Hei!
Apua kaipailisin jos jollakulla on tällaisesta kokemusta... Olen jo kauan, siis vuosia, ihmetellyt sitä, että vasemman silmän näkö välillä sumenee, niinkuin silmässä olisi joku sumentava kalvo. Kalvo häipyy pikkuhiljaa silmiä räpyttelemällä, kuin siirtyen kauemmas. Nyt tajusin katsoa peilillä, miltä silmä näyttää kun näkö sumenee. Pupillin kohdalla tosiaan näkyi jokin kalvo, läpinäkyvä ja tasainen, reunoja en siitä erottanut. Se oli kuin jokin pieni kaistale, joka liikkui silmiä räpyttämällä. Mikä ihme tuo voisi olla, ja onko mahdollisesti vaarallista? :(
Kävin n. kuukausi sitten silmälääkärillä tarkastuksessa, koska näköni on heikentynyt. Laseja ei ole, enkä vielä kuulemma tarvitse. Lääkäri sanoi silmien olevan terveet, mutta tuosta sumentumisesta en muistanut mainita. Uudestaan en viitsisi lääkäriin mennä, kun tuo tarkastuskaan ei ihan halpa ollut. Paitsi jos minulla on mahdollisesti joku pahempi sairaus?
Kiitos tuhannesti jos joku osaa neuvoa!
Toinen silmä sumentuu oudosti
6
225
Vastaukset
- Eevi
Niin ja olen siis 21-vuotias, eli mitään ikään liittyvää ei luulisi vielä olevan. Nyt asiaa mietittyäni aloin tosissaan panikoida että sokeudun tai jotain :(
-aloittaja- sama täällä
Ilmeisesti se on vaan irronnut verkkokalvo. Se irtoaa helposti ulkoisesta iskusta ja lääkäri voi " napsauttaa " sen paikoilleen.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00916 - Eevi
sama täällä kirjoitti:
Ilmeisesti se on vaan irronnut verkkokalvo. Se irtoaa helposti ulkoisesta iskusta ja lääkäri voi " napsauttaa " sen paikoilleen.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00916Kiitos vastauksesta, mutta en usko että tuollainen on kyseessä... Oireena tossa mainittiin tumma varjo näkökentässä ja viivojen vääristyminen, eikä mulla sellaisia ole. Ainut oire on siis näön samentuminen, mutta näkökenttään tuleva "varjo" tai samentuma on pikemminkin vaalea kuin tumma. Vai voiko tuo verkkokalvon irtoaminen oireilla myös näin? En tiedä mitä tässä pitäisi nyt tehdä, kun paikkakunnan terveyskeskuksessa ei tutkita silmiä, eikä yksityiselle ole varaa enää mennä :(
- Eevi
Eevi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, mutta en usko että tuollainen on kyseessä... Oireena tossa mainittiin tumma varjo näkökentässä ja viivojen vääristyminen, eikä mulla sellaisia ole. Ainut oire on siis näön samentuminen, mutta näkökenttään tuleva "varjo" tai samentuma on pikemminkin vaalea kuin tumma. Vai voiko tuo verkkokalvon irtoaminen oireilla myös näin? En tiedä mitä tässä pitäisi nyt tehdä, kun paikkakunnan terveyskeskuksessa ei tutkita silmiä, eikä yksityiselle ole varaa enää mennä :(
Niin ja tosiaan, kai tuo irtauma olisi näöntarkastuksessa huomattu? Silmälääkäri ainakin katsoi lampulla silmän "sisään". Voi hitsi kun nyt pelottaa :(
- 7+11
Oliskos rähmää silmässä.
Eli silmän pinnassa on jotain joka lähtee räpyttelemällä pois.
Aikas harmitonta kai.
Jos silmät rupee punoittaa ja aristaa niin sitten silmälääkärille.- pilkettä silmäkulmas
Jos se onkin vilkkuluomi. Sellainen kissallekin tulee, jos se on kipee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1664797Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043964Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553321
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342751Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778