Kävin tarjoamassa 2003 mallista C 200cdi Mersua vaihdossa 2008 malliseen vastaavaan Suomiautoon.
Olen omistanut autoni 5 vuotta ja se on tuontiauto.
Autoliikkeet hyvittää vain 4000-5500 € autostani.
Autossa ei ole huoltokirjaa, mutta kilometrejä on vain 147000.
Sanoivat että autosta ei pääse eroon, jos olisi Suomiauto menisi kuin kuumille kiville.
Hyvitys vastaavasta Suomiautosta olisi 12000 €.
Taidan ajaa tuontiMersullani edelleen.
Tuontiauto ei kelpaa
38
2372
Vastaukset
- aja pois
Ei ole huoltokirjaa? Miksi? Vaikea myydä, ostaja olettaa kilometrejä olevan vähintään 300tkm. Mikset laita nettiautoon kuudella tonnilla?
- Ostaja olettaa
kun ei voi ymmärtää että keski-euroopassa suurin osa autoista on dieseleitä koska sen pitämisestä ei rangaista niinkuin Suomessa. Vähän ajetut tulevat tavallisilta yksityisiltä ihmisiltä. Huoltokirjan puutetta tosiaan ihmettelin koska sellainen löytyy lähes aina ja jos ei löydy, kannattaa etsiä joku muu auto. Tosiostajalle auton kunto on se kiinnostavin pointti.
- autokaupallinen
Kyse ei ole siitä, etteikö "tuontiauto" kelpaisi.
Huoltokirjan puuttuminen on se oleellinen juttu.
Kuka v*ttu uskoo kilometrit ilman huoltokirjaa?
Ostitko sinä auton itse Saksasta ja myyjä lupasi toimittaa huoltokirjan myöhemmin?
Näitä on niin nähty hei... itsellänikin myynnissä "Saksa-auto", ei huoltokirjaa, 150tkm mittarilukema, vuosimallia 2000 ja en todellakaan mene asiakkaalle lupaamaan, että mittarilukema pitäisi paikkaansa, vaikka auto on nätti ja ehjä, kaikinpuolin kuin mansikka.
Hintapyynti sama, kuin huoltokirjallisilla "Suomi-autoilla" joilla veivattu 300tkm.
Sinänsä tuontiauto ei ole yhtään arvottomampi kuin "Suomi-auto", mutta oli kumpi tahansa, niin huoltohistoria ja huoltokirja on aikalailla oleellinen hinnanmäärityksen tukipilari.
Ja viisastelijoille;
Saksassa ruuvataan mittareita ja ihan yhtä paljon ruuvataan Suomessakin. Ei suomalainen ole yhtään sen rehellisempi näissä asioissa, kuin saksalainen tai virolainenkaan... sekin on niin nähty.
Terveisiä vaan eräällekin auton vaihdossa tuoneelle mittarilukema 176000, ei huoltokirjaa, "Suomiauto" ja pikku selvittelyjen jälkeen saatiinkin todelliseksi ajomääräksi 500tkm...- t w344
Huom!
"Tachojustierung" eli mittarin ruuvaus on ollut Saksassa 2005 asti laissa kiellettyä, pimeästi sitä tosin tapahtuu vieläkin. Suomessa taas ei ole mittarin ruuvausta kieltävää lakia, ainoastaan petos on rikosnimike, jos on vahvat näytöt.
- Pidä itse vaan
Ostit aikanaan auton halvalla. Huoltohistoria on avoin ja kilometrilukema epäilyttävän alhainen. Miksi oletat saavasi siitä nyt enemmän kuin halvan hinnan?
Mutta jos tiedot pitävät paikkansa, eihän tuollaisen pois vaihtamisessa ole mitään järkeä. - autokaupallinen
...ja 2003 C Mersusta ei 12000euroa saa, vaikka olisi miten hieno "Suomi-auto".
Oikea hintahaarukka 6000-10000euroa kilometreistä, varusteista ja kunnosta riippuen.
