Ortodoksikirkon keksimä okkultistinen virpominen on noituuden eräs muoto ja sen alkuaskel.
5 Moos. 18:10-14. LUE.
Kirkkojen perinnäissäännöt harhautuneine oppeineen ovat kyllä jo aika hyvin väistyneet uskossa olevien elämästä. Ymmärrys on lisääntynyt. Dan. 12.
Emme voi noudattaa perinteitä ja Raamatun opetuksia. Jompi kumpi jää silloin pois.
Jeesus nousi voimakkaasti isien perinnäissääntöjä vastaan. Matt. 15 ja 23. luvut. Sama linja on hyvä pitää edelleen.
"Älköön teillä olkio mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä. Ef. 5:11.
Ortodoksikirkko on kokonaisuudessaan okkultismia. Siellä rukoillaan neitsytmariaa ja pyhimyskiä ym. kuolleita. Kuolleiden kanssa tekemisissä oleminen on pimeyden hedelmätöntä tekoa ja okkultismia.
Okkultismia kirkossa
11
194
Vastaukset
- Älkääpäs nyt hermoil
Olkaapas nyt hiljaa, kun ette tiedä mitään!
Kyllä se "okkultistinen virpominen" on teidän helluntailaisten ja luterialaisten keksimä juttu. Te olette itse liittäneet sen omaan taikauskoiseen pääsiäisperinteeseenne, johon kuuluvat pääsiäisnoidat, mustat pääsiäiskissat ja trullien tuhotyöt.
Ei pitäisi lähteä seuraamaan kristillisiä perinteitä, kun niiden ymmärtämiseen ei ole omaa taustaa.
Kiitos.- leevi and liivi
Suomessa on kaksi virpomisperinnettä: läntinen, joka nojaa noituuteen ja itäinen joka on kristillinen perinne. Nämä ovat jotenkin sekaantuneet keskenään Länsi-Suomessa ja luterilaisuudessa.
- hyh hyh
Niin mikä onkaan kristillisyyttä perinteetkö vai raamatusta todennetut asiat sikälimikäli raamattukaan on Jumalan sanaa vaiko ihmisen kääntämä ja vääntämä juttu.
- T. Ollo
Raamattu on osa Kirkon perinnettä. Perinteen tärkein kirjallinen osa. Tämän keskustelun aloittajallakin on omat perinteensä vaikka hän kiistäisikin niiden olemassaolon.
- T. Ollo
Jos virpominen toimitetaan ortodoksisen perinteen mukaan silloin toivotetaan toisille ihmisille Jumalan siunausta. Onko Jumalan siunauksen toivottaminen okkultismia?
- Näin erilaisia ovat
No onhan se, jos itse uskoo jonkin ääriprotestanttisen lahkon uskoa.
Muistan kuinka joskus vuosikymmeniä sitten eräs rouva kertoi tulleensa uskoon ja oli tietenkin ensimmäisenä asianaan myynyt pois kaikki kirjansa, sillä kirjat olivat kuulemma syntiä. Ja juuri silloin olivat naapurin pikkutytöt ilmaantuneet ulko-ovelle virpomaan, minkä hän oli kauhuissaan kieltänyt ankarasti. Eihän hän halunnut paholaisen viestiä omaan kirjattomaan kotiinsa.
Näin erilaisia ovat nämä käsitykset kristillisyydestäkin, ja suurin osa suomalaisista elää näissä uskonpuhdistajien ja maallikkosaarnaajien harhoissa.
- T. Ollo
Jos ja kun puhutaan ortodoksisesta virpomisesta pitäisi tietenkin tutustua ortodoksiseen virpomisperinteeseen.
www.ortodoksi.net/index.php/Virpovitsojen_siunausrukous
Onkohan aloittaja tutustunut tähän?- lebedeff
T. Ollo linkittää hyvin. Kiitos.
Silti, synnynnäisenä ortodoksina olen myös alkanut mietiskelemään, onko tämä virpominen aivan välttämätöntä ortodoksisessa kirkossa.
Nimittäin, lapset jotka virpovat eivät välttämättä itse ymmärrä mistä alkujaan onkaan kysymys. Lapsilla on vain raha ja suklaamunahimokatse ja tämä näyttäisi olevan heidän ainoa motiivi lähteä palmusunnuntaina aikaisin liikkeeseen...
Jumalan siunausta voimme toivottaa toisillemme ilman virvonvarvon lorujakin ja lähimmäisen rakkaus, syrjäytyneiden ja köyhien auttaminen on arvokasta ilman virpovitsijakin, itse asiassa, ortodoksisessa kirkossa on meneillään tapakulttuurin tarkistusaika, siis, tarvitaanko koko ajan näennäistä touhustelua?
Mentäisiinkö näin suurella viikolla ja senkin jälkeen asian ytimeen, otetaan raamattu, esiin, käydään säännöllisesti jumalanpalveluksissa ja kuunnella pappien saarnoja, käydään ehtoollisella ja eletään liturgiaa liturgian jälkeen...näin toteutuisi lähetyskäsky: Menkää kaikkeen maailmaan kastakaa...ja saarnatkaa Kristuksen evankeliumia....
Ja tietenkin lapset mukaan tähän kristinuskon ydintehtävään, heti alusta alkaen...
- Tässä tietoa sinulle
No jo oli tyhmä aloitus, vailla mitään psykologiaa, ei mitään inhimillistä ymmärrystä.
Tässä skenaario Karjalasta:
Siellä pienessä kylässä jossain köyhissä oloissa lapset viikkotolkulla tekivät virpovitsoja, käärivät papereista ruusuja ja kukkia.
Palmusunnuntai-aamuna isä herätti kello 3 ja lapset lähtivät kiertämään kylää ja virpomaan kaikki kylän asukkaat.
Taloissa olivat varanneet rinkilöitä virpojille.
Kello 12 mennessä piti olla virvottu.
Eräs karjalainen yli 80 vuotias mummu muistelee tätä vieläkin elämänsä hienoimpana kokemuksena.
Tämä tapa oli kohokohta näitten köyhien karjalaisten lasten elämässä!
Elä sinä aloittaja tule tänne paasaamaan "okkultimista", kun et mitään älyä ja kun sinulla ei ole sydämen sivistystä!
Häpeä! - Lue sinäki Raamattua
"Kuolleiden kanssa tekemisissä oleminen on pimeyden hedelmätöntä tekoa ja okkultismia."
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien." Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.- Miinustajille
Jotain ateisteja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770