Oletteko miettineet asiaa? Mitä Raamattu sanoo?
Miten on, pelastuuko Pilatus tai Sanhedrinin jäsenet?
2
70
Vastaukset
Pilatuksesta on kaksi eri legendaa. Toisen mukaan hän joutui keisarin epäsuosioon ja teki itsemurhan ja hänen ruumiinsa aiheutti onnettomuuksia eri paikoissa minne se kuljetettiin. Toisen legendan mukaan hän kääntyi kristinuskoon ja julisti uskontoa keisarille, joka tuomitsi hänet kuolemaan; enkeli nouti Pilatuksen irtihakatun pään taivaaseen ja hänen hurskas vaimonsa Prokria (joka oli läsnä teloituksessa) kuoli silkasta ilosta sen nähdessään ja pääsi hänkin taivaaseen.
Muistaakseni Egyptin koptilainen kirkko kunnioittaa Pilatusta pyhimyksenä.- JuuliaMaria
Raamatun mukaan Jeesus ainakin sanoi Pilatukselle, että Sanhedrinin jäsenten (eli niiden, jotka antoivat Jeesuksen Pilatuksen käsiin) synti on suurempi kuin Pilatuksen:
Joh. 19:10-11
"Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?" Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
(Sanotaan, että Pilatuksen vaimo oli nähnyt unta ja varoittanut Pilatusta tuomitsemasta Jeesusta.)
Kun Jeesus tulee takaisin, herätetään Jeesuksen ristiinnaulitsijatkin hetkeksi katselemaan tuota näkyä:
Ilm. 1:7
"Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 151979
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21615Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061567Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2241066Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2826Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29807Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks44781- 9780