiin että suomalaiset hiljenisi kaikesta. Ruotsinkin tilannetta arvellen voisi sanoa että keskustelu ja kanssakäyminen kovapäisten matujen kanssa on turhauttavaa.

        hyvä satu:) melkein nukahdin


      • Anonyymi

        SINUNA EN KAUHEASTI HUUTELIS


      • Anonyymi

        olet erittäin ristiriitainen. Sanot, että ei teillä suomalaisilla ole mitään niitä mamuja vastaan, jotka tulevat suomeen ja rehellisellä työllään itseänsä elättävät, mutta sitten menet ja haukut Islamia? Etkö osaa esittää poinnttiasi loukkaamatta toisten uskontoja?


      • Anonyymi
        Takaisinsiis kirjoitti:

        On valehtelua ettei matut tee laittomuuksia tai käyttäydy sopimattomasti, siitä on ikäviäkin todisteita. Pedofilia, huumeet, verot, oleskelulupakeinottelu, opiskelun karttaminen, rasismi kristinuskoa ja juutalaisuutta kohtaan ja sitten tuo valehtelu. On jo epäilyttävää talsia tänne saakka hyvän elatuksen perässä, sitä sanotaan loisimiseksi. Sitten vielä vihapuhepropelli käyntiin että suomalaiset hiljenisi kaikesta. Ruotsinkin tilannetta arvellen voisi sanoa että keskustelu ja kanssakäyminen kovapäisten matujen kanssa on turhauttavaa.

        mutta niinhän suomalaisetkin tekee noita kaikkia? sanotte, että maassa maan tavalla, mutta sittenkun jotkut mamuista tulevat samankaltaisiksi kuin suomalaiset rikollise se onkin pelkät mamut jotka tekee rikollisuutta suomessa. pick a struggle.


      • Anonyymi
        näintäällätänään kirjoitti:

        Älä sekoile!

        Mitään rohvettaa ei edes ole olemassakaan.

        Ei muslimit ole mikään kieltämään täällä puhumista. Painu vittuun Suomesta.

        ET ole määräävässä asemassa tässä maassa.
        Meillä länsi maissa on olemassa demokratia. Siihen ei turvapaikka turisti pysty vaikuttamaan
        mitään.
        Demokratiassa on vapaus puhua ja kirjoittaa loisimisesta kantasuomalaisten verovaroin.

        Jo tämä ei loisioille kelpaa, niin maasta pääsee pois koska tahansa. Sitten on taas 1 loisia vähemmän.

        oletko kuullut sanasta kunnianloukkaus?


    • HERÄTKÄÄ JO !!!!!!!!

      SUOMALAISET OVAT "RASISTEJA" SEN VUOKSI, ETTÄ HEIDÄN TUSKALLA JA HIELLÄ HANKKIMANSA VERORAHAT SYYDETÄÄN SURUTTA MAAILMAN TUULIIN !!!!

      Tässä kin jälleen yksi hyvä esimerkki, kuinka JÄRJETÖNTÄ tuo tuhlaus on :
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012033115397999_uu.shtml

      Tuokaan asia, niinkuin somaleiden elättäminen ym. vastaavat asiat, EIVÄT kuulu suomalaisten veronmaksajien maksaa.

      Veroja tulee periä AINOASTAAN oman maan ja kansalaisten hyväksi !

      Suomen asiat ovat menneet TÄYSIN HULLUKSI !!!

      Ja päättäjät nukkuvat arvokkaissa päiväpeitoissaan, jotka nekin veronmaksajat maksoivat.

      • Anonyymi

        Kai sinä tajuat, että mekin maksamme veroja? Veroja tulee periä AINOASTAAN oman maan ja kansalaisten hyväksi? me olemme suomen kansalaisia. Me maksamme veroja niinkuin tekin.


    • sananvapaudella ...

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä!.Rasistisuudesta on tullut jo lähes kansansairaus,joka tuhoaa ihmisen...ahdasmielisesti!!. ;( Pelottavaa!!. Sananvapaus on saanut jo liikaa valtaa!!.

      • Minun mielestäni

        Suomi on Suomi muummuassa juuri sananvapauden vuoksi. Maassa, jossa ei ole sananvapautta, hallitaan pelolla.


