Pakurikääpä törkeä bisnes !

pakurikuri

Pakurikääpä houkuttaa bisnesvainuisen ahneeksi. Pakuria myydään 45-60€/kg ja useilla myyjillä on kapasiteettia myydä jopa satoja kiloja ! Tätä ilmaiseksi metsästä kerättävää ihmeparantajaa siis kaupitellaan mielestäni törkeään hintaan. Eikös verottajalle pitäisi ilmoittaa tulot, jos kerran tyhjien pullojen ja tölkkienkin keräämisestä pitää maksaa veroa. Menkää hyvät ihmiset metsään keräämään tätä pakuria itse, älkääkä rikastuttako näitä ahneita kauppiaita !

25

7786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma tyhmyys

Hae metästä ilmaiseksi.

Marjojakin myydään vaikka ihan imatteeks saa metästä.

• Anonyymi

Pakurin kerääminen ei kuulu jokamihenoikeuksiin. Pakuriympit mm maksavat. 100 ymppiä maksaa 300-400 euroa. Eli ilmaisesta toiminnasta ei ole kyse...

• Pakuraattori

Pakurin AHNE myynti olisi parasta vaan KIELTÄÄ :D

Herra/Rouva Pakurikurille vaan tiedoksi, että yksi koivu 15 000:sta sisältää keskimäärin sen pakurin - jos oikeen ettimään lähdet niin aika nihkeetä on sen löytäminen.. ja kun löydät sen paino tippuu kuivattaessa about 20%:iin. Eli se löytämäsi kilon köntti painaa myyntikelpoisena 200 grammaa.

Kyllä siinä saa pyytää jo vähän rahaakin.

• fhxff

Ei kyllä pidä paikkaansa.
        Olen itse kerännnyt myös pakuria.

• kokeilja.

Ostakaa pakurikääpäjauhetta. On suht "kallis" se pussukka, mutta riittää kuukausia.

Iso mukillinen tarvii vaan teelusikan kärjellisen jauhetta ja sitten haudutetaan 10 minuuttia.

Ja parin kuukauden kuluttua tulette kertomaan kokemuksia.

Ite ostin ruohonjuuresta, mutta myydään esim. Lifessa ja lukuisissa verkkokaupoissakin.

• KJJKK

Taas 1 saatanan kateellinen ja laiska kusipää liikenteessä. Ensinnäkin pakuria saa kerätä vain maanomistajan luvalla ja toisekseen hinta määräytyy sen menekin ja saatavuuden mukaan. Revi sinä pelihoususi, minä revin rahaa omasta metsästäni. ps. maksan verot jos jaksan, se ei ole sun päänsärkysi :D

• thaiteekö

Todellakin, pakuria voi kerätä omistajan luvalla. Meillä täällä Seinäjoella kävi niin, että kotipihatien varrella kävi ehkäpä thaimaalainen tytteli poimimassa puista pakurit. Oli niin vikkelä, ettei veli ehtinyt reagoida.
        Mietimme nyt rikosilmoituksen tekoa.....

• Yllättynyt
        thaiteekö kirjoitti:

Todellakin, pakuria voi kerätä omistajan luvalla. Meillä täällä Seinäjoella kävi niin, että kotipihatien varrella kävi ehkäpä thaimaalainen tytteli poimimassa puista pakurit. Oli niin vikkelä, ettei veli ehtinyt reagoida.
        Mietimme nyt rikosilmoituksen tekoa.....

Meidän pihakoivusta oli haettu pakurikääpät, kun oltiin pari päivää poissa!! Tämä tapahtui Kauhajoella viime keskii
        viikon ja perjantain välillä!! Olis kiva tietää kuka vei kääpäni mun ?

• kaikkitietävä

Taikausko, taikaliemet ja vastaavat eivät kuulu Yleistä terveydestä -palstalle.

Olet varmasti oikeassa siinä, että pakurikäävän myyjät myyvät sitä ylihintaan, mutta asiakkaat tulevat eniten huijatuiksi siinä, että jollain pakurikäävällä tai nahkurin orsilla olisi jotain parantavia vaikutuksia.