Pakko vielä lisätä;
Olen omin silmin nähnyt, kun "Suomi-taksin" mittaristosta otetaan -10000km joka huollon yhteydessä naps-vaan pois.
Kiva myydä sitten 3-5vuotiaana, kun mittarilukema on 300tkm ja todellinen ajomäärä 500tkm... ja niin; täydellisellä "Suomi-huoltokirjalla".- ...................
Toki huoltokirjaväärennöksiäkin tehtaillaan. Mutta kuitenkin suurimmassa osassa tapauksia (prosenttia en osaa arvioida) huoltokirjallisen, merkkiliikkeessä tai ketjuun kuuluvissa monimerkkikorjaamoissa huolletun auton kunto ja jäljellä oleva käyttöikä on paremmin ennustettavissa kuin täysin huoltokirjattoman. Huoltotiedot kun saa VIN-numerolla tarvittaessa.
Aloittajalle vastaukseksi on, että epäilen syyn olevan juurikin puuttuva huoltokirja yhdistettynä tuontistatukseen. Riski kasvaa, asiakkaat kaikkoavat.
- ollaampa sitä
Niin kauppiaita että? vaikka taskussa on tyhjää lukekaa lisää tuulilasia sieltähän te hinnat otatte että se siitä.
- Kysy äiskältäsi
Provo koko kirjoitus, ettekö tajua.....
Ei kannata myydä eikä ostaa kun itkettää neitejä aina jälikäteen, voi voi voi
- Case closed
Autosi on ostajan näkökulmasta katsottuna täysin arvoton.
Liikaa hintaa, ei huoltokirjaa ja auto on tylsä tuulipuvun perusmalli.
Se, että joudut ajelemaan tuontimersullasi (kuulostat muuten katkeralta) on kokonaan pakon sanelema tosiasia eikä sinun valitsemasi vaihtoehto.- ywgf45yfweye
"Autosi on ostajan näkökulmasta katsottuna täysin arvoton."
Näin se on. Itse jättäisin väliin, jos tarjottaisiin isompaa bemaria tai mersua ilman huoltokirjaa. Varaosien hinnoittelu kun on sitä "premium" tasoa, eikä huoltokirjattomasta tiedä minkälainen pommi on kyseessä.
Toki jos sisäänostohinta on halpa, kauppias saa tuollaiset myytyä kiertoon. Varsinkin Bemarit. Ne kun myydään alle kolmekymppisille "automiehille", jotka röngenkatseellaan skannaavat auton ja ostavat "senhetkisen kunnon mukaan".
Veho kiittää ja kuittaa (300 euroa airbagvalon sammuttamisesta). - pettynyt...
ywgf45yfweye kirjoitti:
"Autosi on ostajan näkökulmasta katsottuna täysin arvoton."
Näin se on. Itse jättäisin väliin, jos tarjottaisiin isompaa bemaria tai mersua ilman huoltokirjaa. Varaosien hinnoittelu kun on sitä "premium" tasoa, eikä huoltokirjattomasta tiedä minkälainen pommi on kyseessä.
Toki jos sisäänostohinta on halpa, kauppias saa tuollaiset myytyä kiertoon. Varsinkin Bemarit. Ne kun myydään alle kolmekymppisille "automiehille", jotka röngenkatseellaan skannaavat auton ja ostavat "senhetkisen kunnon mukaan".
Veho kiittää ja kuittaa (300 euroa airbagvalon sammuttamisesta).Hei vaan.
Kirjoituksenihan oli vain testi teille arvoisat palstalaiset.
Odotin sympatiaa, sain vain vahingoniloista irvailua.
Moni autoilija on kuvaamassani tilanteessa.
Muuten, autoni on MB E220 cdi BEA avantgarde -2012 (Suomiauto) ostin käteisellä.
Hyvää kevättä, ja kiitos kaikille vastanneille. - Ana Aliaukko
pettynyt... kirjoitti:
Hei vaan.