      • huono tulevaisuus

        Sananvapaus viedään ja on jo osittain vietykin kaikilta niiltä jotka yrittävät puolustaa suomalaisuutta ja Suomen perinteisiä arvoja, omaisuutta ja päätäntävaltaa. Sananvapaus tuntuu olevan maassamme kaikilla muilla kuin perinteisiä arvoja kunnioittavilla suomalaisilla. Me emme näköjään saisi puolustaa kansalaisiamme sanallisesti millään alalla ettei tule syyte rasismista! Ei ole ihme jos perussuomalaiset saavat kannatusta, ei kukaan halua tuntea olevansa kakkosluokan kansalainen omassa maassaan. Jos jotkut ovat todellisia rasisteja niin nämä suvaitsevaisiksi itseään nimittävät. Hirveä itsesensuuri kaikkien mamujen ja muiden kuin suomen kansalaisten hyväksi. Kapina tästä tulee, toivottavasti ei sisällissota ellei näitä hulluja päättäjiä panna viralta. Pahoin pelkään että kun suomalaisten pinna palaa lopullisesti tästä syrjimisestä tulee pahaa jälkeä. Päättäjät joutuvat vastuuseen vaikka tosin he lentävät yksityiskoneillaan turvaan maasta jos alkaa tapahtua, sehän on selvä.


    • Karo88

      Näistä asioista pitäisi puhua enemmän ilman mitään rasistisia kommentteja.

      Rasistisuus tekee vain hallaa meille kaikille.
      Miksi meidän suomalaisten pitää olla niin ahdasmielisiä?

      • asdfasdf

        onks sul heittää muutamaa tonnia uuteen autoon ja kuteisiin kun omat rahat menee asuntolainaan?
        vai meneeks kaikki shkupollien ja muhisten elättämiseen?


    • aduuuu

      Ymmärrän suomalaisia kyllä hyvin. Itse olen maahanmuuttaja ja kyllä minuakin ottais päähän jos vaan tultais ja laiskoteltais. Itse olen opiskelut hoitanut ja tehnyt täällä töitä, maksanut verot niinkuin muutkin. Olen suomen kansalainen enkä ole koskaan ollut tekemisissä poliisin kanssa. Totta olen muslimi, mutten mikään äärimuslimi. Maassa maan tavalla. Harjoitan omaa uskontoani kotona, kun menen ulos käyttäydin ja toimin niinkuin suomalaiset. Olen huomannut kyllä sen, että suomalaiset suhtautuvat minuun erilaisesti, he osaavat kunnioittaa toimintaani. Ja kyllä täällä on esim. somali porukkaa, jotka tekevät rikoksia eikä viitsi tehdä töitä. Näin maahanmuuttajana minäkin heittäisin heidät pois. Toivoisin myös ettei suomalaiset tuomitse kaikkia maahanmuuttajia samalla tavalla, uskokaa pois jotkut maahanmuuttajat kunnioittavat suomea enemmän kuin itse suomalainen. Minä ainakin olen loppuelämäni kiitollinen suomelle, joka on antanut minulle toivoa ja tulevaisuutta.

    • asdfasdf

      helvetin perkele!sanotaan että suomalaisilla on huono itsetunto,sulla son perseessä älä koskaan vertaile omaa kansaas tasaarvoseks sellasten kanssa jokka on valmiita raiskaamaan ja tappamaan omaks huvikseen kun tänne pääsee,net on tasavertasia nii kauan kun ne on omas maasaan mut tänne ko tulee nii ne o vieraita ja jos ne ei toimi meiän mukaan nii ne o vihollisii!

      • asdfasdf

        jos oletat stna et ne o tasaarvosii ni miks perkele meiän pitää maksaa niihen elätys jumalauta omasta selekänahasta?!?!?!?!


      • dfrgthygtf

        kuules miss' tahansa oletkaan niin kaikki on tasaarvoisia. jos menet johonkin toiseen maahan ja sinua kohdeltaisiin samalla tavalla niin ymmartaisit.
        olet todella ennakkoluuloinen.


      • sdfvbgnhb
        asdfasdf kirjoitti:

        jos oletat stna et ne o tasaarvosii ni miks perkele meiän pitää maksaa niihen elätys jumalauta omasta selekänahasta?!?!?!?!

        ja meitsi on mamu ja vanhempani ovat maksaneet veroja 20 v joten in your face!!