" Itä-Suomen yliopiston dosentti Veijo Saanon mukaan väitteet pakurin terveysvaikutuksista ovat näennäistieteellisiä ja kyseessä olevan varsin tyypillisen uskomuslääkinnän. Saano korostaa, että on olemassa suuri määrä koeputkiolosuhteissa antitumorisia vaikutuksia osoittaneita aineita, joista ehkä vain joka kymmenestuhannes kyetään jalostamaan ihmisille sopivaan lääkekäyttöön."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakurikääpä#Luontais-_ja_kansanl.C3.A4.C3.A4kinn.C3.A4ss.C3.A4

• Pakurin vaikutukset

> Saano korostaa, että on olemassa suuri määrä koeputkiolosuhteissa antitumorisia vaikutuksia osoittaneita aineita, joista ehkä vain joka kymmenestuhannes kyetään jalostamaan ihmisille sopivaan lääkekäyttöön."

Saano ei tiedä pakurikäävän vaikutuksia, vaikka jo jäämies Öz:kin sen tiesi!

• Vaikutukset
        Pakurin vaikutukset kirjoitti:

> Saano korostaa, että on olemassa suuri määrä koeputkiolosuhteissa antitumorisia vaikutuksia osoittaneita aineita, joista ehkä vain joka kymmenestuhannes kyetään jalostamaan ihmisille sopivaan lääkekäyttöön."

Saano ei tiedä pakurikäävän vaikutuksia, vaikka jo jäämies Öz:kin sen tiesi!

Saanollehan ei kelpaa muut, kuin ne "oikeat" tehtaasta tulleet pillerit, joita määrätään sitten kun vika tai vaiva saadaan koneellisesti todennettua. Siihen astihan ihminen on terve!

http://magneettimedia.com/7-maailman-eniten-maarattya-reseptilaaketta-ja-niiden-luonnolliset-vastineet/

• 3+3

Itä-Suomen yliopiston jorinat kannattaa unohtaa.

Väittivät, että D-vitamiinivalmisteossa ei ole D-vitamiinia vaikka olikin.

• fasaanitkin

Yksittäinen virhe yksittäisen tutkijan tai ryhmän työssä ei tarkoita että kaikki, varmaan tuhat tai ylikin työntekijää olisivat samanlaisia.

• teetä ;)

https://www.facebook.com/mividata?fref=ts

• Vielä pakurin keräämisestä, eli omia kokemuksia: pakuri ei todellakaan ole kovin yleinen. Kiertelin omassa metsässä ja luvalla muutaman ystävän metsässä useita päiviä ja löysin noin 10 kiloa pakuria. Puhdistin pakureista tuohet ja huonot osat puukolla ja paloittelin pakurit kirveen avulla n. 5 X 5 sentin paloiksi. Tämä oli sottaista hommaa ja tähän meni aikaa jälkisiivouksineen yli kolme tuntia. Laitoin pakurin palat uunipellille ja kuivasin niitä hieman alle 50 asteessa kolme vuorokautta. Kymmenen kiloa tuoretta pakuria supistui alle kahteen kiloon. Huomattakoon, että jos pakurit jäävät liian kosteiksi, ne pilaantuvat ja homehtuvat. Raastoin kuivia pakureita raastinraudalla jauhoksi ja hakkasin osan vasaralla muovin ja pyyhkeen alla murusiksi teetä varten. Tämäkin työvaihe vei useita tunteja. Jauhoja olen lisännyt sämpylätaikinaan ja jugurtin pinnalle ja olen juonut joka päivä pakurista haudutettua "tikkateetä". Korkea verenpaineeni on laskenut, samoin korkea kolesteroli alentunut normaalille tasolle. En ole sairastanut flunssaa kuten aikaisempina vuosina ja tunnen itseni muutenkin virkeämmäksi. Lumetta tai ei, ainakin minulle pakuri tuo terveyttä.
      Entä sitten hinta: luuleeko joku tosiaan, että kuivattua pakuria pitäisi saada ilmaiseksi?

