Teuvo. Olivatko he väärässä, kun he korostivat Jeesuksen veren merkitystä? Samoin Pietari muistutti Jeesuksen sovitusveren merkitystä. Oliko hänkin väärässä? Onko koko Raamattu väärässä, kun se puhuu Jeesuksen veren tärkeydestä? Miksi pidät Raamattua valheena? Se on kokonansa totuus. Nyt se on kuitenkin silmiltäsi salattu.
Apostolit Paavali ja Johannes puhuivat verestä.
32
80
Vastaukset
- toteavainen
Teuvo ei vastaa tässä, koska hän mieluummin siirtää kysymyksen omaan aloitukseensa, saadakseen kunniaa nimellensä, kun oma aloitus saa lisää kirjoituksia. Niin hän aina tekee, oman kunniantavoittelun takia.
Nyt Teuvo vastaa, koska kaikki omat aloitukseni ovat systemaattisesti poistettu.
Joten totuuden kannalta lienee turvallisinta vastailla väärämielisten aloituksiin, koska ne tunutvat palstalla säilyvän.
Vastaus tulee tässä:
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistää ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja
vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."- rikkaruohot pois
TeuvoSuni kirjoitti:
Nyt Teuvo vastaa, koska kaikki omat aloitukseni ovat systemaattisesti poistettu.
Joten totuuden kannalta lienee turvallisinta vastailla väärämielisten aloituksiin, koska ne tunutvat palstalla säilyvän.
Vastaus tulee tässä:
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistää ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
"Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
vanhurskauden tekoja.
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."Rikkaruohot pois Jeesuksen sanojen mukaisesti.
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois. rikkaruohot pois kirjoitti:
Rikkaruohot pois Jeesuksen sanojen mukaisesti.
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.Mutta sitä ei ole Saatana sinulle paljastanut, että tuo rikkaruohojen poisto tapahtuu vasta viimeisellä tuomiolla.
Sitä ennen jokaisella Raamattukeskustelusta suoritetulla poistolla pilkataan tätä Jeesuksen ilmoitusta:
"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat,
hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.
Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra,
etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut
rikkaviljaa?
Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin
häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän
vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle:Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."TeuvoSuni kirjoitti:
Vastaus tulee tässä:
vanhurskauden tekoja.
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."Tulipa taas pitkät pätkät Teuvolta copypastetusta, mutta Sovitusveren merkitystä hän ei voi kumota
Hebr
10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!- sovitusveren varassa
TeuvoSuni kirjoitti:
Mutta sitä ei ole Saatana sinulle paljastanut, että tuo rikkaruohojen poisto tapahtuu vasta viimeisellä tuomiolla.
Sitä ennen jokaisella Raamattukeskustelusta suoritetulla poistolla pilkataan tätä Jeesuksen ilmoitusta:
rikkaviljaa?
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle:Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."Miksi poljet ( = halveksit ) Jeesuksen verta???
- kasva aikuiseksi!
TeuvoSuni kirjoitti:
Vastaus tulee tässä:
vanhurskauden tekoja.
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."Sinä olet ainoa, joka itket poistojasi. Aikuinen mies!
- suorat sanat
TeuvoSuni kirjoitti:
Mutta sitä ei ole Saatana sinulle paljastanut, että tuo rikkaruohojen poisto tapahtuu vasta viimeisellä tuomiolla.
rikkaviljaa?
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle:Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."Sinulla ei ole mitään annettavaa, vain oman kieroutuneen uskonnollisuutesi sanahelinää, jota olet veivannut tänne aivan tarpeeksi monta vuotta. Ainoa merkitys, jota kaltaisesi itsensä "valituksi" kuvitteleva voi tänne antaa, on varoittava esimerkki eksyttäjästä ja riivaajahengen voimalla toimivasta ihmisestä, mutta siinäkin mielessä typerä roskakirjoittelusi on saanut jo aivan liikaa tilaa täällä.
Kaikki kirjoituksesi ovat, huolimatta niihin liitetyistä jakeista, tarkoituksellista evankeliumin ja Jeesuksen Kristuksen sovitustyön räikeätä pilkkaa. Näin ollen kaikki poistot ovat perusteltuja, koska tarkoituksesi on häiritä uskonrauhaa julkisesti ja rikoslain vastaisesti - Jepulis 24jep.
rikkaruohot pois kirjoitti:
Rikkaruohot pois Jeesuksen sanojen mukaisesti.
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.Aivan oikein. jep jep
- tiukassa on.
Hänellä on tiukassa tuo ihmiskunnian tarve.
- Jepulis jep.
jep jep
- toinen toteamus
Kysyväinen ei uskalla mennä Teuvon aloitukseen, koska omalla aloituksella saa parhaiten kunniaa ihmisiltä.
- toteavainen
Kovin vaikeaa on kunnian tavoittelu nimimerkillä. Omalla nimellä se onnistuu helposti ja sitä Teuvo oikein janoaa, ihmiskunniaa.