    • kaikki sekaisin

      Miten nämä suomalaisia rasisteiksi haukkuvat eivät näe asian toista puolta? Jos maassamme peitellään näiden mamujen joukkoraiskauksia ja joka välissä annetaan pelkkää positiivista kuvaa kun nämä syyllistyvät rikoksiin ja haukutaan rasisteiksi suomalaisia niin ei ole ihme jos alkaa kuppi kaatua. Maassa pitäisi noudattaa maan tapoja, lakeja ja perinteitä. Miksi nämä mamujen puolella olevat ihmiset eivät tajua että jos maan syntyperäisiä kansalaisia, heidän arvojaan, ja perinteitään, suvivirret, kristinusko, isänmaallisuus ja kaikki suomalaisille tuttu ja turvalliset ja perinteiset asiat yritetään jopa kieltää niin vihahan siitä nousee, eikö näin yksinkertaista asiaa tajuta??? Miksi nämä mamut saavat ihan vapaasti levittää uskontoaan ja uhitella kansaamme eikä siitä kukaan sano mitään? Päinvastoin jos joku kansanedustaja on turvallisuudestamme ja itsemääräämisoikeutemme pienistä rippeistä huolissaan niin häntä nimitetään rasistiksi jopa puolustusministerin suulla. Täysin käsittämätöntä! Kenen puolella nämä jotkut päättäjät ovat, ei ainakaan kansamme eikä sen alkuperäisten asukkaiden. Onko meidän poljettava omia kansalaisiamme jonkun hemmetin globaaliuden takia ja uhrattava kaikki mitä meillä on ja annettava päätäntävaltaa ja pohjavesiä myöten kaikki pois? Päättäjämme ovat täysin aivottomia idiootteja ja tästä ei hyvää seuraa . Teuvo Hakkarainenkin sanoi aikoinaan että tervetuloa maahanmuuttajat Suomeen mutta maassa maan tavalla eli ei todellakaan ole rasistinen lausunto. Nykyinen puolustusministeri ei todellakaan so vellu tehtäväänsä puolustaessaan kaikkea ja kaikkia muita kun maamme etua.

      • xdcfvghf

        kun mina puhun joukkoraiskauksista puhun ihmisista en mamuista tai suomalaisista jne. on todella ennakkoluuloista luulla etta vaan mamut tekevat sit ja nin pois pain.ja ei kukaan yrita riistaa meilta mitaan suomalaisuutta vaan meita on pyydetty olemaan vahemman rasistisia joka tarkoittaa etta ei saa kayttaa alentavia sanoja vahemmsiolle jne.tunnen monta mamua jotka ovat menneet armeijaan ja ovat syntyneet taalla ja jos tulisi sota niin kukas meita auttaisi. ei ainakaan matti meikalainen joka meni sivariin.


      • Tavallinenm1es

        hahaha mitä ihmettä xD voi toista kun se että muut tulee asumaan sun kaa samaan maahan tarkoittaa, että sult sit katoaa suvivirret ja kristinusko isänmaallisuutta myöten :3


    • Up scope!

      Outoa. Olen asunut täällä 50 vuotta ja olen koko aikana tavannut yhteensä noin kymmenen rasistia. Kaksi niistä oli kantasuomalaisia miehiä, yksi kantasuomalainen nainen ja loput seitsemän tummaihoisia maahanmuuttajia.

      Miten muuten määrittelet menestymisen? Pandat, sinivalaat ja monet muut nisäkäslajit ovat sukupuuton partaalla, mutta bakteerit, kärpäset ja torakat sen kun porskuttavat.

      Ja sullekin nämä perusneuvot jos maassa on valittamista - voit vapaasti lähteä, Suomessa ei ketään pidetä väkisin. Voit myös kokeilla työntekoa - silloin ei yleensä kohtaa rasismia.

    • Ei vihaa

      Mikse te jotkut puhutte noiin loukkavaasti, musta tuntuu niin hirmu pahalta et jotain tiettyä ihmisryhmää kohtaan on ladottu tää kaikki maapallon viha yksilöiden takia. Ja tuun niin surulliseks ku luen joidenkin vihasii kirjotuksia. Niillä me ei saada ollenkaan hyvää mieltä tähän maahan. Eks me voitais kohdata ihminen ihmisenä. Munki isä on ulkomaalainen ja on kohdannu rasismia vaikka on sopeutunu tän maan kulttuurin ja joutunu tekee kovasti töitä.