Kirjoituksenihan oli vain testi teille arvoisat palstalaiset.
Odotin sympatiaa, sain vain vahingoniloista irvailua.
Moni autoilija on kuvaamassani tilanteessa.
Muuten, autoni on MB E220 cdi BEA avantgarde -2012 (Suomiauto) ostin käteisellä.
Hyvää kevättä, ja kiitos kaikille vastanneille.Ja sittenkö heräsit unesta?
- MB elättää minut
pettynyt... kirjoitti:
Hei vaan.
Kirjoituksenihan oli vain testi teille arvoisat palstalaiset.
Odotin sympatiaa, sain vain vahingoniloista irvailua.
Moni autoilija on kuvaamassani tilanteessa.
Muuten, autoni on MB E220 cdi BEA avantgarde -2012 (Suomiauto) ostin käteisellä.
Hyvää kevättä, ja kiitos kaikille vastanneille.Onnea "hyvästä" ostoksestasi,kohta Veho kutsuu Sinut kirjeitse tutustumaan lähimpään merkkihuoltoon,siinä kahvia juodessasi vaihtavat samaan hintaan ruiskusuuttimien johtosarjan,parhaassa tapauksessa suuttimet ja vesipumpun kotelon,jopa koko vesipumpun kun se irrottaessa särkyy (muovi härpäke).
MB huoltoväli 25tkm/1 vuosi,korjaus väli 10 tkm/6 kk.
Onnea vielä kerran. - ei ole kallis
ywgf45yfweye kirjoitti:
"Autosi on ostajan näkökulmasta katsottuna täysin arvoton."
Näin se on. Itse jättäisin väliin, jos tarjottaisiin isompaa bemaria tai mersua ilman huoltokirjaa. Varaosien hinnoittelu kun on sitä "premium" tasoa, eikä huoltokirjattomasta tiedä minkälainen pommi on kyseessä.
Toki jos sisäänostohinta on halpa, kauppias saa tuollaiset myytyä kiertoon. Varsinkin Bemarit. Ne kun myydään alle kolmekymppisille "automiehille", jotka röngenkatseellaan skannaavat auton ja ostavat "senhetkisen kunnon mukaan".
Veho kiittää ja kuittaa (300 euroa airbagvalon sammuttamisesta).just kävin huollattamassa 220cdi -03 mersun vaihdettiin öljyt, suodatin, jarrupalat ja levyt taakse ja käsijarrunkengät. makso 280€ joista töitä 80€.
- Mihin hintaan?
MB elättää minut kirjoitti:
Onnea "hyvästä" ostoksestasi,kohta Veho kutsuu Sinut kirjeitse tutustumaan lähimpään merkkihuoltoon,siinä kahvia juodessasi vaihtavat samaan hintaan ruiskusuuttimien johtosarjan,parhaassa tapauksessa suuttimet ja vesipumpun kotelon,jopa koko vesipumpun kun se irrottaessa särkyy (muovi härpäke).
MB huoltoväli 25tkm/1 vuosi,korjaus väli 10 tkm/6 kk.
Onnea vielä kerran.Takuuhan pikkupuutteet korvaa, vialliset suuttimet ja muut.
- HöpöMB
Aika paha olo sulla, kun noista vastauksista saat mielestäsi vahingoniloista irvailua.
Älä yritä tuota käteisjuttua finninaama, Vehoon ei voi maksaa tuollaista summaa käteisellä. Tuo finninaama ei ole irvailua vaan fakta, korttimaksu EI ole käteistä.
Ja tuo Mersusi kannattaa säästää, saat siitä joskus isot rahat. On nimittäin ainoa Suomessa koskaan tehty MB.- pettynyt...
Käteisellä tarkoittaa että ei osamaksulla.
Aika monen auto täälläkin on osamaksuvetoinen. Katsokaa mitä lukee rekisteriotteessa omistajan kohdalla.
Omalla kohdallani käteinen tarkoitti tietokoneella tehtyä siirtoa tililtäni Vehon tilille. Että sillälailla.