• Pakuri_tekee_hyvää

Mielestäni pakuria on turha jauhaa koska esim. pienemmät palaset käyvät aivan hyvin ja niistä voikin keittää teetä useita kertoja.
        Tietysti on eri asia jos haluaa muutoin kuin teenä käyttää.

• pavela

hyvällä blenderillä menee pieneks jauhoks, kuivaa esim auringossa nopsaa

• maksaja.

Minä maksa 20 euroo ja se säkki kestää melkeen vuoden.

Juon aamuisin 2,5 dl teetä.

Laitan kattilaan vettä ja 1 rkl pakurijauhetta. Keitä 1/2 tuntia ja se on valmis.

Aamuisin läämitän kattilassa 1 mukillisen.

Pakurikääpä on ympäri maailman tunnettu kansanlääkkeenä, ja käytettiinpä sitä laajamittaisesti Suomessakin kahvinkorvikkeena sota-aikana, mutta vasta viime vuosina ollaan innostuttu pakurikäävästä “superfoodina”. Pakurikääpä on voimakkain luonnossa esiintyvä antioksidantti, minkä nykytiede tuntee, lukema on T-ORAC 52452. eli jos uskoo antioksidanttien terveysvaikutuksiin, pakurikääpä on maailman paras. Pakurikäävän sisältämiä aineita ja niiden lääkinnällisiä ominaisuuksia on monia, ja monet näitä aineista, kuten betuliini, germanium, melaniini, ja polysakkaridit ovat samoja joita moderni lääketiede käyttää mm. syöpälääkkeissä.

Tietyssä mielessä pakurikääpä sisältää kehon tarvitsemia harvinaisia varaosia, joilla keho korjaa itse itseään. Toisaalta pakurilla ei voi olla virallisia terveysvaikutuksia, koska lääketeollisuus ei omista sitä. Uskokoon ken tahtoo.

Laita 1 rkl / 1 litraan vettä, keitä 15min, anna laskeutua, ja nauti. Pakurikääpäteetä on juotu vuosituhansia, ja se on herkullista!

Huomioitavaa

Pakurikääpää ei sovi käyttää samanaikaisesti antibioottien tai suonensisäisesti annettavan glukoosin (diabeetikot) kanssa, koska ne toimivat pakurikäävän vastavaikuttajina (antagonisteina). Myös sieniallergikkojen tulee välttää pakurikäävän käyttöä. Saattaa vahvistaa antikoagulanttien vaikutusta.

Muutoin pakurikääpä on turvallista käyttää ja sopii vauvasta vaariin.

• KJHGTFRDESW

HALOO!!
        Ainakin joidenkin verenohennus lääkkeiden kanssa pakurikääpän käyttämisessä voi olla suuria vaaroja!
        KESKUSTELKAA PAKURIN KÄYTÖSTÄ LÄÄKÄRINNE KANSSA JOS KÄYTÄTTE VEREN OHJENNUS LÄÄKETTÄ.

• tikkateetä :)
    • pakurikauppa

Ostetaan pakurikääpää kaikkialta Suomesta. Olemme kiinnostuneet kaikenkokoisista eristä. Tarjoa meille tukkuhintaan.

[email protected]

• Pakurinkäyttäjä

Miksi tarjota teille myytäväksi, vedätte vain siivun välistä. Ne ketkä käyttää pakuria, kannattaa kerätä itse tai sitten ostaa suoraan kerääjältä, ei ole välikäsiä nostamassa hintaa.

• Pekka-joo

Käsitykseni mukaan valinta on vapaa. Ketään ei pakoteta, eikä tiedon levittäminen ole rikos.

• Anonyymi

Pakurin kerääminen ei kuulu jokamihenoikeuksiin. Pakuriympit mm maksavat. 100 ymppiä maksaa 300-400 euroa. Eli ilmaisesta toiminnasta ei ole kyse.

• Anonyymi

Voisin ostaa. 0400846315

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      117
      1709
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1448
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1286
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      145
      1236
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      149
      1201
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1175
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1101
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      989
    Aihe