      Viha ei kanna mihinkään hymyilkää enemmän!!:)

    • Rasisti ja natsi ovat tulleet normaaleiksi termeiksi kun suvakkivasisti- ihminen puhuu maahanmuuttokriittisyydestä. Pyritään vaientamaan itseä miellyttämätön mielipide näillä sanoilla.
      Olen tavannut useita afrikan miehiä jotka eivät halua suomeen lisää porukkaa. Ymmärrettävästi: hekin tietävät mitkä vaikeudet siitä seuraavat. Ovatko he rasisteja ?

      Ei ole rasismia tarkastella maailmaa realistisen objektiivisesti ymmärtäen ihmisyyden perusluonteen, täysin eri elämäntavan maailmankatsomuksellisen luonteen yhdistäen ne nykyisen maailmantilanteen kehittymisen suuntaan.

      Leikkiä ja iloako on luvassa?

      Ylisuvaitsevat eivät ymmärrä ilmeisesti näitä seurauksia vasta kuin kantapään kautta, jos silloinkaan. Kantapäätä on tässä jo katseltu, mutta kunnon liikavarvaskantapää on vasta tulossa.

      Ei siinä. Säälin kulttuuriamme, elämäntapaamme ja meitä kantasuomalaisia jotka joudumme näkemään tämän rappion ja katsomaan sen aiheuttajia :(

    • vaaleat-suomalaiset

      Maapallon väestöstä on ruskeasilmäisiä ja tummahiuksisia ( nuorena) 96%. Ketä siis pitää suojella? Ei ainakaan näitä mutskuja.

    • ihanhirviärassissti

      Rasismi on netti-ilmiö, jota sinäkin aloittaja olet ylläpitämässä. Todellisuudessa Suomessa rasismi on häviävän pieni ongelma. Kun me aidot suomalaiset vastustetaan asioita, jotkaa uhkaa maan rauhaa, vapauksia jne. niin siitä on rasismi kaukana. Teidän tekosuvaitsevaisten oli vaan pakko kiireellä keksiä mielikuvitusvihollinen jota vastaan saatte huitoa mielin määrin. Sori, mutta te olette sairasta porukkaa. Tervehenkinen ihminen ei toimi kuten suvakki. Myötähäpeä on valtava.

    • RealistisessaMaailmassa

      Ovatko suomalaiset "rasisteja"?
      Asiaa täytyy tarkastella suhteessa muihin kansoihin. Miten suomalaisiin suhtauduttaisiin somaliassa tai arabimaissa? Kokisiko suomalainen vähemmän syrjintää näissä maissa pakolaisena kuin somalit ja arabit meillä? Luulen että meidät tapettaisiin, jos esim. Mogadishun tai Bagdadin kaduilla kulkisi laumoja suomalaisia nuoria miehiä kopeloimassa paikallisia naisia. Lisäksi ilmoittaisimme että ko. Maat kuuluvat "kaikille", ei vain somaleille tai irakilaisille. Luonnollisesti vaatisimme näitä valtioita maksamaan meille "rahamme".

    • tässä.oma.vastaukseni

      En ole suoranaisesti rasisti mutta vastustan maahanmuuttoa syystä, että en halua samanlaisia ongelmia tänne Suomeen kuin mitä maahanmuutosta on tullut monessa muussa Euroopan maassa, jossa maahanmuuttajia on paljon.

      Tässä yksi arvostetun 60 min ohjelman video, joka puhukoon puolestani.
      https://youtu.be/vO9vBHZRBQ4


      Lopuksi vielä että kaikki kansat eivät ole kavereita keskenään, eivätkä koskaan tule olemaan sitä. Siksi maailmassa on maita ja niillä rajat.

    • Jukka-Joensuusta

      " Afrikkalaiset halutaan heittää takaisin Afrikkaan, romanit ulos, kaikki musta tuntuu olevan pahasta. Ihmiset ovat kuitenkin tasa-arvoisia! Mikä ihme suomalaisia meidän kulttuurissamme pelottaa."