Auto on minulle pelkkä kulkuväline. Jokainen ostaa maksukykyynsä sopivan auton.
Tuontiautoon minun ei tarvitse alentua. - ettei totuus ....
"Älä yritä tuota käteisjuttua finninaama, Vehoon ei voi maksaa tuollaista summaa käteisellä. Tuo finninaama ei ole irvailua vaan fakta, korttimaksu EI ole käteistä."
Ja höpö, höpö! Korttimaksu (debet) ON käteismaksu, samoin kuin pankkivekselilläkin maksu. Myös paikalla tehty tilisiirto rinnastetaan käteismaksuun, ei käteismaksu suinkaan edellytä setelirahan käyttöä.
Vehoon käy hyvin nuo kaikki mainitsemani maksutavat ja käteisalennuskin lähtee. - Samalta hihnalta
pettynyt... kirjoitti:
Käteisellä tarkoittaa että ei osamaksulla.
Aika monen auto täälläkin on osamaksuvetoinen. Katsokaa mitä lukee rekisteriotteessa omistajan kohdalla.
Omalla kohdallani käteinen tarkoitti tietokoneella tehtyä siirtoa tililtäni Vehon tilille. Että sillälailla.
Auto on minulle pelkkä kulkuväline. Jokainen ostaa maksukykyynsä sopivan auton.
Tuontiautoon minun ei tarvitse alentua.No missä sitten arvelet mersusi tehdyn kun ei ole tuontiauto? Minulla on MB 280 EA CDI, Saksassa tehty ja sieltä ostettu. Hyvin toimii ja oli kohtuuhintainen.
- hepokatti666
hei onko suomessa tehty mersuu?,ei minun tietääkseni
- Ähäkutti -80
Tuonitkotteron omistaja itkee!
- hepokatille
Suomessa muuten on tehty Mersuja. Jossain Hangon suunnalla oli ainakin ennen paja joka toi urheilu-Mersuja Suomeen osina ja kasasi ne Suomessa. Kiersivät sillä autoveroja.
- Kannattaa viedä
takaisin saksaan sillä siellä siitä saa enemmän rahaa kuin täällä luulosairailta halvimman etsijöiltä. Tottakai auto on takuuaikana käytetty merkkihuollossa mutta mistä tai keneltä auto on ostettu ja monesko omistaja olet? Tuonikäisissä suurin ongelma taitaa olla ruoste jota pyrkii tunkemaan esiin joka paikasta, kiitos Suomen ihanien loskatalvien, kiveniskemien ja suolattujen teiden. Eivätkä 30 asteen pakkasetkaan välttämättä autoa paranna.
- 3+6=9
Siinäpäs taas sippijätkät heiluttelee tyhjiä rahapussejaan. Kumpikin ajaa vanhalla Mersunromulla ruosteet roiskuen.
- joo vie Saksaan
Tuollaisesta 2003 C Mersusta saa Saksassa 1500-3000euroa.
Sinne vaan! - Olen jo täällä
joo vie Saksaan kirjoitti:
Tuollaisesta 2003 C Mersusta saa Saksassa 1500-3000euroa.
Sinne vaan!tiedän asiat ja siksi kommentoin. Tuolla rahalla et Saksasta saa kuin loppuunajetun W202-korisen Mersun tai vähän paremman pienellä bensakoneella. Olen tuonut Suomeen autoja 90-luvun loppupuolelta lähtien ja aika monta C-sarjalaistakin W201-koristen lisäksi. Vaikutelmasi on tyypillinen nettituijottajan luulo että kaikki halvimmatkin Abdullahin lintat ovat hyviä ja kaikinpuolin rehellisiä autoja. Saisit hävetä tyhmyyttäsi mutta todennäköisesti et edes osaa.
- Joo vai niin........
