taloudelliseen ajamiseen vinkit ja niksit

Meneekö jakeluun

14

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perseenhaju

Älä jarruta polkimella, suunnittele reitti, katso kulutusmittaria, pidä väliä edessä ajavaan, ota rivakka kiihdytys ja lyö iso vaihde päälle. Ennakoi ja pidä renkaissa vähän ylipainetta. Päästään tuolla hommalla jo isommallakin autolla vähemmälle kulutukselle.

• ....

Jepp. Selvää peruskauraa. Toiset ne eivät vaan tajua, tai eivät halua tajuta ;-)

• Nysvärit pois tieltä
        .... kirjoitti:

Jepp. Selvää peruskauraa. Toiset ne eivät vaan tajua, tai eivät halua tajuta ;-)

Köyhien hommaa tuollainen himmailu. Minulla on varaa painaa kaasua ja tarvittaessa jarruakin.

• Adolf Gotler
        Nysvärit pois tieltä kirjoitti:

Köyhien hommaa tuollainen himmailu. Minulla on varaa painaa kaasua ja tarvittaessa jarruakin.

Ei ne isot tulot, vaan pienet menot.
        Ja se nyt vaan on tyhmää kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin on tarvis.

Kukapa asunnossaan pitäisi 25 astetta varakkuuden osoituksena kun 21-22 astetta riittää vallan hyvin.

• sIkkonen
        Adolf Gotler kirjoitti:

Ei ne isot tulot, vaan pienet menot.
        Ja se nyt vaan on tyhmää kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin on tarvis.

Kukapa asunnossaan pitäisi 25 astetta varakkuuden osoituksena kun 21-22 astetta riittää vallan hyvin.

Fiksu hommaa drivecon ec-toolsilta tai Falckilta ja oppii miten kulutusta saa pienemmäksi.

• Siiv Ari
        sIkkonen kirjoitti:

Fiksu hommaa drivecon ec-toolsilta tai Falckilta ja oppii miten kulutusta saa pienemmäksi.

En oikein tiedä miten kommentoida... Tämä viesti ei liity aiheeseen millään tavalla

• Sinulta irtoaa..
        Siiv Ari kirjoitti:

En oikein tiedä miten kommentoida... Tämä viesti ei liity aiheeseen millään tavalla

Mutta olet kyllä tosi hauska kaveri. Hohhoijaa.

• tasavauhtia

Vältä suuria nopeuksia ja pidä yllä tasaista nopeutta. Tasaisen "tappava" vauhti on paras vauhti ja tietenkin myös ennakoiva ja joustava ajotapa.

• ekonomikuski=syöpä

kunhan se vauhti on riittävä etkä ole teiden tukkona.

• Ekonomisti...
        ekonomikuski=syöpä kirjoitti:

kunhan se vauhti on riittävä etkä ole teiden tukkona.

Minulle riittävä on hyvällä kelillä karvan verran alle suurimman sallitun ja huonolla kelillä hitaammin.

• tällei se menee

"""" ota rivakka kiihdytys """

Ylläolevan tilalla pitäisi lukea " Vaihda nopeasti suuremmille vaihteille"

Tuo 1 ja 2 vaihteella rivakka kiihdyttäminen lisää polttoaineen kulutusta.
      1 vaihteella nykäistään auto liikkeelle, samantien 2 silmään, pieni kiihdytys ja kolmonen päälle, ja sitten jo nelosta lootaan.

• 3,0 V6 TFSI 220 Q

Ei kiinnosta tällaset. Mun vm 2012 automaatti-quattro osaa kyllä itse päättää, mitä vaihdetta milloinkin käyttää. Enkä oikein ymmärrä noita taloudellisuushöpötyksiäkään, mun 3-litrainen V6 syö mitä tarvitsee. Kertaakaan ei ole meno loppunut sen takia, ettei olisi ollut varaa ostaa lisää menovettä...

• Mäkämäkä
        3,0 V6 TFSI 220 Q kirjoitti:

Ei kiinnosta tällaset. Mun vm 2012 automaatti-quattro osaa kyllä itse päättää, mitä vaihdetta milloinkin käyttää. Enkä oikein ymmärrä noita taloudellisuushöpötyksiäkään, mun 3-litrainen V6 syö mitä tarvitsee. Kertaakaan ei ole meno loppunut sen takia, ettei olisi ollut varaa ostaa lisää menovettä...

Määmää ja munmun....

• pihtari....m

"""" Ei kiinnosta tällaset. Mun vm 2012 automaatti-quattro osaa kyllä itse päättää, mitä vaihdetta milloinkin käyttää. Enkä oikein ymmärrä noita taloudellisuushöpötyksiäkään, mun 3-litrainen V6 syö mitä tarvitsee. Kertaakaan ei ole meno loppunut sen takia, ettei olisi ollut varaa ostaa lisää menovettä... """""

Näkyypä vaan kiinnostavan kun oikein internettiin asiasta kirjoittelet.
      Myös automaatilla ajava kuski voi ajotavoillaan vaikuttaa polttoaineen kulutukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      91
      2531
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1465
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      86
      1437
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1208
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      943
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      920
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      36
      810
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      105
      804
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      793
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      716
    Aihe