      Siis kenen kultturissa?
      Ihmisten "tasa-arvoisuus" ei tarkoita että toisten kansojen alueelle saisi kävellä kuin latoon ( kuten nyt tehdään, ikävä kyllä, Euroopassa). Meille suomalaisille ei ole muuta kotimaata kuin tämä Suomi. Se on yhtä rakas ja arvokas meille kuin Somalia somaleille, Israel juutalaisille tai Saudi-arabia arabeille. Meille on tehty vääryyttä kun tänne on pakolaissopimusten perusteella otettu täysin vieraan näköistä ja tapaista väestöä. Unkarissa ja Puolassa päättäjät ajattelevat omaa kansaa, meillä poliittisen uran jälkeisiä hillotolppia.
      Ketjun aloittaja lienee nuori ja tietämätön. Mene tutustumaan arabimaihin, Intiaan tai Afrikan maihin paikallisten "suvaistesevaisuuteen" jos väestöä alkaisi muuttaa miljoonia näille mailla muiden roturyhmien alueelta.

    • SuomiSAASTUNUT

      Sellainenkin on muka rasisti, joka ei suostu elättämään naapuriaan !

      KAIKKIEN MAIDEN TULISI HOITAA OMAT ASIANSA KUNTOON !!!
      SUOMALAISILLA EI OLE MITÄÄN VASTUUTA MUISEN MAIDEN KANSALAISISTA !!!
      SUOMESSA ON ELÄMÄN IHANUUS TUHOUTUNUT TOTAALISESTI !

      AJATELKAA MITEN IHANAA SE OLISI JOS TÄÄLLÄ EI OLISI YHTÄ AINUTTAKAAN MATUA !!!

    • Miksiapontyhmä

      Ihmiset ovat samanarvoisia tai eriarvoisia, miten päin vaan, mutta käytännön elämä osoittaa miten yhteiselo sujuu. Ja se ei suju. Pullasta poimitaan vain rusinat, sellainen ei toimi yksilöiden välillä eikä ryhmien välillä. Ap ei tajua sanojen merkityksiä jos pitää rasismina sitä ettei ryhdy kynnysmatoksi kaikille halukkaille, jotka harjoittavat omaa rasismiaan.

    • diibadaaba_

      Aloittaja on sitten satavarmasti suomalainen. Ajatuksen kulusta ja nuivasta asenteesta paistaa läpi täysin tunnistettavissa oleva supisuomalainen suvakkikulttuuri. Ihan oli jo 2012 ajan hengen mukaista tuollainen epärehellinen ja kiukkuinen yleistävä asenne.

    • mamut-rasisteja-myös

      Olen ylpeä VALKOINEN rasisti. Ja turha väittää ettei mamut ole rasisteja sillä nekin vihaa kaikki valkoisia "alistajiaan" Kun kuuntelet niiden juttuja ja suomennat ne niin jok atoinen sana on haukkumasana niiden puhuessa meistä. Samoin pitävät suomalaisa naisiakin tyhminä lehminä kun ovat liian läskejäkin. On tuttuja pakolaisavussa jotka kielen taitaa ja lopettavat nyt hommansa kun eivät kestä jatkuvaa valkoisten haukkumista varsinkin kun mamut luulee ettei osaa kieltä.

    • " Miksi suomalaiset ovat rasisteja?"

      Tasrkoitatko myös ruotsinkielisiä suomalaisia
      sekä
      maahanmuuttajataustaisia suomalaisia
      ?

    • Anonyymi

      Varmaankin siksi, koska Suomi on ollut kolonialistinen suurvalta.
      Mannerheimillahan oli kuulemma oma henkilökohtainen siirtomaa Pohjois-Intiassa.
      Suomen Akatemian tutkijatohtori Raita Merivirta päätteli noin:
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007672704.html

    • Anonyymi

      Olin aikoinaan itse hyvin maahanmuuttokriittinen ihminen, en kuitenkaan suoranainen rasisti ole koskaan ollut. Nuo ajat kuitenkin jäivät taakse.
      En osaa sanoa täysin selkeää syytä, miksi käännyin 180 astetta asian suhteen, mutta yksi syy oli mielialan muutos. Olin tuolloin melko masentunut ja en osannut nähdä positiivisuutta paljon missään. Aloin ottaa asioista itse selvää, selvitin faktat fiktiosta ja viittasin kintaalla oikeistohörhöjen medioille ja lehtisille. Tajusin, että hyvin suuri osa rasismista ja kriittisyydestä perustuu väärinkäsityksille ja virheellisille tulkinnoille, joihin tietty pieni taho tarttuu, levittää niitä ja asia saa tällätavoin tuulta purjeisiinsa. Uskoin niihin aikoinaan itsekkin jonka seurauksena en osannut erottaa aitoa totuutta vääristellystä totuudesta.