- Oikea nimi ja osoite
toteavainen kirjoitti:
Kovin vaikeaa on kunnian tavoittelu nimimerkillä. Omalla nimellä se onnistuu helposti ja sitä Teuvo oikein janoaa, ihmiskunniaa.
Kunnia sille kenelle se kuuluu.
- jämptifakta
Oikea nimi ja osoite kirjoitti:
Kunnia sille kenelle se kuuluu.
Jumalalle kunnia kuuluu, ei ihmiskunnian metsästäjille, huom.
toteavainen kirjoitti:
Oteko todella niin tyhmä, että kuvittelet jokaisen Jumalan kutsuman ihmisen kautta koko Raamatun historian tavoitelleen vain ihmisten kunnioitusta, kun toivat Jumalata saamansa viestit julki sillä nimellä, jolla Jumala oli heidät omakseen kutsunut?
"Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun."TeuvoSuni kirjoitti:
Oteko todella niin tyhmä, että kuvittelet jokaisen Jumalan kutsuman ihmisen kautta koko Raamatun historian tavoitelleen vain ihmisten kunnioitusta, kun toivat Jumalata saamansa viestit julki sillä nimellä, jolla Jumala oli heidät omakseen kutsunut?
"Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun."Korjaan:
Oletko todella niin tyhmä, että kuvittelet jokaisen Jumalan kutsuman ihmisen kautta koko Raamatun historian tavoitelleen vain ihmisten kunnioitusta, kun toivat Jumalalta saamansa viestit julki sillä nimellä, jolla Jumala oli heidät omakseen kutsunut?
"Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun."- palstaa seurannut
toteavainen kirjoitti:
Niinpä. Teuvokin oikein rehvastelee, jos saa aloitukseensa kertymään niin ja niin paljon vastauksia ja lukijoita. Mitä se on, jos ei ihmiskunnian metsästystä? Samoin hän hiljattain kavahti vastaamasta Laurentiuksen aloitukseen, koska järkyttyi siitä, että hän vastatessaan kerryttäisi Laurentiuksen aloituksen lukuja! Oman kunnian tavoittelu ja kateus käyvät käskynkkää.
palstaa seurannut kirjoitti:
Niinpä. Teuvokin oikein rehvastelee, jos saa aloitukseensa kertymään niin ja niin paljon vastauksia ja lukijoita. Mitä se on, jos ei ihmiskunnian metsästystä? Samoin hän hiljattain kavahti vastaamasta Laurentiuksen aloitukseen, koska järkyttyi siitä, että hän vastatessaan kerryttäisi Laurentiuksen aloituksen lukuja! Oman kunnian tavoittelu ja kateus käyvät käskynkkää.
Ja sinäkö olet nyt täysin tyytyväinen tuohon Saatanan antamaan selitykseesi?
- totuuden kalikka
TeuvoSuni kirjoitti:
Kalikka kalahti. Totuus kirpaisi Teuvoa.
- totuus.
TeuvoSuni kirjoitti:
Se on pyhän Jumalan totuus. Tiedät sen itsekin, mutta et uskalla myöntää.
- suorat sanat
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään annettavaa, vain oman kieroutuneen uskonnollisuutesi sanahelinää, jota olet veivannut tänne aivan tarpeeksi monta vuotta. Ainoa merkitys, jota kaltaisesi itsensä "valituksi" kuvitteleva voi tänne antaa, on varoittava esimerkki eksyttäjästä ja riivaajahengen voimalla toimivasta ihmisestä, mutta siinäkin mielessä typerä roskakirjoittelusi on saanut jo aivan liikaa tilaa täällä.
Kaikki kirjoituksesi ovat, huolimatta niihin liitetyistä jakeista, tarkoituksellista evankeliumin ja Jeesuksen Kristuksen sovitustyön räikeätä pilkkaa. Näin ollen kaikki poistot ovat perusteltuja, koska tarkoituksesi on häiritä uskonrauhaa julkisesti ja rikoslain vastaisesti - kolahtipas hyvin!
suorat sanat kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään annettavaa, vain oman kieroutuneen uskonnollisuutesi sanahelinää, jota olet veivannut tänne aivan tarpeeksi monta vuotta. Ainoa merkitys, jota kaltaisesi itsensä "valituksi" kuvitteleva voi tänne antaa, on varoittava esimerkki eksyttäjästä ja riivaajahengen voimalla toimivasta ihmisestä, mutta siinäkin mielessä typerä roskakirjoittelusi on saanut jo aivan liikaa tilaa täällä.
Kaikki kirjoituksesi ovat, huolimatta niihin liitetyistä jakeista, tarkoituksellista evankeliumin ja Jeesuksen Kristuksen sovitustyön räikeätä pilkkaa. Näin ollen kaikki poistot ovat perusteltuja, koska tarkoituksesi on häiritä uskonrauhaa julkisesti ja rikoslain vastaisestiOlipas suoraa ja totuudellista tekstiä, johon Teuvolla ei löytynyt mitään sanomista!