Olen jo täällä kirjoitti:
tiedän asiat ja siksi kommentoin. Tuolla rahalla et Saksasta saa kuin loppuunajetun W202-korisen Mersun tai vähän paremman pienellä bensakoneella. Olen tuonut Suomeen autoja 90-luvun loppupuolelta lähtien ja aika monta C-sarjalaistakin W201-koristen lisäksi. Vaikutelmasi on tyypillinen nettituijottajan luulo että kaikki halvimmatkin Abdullahin lintat ovat hyviä ja kaikinpuolin rehellisiä autoja. Saisit hävetä tyhmyyttäsi mutta todennäköisesti et edes osaa.
Hetkinen??
Vastasin esitettyyn vinkkiin: "Kannattaa viedä takaisin saksaan sillä siellä siitä saa enemmän rahaa kuin täällä luulosairailta halvimman etsijöiltä. "
Saksassa tuollainen huoltokirjaton kikkare löytyy juurikin sieltä Adullahin häkistä.
Mittarilukema voi olla 100tkm tai 500tkm... tai jotain siltä väliltä.
Olen tuonut autoja minäkin ja en ole "nettituijottaja".
Eli väitän vain, ettei tuo "vinkki" nyt niin hyvä ollut, eikö niin?
Ja Suomessa tuollainen huoltohistoriaton 2003 C Diesel saa maksaa 5-8tuhatta, auton sen hetken kunnosta riippuen, ei niinkään todistamattoman (pienen) mittarilukeman mukaisesti hinnoiteltavissa. - Eihän se todellinen
Joo vai niin........ kirjoitti:
Hetkinen??
Vastasin esitettyyn vinkkiin: "Kannattaa viedä takaisin saksaan sillä siellä siitä saa enemmän rahaa kuin täällä luulosairailta halvimman etsijöiltä. "
Saksassa tuollainen huoltokirjaton kikkare löytyy juurikin sieltä Adullahin häkistä.
Mittarilukema voi olla 100tkm tai 500tkm... tai jotain siltä väliltä.
Olen tuonut autoja minäkin ja en ole "nettituijottaja".
Eli väitän vain, ettei tuo "vinkki" nyt niin hyvä ollut, eikö niin?
Ja Suomessa tuollainen huoltohistoriaton 2003 C Diesel saa maksaa 5-8tuhatta, auton sen hetken kunnosta riippuen, ei niinkään todistamattoman (pienen) mittarilukeman mukaisesti hinnoiteltavissa.vinkki ollutkaan vaan yritin vain kertoa ettei Saksastakaan saa kunnollista ilmaiseksi. Tuonikäiset, ei aivan pskat, maksavat halvimmillaan 6 tonnista ylöspäin ja siihen tuontikulut ja Suomen verot päälle. Taas muuten huomaa että suomipoika takertuu epätoivon vimmalla Saksan halvimpiin ja sillä rahalla pitäisi saada jotain kunnollista. Minultakin kysellään usein halvimman tuomista mutta kieltäydyn aina ja joskus rumastikin kun tajuan ettei tilaaja ymmärrä lainkaan, mistä on oikein kysymys. Parempi viheltää peli poikki saman tien ja säästää omia hermoja ja turhia kustannuksia. Näiden vuosien aikana minulle on syntynyt suomalaisista sellainen kuva että olette muuttuneet pahemmiksi vänkäreiksi kuin itämaiden tietäjät ja vinkujat. Niidenkin kanssa menee rehelliseltä saksalaiselta autokauppiaalta usein hermot. Satun tietämään.
- saksantuonti
Parempiahan ne käytettynä tuodut ovat kunnoltaan kuin uutena Suomessa rekisteröidyt. Turha sitä autoa on vaihtaa, jos kerran on hyvä, ajele itte.
- MB = RUOSTE
Saksassa ei ole nastarenkaita eikä kunnon kitkoja,tiet holvataan suolalla ja liuoksilla ja kyllä sitten ruostuu,katso pohja muovien alle niin jo on ruostetta ja puskurin takana.