      Voin allekirjoittaa sen, että rasismi syntyy suurimmaksi osaksi omasta pahasta olosta ja lähdekritiikin puutteesta. On helpompi avata vain suu ja olla syötettävänä, kuin lusikoida soppansa itse.

      • Anonyymi

        Tulit niin sanotusti uskoon, mutta sekin on vain uusi illuusio, ei todellinen.


      • Anonyymi

        Itselle kävi päinvastoin. Olin hyvin suvaitsevainen ja mielenosoituksissa vaatimassa pois 'rasismia' ja pakolaisten vapaata tuloa Suomeen. Vähitellen kuitenkin mieleni muuttui kun tutustuin näihin 'pakolaisiin'. Heidän röyhkeään rasistiseen suhtautumiseen valkoisia kohtaan ja erityisesti naisia kohtaan. Kyllästyin myös siihen härskiin valehteluun kaikessa.
        Kävin vähitellen inhoamaan kaikkea näissä saatanan muukalaisissa, heidän puhettaan, asenteitaan, vaatteita jopa hajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselle kävi päinvastoin. Olin hyvin suvaitsevainen ja mielenosoituksissa vaatimassa pois 'rasismia' ja pakolaisten vapaata tuloa Suomeen. Vähitellen kuitenkin mieleni muuttui kun tutustuin näihin 'pakolaisiin'. Heidän röyhkeään rasistiseen suhtautumiseen valkoisia kohtaan ja erityisesti naisia kohtaan. Kyllästyin myös siihen härskiin valehteluun kaikessa.
        Kävin vähitellen inhoamaan kaikkea näissä saatanan muukalaisissa, heidän puhettaan, asenteitaan, vaatteita jopa hajua.

        Melko lailla sama tarina monilla. Koettelee sietokykyä.


    • Anonyymi

      Ohitetaan kaikki erottavat tai sellaisiksi oletetut tekijät. Suvaitsevaisten pitää sitten suvaita ja hyväksyä se, että varamme eivät riitä kaikille maailman tarvitsijoille ja muuten vaan haluaville. Pitää suvaita se, että se mitä olemme pitäneet kansanamme ja valtiomuotonamme, tulee häviämään ja jopa melkoisen nopeasti. Turha tätä on naamioida filosofiseen hyveilyyn väreistä ja muista pikkuseikoista. Tulijat vain tulevat, ei he mieti tulomaan kohtaloita vaan omiaan.

    • Anonyymi

      Rauhoitu. Väärinkäsitys. Se että ihmiset ovat tasa-arvoisia, ei tarkoita että toisten pitäisi mukisematta ylläpitää toisia ilman oikeaa syytä. Ihmisoikeudet koskevat kaikkia eikä siihen kuulu tuollainen orjuus. Pitää itsekin yrittää, sekä yksilöinä että kansana tai etnisenä ryhmänä. Muuten ei mikään toimi ja koko maailma on yhtä takapajuista afrikkaa. Suomalaisiakin syrjitään ihmisarvosta riippumatta jos perseilevät häiritsevästi.

    • Anonyymi

      Vihervassarit ovat maailman suurimpia rasisteja perussuomalaisia kohtaan.

    • Anonyymi

      Ei suomalaiset ole mitenkään erityisen rasistisia. Aikoinaan, kun suomalaiset muuttivat Amerikkaan, he ystävystyivät intiaanien kanssa ja saivat yhteisiä lapsiakin. Intiaanit nimittivät heitä myös "kuin mekin". Elimme metsissä ja pukeuduimme peurannahkaan. Intiaanit sanoivat, että suomalaiset olivat ainoita valkoisia, jotka eivät olleet heitä kohtaan ylimielisiä.