Saatanan kalikat eivät Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneeseen eivät kalahda ja kirpaise.
Mutta tämä Jumalan kalikka todella kirpaisi pahemman kerran 24 vuotta sitten:
"Ja hän puhui tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan; ja hän tuli etsimään hedelmää siitä, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?"
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi, sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää; mutta jos ei, niin hakkaa se pois'."
Niin kuin Valitusvirsi kolme keskeytti Raamatun lukemisen lähes kaksi vuotta aikaisemmin, niin saman tekivät nyt nämä jakeet. Silloin ymmärsin heti lukemani, mutta nyt en lainkaan käsittänyt, mitä tämä vertaus tarkoitti.
Koko päiväksi jäi Raamattu auki tuosta kohdasta ja töitten lomassa kävin sitä monta kertaa lukemassa ja ihmettelemässä.
Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin tätä vertausta ajattelin
Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näkynyt ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin kuulen tutun äänen vajaan kolmen vuoden takaa:
"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."
Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo.
Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian,jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut.
Olin sillä usein Ritvaa uhkaillutkin, sillä koin, että minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt. Kerran komennuksella siihen tilaisuus tuli. Tein aviorikoksen, ja sen jälkeen tiesin kostaneeni pahan pahalla. Ja sekin oli tapahtunut jo lähes 20 vuotta sitten
Siihen yhteen ainoaan kertaan se asia jäi - ja nyt tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion: "Hakkaa se pois!"
Nyt ymmärsin tuon vertauksen täydellisesti. Minä olinkin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala uhkaakin kuolemantuomiolla.Silloin alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, jotka vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille?
Näethän, että olen muuten ollut ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle, ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois."
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."
En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut toisella kymmenellä, kun äitini tilasi minulle Joka-Poika lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin. Jäsennumero 640.
Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskellä päässyt viina tuhojaan tekemään:
"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."
Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessäni kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli toinenkin ääni:
"Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliittosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla."
Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois.
Purskahdin rajuun itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön:’
"Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi, mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti, keskellä pimeää tammikuun yötä. Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa?"
Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten oli tapahtunut ja kysyin:
"Voitko antaa tämän minulle anteeksi?"
Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa.
Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista.
Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne, kuin kerran lapsena siellä erämaajärven rannalla, ja Lappeenrannan kirkon näyssä.
Välähdyksen omaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran ja syntyä taivaan kansalaiseksi.
Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä.
Siinä minunkin syntinen luontoni revittiin pois ja kivisydämen tilalle asennettiin uusi sydän, johon Kristus tuli Isän ja Pyhän Hengen kanssa ikuisesti asumaan.
Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä.mutta se tie vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."
- kysyväinen
Eipä Teuvo taaskaan vastannut. Kirjoitti kyllä jotakin, mutta koska apostolien sanoma Jeesuksen verestä kiusaa Teuvoa, hän ei kykene ottamaan kantaa asiaan.
Turhaan täällä norkoilet minulta sellaista vastausta, joka Jumalan paaduttamia tyydyttäisi.
Niitä kaltaisiasi, jotka Paavalin tavoin ovat jääneet synnin vangeiksi, kun Saa-ta-na sai Jeesuksen veren vuotamaan, ja on saanut vankinsa uskomaan, että vain hänen hallussa olevalla verellä on synnit sovitettu.- kysyväinen
TeuvoSuni kirjoitti:
Turhaan täällä norkoilet minulta sellaista vastausta, joka Jumalan paaduttamia tyydyttäisi.
Niitä kaltaisiasi, jotka Paavalin tavoin ovat jääneet synnin vangeiksi, kun Saa-ta-na sai Jeesuksen veren vuotamaan, ja on saanut vankinsa uskomaan, että vain hänen hallussa olevalla verellä on synnit sovitettu.Niin, tiedän, ettet vastaamaan kykenekään, sillä siihen tarvittaisiin aivan jumalallista viisautta ja sitä sinulla ei voi olla, koska olet tahallisesti ajautunut Jumalan pilkkaan ja sovitusveren halveksuntaan.
Eikä Teuvo ymmärrä sitäkään että Jeesuksen kuolema kuuluin Jumalan pelastussuunnitelmaan. Teuvo luulee että Jeesus oli voitto- ja uhri saatanalle.
- Jepulis jep.
Teuvo on mennyt jutuissaan aina vaan pidemmälle ja pidemmälle pois totuudesta. Raamatun Kirjoitukset eivät hänelle kelpaa, vaikka alussa ilmoitus oli: RAAMATTU ON TOTTA. jep jep
- mahdotonta.
Teuvolla onkin melkoinen työ tehdä tyhjäksi monen apostolin sanoma.
- pitkään palstalla
Jeesuksen veren halveksunta onkin erittäin leimaa-antava piirre tällä palstalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215424- 501461
- 12881
- 47819
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58808Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52807- 46792
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom134788Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49786Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille9766