Onneksi tulee ulkoapäin,ei tarvitse Mersun maksaa ;-) - Kitkat ovat
MB = RUOSTE kirjoitti:
Saksassa ei ole nastarenkaita eikä kunnon kitkoja,tiet holvataan suolalla ja liuoksilla ja kyllä sitten ruostuu,katso pohja muovien alle niin jo on ruostetta ja puskurin takana.
Onneksi tulee ulkoapäin,ei tarvitse Mersun maksaa ;-)Saksassa juuri sellaisia kuin tarvitaankin niihin olosuhteisiin. Suolaa käytetään tarvittaessa siellä missä sataa lunta. Länsireunalla ei tänä talvena ole käytännössä satanut yhtään lunta, silti muutamana aamuna on suolaa kylvetty varmuuden vuoksi pakkasen ja kosteuden jäätymisen takia. Alustan pesu pari kertaa talvella ja nyt kesän alussa kuuluu useimpien autonomistajien ohjelmaan.
- saksantuonti
Monta autoa olen sieltä hakenut ja mukava on tervettä ruosteetonta pohjaa katsella, tosin vain yhden Mersun ja sekin W201, viimeinen kunnon Mersu.
- Ei ikinä mersua alle
Kuka halvattu ostaisi vanhan mersun......kun autojakin on olemassa! Ai niin, pääsi unohtumaan, että tässä maassa sitä palvotaan enemmän kuin jumalaa:) Isäukko soitteli tuossa ja kertoi lopuksi lankomiehen ostaneen mersufamarin. Aluksi haukkui oman autoni merkkiä, ja kertoili kuinka työkaverille on sattunut sitä sun tätä samanlaisen auton kanssa. Vastasin, että ei ole mun syyni, jos ei vanha huru-ukko muista huollattaa autoaan, vaikka nykyautoissa on huoltomuistuttimet heitä varten!
Minusta koko merkki (Siis Mercedes-Benz) on pienimunaisten suomalaisten miesten ainoa keinoa osoittaa miehuuttaan, kun ei enää nää muniaan kuin saunanaposta peilin avulla! - suomessa tehty mersu
Suomiauto Mersu!!! Heratkaa pahvit ja ostakaa elama vaikka Saksasta,jossa viela tehdaan autoja..ps.viisaille neuvoksi..autot nyt halvempia Virossa kun Saksassa.
- Sossusta vehoon
Kyllä ne "pettyneen" tilillekin tulleet rahat on pankista saatua lainaa. Moni vaan saa liikkeessä kiksejä kun maksaa kortilla isoja summia vaikkakin pankin lainarahalla. Eikä sitten näy rekisteriotteessa rahoittajaa, joka kuitenkin löytyy. Ekan viestin pohjalta mieti ostaisitko itse samanlaisen auton ilman huoltokirjaa ja dokumentteja taustasta kovaan hintaan? Et ostaisi mutta jostain syystä se unohtuu kun tarjotaan ylihintaisia helmiä vaihdossa.
- Sellaista se
a) ei pitäisi olla yllätys, että autoliike ei maksa lähelle yleistä pyyntihintaa
b) ei pitäisi olla yllätys, että itse tuodusta autosta maksetaan huonommin (mm. yli 5v sitten on ollut jo aiheesta lehtijuttuja)
c) ajomäärään luottamattomuus lisää hinnan laskua
Lisäksi tarjonta ylittäneen kysynnän, kun näitä tietynlaisia automalleja on tuotu runsaasti omatoimisesti, niin niiden seuraava myyntikierros ei välttämättä ole helppoa esim. nettiautossa on 2003 C-mersuja 109 kpl nyt myynnissä. Vrt. Passat 131 kpl, joita on myöskin tuotu itse.- C...CCP
Ja tässä tämän päivän kaikki www.nettiauto.com sivustolla olevat 2003 c mECET:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/?id_fuel_type=2&yfrom=2003&yto=2003
Melko paljon on valinnanvaraa alle aloittajan toive (unihinnan) 12000euron...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745