      "Rasismi" on syntynyt vaan siitä, että tänne on pesiytynyt sakkia, joka perseilee ja loisii sen verran rankasti, että suomalaiset ovat alkaneet halveksia heitä. Kaikkialla maailmassa tällaisia ihmisiä halveksittaisiin, koska he ovat suurimmaksi osaksi ansainneet sen.

    • Anonyymi

      Aivan sama jos täältä suomalainen lähtee vaikka Afrikkaan ja muslimimaasta puhumattakaan niin se sinun tasaarvoisuus ei siellä ole edes sen sanan vertainen...revi siitä. Ja mitä varten tänne otetaan jollain tekosyyllä väkeä, jotka eivät tule koskaan olemaan työmarkkinoitten käytössä omia veronmaksajia kyllä kusetetaan mennen tullen eikä riitäkkään. Ei tämä ole mitään rasismia, vaan sinnittelyä olemassaolosta.

    • Anonyymi

      https://www.valtionvelka.fi

      Valtionvelka oli joulukuun lopussa 124,8 miljardia euroa.
      Ja se lisääntyy kokoajan ja johtuu MAAHANTUNKEUTUJISTA.
      MAANPUOLUSTUS EI OLE RASISMIA !!!
      Kaikkien maiden tulee hoitaa omat asiansa kuntoon järkevästi.

      SUOMI EI OLE VÄHÄÄKÄÄN VASTUUSSA MUIDEN MAIDEN KANSOISTA.
      Ruotsia ja Norjaa voidaan avustaa, muita EI !!!

    • Anonyymi

      Voisiko rasismin syynä Suomessa olla valtaapitävien huono käytös kansalaisia kohtaan? On säädetty vähemmistöjä suosivia käytäntöjä peruskansalaisten kustannuksella. Pienet vähemmistöt on astettu etuoikeutettuun asemaan ja oma väestö näkee nälkää leipäjonoissa kärkkyen.

    • Anonyymi

      Ap, määrittele rasismi?

      • Anonyymi

        En ole aloittaja mutta tässä tulee yksi hyvä määritelmä.

        "Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää."


    • Anonyymi

      Kutakuinkin kaikki ihmiset ovat rasisteja.

      Jos joku väittää, ettei ole rasisti, niin on oikeasti vain piilorasisti tai ei tiedosta olevansa rasisti.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa että aika vähän olen nähnyt rasmismia Suomessa.

    • Anonyymi

      Voin rehellisesti myöntää, että yksikään naispuolinen ystäväni ei ole rasisti. Suurimmalla osalla on ollut tapana käydä bileissä, joissa on lähinnä valkoisia naisia ja mustia miehiä. Miehistä osa yleistää, kun jotkut nuorisoporukat on hakannut ja ryöstänyt heidät. Mutta ihan tyhmäähän se on. Oma miehenikin puhuu aina väkivaltakokemuksistaan ja pelkää edelleen tietyn näköisiä jengejä. Mulla ja mun tyttökavereilla on kuitenkin pelkästään hyviä kokemuksia näistä porukoista. Ovat aina todella ystävällisiä ja huomaavaisia.

    • Anonyymi

      Koska se tekee onnelliseksi?

    • Anonyymi

      "Suomalaiset ja askenaasijuutalaiset ovat erityisryhmiä"

      Lääketieteensäätiö

      ”Meillä on muihin maihin verrattuna tiettyjä etuja, joita tutkijat ovat osanneet hyödyntää. Yksi asia on väestön geneettinen ainutlaatuisuus. Suomalaiset ovat askenaasijuutalaisten tavoin oma pieni väestöryhmänsä, jolla on oma luokka kansainvälisissä geneettisissä tietokannoissa”, Palotie selittää.

      Geneettisissä tietokannoissa maailman väestö on jaettu kahdeksaan luokkaan: afrikkalaiset, latinot, eurooppalaiset poissulkien suomalaiset, askenaasijuutalaiset, itä-aasialaiset, suomalaiset, etelä-aasialaiset ja muut.



      Geenitieto avaa uuden ulottuvuuden – suomalaisilla on erityisasema alan tutkimuksessa

      Hesari 16.11.2020

    Ketjusta on poistettu 62 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe